[decoupeerzaag] Welke van de 2 kopen?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.642 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben weer es aan et modden (resultaat komt over paar daagies :)) en ik sta op et punt om een decoupeerzaag te kopen, maar nu twijfel ik nog tussen 2 type`s

welke is beter ?

deze? : http://www.praxis.nl/serv...Shop?page=prd_view&id=122

of deze? : Afbeeldingslocatie: http://www.praxis.nl/stuntvierdaagse/folder/Pag06-07.jpg

(skill merk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Skill! En ik praat uit ervaring :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whocarez
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06 15:03
bosch is een a merk en zal waarschijnlijk ook wat meer kunnen hebben. over skill heb ik niks te klagen zolang je het niet voor pro doeleinden gaat gebruiken
ik zou zeggen heb je het geld koop dan de bosch zo niet ga dan niet sparen want zo'n skill odet het ook heel goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bphderuyter schreef op 12 november 2002 @ 09:39:
bosch is een a merk en zal waarschijnlijk ook wat meer kunnen hebben. over skill heb ik niks te klagen zolang je het niet voor pro doeleinden gaat gebruiken
ik zou zeggen heb je het geld koop dan de bosch zo niet ga dan niet sparen want zo'n skill odet het ook heel goed
idd, de bosch is beter maarja als je er geen groot budget voor uit wil trekken heb je aan de skill een leuke machine voor htk gebruik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:27

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Wat is er dan zo veel beter aan die Bosch? Want voor die prijs kan je 5 van die Skil dingen kopen! * Demo wil ook een decoupeerzaag kopen :)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swop1200
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-06-2023
Die Bosch heeft een accu, die heb je helemaal niet nodig denk ik zo en dat maakt de zaak alleen maar duur! Pak gewoon die van Skill! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
zo te zien haal ik die van skill morgen (vanaf 13 nov aanbieding :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Skill crediteerd alleen niet das wel minder maarja dat is niet ter zaake :) , maar als je er normaal mee omgaat gaan ze lang mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 11:00

EMP

Krulloos!

Ze hebben toch wel meer zagen dan ze in het foldertje zetten 8)7

Ga er gewoon heen, stel jezelf een budget, en koop iets moois. Een Bosch met snoertje bijvoorbeeld, of een ander goed merk. Goed gereedschap houd het echt een stuk langer uit dan goedkoop, en vaak werkt het nog een stukje lekkerder.

In veel gevallen met dit soort spullen is goedkoop duurkoop. Een zaag met accu is idd overdreven, maar een goeie met een snoertje helemaal niet. Daar heb je nog jaren plezier van...

Neem gewoon de tijd, ga op een rustig moment naar de winkel en laat je ff informeren over wat de verschillen zijn tussen de verschillende zagen.

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Empie schreef op 12 November 2002 @ 09:54:
Neem gewoon de tijd, ga op een rustig moment naar de winkel en laat je ff informeren over wat de verschillen zijn tussen de verschillende zagen.
je denkt toch niet echt dat die sjonnies daar echt iets van die shit afweten ;)

er werken zelfs vrouwen 8)7 nofi voor de vrouwtjes hier >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benadski
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-03 16:26
Die van Praxis heeft wel 200W meer vermogen en twee jaar fabrieksgarantie, weet niet of je dat bij die Skil ook hebt...

Ga wel rustig om met het gereedschap, die moet het werk doen, jij moet alleen maar sturen. Waarschijnlijk vervalt je garantie ook als je het niet goed doet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whocarez
man pas bij praksis geweest ging even kijken voor hitachi hadden ze niet probeerde ze mij wijs te maken dat een of ander b merk beter was dan hitachi, hoe bedoel je achtelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bphderuyter schreef op 12 november 2002 @ 10:13:
man pas bij praksis geweest ging even kijken voor hitachi hadden ze niet probeerde ze mij wijs te maken dat een of ander b merk beter was dan hitachi, hoe bedoel je achtelijk
LMAO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 november 2002 @ 09:58:
[...]

uit kijken met wat je zegt ja! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 november 2002 @ 10:19:
[...]

uit kijken met wat je zegt ja! :)
ok schat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Empie schreef op 12 november 2002 @ 09:54:
Ze hebben toch wel meer zagen dan ze in het foldertje zetten 8)7

Ga er gewoon heen, stel jezelf een budget, en koop iets moois. Een Bosch met snoertje bijvoorbeeld, of een ander goed merk. Goed gereedschap houd het echt een stuk langer uit dan goedkoop, en vaak werkt het nog een stukje lekkerder.

