[EL] USB probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 645 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiLDoG
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-09 13:57
Ik ben bezug met een USB>1-wire schakelingetje. Nadat ik hem op me USB aansloot kreeg ik dat nieuwe hardware gevonden schermpje. Verder kom ik alleen niet. Kan het dat D+ en D- verkeerd om zijn of dat het Ic'tje kapot is? Of kan dat bericht hardware gevonden dan niet verschijnen?
Ik heb winXP en bij apperaatbeheer staat onbekend usb apparaat..

:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat ic van maxim zeker
uit de elektuur
je met wel de software voor dat ding instaleren
staat dacht ik op de elektuursite
en data+ en data- kunnen dacht ik niet verkeerd omzitten ( ja kan natuurlijk wel ) , want hij geeft aan dat hij wat gevonden heb, endat doet hij doordat data+ met een pull-up weerstand hoog gemaakt wordt

dus volgens mij is het de software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiLDoG
jah die ja :D k ben nu beetje moe, morge weer vroeg op. Ik kijk er morge nog naar. maar ik heb net ff snel wat gemeten en volgens mij klopt er nix van. 5v op data ofzo naja vaag. raar dat ie wel zegd nieuwe hardware gevonden... kan wel kloppen omdat er wat op data staat. heb ff zon usb-in-a-nutshell doorgekeke :O
Ik kijk er morge nog naar.

offtopic:
k ga ook iButton Authorization voor windows proberen te maken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiLDoG
Ik geloof het zelluf ook niet! gisteravond had ik m n beetje verkeedr aangesloten :p
5v op data lijnen enzo :p
nu goed gedaan en hij doetut gewoon :D:D:D
anywayz thnx plasma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DiLDoG schreef op 12 november 2002 @ 20:51:
Ik ben bezug met een USB>1-wire schakelingetje.
Wat is het precies ? (ben gewoon benieuwd :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiLDoG
een printje met aan de ene kant een usb aansluiting, aan de andere 2 draadjes (1-wire data en ground) Je kan er "oneindig" veel temperatuursensortjes op aansluiten:
http://www.maxim-ic.com/1-Wire.cfm

Ik ga er ook een iButton Authorization iets proberen te meken, deze komt in me keyboard
http://www.maxim-ic.com/quick_view2.cfm?qv_pk=2976
en dan kan je dr zon sleutelhanger ding opleggen en dan leest ie daar een uniek serienummer uit. daarmee wil ik widows aanmelding doen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heee, das best vet, heeft iemand een schema, want op maxim kon ik het niet echt vinden ......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiLDoG
jaah ikke :p
't stond in elektuur 9/2002, je kan het printje daar bestellen, beetje prijzig 30€.
Is wel vereisd, zonder dat ding met smd gaan knoeien wordt nix.
maar alle ic's zijn gratis als sample bij maxim te bestellen :D
als je wil kan ik het articel voor je inscannen.
mzl
DiLDoG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mail maar ff op Pier.Janssen@Planet.nl
(zijn dat allebei die schema's ? Dus dat aanmeldings 'ding' en die voor de tempsensors ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiLDoG
Nu lukt het me niet meer... moet over half uur naar shool en hed scanner al 1000 jaar niet meer gebruikt. Het schematje is die converter. daar kan je alle 1-wire ic's op aansluiten (op eeprom dingen na mar das weer n ander verhaal) Dus ook die iButton reader (www.ibutton.com) Ik mail het je vanmiddag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

van dat inscannen is een goed idee :) .. wil wel is ff kijken.. en hoe duur is een electuur abb. per maant? op school gratiz natuurlijk.. maar.. zie maar dat je elke keer de nieuwste hebt... :(

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiLDoG
ik koop m gewoon elke x in winkel
studie-abo = €55,60 / jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiLDoG
weeeeee KICKASSSS hij doetut.
ik heb er nu 1 temp sensor op... 24.75'C !!

Ik ben om 4 uur terug.. dan scan ik artikel wel ff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DiLDoG schreef op 13 november 2002 @ 09:24:

ik had heb hem ook al bijna in elkaar
moet alleen nog een kristalletje halen

ken jij is metern hoe lang de draad tussen sensor en interface kan zjn
anders wil ik me hele huis gaan 1-draaden
vinden pappie en mammie vast wel goed O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:36
[EL] ervoor gezet.

