Toon posts:

Aldi pc, kopen of niet kopen?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 676 views sinds 30-01-2008

• Lamborghini
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-06-2022
Iedereen die er zelf geeneen heeft of ooit heeft gezien loop altijd te kankeren, en diegene die er al wel eentje hebben of ooit mee hebben gewerkt vinden het top dingen.

Simpele conclusie dus, je kan er pas over spreken als je het zelf hebt ervaren.

• yared
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-01 18:40

yared

No Scope, Bitch!

lol die vertaling is zo krom dat hij in ons plakboek moet! :)

FSB = Bus vooraan

what's next?

Mb = Grote bitten?

Vind het uiterlijk gewoon enorm lelijk en mijn ervaring is dat als mensen geen echte problemen ermee hebben dan is er ook niks aan het handje en zijn het prima machines. Echter als het fout gaat en je moet aan de slag moet met dit spul wat qua kwaliteit echt bagger is, dan had je toch liever je 1.300 euro op de PriceWatch besteed aan kwaliteitsprodukten.

Dus niet doen, deze bak is een tweaker onwaardig.

So you think I should vaporize, my tech_info, triple the bulk 25a-d/1, enhance the filterarray & raid the isometric fusion!? KEEP IT PLAIN AND SIMPLE!

Verwijderd

Topicstarter
Uiterlijk vind ik niet erg

Verwijderd

zit er nou ales op het mobo (bijna alles) zelf als je dat plaatjes bekijkt bij aansluitingen lijkt het wel zoo.
Een nadeel daarvan is het is altijd een beetjes proppen om die stekkers er dan in krijgen

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-10 17:19
Verwijderd schreef op 14 november 2002 @ 16:06:
zoals altijd met de Aldi pc's: ziet er goed uit maar als je wil gaan upgraden is het niet verstandig: mobo's zijn van zeer slechte kwaliteit en de kast zit vaak tjokvol

tevens moet ik zeggen dat ik dit bedrag excl. monitor nu niet echt geweldig vindt, het enige echt goede is de processor en de harde schijf, verder zijn het allemaal een beetje laffe producten

die geforce 4 is een ti4200
Weet je dit zeker? Een paar weken geleden stond er toch op de frontpage dat Medion een hele boel Ti 4600 chips had opgekocht?
sony brander is wel erg langzaam, 52 speed is nu modaal
Misschien is ie niet echt super snel vergeleken met 52 speed, maar om 'm erg langzaam te noemen...
verder weinig merk spul
Ik denk dat het moederbord en de video kaart weer van MSI zijn, was de vorige keer ook zo.

nee ik vind het geen geweldige aanbieding voorzover ik dit zie

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-10 16:51
Verwijderd schreef op 14 november 2002 @ 16:16:
zeg vriendelijke Fire69 ik werk in een PC zaak ik mag aannemen dat ik het weet
- het meest standaard verkochte model brander is nu 48x/ 52x, 40 is low-budget
- die PIII 1 ghz heeft een vriend van me ook en ik kan me daar geen liteOn en Asus spul van herinneren
- me pa heeft de 1,8 ghz ; geen asus spul erin hoor :)
- videokaart: een b-merk gf4ti4600= €350 ongeveer
- als ik alles zo es ga optellen komt er geen spectaculaire prijs uit; buiten de processor (errug goed :P) en de HD van 120 gb zie ik weinig reden om hem te kopen
Vond het persoonlijk nog vriendelijk geformuleerd dat je aan het lullen was. :P
(Sorry, grapje, wat te veel in HK gezeten vandaag).
Als ik beledigend overkwam, mijn excuses.

Over die PC, ik heb die 1Ghz dus al verscheidene keren open gehad voor extra men, HD, ... en het binnenwerk is dus echt wel Asus hoor.
Ook de writer/DVD is echt wel zo. De rest (blijft niet veel over), weet ik niet zo direct meer, mem was cheap, da's juist.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Niet kopen, er zitten allemaal b-label onderdelen en componenten in. Een kennis van mij heeft de vorige gekocht en heeft daar nu heel erg spijt van! De service van Medion is naar ik heb gehoord ook erg slecht trouwens. Dit laatste heb ik niet kunnen checken zelf. Aantal PCI slots is ook heel beperkt!

edit: typo

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

Prima PC, Goede service maar in mijn Aldi PC kwam snel een eind aan het uitbreiden met netwerkkaart, scsi, netwerkaart voor internet. Dan moet de faxmodem er wel uit. Mijn audio uitgang is ook kapot regelmatig over het kabeltje gestruikeld nu ken er ook geen mooie soundkaart in. :(
Het aantal vrije sloten is dus (soms) beperkt. Verder niets dan lof.

• yogy
De kast is misschien niet zo functioneel als een Chieftec bigtower, maar voor in de huiskamer is dit natuurlijk wel een groot voordeel.

Verwijderd

Topicstarter
Dat de mem cheap is, is die in die pc daarom slecht?

Het is een 7200rpm dus?

Wat is er zo slecht aan

• Fire69
Bor_de_Wollef schreef op 14 November 2002 @ 16:23:
Niet kopen, er zitten allemaal b-label onderdelen en componenten in. Een kennis van mij heeft de vorige gekocht en heeft daar nu heel erg spijt van! De service van Medion is naar ik heb gehoord ook erg slecht trouwens. Dit laatste heb ik niet kunnen checken zelf.
Ik heb over de service niks lof gehoord, bellen voor defect, volgende dag staan ze aan de deur!

