HCCNET e-mail blokkeerd, waarom?

Pagina: 1
Acties:
  • 618 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Gerwin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-06-2025

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Topicstarter
Ik wwet niet of iemand anders ook dit porbleem heeft, maar ik kan op de één of andere manier geen e-mail meer ontvangen op mijn mailadres van HCCNET. Ik zie dat er ongeveer 34 mailtjes op de server zijn als hij verbinding maakt. Echter na het eerste mailtje krijg ik het bericht van Norton dat deze besmet is met het YAHA virus. Waarna het e-mailprogramma de verbinding verbreekt met de volgende melding:
De server heeft de verbinding onverwachts afgebroken. Mogelijke oorzaken zijn problemen met de server, netwerkproblmen of te lange inactiviteit. Account: '###@hccnet.nl'. Server: 'pop.hccnet.nl', Protocol: POP3, Ractie van server: '+OK42415 octets', Poort: 110, Veveilgd(SSL): Nee, Foutnummer 0x800CCC0F
Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn, ik heb de gok al genomen om de virusscanner tijdelijk uit te zetten, wat misschien niet zo'n goed idee is, maargoed, het heeft geen effect gehad en de verbinding word opnieuw gewoon afgebroken.

Ik dacht ik vraag hier eerst even of iemand anders ook een dergelijk probleem heeft met de mail, of er misschien ergens een storing is voordat ik probeer het dure nummer van HCCNET bel en eerst 15 minuten in de wacht moet staan... Iemand? :?

Station van Gerwin Prins op Apple Music

• kaiiestan
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-05 17:34
Helaas weet ik het probleem niet maar mijn oom belde eergisteren met dezelfde vraag maar ik wist het dus ook niet 123, heb hem doorverwezen naar de helpdesk

hondennamen.info Openscheermes.nl

Verwijderd

ik weet niet of het bij HCCnet ook werkt, maar normaal gesproken kan je kan ssh-en naar de pop3 server:
code:
1
ssh pop.hccnet.nl 110

dan kan je inloggen met
code:
1
2
user <username>
pass <password>

de lijst van mailtjes bekijken met
code:
1
list

en vervolgens het geinfecteerde mailtje verwijderen met
code:
1
2
retr 1
dele 1

• kamerplant
  • Niet online
probeer eens even je POP3mail-instellingen even te verwijderen en weer opnieuw aan te maken. Ikzelf gebruik OE (slecht he) en daar helpt dat soms ook wel als ik zoiets heb :o

Werkt dat niet (waarschijnlijk), log dan even in op je webmail en gooi daar die virusmail weg, misschien dat er een één of andere iets op je PC het nog probeert te blokkeren? :?

Werkt dat niet, dan is lijkt me gewoon die HCCdinges down.

🌞🍃

Verwijderd

DataBeest schreef op 13 november 2002 @ 09:15:
probeer eens even je POP3mail-instellingen even te verwijderen en weer opnieuw aan te maken. Ikzelf gebruik OE (slecht he) en daar helpt dat soms ook wel als ik zoiets heb :o

Werkt dat niet (waarschijnlijk), log dan even in op je webmail en gooi daar die virusmail weg, misschien dat er een één of andere iets op je PC het nog probeert te blokkeren? :?

Werkt dat niet, dan is lijkt me gewoon die HCCdinges down.
idd, mijn oplossing was voor als het mailtje op de webmail ook geblokkeerd werd O-)

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-08 13:43

Korakal

Up up up!

Jij hebt vast Norton AV 2003... het probleem komt mij helaas ook bekend voor:

[rml][ NortonAV 2003] Email met virus blijft hangen[/rml]

Zelfde fout: als er een virus tussenzit dan kapt 'ie de boel af... Enige remedie die ik tot nu toe heb gevonden: via de webmail het betreffende virusbericht weghalen, daarna gaat alles weer goed.

• Milly
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 13 november 2002 @ 09:15:
ik weet niet of het bij HCCnet ook werkt, maar normaal gesproken kan je kan ssh-en naar de pop3 server:

...
ff inloggen op je mail account via webmail.hccnet.nl en de besmette mails verwijderen. Zo gebeurd :)

• Korakal

Korakal

Up up up!

Het wordt alleen irritant als je 10 virusmails verspreid over de dag binnenkrijgt :(
... dan blijf je aan het webmailen.