En hier worden geen Elektuur artikelen aangeboden of gevraagd want ook hier zit copyright op! Beide heren DiLDoGen PJanssen hebben zo een mailtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phreak schreef op 13 November 2002 @ 10:32:
[EL] ervoor gezet.

En <font color="blue">hier worden geen Elektuur artikelen aangeboden of gevraagd want ook hier zit copyright op!</font> Beide heren DiLDoGen PJanssen hebben zo een mailtje.
Excuses, k zal t niet meer doen..... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiLDoG
jah srry. ik ook niet.. was ff beetje vergeten enzo.
Ik zal ook niemer doen.
srry pjanssen, als je t echt wil gaan doen moet je m toch maar gaan kopen. (of mag ik da ook niet zeggen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiLDoG
Verwijderd schreef op 13 November 2002 @ 10:32:
[...]

ik had heb hem ook al bijna in elkaar
moet alleen nog een kristalletje halen

ken jij is metern hoe lang de draad tussen sensor en interface kan zjn
anders wil ik me hele huis gaan 1-draaden
vinden pappie en mammie vast wel goed O-)
Hier over maxx lengte van 1-wire network
http://pdfserv.maxim-ic.com/arpdf/AppNotes/app148.pdf

en btw hoe ben je aan die murata spoeltjes gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DiLDoG schreef op 13 november 2002 @ 15:48:
[...]

Hier over maxx lengte van 1-wire network
http://pdfserv.maxim-ic.com/arpdf/AppNotes/app148.pdf

en btw hoe ben je aan die murata spoeltjes gekomen?
nou, men pakt een stukje draad
en maak daarmee een soldeerbrugetje
ik had geen zin om te zoeken, en zo werkt het ook
het is aallen ontstoring, dus als je in een storing gebied zit zou ik het er wel op zetten
maar als je een afgeschermde kabel neemt voor je 1-wire , dan zal je hem niet nodig hebben
zodra ik wel storingen ga krijgen, zal ik is op zoek gaan naar de spoelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-08 16:01

I

maakt het nog uit wat voor soort temp sensor je eraan doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiLDoG
jah, op http://www.maxim-ic.com/1-Wire.cfm staan alle devices die je er aan kan hangen

Verwijderd

Weet iemand waar je dat ibutton spul kunt krijgen en hoe veel het ongeveer kost ?
ohja, en hoe het ongeveer werkt ?

• DiLDoG
LOL freeeeeeeeee samples @ www.maxim-ic.com
Hoe het werkt? je hebt een plaatje met ongeveer dikte can 2,5cm en daar kan je zon button tegen houden en dan leest ie m uit.

SerieNummer button:
http://www.maxim-ic.com/quick_view2.cfm?qv_pk=2829

Reader:

Keychain ding:
http://www.maxim-ic.com/quick_view2.cfm?qv_pk=2978

deze heb ik. Gewoon onderaan die pagina op order sample klikken.

Verwijderd

Echt cool die free samples :) Ga ik ook ff bestellen :P
Werkt t ook met die ibutton ?

• DiLDoG
Verwijderd schreef op 14 November 2002 @ 17:17:
Echt cool die free samples :) Ga ik ook ff bestellen :P
Werkt t ook met die ibutton ?
wat bedoel je?

Verwijderd

ik bedoel dat je windows opstart, dan die key 'erin' doet en dat ie dan pas aanmeld.

Verwijderd

DiLDoG schreef op 14 november 2002 @ 16:38:
je hebt een plaatje met ongeveer dikte can 2,5cm
[...]
Euhm, 2,5 CM is een beetje veel, bedoel je niet mm ?

• miniK0bo
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-05-2024
hoe zit het nou met de software? hoe heb je dat nou voor elkaar gekregen?

Verwijderd

DiLDoG schreef op 14 November 2002 @ 16:38:
LOL freeeeeeeeee samples @ www.maxim-ic.com
Hoe het werkt? je hebt een plaatje met ongeveer dikte can 2,5cm en daar kan je zon button tegen houden en dan leest ie m uit.

