Voor de echte netwerk kenners

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 11:33

Servowire

prutser:~#

Topicstarter
Wat is het beste Internetshare program

met papier mache kun je alles maken!!

• EnEmA
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-05 12:56

EnEmA

Worst

linuxbak met ipchains/iptables

Een koe is geen kangaroe

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Winroute Pro (www.winroute.com)

Verwijderd

IPCHAINS onder FreeBSD ;)

• Mr. B.
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
De standaard ICS in Win98SE/ME/2K werkt anders ook prima :)

StatBar.nl - @GoT

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk altijd veel groter dan in theorie.

Verwijderd

sygate

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 18:16

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 03 november 2000 19:12 schreef EnEmA het volgende:
linuxbak met ipchains/iptables[/quote]juist

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

• asusk7m550
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08 11:49

asusk7m550

Athlon 550@500

Jullie kunnen wel mooi zeggen dat een linux bak het beste is. Maar dan moet je wel eerst met linux overweg kunnen. Als je een server wilt hebben waar je x op kunt draaien moet je toch wel een flinke pc hebben, niet zoeen dus mensen gewoon weg doen.

Dus toch nog even verdiepen in linux. Ik heb gewoon "share the net" geinstalleerd. Ook linux maar daar hoef je niets van te weten. Maar het is wel minumaal. Daarom ga ik er ok windows 95 opzetten met een internet sharing programma, alleen ik weet nog niet welke.

Misschien dat ik een andere keer nog linux ga installeren. Ik ken het al wel een beetje, maar de laatste keer dat ik aan mijn server knutselde met linux kon ik mijn modem niet aan de praat krijgen (het is nm niet gewoon een standaard modem). Ik heb nu redhat 6.2 dus misschien ga ik het later nog een keer proberen.
En de rest van het netwerk vinden het niet leuk als ik de server uit de lucht haal om even wat te proberen.

Dus gewoon share the net doen, een diskette en dat is alles.

succes

It takes only a minute to get a crush on someone, an hour to like someone, and a day to love someone, but it takes a lifetime to forget someone.

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:30
dedicated router..

(zo'n sharing proggie is echt veel te duur, daar koop je tegenwoordig ook een routertje voor)

jaja.. of je moet ff IPCHAINS installen (kwartiertje werk.. ook te doen voor de linux-newbie)

Have a wheelie good weekend!

Verwijderd

Novell BorderManager 3.5

Beste Firewall en meeste mogelijkheden op sharing gebied!!!!!

• mossel
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Als je niet wilt kloten met linux, is Winroute echt de allerbeste oplossing.

Ik snap het wel, maar ik begrijp het niet. [q]Bassie[/q]

Verwijderd

Winroote

En FragDaddy, voor hardware moet je meestal betalen, voor software niet >:)

Verwijderd

ik denk niet dat er aan mijn conclusie meer waarde wordt gehecht, maar toch probeer ik hier wat verstand in de thread te gooien: ICS!!! da's namelijk native voor het systeem en sluit dus het best aan. Als je van Win2k naar Win98 wil praten moet je ook het NetBEUI protocol installeren. <BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Als je een server wilt hebben waar je x op kunt draaien moet je toch wel een flinke pc hebben, niet zoeen dus mensen gewoon weg doen[/quote]Een server draait geen X. Dat hele X is voor newbies ontworpen en heeft een meerwaarde van nul-komma-nul als je een router wil opzetten.

• DaRKoNe
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-11-2025
WinRoute Pro... (Naar mijn mening het beste proggie voor internetdelen)

Ik heb het eerst geprobeerd met winroute lite, toen met WinProxy en met standaard ICS (van Win ME) geen van allen werkten...
Ik heb ICS erop laten staan en toen WinRoute Pro erbij op gezet en ik zit nu vrolijk op 2 pc's te internetten op de kabel :)

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:44

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Winroute is zo simpel dat iedere mongool het kan en het werkt ook nog perfect :)

http://www.xbmcfreak.nl/

Verwijderd

Linux met ipchains
Very simple, fast and stable!

• Tassadar
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 24-08 10:09

Tassadar

l33t h4x0r :)

Novell Netware 5.

Verwijderd

Windows 2000 Routing and Remote Access!!!!

Whoei!