• Fallout
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-09 11:48
Lamborghini schreef op 14 november 2002 @ 16:20:
Iedereen die er zelf geeneen heeft of ooit heeft gezien loop altijd te kankeren, en diegene die er al wel eentje hebben of ooit mee hebben gewerkt vinden het top dingen.

Nee het zijn perfecte pc's, maar tijdens het lezen van de specs dacht ik bij mezelf, hey lijkt wel een belgische aldi ofzo. Verder geen hard feelings ofzo.... :X

Verwijderd

Lamborghini schreef op 14 november 2002 @ 16:20:

ik heb er zelf 1 gehad - P2-350
me pa heeft er 1 - P4-1,8
vriend heeft er 1 - P3-1.0

en ik loop op alle pc's tegen hetzelfde aan; SLECHT MOEDERBORD, UITBREIDING niet fijn

ik heb es lopen kijken op gistron.com en kwam hieruit :
Aantal Product Prijs Totaal
Verwijderen Toevoegen Intel P4 2.6 GHz / 533FSB / 478 BOX 539,90 539,90 Verwijder dit artikel
Verwijderen Toevoegen AOpen CRW-4048A 40/12/48 IDE Retail 59,90 59,90 Verwijder dit artikel
Verwijderen Toevoegen CG Big-Tower Wave (7001) ATX / 300W 59,90 59,90 Verwijder dit artikel
Verwijderen Toevoegen LiteOn 16x/48x IDE bulk 49,90 49,90 Verwijder dit artikel
Verwijderen Toevoegen 3,5" Floppy 1,44 MB Mitsumi 11,90 11,90 Verwijder dit artikel
Verwijderen Toevoegen 256 MB DDR/333 PC2700 OEM 87,90 87,90 Verwijder dit artikel
Verwijderen Toevoegen 120.00/7.200 Maxtor 6Y120L0 Plus9 194,90 194,90 Verwijder dit artikel
Verwijderen Toevoegen Epox EP-8K5A2 Via KT333+ VT8235 SoA 122,90 122,90 Verwijder dit artikel
Verwijderen Toevoegen Logitech wheel mouse SA48 OEM PS/2 8,90 8,90 Verwijder dit artikel
Verwijderen Toevoegen 10/100 Mbt Ethernet 4LAN Retail 8,90 8,90 Verwijder dit artikel
Verwijderen Toevoegen XELO GeForce4-TI4200 64MB/DVI/TV-Ou 162,90 162,90 Verwijder dit artikel
Verwijderen Toevoegen Pixelview BT878 FM / Afstandbediening 49,90 49,90 Verwijder dit artikel

Verzendkosten:
17,40

Totaalbedrag:
1.375,20
exlc. software zit je dus op hetzelfde bedrag
nou aldi heeft wel betere aanbiedingen gehad moet ik zeggen

Verwijderd

ik heb de vorige, en dat uiterlijk is een stuk beter. ik vind het een prima pc, is goed op te voeren, maar er kan slechts 1 hd bij, en verder geen drives. ik heb 2x pci vrij, de 3e is bezet door modem/firewire combo kaart. er kan wel genoeg ram in, en een betere videokaart. de prijs kan t.o.v. zelfbouw alleen uit als je dat power cinema pakket wilt hebben, want dat kost normaal een vermogen

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:34

Sport_Life

Solvitur ambulando

-Fallout- schreef op 14 November 2002 @ 16:27:
[...]

Nee het zijn perfecte pc's, maar tijdens het lezen van de specs dacht ik bij mezelf, hey lijkt wel een belgische aldi ofzo. Verder geen hard feelings ofzo.... :X
Niks mis met de specs toch :? Mja oke, misschien beetje weinig werkgeheugen maar verder is toch alles ok ?

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

• Fire69
Verwijderd schreef op 14 november 2002 @ 16:27:
[...]

en ik loop op alle pc's tegen hetzelfde aan; SLECHT MOEDERBORD, UITBREIDING niet fijn

[...]

Jullie lijken steeds te vergeten dat deze PC's niet voor tweakers gemaakt zijn, maar voor mensen zoals mijn ma of pa of zo.
De gaan niet snel effe op Internet een kopietje van XP afhalen als er bij hun Pc geen soft zit.
Die soft moeten ze dus bijbetalen + de support aan huis is ook een belangrijk punt!

• pstalman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-10 21:58
<q> zoals altijd met de Aldi pc's: ziet er goed uit maar als je wil gaan upgraden is het niet verstandig: mobo's zijn van zeer slechte kwaliteit en de kast zit vaak tjokvol

tevens moet ik zeggen dat ik dit bedrag excl. monitor nu niet echt geweldig vindt, het enige echt goede is de processor en de harde schijf, verder zijn het allemaal een beetje laffe producten

verder weinig merk spul

</q>

Hoe kom jij erbij dat het moederboard van slechte kwaliteit is... alles in deze Medion kasten is van een goed merk.
En een gF4 4200 is vrij normaal toch? Wat is daar mis mee? een 4600 kost bijna 2X zoveel en een 4600....
Sony langzaam?? LOL 40Speed of 52 Speed.. scheelt 20 sec?

