Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

EL --- nog een vraagje ---

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Wat geeft de kleurcode van een weerstand nog meer aan dan alleen de waarde van de weerstand ?

wat is de naam van een gelijkstroom condensator ? ??

En wat is een IC en wat betekend de afkorting ?? ??

hoop dat jullie met kunnen helpen :)

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Verwijderd schreef op 12 November 2002 @ 11:01:
IK BEN BEZIG met een WERKSTUK vandaar de vragen :)
Gathering of Tweakers is géén helpdesk waar je al je huis-, tuin-, en keukenprobleempjes kwijt kunt, maar een forum voor en door de serieuze hobbyist. We verwachten dat je zelf moeite doet voordat je bij ons aanklopt, en dat je respect toont voor de andere gebruikers en het forum. Doe dus zelf research en laat dat duidelijk merken. Lijkt Gathering of Tweakers je te hoog gegrepen, dan is BeginnersWeb een mooi en goed alternatief.
Uit de algemene FAQ. Misschien is het slim als je even probeert via Google ofzo zelf informatie te verzamelen, want om nou elke vraag bij ons neer te planten is een beetje overdreven ;).

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
mmm huiswerk mag hier niet,

en google is je beste vriend, die weet alles ;)
dus... sorry

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 november 2002 @ 11:01:
Wat geeft de kleurcode van een weerstand nog meer aan dan alleen de waarde van de weerstand ?
Hmm wat ik nog kan herrineren van me elctroopleiding, was geloof ik dat die kleurtjes naast de waarde ook de afwijking weer geven in %. maar kan het mis hebben...

Iig suc6 met je werkstuk... :)

Verwijderd

Topicstarter
IK plant niet alles bij jullie neer, van de 50 vragen heb ik er maar 5 aan jullie gevraagd.

en ggooogle heb ik al geprobeerd maar wil niet echt lukken

Verwijderd

google beter :)

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:35

rimpeldinky

nani?

zoek s op resistors colorcode ;) in google

*burp*

Verwijderd

Topicstarter
k i will hopelijk vind ik wat, ik zocht op z'n nederlands weerstand krijg je alllemaal onzin :)

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09 09:12

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Verwijderd schreef op 12 november 2002 @ 11:06:
IK plant niet alles bij jullie neer, van de 50 vragen heb ik er maar 5 aan jullie gevraagd.

en ggooogle heb ik al geprobeerd maar wil niet echt lukken
Dat is toch al 10%. :)
Maar goed, ik geef je even een slinger in de goede richting.

Via Google: http://www.google.nl/sear...n&ie=ISO-8859-1&hl=nl&lr=
Dan kom je hier uit: http://www.elektronica.nu/pv/weerstanden/
En hier: http://www.hobby.nl/~newbrain-gg/electronica/Elektro1.htm

En dat over die condensator, een condensator kent alleen maar gelijkstroom, het is namelijk een batterij. Je kunt een condensator wel tussen twee wisselende polen zetten maar dan nog blijft de condensator gelijk.

Krankzinnige muziek vind je hier.

Verwijderd

Topicstarter
kheb al een site gevonden met veel info misschien hebben zelf jullie er wat aan :D

http://mediatheek.thinkqu...rse.php?f=3%2Fcapacitornl

maar ik wil nog steeds graag weten wat een IC is en waar de afkorting voor staat daar heb ik nog steeds niks voor gevonden en

dat ik 10 % aan jullie vraag wilk dus zeggen dat ik 90% zelf doe O-)

• 9nevermind9
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-10 17:15
[wees aardig modus]

Weestand kleuren geven aan de grote van de weerstand en de laatste ring geeft de tolerantie aan (hoeveel % afwijking)

De naam van een gelijkstroon condensator is een elko dat is kort voor elektrolitiche condensator (dus er zijn niet alleen condensatoren voor gelijkstroom zoals gezegt een condensator op wisselstroom kan wel degelijk effect hebben)

Een IC is een ingewikkelde schakeling opgebouwd uit AND OR en Inverter poorten en betekend Integrated Circuit

[/wees aardig modus]

volgende keer kijk beter op google (het is echt wel te vinden) en gebruik GoT niet meer voor je huiswerk

specs | Linux is like a Wigwam, no windows, no gates, only an apache inside!

Verwijderd

Topicstarter
[aardige modus]

Bedankt voor je uitleg daar heb ik teminste wat aan.

[/aardige modus]

Volgende keer beter kijken heb ik gezegd dat het huiswerk was ??

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

Overduidelijk huiswerk + gewoon zoekvragen
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.