Toon posts:

TFT retour - gezeik met originele verpakking!!!

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 343 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PROnline schreef op 16 November 2002 @ 21:28:
Ja, vind je het logisch. Zij moeten dat spul ook weer kunnen verkopen hoor.
hoesjes van kabels is misschien wat overdreven, maar zonder 't piekschuim kan je 'm niet degelijk weer verpakken. Misschien kan je met overleg een kleine vergoeding betalen voor het probleem met verkopen wat het ontbreken van de juiste verpakking met zich mee brengt.

Maar goed wat is je vraag nu?

Het produkt is overigens niks mis mee. 't voldoet alleen niet aan wat jij er mee wilt. Dat kan je de winkel ook niet kwalijk nemen. Dat had je zelf beter moeten onderzoeken voordat je zoveel doekoes uitgaf.
Terugnemen is GEEN recht, het is een gunst die de winkelier uit coulance kan verlenen. Tenzij het een online aankoop betreft, dan mag je binnen acht dagen zonder opgave van rede terug brengen.
een winkelier/leverancier is volgens de WET verplicht om een klant het aangekocht artikel mits in complete en ongeschonde staat terug te brengen binnen 8 dagen met vertoon van de aankoopbon...

een winkelier/leverancier is niet verplicht om geld terug te geven... dit kan ook middels een tegoedbon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cûora
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-09-2024
zoals PROnline schrijft is ruilen van artikel niet iets wat de winkelier verplicht is maar een stukje service naar de klant toe. Dat dit zo goed al bij iedere winkel kan wil niet betekenen dat ze het ook daadwerkelijk verplicht zijn.
Vaak is met een beetje overleg met de winkelier veel mogelijk, een nieuwe doos kan zo iemand zo bestellen bij de fabrikant, weliswaar tegen kosten maar het kan wel dus.
Verwijderd schreef op 16 november 2002 @ 21:39:
[...]

een winkelier/leverancier is volgens de WET verplicht om een klant het aangekocht artikel mits in complete en ongeschonde staat terug te brengen binnen 8 dagen met vertoon van de aankoopbon...
waar baseer je dat op?
bij internet aankopen is het idd verplicht ja, maar in een reguliere winkel toch niet meen ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 november 2002 @ 21:39:

een winkelier/leverancier is niet verplicht om geld terug te geven... dit kan ook middels een tegoedbon
En dat is dus ook meteen het hele probleem van die winkelier, de verpakking is niet meer ongeschonden. (teminste dat is wat ik er uit begrijp)

Het is volgens mij idd alleen bij online/postorder aankopen.

offtopic:
Ik heb ook een keer naar zo'n wetsartikel zitten zoeken, ik heb het niet gevonden.
Waar heb jij het vandaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Solarsparc schreef op 16 november 2002 @ 21:27:
Mja ik weet niet of deze "policy" een wettige regel is met betrekking tot garantie/omruilregelingen - lijkt me niet.
Toch wel, ze geven je garantie, maar ze kunnen je wel vragen originele verpakkingen enzo bij te houden.
Dit is trouwens meer een -niet tevreden, geld terug- operatie, dus hebben ze geen enkele verplichting tov hun klant, en is het pure goodwill als ze het zaakje terugnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zork
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-06 11:37
cuora schreef op 16 November 2002 @ 21:40:
zoals PROnline schrijft is ruilen van artikel niet iets wat de winkelier verplicht is maar een stukje service naar de klant toe. Dat dit zo goed al bij iedere winkel kan wil niet betekenen dat ze het ook daadwerkelijk verplicht zijn.
Vaak is met een beetje overleg met de winkelier veel mogelijk, een nieuwe doos kan zo iemand zo bestellen bij de fabrikant, weliswaar tegen kosten maar het kan wel dus.

[...]

waar baseer je dat op?
bij internet aankopen is het idd verplicht ja, maar in een reguliere winkel toch niet meen ik
Nee, waar baseer jij jouw uitspraken op? Op PROnline...In mijn ogen niet echt een betrouwbare bron (nofi ;) ). Als Caesium met een link naar een pagina van consumentenbijstand, of nog mooier, het wetboek komt, waarop het artikel in kwestie besproken wordt, noem ik zijn argument toch ijzersterk. Nu is het echter niet onderbouwd met bewijzen :) *hint* Caesium, kom maar eens met die link jongen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zou iig geen monitor willen die niet in originele packing word geleverd,
het terug geven van de monitor, omdat hij niet bevalt, is ook geen reden voor de leverancier om hem terug te nemen.
maar ik wil hem wel ruilen met je tegen een Iiyama 454 pro(nieuw met verpakking!)

sorry pollewob _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Dat is een monitor van rond de 500€.. denk niet dat je met die aanbieding echt veel kans maakt :P

En buiten dat is GoT geen ruilsite, als je dit wil bespreken doe dat dan via mail/icq/msn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cûora
  • Laatst online: 06-09-2024
zork schreef op 16 November 2002 @ 21:48:
[...]

Nee, waar baseer jij jouw uitspraken op? Op PROnline...In mijn ogen niet echt een betrouwbare bron (nofi ;) ). Als Caesium met een link naar een pagina van consumentenbijstand, of nog mooier, het wetboek komt, waarop het artikel in kwestie besproken wordt, noem ik zijn argument toch ijzersterk. Nu is het echter niet onderbouwd met bewijzen :) *hint* Caesium, kom maar eens met die link jongen ;)
ik baseer die niet op pronline maar bevestig zijn uitspraak, ik ben zelf verkoper en weet (meen ik) vrij goed waar het recht eindigd en service begint, als ik het echter fout heb zou ik hier graag een linkje over zien.
Het gaat hier namelijk niet over garantie maar over een gebruikt product omruilen, wat volgens mij niet verplicht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja ik werk zelf in een winkel en inderdaad ben je als winkelier verplicht volgens de wet om een artikel binnen 8 dagen terug te nemen. Zoals al eerder vermeld werd is het NIET verplicht om geld terug te geven.....
De voorwaarden voor retourneren kunnen per winkel verschillen maar over het algemeen zal een winkel graag de originele onbeschadigde verpakking terug willen zodat ze het artikel aan een andere klant kunnen verkopen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zork
De een zegt dit, de ander dat, de een denkt het zus te weten, de andere weer zo. Schieten we niet zo veel mee op he :z Ik ga denk ik ff googlen, wie helpt er mee? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik heb de reacties allemaal wel gelezen... ik heb wèl wat research gedaan voor mijn aankoop middels reviews en het testen in de winkel... maar testen via mijn configuratie had ik achterwege gelaten. En dat was mijn grote fout.

Digiworld is inderdaad een on-line shop maar ik heb mijn TFT bij hun winkel a.k.a magazijn gehaald, dus zonder vooraf bestelling via internet gedaan. Ik vond dat t voor mij ni voldeed en dat vertelde ik hun en de rest is bekend....

Enige mogelijke oplossing is met samsung contact op te nemen, al dan niet via digiworld, om dan maar die piepschuim en verdere verpakkingsmateriaal te bestellen!!!

Maja....t blijft beetje :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:52
Verwijderd schreef op 16 November 2002 @ 21:55:
Mja ik werk zelf in een winkel en inderdaad ben je als winkelier verplicht volgens de wet om een artikel binnen 8 dagen terug te nemen. Zoals al eerder vermeld werd is het NIET verplicht om geld terug te geven.....
De voorwaarden voor retourneren kunnen per winkel verschillen maar over het algemeen zal een winkel graag de originele onbeschadigde verpakking terug willen zodat ze het artikel aan een andere klant kunnen verkopen....
Ik vraag me af of je niet verplicht bent geld terug te geven. Er is veel onduidelijkheid over en veel winkelpersoneel kent de wet niet. Zie hieronder:

"TEGOEDBONNENOp de achterkant van een kassabon staat duidelijk vermeld dat een winkel geen geld terug geeft, maar omruilt of tegoed bonnen ter beschikking stelt. Een klant komt met een koffiezetapparaat dat na een half jaar onherstelbaar kapot is. De klant wil zijn geld terug of een nieuw apparaat. De verkoper heeft het apparaat niet meer en biedt tegoedbonnen voor het volledige aankoopbedrag aan. Moet de klant de tegoedbonnen accepteren?

Nee, de klant hoeft de tegoedbonnen in dit geval niet te accepteren. Het gaat in dit geval namelijk niet om ruilen van een artikel, maar om een apparaat dat onherstelbaar stuk is. De winkelier is verplicht een deugdelijk artikel te leveren en als dat niet kan dan moet de consument zijn geld terug krijgen.
24 % van het winkelpersoneel wist hier het juiste antwoord te geven "

http://www.xs4all.nl/~svisser/Funnys/wetgeving.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:02
Waslijn schreef op 16 november 2002 @ 23:15:
[...]
Volgens mij is een winkel wel degelijk verplicht geld terug te geven, wat de voorwaarden van die winkel ook mogen zijn. Je kunt als winkel nog zulke leuke voorwaarden verzinnen, maar ze moeten wel rechtsgeldig zijn. Het probleem is alleen dat het vaak om te kleine bedragen gaat om een rechtzaak te beginnen.
Klopt de voorwaarden die een winkel stelt zijn alleen geldig als deze soepeler zijn dan de wet voorschrijft...

Echter een winkel hoeft bestellingen alleen terug te nemen als deze aan de deur of online gekocht zijn _en_ ongebruikt.

Beide voorwaarden zijn hier niet van toepassing --> helaas.

Het beste wat je nu kan doen is een belletje naar de consumentenbond, dan weet je precies wat je rechten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zork
consumenten hebben recht op een afkoelingsperiode van 7 werkdagen na levering van het product. Zij mogen een product binnen die periode terugsturen, waarbij ze alleen de portokosten voor het terugsturen hoeven te betalen. De verkoper mag dan geen verzend- of administratiekosten in rekening brengen. De verkoper mag wel voorwaarden verbinden aan het retour zenden.
Bron: Consumentenbond

En daar zit 't addertje...De voorwaarden aan de teruglevering

Zoals al eerder gezegd is, probeer het op een accoordje te gooien met de leverancier van je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-09 17:41

Sick Nick

Drop the top!

bellen naar digiworld zou ik in ieder geval niet eens proberen, nemen de telefoon dus echt NOOIT op :D

Misschien handig om er gewoon keertje langs te gaan of woon je erg ver hier vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio
  • Laatst online: 01-04 12:36
@JafarX

Kan je me eventueel de precieze datum geven wanneer je hem hebt gekocht? En stond 'ie voor je in de bestelling, of heb je hem opgehaald?
Ik wacht namelijk al een maand op de 191T en dan zou ik het een beetje raar vinden dat ze hem vorige week dus wel hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06 12:38
zelf werk ik in een winkel, maar zelfs zonder verpakking hebben we wel is wat goederen
MOETEN terug nemen!. gewoon hoog gaan spelen!.

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is de meest grote onzin die ik ooit gehoord heb! Probeer jij het maar eens in een winkel hoog te gaan spelen. Dat verlies je als klant. Als jij aanspraak wilt maken op een omruiling ivm niet tevreden zijn, kunnen zij ook eisen aan jou gaan stellen. Voor wat hoort wat. Dus als jij bij mij in de winkel zou komen en jij wilt het hoog spelen verlies je het wel van mij.
Gewoon als volwassen mensen over praten en dan komt het allemaal wel goed!
Sterkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
-TheGrimReaper- schreef op 16 november 2002 @ 23:27:
@JafarX

Kan je me eventueel de precieze datum geven wanneer je hem hebt gekocht? En stond 'ie voor je in de bestelling, of heb je hem opgehaald?
Ik wacht namelijk al een maand op de 191T en dan zou ik het een beetje raar vinden dat ze hem vorige week dus wel hadden.
Haai,

Ik heb hem 31 oktober gekocht... ik ging met een collega daar kijken voor die 191T maar we hadden vooraf nix besteld! En toevallig hadden ze der een stuk of 5 liggen. Mocht er zo eentje meenemen!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*newsradio denkt dat grimreaper op dit moment ontzettend boos is! :D

Als je niets nuttigs te melden hebt kan je beter helemaal niets zeggen

[ Voor 0% gewijzigd door Pollewob op 17-11-2002 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

zork schreef op 16 november 2002 @ 23:24:
[...]