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 09 november 2000 13:11 schreef Tassadar het volgende:
Novell Netware 5.[/quote]Pff... En dan zeker een client instaleren op alle pc`s die 24 MB van je recources vreet...
Niet te spreken over de overhead, omdat iemand zijn inet wil sharen ?!?!?
Yeah, right !!!

Als je cable of adsl hebt is dit de mooiste oplossing :
http://www.netgear.com/pressroom/000913.shtml

• charlie
  • Laatst online: 07-03 11:08

charlie

?*?

Linux (zonder X natuurlijk) met ipchains, heb ik zelfs nog op een 486 met 16Mb RAM gedraaid voor het bedrijfsnetwerk. Om het helemaal af te maken installeer je er nog squid (proxy/cache pgm.) bij. (Heb er hier eentje staan die al 150 dagen up is).

• Onno
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Pff... En dan zeker een client instaleren op alle pc`s die 24 MB van je recources vreet...
Niet te spreken over de overhead, omdat iemand zijn inet wil sharen ?!?!? Yeah, right !!![/quote]Uhm... die client heb je helemaal niet nodig als je alleen maar wilt internetten... *doh*

En daarnaast is 24MB _zwaar_ overdreven. NT4 + Novell Client == 30MB. Jij gaat mij niet vertellen dat NT4 maar 6MB geheugen gebruikt uit zichzelf.

(als je overigens alleen maar inet wilt delen is NW4 nog wat handiger dan NW5 -> werkt ook prima op een 386/486 met zo'n 12/16 MB geheugen)

Verwijderd

Ja... en iedere lul die zijn inet gaat sharen zet ff een pc-tje neer met 96 MB (min. requirements) om NetWare 5 te draaien.
Terwijl hij ook rustig een shareproggie kan draaien op een pc waar hij vervolgens lekkker op door kan werken. Zie ik jou niet doen met je NW5. Gelukkig is NW5 ook een stuk makkelijker te configureren dan zo`n proggie...

Lache... heeft ie net zn post gewijzigt...

Verwijderd

Het is heel makkelijk, Red hat 5.2 en hoger ondersteund standaard al ip masq.
Gewoon ff een rc.firewall maken en voila het werkt., uurtje werk.

• Onno
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>96 MB (min. requirements) om NetWare 5 te draaien.[/quote]Nee hoor. 64.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Terwijl hij ook rustig een shareproggie kan draaien op een pc waar hij vervolgens lekkker op door kan werken.[/quote]Ehm... het ging niet om de makkelijkste weg in deze thread. Lees de vraag nog maar eens door. :)<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Lache... heeft ie net zn post gewijzigt...[/quote]7 minuten voordat jij reageerde ja. Dat is niet 'net'. :P

• Rene59
  • Laatst online: 08-07 20:34
ik gebruik altijd gewoon windows internet verbinding delen, werkt perfect. kan ook door iedere mongool geinstalleerd worden, en het is gratis bij windows 98/me/2000

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 23:04

jep

Op vrijdag 03 november 2000 19:14 schreef LL Koelkast het volgende:
Winroute Pro (www.winroute.com)
:r hij vroeg om een hele goeie

• Ropniko
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-03-2021
Sygate: werkt niet onder WinME
ICS: Haal het er eens af.. no way dat je het er weer goed op krijgt.. of ik heb iets goeds fout zitten.. :)
Wingate: Traag.. .lastig.. klote..
Winroute4.1 Pro: werkt nu nog perfect..
Win2k internet sharing: stuk beter.. hoef je bij de andere allen maar de gateway in te vullen en je DNS nummers van je ISP..

Tja kies zelf maar..

NL: 18 19 31 32 34 37 39 47 57 60 66 67 68 70 72 73 77 79 80 82 83 85 90 94 95 96 98 02 04 11 12 | KB: 17 43 61 67 70 71 72 79 83 86 87 93 98 99 02 06 07 10 | SC: 93 94 95 | JCS: 02 05 06 | EC1: 71 72 73 95 | EC2: 87 | UC: 92 | WB: 72 95 | ESC: 72 73 95

Verwijderd

CyberJunk86: ... Dat hele X is voor newbies ontworpen...

Waar haal je die onzin vandaan? :?

Verwijderd

Als eerste: "echte netwerk kenners" zullen echt niet weten wat het beste internet share programma is. Echt kenners gebruiken gewoon een router met ingebouwde firewall.