• Gerwin

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Topicstarter
Korakal schreef op 13 november 2002 @ 17:17:
Het wordt alleen irritant als je 10 virusmails verspreid over de dag binnenkrijgt :(
... dan blijf je aan het webmailen.
Precies... is hier geen oplossing voor? Wat veroorzaakt die fout in Norton? Is dat "uit" te zetten?

• Korakal

Korakal

Up up up!

Bij Symantec werd ik ook niet veel wijzer... daar denken ze in het ergste geval dat je nog een keer zou moeten LiveUpdaten |:(

• Gerwin

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Topicstarter
En als ik nu al een Life Update heb gedaan en nog steeds het probleem heb?
Misschien is het eens goed te kijken wat nu eigenlijk die fout veroorzaakt... is er geen button op het uit te zetten dat Norton de verbinding bij het vinden van een virus niet mag verbreeken.... bovendien vraag ik het me af hoe het kan als ik Norton Antivirus uitzet nog steeds de verbinding verbroken word.

• Gerwin

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Topicstarter
*trap*

• Cyber007
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-04-2023
Ik heb nog nooit problemen gehad met email van hccnet maar dit is wel vreemd staat er niet iets op hun site

• Mr.Nobody
  • Niet online
heb je in NAV 2003 de optie: "protect against timeouts" uit staan?
(opties -> email -> advanced)

deze moet aanstaan.

[ Voor 0% gewijzigd door Mr.Nobody op 14-11-2002 20:26 . Reden: typo ]

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

• Korakal

Korakal

Up up up!

Mr.Nobody schreef op 14 november 2002 @ 20:20:

deze moet aanstaan.
(ik reageer ook even mee omdat ik hetzelfde probleem heb)
Ja die staat zelfs standaard aan, hier dus ook aan. 't Zou trouwens wel erg snel zijn voor een timeout want het is direct na het constateren van het virus. Opnieuw installeren van NAV2003 helpt niet btw.

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:13
42k octetten is OF 4,2 meg OF 42 meg? Dat is echt teveel voor POP-3.
Inderdaad even eruit trappen met bovenstaande methode (user xxx, pass yyy, list, dele nummer)

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• Korakal

Korakal

Up up up!

DiedX schreef op 15 november 2002 @ 00:03:
Inderdaad even eruit trappen met bovenstaande methode (user xxx, pass yyy, list, dele nummer)
Niet dus! Het zijn gewoon de standaard Yaha of Bugbear virusmailtjes :( Vooral geen MB's groot, maar hooguit KB's groot...

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

virusscanner uitzetten ?
zolang je ze niet bekijkt gaat er ook nieks mis (preview uit dus)

en gelijk deleten tuurlijk

met webmail deleten loop je wel het minste risico

Iperf

• Korakal

Korakal

Up up up!

fish schreef op 15 november 2002 @ 00:17:
virusscanner uitzetten ?

Ja maar blijf even reëel: in NAV 2002 worden die mailtjes gewoon in de quarantaine geplaatst. Het lijkt me dus onzin dan NAV 2003 er dan standaard over zou moeten struikelen en een error geeft waar je U tegen zegt |:(
NAV 2003 moet het toch op z'n minst net zo goed doen als 2002?
Het lijkt dus op een soort van bug, maar ik kan nergens de oplossing hiervoor vinden :(

Verwijderd

ADSL storing in de omgeving Alphen aan de Rijn
13-11-2002
Momenteel is er een ADSL storing in een KPN centrale[s] in de omgeving Alphen aan de Rijn
Het kan voorkomen dat je hierdoor niet kan inloggen
KPN is bezig met een oplossing.

ADSL storing in de omgeving Den Haag
13-11-2002
Momenteel is er een ADSL storing in een KPN centrale[s] in de omgeving Den Haag
Het kan voorkomen dat je hierdoor niet kan inloggen
KPN is bezig met een oplossing.
MMhm, misschien hier iets mee te maken ? Ik zelf had het probleem niet maar me vader wel. Die maakt gebruik van een nickname account @hccnet.nl.

Daar had ik tot gisteravond 23.30 "last" van in die zin dat hij zijn mail niet kon ontvangen versturen ging wel etc.
Maar het ontvangen ging niet ook niet op de webmail.