Bron: Consumentenbond

En daar zit 't addertje...De voorwaarden aan de teruglevering

Zoals al eerder gezegd is, probeer het op een accoordje te gooien met de leverancier van je :)
GVD alweer "this page connot be display" Ligt dat nu aan mij of aan GOT, heb het sinds de nieuwe forumsoftware. Maar oke nogmaals:

Die voorwaarden mogen nooit zo onredelijk zijn, dat ze het feitelijke gebruik van het artikel volledige onmogelijk maken. Dat zou niet getuigen van redelijkhied en biljikhied en zou onmiddelijk afwezen worden.

Echter het vragen van een ongeschonden verpakking is NIET onredelijk. Daar in tegen het volledig weigen van terugname op deze grond weer wel. Echter ze mogen wel kosten voor herverpakking in rekening brengen (5 a 10%).

Maar daar integen is het NIET via internet of aan de deur gekocht, dus geld de wettelijk afkoelingsperiode niet. Maar als ze het in het voorwaarden hebben staan, zijn ze er wel weer wettelijk aan gebonden. En ook dan geldt dat je niet dusdanige voorwaarden kunt stellen, dat het onmogelijk is gebruik er van te maken.

Zoek de dialoog met de winkel. Geef aan dat je van hun geweldige service bent uitgegaan zoals die op t.net staat en op GoT. Zeg ook dat je anders je teleurstelling zeer goed kenbaar zult maken. Wees redelijk en hoop dat hun dat ook zijn. Pas als dat allemaal niet lukt, kun je gaan dreigen en eventueel je rechtsbijstand gaan inschakelen. Geef je in dat geval echter weinig kans in het recht, maar veel kans op ergenis.
Gelijk hebben en gelijk krijgen zijn 2 verschillende dingen.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoGhi
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-09 10:42
Verwijderd schreef op 16 november 2002 @ 23:45:
[...]

Haai,

Ik heb hem 31 oktober gekocht... ik ging met een collega daar kijken voor die 191T maar we hadden vooraf nix besteld! En toevallig hadden ze der een stuk of 5 liggen. Mocht er zo eentje meenemen!!!
Misschien te kort-door-de-bocht van mij hoor, maar kunnen jullie onderling niks regelen?? Jij bent niet tevreden met je TFT, hij wacht op eentje.... 8)7

Programmers don't die. They GOSUB without RETURN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het allemaal zo eenvoudig: je koopt een scherm en niet de verpakking, die moet je er van de winkel bij nemen c.q. krijg je erbij. Hetgeen je koopt moet in ongeschonden toestand zijn, niet de verpakking, hoe kun je anders je product gaan "consumeren". Hou dat maar eens tegen Digi-underworld aan. Mag ik anders aub ook garantie op het peipschuim, en willen de fabrikanten dan ook zorgen dat ik de dozen en kabeltjes ongeschonden kan uitpakken. Hun argument is pure h*fterigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio
Verwijderd schreef op 16 November 2002 @ 23:45:
[...]

Haai,

Dat is lekker. Nou, dan ga ik maandag eens kijken of ik die gasten aan de telefoon kan krijgen.
Verwijderd schreef op 17 November 2002 @ 00:06:
*newsradio denkt dat grimreaper op dit moment ontzettend boos is! :D

<font color=blue>Als je niets nuttigs te melden hebt kan je beter helemaal niets zeggen</font>
Daar heb je helemaal gelijk in.
BoGhi schreef op 17 November 2002 @ 00:50:
[...]

Misschien te kort-door-de-bocht van mij hoor, maar kunnen jullie onderling niks regelen?? Jij bent niet tevreden met je TFT, hij wacht op eentje.... 8)7
Nee, ik koop liever in de winkel als het om zo'n bedrag gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb dit uitgezocht tijdje terug van me werk daarom weet ik dit ook... dit komt dus ook uit het wetboek... ik zal dinsdag is ff kijken welke artikelen het zijn... (heb geen wetboek thuis op de plank staan). Overigens met dat Tegoedbon gebeuren als een leverancier een equivalent artikelen aan kan bieden ongeacht goedkoper of duurder dan mag hij/zij al over gaan op een tegoedbon... geld retour geven gebeurd meestal niet in verband met de hoeveelheid geld in een kassa hebben (tot een bepaalde hoeveelheid is verzekerd) bij een computerverkoper kan dit aardig opladen voor retouren en natuurlijk een vorm van klanten binding... in dit geval terecht want je hebt iets uitgeprobeerd.... (just my opinion)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je iets koopt moet je altijd naar de leveringsvoorwaarden vragen:

digiworldbv:

Digiworld International BV

Dorpsstraat 51
3209 AD Hekelingen
The Netherlands

Email: info@digiworldbv.nl
Phone: +31-181680750
Bestel Fax : +31-181687325

Algemene voorwaarden
Algemene Voorwaarden
van de besloten vennootschap DigiWorld International BV, handel drijvend onder de naam Digiworld Electronics gevestigd te Hekelingen, zoals gedeponeerd bij de Kamer van Koophandel en Fabrieken Rotterdam en omstreken op 16 januari 2002, onder nummer GV 24329576.

Artikel 1. Algemeen

Digiworld International B.V., hierna te noemen Digiworld, houdt zich bezig met en neemt opdrachten aan betreffende levering van computers en toebehoren en dienstverlening op dit gebied, één en ander in de ruimste zin.
DigiBizz is een handelsnaam van Digiworld International BV. DigiBizz houdt zich bezig met opdrachten en leveringen van bovengenoemde goederen en diensten aan uitsluitend de zakelijke markt. Waar Digiworld vermeld staat mag ook DigiBizz worden gelezen, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld.
DigiTrade is een handelsnaam van Digiworld. DigiTrade houdt zich bezig met dienstverlening op het gebied van het bij elkaar brengen van vraag en aanbod.

Artikel 2. Definities

In deze Algemene Voorwaarden (hierna te noemen: Voorwaarden) wordt verstaan onder:

Afnemer: iedere natuurlijke persoon of rechtspersoon die met Digiworld International BV in contact treedt over de totstandkoming van een Overeenkomst;
Overeenkomst: iedere overeenkomst die tussen Digiworld en Afnemer tot stand komt, elke wijziging daarvan of aanvulling daarop, alsmede alle (rechts)handelingen ter voorbereiding en ter uitvoering van die Overeenkomst;
Producten: Apparatuur, Software en Supplies tezamen;
Apparatuur: de door of namens Digiworld geleverde apparatuur en randapparatuur, zoals onder meer computers, communicatie-interfaces, printers en modems en Documentatie voor gebruik door Afnemer zoals gespecificeerd in (een bijlage bij) een Overeenkomst;
Software: de door of namens Digiworld ter beschikking gestelde software en Documentatie voor gebruik door Afnemer zoals gespecificeerd in (een bijlage bij) een Overeenkomst.
Supplies: de door of namens Digiworld te leveren onderdelen voor gebruik met en verbruik van Apparatuur en/of Software;
Documentatie: de door of namens Digiworld ter beschikking gestelde documentatie en handleidingen bij Apparatuur en/of Software voor gebruik door Afnemer;
Dienstverlening: de door of namens Digiworld al dan niet met betrekking tot Producten te verlenen diensten, waaronder customer support, factoring, consultancy en onderhoud, zoals gespecificeerd in een Overeenkomst;
Order: iedere opdracht van Afnemer aan Digiworld.
Bericht: iedere mogelijke kennisgeving van Digiworld aan Afnemer, daaronder begrepen - maar niet beperkt tot -, brochures, advertenties, catalogi, offertes, opdrachtbevestigingen, prijslijsten, facturen, E-mail, fax op aanvraag, faxen en brieven.
Overmacht: elke van de wil van Digiworld onafhankelijke omstandigheid, waardoor de nakoming van haar verplichtingen jegens Afnemer geheel of gedeeltelijk wordt verhinderd of waardoor de nakoming van haar verplichtingen in redelijkheid niet kan worden verlangd door Digiworld, ongeacht of die omstandigheid ten tijde van het sluiten van de Overeenkomst te voorzien was. Tot die omstandigheden wordt ook gerekend: stakingen en uitsluitingen, stagnatie of andere problemen bij de productie en de toeleveranciers en/of bij haar eigen of door derden verzorgd transport en/of maatregelen van enige overheidsinstantie, telecommunicatiestoringen, alsmede het ontbreken van enige van overheidswege te verkrijgen vergunning.

Artikel 3. Toepasselijkheid van deze voorwaarden

Deze Voorwaarden maken deel uit van alle Overeenkomsten en zijn van toepassing op alle daarmee verband houdende (rechts)handelingen van Digiworld en Afnemer.
De toepasselijkheid van enige algemene specifieke voorwaarden of bedingen van Afnemer wordt door Digiworld niet geaccepteerd.

Artikel 4. Aanbiedingen, totstandkoming van de Overeenkomst en opgave en aanduidingen van Producten

Een aanbieding of (prijs)opgave bindt Digiworld niet, en geldt slechts als een uitnodiging tot het plaatsen van een Order, tenzij uitdrukkelijk anders is vermeld.
Een Overeenkomst komt slechts tot stand indien en voor zover Digiworld een Order schriftelijk aanvaardt of door Digiworld uitvoering aan een Order wordt gegeven.
Alle opgaven door Digiworld van getallen, specificaties, en/of andere aanduidingen van de Producten zijn met zorg gedaan. Digiworld kan er echter niet voor instaan dat zich ter zake geen afwijkingen zullen voordoen.
Digiworld behoudt zich het recht voor zonder opgave van redenen bestellingen of opdrachten niet te accepteren of uitsluitend te accepteren onder de voorwaarde dat vooraf de bestelling door Afnemer per aangetekend schrijven wordt bevestigd en/of de verzending geschiedt onder rembours of na vooruitbetaling.

Artikel 5. Afwijkingen en Aanvullingen

Afwijkingen van en aanvullingen op enige bepaling in een Overeenkomst en/of de Voorwaarden gelden slechts, indien zij schriftelijk door Digiworld zijn vastgelegd en hebben alleen betrekking op de betreffende Overeenkomst.

Artikel 6. Afleveringstermijnen

Een door Digiworld opgegeven afleveringstermijn is gebaseerd op de ten tijde van de aanbieding voor Digiworld geldende omstandigheden en, voor zover afhankelijk van prestaties van toeleveranciers van Digiworld, op de door die toeleveranciers aan Digiworld verstrekte gegevens.
Indien Digiworld voor de uitvoering van de Overeenkomst gegevens dan wel hulpmiddelen nodig heeft die door Afnemer moeten worden verstrekt, zal de afleveringstermijn nooit eerder ingaan dan op de dag dat alle benodigde gegevens of hulpmiddelen in het bezit zijn van Digiworld.
Opgegeven levertijden zullen nimmer zijn te beschouwen als fatale termijn, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen. Bij niet tijdige levering dient Digiworld derhalve bij aangetekend schrijven in gebreke te worden gesteld, waarbij haar een redelijke termijn gelaten wordt om alsnog te presteren.
Indien de opdrachtgever weigert de goederen af te nemen of indien hij te kennen geeft op de overeengekomen aflevering geen prijs meer te stellen blijft hij niettemin gehouden de overeengekomen prijs te betalen en de daaruit voor Digiworld voortvloeiende kosten, schaden en interest te vergoeden.
Bij overschrijding van de afleveringstermijn heeft Afnemer geen recht op enige schadevergoeding ter zake.
Digiworld heeft te allen tijde het recht in gedeelten af te leveren.

