kunnen we de client ook hiden laten draaien? hij zit voor het moment in mijn taakbalk en dat steekt wel serieus tegen
Goh, hoe zou dat komen. Soms omdat ik bij TCF zit en hun _misbruikt_ heb om de stats te testen?ColdFusion schreef op 13 November 2002 @ 21:57:
[...]
Nee hoor, TCF was de eersteNet nadat de stats up waren.
Verwijderd
InNuedo,
THANK YOU!

Please, let me know, as I got a few that cannot hit the real world
I wish the stats would get updated....
THANK YOU!
Please, let me know, as I got a few that cannot hit the real world
I wish the stats would get updated....

ColdFusion meld je hier ook ff als de mailtjes weer rond gestuurd worden ?? dan kan ik ff mijn hotmail in gaten houden. Ik kijk er normaal nooit.
Tuurlijk.Struis schreef op 14 November 2002 @ 16:49:
ColdFusion meld je hier ook ff als de mailtjes weer rond gestuurd worden ?? dan kan ik ff mijn hotmail in gaten houden. Ik kijk er normaal nooit.
_______________-=Team ColdFusion=-_______________
#2 DPAD - #2 OGR27 - #2 F@H - #3 R@H - #5 RC5 - #6 SoB - #10 WCG
||| #1 ECCp109 - #1 ECC2-109 - #1 OGR24 - #1 D2OL P1|||
Verwijderd
Ik wilde ook wel graag mee gaan doen, maar m'n server trekt het niet (is maar een P3 550 en als ik ecc2 er op zet kan die geen http-requests meer aan
), mijn vaders P4 zuigt (tja t is een P4 he...) en mijn eigen Athlon XP is opzich wel lekker aan het grazen (722k it/s op XP1800) maaaarrr, mijn volcano7 begint een btje erg hard te loeien
Normaal zo'n 40 graden, nu 51
Helaas...

Verwijderd
wel mijn processor doet er 55 geen probleem hoor mijn xp 2000 graast lekker verder
heeft ooit zelf of 61 zitten grazen tijdens een korte overclock sessie
Zet die Volcano op 7 volt en je hebt nergens last meer vanVerwijderd schreef op 14 November 2002 @ 20:59:
Ik wilde ook wel graag mee gaan doen, maar m'n server trekt het niet (is maar een P3 550 en als ik ecc2 er op zet kan die geen http-requests meer aan), mijn vaders P4 zuigt (tja t is een P4 he...) en mijn eigen Athlon XP is opzich wel lekker aan het grazen (722k it/s op XP1800) maaaarrr, mijn volcano7 begint een btje erg hard te loeien
Normaal zo'n 40 graden, nu 51
Helaas...
Hm vaag, XP2200 draait maar op 920its/s
,
zal hem binnenkort maar is OC-en naar fsb 133@140+~150+? Weet iemand hoe ver hij kan?
//edit waar is eig dat minimize ding dattie in je systray gaat? Komt dat pas bij final versie?
zal hem binnenkort maar is OC-en naar fsb 133@140+~150+? Weet iemand hoe ver hij kan?
//edit waar is eig dat minimize ding dattie in je systray gaat? Komt dat pas bij final versie?
"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming
Verwijderd
met mijn xp 2000 kan ik tot 145 dan trekt mijn videokaart niet meer. Een gekend probleem over de asus gf 4ti 4200
In de nieuwe versie komt er ook een .SPD file die dezelfde info geeft als je bij de cli op het scherm krijgt. Deze zou (samen met de GUI client) ongeveer dit weekend gereleased worden. Bron: JBergVerwijderd schreef op 13 november 2002 @ 23:01:
Hehe, TSC verwijderd en Ecc2-en maar!![]()
Alleen als ik m als windows service draai, hoe kan ik dan mn gegevens (It/s) checken?
Momenteel zijn er ong. 51850 DP's gevonden btw
Please guys, I'm trying to troll here.
If I failed to offend you in this post, please leave a message. I will address you in next post.
Ik heb de FAQ zojuist geupdate. Nieuw zijn de stukjes voor flushen via email, sparen, benchmarks en het stukje over de project coöridnatoren. Verder zijn er nog wat dingetjes uitgebereid en/of verduidelijkt.
Verwijderd
Hier een 2100+ die altijd op 61 graden snort.Verwijderd schreef op 14 November 2002 @ 21:16:
wel mijn processor doet er 55 geen probleem hoor mijn xp 2000 graast lekker verder
Max is 85 die ze aankunnen... geen enkel probleem dus.
En lekker warm in de winter.
Uit de FAQ:MadMarky schreef op 15 november 2002 @ 22:40:
Ik weet dat de ene dp langer duurt dan de andere, maar dit vind ik wel erg extreem:
[afbeelding]
Na anderhalf uur rekenen is het punt nog niet klaar. Kon helaas niet zien hoeveel iterations het punt in totaal was, moest weg.
Iemand al dp's van 10.000m iterations gehad?
Hoeveel iterations is 1 DP?
Dit is een ander getal als wat we bij ECCp gewend waren. 1 DP is nu gemiddeld 1.070.000.000 (was 550.000.000 bij ECCp). Grofweg 2x zo groot dus. De waarden kunnen wel behoorlijk verschillen, er zijn gevallen bekend uiteenlopend van 400m tot 11.000m. Kijk dus niet gek op als je client bij 1.070m (1.070.000.000) nog gewoon verder gaat.
Bij mij heeft 't tot nu toe gevarieerd tussen de 235M ( eh, das een recordHoeveel iterations is 1 DP?
Dit is een ander getal als wat we bij ECCp gewend waren. 1 DP is nu gemiddeld 1.070.000.000 (was 550.000.000 bij ECCp). Grofweg 2x zo groot dus. De waarden kunnen wel behoorlijk verschillen, er zijn gevallen bekend uiteenlopend van 400m tot 11.000m. Kijk dus niet gek op als je client bij 1.070m (1.070.000.000) nog gewoon verder gaat.
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
Doc is weer thuis en heeft de boel gefixed. Er zijn vannacht 129 confirmation emailtjes verstuurd. Alles draait weerNovember 15, 2002 9:00:00 PM CST
Ok. I'm back home and I looked at the data loader. The problem was isolated and resolved. For those that are interested, I was checking the creation date on the file I got from Jay. The problem was that it was not changing. I have it looking at the modification date which is the most recent date the file was changed. The only one with write access to that folder is jay. So the problem is solved.
On another note, we have approximately 245 users doing Ecc2 at the moment and more are trickling in. I've sent confirmations to everyone but some have come back as undeliverable. If you think you might be one of those, please let me know. I will not publicly give out the emails so if you think you are one of them, please email me and let me know.
Lastly, I am looking at ways to make the stats faster and may have to bring the server down for a bit one weekend to move it to a faster and safer location. I am not positive, but I might. If I can, I will try to make a seperate server and transfer the data there.
More updates to follow.
Thanks for being so patient.
Joel "Doc" Hopper
Morgen ben ik weer thuis en ga ik de bugs uit de statsscripts halen. Zit nu net te kijken en zitten weer wat fouten in...
Verwijderd
okee ik doe ook mee en misschien worden nog meer mensen/ pc's in mijn omgeving bewogen om dit aan te slingeren
, ps wanneer komt de linux versie en wanneer komen de stats
Er is een nieuwe client versie. Nog steeds de Win32 CLI. De huidige versie is nu CD.
De linuxversie gaat waarschijnlijk dit weekend nog Alpha draaien. In de loop van komende week zal deze als beta beschikbaar worden voor ons.
Tevens wordt er aan een multi-cpu client gewerkt. Dus 1 client voor meerdere cpu's. Je werkt dan gewoon met 1 CLIclient.exe die meerdere keren de core opstart. Het is nog niet bekend wanneer deze client gereed is.
De client is hier te vinden. Dit is tevens de service client. Je hoeft nu dus niet meer van Firedaemon gebruik te maken om deze als service te installeren. De client heeft nu deze mogelijkheid zelf.There is a new Win32 CLI client (Vers:CD) posted on the project site. It
includes the ability to run the client as a Win32 Service.
It is recommended that everyone upgrade when possible since the core has
also been upgraded (Vers:WB). The x86 core was failing to be
sufficiently random in choosing starting points. The symptom is that
occasionally a client would get into a loop and do the same work
repetitively. This resulted in either duplicate DP values (which are not
counted), or long periods of time without a DP discovery. Upgrading to
the Vers:CD Win32 CLI client will also update the x86 core.
Jay Berg
De linuxversie gaat waarschijnlijk dit weekend nog Alpha draaien. In de loop van komende week zal deze als beta beschikbaar worden voor ons.
Tevens wordt er aan een multi-cpu client gewerkt. Dus 1 client voor meerdere cpu's. Je werkt dan gewoon met 1 CLIclient.exe die meerdere keren de core opstart. Het is nog niet bekend wanneer deze client gereed is.
Da's mooi. Ik vergeet nu nog wel eens een tweede client te startenColdFusion schreef op 16 November 2002 @ 18:42:

