Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CM] plexiglas zandstralen om logo duidelijker te maken?

Pagina: 1
Acties:
  • 543 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• GreenGolf3
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-11 16:36
Dit topic is naar aanleiding van mijn casemod: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/612546/0

Ik wil het logo in mijn kast er duidelijker uit laten springen. Nu zie je duidelijk de kabels en het bord, maar ik wil eigenlijk een verlicht logo, zonder dat ik naar binnen kijk. Meer een moodlight idee.
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/greengolf3/hpbimg/115-1526_img.jpg

Dus dit logo moet meer het matte krijgen van een moodlight. Kan ik dat bereiken door mijn lexaan plaat te zandstralen?

Specs workstation Nikon D200 / 17-55 F/2.8 / SB-800 / 24-120

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10 08:18
volgens mij kan je dit ook gewoon met mat plexiglas doen

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• SimplyMe
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 08:31

SimplyMe

Geestelijk Prettig Labiel

misschien dat voorzichtig op schuren met fijn schuurpapier helpt

Verwijderd

Ik zou zeggen... try en find out...

ik denk het wel overigens... en misschien is het ook wel een die om de tekening te graveren en dan blauwe leds aan de zijkant in het lexaan te brengen... wat ze ook met die glowpads doen!!

• GreenGolf3
Verwijderd schreef op 12 november 2002 @ 15:10:
Ik zou zeggen... try en find out...

ik denk het wel overigens... en misschien is het ook wel een die om de tekening te graveren en dan blauwe leds aan de zijkant in het lexaan te brengen... wat ze ook met die glowpads doen!!
Welk gedeelte zou ik dan moeten graveren? Met graveren ga je een dun spoortje door de plaat trekken of niet? Bedoel je dan de buitenste rand graveren of het hele logo?

• bramseltje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-11 08:37
Als je wil zorgen dat je niet meer naar binnen kunt kijken kun je het makkelijkst gewoon met een stuk schuurpapier de delen die zichtbaar zijn mat maken. Niet te grof schuurpapier nemen natuurlijk, maar ook niet te fijn, dan blijf je bezig :)

• GreenGolf3
Hmm, ik ga dadelijk eens naar de doe-het-zelf, een mooi velletje waterschuurpapier halen. Kijken of dat wat wordt. Thanks!

Verwijderd

GreenGolf3 schreef op 12 november 2002 @ 15:15:
[...]

Welk gedeelte zou ik dan moeten graveren? Met graveren ga je een dun spoortje door de plaat trekken of niet? Bedoel je dan de buitenste rand graveren of het hele logo?
Het is even werk maar ik bedoelde eigenlijk het hele logo... zoals ze hier hebben gedaan...

Verwijderd

je hebt van dat licht doorlatende papier. dat is misschien een goed idee om erachter te plakken. dan heb je precies het effect wat je wil en dan hoef je je plexi niet te verne*ken.

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-11 21:07
Je kan hetzelfde effect bereiken voor veel minder geld met plakplastic, Dol_Fijn heeft dat onder andere eens gebruikt. Zie ook haar topic :)

Verder: zelf heb ik eens 2 platen plexi op elkaar gelijmd, zodat't dik genoeg werd voor een glowpad. Helaas was de lijm dus niet doorzichtig, zodat je ook een soort zandstraal-idee kreeg :D

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• GreenGolf3
Whow, dat bedoel ik! Dat is gaaf hey! Ik ga eens een rol folie regelen. Dat lijkt wel die folie die mensen ook op de voordeur plakken.

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

GreenGolf3 schreef op 12 november 2002 @ 16:15:
Whow, dat bedoel ik! Dat is gaaf hey! Ik ga eens een rol folie regelen. Dat lijkt wel die folie die mensen ook op de voordeur plakken.
Raamplakfolie ofzo :?

Misschien met plexiglas eerst natmaken en dan met fijn schuurpapier schuren (las ik in dat andere topic)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Verwijderd

jep dat is het ook, heb je ook in verschillende motiefjes, maar ik zou maar gewoon zonder motief nemen, veel mooier.

Succes! strak gemaakt logo trouwens

• GreenGolf3
Nee, ik ga ook geen motiefje nemen hoor, geen zorgen. Gewoon effen folie.

Thanks for the complement!

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 30-11 20:27
ik denk dat het mooier is als je hem licht opschuurt. Ik heb dat geprobeerd op een klein stukkie en dat kwam er erg mooi uit moet ik zeggen. Werkt het best als je het nat schuurt.

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

gewoon ff een stukje plasic schuren..

hier staat ook mijn tutorial :)

gewoon opschuren en een ccfl of leds erin schijnen

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

• GreenGolf3
Ik ga het eerst met folie proberen en als dat niet bevredigend is, dan is het sandpaper time! :P

Pagina: 1