[NortonAV 2003] Email met virus blijft hangen

Pagina: 1
Acties:
  • 311 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-08 13:43

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Vorige week heb ik een pakketje Norton AntiVirus 2003 (NL) gekocht en geinstalleerd op mijn net daarvoor clean geinstalleerde Windows XP Pro (NL).

Om te emailen gebruik ik MS Outlook 2002 (uit de Office XP suite). Normale email komt gewoon binnen, echter bij met virussen geinfecteerde mail gaat het mis. Norton herkent dat er een virus in zit en komt met de melding 'Virus in emailbericht gevonden en verwijderd'. Het geschoonde bericht komt daarna echter niet in Outlook; het blijft op de server staan. Outlook controleert bij mij iedere minuut op email, dus na een minuut komt het geinfecteerde bericht opnieuw binnen, NAV herkent het virus weer enz...

De melding die Outlook geeft is: <blabla> reactie van server: "+OK"

De enige remedie is via m'n webmail het bericht verwijderen, maar da's ook zowat. Bij NAV 2002 die ik hiervoor gebruikte ging het wel goed.

Ter info de configuratie van NAV2003:
Hoe wilt u reageren als er een geinfecteerd bericht wordt gevonden: deze had ik staan op 'repareren en automatisch verwijderen' maar hij werkt ook niet op de standaardinstelling 'automatisch repareren'.
Ik heb LiveUpdate gedraaid maar alle nieuwste AV en programmaupdates zijn binnengehaald.

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Even een klein kickje en plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://www.vanderhurk.nl/mark/got/foutnav2003.jpg

Wat kan ik hier tegen doen??? Dit is dus de reactie van Outlook nadat er een virus in de mail is geconstateerd; de mail blijft op de server staan en blijft net zolang iedere minuut binnenkomen tot ik 'm handmatig verwijder :(

Verwijderd

Heb je geen webmail? Of bel je ISP ff of ze het voor je willen verwijderen. Of ff nav eraf gooien? :?

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
mailwasher proberen, dan kan je mails deleten of bouncen vanaf de server (je kan ook telnetten naar je server uiteraard :P).

Human Bobby

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Korakal schreef op 06 november 2002 @ 11:45:
De enige remedie is via m'n webmail het bericht verwijderen, maar da's ook zowat. Bij NAV 2002 die ik hiervoor gebruikte ging het wel goed.
...

Ja, ik heb dus webmail, maar ik kan wel bezig blíjven als ik soms meerdere virusmails per dag krijg...

NAV2002 deed het wel altijd goed en dit is vooral niet zoals het hoort... maar wat is het?

Verwijderd

Wel vreemd idd. Bij mij werkt het gewoon goed, maarja dis dan ook NAV2002. Heb je al gekeken op de support van norton.com?? Misschien (waarschijnlijk) is het een bug ofzo... :?

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-08 12:59

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Ik heb em ook sinds kort em ik merkte dat msn werd opgestart door een van de proggies van NAV. komt dit door het feit dat ik msn scannen heb ingeschakeld of zit er in mijn net niet helemaal legale versie misschien stiekem een trojan oid??

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 november 2002 @ 20:52:
Wel vreemd idd. Bij mij werkt het gewoon goed, maarja dis dan ook NAV2002. Heb je al gekeken op de support van norton.com?? Misschien (waarschijnlijk) is het een bug ofzo... :?
Ik heb een aantal pagina's met foutmeldingen (op symantec.com) nagekeken maar niks ertussen gevonden. Bugfixes geven ze niet; 'just use live-update' :(
Pagina: 1