SerieNummer button:
http://www.maxim-ic.com/quick_view2.cfm?qv_pk=2829

Reader:

Keychain ding:
http://www.maxim-ic.com/quick_view2.cfm?qv_pk=2978

deze heb ik. Gewoon onderaan die pagina op order sample klikken.
ik wil de pret niet bederven hor
maar je kan heeeeel laang wachten :>
heb ze ook besteld, een half jaar geleden ofzo
nooit wat van gezien
en vul die nummers maar is in in je sample-chart
zeggen ze dat dit niet als sample te krijgen is

dus succes met je i-button :P

Verwijderd

Tot nu toe heb ik nergens problemen mee.
Alleen kan Maxim niks met een IC, namelijk LF33CV ........
Ik kan de BAT85 (diode) ook niet vinden. (ook niet op conrad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiLDoG
Ik bedoel 2,5cm doorsnede, ze zijn 9mm dik.
Software moet ik nog maken. Ik ga eerst ff me hardware goed fixen: die reader in me keyboard of in me case bouwen.
En die samples kreeg ik binnen 2 weken.
De LF33CV is een spannings regelaar. die hebbe ze niet bij maxim nee :p elke 3,3V spanningsregelaar met die pinning is goed.
BAT85 hebbe ze bij elke elektronica boer.

ow... en voor je dingen gaat bestellen... bedenk je wel dat er SMD componenten opzitten. dus je hebt een fijnee bout nodig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je dus ook een LM317 gebruiken ? Zou handig zijn, want die heb ik nog wel liggen.
Dat t SMD componenten zijn vindt ik juist wel leuk om mee te experimenteren :)

Trouwens, op die 1-wire bus, kun je toch meerdere componenten (temp-sensors, iButtons e.d.) aansluiten ? Zo ja, hoe dan precies ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miniK0bo
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-05-2024
ik snap nog steeds niet hoe je het voor elkaar gekregen hebt om de temperatuur af te lezen van je sensor via je usb-1wire chip. althans het software gedeelte daarvan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daar is gewoon software voor hoor. Kijk maar eens op de site van elektuur, ik denk/hoop dat daar wat te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiLDoG
http://www.ibutton.com/software/tmex/index.html
Daar staat een standaard reader progje op. En een Dev pack
moet ik zelf nog wat schrijven voor windows aanmelding.

Je kan een heeeeeleboel verschillende dingen tegelijk op die
pus hangen. Eigelijk zo veel als je wilt, je moet wel opletten met
storing enzo... check de link in een eerdere post van me.

En als LM317 ook 3,3v is en zelfde pinning heeft kan je
die ook gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou het ook mogelijk zijn om aan die 1-wire schakeling extra USB poorten te hangen ? Of kom je dan in de problemen omdat USB Data+ en Data- heeft ?
Dat zou namelijk helemaal gaaf zijn :)

En nog ff een offtopic vraagje: Kun je met behulp van een torretje en evt. wat weerstanden een USB-activity led maken ? Dat leek me namelijk wel lache :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niemand ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiLDoG
Verwijderd schreef op 18 november 2002 @ 01:02:
Zou het ook mogelijk zijn om aan die 1-wire schakeling extra USB poorten te hangen ? Of kom je dan in de problemen omdat USB Data+ en Data- heeft ?
Dat zou namelijk helemaal gaaf zijn :)

En nog ff een offtopic vraagje: Kun je met behulp van een torretje en evt. wat weerstanden een USB-activity led maken ? Dat leek me namelijk wel lache :)
Je bedoeld zeg maar ook een hub ervan te maken? ney datken neejt. USB activity denk k wel. gewoon op D+ of D- met transitortje denk k. gewoon ff meten denk k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, vandaag heb ik een deel van m'n spul van Maxim binnengekregen. Het ic en de temp meters worden ge'back-orderd'. Nou hebben ze me ipv. een DS9092L een DS9092RG gegeven, de iButton poort zonder led dus. Maar bij deze raakt de ground van de iButton de ground van de poort niet. Is dit de bedoeling , of niet ? Met de datasheet kwam ik er niet echt uit.......
En wat is het verschil tussen de DS18S20 (High Precision 1-Wire DIgital Thermometer) en de DS9503P (ESD Protection diode with resistors) volgens een site waren het allebei temp meters.......ik heb ze allebei besteld, maar ben toch wel benieuwd :)

Ik heb btw al software gevonden om met een iButton in te kunnen loggen in windows :) Dat scheelt een hele hoop proggen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2002 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niemand ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 15:27

AcouSE

Swedish Chef

Die DS9503P is geen thermometer, da's een componentje dat tegen ESD beschermt en je tussen je USB-1wire schakeling en de 'buitenwereld' zet om zo je schakeling te beschermen.

