Toon posts:

[win xp] full duplex

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hier thuis een thuis netwerk gemaakt maar het gaat nog al best wel sloom mag ik zeggen , maar nu heb ik gehoord dat je je netwerk kaarten op full duplex kan zetten maar weet iemand toevallig hoe dat eventueel moet met windows xp

netwerk kaart gegevens:
3 com etherlink III ISAPNP Ethernet Adapter ( genric 3c509b)

• Ferdo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-01 17:24

Ferdo

Dido Armstrong :9~

Rechtsklikken op Mijn Netwerklocaties, op Eigenschappen klikken, rechtsklikken op het icoon dat met je netwerkkaart correspondeert(meestal gewoon LAN verbinding), klikken op Eigenschappen, klikken op Configureren en het tabblad Geavanceerd. Daar staat het ergens tussen als het goed is.

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-08 11:56

Frostbite

🤦🏻‍♂️

de nieuwe software van 3com bevat een configuratie icoontje in het configuratiescherm.

Anders moet je het via de dos doen. kies dan als je opgestart ben in dos voor disk2 (in de directorie waar je 3com software staat) en start op :3c5x9cfg.exe

In dit dos programma kan je alles instellen voor je netwerkkaart.

🎮 Steam
💻AMD 9800X3D
📱 Samsung Galaxy S25+

Verwijderd

Topicstarter
het bestand : 3c5x9cfg.exe is niet aanwezig op me pc

Verwijderd

Topicstarter
Ferdo schreef op 12 november 2002 @ 15:41:
Rechtsklikken op Mijn Netwerklocaties, op Eigenschappen klikken, rechtsklikken op het icoon dat met je netwerkkaart correspondeert(meestal gewoon LAN verbinding), klikken op Eigenschappen, klikken op Configureren en het tabblad Geavanceerd. Daar staat het ergens tussen als het goed is.
maar daar staat nix tussen het enigste wat er tussen staat is maximale aan tal verzenden pakketten

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

ff in Apparaatbeheer de eigenschappen van de NIC tevoorschijn toveren en het Mediatype veranderen.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
limoentje schreef op 12 November 2002 @ 15:59:
ff in Apparaatbeheer de eigenschappen van de NIC tevoorschijn toveren en het Mediatype veranderen.
en wat is NIC ???

wordt gek van die afkortingen 8)7

Verwijderd

Network Interface Card = Netwerkkaart ;)

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 16:22

megaleo

Special member

Buroblad> rechtermuisknop op Mijn netwerklocaties> Eigenschappen> Rechtermuisknop op Lan-verbinding (1)> Eigenschappen> Configureren> Tablad geavanceerd> Klik onder Eigenschappen aan: Verbindingssnelheid/Duplex-modus. En dan zet je de waarde op de gewenste waarde die jij wilt. Bijv.:100 Full-modus!!!!!

It's so simple! 8)

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Ja en die waarde heet dus niet altijd Verbindingssnelheid of Duplexmodus maar ook wel Mediatype of weer iets anders ... gewoon ff zoeken dus...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ga er maar niet vanuit dat dat veel uitmaakt, ik zou liever 2 goedkope realtec 10/100 kaartjes aanschaffen dan wel zien te ritselen.

Verwijderd

Topicstarter
Gianni Rombios schreef op 12 november 2002 @ 16:52:
Ga er maar niet vanuit dat dat veel uitmaakt, ik zou liever 2 goedkope realtec 10/100 kaartjes aanschaffen dan wel zien te ritselen.
ik ben ook verplan om die kaartje te kopen zijn op zich niet zo duur
rond de 10 euro als ik me niet vekeert heb

• Newpowerr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-08-2025
Als je het hebt over 2 computers met elkaar verbinden middels een crosscable, dan kan je net zo wat meer geld uitgeven voor een Intel Pro 1000 Gbit Adapter, liggen rond de 50/60 Euro. Wil je op een van deze PC's internet delen, dan een bestaande netwerkkaart (je 3com bijvoorbeeld) gebruiken om je cabel/adsl modem aan te prikken.

Edit: Vind het zowieso knap dat je een isa kaart onder XP fatsoenlijk draaiend krijgt, maar dat terzijde..

Verwijderd

Topicstarter
jah maaar ik heb ik geen 2 computers draaien :P

• blackd
  • Niet online
Waarom heb je dan een netwerk :?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Harkelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 november 2002 @ 15:29:
ik heb hier thuis een thuis netwerk gemaakt maar het gaat nog al best wel sloom mag ik zeggen ,
Verwijderd schreef op 12 November 2002 @ 21:49:
jah maaar ik heb ik geen 2 computers draaien :P
wat klopt er niet ?

do or do not, there is no try

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
hij heeft >2 computers en dus geen crosscable maar een hub/switch/coax? :+ B)

Verwijderd

Ik ehb da probleem ook gehad, als je een chipset erop heb zitten van realtek en dat is toevallig 8029 dan heb je pech moet je nieuwe halen want die ondersteunt xp niet in full duplex en ook niet in 100mbit.
Als je toch nieuwe moet halen moet je met chipset 8139 halen werkt toppie is maar 25 euro voor 2 kaartjes.
Groetjes H

• nero355
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Verwijderd schreef op 12 november 2002 @ 22:08:
Ik ehb da probleem ook gehad, als je een chipset erop heb zitten van realtek en dat is toevallig 8029 dan heb je pech moet je nieuwe halen want die ondersteunt xp niet in full duplex en ook niet in 100mbit.
Als je toch nieuwe moet halen moet je met chipset 8139 halen werkt toppie is maar 25 euro voor 2 kaartjes.
Groetjes H
Correctie => 19 eurootjes !! hoor een gamerskit heet zoiets met 8 meter kabel erbij ;)

Maar ehh..nou had ik een vraag waarom haal ik maar max. 2 mb/sec op me crossover netwerkje :?
Kan het aan de 20 meter kabel liggen die ik van beneden naar boven heb getrokken :?

Hij loopt maar 3 meter naast een kabel voor de tv :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Gianni Rombios
  • Niet online
Kijk eens of je bij de instellingen van de netwerkkaart 100 Mbit Full Duplex kan forceren, op beide pc's instellen.
Pagina: 1