Artikel 7. Aflevering en Risico

Tenzij schriftelijk anders overeengekomen, bepaalt Digiworld de wijze van verzending.
Afnemer draagt het risico van de zaken van het ogenblik af waarop de zaken aan het opgegeven adres ter ontvangst worden aangeboden.
Afnemer is gehouden bij aflevering de zaken in ontvangst te nemen. Bij gebreke daarvan worden de zaken voor rekening en risico van de afnemer opgeslagen. Digiworld zal Afnemer hierbij zo spoedig mogelijk op de hoogte stellen van tijdstip en plaats van opslag en Afnemer zal de Producten zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 10 werkdagen na kennisgeving, afnemen.
Neemt Afnemer de Producten niet of niet tijdig af, dan zal hij zonder enige ingebrekestelling in verzuim zijn. Digiworld is in dat geval gerechtigd de Producten voor rekening en risico van Afnemer op te slaan of deze aan een derde partij te verkopen. Afnemer blijft de som, vermeerderd met de rente en kosten waaronder annuleringskosten verschuldigd, echter in een voorkomend geval verminderd met de opbrengst van de verkoop aan die derde

Artikel 8. Retourgarantie Producten

Afnemer – uitsluitend in de hoedanigheid van consument - heeft het recht de afgeleverde Producten zonder opgave van reden binnen 7 dagen (afkoelingsperiode) na ontvangst aan Digiworld te retourneren. Digiworld zal pas dan aan Afnemer de ontvangen (koop)som terugbetalen minus de na te melden en aldus vastgestelde kosten van de retourvergoeding, onder de navolgende voorwaarden:
Producten zijn niet aangeschaft voor professioneel/zakelijk gebruik;
De betreffende Producten moeten in het desbetreffende Bericht zijn omschreven als zaken waarvoor de retourgarantie geldt;
Software waarvan de zegel van de verpakking verbroken is, wordt niet teruggenomen. In het geval van de 7 dagen afkoelingsperiode geldt voor alle Producten dat de verpakking niet geopend mag zijn geweest.
Op of aan het afgeleverde mag geen enkele wijziging zijn aangebracht en het afgeleverde dient in ongeschonden staat te zijn en de verpakking dient ongeopend te zijn; alle meegezonden Documentatie, garantiebewijzen en verpakkingsmaterialen dienen te worden gevoegd bij de retourzending.
De retourzending moet uiterlijk op de 18e dag na ontvangst van het geleverde door Afnemer weer in het bezit van Digiworld zijn;
De kosten van frankering van de retourzending zijn voor Afnemer;
Alle eventueel voor eigen gebruik of anderszins gemaakte kopieën of bewerkingen of vertalingen van het geleverde - inclusief o.a. diskettes, elektronisch materiaal, handboeken en Documentatie - dienen bij de retourzending te worden meegezonden of op het tijdstip van verzending vernietigd dan wel uitgewist te zijn;
Deze retournering geldt voor het overige als ontbindende voorwaarde en niet als buy-back ( terugkoop) garantie.

Artikel 9. Verzuim/ontbinding

Indien Afnemer niet behoorlijk of niet tijdig voldoet aan enige verplichting die voor hem uit enige Overeenkomst mocht voortvloeien, is Afnemer zonder ingebrekestelling in verzuim en is Digiworld gerechtigd: de uitvoering van die Overeenkomst en direct daarmee samenhangende Overeenkomsten op te schorten totdat betaling voldoende zeker is gesteld; en/of die Overeenkomst en direct daarmee samenhangende Overeenkomsten geheel of gedeeltelijk te ontbinden.
Ingeval van (aanvraag van) (voorlopige) surséance van betaling, (aanvraag van) faillissement, stillegging of ontbinding van het bedrijf van Afnemer, zullen alle Overeenkomsten met Afnemer van rechtswege zijn ontbonden, tenzij Digiworld Afnemer binnen redelijke tijd mededeelt nakoming van (een deel van) de betreffende Overeenkomst(en) te verlangen. In dat laatste geval is Digiworld gerechtigd de uitvoering van de Overeenkomst op te schorten tot dat nakoming door Afnemer voldoende zeker is gesteld.
Het bepaalde in de artikelen 9.1 en 9.2 doet niet af aan de overige rechten van Digiworld op grond van de wet en de Overeenkomst.
Ingeval zich een gebeurtenis voordoet als bedoeld in (i) 9.1 of (ii) 9.2 zijn respectievelijk (i) alle vorderingen van Digiworld op Afnemer uit hoofde van de betreffende Overeenkomst(en) en (ii) alle vorderingen van Digiworld op Afnemer onmiddellijk en in het geheel opeisbaar en is Digiworld gerechtigd de afgeleverde Producten terug te nemen. In verband daarmee zullen Digiworld en haar gemachtigde(n) gerechtigd zijn om de terreinen en gebouwen van Afnemer te betreden teneinde de Producten in bezit te nemen. Afnemer is verplicht de nodige maatregelen te nemen teneinde Digiworld in staat te stellen haar rechten te effectueren. Alle kosten van terughaling zijn voor Afnemer.

Artikel 10. Garanties

Indien Digiworld Producten aan Afnemer aflevert, die Digiworld van haar toeleveranciers heeft verkregen, of voor de Dienstverlening gebruik maakt van derden, is Digiworld nimmer tot een verdergaande garantie ten opzichte van Afnemer gehouden dan waarop Digiworld ten opzichte van haar toeleverancier aanspraak kan maken.
Reclamaties wegens uiterlijk waarneembare gebreken moeten conform de contractvoorwaarden, doch uiterlijk 8 dagen na ontvangst van de goederen door de opdrachtgever schriftelijk worden ingediend. Reclamaties welke door Digiworld na het verstrijken van deze termijn worden ontvangen, behoeven niet door Digiworld in behandeling te worden genomen.
Supplies die aan normale slijtage onderhevig zijn vallen niet onder de gegeven garanties.
Gedurende de garantietermijn kan de leverancier van Digiworld garantie verlenen of kan Digiworld - naar haar keuze - de garantie van de toeleverancier jegens Afnemer nakomen en ten uitvoerleggen.

Artikel 11. Software van een leverancier van Digiworld.

Indien een leverancier van Digiworld het recht tot het gebruik van Software slechts verleent overeenkomstig de bepalingen van zijn gebruiks- of licentie- overeenkomsten of indien het onderhoud wordt uitgevoerd overeenkomstig de bepalingen van de onderhoudsovereenkomst van een leverancier van Digiworld, zijn de bepalingen van die overeenkomst van toepassing met terzijdestelling van het bepaalde in deze Voorwaarden. Digiworld zal Afnemer op zijn verzoek informeren over de van toepassing zijnde bepalingen en is niet aansprakelijk voor in deze Software voorkomende gebreken.

Artikel 12. Eigendomsvoorbehoud

Alle Producten blijven eigendom van Digiworld, niettegenstaande de feitelijke aflevering, totdat alle bedragen, die Afnemer krachtens enige Overeenkomst aan Digiworld verschuldigd is of zal worden, volledig heeft voldaan. Rechten worden aan Afnemer steeds verleend of, in voorkomend geval, overgedragen onder de voorwaarde dat Afnemer overeengekomen vergoedingen tijdig en volledig betaalt.
Voordat de eigendom van de Producten op Afnemer is overgegaan, is Afnemer niet gerechtigd de Producten te verhuren of in gebruik te geven, te verpanden, of anderszins te bezwaren. Afnemer is slechts gerechtigd de Producten, waarvan Digiworld eigenaar is, aan derden te verkopen of af te leveren, voor zover dit in het kader van Afnemer's normale bedrijfsuitoefening noodzakelijk is.
Indien en zolang Digiworld eigenaar van de Producten is, zal Afnemer Digiworld onmiddellijk op de hoogte stellen wanneer de Producten in beslag (dreigen te) worden genomen of anderszins aanspraak wordt gemaakt op (enig onderdeel van) de Producten. Bovendien zal Afnemer Digiworld op Digiworld's eerste verzoek mededelen waar de Producten zich bevinden.
Bij beslag, (voorlopige) surséance van betaling of faillissement zal Afnemer onmiddellijk de beslagleggende deurwaarder, de bewindvoerder of de curator wijzen op de (eigendoms-)rechten van Digiworld. Afnemer staat ervoor in dat een beslag op de Producten onmiddellijk wordt opgeheven

Artikel 13. Intellectuele Eigendomsrechten

Het auteursrecht alsmede alle overige rechten van intellectuele eigendom op alle Apparatuur, Software, Supplies, Documentatie of andere materialen (zoals: analyses, functionele ontwerpen, rapporten, offertes etc.) die door Digiworld aan Afnemer worden afgeleverd of op welke wijze dan ook ter beschikking worden gesteld, berusten uitsluitend bij Digiworld of diens toeleveranciers, en Afnemer verkrijgt daarvoor de gebruiksrechten die bij deze Voorwaarden uitdrukkelijk worden toegekend, tenzij in een door Digiworld en Afnemer ondertekend schriftelijk stuk uitdrukkelijk anders is overeengekomen.
Afnemer is ermee bekend dat de Producten en/of andere materialen als bedoeld in lid 1 van dit artikel vertrouwelijke informatie en bedrijfsgeheimen van Digiworld of diens toeleveranciers kunnen bevatten en Afnemer verbindt zich alsdan deze Producten en/of andere materialen geheim te houden en niet aan enige derde bekend te maken of in gebruik te geven.
Het is Afnemer niet toegestaan om op de Producten of op de verpakking daarvan aangebrachte merk- en herkenningstekens of enige aanduiding omtrent auteursrechten, merken etc. daaronder begrepen enige aanduiding omtrent het vertrouwelijke karakter en geheimhouding van de Software te verwijderen, te wijzigen of de Producten op enige gedeelte daarvan te wijzigen of na te maken.
Het is Digiworld toegestaan om technische maatregelen te nemen ter bescherming van de Software.
Digiworld verklaart dat naar beste weten de Producten geen inbreuk maken op in Nederland geldende intellectuele eigendomsrechten van derden. In geval van aanspraak van derden ter zake van inbreuk op dergelijke rechten, kan Digiworld zonodig het desbetreffende Product vervangen of wijzigen, dan wel de Overeenkomst geheel of gedeeltelijk ontbinden. Afnemer heeft uitsluitend het recht de Overeenkomst te ontbinden voor zover instandhouding van de Overeenkomst in redelijkheid niet van hem kan worden verlangd.
Afnemer zal Digiworld onmiddellijk in kennis stellen van enige aanspraak van derden ter zake van een inbreuk op intellectuele eigendomsrechten met betrekking tot de Producten in geval van een dergelijke aanspraak is alleen Digiworld bevoegd daartegen - mede namens Afnemer - verweer te voeren of tegen die derde rechtsmaatregelen te nemen, dan wel met die derde een minnelijke regeling te treffen. Afnemer zal zich van zulke maatregelen onthouden, voor zover dat in redelijkheid van hem kan worden verlangd. In alle gevallen zal Afnemer Digiworld zijn medewerking verlenen.

Artikel 14. Prijzen

Tenzij uitdrukkelijk anders vermeld, zijn alle prijzen vermeld in Berichten, zoals catalogi, prijslijsten en/of offertes van Digiworld, uitgedrukt in Nederlandse guldens, en exclusief omzetbelasting. Tenzij uitdrukkelijk anders wordt vermeld, komen ten laste van Afnemer de kosten van verpakking en verzending, zoals vermeld in het desbetreffende Bericht, alsmede alle overige heffingen of belastingen opgelegd of geheven ter zake van de Producten en het vervoer daarvan.
Prijzen zijn gebaseerd op de ten tijde van het sluiten van de Overeenkomst voor Digiworld geldende omstandigheden, zoals onder meer valutakoersen, vrachttarieven en dealerprijzen. Indien deze omstandigheden na het sluiten van de Overeenkomst doch voor de aflevering wijzigen, heeft Digiworld het recht de daaruit voortvloeiende kosten aan Afnemer door te berekenen.
Kortingen worden geacht telkens eenmalig te zijn verleend. Eerder verleende kortingen binden Digiworld op geen enkele wijze voor een latere overeenkomst

Artikel 15. Betaling

Afnemer zal de hem in rekening gebrachte bedragen, effectief in de valuta vermeld op de factuur, binnen de op de desbetreffende factuur vermelde termijn aan Digiworld betalen. Alle betalingen zullen op een door Digiworld aan te wijzen giro- of bankrekening worden gedaan. In het geval bij aflevering wordt betaald, zal dit geschieden in contanten of door middel van een gegarandeerde giro- of bankcheque.
Alle aan Digiworld in rekening gebrachte bedragen moeten zonder korting of inhouding worden voldaan. Afnemer is niet bevoegd tot verrekening. Afnemer heeft verder niet het recht om enige betalingsverplichting jegens Digiworld op te schorten.
Indien op enig moment bij Digiworld gerede twijfel bestaan omtrent de kredietwaardigheid van Afnemer, heeft Digiworld het recht, alvorens (verder) te presteren van Afnemer te eisen dat vooruitbetaling plaatsvindt of dat Afnemer een deugdelijke zekerheid stelt, ter hoogte van de bedragen die Digiworld, al dan niet opeisbaar, op grond van de Overeenkomst van Afnemer heeft of zal hebben te vorderen, zulks ter beoordeling van Digiworld.
Met het enkele verstrijken van een betalingstermijn is Afnemer in verzuim. In dat geval zijn alle vorderingen, uit welke hoofde dan ook van Digiworld op Afnemer onmiddellijk opeisbaar.
Afnemer is zonder nadere ingebrekestelling over alle bedragen die niet uiterlijk op de laatste dag van de betalingstermijn zijn betaald, vanaf die dag een vertragingsrente verschuldigd ter hoogte van de wettelijk rente vermeerderd met 2%.
Indien Afnemer jegens Digiworld in verzuim is, is hij verplicht Digiworld de buitengerechtelijke en gerechtelijke kosten volledig te vergoeden. De door Afnemer te vergoeden buitengerechtelijke kosten bedragen tenminste 15% van het onbetaald gebleven bedrag, met een minimum van EURO125,--, te vermeerderen met de daarover verschuldigde omzetbelasting.
Indien Digiworld, nadat Afnemer in verzuim is, betalingsherinneringen of andere verzoeken tot betaling aan Afnemer richt, doet dit niet af aan eerdere bepalingen in dit artikel.

