Toon posts:

Stillere pc lukt nog niet!

Pagina: 1
Acties:
  • 72 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Heb van de week een Zalman 6000 en een Zalman hp80 gekocht voor mijn xp 2200 en me ti4200, beide heb ik dus geen last meer van het geluid, nu hoor ik alleen mijn harde schijf (IBM GXP 120 GB) er nog bovenuit en ik denk ook dat ik mijn voeding nog hoor, Ik d8 dat je hd normaal niet zo'n geluid maakt maar het is dus ook bij niks doen vrij hoorbaar.

Iemand simpele oplossingen???

Verwijderd

ja een andere hdd, of hem ophangen in de kast. Voor de voeding meschiens is zown antec lownoise wat voor je.

• MrG
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:24

MrG

-isolatiematten plaatsen
-nieuwe HD kopen
-PC onder bureau zetten
-Voedingfan op 5v gooien
-Playstation kopen ;)

Verwijderd

ligt aan je hd, sommige hd's zijn zeer stil, andere zijn net typmachines..

En voedingsfan maakt meestal de meeste herrie, je kan de fan van je voeding vervangen door een betere/duudere maar ook stillere fan.

Je kan natuurlijk ook je kast isoleren, maar weet niet of dat echt nu heeft. Maar sommige tweakers doen dat.
MrG schreef op 13 November 2002 @ 11:10:
-isolatiematten plaatsen jeps
-nieuwe HD kopen ja als hij net een 120 gb heeft gekocht :?
-PC onder bureau zetten en lekker stof laten happen B)
-Playstation kopen ;) :( ga je mond spoelen
-Voedingfan op 5v gooien 5 volt draait ie niet op denk.. en als ie draait veelste langzaam, 7 v zou wel kunnen

Verwijderd

Je kunt een Papst fan in je voeding zetten, dat zal al een stuk schelen. (Of een Zalman voeding kopen)
En misshien is een silentdrive iets voor je HD ? (Of een Seagate Barracuda IV kopen ;) )

Verwijderd

Mogelijk is om de fan in de voeding te vervangen voor een papst fan, eentje van 12 of 19 db, hoor je zeker niet boven je cpu cooler uit. Dat zal je zo'n 20 euro gaan kosten.

Je harddisk zou je kunnen sandwitchen, heb er zelf nog geen ervaring mee, maar het schijnt te werken. linkje

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga dus geen andere hd kopen !!! ;)

Kga nu ff kijken of ik die fan van de voeding kan vervangen, en vervolgens ga ik iets verzinnen op die hd, schijnt ook een proggie voor te zijn maar die heeft floppy nodig en dat heb ik nog niet.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 november 2002 @ 11:15:

Kga nu ff kijken of ik die fan van de voeding kan vervangen, en vervolgens ga ik iets verzinnen op die hd, schijnt ook een proggie voor te zijn maar die heeft floppy nodig en dat heb ik nog niet.
Dat progje waar jij het over hebt is alleen voor Maxor schijven

kijk ook hier eens:Ervaringen met Silent drive/DCD-4002

Verwijderd

Topicstarter
Nee, heb hem hier op me harde. Kun je silent enzo doen geloof ik maar gaat weer tenkoste van de performance

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 November 2002 @ 11:15:

neem aan als ie stiller wordt dat ie dan ook trager wordt, of is dit niet zo? wat doe het proggie dan?

Verwijderd

Topicstarter
Laat hem op minder toeren draaien denk ik, dat lijkt mij het aannemelijkste

Verwijderd

Die Zalman voeding heb ik ook en die is echt superstil!! Stiller dan een papst fan op normale snelheid.

Verder heb ik mijn HD in Rubbers gehangen en dit werkte ook erg goed. Vooral het rattelen van de schijf een stuk stiller geworden hoor het bijna niet meer.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 november 2002 @ 11:19:
Laat hem op minder toeren draaien denk ik, dat lijkt mij het aannemelijkste
maar goed, je koopt liefst een zo snel mogelijke hd.. dan gooi je toch niet je toeren naar beneden :? dat is het zelfde als een BMW begrenzen op 120 km/h

• WhizzCat
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

[rml]WhizzCat in "[ CM] Mijn eerste kleine mod (geluid)"[/rml]

Geluidsisolatie werkte bij mij zeer goed. Kijk maar eens in dat topic :)

Succes :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• KermieCow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:18

KermieCow

to MOoh or not to MOoh...

offtopic:
[quote]MrG schreef op 13 November 2002 @ 11:10:
...
-Playstation kopen ;)

[/quote]

Ja hoor, net alsof die zo lekker stil is...