(meen ik gelezen te hebben :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AcouSE schreef op 27 November 2002 @ 14:27:
Die DS9503P is geen thermometer, da's een componentje dat tegen ESD beschermt en je tussen je USB-1wire schakeling en de 'buitenwereld' zet om zo je schakeling te beschermen.

(meen ik gelezen te hebben :))
ja zo te zien aan dat symbool beschermtie tegen te hoge spanningen (diode achtig ding) en ook tegen kortsluiting (weerstanden op allebei de polen)

is wel geinig dat USB geklooi.... :)
MPdave wijzigde dit bericht 27-11-2002 17:30 (8%)
^^ wat houdt die 8% daarzo eigenlijk in?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2002 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiLDoG
Verwijderd schreef op 26 November 2002 @ 19:10:
Zo, vandaag heb ik een deel van m'n spul van Maxim binnengekregen. Het ic en de temp meters worden ge'back-orderd'. Nou hebben ze me ipv. een DS9092L een DS9092RG gegeven, de iButton poort zonder led dus. Maar bij deze raakt de ground van de iButton de ground van de poort niet. Is dit de bedoeling , of niet ? Met de datasheet kwam ik er niet echt uit.......
En wat is het verschil tussen de DS18S20 (High Precision 1-Wire DIgital Thermometer) en de DS9503P (ESD Protection diode with resistors) volgens een site waren het allebei temp meters.......ik heb ze allebei besteld, maar ben toch wel benieuwd :)

Ik heb btw al software gevonden om met een iButton in te kunnen loggen in windows :) Dat scheelt een hele hoop proggen.
uhm bedoel je met dat hij dat ding niet raakt dat als je zon ibutton in zon keychan houder hebt geklikt hij zeg maar neit dik genoeg is? daar had ik ook last van. voor die keychains moet je M5 iButtons hebben, niet M3 (die weh jij denk ik)
en de DS9503P (ESD Protection diode with resistors) is inderdaad een zener diode die ervoor zorgd dat het USB controllertje geen ESD schokken krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal zo ff foto's maken, zodat het probleem een beetje duidelijk is......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem:
Vandaag heb ik die schakeling in elkaar gesoldeerd en hij werkt niet !
Ik heb al geprobeerd de data draden om te draaien, maar dat mocht niet baten. Wel heb ik gemerkt dat mijn 3.3V chippie helemaal geen 3.3V geeft, maar maarliefst 4.4V !! Kan dit de oorzaak van het probleem zijn ? (en zo ja -> oplossing ?)
En ja, ik heb de goede drivers gebruikt, maar er gebeurt gewoon helemaal niks als ik m aansluit......

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2003 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk B
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-04-2023

Henk B

te obl

Verwijderd schreef op 29 January 2003 @ 13:19:
Wel heb ik gemerkt dat mijn 3.3V chippie helemaal geen 3.3V geeft, maar maarliefst 4.4V !! Kan dit de oorzaak van het probleem zijn ? (en zo ja -> oplossing ?)
Vaak krijg je dit soort geintjes als er een IC is dat met de voeding aan de (wannabe) 3.3V hangt en via z'n i/o poorten 5V signalen aangevoerd krijgt.
Via de protectie dioden aan die poorten wordt de overspanning 'afgevoerd' naar de voeding, vandaar ook de 4.4V (5V - Vdiode).
Op te lossen met serieweerstanden, spanningsdelers, zeners...