Jij hebt zeker nog nooit een Aldi kast van binnen gezien...

Dit zijn zeer leuke aanbiedingen!!

https://d4armory.io/Player/803500

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-09 19:04

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Bor_de_Wollef schreef op 14 November 2002 @ 16:23:
Niet kopen, er zitten allemaal b-label onderdelen en componenten in. Een kennis van mij heeft de vorige gekocht en heeft daar nu heel erg spijt van! De service van Medion is naar ik heb gehoord ook erg slecht trouwens. Dit laatste heb ik niet kunnen checken zelf. Aantal PCI slots is ook heel beperkt!

edit: typo
Ik heb zo'n vermoeden dat dit dezelfde componenten zijn als die van mij, moederbord msi, videokaart msi, kast is redelijk. Mijne komt bij de appie happie vandaan en niets dan lof.

Geen overklok mogelijkheden, maarja met een 2.66 who cares.
pci sloten zijn idd beperkt, maar wat moet er nog allemaal bij in dan dat je er nog meer bij nodig hebt?

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Verwijderd

neh ik ben er niet zo weg meer van
grootste nadeel van die pc's vind ik altijd uitbreidbaarheid, lees ik nu hier ook weer terug, die is gewoon matig tot slecht
hoewel de pc's zelf erg compleet afgeleverd wordt, dus wil je ene goedkoop & makkelijk te installen systeem zou ik het zeker doen.

maar een tweaker kan voor dit geld beter op hcc dagen wachten ofzo en de set zelf in mekaar gooien

Verwijderd

huh... beffen ze nog in belgie?? (bedoel: zetten ze daar nog steeds aantal befs er om, of zijn die gasten te dom om het om te rekenen ;) )

• yogy
Fire69 schreef op 14 november 2002 @ 16:26:
[...]

Ik heb over de service niks lof gehoord, bellen voor defect, volgende dag staan ze aan de deur!
Wij hebben thuis 2 Aldi pc's (een P II 266 (FiF ipv. Medion) en de 2.0 GHz) maar ze zijn allebei nooit stuk gegaan ofzow, dus heb geen ervaring met de garantie. Maar ik hoor overal dat die prima is.

Verwijderd

sWORDs schreef op 14 November 2002 @ 16:32:
[...]

Ik heb zo'n vermoeden dat dit dezelfde componenten zijn als die van mij, moederbord msi, videokaart msi, kast is redelijk. Mijne komt bij de appie happie vandaan en niets dan lof.

pci sloten zijn idd beperkt, maar wat moet er nog allemaal bij in dan dat je er nog meer bij nodig hebt?
heb jij de micromaxx pc?
dat is gewoon een aldi medion pc
ik heb de 2 gighz en ben het met je eens. alleen zijn de aldi pc's over het algemeen best een eindje over te klokken

Verwijderd

Topicstarter
ik was eens de voor en nadelen aan het afwegen en zoals het er nu voorstaat koop ik hem.

Je mag natuurlijk (dat heb ik het liefst) blijven opm geven

Verwijderd

DarkY schreef op 14 november 2002 @ 16:31:
<q> zoals altijd met de Aldi pc's: ziet er goed uit maar als je wil gaan upgraden is het niet verstandig: mobo's zijn van zeer slechte kwaliteit en de kast zit vaak tjokvol

verder weinig merk spul

</q>

Hoe kom jij erbij dat het moederboard van slechte kwaliteit is... alles in deze Medion kasten is van een goed merk.
En een gF4 4200 is vrij normaal toch? Wat is daar mis mee? een 4600 kost bijna 2X zoveel en een 4600....
Sony langzaam?? LOL 40Speed of 52 Speed.. scheelt 20 sec?

Jij hebt zeker nog nooit een Aldi kast van binnen gezien...

Dit zijn zeer leuke aanbiedingen!!
WEER uitleggen |:( :Z
MOBO is compleet in kast geintegreerd altijd; vervangen is zo goed als onmogelijk, merk van mobo is GEEN AMERK (bij de 3 systemen die ik van aldi heb gehad (EN HEEL VEEL OPEN HEB GEHAD :@)
GF4ti4200 kost niets meer, is onder de €170, zo geweldig is het dus niet
brander: als ik op sites als gistron kijk kan ik bijna geen 40 speed modellen meer vinden; TE OUD :@

geloof me nou plz :)

die pc's zijn leuk maar niet geweldig
de aldi borduurt nog steeds een beetje voort op de successen die ze hadden met de eerste systemen (die beroemde systemen waarbij mensen in de filialen stonden te vechten om het ding)
zo goed als toen zijn die aanbiedingen gewoon niet meer

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 November 2002 @ 16:37:
ik was eens de voor en nadelen aan het afwegen en zoals het er nu voorstaat koop ik hem.

