Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7763

Topicstarter
Waarschijnlijk zijn er al 100den topics over deja vu's geopend maar ik kon het niet laten, ik had er net namelijk een. Zo sterk had ik dit nog nooit eerder gehad... heel vreemd! En normaal heb je alleen het gevoel dat je de situatie herkend, maar nu zat er nog een ander gevoel bij, alsof ik bijna sliep (zeg maar, ik voelde mijn lichaam niet echt meer)
Werd toch een beetje bang...
Iemand een flauw idee wat nou eigenlijk een deja vu is en of mijn 2e ervaring er iets mee te maken had?
tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10349

hum....
ik heb redelijk wat deja vu's meestal krijg ik dan het gevoel dat ik de situatie niet vanuit mezelf zie maar vanuit een andere invalshoek voor misschien 2 - 3 seconden,
vreemd gewoon zal wel weer aan mij liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12707

je hebt gelijk er zijn al 100den topics hierover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitBit3r
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-03 08:13

BitBit3r

Lid

The matrix has you !! :)

Ik heb ook wel een s deja vu's

Soms denk ik ook dat ik gesprekken al eens eerder heb gehoord als ik bv. door de stad loop en dan hoor ik een gesprek dat ik al ken, scary hoor :)

Wat er ook gebeuren moogh...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiSiLLUSiON
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-05 16:01
heb ik ook wel eens.. als ik voor de spiegel sta.. dan bekropt me zo'n gevoel van: "hey die heb ik eerder gezien" :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AIKANE
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-03 12:37

AIKANE

Grrrrr

Een Dejavu treed vaak op als je een beetje moe bent, het is namelijk zo dat je ogen iets waarnemen, het doorsturen naar je hersenen, alleen beland het eerder in je onderbewustzijn dan je bewustzijn, daardoor lijkt het dat je het al een keer hebt meegemaakt. (Ik hoop dat ik het zo een goed heb uitgelegt). :)

What the heart requires may never be understood by the mind!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Leuke theorie, derde keer dat ik hem hoor, derde keer dat ik zeg dat hij niet klopt, hij legt misscien sommige gevallen uit, maar neit alle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 16:41

VROEM!

broembroem!

Wat voor gevallen legt hij niet uit? Het klinkt me heel aannemelijk in de oren dat je actieve bewustzijn effe op 'pauze' staat (gebeurt vaak genoeg) en vervolgens vanuit het onderbewustzijn (je bent dan lekker aan het piekeren over niks) data doorkrijgt over precies hetgene waar je op dat moment naar aan het staren bent.

Bovendien is wat jij 'ziet' een subjectieve waarneming, maw je hersenen hebben geklooid aan alles wat jij denkt te zien. Een deja-vu zal dan als 'foutje tussendoor' heel waarschijnlijk zo af en toe voorkomen.

ieeeepppppp :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit legt alleen kleine tijd verschillen uit, niet (zoals ik wel eens heb)een tijdsverschil van enkele dagen, soms zelfs weken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-06 10:08
Deja-vú's heb ik ook wel eens.
Het vreemde ervan is, ik weet dat ik wat er dan gebeurt al een keer heb meegemaakt, maar ook daarvoor al een keer.
En ik kan met zeer grote zekerheid zeggen dat een bijna precies dezelfde situatie zich vroeger (jaren terug) ook heeft voorgedaan, met dezelfde mensen, op dezelfde plek, en de mensen die ook op ongeveer dezelfde plek staan.

Is tot nu toe eigenlijk alleen met mijn familie gebeurt en een enkele keer met andere mensen die ik ook goed ken, maar toch, het is een raar gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6071

cronus: Als je iets te zien krijgt in je onderbewustzijn (bij een deja-vu dus), onthoud je alleen het beeld, en dus niet de bijbehorende datum/tijd/omgeving etc.
Zodra dit beeld je actieve bewustzijn binnenkomt denk je: Ik heb dit eerder meegemaakt, maar waar? Je weet dan niet of het 1 seconde geleden is, of drie jaar.

Misschien is dit een verklaring, maar het neemt niet weg dat ik het ook interessant vindt, en dat er misschien toch wel iets lijpers aan de hand is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58

Ja, ik heb laatst ook zoiets gehad. Toen ik de telefoon opnam wist ik precies wie belde en hoe het gesprek ging verlopen. best wel scary.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=Confuzer=-
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-08-2024

-=Confuzer=-

My judgement rulez

JAAPVR heeft idd gelijk, dat wilde ik ook net uitleggen...

