Toon posts:

[xp] NetBEUI protocol

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een DELL computer die prima loopt, maar ik wil nu het NetBEUI protocol installeren, maar ik heb geen 'normale' xp cd bij de computer gekregen. Wel heb ik een cd met allerlei drivers gekregen, maar daar kan ik niks op vinden... Weet iemand hoe ik nu aan dit protocol kan komen???

Verwijderd

staat standaard in windows gewoon netwerk omgeving en dan toevoegen en dan kies je protocol en dan ga je naar microsoft en dan kies je netbeui

of het van mircrosoft was weet ik zo eff niet zeker :S

• Ferdo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-01 17:24

Ferdo

Dido Armstrong :9~

Je hebt die CD niet nodig, as far as I know. De installatiebestanden van XP worden tijdens de installatie ook naar de harde schijf gekopiëerd.

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is dus niet zo, er zijn maar 2 protocollen zichtbaar, de rest moet je via de CD installeren

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Ferdo schreef op 12 November 2002 @ 15:53:
Je hebt die CD niet nodig, as far as I know. De installatiebestanden van XP worden tijdens de installatie ook naar de harde schijf gekopiëerd.
wel, aangezien die niet in de default install map staan ;)
Verwijderd schreef op 12 November 2002 @ 15:53:
staat standaard in windows gewoon netwerk omgeving en dan toevoegen en dan kies je protocol en dan ga je naar microsoft en dan kies je netbeui
is daar weggehaald ;)

EelkeBos: je moet die cd van DELL gehad hebben, die levert dell namelijk altijd mee ;)

Verwijderd

netbeui zit inderdaad niet standaard meer in XP.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

inderdaad, staat gewoon op de Dell WindowsXP CDROM...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=KB;en-us;301041&

daar staat de uitleg hoe netbeui te installeren

[ Voor 0% gewijzigd door Erkens op 12-11-2002 15:58 . Reden: react parsed url's niet goed :/ ]

Verwijderd

Topicstarter
De CD die ik van DELL heb gehad is een recovery CD, daarbij zit nog een extra CD met drivers voor allerlei apparatuur, waar ik het echt niet op kan vinden

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt Erkens, ik weet nu welke bestanden ik nodig heb, maar ik kan deze niet van de CD halen aangezien het een recovery CD is met daarop allerlei ingepakte bestanden...

Kan iemand mij deze bestanden mailen??? Pleeeaaaaase...... (EelkeBoss@hotmail.com)

in de folder Valueadd\MSFT\Net\NetBEUI op de xp CD...

Nbf.sys
Netnbf.inf

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 12 November 2002 @ 16:01:
Bedankt Erkens, ik weet nu welke bestanden ik nodig heb, maar ik kan deze niet van de CD halen aangezien het een recovery CD is met daarop allerlei ingepakte bestanden...

Kan iemand mij deze bestanden mailen??? Pleeeaaaaase...... (EelkeBoss@hotmail.com)

Nbf.sys
Netnbf.inf
ik doe niet aan warez verspreiden! ;) ook als zou jij het anders zien ;)

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Verwijderd schreef op 12 November 2002 @ 16:01:

Nbf.sys
Netnbf.inf
Hoi EelkeBos

Dit wordt niet gewaardeerd op Gathering of Tweakers :|

Warez, Cracks NO-CD Pathes en dergelijke

Ga maar bij je leverancier te raden: Dell in dit geval dus. Wees ook zo vriendelijk om deze te lezen :

Het windows Stappenplan Windows Stappenplan en dan met name stap 1 en stap 2.

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Verwijderd

Topicstarter
WareZ? dit zijn toch geen warez??? DELL is te stom geweest om mij geen normale XP-cd te geven, en nu zit ik in de shit... Als eigenaar van XP heb ik toch recht op deze bestanden??

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 12 November 2002 @ 16:07:
WareZ? dit zijn toch geen warez??? DELL is te stom geweest om mij geen normale XP-cd te geven, en nu zit ik in de shit... Als eigenaar van XP heb ik toch recht op deze bestanden??
dan moet je bij dell wezen ;)

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 november 2002 @ 16:07:
Het probleem is dat we hier niet kunnen zien of je hem inderdaad legaal hebt. Hier kan (dat hoeft dus niet) misbruik van gemaakt worden. Daarom deze regel.

Je kunt dan ook het beste contact met dell of MS opnemen en verzoeken of ze je alsnog de cd willen toesturen.

(BTW ik kan me ook nog herinneren dat er niet moeilijk gedaan zou worden over een enkele driver, maar dan moet je even contact opnemen met een moderator van dit forum)

Never explain yourself to people who are committed to misunderstanding you.

Verwijderd

Topicstarter
ok, als het zo moet.... Kan ik ze dan van een win2k cd af halen? Of zijn deze bestanden voor xp anders? Of is dit ook warez, cracking en hacking?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Pleur maar online hoor, guys ;)

Mag dus wel, maar als het maar bij deze files blijft.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

blackd schreef op 12 November 2002 @ 16:13:
Pleur maar online hoor, guys ;)

Mag dus wel, maar als het maar bij deze files blijft.
nbf.sys
netnbf.inf
netbeui.txt

Verwijderd

Voor deze ene keer mag het wel :)
Alleen geen gewoonte ervan maken graag ;)

Verwijderd

Topicstarter
Zal ik zeker niet doen, echt onwijs bedankt allemaal!!!

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2002 16:22 . Reden: typo ]

Verwijderd

opgelost :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.