[PHP/MySQL] CMS submenu toevoegen met bijbehorende pagina.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damouzer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-09 12:36
Ik zit met een programmeer probleem.

Het is niet zo dat de code fout gaat, maar meer van HOE pak ik dat aan.

Ik heb voor een deel mijn CMS af, maar nu wil ik de uiteindelijke gebruiker de optie geven om een nieuwe link in het sub menu toe te laten voegen. (jah duh dat is natuurlijk een eitje).

Ok ik ga verder met de uitleg.

Nu heeft de gebruiker dus zijn nieuwe item in het sub menu staan.

Voorbeeldje: Hij heeft een nieuw menu item toegevoegd dat 'aanbiedingen monitoren' heet.

Maar het grote probleem is (dit is geen script request, maar een vraag om uitleg...).

hoe zorg ik ervoor dat er een "nieuwe" pagina komt, waar dan de nieuwe informatie weergegeven kan worden. Info die er dan ik zou kunnen komen is bijvoorbeeld. merk,type,prijs etc.

Wat ik zelf heb bedacht.

1 tabel voor de website met alle data daar in van alle sub menu's.

Ik zou dan een veld toevoegen met een categorie. Hiermee kan ik dan selecteren welk nieuws op welke pagina moet komen. (eitje).

Das dan krijg je op die nieuwe pagina de SQL query: select * where cat = aanbiedingen_monitor. (is ook goed te doen).

Jee dat wordt wel weer een lang en onduidelijk verhaal :D, maar het einde nadert :)

Maar hoe krijg ik die variabele aanbiedingen_monitor nu in die nieuwe pagina. (schrijven naar een bestand vindt ik geen optie). Het grote probleem is dus. Hoe koppel ik de nieuwe categorie (naam) aan een nieuwe 'pagina'.

Graag een uitleg hoe ik dit helder voor oren kan krijgen.

Of hebben jullie nog makkelijkere,betere,leukere oplossingen voor dit probleem.

Woei einde bericht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrandir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 21:40
Heb je op het moment dat de gebruiker het nieuwe sub-menu maakt, niet aan hem gevraagd wat er op die pagina moet komen?
Dat zet je dan weg in die database en haal je weer op als een gebruiker op zo'n link klikt.

Of denk ik nu te sim-pel?

Verbouwing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damouzer
Mithrandir schreef op 15 november 2002 @ 22:56:
Heb je op het moment dat de gebruiker het nieuwe sub-menu maakt, niet aan hem gevraagd wat er op die pagina moet komen?
Dat zet je dan weg in die database en haal je weer op als een gebruiker op zo'n link klikt.

Denk wel iets te sim-pel ja :)

Of toch niet :D

volgens mij schiet me net iets te binne :*)

bijvoobeeld aanbiedingen.php?cat=monitor_aanbiedingen.

Dit zou denk ik de spreek woordelijke 'trick' wel uit moeten halen of niet?

Zo ja dan is dit de oplossing (damn ik denk te moeilijk)

else :P

Need more help :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damouzer
Mithrandir schreef op 15 November 2002 @ 22:56:

Volgens mij ben je toch de gene die het beste/snelste help en mij op de beste ideeen brengt :) 8)7

Je hebt er volgens mij duidelijk zin in: aantal postings 2908 :*)

Damn zit ik offtopic te posten :/ sorry for that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T. van Beek
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-10-2024

T. van Beek

flickritus

Nou wat dacht je van dat je elk submenu een ID meegeeft. Dan kan je een link maken met pagina.php?id=$id en dan haal je met een query de info van dat ID op? :?
Redelijk basic en sim-pel lijkt me dat toch? :)

http://flickr.com/photos/itommy/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:56
Als je nou gewoon een tabel maakt met de producten en geeft ze allemaal een cat-id.
Je laat de gebruiker een nieuwe cat maken in een andere tabel waarin een id en een naam staat. Dan kan je toch gewoon alle gegevens uit de db ophalen door een id mee te geven?
Pagina: 1