Kennelijk een storing tis nu opgelost en de virusscanner is aangebleven.

Dus daar hoef je neit mee te $#%$-en. ;)

• Korakal

Korakal

Up up up!

Nop, ik heb het al een aantal weken :( en ik heb geen HCCnet maar Wanabee ADSL...

helaas... volgende optie? :7

Verwijderd

Gerwin schreef op 13 November 2002 @ 03:05:
Ik wwet niet of iemand anders ook dit porbleem heeft, maar ik kan op de één of andere manier geen e-mail meer ontvangen op mijn mailadres van HCCNET. Ik zie dat er ongeveer 34 mailtjes op de server zijn als hij verbinding maakt. Echter na het eerste mailtje krijg ik het bericht van Norton dat deze besmet is met het YAHA virus. Waarna het e-mailprogramma de verbinding verbreekt met de volgende melding:

[...]

Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn, ik heb de gok al genomen om de virusscanner tijdelijk uit te zetten, wat misschien niet zo'n goed idee is, maargoed, het heeft geen effect gehad en de verbinding word opnieuw gewoon afgebroken.

Ik dacht ik vraag hier eerst even of iemand anders ook een dergelijk probleem heeft met de mail, of er misschien ergens een storing is voordat ik probeer het dure nummer van HCCNET bel en eerst 15 minuten in de wacht moet staan... Iemand? :?
hahahaha wat heb jij voor een PORbleem zoek je iets te porren dan????

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 15 november 2002 @ 00:46:
En jij bent gebanned :)

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
lol... ik schrok ff... d8 dat het om zijn reactie ging dattie geband was (terwijl ik hem wel leuk vond).

toen zag ik zijn usernaam. is deze niet standaard geblokkeerd ofzo?

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

• Gerwin

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Topicstarter
Mr.Nobody schreef op 14 november 2002 @ 20:20:

deze moet aanstaan.
Deze staat inderdaad ook bij mij aan.
DiedX schreef op 15 november 2002 @ 00:03:
Die berichtjes zijn wel erg groot 50kb... en ik krijg er nu dagelijks zo's 10 van in mijn box. Maar dan nog hij zou ze toch moeten quarentinen?
fish schreef op 15 november 2002 @ 00:17:
virusscanner uitzetten ?

Ik heb toch niet een virusscanner om hem vervolgens uit te gaan zetten. Bovendien hebben die virussen dan mooi vrij spel... bovendien, die ene keer dat ik 'm uitgezet had was er geen verbetering en werd de verbinding gewoon weer verbroken. Webmail is het savste, maarja, ik wil natuurlijk niet levenlang met webmail door het leven lopen, ik heb een heel mooi e-mailprogrammatje dat ik graag wil gebruiken.
Verwijderd schreef op 15 november 2002 @ 00:24:
[...]

MMhm, misschien hier iets mee te maken ? Ik zelf had het probleem niet maar me vader wel. Die maakt gebruik van een nickname account @hccnet.nl.

Daar had ik tot gisteravond 23.30 "last" van in die zin dat hij zijn mail niet kon ontvangen versturen ging wel etc.
Maar het ontvangen ging niet ook niet op de webmail.

Kennelijk een storing tis nu opgelost en de virusscanner is aangebleven.

Dus daar hoef je neit mee te $#%$-en. ;)
Ik kan wel inloggen, er is gewoon dataverkeer beschikbaar, alleen als ik een virus krijg dan is het: weg lijntje naar de mailserver. Andere verbinding blijft overigens gewoon het doen.
Verwijderd schreef op 15 november 2002 @ 00:46:
[...]

PORblemen zijn erger dan problemen. :+

• Mr.Nobody
  • Niet online
Gerwin schreef op 15 November 2002 @ 14:25:

Die berichtjes zijn wel erg groot 50kb...
noem je dat groot? een paar mb vindt ik groot, dit is nix

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

• Gerwin

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Topicstarter
Mr.Nobody schreef op 15 november 2002 @ 14:27:
[...]

noem je dat groot? een paar mb vindt ik groot, dit is nix
En als ik er dagelijks 50 in mijn mailbox heb zitten van dezelfde persoon....? En als ik die mail krijg ik geen reactie...

Heeft iemand al een oplossing voor dit probleem gevonden? Ik vind die webmail zwaar @#$..... :(

Pagina: 1