Via Epia in de auto; www.carpc.nl - 7" VGA Touchmonitor - GPS - Destin/\tor 2 - DC/DC - WLAN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou dit probleem is inmiddels opgelost (paar koude lassen :( ) waardoor er geen Ground op de spanningsregelaar zat. De USB-1Wire bridgechip wordt nu herkent.
Het volgende probleem :
Hoe moet je de 1-wire componenten hierop aansluiten ?
In de Datasheets van MAxim zag ik dat er een pullup weerstand nodig was, maar hoe moet dit nou precies ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiLDoG
Uhm, dus je hebt het elektuur printje gemaakt?
Der zitte gewoon 2 pinnetjes aan, dan moet je gewoon ff per component kijken hoe je m moet aansluiten (datasheet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DiLDoG schreef op 30 januari 2003 @ 22:35:
Uhm, dus je hebt het elektuur printje gemaakt?
Der zitte gewoon 2 pinnetjes aan, dan moet je gewoon ff per component kijken hoe je m moet aansluiten (datasheet)
ja ik heb het elektuurprintje gemaakt (nou ja, wel zelf ontworpen enzo, maar naar aanleiding van dat artikel)
Maar bijvoorbeeld bij die digitale thermometer (DS1810) begrijp ik het echt niet. (heb in de datasheet gekeken) ze zeggen alleen : use a pullup resistor of 5k Ohm. Maar hoe moet dit dan fysiek aangesloten worden ?

trouwens Dildog, is het al gelukt met die iButton om in te loggen ?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2003 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Precies wat ik zocht : Een Electro freak die iets met usb doet :) MOOI!!! :)

Ik heb namelijk een groot vraagje : Zou jij mij een schemaatje kunnen mailen met daarop de USB aansluitingen getekend(dus ground de data lijnen enz....) :?
Heb namelijk volgende probleem :

Op me pa's K7VZA is er een extra usb aansluiting op de mobo zelf en die heeft geen negen maar tien pinnetjes :(

Dus wij een gewoon 9 pin's aansluiting gekocht alles in bios ingesteld en hij doet het niet :(

Heb hierover al een keer een topic geopend en nog een gozer voor mij maar de o zo slimme moderatortjes hier hebben beide topic's gesloten :(

HELP ME DUDE :'( !!!!

nero355@netscape.net :)

[ Voor 3% gewijzigd door nero355 op 30-01-2003 22:58 . Reden: typo ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nero355 schreef op 30 januari 2003 @ 22:56:
Precies wat ik zocht : Een Electro freak die iets met usb doet :) MOOI!!! :)

Ik heb namelijk een groot vraagje : Zou jij mij een schemaatje kunnen mailen met daarop de USB aansluitingen getekend(dus ground de data lijnen enz....) :?
Heb namelijk volgende probleem :

Op me pa's K7VZA is er een extra usb aansluiting op de mobo zelf en die heeft geen negen maar tien pinnetjes :(

Dus wij een gewoon 9 pin's aansluiting gekocht alles in bios ingesteld en hij doet het niet :(

Heb hierover al een keer een topic geopend en nog een gozer voor mij maar de o zo slimme moderatortjes hier hebben beide topic's gesloten :(

HELP ME DUDE :'( !!!!

Kun je niet even in de handleiding kijken naar de pinout van de aansluiting op het mobo en dan vergelijken met de aanlsuitingen op de usb annsluiting ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiLDoG
Jah had t zelfde probleem, gewoon ff in manual de pinout checken,

en PJanssen, eigelijk is het hier n beetej tot stilstand gekomen. met intersse is n beetje afgezwakt door die **** *** *** *** elektronica boer hiero. Echt niet nomaal z hebbe me nu al 5x achter elkaar de verkeerde shit gegeve daar wordt je niet echt blij van.
Anywayz je hebt dus ongeveeer zelfde layout als elektuur schema? dan weet ik ten minste waar we over praten ;)
Op het elektuur printje zit een D en een ground line. Ik weet dus niet wat jij allemaal hebt gedaan maar met het orriginele schema kan je ze gewoon direct op zo'n temp sensor aansluiten (2 van de 3 pinnetjes, hij kan op parasite power)
Ik ga vandaag nog ff goeie connectortjes bestellen :P want ik vind dat k t nu toch eindelijk es af moet maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Verwijderd schreef op 30 January 2003 @ 23:10:
[...]

