[C] Goede/prettige IDE

Pagina: 1
Acties:

• Dash2in1
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-08 23:13
Ik ben op zoek naar een goede IDE voor C, wat ik er van verwacht is:
- automatisch bestaande sourcefiles kunnen formatten
- een grep kunnen uitvoeren (dus over meerdere files tekst zoeken)
- syntax checking
- niet een download van 300 MB zijn om even wat te kunnen programeren, da's nogal gortig
- syntax highlightening

Na wat zoekwerk hier en het gebruikelijke google-werk kwam ik op bloodshed, deze heeft wel syntax-checking (wat overigens niet goed werkt) en crasht als je een stuk of 20 bestanden in een project wilt plaatsen. Verder was de install ook blijkbaar niet helemaal goed verlopen, waardoor de help ontbrak.

Dit alles voor onder windows...
Dus, wat gebruiken jullie voor het programmeren en bijhouden van je code in C en waarom?

Verwijderd

Bij lcc zit wel een redelijke editor.
http://www.cs.virginia.edu/~lcc-win32/
Is totaal 3,4MB incl compiler

• sjon.
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-01-2024
voor onder windows? hmm, doe zelf niet echt veel in c, maar qua handige editors denk ik al snel aan jEdit. tis wel in java, maar ik vind 't persoonlijk lekker werken, ongeacht de taal waarin je werkt.

maar lcc ziet er ook goed uit, btw. :)

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:04

Tomatoman

Fulltime prutser

Als je (gratis) lid wordt van het Borland Developer Network, kun je naar het 'Museum' gaan. Daar kun je Turbo C 2.01 en Turbo C++ 1.01 gratis downloaden. Ooit was dit zeer veelgebruikte software. Het is spul uit 1989 en 1990, dus je krijgt een good old DOS executable.
Turbo C 2.01 provided everything you needed, all of the tools, included in one environment. Turbo C 2.01 provided tight integration between the editor, compiler, linker, and debugger. This was the first version of Turbo C to include the integrated debugger.

Een goede grap mag vrienden kosten.

• sjon.
@tomatoman: da's geen IDE, maar een CLI :) en zo zijn er wel meer... DJGPP, GCC, etc.

• Tomatoman
  • Laatst online: 23:04

Tomatoman

Fulltime prutser

CLI :?. Niet uit 'mijn tijd' zeker :).

Een goede grap mag vrienden kosten.

• unclero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:52

unclero

MB EQA ftw \o/

Bij eerdergenoemd Borland's Museum, is de Turbo C++ 1.0.1 compiler te downloaden (welke 'nieuwer' is als TurboC 2.0.1). En daar zit ook een IDE bij.. (TC.EXE). En een aardige tour over de IDE... leuk als je lekker nostalgisch bezig wil zijn of aan je ouwe 186 wil prutsen. (of voor de Turbo-freak als ondergetekende)

Voor hele (Win32) projects en dergelijke is Dev-C++ een goede.

[ Voor 0% gewijzigd door unclero op 13-11-2002 00:37 . Reden: dev-cpp vergete ]

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

• sjon.
CLI: Command Line Interface

• Limhes
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-08 19:06
devcpp is ook best goed en freeware...
download is iets van 15 mb (site moet je ff opgooglen... iets met devshed meen ik me te herinneren)

• NDF82
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-08 21:49

NDF82

Doomed Space Marine

Limhes schreef op 13 November 2002 @ 09:05:
devcpp is ook best goed en freeware...
download is iets van 15 mb (site moet je ff opgooglen... iets met devshed meen ik me te herinneren)
devshed?? Bloodshed bedoel je ;) DIe heeft ie geprobeerd :)

Pentium 233MHz MMX + Diamond Monster 3D 3DFX Voodoo II

• Genoil
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2023
ik gebruikte vroeger altijd RHIDE voor DJGPP/GNU C++
weliswaar slechts 80*25/50 text-interface, maar wel met windowtjes, mouse support en alles wat je normaal gesproken van een IDE mag verwachten

[ Voor 0% gewijzigd door Genoil op 13-11-2002 11:18 . Reden: 80*25/50 ]

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

RHIDE is een kloon (met net iets meer functionaliteit) van de Borland (Turbo) C++ IDE voor DOS. Is absoluut een hele prettige interface. Voordeel van de DJGPP compiler is dat deze in protected mode draait. Je leert er wel aardig van om netjes met geheugen om te gaan. Voor sommigen lastig in C ;)

Kijk voor RHIDE op http://www.delorie.com/djgpp/

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• elTigro
  • Laatst online: 06-08 07:00

elTigro

Es un Gringo!

Wat zou je zeggen van codecommander (nu glimmer trouwens)? Wel voor linux/unix, maar wel een aangename vind ik.
http://glimmer.sourceforge.net/

Lazlo's Chinese Relativity Axiom:No matter how great your triumphs or how tragic your defeats --approximately one billion Chinese couldn't care less.

Verwijderd

Zelf gebruik ik vide, deze ondersteunt de free commandline compiler van borland. Zie http://www.objectcentral.com

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:21

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Hier is al eens een topic over geweest, zal m eens opzoeken...
Ah hier: C developtool met pulldown hulp (geen c++) :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Pagina: 1