Artikel 16. Aansprakelijkheid en Vrijwaring

Digiworld is niet aansprakelijk voor schade aan de Producten anders dan met inachtneming van de gegeven garanties ter zake.
Digiworld is niet aansprakelijk, noch op grond van de Wet, noch uit Overeenkomst, voor zogenaamde gevolgschade die Afnemer of een derde ter zake van (in het gebruik van) de Producten mocht lijden. Hieronder is mede begrepen winstverlies, bedrijfsschade, verlies van gegevens en immateriële schade.
Onverminderd het bepaalde in lid 1 en lid 2 van dit artikel, is de contractuele en wettelijke aansprakelijkheid van Digiworld te allen tijde beperkt tot 50% (vijftig) van de op grond van een Overeenkomst door Digiworld aan Afnemer gefactureerde en factureerbare bedragen (exclusief omzetbelasting), per Product of Dienstverlening ten aanzien waarvan de aansprakelijkheid is ontstaan. Indien en voor zover de Overeenkomst een duurovereenkomst is, zal de contractuele en wettelijke aansprakelijkheid van Digiworld in geen geval meer bedragen dan de prijs (exclusief omzetbelasting) bedongen bij de desbetreffende Overeenkomst voor de prestaties van Digiworld in de periode van 3 maanden voorafgaande aan de gebeurtenis ter zake waarvan die aansprakelijkheid is ontstaan.
Tenzij de schade is veroorzaakt door grove schuld of opzet van Digiworld (of van haar leidinggevend personeel), zal Afnemer Digiworld vrijwaren tegen alle aanspraken van derden, direct of indirect verband houdende met (het gebruik van) de Producten of Dienstverlening en zal hij Digiworld alle schade vergoeden die Digiworld lijdt als gevolg van dergelijke aanspraken.

Artikel 17. Overmacht

Indien Digiworld door Overmacht niet aan haar verplichtingen jegens Afnemer kan voldoen, wordt de nakoming van die verplichtingen opgeschort voor de duur van de overmacht toestand.
Indien de Overmacht 1 maand duurt, hebben beide partijen het recht de Overeenkomst schriftelijk geheel of gedeeltelijk te ontbinden, voor zover de overmachtsituatie dit rechtvaardigt.
Ingeval van Overmacht heeft Afnemer geen recht op enige (schade-)vergoeding, ook niet als Digiworld als gevolg van de overmacht enig voordeel mocht hebben.
Digiworld zal Afnemer zo spoedig mogelijk van een (dreigende) Overmacht op de hoogte stellen.

Artikel 18. Verplichtingen van Afnemer

Afnemer zal aan Digiworld alle voor de uitvoering van de werkzaamheden van Digiworld benodigde gegevens steeds tijdig ter beschikking stellen en staat in voor de juistheid en de volledigheid daarvan.
Afnemer zal zorgen voor het gebruik van de Producten in overeenstemming met de specificaties en voor de juiste toepassing in zijn organisatie van de Apparatuur, Software en van de door Digiworld te verlenen diensten alsmede voor toe te passen administratie- en berekeningsmethoden en voor het beveiligen van gegevens.
Indien is overeengekomen dat Afnemer hardware, materialen of gegevens op informatiedragers ter beschikking zal stellen, zullen deze voldoen aan de voor het uitvoeren van de werkzaamheden noodzakelijke specificaties.
Indien voor de uitvoering van de Overeenkomst noodzakelijke gegevens niet, niet tijdig of niet overeenkomstig de afspraken ter beschikking van Digiworld staan of indien Afnemer op andere wijze niet aan zijn verplichtingen voldoet, heeft Digiworld het recht om extra kosten volgens de gebruikelijke tarieven van Digiworld in rekening te brengen.

Artikel 19. Overdracht van rechten en verplichtingen

Het is Digiworld toegestaan de in enige Overeenkomst met Afnemer omschreven rechten en verplichtingen aan derden over te dragen. In het geval verplichtingen van Digiworld worden overgedragen zal Digiworld Afnemer voor zover mogelijk hiervan voorafgaand op de hoogte brengen en heeft Afnemer het recht de Overeenkomst te ontbinden voor wat betreft de toekomst vanaf de datum waarop de overdracht zal geschieden. Digiworld is in dat geval niet tot enige schadevergoeding ter zake gehouden.
Afnemer is niet gerechtigd zijn rechten en/of verplichtingen uit een Overeenkomst aan enige derde over te dragen, zonder de voorafgaande schriftelijke toestemming van Digiworld.

Artikel 20. Toepasselijk recht, bevoegde rechter

Op alle geschillen met betrekking tot deze Voorwaarden, alsmede iedere Overeenkomst, is bij uitsluiting Nederlands recht van toepassing.
Alle geschillen zullen, voor zover niet anders door de wet dwingend voorgeschreven, bij uitsluiting worden voorgelegd aan de bevoegde rechtbank te Rotterdam.

De hierboven getoonde logo's zijn geregistreerde Handelsmerken.
Alle op deze Website vermelde prijzen zijn inclusief 19% BTW.

"Achieving the Best, Requires the Best"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je je 191T via de DVI verbinding aangesloten? en wat voor videokaart heb je. Mijn 191T is namelijk goed in games en dvd's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 November 2002 @ 11:52:
Heb je je 191T via de DVI verbinding aangesloten? en wat voor videokaart heb je. Mijn 191T is namelijk goed in games en dvd's.
Haai,

Ja, ik had hem via DVI aangesloten op de TFT en mijn videokaart is een ASUS GeForce 4400 128 MB!

Als ik bijv. mafia speel en ik probeer eens snel om mij heen te kijken, dus heel de tijd 360 graden te draaien, na is het verloop vh beeld echt dramatisch. En bij snelle scenes in dvd'z is t pcies hetzelfde. Maar misschien dat jij me meer kan vertellen over jouw instellingen etc. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon de native resolutie en naar het aansluiten van de monitor op mijn vga kaart(hercules 9700pro) stond alles goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koper heeft een monitor gekocht, als deze monitor kapot is, dan mag hij terug naar digiworld gaan en ruilen voor een andere of eventueel geld retour. Dan is het geen noodzaak om de monitor netjes in de doos terug te brengen.

Dit is het geval waarin een monitor waar in beginsel niets mis mee is, toch niet helemaal aan de wensen van de klant voldoet. Nu heeft Digiworld een coulance
regeling opgenomen. De monitor mag terug, mits in orginele verpakking en binnen
een bepaalde tijdsduur. Er rust hier dus geen wettelijke verplichting op de winkelier om een goed werkend product terug te nemen. Dit is een extra service. Hier kunnen dan ook voorwaarden aan verbonden worden. Zoals een orginele verpakking of een uitbetaling in tegoedbonnen.

In dit geval heeft koper dus een probleem, maar misschien dat met Digiworld een
oplossing kan worden bereikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een winkel is wettelijk niet verplicht artikelen te ruilen of retour te nemen. Alleen waarneer er sprake is van bedrog, dwaling misleiding of een ondeugelijk artikel. Als je de TFT via internet hebt besteld is het echter anders dan mag je de koop binnen 8 dagen ongedaan maken, mits het artikel in orginele staat is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1 punt van toevoeging. Let goed op als een product SPECIAAL voor jou besteld moet worden! In dat geval moet je goed in de algemene voorwaarden kijken, of de afkoelperiode dan ook geldt! Bij een speciale bestelling, is de internetwinkel hier namelijk niet toe verplicht!
Kijk ook eens in de ruilvoorwaarden van Alternate, daar staat precies uitgelegd wat de afkoelperiode inhoudt.

[offtopic]De 172T die ik wil kopen, moet bij Alternate helaas speciaal besteld worden. Geen afkoelperiode en dus kan ik m daar niet kopen. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ligt het aan mij, of was de poster altijd al te laat geweest?

Wanneer heb je aangegeven dat je het ding wilde ruilen?

* TheGhostInc vindt het lullig, maar snapt niet dat mensen dat soort dure spullen zonder "live test" in de auto laden. Zeker bij tft's is er veel verschil in performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-09 12:32
21" Iiyama's moesten vroeger altijd terug in de originele doos, anders kon je gaan betalen voor een doos -> 125 piek :(

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-09 20:51
vassago schreef op 16 november 2002 @ 23:23:
[...]
Echter een winkel hoeft bestellingen alleen terug te nemen als deze aan de deur of online gekocht zijn _en_ ongebruikt.
Ongebruikt? Nee dus, dat is onzin.

Recht op retour is uitgebreid besproken in eerdere threads.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
Verwijderd schreef op 17 November 2002 @ 16:42:
1 punt van toevoeging. Let goed op als een product SPECIAAL voor jou besteld moet worden! In dat geval moet je goed in de algemene voorwaarden kijken, of de afkoelperiode dan ook geldt! Bij een speciale bestelling, is de internetwinkel hier namelijk niet toe verplicht!
Kijk ook eens in de ruilvoorwaarden van Alternate, daar staat precies uitgelegd wat de afkoelperiode inhoudt.

[offtopic]De 172T die ik wil kopen, moet bij Alternate helaas speciaal besteld worden. Geen afkoelperiode en dus kan ik m daar niet kopen. :'(
Dat is onzin, wie heeft je dat wijsgemaakt? Een specifieke bestelling valt niet onder die bepaling, daar gaat het namelijk om produkten die "op maat" zijn gemaakt naar specificaties van de koper of om producten die persoonlijk van aard zijn.

Alternate houdt zich niet aan de wet waar het de retourgarantie betreft (ook al eerder besproken in meerdere threads).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is dat wel zo. Als je een artikel speciaal voor jou laat bestellen, dus een artikel wat een winkel niet standaard levert, dan kan een bedrijf in de algemene voorwaarden zetten dat een afkoelperiode dan niet van toepassing is. Volgens mij is die voorwaarde gewoon rechtsgeldig.

Zou je trouwens even een linkje kunnen geven naar zo'n thread over de retourgarantie van Alternate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
Verwijderd schreef op 17 november 2002 @ 18:46:
Volgens mij is dat wel zo. Als je een artikel speciaal voor jou laat bestellen, dus een artikel wat een winkel niet standaard levert, dan kan een bedrijf in de algemene voorwaarden zetten dat een afkoelperiode dan niet van toepassing is. Volgens mij is die voorwaarde gewoon rechtsgeldig.
Nee, en ik spreek uit mijn capaciteit als jurist. ;) De voorwaarde geldt niet omdat het bestellen van een "artikel wat men standaard niet levert" niet valt onder de uitzonderingen zoals die genoemd zijn in het wetsartikel. Waarbij de beslissende criteria zijn dat a) de zaak tot stand moet zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de koper (b.v. een trouwjurk die op maat is gemaakt om maar wat te noemen) of zaken die b) duidelijk persoonlijk van aard zijn.
Zou je trouwens even een linkje kunnen geven naar zo'n thread over de retourgarantie van Alternate?
Probleem met Alternate

Zoals ik eerder heb opgemerkt weet Alternate Duitsland wel de retourgarantie regels juist te lezen, maar hier in NL hebben ze er nog wat problemen mee blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-09 16:34

Rick2001

9950X delidded en direct die

Verwijderd schreef op 17 november 2002 @ 18:46:

Nee, dit is niet waar. Als een winkel een bepaald product moet bestellen omdat jij dit graag wilt hebben, en het is online gekocht, dan mag je dit gewoon terugsturen binnen de afkoelingsperiode en moeten zijn jouw gewoon je geld teruggeven. Dit weet ikzelf ook heel zeker.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RTX 2060 SUPER - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 2x980PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heej, een jurist in ons midden! Da's altijd handig! :D In dat geval zal ik zeker niet twijfelen aan wat je zegt. En gezien de bevestiging van Rick al helemaal niet.
Maar als dit wél in de algemene voorwaarden is opgenomen, dan betekent het dus gewoon dat desbetreffende algemene voorwaarde nietig is?