In veel gevallen met dit soort spullen is goedkoop duurkoop. Een zaag met accu is idd overdreven, maar een goeie met een snoertje helemaal niet. Daar heb je nog jaren plezier van...

Ik ben het niet eens met je dat duurdere machine lekkerde werken, als je een skill neemt met een goede zaag erin die werk net zo goed als een bosch, niemand weet dat de onderdelen die in een skill zitten ook in makita zitten maarja alleen omdat de afwerking van skill niet optimaal is wil het nog niet zeggen dat het duurkoop is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alle waar is naar zijn geld, en goed gereedschap is zijn prijs op termijn dubbel en dwars waard. Heb zelf een hele mooie Festo zaag, en tja die vind je niet bij de Praxis, maar daar heb ik al heel veel plezier van gehad en hij heeft zijn geld al vaker opgebracht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benadski
Vind mijn TopCraft "nep" dremel ook mooier dan een echte! En hijs krachtiger!Allleen die schijfjes die erbij zitten zijn wat minder... lekker belangrijk :)

A merken hoeven niet beter te zijn, kijk gewoon eerst hoe het inelkaar zit voordat je iets koopt en weet ook waar je naar moet kijken!!!

• Behuizing stevigheid
• Snoer aansluiting
• Genoeg vermogen?
• Is het open te schroeven voor reparatiedoeleinden?
• Zijn bewegende delen van goed materiaal?
• Als er veel accessoires bij zitten: Heb je er wat aan en is de kwaliteit goed?

Vraag altijd of je het gereedschap even mag testen... Als het gereedschap resoneert (voel je) of teveel trilt als je het vrij laat lopen zou ik het niet kopen... Probeer alle standen ff uit...

Suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 november 2002 @ 09:58:
[...]

Grapjas, k werk bij Praxis, collega's op gereedschap krijgen een pittige cursus compleet met fabrieksbezoeken en flinke lading technische info erbij gozer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benadski
Verwijderd schreef op 12 november 2002 @ 10:29:
[...]

Grapjas, k werk bij Praxis, collega's op gereedschap krijgen a) pittige cursus ecompleet met fabrieksbezoeken en flinke lading technische info erbij gozer :P
Pittige cursus koken met een bezoek aan de vleesfabriek zeker? Nooit echt naar die medewerkers van Gamma e.d. geluisterd, ik heb er ooit eens wat geld door verloren, gaat me geen tweede keer gebeuren, ik kijk zelf wel, da's altijd beter (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je de bosch koopt weet je bijna zeker dat je er 20 jaar mee vooruit kan, dat vage skill merk ja dat ken ik niet maar check de prijs he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zelf een bosch deco, bevalt me erg goed. ( deze op deze folder is het een accu- versie) dat kun je beter niet nemen, tenzij je graag draadloos werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 11:00

EMP

Krulloos!

Verwijderd schreef op 12 November 2002 @ 09:58:
[...]

Yup, daarom moet je op een rustig moment gaan... er werken scholieren met een bijbaantje én mensen die er wél verstand van hebben... (ik heb niets tegen scholieren hoor :+)
Zodra je een piel krijgt die er niets vanaf weet vraag je gewoon of hij/zij er iemand bij wilt halen die er wel verstand van heeft. Dit gaat niet altijd, dus daarom moet je op een rustig moment gaan, dan lukt het meestal wel.

En dingen als garantie idd, geeft een merk 3 jaar garantie op zijn gereedschap dan zit er een goeie kans in dat het kwalitatief wat hoger staat dan het gemiddelde play-mobiel zaagje met 1 jaar garantie :P

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 november 2002 @ 10:35:
als je de bosch koopt weet je bijna zeker dat je er 20 jaar mee vooruit kan, dat vage skill merk ja dat ken ik niet maar check de prijs he
woei, over 20 jaar mod ik nog :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 november 2002 @ 10:45:
[...]

woei, over 20 jaar mod ik nog :P
goedkoop is duurkoop zullen we maar zeggen, dus ik zou voor de bosch gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disciplus-Simplex
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-01-2023

Disciplus-Simplex

altijd wakker....

