Verwijderd

Topicstarter
Zijn er net zo als ik mensen die heel vaak dromen, deze dromen bijna altijd herrinneren, vaak spelen de dromen zich in dezelfde omgeving af(gebouw, station enz.) en zijn NOOIT leuk, aleen maar nare dromen ?
Vaak kan ik de dromen wel analiseren, terug redeneren naar wat me die week is gebeurt enz.
Maar ik vind het nog steeds zo raar dat ik alleen maar nare dromen heb, en nooit leuk, want er gebeuren me ook best leuke dingen gedurende de week.
Ook heb ik alles behalve een naar leven, dus daar komt het ook niet van...
Iemand anders hier ook 'last' van ?

Verwijderd

Dromm wel zo nu en dan. Maar zijn altijd prettig. Heb al jaren geen nachtmerries meer gehad ofzo.

Dromen kun je je wel heel slecht herinneren. Om een of andere reden verdwijnen die dingen echt snel uit je geheugen. Je kan ze het beste meteen na het wakker worden opschrijven om ze te onthouden.

• Virgol
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-10-2025
Nare dromen heb je waarschijnlijk net zo veel als niet nare dromen. Maar nare dromen onthoud je waarschijlijk veel beter dan leuke dromen. Ik weet het niet zeker maar ik weer wel dat het bij mij zo werkt.

Virgol

Verwijderd

Yep, als je ze noteert zul je er meer gaan onthouden en zal je ook meer variatie opvallen. (Everly Brothers: "Dreamdreamdream..." lol:))

• PaulX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-10-2025

PaulX

Beyond your imagination...

Mijn theorie is:
Als iemand bijna nooit nachtmerries heeft
en zegt dat diegene altijd de fijne dromen
goed kan onthouden, dan heeft diegene in de werkelijkheid moeite met de realiteit zoals
die aan ons voorgespiegeld wordt!
Dit betekent dat je in de dagelijkse realiteit een soort droomwereld voor jezelf
creeert waar je je fijn voelt en daarover
gaat dromen!
Wanneer iemand dus veel nachtmerries heeft, dan heeft diegene een bepaalde angst voor
het onbekende.
Het is daarom beter als je open staat voor bepaalde zaken die je kunnen helpen om je droom zo veel mogelijk te verwezenlijken!

ASRock Z97 Extreme6, Intel Core i7-4790S, G.Skill 16GB DDR3-1866, Samsung 950 Pro 256GB m.2 SSD (GPT, Bootdrive)

Verwijderd

Ja, ik heb zelf ook last van steeds terugkomende dingen in dromen, zelfde omgevingen etc. En NOOIT een leuke droom, ALTIJD vlucht ik voor iets en zit ik ergens achteraan. (wat zou dat betekenen?)

Dit heb ik vannacht gedroomt:

Ik liep door een bos (het was koud, overal lag sneeuw, het hat pas gesneeuwd, het was dag), iemand te volgen. 2 mensen (man en een vrouw). We MOESTEN van een heks die mensen volgen, anders werden we besmet met een ziekte. We kregen ook een prik met (een naald?). Er liep een grote bruine beer door ‘t bos, die achter de mensen aan zat die we volgden, en even later ook achter ons aan ging, en er waren wolven, die overigens niemand aanvielen.

Er was een toren, een pc. Buren. Met zelfde toren. Op een gegeven moment veranderden wij van toren. Er kwam een andere toren. Wij (ik en nog iemand?)woonden er met de heks. Toren leek op zo’n elektriciteitstoren.

Natuurlijk was er een trein. Die zijn er altijd. En het is een soort toekomst. Over 10 jaar ofzo. Maar wel duister.

• akakiwi
  • Laatst online: 15-08-2024

akakiwi

I believe in the ruling class.

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 04 november 2000 13:50 schreef PaulX het volgende:
Mijn theorie is:
Als iemand bijna nooit nachtmerries heeft
en zegt dat diegene altijd de fijne dromen
goed kan onthouden, dan heeft diegene in de werkelijkheid moeite met de realiteit zoals
die aan ons voorgespiegeld wordt!
Dit betekent dat je in de dagelijkse realiteit een soort droomwereld voor jezelf
creeert waar je je fijn voelt en daarover
gaat dromen!
Wanneer iemand dus veel nachtmerries heeft, dan heeft diegene een bepaalde angst voor
het onbekende.
Het is daarom beter als je open staat voor bepaalde zaken die je kunnen helpen om je droom zo veel mogelijk te verwezenlijken![/quote]Je kunt het ook van de andere kant bekijken.
Degene die zegt dat ie alleen maar fijne dromen heeft, en deze kan onthouden, heeft gewoon een te gek leven. Waarbij het leven in zijn droomwereld nog eens wordt verdraaid.
Degene die nachtmerries heeft, zou graag dingen anders zien in z'n leven, maar weet niet hoe hij/zij die veranderingen moet doorvoeren of in werking zetten.

Het is maar net hoe je het bekijkt.

Ikzelf heb altijd nachtmerries als er dingen zijn waar ik mee zit, of die niet leuk zijn.
Als alles op rolletjes loopt, heb ik alleen maar fijne dromen.

| Life is a game (and games are fun) | homepage |

Verwijderd

Je krijgt ook nachtmerries als je te weinig slaap hebt gehad. Dat komt omdat je dan meer tegelijk moet verwerken.

