Ik heb splinternieuwe computer-onderdelen binnen gehad, en afgelopen week heb ik netjes alles in elkaar geknutseld, alles ging prima, tot ik vanavond voor het eerst ging proberen...
Systeem:
MidiTower 250 Watt voeding
Abit KT7 (non-Raid)
AMD Duron 600 MHz met standaard koeling
DIMM 64 MB PC133
Diamond Stealth III S540 32 MB AGP
Maxtor 15 GB HDD 5400 rpm
AOpen 48x CDrom drive
Simpel netwerkkaartje (Prolan of zo)
Alles netjes inmekaar gezet, alles lijkt te werken.
Ik krijg wel beeld, geen probleem. Maar ik zie alleen een standaard boot-beeld waar-ie blijft hangen na de RAM-check (65536 kb OK staat er wel) en dan gewoon FREEZE, keyboard reageert ook niet. NIKS reageert.
Ik heb andere HDD-jumper-instellingen geprobeerd (stond in manual van HDD), dat hielp niet.
Ik heb de jumpers van de Stealt-III afgehaald zodatie weer AGP-2x is (ipv AGP-4x), dat hielp ook niet.
Ik heb 2x de CMOS-reset jumper geprobeerd, maakte ook geen verschil.
Ik heb alle drives los gemaakt en nog eens geprobeerd (zonder drives moet-ie ook booten voor zover mogelijk).
Heel de BIOS kon ik niet in komen, want niks reageerde...
Dit is wel de computer van m'n werk, dus hier ben ik niet blij mee.
Ik zou erg dankbaar zijn als ik nog een aantal andere tips krijg om te proberen. Het eerstvolgende wat ik nog ga doen is zonder die DIMM proberen (moet ook kunnen zonder enige DIMM).
PS: ik heb nog een soortgelijk systeem ook zelf samengesteld, tegelijk, en die werkt perfect (T.bird 850 met 128 Mb PC133 en Maxtor 30 Gb 7200rpm ook op een KT7, en 300-Watt voeding). Ik kan dus proberen wat onderdelen uit te wisselen, maar daar zie ik liefst vanaf.
Please help me...
Systeem:
MidiTower 250 Watt voeding
Abit KT7 (non-Raid)
AMD Duron 600 MHz met standaard koeling
DIMM 64 MB PC133
Diamond Stealth III S540 32 MB AGP
Maxtor 15 GB HDD 5400 rpm
AOpen 48x CDrom drive
Simpel netwerkkaartje (Prolan of zo)
Alles netjes inmekaar gezet, alles lijkt te werken.
Ik krijg wel beeld, geen probleem. Maar ik zie alleen een standaard boot-beeld waar-ie blijft hangen na de RAM-check (65536 kb OK staat er wel) en dan gewoon FREEZE, keyboard reageert ook niet. NIKS reageert.
Ik heb andere HDD-jumper-instellingen geprobeerd (stond in manual van HDD), dat hielp niet.
Ik heb de jumpers van de Stealt-III afgehaald zodatie weer AGP-2x is (ipv AGP-4x), dat hielp ook niet.
Ik heb 2x de CMOS-reset jumper geprobeerd, maakte ook geen verschil.
Ik heb alle drives los gemaakt en nog eens geprobeerd (zonder drives moet-ie ook booten voor zover mogelijk).
Heel de BIOS kon ik niet in komen, want niks reageerde...
Dit is wel de computer van m'n werk, dus hier ben ik niet blij mee.
Ik zou erg dankbaar zijn als ik nog een aantal andere tips krijg om te proberen. Het eerstvolgende wat ik nog ga doen is zonder die DIMM proberen (moet ook kunnen zonder enige DIMM).
PS: ik heb nog een soortgelijk systeem ook zelf samengesteld, tegelijk, en die werkt perfect (T.bird 850 met 128 Mb PC133 en Maxtor 30 Gb 7200rpm ook op een KT7, en 300-Watt voeding). Ik kan dus proberen wat onderdelen uit te wisselen, maar daar zie ik liefst vanaf.
Please help me...