-KiLLALoT- -Guild Wars Player LLL en WauS- -System- & -Server
[ Voor 0% gewijzigd door Wallie op 11-11-2002 23:18 . Reden: Typefoutje... ]
Dat is niet gênant, dat is professioneel.
Verwijderd
meet anders even hoe groot de afstand is tussen de core en de elco, en vergelijk dit met de helft van de breedte van het kleine koeldeel. als die kleiner is moet het makkelijk passen.
Verwijderd
Verder is idd de hoogte van de elco ook van belang. Aan de pic te zien kon dat ook wel es lastig worden. Misschien heb je nog wat aan mijn pic van deze Zalman op mijn LeadTek TI4200 en MSI645E Max2 bord, zie http://www.geocities.com/erik2_alberts/UTMod.htm
Programmers don't die. They GOSUB without RETURN
Op de Zalman site staat dat de AGP en Membanks minimaal 12mm van elkaar af moeten liggen. Dit eb ik nagemeten en het zijn er 15. En die membanks zijn op de site ook zo getekend dus dat zou geen probleem mogen zijn. Alleen die Elco dus.BoGhi schreef op 12 november 2002 @ 22:21:
Eh, zo te zien heb je ook een probleem met je geheugenbankjes. Die zitten veel te dicht op je AGP kaart, als ik 't zo inschat. Wat bedoel je precies met 'membanks zitten 15 mm VAN ELKAAR?'
Verder is idd de hoogte van de elco ook van belang. Aan de pic te zien kon dat ook wel es lastig worden. Misschien heb je nog wat aan mijn pic van deze Zalman op mijn LeadTek TI4200 en MSI645E Max2 bord, zie http://www.geocities.com/erik2_alberts/UTMod.htm
Ook stond er dat bij de ZM80A-HP de not installeble situaties niet meer bestonden. And I qoute: Te non-installable condition will be remedied with ZM80A-HP model
Kijk ook even op de site van ZALMAN zelf.
Weet iemand waar deze al te verkrijgen is?
Verwijderd
voor iets minder dan 35 eurotjes.
Black Sabbath - End of the Beginning
Elizabeth is lief :)
Firefox Browser
KINKpuntnl
Ik weet 't, maar ze voegen dan wel een extra restrictie toe voor de andere kant van de AGP kaart, die richting evt. LAN poort...Carp_Hunter schreef op 12 November 2002 @ 23:11:
[...]
Op de Zalman site staat dat de AGP en Membanks minimaal 12mm van elkaar af moeten liggen. Dit eb ik nagemeten en het zijn er 15.
BTW: hoe hoog is die elco nou?!
Dit is dus de ' gewone ZM80' , niet de ZM80A...Verwijderd schreef op 12 november 2002 @ 23:18:
1 min zoekwerk: http://shop.freezinghardware.nl/index-info.asp?ID=569
voor iets minder dan 35 eurotjes.
RZB: idem.
ff zoeken
weight (400g against 385g) and area (1300 sq sm against 1000 sq sm). ...
Price: $39.95
bron : http://www.digital-daily.com/news/
in het midden ....
Black Sabbath - End of the Beginning
Elizabeth is lief :)
Firefox Browser
KINKpuntnl
Die steekt iets van 3mm boven de AGP uit.BoGhi schreef op 12 November 2002 @ 23:29:
[...]
Ik weet 't, maar ze voegen dan wel een extra restrictie toe voor de andere kant van de AGP kaart, die richting evt. LAN poort...
BTW: hoe hoog is die elco nou?!
En voor de anderen: Ik was opzoek naar de ZM80A-HP. Deze zou op elk mobo moeten passen.
Hert is ook een ander mobo ,maar in feite moet het geen ruk uitmaken i.v.m positie agp slot
Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x
Ah, kijk, dat biedt perspectieven. Kortom: da's dan geen probleem, volgens mij.

Hier is ie dan.
En hier mijn kaart:
voor

oude cooler eraf

Dit is mijn core (ja een A3

En dan de Zalman erop:

Tada
En zo ziet het er nu in mijn kast uit

Nou heb ik nog een vraagje aan de medegebruikers van de ZM80-HP:
In de handleiding staat dat de beide platen dezelfde temperatuur moeten hebben.
Dit heb ik niet. Alles nagekeken, weer schoongemaakt en opnieuw maar blijft zo.
Wie heeft dit ook of is het normaal en worden de platen gelijk van temperatuur als je gaat belasten?
Over de temps, dat heb ik idd ook, op den duur voel ik wel dat de koelplaat aan de 'andere' kant ook wat warmer wordt, maar die op de GPU zit wordt warmer. Dat komt bij mij (en zo te zien bij jou ook) volgens mij voornamelijk door de fan die de CPU koelt: die neemt gelijk die kant van de ZM80 mee...
Je kunt ff proberen je AGP kaart te overklokken zo ver die gaat, je proc ook, en dan een half uurtje SysMark draaien. Dan zou je wel moeten voelen dat de achterkant toch ook wat warm wordt (idd niet veel, maar dat betekent toch alleen maar dat de ZM80 het goed doet?!)
Suc6
Met een hamer past alles, en met ducktape blijft alles wel op zijn plek!
Ziet er inderdaad welBoGhi schreef op 15 november 2002 @ 12:14:
Hmm, fraai hè?!
Over de temps, dat heb ik idd ook, op den duur voel ik wel dat de koelplaat aan de 'andere' kant ook wat warmer wordt, maar die op de GPU zit wordt warmer. Dat komt bij mij (en zo te zien bij jou ook) volgens mij voornamelijk door de fan die de CPU koelt: die neemt gelijk die kant van de ZM80 mee...
Je kunt ff proberen je AGP kaart te overklokken zo ver die gaat, je proc ook, en dan een half uurtje SysMark draaien. Dan zou je wel moeten voelen dat de achterkant toch ook wat warm wordt (idd niet veel, maar dat betekent toch alleen maar dat de ZM80 het goed doet?!)
Suc6
Ik had al een loop van 4x 3DMark gedraait en dan word de bovenkant wel wat warmer.
Ik heb aan de voorkant van mn kast een intake. Het kan ook zijn dat deze de HeatPipe afkoelt zodat de bovenkant geen warmte hoeft te / kan verdelen.
Verwijderd
Draait nu al een tijdje op 300/650.
Heb alleen nog geen benchmark gedraait.
Verwijderd
Dan wacht ik even af wat de results zijn. Is 300/650 ook wat je met die fan erop haalde???Carp_Hunter schreef op 15 November 2002 @ 21:08:
Nu wel weer even.
Draait nu al een tijdje op 300/650.
Heb alleen nog geen benchmark gedraait.
Ik heb nu de V1.05. Deze heb ik nog niet hoger geprobeerd.
Met de standaard koeling kreeg ik nl al artifacten op 305/650.(300/650 liep die al goed) Ik hoop dat ik met de ZALMAN nog wel iets hoger kom.
Verwijderd