Verwijderd

Topicstarter
Die HD hous ik nog ff voor gezien, kga eerst de voeding nu aanpakken, die fan vervangen of die kun je ook op minder volt laten lopen toch?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 november 2002 @ 11:27:
Die HD hous ik nog ff voor gezien, kga eerst de voeding nu aanpakken, die fan vervangen of die kun je ook op minder volt laten lopen toch?
Ja dat kan, staat in de Faq van CME hoe dat moet

• whocarez
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06-2025
je kan als de hd veel resoneerd tegen de kast gebruik maken van de al oude truc met de postbode elastieken en hem op hangen is het echt het lawaai van laden van gegevens of wegschrijven jah dan ff zo'n silent drive kopen ofzo

Verwijderd

gewoon ffs een deagate barracuda IV 80 gig @ 7200 rpm kope :) 125 kocht ik em, en ik zocht een zeer stille :) dus wist wat ik most kope :)

• JaWa
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-02 22:57

JaWa

zie hier een icon

maarre in elastiek hangen kan niet zo goed voor je hd zijn dan trilt ie dus te veel...
en een silentdrive.. die zijn alleen geschikt voor 5400 rpm hd's anders worden ze te warm..

Nee ik denk dat de enige oplossing geuildisoleerende matten zijn of een andere hd
Ik zit er zelfs ook over te denken om een andere hd te nemen (kheb nu een wd 1000jb 7200rpm)

Switched to the Dark Side 2005. Occasional dabbling in photography and coding

• Mark_Oostdam
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Mark_Oostdam

WHATEVAH!

Ok ik had dus hetzelfde probleem als jou. mijn 2 ibm60GXP 40GB maakten ook tering herrie.. dus ik heb een seagate u6 gekocht en er is een seagate baracuda V onderweg, die u6 is iigv super stil! hoor je echt niet.. het enige wat ik hoor als ik goed luister is mijn voeding, en die is al super low noise dus.

verder kun je je hd ook nog eens in isolatie materiaal wikkelen, maar dat moet je niet doen met die 7200rpm schijfjes!

mijn pc is nu zo stil dat ik kan defragmenteren en lekker slapen op 1m afstand van mijn pc! als ik sóchtends wakker word denk ik telkens weer dat me pc is uitgevallen :D

.-=:SPECS:=-. .-=:CASEMOD:=-. bijna klaar...

Verwijderd

als er een standaard 80x80 mm koeler in zit hebben wij daar wel een stille voor (papst ngl)
kijk op onze site bij noisecontrol prijslijst www.comex-sales.com

• C4M1
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02-2022

C4M1

3x Denken, 1x Doen

Ik zou er maar mee leren leven dat het nooit stil wordt met die 120GXP van je :( . Ik heb precies dezelfde en hoor hem boven alles uit. Ik heb dat ding nu los liggen op de geluidsdempende matten op mn bodem, soms doe ik er een custommade kartonnen noiseblocker omheen. Ik heb m al op silent mode gezet met IBM ftool. Enige oplossing is idd een liquid bearing kopen, maar daar zal je niet zo veel voor voelen op dit moment neem ik aan. |:( De rest van je systeem stil maken lijkt me een eitje. Die Papst in je voeding is een goed begin! :Y)

Orange & Red

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:47
het helpt als je ff kijkt op m'n site: http://casemodstil.mine.nu

Na de HCC dagen komt er een update :)

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• fenrir
  • Niet online

fenrir

——-

[ot] wat zijn nu je temps van je proc stressed & idle?? ik ga nl. ook een XP2100+ met een Zalman 6000 uitrusten en ben eigenlijk wel benieuwd naar de temps.

Van klussen krijg je grijze haren

Verwijderd

Topicstarter
Idle: 32 graden en Stressed met Burnk7: 56 graden, gewoon spelletjes spelen word ie niet hoger dan 47. Aardig warm dus want met de oude cooler was ie 27 idle en nog geen 50 stressed met burnk7!!!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 November 2002 @ 16:23:
Idle: 32 graden en Stressed met Burnk7: 56 graden, gewoon spelletjes spelen word ie niet hoger dan 47. Aardig warm dus want met de oude cooler was ie 27 idle en nog geen 50 stressed met burnk7!!!
27 graden idle (XP2200 toch)???
wat voor koeler is dat dan geweest, trouwens 23 graden tussen idle en stressed is ook enorm!

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-02 18:41
Voor je hd gebrui Ftool van IBM,
heb zelfde serie hd in me server, die is nu echt onhoorbaar !!!!
Hoor alleen nog maar me fans die allemaal op 5 v draaien !

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:00

Meneer aard

Porsche rulez!

Verwijderd schreef op 13 November 2002 @ 11:11:
ligt aan je hd, sommige hd's zijn zeer stil, andere zijn net typmachines..

En voedingsfan maakt meestal de meeste herrie, je kan de fan van je voeding vervangen door een betere/duudere maar ook stillere fan.