Daarna als je advies wilt hebben over hoe internet te sharen. Ik adviseer novell netware maar dit is niet een produkt wat niet voor de gemiddelde hobbyist is gemaakt en makkelijk aan te komen is.(het is wel een heel mooi en stabiel produkt met mooie features voor de "toekomst" zoals e-directory voor e-business)

Misschien is winroute voor een hobbyist de beste oplossing. Ik heb er veel goeds overgehoort.

Ik zou in iedergeval adviseren om geen dedicated MS server te gebruiken. Die hebben meestal een hoop problemen en security fouten.

Verwijderd

Op zaterdag 16 december 2000 01:03 schreef Arien het volgende:
CyberJunk86: ... Dat hele X is voor newbies ontworpen...

Waar haal je die onzin vandaan? :?
Vast uit een how-to die ie gelezen heeft nadat zijn bak gehekt was ;).

• Outl@w
  • Laatst online: 21:14
Gewoon Syagte downloaden. Niets geen gezeur, het werkt!:)

Feyenoord!

• Myrdhin
  • Laatst online: 19:55
Sorry ff reageren op een offtopic reactie:
Een server draait geen X. Dat hele X is voor newbies ontworpen en heeft een meerwaarde van nul-komma-nul als je een router wil opzetten.
Het X Window System is dus niet ontworpen voor newbies en ja het is wel ontworpen om op een server te draaien (nee, niet je firewall hiervoor gebruiken). Je kunt X vergelijken met Terminal Server. En nog iets , de X server niet op de server maar op de client. Op de server start je een X client op (bv. xterm) en die maakt dan contact met je X server om daarop de applicatie te laten zien. Voor meer info hoe X echt in elkaar zit: www.x.org

Verwijderd

Laat ik het voor je samenvatten...
Linux is gewoon het beste, simpelweg omdat het zwaar stabiel is en zwaar goed in te stellen en zwaar snel... En je hebt er niet veel pc voor nodig...
Als je dan toch zo graag windows wil gebruiken, neem dan WinRoute PRO, maar zo heel simpel is dat niet als je nog nooit van DNS, DHCP en NAT gehoord heb... Als je dat wel heb is het koekie :)

Verwijderd

Freebsd roeleert..

• dreambofh
  • Laatst online: 21-07 20:08
Uuuh.... kan van alles zijn..
1. Heb je een simpel pc-tje over: FreeSCO
2. Wil je het met windows doen: WinRoute
3. Wil je er een webserver bij hebben: Linux met ip masq.
4. Voor een bedrijf: Netware 5.1 met bordermanager FastCache

• TheShrike
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-07 13:05
Tip: NAT32.

Draai het al ruim een jaar na het 1x geconfigureerd te hebben. Bijna 0 resources nodig. Was aanvankelijk voor Unix-varianten geschreven, inmiddels geport naar win-platform. Daardoor erg compact en efficient.

Give it a try, je kan er veel mee.

Jaja, 'tis wat........

• Rene59
  • Laatst online: 08-07 20:34
Op vrijdag 15 december 2000 22:43 schreef RobNicoN_KNKB_ het volgende:
ICS: Haal het er eens af.. no way dat je het er weer goed op krijgt.. of ik heb iets goeds fout zitten.. :)
Winroute4.1 Pro: werkt nu nog perfect..
Win2k internet sharing: stuk beter.. hoef je bij de andere allen maar de gateway in te vullen en je DNS nummers van je ISP..

Tja kies zelf maar..
Nog nooit problemen gehad met ICS, dus je hebt iets goed fout zitten ;)
Winroute vind ik ook goed.
W2k internet sharing, dat gebruik ik hier :)

• scim
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-07 09:53

scim

Nani?

Draai zelf met ICS met daarbij een progje om portmaps te configgen/installen (http://www.praticallynetworked.com)
Werkt perfect, en het werkt volgens het NAT systeem dus dat zit wel goed :)

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

CheckPoint FireWall-1, en dan bij voorkeur op een stevig Sun-systeem, kost de prijs van een hele erge leuke auto, maar dan heb je ook wat !

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• Soepie
  • Laatst online: 22:25
Gewoon een Cisco PIX firewall of een NetPilot van Equiinet, allebij hardware matig en draait als een tiet >:)

Gewoon spullen

Pagina: 1