Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[CM] simpele casemod :) Poedercoating gebruikt!

Pagina: 1
Acties:
  • 166 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hier dan mijn eerste casemod! WOEI!:)

het zal voor de meesten onder u wat simpel overkomen maar dat boeit me wennig :)

er zit geen raampjes en ledjes boel in dit omdat ik totaal niet van kermismods hou (er wil nog wel eens een mooie tussen zitten:P)

de cd en cd/rw speler gaan waarschijnlijk nog gestealth worden als ik die frontkapjes weer terug vind.

de kast zelf is een supergoedkoop geval. maar doet zijn werk. de zijplaten en kap heb ik met van dat gore verfafbrandsmeerspul eraf gekregen. daarna zijn de kappen naar een poedercoat bedrijf gebracht waar ze in de kleur aluminium zijn gespoten. poedercoaten is een aanrader voor iedereen. zeer krasvast spul. ik kan er met een ijzeren buis op slaan en nog komen er geen putjes in :)

de voorkap is van plastic en kon dus niet gecoat worden. deze is gespoten met Motip verfspray in de kleur donker metalic blauw. en daarna met een kleurloze lak overgespoten. zeer strak gelukt dacht ik :)

de bovenste blowhole is met behulp van een decoupeerzaag uitgezaagd. eronder hangt een 12 cm Sunon cooler. de onderste blowhole heb ik gewoon uit het plastic gesmolten en m.b.v. een Veldfris (jawel!) saladebakje er een soort van gang naar binnen gemaakt. en zijn tevens de rare randjes in ee klap weg gewerkt.

voor de rest weinig speciaals aan deze mod.

en dan het leukste aan de hele post.. de plaatjes :)

geheel aanzicht
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~h.a.de.groot/case1.jpg

zij aanzicht van de gecoate platen
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~h.a.de.groot/case2.jpg

bovenaanzicht met blowhole
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~h.a.de.groot/case3.jpg

vooraanzicht met blowhole (en de veldfris salade rand :))
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~h.a.de.groot/case4.jpg

brakke closeup van de power,reset en hd/power ledjes
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~h.a.de.groot/case5.jpg

closeup van de bovenste blowhole
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~h.a.de.groot/case6.jpg

en nog een brakke closeup van de onderste blowhole
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~h.a.de.groot/case7.jpg

[ Voor 0% gewijzigd door AcouSE op 13-11-2002 16:20 . Reden: brede pic geresized ]

Verwijderd

hmm, mooie wit-regels in je openingspost, leest errug vervelend. Kan je dat misschien fixen?

Verder wel een aardige mod, en eindelijk iemand die op dezelfde lijn zit,, wat betreft kermismods...

kan je je drives niet gewoon meespuiten? of wil je ze niet met verf bekladden ivm garantie?

• Burning_acid
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Burning_acid

Brandend_zuur :?

mooi dingetje, simpel maar wel strak :)

een leven? kewl.... waar kan ik dat downloaden? | specs:http://specs.tweak.to/4608

Verwijderd

ik vind hem zo niet echt alu-kleurig lijken ligt dat aan de pics?

Verwijderd

ziet er goed uit! alleen een blauwe 3,5" diskdrive zou em goed staan, en idd ook je cd-drives btw..

• Bezzerk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:20
Ik zou de drives ff stealhen, dan issie 8)

• BreKev
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-11 15:15

BreKev

a.k.a. BreKev

ziet er zeer strak uit, alleen ff diskettestation en knopjes andere kleur. Dat witte ziet er nie zo mooi uit. Voor de rest, mooi gedaan!!

Canon EOS 7d - Canon EF 24-70mm f/2.8L USM - Canon EF 50mm f/1.8 II - Canon EF 70-200mm f/2.8L IS USM - Canon EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM - Canon 430EX II

• DjGeRo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-11 09:24
Bezzerk schreef op 12 November 2002 @ 21:10:
Ik zou de drives ff stealhen, dan issie 8)
Mee eens, die drives zien er niet uit :) maar voor de rest netjes!

• Alaksandus
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-11 15:50

Alaksandus

Vae puto deus fio

SHIIIIT hijs echt mooi. Zo'n soort kast had ik trouwens eerst ook. Nu staat hij stof te happen :)

Als een god in Nijmegen.

