met papier mache kun je alles maken!!
Een koe is geen kangaroe
StatBar.nl - @GoT
Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk altijd veel groter dan in theorie.
linuxbak met ipchains/iptables[/quote]juist
Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.
Dus toch nog even verdiepen in linux. Ik heb gewoon "share the net" geinstalleerd. Ook linux maar daar hoef je niets van te weten. Maar het is wel minumaal. Daarom ga ik er ok windows 95 opzetten met een internet sharing programma, alleen ik weet nog niet welke.
Misschien dat ik een andere keer nog linux ga installeren. Ik ken het al wel een beetje, maar de laatste keer dat ik aan mijn server knutselde met linux kon ik mijn modem niet aan de praat krijgen (het is nm niet gewoon een standaard modem). Ik heb nu redhat 6.2 dus misschien ga ik het later nog een keer proberen.
En de rest van het netwerk vinden het niet leuk als ik de server uit de lucht haal om even wat te proberen.
Dus gewoon share the net doen, een diskette en dat is alles.
succes
It takes only a minute to get a crush on someone, an hour to like someone, and a day to love someone, but it takes a lifetime to forget someone.
(zo'n sharing proggie is echt veel te duur, daar koop je tegenwoordig ook een routertje voor)
jaja.. of je moet ff IPCHAINS installen (kwartiertje werk.. ook te doen voor de linux-newbie)
Have a wheelie good weekend!
Ik snap het wel, maar ik begrijp het niet. [q]Bassie[/q]
Verwijderd
Ik heb het eerst geprobeerd met winroute lite, toen met WinProxy en met standaard ICS (van Win ME) geen van allen werkten...
Ik heb ICS erop laten staan en toen WinRoute Pro erbij op gezet en ik zit nu vrolijk op 2 pc's te internetten op de kabel
http://www.xbmcfreak.nl/
Verwijderd
Novell Netware 5.[/quote]Pff... En dan zeker een client instaleren op alle pc`s die 24 MB van je recources vreet...
Niet te spreken over de overhead, omdat iemand zijn inet wil sharen ?!?!?
Yeah, right !!!
Als je cable of adsl hebt is dit de mooiste oplossing :
http://www.netgear.com/pressroom/000913.shtml
Niet te spreken over de overhead, omdat iemand zijn inet wil sharen ?!?!? Yeah, right !!![/quote]Uhm... die client heb je helemaal niet nodig als je alleen maar wilt internetten... *doh*
En daarnaast is 24MB _zwaar_ overdreven. NT4 + Novell Client == 30MB. Jij gaat mij niet vertellen dat NT4 maar 6MB geheugen gebruikt uit zichzelf.
(als je overigens alleen maar inet wilt delen is NW4 nog wat handiger dan NW5 -> werkt ook prima op een 386/486 met zo'n 12/16 MB geheugen)
Verwijderd
Terwijl hij ook rustig een shareproggie kan draaien op een pc waar hij vervolgens lekkker op door kan werken. Zie ik jou niet doen met je NW5. Gelukkig is NW5 ook een stuk makkelijker te configureren dan zo`n proggie...
Lache... heeft ie net zn post gewijzigt...
Verwijderd
Gewoon ff een rc.firewall maken en voila het werkt., uurtje werk.
Op vrijdag 03 november 2000 19:14 schreef LL Koelkast het volgende:
Winroute Pro (www.winroute.com)
ICS: Haal het er eens af.. no way dat je het er weer goed op krijgt.. of ik heb iets goeds fout zitten..
Wingate: Traag.. .lastig.. klote..
Winroute4.1 Pro: werkt nu nog perfect..
Win2k internet sharing: stuk beter.. hoef je bij de andere allen maar de gateway in te vullen en je DNS nummers van je ISP..
Tja kies zelf maar..
NL: 18 19 31 32 34 37 39 47 57 60 66 67 68 70 72 73 77 79 80 82 83 85 90 94 95 96 98 02 04 11 12 | KB: 17 43 61 67 70 71 72 79 83 86 87 93 98 99 02 06 07 10 | SC: 93 94 95 | JCS: 02 05 06 | EC1: 71 72 73 95 | EC2: 87 | UC: 92 | WB: 72 95 | ESC: 72 73 95
Verwijderd
Daarna als je advies wilt hebben over hoe internet te sharen. Ik adviseer novell netware maar dit is niet een produkt wat niet voor de gemiddelde hobbyist is gemaakt en makkelijk aan te komen is.(het is wel een heel mooi en stabiel produkt met mooie features voor de "toekomst" zoals e-directory voor e-business)
Misschien is winroute voor een hobbyist de beste oplossing. Ik heb er veel goeds overgehoort.
Ik zou in iedergeval adviseren om geen dedicated MS server te gebruiken. Die hebben meestal een hoop problemen en security fouten.
Verwijderd
Vast uit een how-to die ie gelezen heeft nadat zijn bak gehekt wasOp zaterdag 16 december 2000 01:03 schreef Arien het volgende:
CyberJunk86: ... Dat hele X is voor newbies ontworpen...
Waar haal je die onzin vandaan?
Feyenoord!
Het X Window System is dus niet ontworpen voor newbies en ja het is wel ontworpen om op een server te draaien (nee, niet je firewall hiervoor gebruiken). Je kunt X vergelijken met Terminal Server. En nog iets , de X server niet op de server maar op de client. Op de server start je een X client op (bv. xterm) en die maakt dan contact met je X server om daarop de applicatie te laten zien. Voor meer info hoe X echt in elkaar zit: www.x.orgEen server draait geen X. Dat hele X is voor newbies ontworpen en heeft een meerwaarde van nul-komma-nul als je een router wil opzetten.
Verwijderd
Linux is gewoon het beste, simpelweg omdat het zwaar stabiel is en zwaar goed in te stellen en zwaar snel... En je hebt er niet veel pc voor nodig...
Als je dan toch zo graag windows wil gebruiken, neem dan WinRoute PRO, maar zo heel simpel is dat niet als je nog nooit van DNS, DHCP en NAT gehoord heb... Als je dat wel heb is het koekie
1. Heb je een simpel pc-tje over: FreeSCO
2. Wil je het met windows doen: WinRoute
3. Wil je er een webserver bij hebben: Linux met ip masq.
4. Voor een bedrijf: Netware 5.1 met bordermanager FastCache
Draai het al ruim een jaar na het 1x geconfigureerd te hebben. Bijna 0 resources nodig. Was aanvankelijk voor Unix-varianten geschreven, inmiddels geport naar win-platform. Daardoor erg compact en efficient.
Give it a try, je kan er veel mee.
Jaja, 'tis wat........
Nog nooit problemen gehad met ICS, dus je hebt iets goed fout zittenOp vrijdag 15 december 2000 22:43 schreef RobNicoN_KNKB_ het volgende:
ICS: Haal het er eens af.. no way dat je het er weer goed op krijgt.. of ik heb iets goeds fout zitten..
Winroute4.1 Pro: werkt nu nog perfect..
Win2k internet sharing: stuk beter.. hoef je bij de andere allen maar de gateway in te vullen en je DNS nummers van je ISP..
Tja kies zelf maar..
Winroute vind ik ook goed.
W2k internet sharing, dat gebruik ik hier
Werkt perfect, en het werkt volgens het NAT systeem dus dat zit wel goed
The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large
Gewoon spullen