Kun je niet even in de handleiding kijken naar de pinout van de aansluiting op het mobo en dan vergelijken met de aanlsuitingen op de usb annsluiting ?
Nee, anders had ik dat wel gedaan(mijn mobo bijvoorbeeld heeft het wel erin staan maar is 9 pins :D ) , sorry vergeten te melden :)

Maar als je me kan helpen graag de support van ecs reageert na 2 maanden ook niet dus ............ HELP!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nero355 schreef op 31 januari 2003 @ 21:04:
[...]

Nee, anders had ik dat wel gedaan(mijn mobo bijvoorbeeld heeft het wel erin staan maar is 9 pins :D ) , sorry vergeten te melden :)

Maar als je me kan helpen graag de support van ecs reageert na 2 maanden ook niet dus ............ HELP!
Ok, wat je doet is het volgende :
-Pak de handleiding van je Mobo.
-pak de usbpoortjes
-pak een multimeter
-Meet welk pinnetje van de USB poort (op uitbreiding) op welk pinnetje van het stekkertje van de uitbreiding zitten.
-maak daar een schematje van.
-vergelijk dit schema met de pinout van de USB extension op je mobo.
Klopt het niet, dan zul je wat moeten solderen.
Klopt het wel, dan ligt het ergens anders aan.

Zo moet het toch wel lukken hoop ik ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Verwijderd schreef op 31 January 2003 @ 22:02:
[...]

Ok, wat je doet is het volgende :
-Pak de handleiding van je Mobo.
-pak de usbpoortjes
-pak een multimeter
-Meet welk pinnetje van de USB poort (op uitbreiding) op welk pinnetje van het stekkertje van de uitbreiding zitten.
-maak daar een schematje van.
-vergelijk dit schema met de pinout van de USB extension op je mobo.
Klopt het niet, dan zul je wat moeten solderen.
Klopt het wel, dan ligt het ergens anders aan.

Zo moet het toch wel lukken hoop ik ?
OK :

Nog meer spul vergeten te vertellen : Had ik al allemaal gedaan netjes schema van getekend zelfs !!! :o !!!

Maar nou werkt die USB aansluiting nog steeds niet!!!
Nog meer iedeen en vooral MOBO gericht :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nero355 schreef op 31 januari 2003 @ 22:56:
[...]

OK :

Nog meer spul vergeten te vertellen : Had ik al allemaal gedaan netjes schema van getekend zelfs !!! :o !!!

Maar nou werkt die USB aansluiting nog steeds niet!!!
Nog meer iedeen en vooral MOBO gericht :?
Maar komt de pinout van de uitbreiding overeen met de pinout van je mobo ?

Nu weer ontopic :
Hoe kan ik nou die 1-wire componenten aansluiten ? Gewoon bijv. een 1-wire tempmeter met GND en VDD aan elkaar naar de - en de data op data (jaja :) )
werkt niet .......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Verwijderd schreef op 31 January 2003 @ 23:47:
[...]
Maar komt de pinout van de uitbreiding overeen met de pinout van je mobo ?
Ja die van mij wel maar die van me pa weet ik niet :( (het probleem dus!!)

Sorry verstoren topic B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hieronder een link naar de digitale versie van het project;

http://elektuur.o4s.com/E...6c6b0035439a?OpenDocument

Kan iedereen even een smaenvatting zien over wat het gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiLDoG
Pjanssen wat is het typenummer van je temp sens? ze kunnen niet allemaal op parasite power.
Anders denk ik dat er toch foutje in je schema zit :(

Ik heb vandaag me stekkertjes besteld, dus vanaf volgende week kan ik lekker met je meedoen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DiLDoG schreef op 01 februari 2003 @ 09:40:
Pjanssen wat is het typenummer van je temp sens? ze kunnen niet allemaal op parasite power.
Anders denk ik dat er toch foutje in je schema zit :(

Ik heb vandaag me stekkertjes besteld, dus vanaf volgende week kan ik lekker met je meedoen :P
Ik heb de DS1820. Volgens het datasheet kan ie in parasyte power mode.
Daar kan het dus niet aan liggen. Ik denk echt dat het aan die pullup ligt......
nero355 schreef op 31 januari 2003 @ 23:51:
[...]

Ja die van mij wel maar die van me pa weet ik niet :( (het probleem dus!!)