Linkje kan ik helaas nie lezen... zit nog onder de 150 posts.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
Even heel offtopic hoor, maar nu er hier toch iemand is met verstand van zaken, dan wil ik meteen nog ff wat vragen ;). Als ik iets in de winkel koop, heb ik dan het recht om te ruilen als ik het product toch niet wil? En zo ja, hoe zit het dan als iets in de aanbieding is en ze je bij koop vertellen dat het om die reden niet te ruilen is, is dat dan inderdaad zo, of is dat ook onzin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001

Rick2001

Als je in de winkel informatie hebt verkregen, en een winkelier je dus het een en ander heeft laten zien, dan heb je enkel het recht om iets te ruilen mits dit NIET gebruikt is. Als je dus een mainboard in de handen hebt gehad en je hebt in de doos gekeken en je koopt dit product, dan ben je een overeenkomst aangegaan. Neem je dit mee naar huis en je wilt het toch niet hebben, dan hoeft de winkelier het alleen maar terug te nemen als dit absoluut niet gebruikt is. Dit geldt ook voor aanbiedingen.
Als een winkelier het product dus wel omruilt, ook na het testen door jouwzelf, dan heb je gewoon geluk, maar recht hierop heb je absoluut niet.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RTX 2060 SUPER - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 2x980PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[Echt ontzettend offtopic!]
Okeej, nog eentje dan om het af te leren! Dat is namelijk iets wat ik zelf heb meegemaakt.
Ik had bij een boekenwinkel een werkboek en een tekstboek Italiaans besteld en 2 bijbehorende cassettes. Die twee cassettes waren €40. Na aankoop bedacht ik me dat ik dat toch eigenlijk wel ontzettend duur vond en ben de volgende dag teruggegaan om te ruilen. Ze waren nog in ongeschonden staat en compleet gesealed.
De cassettes waren echter voor mij besteld en de winkelier zei dat ik daarom niet kon ruilen. Dat stond ook op het bonnetje zei die. Ja, daar heb ik lekker veel aan, want de bon krijg ik pas nadat ik betaald heb! En bij het bestellen ervan hebben ze me daar niks van gezegd.
Ik zal verder niet ingaan op het halve uur dat ik daar heb staan discussieren met die mensen en ik zal ook niet ingaan op hoe boos ik daar was, aangezien ik daar elk trimester wel voor honderden gulden studieboeken koop en zij te beroerd zijn om een product terug te nemen. Uiteindelijk heb ik na flink doordrammen en opspelen tegoedbonnen gekregen.
Mijn vraag is: had ik daar recht op? Had ik het recht om het product te ruilen, ookal was er niks mis mee?
[/Echt ontzettend offtopic!]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
Kan heel kort zijn, het antwoord is dat als er met het produkt niets mis is en de winkelier je niet verkeerd heeft voorgelicht dan is de winkelier niet verplicht het artikel terug te nemen of om te ruilen. Als de winkelier dit wel doet is dit gewoon coulance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 November 2002 @ 19:38:
offtopic:
Even heel offtopic hoor, maar nu er hier toch iemand is met verstand van zaken, dan wil ik meteen nog ff wat vragen ;). Als ik iets in de winkel koop, heb ik dan het recht om te ruilen als ik het product toch niet wil? En zo ja, hoe zit het dan als iets in de aanbieding is en ze je bij koop vertellen dat het om die reden niet te ruilen is, is dat dan inderdaad zo, of is dat ook onzin?
en nog een off topic antwoord.

Ook in het geval van aanbiedingsgoederen geldt dat je er mee terug kan als het betreffende goed kapot is. Het bordje waarop staat dat deze goederen niet te ruilen zijn slaat op de coulance die de verkoper biedt, als er op zich niets mis
met het goed is, maar het goed toch niet bevalt. In dat geval kan je dan niet ruilen.

De slogan alleen ruilen met bon heeft dezelfde strekking. Je kan een goed meestal met bon ruilen als je het achteraf toch niet bevalt. Dit is ook weer coulance. Aan deze coulance kunnen voorwaarden gesteld worden, zoals een tijdsduur, een fatsoenlijke verpakking of teruggave in tegoedbonnen. Als het echt stuk is dan kan je ook zonder bon terecht. Binnen redelijke termijn natuurlijk.

Nu kan je met deze kennis gewapend naar de winkel gaan, maar helaas is het nog steeds zo dat een grote groep winkelpersoneel niet op de hoogte is, of niet op de hoogte wil zijn. Dus gelijk hebben en gelijk krijgen is soms nog lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-09 14:52

Twarp

just grin...

De algemene voorwaarden zijn duidelijk. Verpakking hoort erbij.

Mocht je het online gekocht hebben en de link naar de algemene voorwaarden of de algemene voorwaarden zijn niet beschikbaar gesteld, dan heb je recht om het product terug te brengen en een vorm van tegoed terug te krijgen. Ook daar moeten ze Geld als optie hebben, zolang ze het in de kassa hebben en het verkoop proces niet danig verstoord wordt dat het een onwerkbare situatie word. Ze kunnen het geld ook overmaken en het op die manier oplossen. Krijg dat wel zwart op wit btw.

succes.

Meh ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twarp schreef op 18 november 2002 @ 02:16:
De algemene voorwaarden zijn duidelijk. Verpakking hoort erbij.

Mocht je het online gekocht hebben en de link naar de algemene voorwaarden of de algemene voorwaarden zijn niet beschikbaar gesteld, dan heb je recht om het product terug te brengen en een vorm van tegoed terug te krijgen. Ook daar moeten ze Geld als optie hebben, zolang ze het in de kassa hebben en het verkoop proces niet danig verstoord wordt dat het een onwerkbare situatie word. Ze kunnen het geld ook overmaken en het op die manier oplossen. Krijg dat wel zwart op wit btw.

succes.
Is gelukkig niet van toepassing daar hij in de winkel gekocht heeft en op zn bon zal vast wel een verwijzing staan naar de toepasselijke voorwaarden. En anders zijn ze op verzoek vast wel verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-09 11:38

mindcre8r

Tradepedia

-TheGrimReaper- schreef op 17 November 2002 @ 08:23:
[...]

Dat is lekker. Nou, dan ga ik maandag eens kijken of ik die gasten aan de telefoon kan krijgen.

[...]

Daar heb je helemaal gelijk in.

[...]

Nee, ik koop liever in de winkel als het om zo'n bedrag gaat.
Ik geef ze deze week nog tot donderdag de tijd....dan ga ik donderdag heen want ik wil ook op de hcc nog wat dingetjes halen om in te bouwen in mn bestelde config incl 191T dus als je donderdag nix te doen heb een een houten knuppel dan weet ik wel een leuk adres en ik weet niet waar je woont maar dan pik ik je wel op en gaan we wat TFT halen 8)

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio
mindcre8r schreef op 18 November 2002 @ 07:44:
[...]

Ik geef ze deze week nog tot donderdag de tijd....dan ga ik donderdag heen want ik wil ook op de hcc nog wat dingetjes halen om in te bouwen in mn bestelde config incl 191T dus als je donderdag nix te doen heb een een houten knuppel dan weet ik wel een leuk adres en ik weet niet waar je woont maar dan pik ik je wel op en gaan we wat TFT halen 8)
Ik heb ze al een mailtje gestuurd om de bestelling te annuleren. De 172T staat inmiddels inmiddels in de pricewatch en die is toch een stuk goedkoper dan ik had gedacht. Dus het wordt de 172T voor mij.
Ik had de 191T besteld omdat ik dacht dat de 172T rond de 1000 euro zou kosten en dus het verschil met de 191T klein zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

hmm okay.... ik ga toch voor het grote beeld 8) 17" vind ik weer net iets te weinig.
172T niet besteld bij digiworld i guess.. :P

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio
Nee, Digiworld laat ik voortaan links liggen. Ik ga de 172T pas na de HCC Dagen bestellen. En wat betreft grootte, volgens mij draaien ze dezelfde resolutie. Alleen zijn de pixels wat groter bij jou.
Laat wel even weten hoe het is afgelopen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heej GrimReaper, de 172T heb ik elke dag zo ongeveer bijgehouden en ik heb m hoogstpersoonlijk in de pricewatch gezet voor centralpoint en alternate! :Y)
Je moet eens kijken op www.elcheapo.nl, daar staan de nieuwe leveranciers van de 172T toch steeds net een paar dagen eerder dan in de pricewatch van tweakers!
Er zijn trouwens 2 uitvoeringen verkrijgbaar in Nederland (Europa). De zilveren (MO17PSZS) en een witte (MO17PSDS). De zilveren is natuurlijk weer duurder!
Op de site van samsungusa heb ik gezien dat er ook een zwarte versie is en een 'metal gun' versie, welke ik errug mooi vind. Helaas zijn deze niet direct leverbaar in Europa vertelde Acesonline mij en kunnen ze die alleen krijgen als ze per 20 bestellen! :'(

edit:
Ook ik dacht dat de 172T rond de €1000 zou komen, omdat de analoge versie 172B een tijdje ruim €900 kostte! Belachelijk!
Zeker omdat ik had gezien dat in Amerika de 172T goedkoper is dan de 171P! Waarom het hier in eerste instantie zo duur was, k heb geen idee. Maar nog even een maandje wachten en kopen voor €700 en dan nog €50 terug krijgen. Heb je voor €750 een PRACHTIG scherm! >:)

PS: Waarschijnlijk ga ik m bestellen bij Aces. Heb uitgebreid met ze gemaild over de afkoelperiode en je kan het scherm dus gewoon thuis bekijken en terugsturen als het niet goed is. Wél de verpakking compleet en netjes houden dus! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog even over die grootte. 172T, 181T en 191T draaien iddd dezelfde resolutie. Voor de 181T is het ideaal, voor de 191T schijnt t wat te weinig te zijn en voor de 172T net wat teveel. Ik heb hier op het forum wat gehoord over te kleine letters enzo...?
Maar als ik op mijn laptop met een 13,1" scherm 1024 x 800 draai, dan moet 1280x1024 op een 17" scherm toch zeker prima zijn??
(Weet niet of de resoluties exact goed zijn die ik noem, maar je begrijpt vast wel welke res ik bedoel.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Laatst online: 26-09 14:55
zork schreef op 16 november 2002 @ 21:35:
[...]Dit vind ik nergens op slaan. Van een monitor van 1000 euro mag je toch verwachten dat het aan je wensen voldoet. Ook kun je door research en dergelijke, wat in de meeste gevallen online gebeurd, niet meemaken hoe zo'n monitor precies werkt. Ook als je 'm in de winkel gaat bekijken, maak je 'm niet mee als wanneer je er een weekje mee werkt. Overstap van CRT > TFT kost zowieso wat tijd, aangezien je moet wennen.
Dus als ik verwacht dat hij kan praten, dan mag ik em terugbrengen?
Nee, hij voldoet aan de specificaties die je er van mag verwachten. Het is duidelijk geen defect of tekortkoming van dit exemplaar.
zork schreef op 16 November 2002 @ 21:48:
[...]

Consumentengids. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RawPeanut
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05-2023

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

Ik snap ten eerste niet waarom hij ontevreden is over de 191T? Heb zelf die scherm en ik moet zeggen, had ik mijn 21" CRT maar eerder weggedaan! Ik heb hem trouwens op een Leadtek GF4 Ti4600 DVI aangesloten.