Verwijderd

mm wat is dat precies? poedercoaten? klinkt wel mooi, wil het mischien ook wel doen 8)

Verwijderd

Topicstarter
op de plaatjes lijkt de aluminium kleur wat grijzig. maar het is het toch echt :)

dat stealthen van de drives enzo gaat dus nog gebeuren. zoals ik ook al getypt had :)
moet alleen die 2 frontjes ff terug vinden.

en even een snelle uitleg van poedercoaten:

bij poedercoaten wordt een object dat verplicht van een metaal is gemagnetiseerd. daarna wordt deze bespoten met een poeder dat in elk hoekje van het object terechtkomt door de magnetisering. daarna gaat het object een aantal minuutjes een oven in en komt het er zo hard en strak als een eikel uit :)

poedecoaten opzich hoeft niet veel te kosten. een paar pc plaatjes is tientjes werk :) voor mij als kennis van de eigenaar een doosje gebak :)

• Solosmots
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-11 09:08
Poedercoaten is idd veel beter dan met Motip kloten. Alleen, misschien ist duurder (weet ik zo niet..) en plastic moet je idd weer met normale verf doen ...
Dis moooi gelukt zo, en dat het goed blijft zitten is het grote voordeel. Poedercoaten is veel sterker dan spuiten.

Verwijderd

Ik heb dezelfde kast heb hem gisteren en vandaag ook gespoten de voor en bovenkant, de zijpanelen waren al gebrushed, jouw resultaat mag er zeker wel wezen

• Beun_de_Haas
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-10 14:57

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

ziet er strak uit dat poerdercoaten!

[ Voor 0% gewijzigd door Beun_de_Haas op 12-11-2002 21:43 . Reden: verkeerd gelezen... ]

• XyonN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-03-2022

XyonN

Onderkin zul je bedoelen....

Dit is een :9~ mod!
Ik zelf houdt wel van de kermismod, maar een strakke zoals deze is ook onwijs mooi, en vooral; Subtiel! Kijk, en daar houdt ik nou van! :)

Met een hamer past alles, en met ducktape blijft alles wel op zijn plek!

Verwijderd

Ziet er echt goed uit!!
Ik hou ook niet zo van die kermis-mods. Ik vind zo'n strakke zoals die van jou veel mooier!!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-11 12:12
Zeer mooi! Geen kermis-mod. Maareuh, waar is het tweakers-stickertje? >:)

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• Pnhers
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-07-2023

Pnhers

--

Netjes gedaan!
wat kost dat poeder gebeuren en waar kan je dat laten doen?
XyonN schreef op 12 November 2002 @ 21:56:
Dit is een :9~ mod!
Ik zelf houdt wel van de kermismod, maar een strakke zoals deze is ook onwijs mooi, en vooral; Subtiel! Kijk, en daar houdt ik nou van! :)
Dus je houd van subtiele kermismodjes 8)7

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

DiedX schreef op 12 november 2002 @ 22:32:
Zeer mooi! Geen kermis-mod. Maareuh, waar is het tweakers-stickertje? >:)
Hij wacht nog op de IA van die dingen :)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Verwijderd

wat nou goedkope kast, dat ding ziet er prachtig uit.
wat is et voor 1 en hoe goedkoop, kwil dr ook zo een.
en je mod is ook leuk hoor :) poedercoating roels, maar ben benieuwd hoe het er in het echt uitziet want op de fotos zie ik niet echt iets speciaals.

Verwijderd

ik vind hem absoluut niet orgineel, maar hij is strak en de kleuren zijn :9~ echt een klasse mod (al vind ik het zelf)

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Leuke contrasten _/-\o_ !!
Kan ik wel waarderen ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-11 22:48
Spuit je floppy en cd drives nog ff,
dan is ie al een stuk mooier,
mischien nog een mooi logo uitdremeln in de zuikant !

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Tips voor closeups maken:
• Ga wat verder weg zitten en gebruik optische zoom
• Gebruik de macrofunctie op je digicam
• Belicht het zelf dmv lampen en zet je flits uit

Verwijderd

Weezer-DC schreef op 12 november 2002 @ 23:48:
mischien nog een mooi logo uitdremeln in de zuikant !
er zit geen raampjes en ledjes boel in dit omdat ik totaal niet van kermismods hou (er wil nog wel eens een mooie tussen zitten:P)
:{

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-11 19:01
Nice1.. Ik ken die kasten. Heb er zelf een aantal systemen in weggebouwd.
El Cheapo's en vind ze standaard niet om aan te zien maar jij hebt er echt iets moois van weten te maken. Great paintjob imho.. :P