Sorry verstoren topic B)
Geeft niet hoor ;)
Kun je niet even op internet kijken naar de pinout ? Op de site van MSI (dat was 't toch ) zijn wel handleidingen te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Verwijderd schreef op 01 februari 2003 @ 10:41:

Geeft niet hoor ;)
Kun je niet even op internet kijken naar de pinout ? Op de site van MSI (dat was 't toch ) zijn wel handleidingen te vinden.
Nee een ECS en hele site door gelezen/gezocht niks gevonden en de support reageert ook niet na 2 maanden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiLDoG
Bij mij staat het gewoon in het boekje.

En ppjanssen als je gewoon elektuur schema hebt gemaakt meot het werken, daar staat all pull-up enz in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

DiLDoG schreef op 02 February 2003 @ 14:02:
Bij mij staat het gewoon in het boekje.
Kan je die inscannen en mailen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hopelijk kan ik nog aan die electuur komen....

Maar ik heb wel het artiekel gelezen van de seriele versie.....
(Geen idee meer welke het was en waar ik hem gelaten heb, maar ja....)

Hoeveel temp sensoren kan je eigelijk dan aan 1 usb hangen?

Ik ben er dus helemaal uit :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 februari 2003 @ 19:11:
Hopelijk kan ik nog aan die electuur komen....

Maar ik heb wel het artiekel gelezen van de seriele versie.....
(Geen idee meer welke het was en waar ik hem gelaten heb, maar ja....)

Hoeveel temp sensoren kan je eigelijk dan aan 1 usb hangen?

Ik ben er dus helemaal uit :'(
Aan de 1-wire kon je zo uit m'n hoofd geloof ik maximaal 256 componenten hangen. Meer dan genoeg dus ;)
En op de elektuur site kun je de artikelen nog bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiLDoG
Nero355 heb je zelf geen boekie meer? En als je nou even de moeite had genomen zie je dat je manuals kan downen van http://www.ecs.com.tw/ staan :(:(:(
Vind je het gek dat je topic wordt gesloten...

Op 1-wire kan je oneindig veel componenten hangen omdat elk component een uniek serienummer heeft. Je moet je hierbij wel hier aan houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

DiLDoG schreef op 03 februari 2003 @ 08:03:
Nero355 heb je zelf geen boekie meer? En als je nou even de moeite had genomen zie je dat je manuals kan downen van http://www.ecs.com.tw/ staan :(:(:(
Vind je het gek dat je topic wordt gesloten...

Op 1-wire kan je oneindig veel componenten hangen omdat elk component een uniek serienummer heeft. Je moet je hierbij wel hier aan houden
Ehm........ik heb duidelijk gezegd dat het niet in het boekje staat !!! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiLDoG
mjaja het heeft ff geduurt... 6 maanden om precies te zijn (8>
Maar hij loopt :D

Ben nu ff al die leuke ic'tjs en buttons aant testen. Verder deze week maar es kijken of ik er leuk scriptje mee kan maken. (Key/mouse lock met sneltoets, unlock met button?) en temp sensor sjit.

PJanssen is 't bij jou nog gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DiLDoG schreef op 25 February 2003 @ 19:29:
mjaja het heeft ff geduurt... 6 maanden om precies te zijn (8>
Maar hij loopt :D

Ben nu ff al die leuke ic'tjs en buttons aant testen. Verder deze week maar es kijken of ik er leuk scriptje mee kan maken. (Key/mouse lock met sneltoets, unlock met button?) en temp sensor sjit.

PJanssen is 't bij jou nog gelukt?
Goed te horen dat je er mee bezig gaat !
Ik heb de schakeling op zich aan de praat gekregen, maar apparaten eraan hangen is niet gelukt (ik heb alleen de DS1820 en een serialnr. iButton.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiLDoG
vind je t gek dat ze toppics sloten. check manual ofzow, and don't bother us. we hebbet hier over 1-wire shit niet over usb connectors.
edit:
lol volgens mij mis ik un replietjuh 8)

en pjanssen als je precies elektuur schema hebt overgenomen hoef je geen pullup ofzo meer, gewoon GND en VDD allebij aan GND (jah VDD ook > Parasite-power ;))
en DC aan data. dan moet het lukken.

