Keuze Receiver

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
edit:
sorry voor de onduidelijke topictitel :X

Ik ben er nog niet uit welke receiver ik wil kopen.
ik heb me een tijdje zitten focussen op de marantz 4200, daarna de 4300.
En nu zit ik weer te denken aan een Panasonic Sa-He90.
De panasonic past mooi bij mijn dvd-speler en daar vindt ik naar mijn mening een mooi geluidje uit komen.
m'n pa heeft de receiver en heb hem dus met mijn eigen speakers kunnen testen.
Alleen zeggen heel mensen dat ik beter geen Panasonic kan nemen als ik de geluidskwaliteit bellangrijker vindt dan de surround opties.
Maar ik heb het idee dat de receiver behoorlijk presteert wat geluidskwaliteit betreft. ik heb verder nog geen vergelijkingsmatriaal, ja m'n oude kennwood receiver die veel minder presteert qua geluidskwalieteit (krf-5020).

Mijn vraag is, wie heeft er de Panasonic SA-HE90 vergeleken met bepaalde receivers (Marantz, Yamaha, Sony, Pioneer etc.) en wat zijn de ervaringen?

wat specs:

Afbeeldingslocatie: http://www.panasonic.nl/producten/images/SA-HE90.jpg

Panasonic SA-HE90 Home Cinema Receiver
1. Hoge geluidskwaliteit, geschikt voor DVD-Audio (S/R > 100dB, Vermogensbereik: tot 70kHz)
2. Ingebouwde Dolby Digital / DTS Decoder
3. Home Theater Mode: 5x 100watt gelijkwaardig hoog uitgangsvermogen

Geavanceerde functies
Dolby Surround Pro Logic II
Sound Field Control (Hall, Club, Live, Theater, Simulated Surround, Party Mode)

Hoogwaardig circuit en kwaliteits onderdelen
Geavanceerd Class H+ versterkercircuit
96kHz/24-bit Audio D/A Omzetter
MOS-FET Uitgangsvermogenstraject (Hoge S/R en breed frequentiebereik)

Bediening
Onafhankelijke Subwoofer Level bediening
Luidsprekerinstellingen (Large, Small, None (m.u.v. front) voor elk kanaal)
2 Channel Down Mixing
Lage impedantie belasting hantering

Tuner
RDS
Direct toegang tot 10-stations (via afstandsbediening)

Achterzijde
3 S-Video ingangen/1 S-Video uitgangen
3-Video en 3-Audio ingangen
4 Digitale ingangen (3 Optisch, 1 Coaxiaal)
6-ch Audio ingang
Front Audio/Video ingang
Subwoofer uitgang voor uitgebreide Bass reproductie
Grote luidsprekeraansluitingen (speaker A)

Verwijderd

Het is dus duidelijk een technics amp. Ik denk dat je het toch echt beter bij Marantz kan houden. In de winkel bij ons verkopen ze die technics apparaten ook maar ik loop echt niet warm voor dat geluid. De marantz klinkt voor film en muziek gewoon goed.

• Dnc1n
Bedankt walter,

Het is alleen zo jammer dat ik de Marantz nergens kan beluisteren bij mij in de buurt.
ik kan hem wel naar een duitse colega van m'n pa laten verzenden in duitsland, daar betalen ze achteraf (als ze het produkt hebben ontvangen) schijnt daar normaal te zijn :?
maar ik ben bang dat ie misschien tegenvalt.
en het oog wil ook wat (k'heb een panasonic rv32 dvd-speler).

maar klinkt de panasonic ook in vergelijking met de Marantz 4200 slechter?
Het prijsverschil mag er ook wel zijn, panasonic kost 300 euro.
marantz zo'n 450 euro.

Verwijderd

no offence. maar ik had net zon topic. en die werd gesloten :(
reciever +boxen

• Dnc1n
Verwijderd schreef op 17 November 2002 @ 01:08:
no offence. maar ik had net zon topic. en die werd gesloten :(
reciever +boxen
ik heb nog wat vergelijkingsmateriaal, en twijfel tussen bepaalde types.

Ik denk dat jouw topic dicht is gegooit omdat je zelf nog niks ondernomen hebt.

maareh hebben nog meer mensen ervaringen met de sa-he90 van Panasonic?

Verwijderd

ik heb zelf nix ondernomen??? ach laat ook maar.

Verwijderd

Duncanvdlinden, je bent nu al maanden aan het raaskallen over deze receiver ja of nee en het antwoord op de vraag gesteld in dit topic is gewoon overduidelijk, Marantz zit een klasse hoger dan panasonic /technics of wat dan ook
vooral de 4200/4300 zijn een klasse apart en er is geen enkel merk dat VOOR DAT GELD een degelijke muzikale receiver kan leveren. Dus wil je op het oog een mooi setje neem dan die panasonic maar zeur dan later niet over het tegenvallende geluid. Wil je gewoon het beste voor jouw budget, dat dus net een 4200 /4300 omvat als ik het goed heb begrepen uit al die topics van je, dan koop je die marantz en persoonlijk vind ik dat kwaliteit boven alles gaat dus ik heb ook van alles door elkaar kwa componenten, maar weet in ieder geval wel dat ik niet onder hoef te doen door alles uit 1 lijn te kopen.

Hoop dat je hier genoeg aan hebt. Niet lullig bedoeld, maar beetje te veel van het goede toch ?

• Dioot
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-02 15:39
Dnc1n schreef op 16 november 2002 @ 22:47:

Hoogwaardig circuit en kwaliteits onderdelen
Geavanceerd Class H+ versterkercircuit
96kHz/24-bit Audio D/A Omzetter
MOS-FET Uitgangsvermogenstraject (Hoge S/R en breed frequentiebereik)
Ik heb ooit eens naar een Technics DPL reciever geluisterd die ook zo'n Class H+ versterker had en ik vond het vreselijk :( . Op laag volume ging het nog wel maar vooral op een wat hoger volume klonk het vreselijk afgeknepen en vervormd. Het leek wel alsof er helemaal geen vermogen in zat (terwijl dat ding ook 5 x 100 W was, maar dat zegt niks). Ik vond toen mijn 30 jaar oude Sony versterker mooier klinken, maar met mijn huidige SR 5200 is het nog veel beter :9~ .

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:56
Heb eigenlijk nog maar weinig aan het verhaal van Darkman toe te voegen, het kan misschien wat lastig zijn, maar het is toch de bedoeling dat je zelf gaat vergelijken. Niet alleen kun je zeker niet altijd van de ervaringen van anderen uitgaan, daarnaast zou het een gekkenhuis worden als iedereen om andermans ervaringen komt vragen en hiervoor een topic opent.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.