Canon Digital Ixus V3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio
Verwijderd schreef op 18 november 2002 @ 11:42:
Heej GrimReaper, de 172T heb ik elke dag zo ongeveer bijgehouden en ik heb m hoogstpersoonlijk in de pricewatch gezet voor centralpoint en alternate! :Y)
Je moet eens kijken op www.elcheapo.nl, daar staan de nieuwe leveranciers van de 172T toch steeds net een paar dagen eerder dan in de pricewatch van tweakers!
Er zijn trouwens 2 uitvoeringen verkrijgbaar in Nederland (Europa). De zilveren (MO17PSZS) en een witte (MO17PSDS). De zilveren is natuurlijk weer duurder!
Op de site van samsungusa heb ik gezien dat er ook een zwarte versie is en een 'metal gun' versie, welke ik errug mooi vind. Helaas zijn deze niet direct leverbaar in Europa vertelde Acesonline mij en kunnen ze die alleen krijgen als ze per 20 bestellen! :'(

edit:
Ook ik dacht dat de 172T rond de €1000 zou komen, omdat de analoge versie 172B een tijdje ruim €900 kostte! Belachelijk!
Zeker omdat ik had gezien dat in Amerika de 172T goedkoper is dan de 171P! Waarom het hier in eerste instantie zo duur was, k heb geen idee. Maar nog even een maandje wachten en kopen voor €700 en dan nog €50 terug krijgen. Heb je voor €750 een PRACHTIG scherm! >:)

PS: Waarschijnlijk ga ik m bestellen bij Aces. Heb uitgebreid met ze gemaild over de afkoelperiode en je kan het scherm dus gewoon thuis bekijken en terugsturen als het niet goed is. Wél de verpakking compleet en netjes houden dus! ;)
Ik ga dan ook maar eens bij Aces kijken. Zoals ik al zei, ik haal hem pas na de HCC. Samsung komt daar ook, dus eerst daar nog wat informatie halen en misschien eff een praatje maken.
Verwijderd schreef op 18 november 2002 @ 11:49:
Nog even over die grootte. 172T, 181T en 191T draaien iddd dezelfde resolutie. Voor de 181T is het ideaal, voor de 191T schijnt t wat te weinig te zijn en voor de 172T net wat teveel. Ik heb hier op het forum wat gehoord over te kleine letters enzo...?
Maar als ik op mijn laptop met een 13,1" scherm 1024 x 800 draai, dan moet 1280x1024 op een 17" scherm toch zeker prima zijn??
(Weet niet of de resoluties exact goed zijn die ik noem, maar je begrijpt vast wel welke res ik bedoel.)
Tja, ik weet niet hoor. Het is allemaal maar wat je zelf lekker vindt kijken. Ik denk persoonlijk niet dat ik een probleem zal hebben met 1280x1024.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heej IT, hou je me even op de hoogte hier als je bij de HCC bent geweest? Misschien dat je daar ook kan lospeuteren of de zwarte en de metal gun versie hierheen gaan komen? Ben zeer benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbr
  • Laatst online: 23-09 16:41

mbr

Verwijderd schreef op 18 November 2002 @ 11:49:
Hier op mijn afdelingen hebben we compaq 7020 17" TFT schermen; ik zelf heb de resolutie op 1280 x 1024 staan. Ziet er perfect en strak uit.

Mijn collega's laten 'm gewoon 1024 x 768 staan; Maar dat is hun keuze want met 1280 x 1024 heb je net dat beetje extra ruimte op je desktop wat werken prettiger maakt.

Dus 17" scherm is geschikt voor 1280 x 1024.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

meui! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio
Verwijderd schreef op 18 november 2002 @ 13:00:
Heej IT, hou je me even op de hoogte hier als je bij de HCC bent geweest? Misschien dat je daar ook kan lospeuteren of de zwarte en de metal gun versie hierheen gaan komen? Ben zeer benieuwd!
Jep. Post het nog maar wel eff op donderdagavond, want ik ben een beetje vergeetachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RawPeanut schreef op 18 November 2002 @ 12:22:
Ik snap ten eerste niet waarom hij ontevreden is over de 191T? Heb zelf die scherm en ik moet zeggen, had ik mijn 21" CRT maar eerder weggedaan! Ik heb hem trouwens op een Leadtek GF4 Ti4600 DVI aangesloten.
ik weet ni waarvoor jij de 191T gebruikt, maar toen ik t ging gebruiken voor DVD en games (o.a. mafia) kwam ik bedrogen uit. Ghosting was duidelijk te zien en als ik voetbal via de tv-kaart wilde kijken, was dit al helemaal onmogelijk.

Twas aangesloten op Asus GF4 Ti4400 DVI!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 november 2002 @ 17:27:
[...]

ik weet ni waarvoor jij de 191T gebruikt, maar toen ik t ging gebruiken voor DVD en games (o.a. mafia) kwam ik bedrogen uit. Ghosting was duidelijk te zien en als ik voetbal via de tv-kaart wilde kijken, was dit al helemaal onmogelijk.

Twas aangesloten op Asus GF4 Ti4400 DVI!!
Volgens mij heb jij een halve gare versie van 191T! Bij voetballen zie ik alleen de bal en geen witte streep erachteraan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:42

Madrox

Oh, Pharaoh!

mbr schreef op 18 november 2002 @ 13:08:
[...]

Hier op mijn afdelingen hebben we compaq 7020 17" TFT schermen; ik zelf heb de resolutie op 1280 x 1024 staan. Ziet er perfect en strak uit.

Mijn collega's laten 'm gewoon 1024 x 768 staan; Maar dat is hun keuze want met 1280 x 1024 heb je net dat beetje extra ruimte op je desktop wat werken prettiger maakt.

Dus 17" scherm is geschikt voor 1280 x 1024.
Klopt. 1280x1024 kan op een 17inch. Maar dan ook net....

1152x865 = de meest geschikte resolutie, die dekt de pixels op je scherm vrijwel 1 op 1 . . .

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 november 2002 @ 17:50:
[...]

Volgens mij heb jij een halve gare versie van 191T! Bij voetballen zie ik alleen de bal en geen witte streep erachteraan!
Het zij zo, ik zit nog steeds opgescheept met die tft waarover digi-shit zo moeilijk doet. Maybe is t een gare 191T, heb ik weer eens zoveel geluk :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sorry jongens had het vandaag in ieder geval te druk om het op te zoeken...

wel vond ik wat op hcc/ct daar zijn ook aardig wat discussies over dit soort dingen gaande

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier trouwens de link naar waar je die 4 kleuren kan zien... http://www.samsungelectro...#Four%20Color%20Variation

wel raar dat zelfs www.samsungusa.com alleen maar de zwarte versie heeft en de andere 3 kleuren niet...
ik ben er ook nog niet helemaal over uit welke productcode bij welke kleur hoort...
soms zie ik MO17PSDS silver staan, wat dus wit zou moeten zijn. heb gemaild naar de winkel waar ik dat zag, maar die wisten het verder niet... dit waren de gegevens zoals ze ze hadden... ZUCHT...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Ruilen is GEEN wettelijke verplichting, alleen bij internet aankopen. Kortom, als je hem gewoon in de winkel hebt gekocht, en de winkel wil hem niet terugnemen heb je vette pech. Kan me er wel wat bij voorstellen. Zelfs al zou het op afstand gekocht zijn, dan gaat het nog niet op, want het product moet weer als nieuw verkoopbaar zijn, en dat is die van jou absoluut niet meer...

Het product is 100% in orde en deugdelijk, het voldoet alleen niet aan jouw verwachtingen, dat is heel wat anders.

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 08:10

Korakal

Up up up!

-TheGrimReaper- schreef op 16 November 2002 @ 23:27:
@JafarX

Och... ik was een paar weken geleden bij Digiworld in de winkel:

verkoper 1 met klant: heb jij die A7V333 ergens gezien die we binnen hadden gekregen, meneer wil graag z'n reservering meenemen
verkoper 2: uh, jah... die heb ik een half uur geleden nog verkocht... was dat een reservering dan :?
verkoper 1: mja... dus.... hebben we er nog meer :/
verkoper 2: nop was de laatste :+ jammer dan 8)
klant: :( :r :O }:O |:( |:( |:(

zo zal het best vaker gaan...

[ontopic]
Ik denk dat je weinig kans maakt om ergens een verpakking te regelen, hooguit via Samsung zelf. Uiteindelijk moeten toch alle monitors worden verkocht?
Ik kan me voorstellen dat digiworld 'm daarom niet terug wil nemen. Kunnen ze 'm niet meer als nieuw verkopen (en anders gebeurt dat dus echt wel :()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnny.xxx
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-03 12:11
wat zij soms in de winkel doen als er geen verpakking meer is van een artikel,
we nemen het spulletje terug maar geven dan geen geld maar een bonnetje met daarop de gegevens van de klant en het product blablabla.

dan proberen wij het voor die klant te verkopen en als het ons lukt dat artikel te verkopen dan krijgt de klant zijn geld.
soms komen er namelijk klanten die geen ruk geven om die doos, als die monitor of whatever maar goed is.

in veel gevallen werkt dit goed (gelukkig maar :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

Verwijderd schreef op 18 november 2002 @ 19:03:
[...]

Het zij zo, ik zit nog steeds opgescheept met die tft waarover digi-shit zo moeilijk doet. Maybe is t een gare 191T, heb ik weer eens zoveel geluk :'(
maar heb je hem aangesloten op DVI op D-sub?

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij heeft ie m op de DVI aangesloten, althans, anders zou die denk ik niet met nadruk zeggen dat ie een GF met DVI heeft.
Maar JafarX, mocht je iddd een gare monitor hebben, dan moeten ze m op zn minst voor je maken. Kan je niet bij iemand kijken die ook zo'n monitor heeft en dan vergelijken? Als de jouwe echt veel meer ghost, dan heb je gewoon recht op reparatie of op een nieuwe. Doos of geen doos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

En wat zegt Samsung ? die hebben een defect / niet goed functionerend scherm gemaakt en zullen redelijk genoeg zijn om deze bij jou aan huis om te komen ruilen.

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 November 2002 @ 10:36:
Volgens mij heeft ie m op de DVI aangesloten, althans, anders zou die denk ik niet met nadruk zeggen dat ie een GF met DVI heeft.
Maar JafarX, mocht je iddd een gare monitor hebben, dan moeten ze m op zn minst voor je maken. Kan je niet bij iemand kijken die ook zo'n monitor heeft en dan vergelijken? Als de jouwe echt veel meer ghost, dan heb je gewoon recht op reparatie of op een nieuwe. Doos of geen doos.
IK heb hem idd op de DVI aangesloten, maja blijft zelfde effect. Ik ken niemand die zo'n tft heeft eigenlijk. Der zijn wel mensen hier op de GoT die de 191T hebben, maar ik kan moeilijk gaan vragen van he, mag ik ff bij jullie komen kijken??? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mindcre8r schreef op 20 november 2002 @ 11:06:
En wat zegt Samsung ? die hebben een defect / niet goed functionerend scherm gemaakt en zullen redelijk genoeg zijn om deze bij jou aan huis om te komen ruilen.
Samsung vertelde mij dat als het ghosten teveel werd, dat ik dan contact moest opnemen met hun. Maar dat gaat natuurlijk zoveel tijd in beslag nemen. Ik loop al twee weken zonder scherm en die DigiSHIT laten nix van hun horen... ik heb zin om mijn mafia-aspiraties waar te maken!!! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 november 2002 @ 19:33:
[...]

Samsung vertelde mij dat als het ghosten teveel werd, dat ik dan contact moest opnemen met hun. Maar dat gaat natuurlijk zoveel tijd in beslag nemen. Ik loop al twee weken zonder scherm en die DigiSHIT laten nix van hun horen... ik heb zin om mijn mafia-aspiraties waar te maken!!! :9
JafarX: wil jij ff kijken naar dit topic: Samsung 191T - 2 types: GH19BSAS, GH19PSAS - wat verschilt ? laatste post en zeggen welke jij hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001

Rick2001

Madrox schreef op 18 november 2002 @ 18:03:
[...]

Klopt. 1280x1024 kan op een 17inch. Maar dan ook net....