[ Voor 19% gewijzigd door DiLDoG op 25-02-2003 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DiLDoG schreef op 25 February 2003 @ 19:42:
en pjanssen als je precies elektuur schema hebt overgenomen hoef je geen pullup ofzo meer, gewoon GND en VDD allebij aan GND (jah VDD ook > Parasite-power ;))
en DC aan data. dan moet het lukken.
Ik heb excact het elektuur schema gevolgd (nou ja, op die Murat-spoeltjes na, maar dat maakt geen donder uit) Ik gebruik idd parasite power, wel zo handig, DC aan data, GND en VDD aan GND. Overigens : heb jij ook zo'n 'ESD protection diode with resistors' gebruikt? (DS9503) Ik iig. wel..........
(dit stond wel in het schema van elektuur, maar weer niet op het printplaatje :? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiLDoG
stond wel op printje ;) onderkant waar alle smd zit (onder de usb connector op precies te zijn)
Maar lukt het zo dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DiLDoG schreef op 25 February 2003 @ 19:54:
stond wel op printje ;) onderkant waar alle smd zit (onder de usb connector op precies te zijn)
Maar lukt het zo dan?
Ohja, je hebt helemaal gelijk, niet goed gekeken :)
Maareh, zij hebben een SOP8 package, ik heb er hier 1 met TSOP6 geloof ik . Iig een super klein ding :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiLDoG
àch geen id :P kep viavia 10 van die dinge gehad, 8 overige zijn weggelopen ofzow. maja doet je ds1820 t nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DiLDoG schreef op 25 February 2003 @ 21:59:
àch geen id :P kep viavia 10 van die dinge gehad, 8 overige zijn weggelopen ofzow. maja doet je ds1820 t nu?
Nee, hoe lees jij de boel uit ? Met die onewire viewer ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiLDoG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DiLDoG schreef op 13 november 2002 @ 09:24:

is dat geen goedje voor in de pc maar dan met meerdere sensor's? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiLDoG
mja OOK :P
ga der wel 1 op proc hangen en hdd's en voeding en ram en chipset en bij fan.
en in me kamer en buiten en... uhm.. in me stoel?

anywayz pjanssen, je moet ook nog ff samples bestellen van DS2406, en zon iButton reader met led (weet id niet uit me hoofd, post ik later) dan kan je met DS2406 dat ledje aan en uit schakekelen. Ik heb 1-wire netwekje gemakt met van die 3,5mm stereo jackpluggen (DC, 3.3V, GND) . werkt wel lekker zon busje op voorkant van je pc. je moet wel ff opletten dat je DC op het buitenste pinnetje doet, bij mij gaf ie problemen als ik stekkertje erin deed terwijl spanning op controller stond.
offtopic:
ik gaat nu ff inet op me eige pc fixe. winxpey is weer GAAAR :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DiLDoG schreef op 26 februari 2003 @ 09:24:
anywayz pjanssen, je moet ook nog ff samples bestellen van DS2406, en zon iButton reader met led (weet id niet uit me hoofd, post ik later) dan kan je met DS2406 dat ledje aan en uit schakekelen. Ik heb 1-wire netwekje gemakt met van die 3,5mm stereo jackpluggen (DC, 3.3V, GND) . werkt wel lekker zon busje op voorkant van je pc. je moet wel ff opletten dat je DC op het buitenste pinnetje doet, bij mij gaf ie problemen als ik stekkertje erin deed terwijl spanning op controller stond.
Heb jij die dan gekregen ? (en besteld als sample ?)
Ik kreeg een ander vaag ding waar ik niks aan heb :?
Maar ik zal het nog wel ff een keer proberen.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiLDoG
DS9092L Touch Probe with LED
die heb ik. is leuk beestje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DiLDoG schreef op 26 februari 2003 @ 16:39:
DS9092L Touch Probe with LED
die heb ik. is leuk beestje...
vreemd, die had ik ook besteld als sample, en kreeg een ibutton can ofzo :?
Heb je er toevallig eentje over ? Ik zou je eeuwig dankbaar zijn O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiLDoG
bestel gewoon ff nieuwe samples :D
ik heb ook al 4 keer gedaan. nu stuk of 8 temp sensors en alles. Ik gaat morge ofzow ook nog ff paar ibuttons bestellen.
Pagina: 1