Systeem Specs

Verwijderd

Topicstarter
Pnhers schreef op 12 November 2002 @ 22:34:
Netjes gedaan!
wat kost dat poeder gebeuren en waar kan je dat laten doen?
poedercoaten voor ene paar plaatjes zal niet duur zijn.. hooguit paar tientjes. op www.goudengids.nl kan ej zoeken met de term poederspuiten. dan komen er 176 bedrijven naar voren
zal vast wel 1 dicht in de buurt zijn voor je :)
Verwijderd schreef op 12 november 2002 @ 22:39:
wat nou goedkope kast, dat ding ziet er prachtig uit.
wat is et voor 1 en hoe goedkoop, kwil dr ook zo een.
en je mod is ook leuk hoor :) poedercoating roels, maar ben benieuwd hoe het er in het echt uitziet want op de fotos zie ik niet echt iets speciaals.
ik weet zo niet wat voor merk kast dir is :) en waar hij nog te krijgen is wel weet ik dat Kaj er ook 1 heeft. misschien dat hij je kan helpen en anders nog 001Michael want die heeft ook dezelfde kast zie deze topic [rml][ CM] First time pic's...[/rml]

• Big4SMK
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-11 19:21
simpel maar mooi. Eindelijk eens GEEN kermisattractie.

Verwijderd

Big4SMK schreef op 13 november 2002 @ 13:21:
simpel maar mooi. Eindelijk eens GEEN kermisattractie.
Idd... Er zijn ook gelukkig mensen die bescheiden blijven ;)

• Dol_Fijn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-10 19:55

Dol_Fijn

ToeTerdeToeT

Leon...toppie...strak in de lak (wou dat ik zo'n kennis had ;) ). Kleuren passen ook goed bij elkaar (ik heb een beetje genoeg van hele kast in 1 kleur).

Fanholes ook heel netjes afgewerkt...zeker die aan de voorkant met dat randje van dat bakkie. Slim verzonnen.

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:57

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Ziet er idd zeer netjes uit, mooi afgewerkt en netjes in de kleur gebracht :)
Hehe, krijg bijna zin om zelf ook te beginnen :P

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

Verwijderd

Ziet er strak uit. :)

• C4M1
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02-2022

C4M1

3x Denken, 1x Doen

Mooie mod hoor! :Y) [mierenneuke mode] Ik zou er nog ff 1 klein ding aan veranderen, die fingerguard aan de voorkant 1 kwartslag draaien, vind ik persoonlijk net ff iets mooier staan ;) [/mierenneuk mode]

Orange & Red

• [TazZ]
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-06 15:06
een gepoedercoatte kast ziet er altijd netjes uit, en de "lak"-laag is erg sterk, het is jammer dat de kleur op de foto's niet zo mooi uit komt, maar het ziet er voor zover iig errug strak uit.

Meschien is het een id om de frontjes van je hardware in het zilverkleurig te spuiten, dat kleurt ook mooi bij de rest van de kast...

[off-topic]
mijn server was ook blauw met zilver, maar door foute zilverkleurige-troep-oude-kl*telak begon de pc nogal te stinken als ie warm werd, dus heb ik em maar in een ander kassie gestopt :+

If it ain't broke, fix it till it is...

• miekd
  • Laatst online: 15-12-2011

miekd

dus.

pak een vette fingerguard...btje cliche maja..tziet wel goed uit :D

one more thing...

Verwijderd

de cd en cd/rw speler gaan waarschijnlijk nog gestealth worden als ik die frontkapjes weer terug vind.

ik ken die kasten, vergeet dat stealthen maar, let maar eens goed op die rondingen in die afdek plaatjes.

als je nog rechte plaatjes zoekt.. zeg het dan, ik gooi ze regelmatig weg

Verwijderd

euh ja ziet er echt vet uit maar ja bij een case mo vind ik dat er lampjes E.D horen hoor :>

al vind ik hem nu ook al heeeeel erg mooi !!.

Verwijderd

Hmm als je niet met licht en zo wilt werken, misschien zijn die speciale fingerguards wel wat voor jouw, geeft weer een apart tintje..

Verder wel leuke mod.

• brouwerpower
  • Laatst online: 29-11 20:55
Die poedercoating is wel erg vet. Voor de rest idd een sipele mod
Pagina: 1