1152x865 = de meest geschikte resolutie, die dekt de pixels op je scherm vrijwel 1 op 1 . . .
Dit geldt inderdaad bij CRT monitoren, maar we hebben het hier over TFT monitoren.
Een 17" heeft ALTIJD precies het aantal pixels voor een resolutie van 1280x1024. Stel je hier 1152x876 in, dan krijg je dus echt wel onscherp beeld op iedere TFT monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heren, ter verduidelijking het burgerlijk wetboek zegt dat wanneer de klant binnen 8 dagen na aankoop niet tevreden is of wanneer het produkt niet voldoet aan zijn of haar verwachtingen, de leverancier verplicht is het produkt terug te nemen (uiteraard in ongeschonden staat) en de klant zijn of haar geld terug te geven. Uitspraken achter op bonnetjes zoals tegoed bonnen etc hebben geen enkele rechtsgeldigheid. Dit maakt namelijk deel uit van de algemene verkoopvoorwaarden van de leverancier en deze mogen op geen enkel punt in strijd zijn met het burgerlijk wetboek, zelfs als er 1 punt in alle voorwaarden niet klopt kunnen alle voorwaarden naar de prullebak worden verwezen en geldt het wetboek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001

Rick2001

Verwijderd schreef op 20 November 2002 @ 21:04:
Heren, ter verduidelijking het burgerlijk wetboek zegt dat wanneer de klant binnen 8 dagen na aankoop niet tevreden is of wanneer het produkt niet voldoet aan zijn of haar verwachtingen, de leverancier verplicht is het produkt terug te nemen (uiteraard in ongeschonden staat) en de klant zijn of haar geld terug te geven. Uitspraken achter op bonnetjes zoals tegoed bonnen etc hebben geen enkele rechtsgeldigheid. Dit maakt namelijk deel uit van de algemene verkoopvoorwaarden van de leverancier en deze mogen op geen enkel punt in strijd zijn met het burgerlijk wetboek, zelfs als er 1 punt in alle voorwaarden niet klopt kunnen alle voorwaarden naar de prullebak worden verwezen en geldt het wetboek.
Als jij denkt dat dit zo is, laat ons eens een link zien op internet zodat wij het ook kunnen bevestigen, want volgens mij is dit niet geheel waar wat jij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet alles is zichtbaar op internet, maar neem van mij beroepshalve maar aan dat het zo is. En als de eigenaar van deze tft bot blijft vangen staptie gewoon even naar een rechtswinkel dan zullen ze dit bevestigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rick2001 schreef op 20 november 2002 @ 21:11:
[...]

Als jij denkt dat dit zo is, laat ons eens een link zien op internet zodat wij het ook kunnen bevestigen, want volgens mij is dit niet geheel waar wat jij zegt.
lees dit maar eens:

Dossiernummer : COM-D01/0012
Referentie : RC/IvG

Bindend advies van de Geschillencommissie Computers

Onderwerp van het geschil
Het geschil vloeit voort uit een op of omstreeks 10 oktober 2000 tussen partijen totstandgekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een draagbare computer van het merk Toshiba, type Satellite 2610 CDT tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van ƒ 3.795,=. De levering vond plaats op of omstreeks 10 oktober 2000.
De consument heeft op 11 oktober 2000 de klacht voorgelegd aan de ondernemer.

Standpunt van de consument
Het standpunt van de consument luidt – voor zover van belang - in hoofdzaak als volgt. Bij aanschaf van de laptop was het beeldscherm defect. Eén pixel was uitgevallen. De consument heeft de laptop ter reparatie aangeboden bij het filiaal van de ondernemer. De laptop is opgestuurd naar de fabrikant, die het beeldscherm heeft vervangen. Daarmee was het euvel niet verholpen, want toen de consument de laptop in de winkel kwam ophalen bleken twee pixels op het scherm defect. Daarop heeft de consument geweigerd de computer mee te nemen. De ondernemer wil de laptop niet opnieuw (laten) herstellen. Zij beroept zich op normen die de fabrikant hanteert.

Ter zitting heeft de consument in zijn standpunt volhardt. Hij heeft nog opgemerkt dat hij binnen twee dagen na de aankoop terug is gegaan naar de ondernemer met het verzoek de laptop te ruilen voor een goede. De ondernemer heeft dat geweigerd, maar heeft de laptop wel ingenomen en opgestuurd voor reparatie. De ondernemer neemt het standpunt in dat de fabrikant de laptop niet opnieuw wil repareren en heeft hem verwezen naar de fabrikant, althans diens importeur. De consument meent dat hij dat niet hoeft te accepteren, omdat hij de laptop niet rechtstreeks van de fabrikant, maar van de ondernemer heeft gekocht.

De consument verlangt dat de ondernemer de laptop omruilt voor een nieuwe, goede machine, dan wel de ontbinding van de overeenkomst. Ter zitting heeft de consument de voorkeur gegeven aan ontbinding van de koop.

Standpunt van de ondernemer
Het standpunt van de ondernemer luidt in hoofdzaak als volgt.
Nadat de laptop was ingeleverd is deze opgestuurd naar de fabrikant. Deze heeft uit coulance het beeldscherm vervangen. De fabrikant was daartoe niet gehouden. Zij hanteert als norm dat bij een uitval van maximaal 6 pixels het beeldscherm niet vervangen wordt. Wij volgen de richtlijnen van de leverancier. Bij een TFT-beeldscherm bestaat altijd de kans dat er pixels defect zijn. Wanneer defecte pixels op een zeer storende plaats zitten, wordt bij uitzondering door de fabrikant afgeweken van de norm. In dit geval is uit coulance gehandeld.

Ter zitting heeft de ondernemer verder nog – in hoofdzaak – het volgende aangevoerd.
De fabrikant plaatst beeldschermen die binnen haar eigen kwaliteitsnormen aanvaardbaar zijn. In de winkel wordt bij de informatie die bij beeldschermen staat vermeld niet gewaarschuwd voor het feit dat in TFT-schermen beeldpuntjes kunnen ontbreken. Het personeel heeft ook niet de instructie om geïnteresseerden daar op te wijzen.
Het gebrek aan de laptop is niet van dien aard dat dit een ontbinding van de koop rechtvaardigt. Dat de consument gedurende langere tijd geen gebruik van de laptop heeft kunnen maken ligt niet aan de ondernemer. De laptop heeft altijd ter beschikking van de consument gelegen en hij kan hem nog steeds zo meenemen.

Deskundigenrapport
De door de commissie ingeschakelde deskundige heeft blijkens zijn rapport, voor zover thans van belang, het volgende vastgesteld.
Op 23 cm van de linkerzijde van het beeldscherm en op 3 cm van de onderzijde bevindt zich één defect pixel. Dit levert een helderwit lichtpuntje op met een diameter van minder dan 1 mm. Het betreft hier een TFT-scherm. Bij deze schermen wordt het beeld opgebouwd uit puntjes met een resolutie van 800x600 beeldpunten. In totaal gaat het daarom om 480.000 beeldpunten (pixels). Elk puntje wordt aangestuurd door een transistor. In het verleden kwam het geregeld voor dat schermen werden afgekeurd omdat teveel transistoren niet bleken te werken, waardoor het aantal uitgevallen pixels te groot was.
De industrie is de laatste jaren erin geslaagd het percentage schermen met defecte pixels sterk te verminderen. Een recent onderzoek naar 10 TFT-beeldschermen heeft aangetoond dat geen enkel scherm pixelfouten vertoonde. Dit onderzoek is verricht in de tweede helft van 2000. Dit is een aanwijzing dat de industrie inmiddels in staat is TFT-beeldschermen zonder pixelfouten op de markt te brengen.

Beoordeling van het geschil
De commissie heeft het volgende overwogen.
Op basis van de inhoud van het deskundigenrapport moet worden aangenomen dat in elk geval vanaf de tweede helft van het jaar 2000 de stand der techniek zodanig is, dat een consument bij aanschaf van een TFT-beeldscherm niet langer zonder meer bedacht moet zijn op pixelfouten in een dergelijk beeldscherm. Bij de beantwoording van de vraag welke eigenschappen de koper van een dergelijk beeldscherm op grond van de overeenkomst mocht verwachten, dient derhalve aangenomen te worden dat dat in elk geval een beeldscherm is waarin geen pixelfouten voorkomen. Komt er toch een pixelfout voor in het beeldscherm, dan dient dat in beginsel als een gebrek aan het scherm te worden beschouwd.

Wil de ondernemer uitsluiten dat de consument zich met succes beroept op non-conformiteit van het gekochte (artikel 7:17, lid 2 BW), dan is het aan de ondernemer om de geïnteresseerde koper vóór aankoop op de hoogte te stellen van het bestaan van de kans op pixelfouten in dergelijke schermen en van de daarmee samenhangende beperking van de aansprakelijkheid voor herstel van een dergelijk gebrek. Om een beroep op non-conformiteit met succes te weerleggen, zal de ondernemer moeten aanvoeren dat zij deze inlichtingen heeft verstrekt en zal zij dat, indien de consument dat betwist, ook aannemelijk hebben te maken. Blijkens mededeling van de ondernemer is in de onderhavige zaak geen van deze feiten vóór aankoop van de laptop aan de consument medegedeeld.

De consument had derhalve een goede reden om te klagen, toen hij ontdekte dat het beeldscherm een pixelfout vertoonde. Naar niet is weersproken, heeft hij dat zeer kort na de aankoop, in elk geval binnen acht dagen, ook gedaan, waarbij hij heeft verzocht om de laptop te ruilen tegen een goede. De ondernemer heeft dat geweigerd.

Onder de stukken bevindt zich een kopie van de kassabon van de ondernemer. Op deze bon staat onder meer de navolgende tekst vermeld: "Omruilen binnen 8 dagen, software binnen 24 uur in oorspronkelijke verpakking; alleen met originele aankoopbon."
Aldus geeft de ondernemer aan de consument te kennen dat deze het gekochte binnen 8 dagen na aankoop mag ruilen. Daarbij is geen enkele beperking opgenomen ten aanzien van de redenen om tot ruiling over te gaan.

In het onderhavige geval staat vast dat de consument niet tevreden was over de kwaliteit van het gekochte en dat hij op dat punt ook reden van klagen had. Voorts staat vast dat hij de ondernemer binnen de termijn van 8 dagen heeft verzocht de laptop terug te nemen in ruil voor een exemplaar dat wel aan zijn verwachtingen voldeed. Anders dan de consument op grond van de toezegging van de ondernemer op de kassabon mocht verwachten, heeft de ondernemer geweigerd de laptop te ruilen. De ondernemer heeft de laptop slechts in reparatie willen aannemen. Aldus heeft de ondernemer gehandeld in strijd met het bij de consument opgewekt vertrouwen dat hij de laptop, indien de consument daar niet tevreden over zou zijn, binnen 8 dagen voor een deugdelijk exemplaar mocht ruilen. Zijdens de ondernemer zijn geen feiten of omstandigheden aangevoerd ter rechtvaardiging van de weigering om te ruilen (bijvoorbeeld schade door eigen handelingen van de koper of iets dergelijks).

Op grond van het voorgaande moet worden geoordeeld dat de ondernemer ten onrechte heeft geweigerd de laptop te ruilen. De consument kan alsnog aanspraak maken op inruil van de laptop voor een gelijksoortig deugdelijk apparaat. Voor zover de ondernemer niet bereid of in staat is om een ander gelijksoortig apparaat te leveren, zal de commissie bepalen dat aan de consument een schadevergoeding toekomt. De omvang daarvan is gerelateerd aan de kosten van vervanging van het beeldscherm, door de deskundige geschat op ƒ 750,= tot ƒ 1.250,=. De commissie zal de vergoeding vaststellen op het gemiddelde van deze bedragen.

De commissie is wel met de ondernemer van oordeel dat het gebrek aan de laptop niet van dien aard is dat dat het ongedaan maken van de koopovereenkomst rechtvaardigt. De tekst op de kassabon leidt ook niet dwingend tot het oordeel dat de ondernemer bij de consument het vertrouwen heeft gewekt dat deze bij een gering gebrek aan het gekochte bij ruil de koopsom terug kan krijgen. In een dergelijk geval, bij een gebrek van geringe betekenis, mag de ondernemer van de consument verlangen dat hij genoegen neemt met het ruilen van het defecte apparaat voor een deugdelijk apparaat. Dat betekent dat de commissie het verzoek van de consument om de koop te ontbinden zal afwijzen.

Op grond van het voorgaande is de commissie van oordeel dat de klacht gegrond is. Derhalve wordt als volgt beslist.

Beslissing
De ondernemer is gehouden de door de consument gekochte laptop terug te nemen en in ruil daarvoor een gelijksoortige, deugdelijk functionerende laptop (waaronder meer in het bijzonder te verstaan: voorzien van een beeldscherm zonder pixelfouten) te leveren.

Een en ander dient te geschieden binnen één maand na de verzenddatum van dit bindend advies.

Partijen dienen elkaar over en weer in de gelegenheid te stellen aan hun verplichtingen uit dit bindend advies te voldoen.

Indien een en ander door handelen of nalaten van de ondernemer niet binnen de gestelde termijn is geschied, betaalt de ondernemer aan de consument in plaats daarvan een vergoeding van ƒ 1.000,= (€ 453,78).

Bovendien dient de ondernemer overeenkomstig het reglement van de commissie een bedrag van ƒ 200,= (€ 90,76) aan de consument te vergoeden ter zake van het klachtengeld.