Je mag natuurlijk (dat heb ik het liefst) blijven opm geven
zou ik ook doen tenzij je ermee wil tweaken

iig : NOOIT kopen bij Albert Heyn; die is écht belachelijk duur :)

Verwijderd

Topicstarter
Kijk, voor wat ik hem gebruik: niet echt veel games, soms wel genre warcraft en renegade en medal of honor en nog een paar, vooral foto en fotobewerking is dit geschikt vind ik

Verwijderd

klopt; dan is het systeem geweldig, hoewel iets meer ram wel had gemogen, maar verder niets mis mee

maar ik blijf zeggen; als je veel wil uitbreiden, veranderen, upgraden e.d. moet je gewoon geen aldi werk kopen :)

Verwijderd

40 speed niet snel genoeg huh... nou als niet snel genoeg is kan je hem ook aan mij geven
het verschil tussen 40 en 50 merk je bijna niet mischien een paar seconde.
En mensen die zo'n pc kopen zijn gewoon volwassen geen tweakers, en die gaan huis niet elka dag 2 cd's fikken. Ze kopen gewoon alle dingen

Verwijderd

Topicstarter
Ram is de bedoeling om up te graden naar 512 of mss meer

Verwijderd

reactie op bullshit :
40 speed is WEL SNEL ( ik heb zelf al jaren met volle tevredenheid een 12x brander (van aldi :P)) maar het is op dit moment gewoon een low budget ding, dat helemaal niets meer kost.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 November 2002 @ 16:06:
zoals altijd met de Aldi pc's: ziet er goed uit maar als je wil gaan upgraden is het niet verstandig: mobo's zijn van zeer slechte kwaliteit en de kast zit vaak tjokvol

verder weinig merk spul

Je weet toch wel wat modaal betekent he?

• FlowDesign
  • Laatst online: 13:09
Fuck man, dat is bestwel goedkoop! :)

Hier kan ik zelfs niet tegenop (zit er ongeveer 150 euro boven :'( «sie sig» )

Het enige is denk ik dat er niet zo'n geweldig moederbord in zal zitten en misschien B-merk DDR geheugen :{

Tsja... maar voor die prijs moet je ook niet te veel verwachten. ;)

Maar ik zou 'm niet kopen. Ik zou toch voor ietsje meer geld voor het echte merk spul gaan. Dan zul je waarschijnlijk een veel stabieler systeem hebben waarmee je tenminste ook nog kunt oc'en. (H)

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

• yogy
Verwijderd schreef op 14 November 2002 @ 16:43:
Ram is de bedoeling om up te graden naar 512 of mss meer
Misschien dat ze er 'maar' 256 mb in proppen omdat het geheugen op dit moment erug duur is.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 november 2002 @ 16:06:

verder weinig merk spul

Dit mag wel een beetje nuancering.

a) Moederbord is meestal merk MSI. Om dat zeer slechte kwaliteit te noemen, gaat mij te ver.

b) Er zitten 3 vrije PCI sloten in. Waar wil je die voor gaan gebruiken als je 6-kanaals geluid, NIC, modem onboard hebt? Ik weet niet wat jij met je PC doet, maar met 3 vrije PCI sloten kom je een heel eind. Het enig wat ik zou kunnen verzinnen is een RAID kaart of een TV kaart wat er niet inzit.

c) Wat is mis met een Ti4200? Okay, het is geen Radeon 9700 Pro, maar dat had je dan wel teruggezien in het prijskaartje; alleen die kaart kost namelijk zo'n 450 euro.

d) 40/12/48 brander te langzaam? Waar kom jij vandaan? Er zijn inderdaad 52 speed branders op de markt. Afgezien van het feit of de bijbehorende media al gemakkelijk verkrijgbaar zijn, is het verschil met 40 speed branden verwaarloosbaar door lead-in/ lead-out.

e) de kast tjokvol? Bijna alles is onboard en het is een normale MIDI tower. Waar baseer je dit nu weer op?

• vandenhende
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-10 15:24
Wat kost het nog om te upgraden naar 512 of 1024 mb werkgeheugen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 november 2002 @ 16:44:
[...]

Je weet toch wel wat modaal betekent he?
ja, ik mag hopen van wel
wat ik met modaal bedoel is dat het nu een gemiddelde snelheid brander is als je naar de winkel gaat

NEE, NIET MODAAL IN DE ZIN VAN DE GEMIDDELDE MENS :)

Verwijderd

Topicstarter
@bladiebla Ik gebruik hem het meest voor fotobewerking en een paar games

• WimB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03-2024
Verwijderd schreef op 14 November 2002 @ 16:45:
[...]

e) de kast tjokvol? Bijna alles is onboard en het is een normale MIDI tower. Waar baseer je dit nu weer op?
Nee, de kast is echt wel klein (die van de vorige ALDI-PC's toch)
Eerder MINI-formaat

• yogy
Verwijderd schreef op 14 november 2002 @ 16:45:
[...]

a) Moederbord is meestal merk MSI. Om dat zeer slechte kwaliteit te noemen, gaat mij te ver.

b) Er zitten 3 vrije PCI sloten in. Waar wil je die voor gaan gebruiken als je 6-kanaals geluid, NIC, modem onboard hebt? Ik weet niet wat jij met je PC doet, maar met 3 vrije PCI sloten kom je een heel eind. Het enig wat ik zou kunnen verzinnen is een RAID kaart of een TV kaart wat er niet inzit.

c) Wat is mis met een Ti4200? Okay, het is geen Radeon 9700 Pro, maar dat had je dan wel teruggezien in het prijskaartje; alleen die kaart kost namelijk zo'n 450 euro.

d) 40/12/48 brander te langzaam? Waar kom jij vandaan? Er zijn inderdaad 52 speed branders op de markt. Afgezien van het feit of de bijbehorende media al gemakkelijk verkrijgbaar zijn, is het verschil met 40 speed branden verwaarloosbaar door lead-in/ lead-out.

