Toon posts:

Me neue comp werkt niet, help!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Abit KT7 met een Duron 700 erop. Kast met 300 watt voeding en een 64 RAM 133 geheugen van Siemens erop.

Ik heb hem net helemaal opgebouwd maar nu heb ik dus een probleem. Telkens namelijk als ik de Bios afsluit dan reset ie en dan doet hij niks meer. Zelfs als ik helemaal niks aan de instellingen verander. En als ik ff(kwartier) wacht en dan weer aanzet dan doet hij het meestal weer wel. Ook doet hij dit af en toe als ik hem gewoon reset, met hard en soft reset. Maar het lijkt wel compleet random.

Wat is er mis? Is me CPU gaar? Me mobo? Temperatuur zit stabiel op 32°C.

Wat moet ik doen??? HELP! :(

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-09 17:58
Als je al dan niet iets in de BIOS veranderd, zet je heel je comp dan uit of probeer je alleen te resetten? Dat kan ik niet duidelijk uit je tekst opmaken.
Ik ken wel een soortgelijk probleem met een hele ouwe comp (P150) maar dat is niet interessant voor jou probleem (daarbij weet ik op dat ene probleem ook geen oplossing).

Ik heb trouwenseen bijna dezelfde systeem op m'n werk als jij, en die doet helemaal NIKS (zie m'n eigen topic)

• raw meat
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

raw meat

8 bit rules..For me to POOP on

nieuw bios doet wonderen voor de duron in combinatie met de kt7
ga anders ff terug naar die zaak(mits in de byyrt uiteraard) en vraag of zij hem ff willen flashen met een t-bird erop

Oh ja joh!!!

Verwijderd

Topicstarter
Ik verander iets in de BIOS. Doe save and quit. En dan doet ie niks meer.

Een maat van mij zegt dat me BIOS gaar is. Hij laad wel in als je de eerste keer opstart maar doet niks als je hem reset en hij zichzelf dus aanroept.
Of zoiets was het.

Zit niks anders op dan dat ding terug te sturen denk ik. :(

Het kan toch niet aan de CPU liggen he?

Verwijderd

Mr AshRain,

Vanochtend Checkte ik ff een ander Topic, die had namelijk hezelfde probleem...

Het schijnt aan de Cpu te liggen.

Ik zal ff kijken of ik 'em kan vinden

Alex K

• Atteman146
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08 21:25
Ik heb zo'n zelfde probleem met een PIII-600 op een ASUS P3BF gehad. Na een biosupdate was het opgelost. Kijk naders eff naar de instellingen bij powermanagement, misschien dat het hier iets mee te maken heeft...

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09 17:03

Mex

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij heb ik het probleempje gevonden.

Nadat ik in geslaagd was het zooitje weer aan de gang te krijgen kreeg ik de volgende melding.

"CMOS checksum error - default settings loaded"

Klopt het dan dat me BIOS gaar is? Het batterijtje mischien op?

Als ik in de BIOS 'quick power on self start' disable dan doet hij het opeens wel goed.

Kan iemand deze twee dingen met elkaar in verband brengen zodat ik weet of ik me mobo terug moet sturen of dat het gewoon een BIOS probleem was?

Verwijderd

Topicstarter
Het werkt nu goed(hoop ik).

Btw.ik kan me multiplier veranderen wat ik wil. Hij klokt niks over. Hij zit dus gelockt?

Ik kan hem wel overclocken met het veranderen van de busspeed enzo.
Pagina: 1