Ik zou ook maar eens naar de verschillende mogelijkheden van de decoupeer kijken. Die Bosch is waarschijnlijk een pendel-machine en de Skill niet. Met de eerste is het een stuk makkelijker zagen. De Praxis-boys willen dat vast verder uitleggen. Maar onthou: de ene decoupeer is zeker de andere niet. Wil je er vaker wat mee doen, koop dan de Bosch.

Ik dien de wetenschap en put daar vreugde uit.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 November 2002 @ 10:35:
Vage Skill merk?

Dat merk bestaat toch zeker al 30 jaar en het is zeker niet slecht!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
weet iemand wat het verschil is tussen een pendeldecoupeerzaag en een decoupeerzaag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, bij een pendeldecoupeerzaag gaat het zaagje niet alleen op en neer, maar ook een klein stukje heen en weer, niet van links naar rechts, maar van achteren naar voren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DREMEL

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een rommel die bosch is ook nix op Accu ( neem een blauwe bosch of makita ) die zijn veel beter !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

he ik heb zo'n bosch wel de oudere verzie maar ook een moooi! werkt perfect op ramen etc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightowl
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-03-2009

nightowl

always too early to sleep

Voor degenen die het niet weten : Skill is made by Bosch. B-merk van Bosch. >:)

Ik pas in mijn jas. Mijn jas past in mijn tas. Dus ik pas in mijn tas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whocarez
duh maar toch asl men een a merk maakt en je hebt het geld zou ik toch voor makita hitachi bosch black & decker gaan weet je zekre dat je goed zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun_de_Haas
  • Laatst online: 23-07-2024

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

nightowl schreef op 12 November 2002 @ 20:33:
Voor degenen die het niet weten : Skill is made by Bosch. B-merk van Bosch. >:)
en groene bosch is ook B-keuze (t.o.v. blauwe...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Geen accu dungen kopen tenzij het afstands bestuurbaar autootje is :+
Accu spullen sucken zwaar !!! :( :( :(

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benadski
400/600W heb je nooit uit een accuzaag (of er moet een 1000A gelaccu aanhangen :P), waarschijnlijk minder dan 50W, dus daar kom je niet ver mee...

Kijk naar je budget en ga eens kijken in een goede zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crewlz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-04-2024
Nog maar een bijdrag van mijn kant. Wij hebben zelf een skill boormachine en die gaat al vele jaren mee. Als je geen timmerman wil worden zou ik voor de skill gaan. Mocht er toch een keer wat mee zijn dan is een 2e kopen nog goedkoper als een zaag met een naamplaatje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen een van de plaatjes, koop een deco voor 129,00 220v en niet op batterijen.
Die van 29,00 is niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de mensen op een budget, kun je goed volstaan met een Dremel zonder decoupeerzaag als je geduld hebt? Uiteraard gaat grote gaten (zoals een window snijden) beter met een decoupeerzaag maar is het ook redelijk te doen met een dremel mits men de tijd en genoeg gewapende schijfjes heeft?

Met vriendelijke groet,
Een mod-noob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bandicoot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:59
Das een aardige schop van een topic met een leeftijd van een jaartje of 4!

Maar om even antwoord te geven op je vraag. Uiteraard kan het ook met een Dremel, duurt inderdaad wat langer. Maar gebruik inderdaad wel de schijfjes die met vezels versterkt zijn, die gaan veel langer mee dan die goedkopere, dunnere schijfjes.

Aan de andere kant, kijk eens voor een simpele decoupeerzaag. Eentje van een eigen merk (gamma, karwei, praxis) kost je misschien twee tientjes en daar kun je veel plezier van hebben.

[ Voor 85% gewijzigd door Bandicoot op 18-09-2006 22:45 ]

PVOutput: VO18

Pagina: 1