Er zit een TV en Radio kaart in. (8>

• yogy
WimB schreef op 14 November 2002 @ 16:47:
[...]

Nee, de kast is echt wel klein (die van de vorige ALDI-PC's toch)
Eerder MINI-formaat
Het moeder bord is Micro ATX. En in de kast past ook alleen een Micro ATX bord.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 November 2002 @ 16:45:
[...]

a) Moederbord is meestal merk MSI. Om dat zeer slechte kwaliteit te noemen, gaat mij te ver. ik ben nog nooit een MSI tegen gekomen in zo'n ding

b) Er zitten 3 vrije PCI sloten in. Waar wil je die voor gaan gebruiken als je 6-kanaals geluid, NIC, modem onboard hebt? Ik weet niet wat jij met je PC doet, maar met 3 vrije PCI sloten kom je een heel eind. Het enig wat ik zou kunnen verzinnen is een RAID kaart of een TV kaart wat er niet inzit. maar wat als je nu een Soundblaster Audigy erin wil doen, je wil een raid kaartje, je wil er es een TV kaar in proppen, misschien nog een kaart voor je analoge camera, e.d....

c) Wat is mis met een Ti4200? Okay, het is geen Radeon 9700 Pro, maar dat had je dan wel teruggezien in het prijskaartje; alleen die kaart kost namelijk zo'n 450 euro. voor dit geld had er best wel een GFti4400 in gekund, die chips kosten inkoop hooguit €5 meer per stuk

d) 40/12/48 brander te langzaam? Waar kom jij vandaan? Er zijn inderdaad 52 speed branders op de markt. Afgezien van het feit of de bijbehorende media al gemakkelijk verkrijgbaar zijn, is het verschil met 40 speed branden verwaarloosbaar door lead-in/ lead-out. hier ga ik niet eens meer op reageren, ga het topic maar lezen :)

e) de kast tjokvol? Bijna alles is onboard en het is een normale MIDI tower. Waar baseer je dit nu weer op?zodra je iets in de kast wil vervangen is het heisa. Ram geheugen erbij doen kan nog net, maar dan houdt het ook op

• WimB
Verwijderd schreef op 14 November 2002 @ 16:50:
a) Moederbord is meestal merk MSI. Om dat zeer slechte kwaliteit te noemen, gaat mij te ver. ik ben nog nooit een MSI tegen gekomen in zo'n ding
De moederborden van de laatste ALDI-PC's worden wel degelijk door MSI gemaakt. Maar het zijn niet de "officiële" MSI-moederborden die ook in de computerwinkels liggen

Verwijderd

Topicstarter
Buiten ram moet ik niets upgraden want om foto's te bewerken en te stockeren heb ik genoeg met 120 giga en anders koop ik z'on draagbare harde schijf via firewire

Verwijderd

het is net als met rivella: of je vindt het helemaal geweldig, of je vindt het helemaal niets

*gunhead vindt rivella wel lekker*

• FlowDesign
oftwel om even samen te vatten: Alleen een echte n00b zou deze PC kopen :+

• yogy
WimB schreef op 14 november 2002 @ 16:52:
[...]

De moederborden van de laatste ALDI-PC's worden wel degelijk door MSI gemaakt. Maar het zijn niet de "officiële" MSI-moederborden die ook in de computerwinkels liggen
Ik dacht dat Sisoft Sandra wel degelijk aangaf dat het een MSI is, zelfs met typenr. wat in de MSI reeks ligt, 6513 ofzow, weet het niet meer precies.

• WimB
psmeets schreef op 14 november 2002 @ 16:54:
[...]

Ik dacht dat Sisoft Sandra wel degelijk aangaf dat het een MSI is, zelfs met typenr. wat in de MSI reeks ligt, 6513 ofzow, weet het niet meer precies.
idd, Sisoft geeft een MSI-typenummer
Maar als je dan op de site van MSI gaat zoeken naar een BIOS of iets dergelijk, dan staat dat typenummer niet op hun site

• dodo79
  • Laatst online: 02-10 16:42

dodo79

witte dikke tonnie

WimB schreef op 14 november 2002 @ 16:52:
[...]

klopt niet helemaal.

het zijn wel dezelfde mobos, alleen wel met een ander bios erin.
Het komt ook voor dat zon mobo een gestripte versie is i.v.m. een mobotje wat je zo in de winkel haalt

omdat het kan!

Verwijderd

Topicstarter
Kijk flowdesign, ik ben mss een NOOB maar heb hem niet nodig als een hardcore gamer een pc nodig heeft.

Ik vind hem aantrekkelijk omwille van de 120 giga en firewire wat bij fotobewerking wel handig is.

• FlowDesign
Verwijderd schreef op 14 November 2002 @ 16:57:
Kijk flowdesign, ik ben mss een NOOB maar heb hem niet nodig als een hardcore gamer een pc nodig heeft.