• vlabakje
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01 15:38
ik kan me altijd maar vlagen van dromen herrineren. En 90% van wat ik herinner(wat zo en zo maar weinig is) zijn voorspellende dromen
zie ook topic over dejavu http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/64204

als dit hier staat heb ik een php-generated sig :)

Verwijderd

Ik vraag het me af. Ik heb vaak chronisch slaaptekort. Mede dankzij GoT :) Laatste tijd valt het wel mee. Maar ik heb echt al in geen jaren een nachtmerrie gehad. Ook niet na langere tijd slaaptekort.

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
Ik kan mijn dromen altijd sturen. Ik ben me dan bewust van het feit dat ik slaap en dat ik droom. Het geeft wel een extra dimensie moet ik zeggen :)

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Verwijderd

Ik droom ook veel, veel nachtmerries ook en ook wel lucide dromen alhoewel ik die vaker had dat ik klein was...

Ik hoor vaak dat veel nachtmerries hebben vrijwel alleen voorkomt in je kindertijd, maar ik ben nu al 22 :?

Oh en ik kan me soms wel 7 tot 10 dromen per nacht herinneren... vaak maar 2 a 3 dromen...

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 06 november 2000 12:06 schreef Mr_Atheist het volgende:
Ik kan mijn dromen altijd sturen. Ik ben me dan bewust van het feit dat ik slaap en dat ik droom. Het geeft wel een extra dimensie moet ik zeggen :)[/quote]lucide dromen noem je dit, ik heb dit zelf ook...

Verwijderd

Topicstarter
Nee, lucide dromen heb ik nooit. Jammer genoeg, dan zou ik ze 9 van de 10 keer stoppen.
Maar het is beslist niet zo dat ik een naar, zwaar leven heb, gewoon, werken, lieve man, katten, uitgaan, soms natuurlijk ook wel downs.
Dus ik vraag mij af waarom ik alleen maar naar droom, want ik maak genoeg ook leuke dingen mee gedurende de dagen, weken.
Toch denk ik niet dat ik alleen maar de nare herrinner, en de leuke vergeet.

• GaiusBertus
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-07-2022

GaiusBertus

aka Gajes

Zowel leuke dromen als nachtmerries zijn wel cool eigenlijk... nachtmerries een soort van "horror". Het is alleen jammer dat ik ze vrijwel altijd vergeet.

Wat ook jammer is: als je droomt en er komt net een heel wausend stukje en dan gaat je alarm af... wakker! Shit, ik wil weten wat er zou gebeuren! :)

Yeah well, that's just, ya know, like, your opinion, man.

Verwijderd

Ik droom altijd over sex.
Meestal met jouw moeder.
I wonder why....

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 06 november 2000 13:30 schreef Wolletje het volgende:
Nee, lucide dromen heb ik nooit. Jammer genoeg, dan zou ik ze 9 van de 10 keer stoppen.
Maar het is beslist niet zo dat ik een naar, zwaar leven heb, gewoon, werken, lieve man, katten, uitgaan, soms natuurlijk ook wel downs.
Dus ik vraag mij af waarom ik alleen maar naar droom, want ik maak genoeg ook leuke dingen mee gedurende de dagen, weken.
Toch denk ik niet dat ik alleen maar de nare herrinner, en de leuke vergeet.[/quote]Ik heb ook een leuk leven, misschien een beetje druk en chaotisch maar ok :)
Meeste nachtmerries die ik heb zijn: over wolfen, dat er oorlog uitbreekt of gewoon bizarre dromen...
Laatste paar weken droom ik vaak dat ik zwanger ben of lig te bevallen...
Maar jah vindt je het gek als er een ware babyboom in je omgeving plaatsvindt...

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
Ik weet wel dat het lucide dromen zijn. Ik dacht alleen 'Laat ik het maar in makkelijke woorden zeggen, gezien het niveau van W&L'... :)

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 06 november 2000 15:57 schreef Mr_Atheist het volgende:
Ik weet wel dat het lucide dromen zijn. Ik dacht alleen 'Laat ik het maar in makkelijke woorden zeggen, gezien het niveau van W&L'... :)[/quote]ok :)

Verwijderd

Topicstarter
Vannacht zeker 2 gehad, de eerste, iets wat ik niet vaak heb, echt een scene uit een horror film.
Alleen thuis, terwijl dat pas vannavond is(lekker vooruitzicht), geheel afgeslacht & bewerkt worden met een mes.
Wat ik ook altijd heb, dat als ik huil in een droom, is het totaal onbeheersbaar, het gaat maar door en door en door, niet te stoppen.
Maar zo'n droom als bovenstaand kan ik denk ik wel verklaren, ben vanavond alleen thuis, dar zal ik wel over gedacht hebben wat te eten enz. En vlak voor het slapen nog een stuk in een boek van Michael Chrichton gelezen over gevechten in de middel eeuwen, met zwaarden enz.
Dat is natuurlijk 1 + 1 optellen.
De andere, jammer genoeg...vergeten !! Raar he.

Verwijderd

Topicstarter
Pimp_Daddy:
Nog ff wat anders, aangezien m'n moeder dood is, zal jij wel lekkere dromen hebben zeg...
Lekker vrijen met een lijk, wat zal jij stinken !!

• AIKANE
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-03-2025

AIKANE

Grrrrr

Lucide dromen heb je vaak als je licht slaapt, tussen wakker wordden en slapen in. Ik had ze vroeger ook meer dan nu, en als ik ze nu heb, word ik meestal snel wakker... :(

What the heart requires may never be understood by the mind!

• DiSiLLUSiON
  • Laatst online: 14-01 15:01
ik herinner mij nooit mijn dromen.. ik zal best wel dromen maar aangezien ik er nooit wat van weet als ik wakker wordt weet ik ook niet zeker of ik wel droom.
Pagina: 1