Aldus beslist door de Geschillencommissie Computers op 10 september 2001

http://www.stichtingcompu...praken/Blomont-Dixons.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hee! Fantastisch zeg!!! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Haai butrosgali,

Kweet ni welke ik heb omdat ik het al heb teruggestuurd naar DigiSHIT en nog steeds nix van ze gehoord heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HUH??? Je hebt je monitor toch zeker gezien??? Dan weet je toch zeker ook wel wat voor voet eraan zat??? 8)7
/me denkt dat JafarX rustig aan moet doen met die angeldust...

Verwijderd

Ik heb dus zo'n beetje het zelfde probleem.
(Zie ook het topic: Samsung 191T - 2 types: GH19BSAS, GH19PSAS - wat verschilt ?). Ik kreeg mijn Samsung 171N binnen met 1 dode pixel in het midden. Ik heb direct gebeld, maar ik maakte alleen aanspraak op vervanging als de desbetreffende pixel wit zo zijn. (De mijne is groen). Pas toen ik over mijn woede heen was en de monitor nog eens aanzette, zag ik dat er ook witte (lichtere) vlekken op het beeldscherm zaten. Ik heb nogmaals gebeld met Samsung, en nu (na het faxen van de aankoopbon) maak ik wel aanspraak op een nieuwe. Ik wacht nu op telefoontje met de verlossende afspraak. Naar mijn mening mag de consument bij het aanschaffen van een nieuw product toch verwachten dat het product voor de volle 100% werkt. En hoe je het ook went of keert een dode pixel functioneert dus niet naar behoren. En dat het bij de fabrikant binnen de normen valt, heb ik altijd al een rare zaak gevonden.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 November 2002 @ 00:46:
Ik heb dus zo'n beetje het zelfde probleem.
(Zie ook het topic: Samsung 191T - 2 types: GH19BSAS, GH19PSAS - wat verschilt ?). Ik kreeg mijn Samsung 171N binnen met 1 dode pixel in het midden. Ik heb direct gebeld, maar ik maakte alleen aanspraak op vervanging als de desbetreffende pixel wit zo zijn. (De mijne is groen). Pas toen ik over mijn woede heen was en de monitor nog eens aanzette, zag ik dat er ook witte (lichtere) vlekken op het beeldscherm zaten. Ik heb nogmaals gebeld met Samsung, en nu (na het faxen van de aankoopbon) maak ik wel aanspraak op een nieuwe. Ik wacht nu op telefoontje met de verlossende afspraak. Naar mijn mening mag de consument bij het aanschaffen van een nieuw product toch verwachten dat het product voor de volle 100% werkt. En hoe je het ook went of keert een dode pixel functioneert dus niet naar behoren. En dat het bij de fabrikant binnen de normen valt, heb ik altijd al een rare zaak gevonden.
Als de winkelier je hier niet opgewezen heeft, dus de winkelier moet je vantevoren zeggen dat pixelfouten mogelijk zijn

Wil de ondernemer uitsluiten dat de consument zich met succes beroept op non-conformiteit van het gekochte (artikel 7:17, lid 2 BW), dan is het aan de ondernemer om de geïnteresseerde koper vóór aankoop op de hoogte te stellen van het bestaan van de kans op pixelfouten in dergelijke schermen en van de daarmee samenhangende beperking van de aansprakelijkheid voor herstel van een dergelijk gebrek. Om een beroep op non-conformiteit met succes te weerleggen, zal de ondernemer moeten aanvoeren dat zij deze inlichtingen heeft verstrekt en zal zij dat, indien de consument dat betwist, ook aannemelijk hebben te maken.

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

ik heb deze : GH19PSAS

geen dooie pixels en een superstrak beeld.
Met UT2003 heb je wel last van ghosting maar dat went al na 30 min spelen..(net of je teveel hebt gezopen en das bij mij standaard :P )

Bears and Bulls

• Sovereign
Rick2001 schreef op 20 November 2002 @ 21:11:
[...]
Zoals Daffy Duck het heeft geformuleerd klopt er idd helemaal niets van. :)

Verwijderd

mindcre8r schreef op 21 november 2002 @ 10:43:
ik heb deze : GH19PSAS

geen dooie pixels en een superstrak beeld.
Met UT2003 heb je wel last van ghosting maar dat went al na 30 min spelen..(net of je teveel hebt gezopen en das bij mij standaard :P )
Dan heb je dus nog de "oude" 191T en niet deze vernieuwde: http://www.samsung-shop.e...onitor/sm_191t/index.html
Afbeeldingslocatie: http://www.samsung-shop.eins.ne.jp/html/product_monitor/sm_191t/images/191t_top_phot01.jpg

(ook in het zilver)

Mijn "oude" 191T gaat naar m'n kantoor(aan huis) en heb zelf de vernieuwde 191T besteld. Maar ze schijnen heel moeilijk leverbaar te zijn. (eind nov. de eerste)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2002 21:04 ]

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

ik vindt die oude voet toch mooier imho

Sorry voor de layout verneukerij maar hier is mn pic:

hmmm link komt nog.. slownera ftp doet wat moeilijk

[ Voor 105% gewijzigd door mindcre8r op 21-11-2002 21:53 ]

Bears and Bulls

• stylezzz
  • Nu online
Verwijderd schreef op 20 november 2002 @ 21:21:
[...]

Een stuk tekst waar niemand iets aan heeft
Hier is dus echt 0,0 rechtsgeldigheid aan te behalen he. Een stuk tekst van een of andere stichting/geschillenvereniging heeft geschreven is van toepassing op 1 incident. Kom maar eens met een quote uit het rechtboek, dan praten we verder.....

[ Voor 5% gewijzigd door stylezzz op 21-11-2002 22:18 ]

Verwijderd

Wie beweert hier dat er rechtsgeldigheid aan te behalen is dan? Geeft alleen maar aan dat een consument goed beschermd is en zeker niet kansloos in een dergelijke zaak.

'Een stuk tekst waar niemand iets aan heeft'
Nee, dáár hebben we wat aan. Kom dan zelf met iets zinnigs, of houd gewoon je mond! Ga hier niet een nuttige, uit de praktijk gegrepen post zitten afkraken!

Verwijderd

dominator schreef op 21 November 2002 @ 22:17:
[...]

Hier is dus echt 0,0 rechtsgeldigheid aan te behalen he. Een stuk tekst van een of andere stichting/geschillenvereniging heeft geschreven is van toepassing op 1 incident. Kom maar eens met een quote uit het rechtboek, dan praten we verder.....
Het burgelijk wetboek: non-conformiteit van het gekochte (artikel 7:17, lid 2 BW)

Dus je mag van een produkt verwachten dat het perfekt is. En dat de fabrikant niet zomaar kan zeggen dat je bepaalde afwijkingen moet accepteren. Tenzij je dat voor de koop te horen (schriftelijk ivm bewijs) hebt gekregen, en je gaat daar als koper akkoord mee.

Verwijderd

mindcre8r schreef op 21 november 2002 @ 21:40:
ik vindt die oude voet toch mooier imho

Sorry voor de layout verneukerij maar hier is mn pic:

hmmm link komt nog.. slownera ftp doet wat moeilijk
laat maar eens zien!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
"In ongeschonden staat."
Het product is niet compleet, want jij hebt de doos opgegeten.

Dat lange verhaal van Butrosgali is een leuk voorbeeld, alleen vind ik het raar dat ze niet ingaan op de Type Pixelfoutclassen ingaan. Als een fabrikant niet TypeI (=Voutloos) gerandeerd, dan kan je dat moeilijk verwachten.

Verder is het een kwestie van niet goed van te voren testen/vergelijken/bekijken en uiteraard de doos beter bewaren/bewaken.

Succes ermee.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

oke 2e poging heb ff geen resize tool bij de hand dus er komt een layout vern**ker aan :)

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/gusi/Frank/Images/x

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waslijn schreef op 16 November 2002 @ 23:15:
[...]
Ik vraag me af of je niet verplicht bent geld terug te geven. Er is veel onduidelijkheid over en veel winkelpersoneel kent de wet niet. Zie hieronder:

"TEGOEDBONNENOp de achterkant van een kassabon staat duidelijk vermeld dat een winkel geen geld terug geeft, maar omruilt of tegoed bonnen ter beschikking stelt. Een klant komt met een koffiezetapparaat dat na een half jaar onherstelbaar kapot is. De klant wil zijn geld terug of een nieuw apparaat. De verkoper heeft het apparaat niet meer en biedt tegoedbonnen voor het volledige aankoopbedrag aan. Moet de klant de tegoedbonnen accepteren?

Nee, de klant hoeft de tegoedbonnen in dit geval niet te accepteren. Het gaat in dit geval namelijk niet om ruilen van een artikel, maar om een apparaat dat onherstelbaar stuk is. De winkelier is verplicht een deugdelijk artikel te leveren en als dat niet kan dan moet de consument zijn geld terug krijgen.
24 % van het winkelpersoneel wist hier het juiste antwoord te geven "

http://www.xs4all.nl/~svisser/Funnys/wetgeving.html
Op die pagina staan toch echt een paar dingen die onzinnig zijn, zoals die over de aanbetaling die niet verplicht is, de dealer is ook niet verplicht om het te bestellen dus stelt jou voor de keuze, wil je niet aanbetalen dan wil hij niet bestellen EN dat is ZIJN goed recht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb verder niet gelezen wat er over aanbetaling staat, maar dat een dealer het recht heeft om niet voor jou te bestellen, dat geloof ik eigenlijk niet.
Als een winkelier een product aanbiedt en een klant wil het hebben, dan is hij volgens mij verplicht om dat artikel ook te verkopen. Hoe dat precies zit met bestellen weet ik niet, maar ik kan me voorstellen dat hij dat gewoon moet doen, of hij nou wil of niet...
(correct me if I'm wrong)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voutloos schreef op 21 November 2002 @ 23:53:
"In ongeschonden staat."
Het product is niet compleet, want jij hebt de doos opgegeten.

Dat lange verhaal van Butrosgali is een leuk voorbeeld, alleen vind ik het raar dat ze niet ingaan op de Type Pixelfoutclassen ingaan. Als een fabrikant niet TypeI (=Voutloos) gerandeerd, dan kan je dat moeilijk verwachten.

Verder is het een kwestie van niet goed van te voren testen/vergelijken/bekijken en uiteraard de doos beter bewaren/bewaken.

Succes ermee.
Als een fabrikant niet TypeI (=Voutloos) gerandeerd, dan kan je dat moeilijk verwachten.
het gaat erom dat jij als koper, voor de koop, erop gewezen moet worden, door de verkoper, dat er fouten in het scherm kunnen zitten. Doet hij dit niet dan kun jij altijd het produkt weigeren of je geld terugvragen.
Het burgelijk wetboek: non-conformiteit van het gekochte (artikel 7:17, lid 2 BW)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2002 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 November 2002 @ 09:13:
[...]

Op die pagina staan toch echt een paar dingen die onzinnig zijn, zoals die over de aanbetaling die niet verplicht is, de dealer is ook niet verplicht om het te bestellen dus stelt jou voor de keuze, wil je niet aanbetalen dan wil hij niet bestellen EN dat is ZIJN goed recht
Met betrekking tot consumentenkoop en aanbetaling geldt de dwingende regeling als in Artikel 26 lid 1, Boek 7 BW. Stel je koopt een bepaald goed in een winkel, dit goed moet besteld worden, dan is het zo dat de verkoper je max. kan verplichten
tot een aanbetaling van 50%. Een kleinere aanbetaling is altijd goed. Zolang er maar niet ten nadele van de consument wordt afgeweken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Nu online
Verwijderd schreef op 21 November 2002 @ 22:22:
Wie beweert hier dat er rechtsgeldigheid aan te behalen is dan? Geeft alleen maar aan dat een consument goed beschermd is en zeker niet kansloos in een dergelijke zaak.

'Een stuk tekst waar niemand iets aan heeft'
Nee, dáár hebben we wat aan. Kom dan zelf met iets zinnigs, of houd gewoon je mond! Ga hier niet een nuttige, uit de praktijk gegrepen post zitten afkraken!
Mjah, een consument heeft zeker wel rechten als het aankomt op spullen die niet goed zijn ja. Maar als een klant terug komt met zo'n wazig verhaal heb ik geen zin om hem om te ruilen of erger nog terug te nemen. Als er gewoon keihard dode pixels o.i.d in zitten moet er gewoon een nieuwe geregeld worden, SIM-PEL. Maar als de klant zich ineens bedenkt dat een NEC bijvoorbeeld een iets betere responstijd heeft had ie daar maar aan moeten denken voordat ie met een andere de winkel uitstapte.....
Pagina: 1 2 Laatste