Ik vind hem aantrekkelijk omwille van de 120 giga en firewire wat bij fotobewerking wel handig is.
OK, maar stel nu dat die HDD een ongelofelijk klote ding is, en dat het moederbord zo brak is dat je FireWire de helft van de tijd niet werkt. Dan heb je nog niks.

En ik d8 trouwens dat alle fotobewerkers e.d. bijna altijd een Apple kochten? :{

• blunt
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-06-2023
[quote]Fire69 schreef op 14 November 2002 @ 15:59:
[...]

LOL! :)

Hoeveel Mhz heeft hij dan achteraan?

hahahaha, wat een goedkope vertaling van de aldi ;)

je kunt beter over je fiets lullen, dan over je lul fietsen :X

• yogy
WimB schreef op 14 november 2002 @ 16:55:
[...]

idd, Sisoft geeft een MSI-typenummer
Maar als je dan op de site van MSI gaat zoeken naar een BIOS of iets dergelijk, dan staat dat typenummer niet op hun site
Ik denk dat het gewoon 'gemod' is door medion, als je de pc opstart staat er toch ook iets van Medion Pc bla bla bla?

Owja, KKeunen voor je analoge camcorder kan je toch de composit in gebruiken? :?

Verwijderd

Topicstarter
OK, daarom wil ik ook reacties over de harddisk en firewire.

Naar ik veronderstel en gehoord heb van collega's is die toch niet zo slecht.

De apple imacs zijn een beetje te duur voor mij ;-)

• yogy
FlowDesign schreef op 14 november 2002 @ 16:59:
[...]

OK, maar stel nu dat die HDD een ongelofelijk klote ding is, en dat het moederbord zo brak is dat je FireWire de helft van de tijd niet werkt. Dan heb je nog niks.

En ik d8 trouwens dat alle fotobewerkers e.d. bijna altijd een Apple kochten? :{
Dat kan toch bij elke pc gebeuren die je koopt? De hd is gewoon een Seagate en het moederbord waarschijnlijk een MSI. Ik denk dat je bij de meeste andere 'B' merken (Sky enzo) minder bekende onderdelen tegenkomt.

Verwijderd

Geintregeerde flashgeheugenkaartlezer vooraan. :D
Leuk voor als je een digitale camera hebt etc.
Ik vind het wel wat hebben deze comp. kheb zelf de 1.8ghz en de 900mhz van de aldi staan, en eigenlijks nooit wat mee gehad. Om mee te tweaken is het nix.
Wel veel merkspul erin maar dan ook het goedkoopste zowat.
Aanradertje denk ik, :9

• FlowDesign
Okeej, ff dat advertentie plaatje getjekt:

Ik denk dat het een Seagate Barracuda IV is en dat is een goede schijf :)

Dan blijft over: het moederbord; Het is mini-ATX. Op zich niks mis mee, maar ik zou er niet blij van worden qua aansluiten van dingen en uitbreiden etc.
Bovendien, als het gebaseerd is op de MSI KT3 ofzo dan is het zowieso niet zo'n super bord als ik de reacties lees op GoT.

TIP: Als je denkt dat je zelf een PC in elkaar kan schroeven (is niet zo moeilijk ;) ) Bestel dan alle onderdelen los van alleen maar A-merken en zet het ding zelf in elkaar. Je bent zowieso NIET duurder uit en dan heb je zeker weten goed spul. :)

Verwijderd

Topicstarter
Zoveel moet er niet uitgebruid worden. Alleen ram en met tijd eventueel een 2de harde schijf maar dan z'on draagbare via firewire

Verwijderd

Topicstarter
akkoord maar ik heb dat indertijd nog gedaan en zie het niet zitten om opnieuw een pc te bouwen

Verwijderd

FlowDesign schreef op 14 november 2002 @ 17:05:
Okeej, ff dat advertentie plaatje getjekt:

Ik denk dat het een Seagate Barracuda IV is en dat is een goede schijf :)

Dan blijft over: het moederbord; Het is mini-ATX. Op zich niks mis mee, maar ik zou er niet blij van worden qua aansluiten van dingen en uitbreiden etc.
Bovendien, als het gebaseerd is op de MSI KT3 ofzo dan is het zowieso niet zo'n super bord als ik de reacties lees op GoT.

TIP: Als je denkt dat je zelf een PC in elkaar kan schroeven (is niet zo moeilijk ;) ) Bestel dan alle onderdelen los van alleen maar A-merken en zet het ding zelf in elkaar. Je bent zowieso NIET duurder uit en dan heb je zeker weten goed spul. :)
ik heb het nog eens nagerekend, en je hebt gelijk. maar dat is dan wel voor het eerst, want vroeger (zelfs die van april, die ik heb) kon je tegen de toen geldende prijzen nauwelijks zelf goedkoper bouwen

Verwijderd

Topicstarter
En wat denken jullie van deze schermen die tegelijkertijd met de pc in de aldi staan:

15" vlakbeeldscherm van medion
389€

en een 19" color monitor zonder merkvermelding
219€

ps: wie nog opmerkingen heeft ivm de pc zeg maar

• vandenhende
vraagja aan topicstarter: vanaf welke datum is deze te koop bij aldi nederland (ik weet dat het vanaf de 20 in belgie is)

:Y)

Verwijderd

15" TFT is goed; die heeft mijn vader ook, prijs is ook gunstig, je kan nog €50 terugvragen ook meen ik

19" monitor moet je ff de specs bij zetten :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet wanneer die te koop is in nederland, ik woon immers in belgie

• markvt
  • Laatst online: 12:17

markvt

Peppi Cola

1249 gaat ie kosten in nederland ook op de 20ste in de winkels

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• vandenhende
ah ok

• yogy
FlowDesign schreef op 14 november 2002 @ 17:05:

Okay, maar als je alle software er nog eens moet bij kopen ben je natuurlijk wel duurder uit. Maarja, je bent tweakert of niet O-) .