Als je denkt he die heb ik eerder gezien, weet je niet wanneer dat was...

The fact that a believer is happier than a sceptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one.The happiness of credulity is a cheap and dangerous quality.-Quis custodiet ipsos custodes Diadem?Ik ook met zonnebril

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-04 22:07
It's a glitch in the matrix that always happens when they change something in the program ;)

check your brains dude ik heb ook vaak zat deja vu's maar deze worden toch echt veroorzaakt door het geheugen zoals al eerder gezegt het lijkt dagen,weken,maanden jaren maar het zijn toch echt secondes. denk maar is na als je het weer hebt alles wat je ziet is exact hetzelfde over een langere periode kunnen je hersens dat nooit zo precies onthouden tenzij je er nou zelf naar staat te kijken.

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlabakje
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-05 09:54
hmmmz, ik heb dat ook vaak maar dan in combinatie met dromen..

ik heb wat gedroomt, vlarden van een gesprek, maar enkele seconden. Dit is te kort om te begrijpen waarover het gaat maar een paar dagen later, tot soms wel maanden later maak ik het mee. Niet alleen met mensen die ik ook al ken maar ook complete vreemden. Echt heel erg vreemd.
het engste is als ik een nachtmerrie heb. De angst dat het echt gebeurd blijft dagen hangen

als dit hier staat heb ik een php-generated sig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digifiel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-05 14:24
heb daar ook welles last van jah
en als je iemand tegen komt of dat je hem/haar al jaren kent

ik ben niet gek ik ben een bakfiets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AIKANE
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-03 12:37

AIKANE

Grrrrr

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 05 november 2000 22:51 schreef digifiel het volgende:
heb daar ook welles last van jah
en als je iemand tegen komt of dat je hem/haar al jaren kent[/quote]Dat gebruik ik ook wel eens bij een meisje, werkt niet altijd.... ;)

What the heart requires may never be understood by the mind!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9106

Deja vu's genoeg en vreemd gevoel ook, heb weleens het gevoel dat ik idd droom dat ik ff het besef van mijn omgeving kwijt ben...
Ik heb er eigenlijk geen verklaring voor, weet wel dat ik dat vreemde gevoel krijg als ik heel erg moe ben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
Ik las ooit eens ergens een stuk waar in stond dat een deja-vu een misplaatste herinnering was. Een gebied van de hersenen dat bij herinneringen een rol speelt werd onbedoelt bij een normale waarneming geprikkeld. Gevolg was dat de persoon in kwestie de gedachte had dat de waarneming al eerder plaats had gevonden.

Het lijkt dus niet zo zeer op een bug in de matrix, maar een bug in ons neurale netwerk. (Misschien softwarefoutje? :) )

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
wow dat klinkt interresant... als we zoiets kunstmatig kunnen regelen zouden we dus iemand zijn/haar hele herinneringenbibliotheek kunnen laten herbeleven :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6927

dat vreemde gevoel lijkt op een post die hier eerder stond, http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/55815
dat wassum
dat is waarschijnlijk jullie rare gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Lijkt het inderdaad op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-06 22:38
Vorige week had ik het toen ik met m'n moeder aan tafel zat. Ze legde me uit hoe ik stamppot-andijvie moest maken. We waren aan het eten, en buiten was het donker. Ik keek naar rechts, en de hond zat me precies op dezelfde manier aan te staren als ik het al een keer eerder meegemaakt had. De hele situatie had ik eerder meegemaakt, ook met dat uitleggen hoe ik stamppot andijvie moest maken. Maar het was buiten donker met het eten, dus het kan niet in de zomer gebeurd zijn. Toen belde ik Harmen, en ik wist dat hij ging zeggen dat hij naar Zak ging. (gaat hij sporadisch heen). Toen vroeg ik of ik meekon. Dit de-ja-vu gedeelte heeft dus een kwartier geduurd! Dit is geen gelul!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6927

als ik een deja vu herken probeer ik altijd expres dingen anders te doen
zodat het anders loopt dan ik dacht
lukt alleen niet helemaal :)
Pagina: 1