Toon posts:

voeding openmaken...

Pagina: 1
Acties:
  • 182 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
search leverde niks op...
kun je een voeding openmaken van een atx ding die al 5 dagen uitstaat???

Verwijderd

makelijk ik heb vorgie week 1 opengemaakt die stond net 4 seconden uit na een condensator blow. wat een rook en stank.

• blackangel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:52
Waarom niet :?

Ik heb wel eens vaker gezien dat hij open werd gemaakt terwijl de pc net uit was. Zorg er wel voor dat hij dan niet gloeiend heet is. En zorg dat de stekker uit het stopcontact is :)

Verwijderd

Topicstarter
nee maar omdat ik hoor dat je stroom kunt krijgen als je de verkeerde delen aanraak :? en dat die stroom eerst x aantal tijd moet wegvloeien???

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 november 2002 @ 18:42:
nee maar omdat ik hoor dat je stroom kunt krijgen als je de verkeerde delen aanraak :? en dat die stroom eerst x aantal tijd moet wegvloeien???
is bij een tv maar een pc voeding valt wel mee alleen ga niet aan de contacten van de elco`s zitten dan gaat het goed.

• PcFer
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-12 15:12
je voelt het wel als je iets verkeerts aanraakt

Verwijderd

/me zou wel eens willen weten wie het fabeltje de wereld in geholpen heeft dat het gevaarlijk is een computervoeding open te maken waar de spanning vanaf is

Maarja, het kan dus en het is niet gevaarlijk

• Master__R
  • Laatst online: 07:50
Vertel anders ff wat je ermee gaat doen, dan weten we ook wat je allemaal gaat aanraken en of dat dan (volgens ons) veilig is.

Ik schroef ze trouwens ook altijd gewoon open en leef al 18 jaar duz...

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 15:49
Je bent toch niet bang voor een beetje prik >:)

Laatst een fan verangen, comp uitgezet en gelijk de voeding opengemaakt, moest het een paar x achter elkaar doen aangezien het eerste resultaat niet echt super was ;)

Zou dus niet weten waarom niet, stekker lostrekken, power knop pc indrukken en gaan met die banaan :)

Verwijderd

je gaat echt niet dood van een schokje hoor.. vaak genoeg onder stroom gestaan :P

Voeding kun je gewoon direct open maken, geen probleem ( zolang je de stekker er maar uit haalt, of je moet goed uit kijken :9 )

Verwijderd

Redje schreef op 14 november 2002 @ 18:45:
Je bent toch niet bang voor een beetje prik >:)

Laatst een fan verangen, comp uitgezet en gelijk de voeding opengemaakt, moest het een paar x achter elkaar doen aangezien het eerste resultaat niet echt super was ;)

Zou dus niet weten waarom niet, stekker lostrekken, power knop pc indrukken en gaan met die banaan :)
*knip* Heb weer eens niet goed zitten lezen 8)7

edit:

Als ik me niet vergis is precies zo'n zelfde vraag een tijdje geleden ook al langs gekomen.
Weet je zeker dat je de search gebruikt hebt ? :O

na 30 seconden zoeken gevonden Veilig voeding openmaken

• PcFer
  • Laatst online: 13-12 15:12
het wil nog wel eens zo zijn dat er nog spanning in die grote condensatoren zit, maar dat zie je vanzelf als je er even met een spanningzoeker kijkt

Verwijderd

PcFer schreef op 14 November 2002 @ 18:47:
het wil nog wel eens zo zijn dat er nog spanning in die grote condensatoren zit, maar dat zie je vanzelf als je er even met een spanningzoeker kijkt
valt ook wel mee, en je kunt hoogstens een schok krijgen... je staat niet onderstroom zeg maar.. niet dat het lekker is :+

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09 09:12

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Verwijderd schreef op 14 november 2002 @ 18:44:
/me zou wel eens willen weten wie het fabeltje de wereld in geholpen heeft dat het gevaarlijk is een computervoeding open te maken waar de spanning vanaf is

Maarja, het kan dus en het is niet gevaarlijk
Jij hebt nog nooit een opnaaier gehad zeker? :P
Geloof me, als je er ééntje hebt meegemaakt dan begrijp je ineens waarom iedereen het afraadt. Als je het doet dan moet je gewoon handschoenen aandoen, dat voorkomt rare stuiptrekkingen. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

Verwijderd

bazs2000 schreef op 14 November 2002 @ 18:51:
[...]

Geloof me, als je er ééntje hebt meegemaakt dan begrijp je ineens waarom iedereen het afraadt. Als je het doet dan moet je gewoon handschoenen aandoen, dat voorkomt rare stuiptrekkingen. :)
ja ach.. heb vaker stroom door me vingers gehad.. meestal de volgende dag een paar leuke blaren op je vingers :P en nee is geen fijn gevoel.. maar ja.. de volgende keer doe je het gewoon weer.. 8)7

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 november 2002 @ 18:53:
[...]

ja ach.. heb vaker stroom door me vingers gehad.. meestal de volgende dag een paar leuke blaren op je vingers :P en nee is geen fijn gevoel.. maar ja.. de volgende keer doe je het gewoon weer.. 8)7
valt inderdaad wel me ik heb zo vaak aan de 230 of ander spanningen gehangen. je overleefd het wel.

Verwijderd

bazs2000 schreef op 14 November 2002 @ 18:51:
[...]

Ik heb idd nog nooit een opdoffer gehad van een computervoeding nee, als de voedingskabel uit de voeding is, dan is de spanning tegen de tijd dat je dat ding open hebt liggen overal wel vanaf.
Van die dombo's die aan een voeding gaan knutselen en de voedingskabel er niet uit halen, die kunnen idd wel eens een knal krijgen.

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 15:49
Verwijderd schreef op 14 November 2002 @ 18:47:
[...]

Het is natuurlijk wel verstandig om ff de voedingskabel uit de voeding te halen :)
Dat bedoelde ik met "stekker en uit halen" ;)

--

Ik heb zelf ook genoeg shocken gehad, heb installatie techniek gedaan, je probeert altijd zonder de stroom er af tehalen vanalles aan tesluiten >:)
Soms gaat dat dan toch net niet :P

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

no problem .... met minuutje is doorgaangs alles weg (dan ben je dus nog aan het schroeven)

btw 230~ voelt toch minder heftig dan 300V gelijk die op de condensator staat (in bedrijf)
die is toch wat gemener

Iperf

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:56

Sport_Life

Solvitur ambulando

pff tijdje geleden was er een draadje van mijn 300 W voeding los. Ik had m net 5 min uit de pc gehaald en ik was al bezig met solderen :Y)

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1

Pagina: 1