Verwijderd

Topicstarter
Specs 19" crt:

0.26mm (0.22mm horizontaal) fine-pitch gaatjesmasker
Ideaal voor grafische afbeeldingen, multimedia en bureautoepassingen
Milieuvriendelijke en stralingsarm conform tco 99
Zichtbare beeldbuis 46cm
beeldresolutie: tot 1600x1200 pixels
Lijnfrequentie: 30khz tot 98khz
Beeldfrequentie: 50 hz tot 120 hz
12 voorprogrammeerdbare displaymodi+8 vrij programeerbare displaymodi
maximale frequentie: 202.5 mhz
moiré onderdrukkingsfunctie (tegen onrustig beeld)
ON-screen-display (osd)
ddc-compitable
power-managemanet
met vde/gs certificaat
universele netvoeding 200-240 volt 50/60 hz

Verwijderd

had ik ook al gepost idd, maar als je bij gistron met b merken gaat kijken kom je dus ongeveer net zo duur uit, alleen dan exl. software

wp: zou je die pc niet in nederland halen; ik neem niet aan dat je voor €50,- van de grens woont :)

Verwijderd

nee, aldi ok, de pc's van ah (fujitsu siemens) zijn juist gigantisch duur.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 November 2002 @ 17:27:
Specs 19" crt:

0.26mm (0.22mm horizontaal) fine-pitch gaatjesmasker
Ideaal voor grafische afbeeldingen, multimedia en bureautoepassingen
Milieuvriendelijke en stralingsarm conform tco 99
Zichtbare beeldbuis 46cm
beeldresolutie: tot 1600x1200 pixels
Lijnfrequentie: 30khz tot 98khz
Beeldfrequentie: 50 hz tot 120 hz
12 voorprogrammeerdbare displaymodi+8 vrij programeerbare displaymodi
maximale frequentie: 202.5 mhz
moiré onderdrukkingsfunctie (tegen onrustig beeld)
ON-screen-display (osd)
ddc-compitable
power-managemanet
met vde/gs certificaat
universele netvoeding 200-240 volt 50/60 hz
picture

Verwijderd

Topicstarter
wat is het verschil tussen de nederlandse en de belgische aldi pc

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 november 2002 @ 17:27:
had ik ook al gepost idd, maar als je bij gistron met b merken gaat kijken kom je dus ongeveer net zo duur uit, alleen dan exl. software

wp: zou je die pc niet in nederland halen; ik neem niet aan dat je voor €50,- van de grens woont :)
ik zou hem gewoon halen in het land waar je woont, ivm garantie ed
btw, in nederland hebben we een qwerty ramplank, en in belgie (d8 ik) azerty
de landinstellingen staan dan ook meteen goed

Verwijderd

Topicstarter
kheb geen pic van scherm

• Lamborghini
  • Laatst online: 08-06-2022
Mijn Seagate die in me Aldi 1.8GHz pc zat is een keer kapot gegaan. A lot of bad sectors :).

Helpdesk gebeld, ik kon het opsturen of ze haalden de hele pc op. Ik dus me hdd opgestuurt en binnen afzienbare tijd kreeg ik een pakketje thuis met een nieuwe Seagate HDD erin. Dit was binnen de 2 jaar garantie (namelijk na 1 jaar) dus het was 4 free.

Super die helpdesk, echt!

Verwijderd

nja die monitor is wel goed voor zijn prijs
ik heb ook jarenlang een monitor van aldi gehad
hij begaf het alleen toen ik de resolutie op 120 hz probeerde te zetten :(

maja een goedkope 19" kost normaal €250, dus dit is een mooie prijs

• charlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-09 19:50

charlie

?*?

Kan zowel 19" als 15" monitoren van AOC leveren voor minder geld.
Als dit echter je droomspecs zijn voor een pc moet je ervoor gaan, volgens mij kan je hem er echt zelf niet voor bouwen, zelfs niet aan inkoopsprijzen. (3 jaar garantie!)

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

De kast is lasting ingedeeld, uitbreidingsmogelijkheden zijn er vaak (bijna) niet. Het moederbord van de aldi pc's die ik ken zijn zeker geen msi.
sWORDs schreef op 14 November 2002 @ 16:32:
[...]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• PcFer
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09 06:38
ik ben niet zo'n aldi fan, veel problemen gehoord en meegemaakt

Verwijderd

Charlie23 schreef op 14 November 2002 @ 17:35:
Kan zowel 19" als 15" monitoren van AOC leveren voor minder geld.
Als dit echter je droomspecs zijn voor een pc moet je ervoor gaan, volgens mij kan je hem er echt zelf niet voor bouwen, zelfs niet aan inkoopsprijzen. (3 jaar garantie!)
lees mijn post op p2 over gistron nou maar es
je bent de zoveelste al die het zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
dit zijn idd de specs die ik nodig had maar ik wilde weten als er klachten of opmerkingen over waren

Verwijderd

PcFer schreef op 14 november 2002 @ 17:36:
ik ben niet zo'n aldi fan, veel problemen gehoord en meegemaakt
oh ja? vertel...

