[Cubase] Aansluiten keyboad

Pagina: 1
Acties:
  • 264 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• L0g0ff
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:29
Ik heb laatst een midi kabeltje gekocht om mijn technics keyboard aan te sluiten. Maar ik ben nu al een uur aan het prutsen maar ik krijg geen geluid uit het pakket cubase.
Ik heb mijn keyboard al wel goed aan de praat gekregen met fruityloops dus aan mijn keyboard en mijn pc ligt het niet. Ook krijg ik in cubase een groen bewegend balkje te zien als ik een knop in druk.

Kan iemand mijn vertellen hoe je stap voor stap geluid uit een keyboard in combi met cubase krijgt :?

Ik heb al gezocht op internet en op got maar ik heb helaas niks bruikbaars kunnen vinden.

(jammer dat deze topic starter (Hulp nodig met Cubase: d'r komt geen geluid uit!) niet gewoon heeft uitgelegt hoe hij het voor elkaar heeft gekregen)

Blog.wapnet.nl KompassOS.nl

• L0g0ff
Ok ik ben eruit :)

- Start qubase
- file > new project > empty
- rechtermuisknop add midi track
- Druk F11 en selecteer een instrument
- Dan selecteer je je aangemaakte midi track
- Dan klik je op channel
- Klik dan op het onderste balkje en selecteer je instrument

• L0g0ff
Ok volgennd vraagje :)

Mijn keyboard werkt nu alleen er zit een verschriikelijk vertraging in. Dit zit tussen de tijd dat ik op mijn keyboard druk en de tijd dat ik het hoor.
Hoe los ik dit probleem op :?

• Jaguar_e
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-05 15:35
Hmm \ik ken cubvase dan wel niet maar als ik je 2de prob hoor denk ik dat jee een creative kaartje hebt. Aangezien in mijn menning de creative een brakke midi interface hebben met een hoop vertraging. en dit is nu jouw probleem die vertraging kan je denk ik wel ergens aan passen en dat heet dan delay of zo iets in ms(miliseconden) zoek denk ik onder options.
Dan kan je deze veranderen probeer een zo klein mogelijke delay te krijgen als mogelijk,want een creative kaart heeft een fysieke grens wat betreft delay. Er zijn wel kaarten die een delay hebben die niet meer hoorbaar is maar ja die zijn erg duur.
Ik heb zelf een teratec 24/96 khz dit is niet een echte midi kaart, is meer gemaakt voor analoge audio, maar deze is wat delay betreft wel beter dan de creatives die ik heb gehad(Sb Live player, Sb live 5.1 player).
Dus misschien kan je kijken op de offivcal site of daar een forum is over technisch zaken en zo. Ik vermoed dat je hem wel legaal hebt gekocht ($1200) :)
Hoop dat je er wat aan hebt

The Only Good Silence Is The Silence With Music In It

• MrC4u
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-08 18:16
OhMyGod schreef op 13 november 2002 @ 20:13:

Mijn keyboard werkt nu alleen er zit een verschriikelijk vertraging in. Dit zit tussen de tijd dat ik op mijn keyboard druk en de tijd dat ik het hoor.
Echte MIDI apparatuur gebruiken, die MIDI in hardware afhandeld, zoals echte synths of modules. Ik zit nog met een oude DB50XG van Yamaha op een Terratec 6fire 24/96, maar die speelt gewoon alles realtime af.

..: De 3 H's van Microsoft: Herhalen, Herstarten en Herinstalleren :..

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

OhMyGod schreef op 13 November 2002 @ 20:13:

dat is beste vriend het zogenaamde latency probleem
een sblive heeft een latency van 40 a 55 ms,... verstraging.. (kan je vaak nog even instellen ergends) ga je lager, dan hapert het geluid.

oplossing .. KXDRIVERS (meot je even voor zoeken hier.. ik weet ze niet te vinden)
of een andere geluidskaart (audiotrak maya, terratec, esi, rme, audigy, hoontech)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• Drazzic
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-03-2025
Ik heb met mijn Audigy helemaal geen vertraging! Je moet ook alles echt goed instellen, vooral je ASIO drivers en die ook gebruiken is heel belangerijk om je latency zo laag mogelijk te houden!

Heeft btw iemand CWDXPX1.dll van Cubase SX voor mij ik heb hem nu meerdere malen opnieuw geinstalleert en hij blijft dit zeggen. Je kan het ook naar mijn mailen als je wil.

drazzic__@hotmail.com

hartstikke bedankt!

[ Voor 0% gewijzigd door Drazzic op 14-11-2002 15:11 . Reden: Iets vergeten.. ]

• L0g0ff
Mrc4U schreef op 13 November 2002 @ 21:05:
[...]

Echte MIDI apparatuur gebruiken, die MIDI in hardware afhandeld, zoals echte synths of modules. Ik zit nog met een oude DB50XG van Yamaha op een Terratec 6fire 24/96, maar die speelt gewoon alles realtime af.
Ik heb een technics kn220 keyboard is dat niet goed genoeg dan :?
gitaarwerk schreef op 14 November 2002 @ 10:52:
[...]

dat is beste vriend het zogenaamde latency probleem
een sblive heeft een latency van 40 a 55 ms,... verstraging.. (kan je vaak nog even instellen ergends) ga je lager, dan hapert het geluid.

oplossing .. KXDRIVERS (meot je even voor zoeken hier.. ik weet ze niet te vinden)
of een andere geluidskaart (audiotrak maya, terratec, esi, rme, audigy, hoontech)
Jah ik heb een sound blaster live. Ik zal eens zoeken naar die drivers.
Btw trekken die drivers dat niet meteen heel mijn geluid om zeep want ik speel ook graag nog wel eens een spelletje :)

• MrC4u
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-08 18:16
Ik heb een technics kn220 keyboard is dat niet goed genoeg dan :?
Ja, die is daarvoor wel goed genoeg

Echter, ik heb helaas geen Cubase meer op mijn pc staan, maar staan je Midi-instellingen in Cubase wel goed (je device evt. per kanaal opgeven :X ) Probeer eens MIDI-In en MIDI-Thru op je keyboard om te draaien, en kijk of dat lukt

..: De 3 H's van Microsoft: Herhalen, Herstarten en Herinstalleren :..

Pagina: 1