Je kan natuurlijk ook je kast isoleren, maar weet niet of dat echt nu heeft. Maar sommige tweakers doen dat.

[...]
je kunt je voedingsfan vervangen door een papst fan en op 7 volt laten lopen
[offtopic] playstation zuigt ;)

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Verwijderd

Heb 2000+ met zalman 6000 en is 56gr stresst en 42gr idle Verder rounded kabels helpt ook en matjes in je kast (bij mij loopt ie op 1800tpm de zalman)

• OliverBB
  • Laatst online: 23-11-2024
wat dacht je van waterkoeling om je HDD
en dan met een foamachtig iets je HDD inpakken.

Afbeeldingslocatie: http://www.perfectsystems.nl/image/producten/waterhddhd-o-matic1.jpg
er zijn ook uitbreiding setjes te krijgen voor een 2e HDD

Verwijderd

ik had laaste ergens gelezen dat seagate hdd's het stilst waren.

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

Ik heb hetzelfde.. hoor mijn schijven 'savonds nog :( .. maar met de ibm tool kan je dat verhelpen.. zie meuktracker voor de tool.. ik zelf heb het niet gedaan.. ik draai niet voor niets in raid 0 .. ga ik daarmee niet de snelheidswinst weer naarbeneden halen :)

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

Verwijderd

is een computer wel helemaal stil te krijgen? ik bedoel dus, kan je ook je voeding bv waterkoelen?

• Silentpuma
  • Laatst online: 30-11-2025

Silentpuma

To much mind...

Probeer een soort kastje rond je HD te bouwen van isolatie matten. Laat een paar kanten open (een kant die naar de achterkant van je PC wijst) om zo toch nog wat koeling te hebben. Maak er desnoods een kleine fan in op 5V.
En koop alsjeblieft geen Papst, want iedere fan op 5V is al super stil.

En ook nog, je gaat je HD toch niet zachter laten lopen om het stil te krijgen?! Dan dropt de prestatie van je HD als een raket naar beneden!! Beter inpakken... of wegwezen ;)

Zoiezo is je hele case met isolatie-matten bekleden een goed idee. Scheelde bij mij ook heel wat DB`s ;)

Use the Search Luke...

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:09
Er zijn ook silentdrives te koop dit is een behuizing voor je HD met rubber bekleed en metaal om warmte af te voeren gebruik ik ook in andere pc. Oude Hd is zelfs stil te krijgen :z

Alles is terug te redeneren naar 4

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Steef1983 schreef op 13 november 2002 @ 20:32:
Er zijn ook silentdrives te koop dit is een behuizing voor je HD met rubber bekleed en metaal om warmte af te voeren gebruik ik ook in andere pc. Oude Hd is zelfs stil te krijgen :z
Zijn niet geschikt voor 7200 rpm schijfjes.

ARME AOW’er

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:09
Dick schreef op 13 November 2002 @ 20:34:
[...]

Zijn niet geschikt voor 7200 rpm schijfjes.
Heeft anders ook om mijn WD1200JB gezeten en nooit problemen mee gehad.

Alles is terug te redeneren naar 4

• Tweaker.nu
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-02 21:24

Tweaker.nu

we all float down here

gewoon alle fans in je pc op 5 of 7 volt laten draaien, zo heb ik ook m'n geluidsprobleempje opgelost. Temperaturen blijven acceptabel (Athlon 1000 @ 1200 max 44 graden :) )
Ik heb 2 hdd's, een 40 gb maxtor 7200 en een 80gb ibm 7200.
Die maxtor hangt ook in elastiekjes omdat die een hele hoge irritante fluittoon produceerd. Die ibm hoor ik niet

yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today....

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Steef1983 schreef op 13 November 2002 @ 20:38:
[...]
Heeft anders ook om mijn WD1200JB gezeten en nooit problemen mee gehad.
Ok, dat kan natuurlijk maar de kans op beschadiging cq. stuk gaan is uiteraard behoorlijk of minimaal een stuk hoger. Dat risico ligt bij de gebruiker.

De maker van de Silent Drive geeft niet voor niets aan dat het ongeschikt is voor 7200 rpm drives. Dat is mijn referentie en dat is wat men i.i.g. moet weten voordat men zo'n ding aanschaft.

ARME AOW’er

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:35

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
ik heb m'n server ook 'de nek omgedraaid', dwz 2 extra blowholes gemaakt, met fans erin op 7 volt, voedingsfan vervangen door panaflo op 7 volt, cpu fan op 7 volt en alle wanden volgeplakt met noppenschuim, je hoort hem alleen 's nachts als je goed luistert (want hij maakt ongeveer even veel geluid als onze cv ketel pomp die op zolder staat), 's ochtends met het raam open wordt ie overstemd door de A2 die hier 3 km vandaan ligt, stil zat dus :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Munchkin
  • Laatst online: 18-02 19:19
Verwijderd schreef op 13 november 2002 @ 18:03:
is een computer wel helemaal stil te krijgen? ik bedoel dus, kan je ook je voeding bv waterkoelen?
Ja, dat kan! Een voeding kun je voor minder dan 30,- modificeren tot een watergekoeld exemplaar. Maar met waterkoeling resteert er nog altijd het geluid van de pomp (dat is niet zo erg, maar toch is je pc niet helemaal stil).