Verwijderd

Niet kopen zou ik zeggen. Aldi pc's zijn niet al te best(spreek uit ervaring)

Verwijderd

Topicstarter
dat wil ik ook wel eens weten

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 november 2002 @ 17:42:
Vertel eens

Verwijderd

Topicstarter
Nog eens een compliment aan Got.

Ik stelde deze vraag in verschillende forum's en kreeg alleen in deze binnen het uur zoveel antwoorden.

Echt fantastisch.

Ga zo verder zou ik zeggen;-)

• koos.d
Leuk huis tuin en keuken apperaat. Ik heb vorig jaar een 1,8GHz bij Aldi gehaald. Toch viel me op dat ie minder snel is als een zelf gebouwde 1,5GHz. Verder zijn die pc's wel compleet met software. En de helpdesk is zeer goed :)

[ Voor 0% gewijzigd door koos.d op 14-11-2002 17:44 . Reden: typfout ]

• WimB
Verwijderd schreef op 14 November 2002 @ 17:30:
wat is het verschil tussen de nederlandse en de belgische aldi pc
QUERTY toetsenbord ipv AZERTY in België

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een azerty gewoon dusja

• WimB
Verwijderd schreef op 14 November 2002 @ 17:47:
Ik ben een azerty gewoon dusja
ikke ook ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 November 2002 @ 17:42:
zegt de meneer met een AH avater :/ :/ :/ :| :| :| |:( |:(

• yogy
DeXToR_122 schreef op 14 November 2002 @ 17:44:
Leuk huis tuin en keuken apperaat. Ik heb vorig jaar een 1,8GHz bij Aldi gehaald. Toch viel me op dat ie minder snel is als een zelf gebouwde 1,5GHz. Verder zijn die pc's wel compleet met software. En de helpdesk is zeer goed :)
Als ik me niet vergis had de 1,8 GHz Sd-ram en (net als de 2,0 GHz) een 5400 rpm schijf. Dit is natuurlijk niet echt goed voor de snelheid.

Verwijderd

klopt idd , in ieder geval voor de 1.8
de 2.0 had wel ddr266, maar ook nog 5400tpm schijf

• koos.d
psmeets schreef op 14 november 2002 @ 18:04:
[...]

Als ik me niet vergis had de 1,8 GHz Sd-ram en (net als de 2,0 GHz) een 5400 rpm schijf. Dit is natuurlijk niet echt goed voor de snelheid.
klopt jah :'(

Verwijderd

Ik heb zelf ook een aldi pc en die bevalt me nog steeds goed, het zijn goede stabiele systemen die goed geprijsd zijn. Je krijgt echt waar voor je geld. Ook ditmaal is hij erg netjes geprijsd vind ik.

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08-2024
Verwijderd schreef op 14 november 2002 @ 16:27:
[...]

[...]

je hebt nog geen:

-modem
-dd geluidskaart
-firewire
-flashkaartenlezer
-keyboard en speakers

en geen software, nou vinden een boel mensen dat natuurlijk geen probleem (including me). maar er zijn er ook veel die software graag legaal hebben. dan wordt de prijs ineens toch wat hoger.

• FlowDesign
psmeets schreef op 14 november 2002 @ 17:24:
[...]

Okay, maar als je alle software er nog eens moet bij kopen ben je natuurlijk wel duurder uit. Maarja, je bent tweakert of niet O-) .
Software kopen??? Waar heb je het over? ;) :P >:)

• yogy
FlowDesign schreef op 14 november 2002 @ 18:24:
[...]

Software kopen??? Waar heb je het over? ;) :P >:)
Ik ken wel mensen die echt alles legaal kopen, omdat ze bang zijn voor de BSA. :o 8)7

Verwijderd

aatos schreef op 14 November 2002 @ 18:20:
[...]

je hebt nog geen:

-modem +€10
-dd geluidskaartzit onboard bij die aldi pc, net als op het geselecteerde gistron mobo, ook 6 kanaals
-firewire zit onboad
-flashkaartenlezer +€10
-keyboard en speakers +€25
je hebt gelijk kleine details over het hoofd gezien :)

en geen software, nou vinden een boel mensen dat natuurlijk geen probleem (including me). maar er zijn er ook veel die software graag legaal hebben. dan wordt de prijs ineens toch wat hoger.

Verwijderd

psmeets schreef op 14 november 2002 @ 18:29:
[...]

Ik ken wel mensen die echt alles legaal kopen, omdat ze bang zijn voor de BSA. :o 8)7
ja ach sommige mensen hebben een eigen zaak dus moet je wel hè ;)

en niet iedereen wil/kan aan illegaal software komen. :+

• LopeZ
  • Laatst online: 02-10 21:06

LopeZ

Too much is never enough

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.