Toon posts:

Koele harddisk?

Pagina: 1
Acties:
  • 24 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hi all,

Wie welke harddisk van ongeveer 80 gieg redelijk snel is maar toch koel blijft. Ik zat zelf te denken aan een 5400 rpm disk van de laatste generatie, merk maakt niet zo uit.

Ik heb namelijk m'n bestaande 80 gieg maxtor D740X (7200) vernield door hem in een molex silent drive te stoppen. De harddisk was niet meer te horen maar is dus blijkbaar veel te heet geworden.
Ondanks dat wil ik toch die silent drive blijven gebruiken want het verschil in geluids nivo is bizar groot al, moet ik toegeven dat die maxtor drive wel de meest luidruchtige schijf was die ik ooit heb gehad.

groet,

Jeroen

Verwijderd

ik heb zelf 80GB 7200rpm WD's, en die zijn stil en niet al te heet, maar voor de zekerheid hangen ze in een CoolerMaster CDD4002 coolbay, waardoor ze nog stiller worden, en ook nog eens lekker koel blijven.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Welkom op GoT :)

Als je nou de FAQ en in het bijzonder de FAQ Forumgedrag aandachtig had doorgenomen, dan was je tot de conclusie gekomen dat je éérst de subforum-FAQ's had moeten doornemen eer je een topic wil openen. In dit geval had je dus de OM FAQ moeten doornemen, waarna je tot de conclusie kwam dat zulke vragen best wel makkelijk te beantwoorden zijn door enig research. In de OM FAQ staat namelijk ook een linkje naar StorageReview, waar dit soort punten (geluid/temp) ook worden besproken/vergeleken..

Een zoekertje dit, dicht dus.

Dit topic is gesloten.