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:47
Ik heb een IBM in m'n server hangen, met die tool om hem stiller te krijgen, verminder je daarmee ook rotatiesnelheid? Want dat hoor ik, het schrijven amper en dat doetie ook niet veel. Het is een IBM GXP75 46,1GB

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:21

AMDFreak

Intel is zo..

Hebbie een beetje een grote kast?

Want dan kan je last hebben van holheid (dat heeft mijn case ook) Best vervelend!!)

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Verwijderd

Wat bedoel je met de harde schijven ophangen in je pc ?

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-02 13:22

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

nou....heel serieus....laten hangen....hoe moet je zelf weten, zorg dat ie goed vastzit..

OVERIGENS: Een topic van 2 maanden oud kicken met deze vraag is iets teveel van het goede...

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Verwijderd

Misschien al gezegd... maar 7 volt fans en isolatiematten, doen hun werk goed! :)

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-02 18:26

EMP

Krulloos!

Als het om de harde schijf gaat, kan je met een zo'n hardschuim-campingmatje en wat bison-tix al heel erg ver komen. Bij mij (2x Maxtor 7200 toeren ball bearing) halveerde het geluid echt (voor mijn gevoel dan, heb geen metertje, maar het verschil was enorm), en het was maar een half uurtje werk!

Hoe ik het gedaan heb staat hier: [rml][ CME] Kleine, simpele silent mod[/rml] :)

[EDIT]
Qua voeding... tsja, ik heb bij 1 voeding (goedkope 350 Watt) er een Papst N/2GL ingezet, die koelt genoeg en is stil (maar wel 17 euro)
Je kan er ook een knopje in modden ipv de fan te vervangen (heb ik met mijn 300 Watt gedaan), zodat je hem tussen 7Volt (stil maar minder koel) en 12 Volt (luidruchtig en koel (erg handig op LANs bijvoorbeeld :))) kan schakelen. Dan moet je er een schakelaartje zo inbouwen:
Afbeeldingslocatie: http://www.picturehosting.net/image.php?user=Empie&image=Empie-1034761058.gif

[ Voor 51% gewijzigd door EMP op 16-01-2003 10:15 ]

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

hmm nog ff een opmerking over die tools om je hd's stiller te krijgen (Maxtor en IBM).
Het irriterend geluid KRIJG je niet weg, dat zijn gewoon de toeren die je schijf maakt, je haalt alleen de schrijf en lees geluiden weg.

en over die vraag of er ook stille voedingen te krijgen zijn. JA er is zelfs een passief gekoelde voeding:
http://www.deltatronic.info/Technik/Netzteil/netzteil.html
360 watt, alleen de prijs kan ik weer es niet vinden :(

Verwijderd

Misschien is dit wat voor je ?

Anti vibratie HARDDISK Blacknoise Swing
HDD ontkoppelingsset BLACKNOISE SWING, voor 5,25" BAY

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~rebopc/blacknoise_swing_tn.jpg Nu te bestellen bij een [IA] op Laupro.

Er staan nog meer producten die mogelijk geluid reduceren.
Zoals anti-vibratie rubbers voor fans en voeding.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~rebopc/blacknoise_swing.jpg

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

Verwijderd schreef op 16 januari 2003 @ 14:20:
Misschien is dit wat voor je ?

Anti vibratie HARDDISK Blacknoise Swing
HDD ontkoppelingsset BLACKNOISE SWING, voor 5,25" BAY

[afbeelding] Nu te bestellen bij een [IA] op Laupro.

Er staan nog meer producten die mogelijk geluid reduceren.
Zoals anti-vibratie rubbers voor fans en voeding.

[afbeelding]
zorg bij die ophangingen enzo wel voor een redelijke airflow bij die HD's, want een normaal gemontuurde HD raakt een deel van zijn warmte kwijt aan je kast.
(je kan ook koellichaampjes op je HD plakken 8)

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-02 08:22

AcouSE

Swedish Chef

Dit is gewoon zoekwerk, maar om even aardig te doen:

-Kun je bij IBM geen tooltje downloaden om je schijf stiller te maken? (wel minder performance)

-Die dingen die hier boven staan vind ik afzetterij, omdat je met rubber kabeldoorvoerthules (wat een woord) hetzelfde bereikt voor €1:- max.

[CME] -> [DOC]+slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.