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.
Dus als het meezit kan er binnenkort begonnen worden met het schrijven van proxy's[02:47] <JBerg> With any luck at all, I'll be publishing the protocol within a couple of days.
[02:47] <JBerg> We just finished adding the last of the server security, so we're now able to open it up.
Er is nu tevens een mirc script om de stats uit te lezen. Je hebt hier wel de laatste client versie voor nodig (CD/WB), deze creëert een spd file die benodigd is.
Het ziet er dan als volgt uit:
[21:23] <ColdFusion> ECC2-109 [ 361k It/sec, 160m iterations on current DP, 0 DP's pending, 225 DP's total on this pc, 478 total on this account ]
Met dank aan jeroon voor wat tips
edit: kleine uitbreiding.
Copy paste dit in kladblok, sla het op als ecc2.mrc in de root van mirc. Vervolgens doe je in mirc /load -rs ecc2.mrc en met een rechtermuisklik in een kanaal krijg je in het menu de optie ECC2-109 bij. Klik daar op set om de juiste directory te kiezen. Vervolgens kun je op stats klikken of /ecc2 typen voor de stats.menu channel {
ECC2-109
.Stats: ecc2
.Set
..ECC2 Dir: set %ecc2logfile $shortfn($sfile(c:\,Choose the ecc2-109.spd file in your ECC2 dir,OK))
}
alias ecc2 {
if (%ecc2logfile == $null) { set %ecc2logfile $shortfn($sfile(c:\,Choose the ecc2-109.spd file in your ECC2 dir,OK)) }
if (%ecc2logfile == $null) { echo $chan Failure | halt }
set %speed $gettok($read(%ecc2logfile,$lines(%ecc2logfile)),1,32)
set %temp $gettok($read(%ecc2logfile,$lines(%ecc2logfile)),4,32)
set %its $gettok($read(%ecc2logfile,$lines(%ecc2logfile)),3,32)
set %its $remove(%its,$chr(40),$chr(41))
set %aantwusdone $gettok(%temp,1,58)
set %aantwuswaiting $gettok(%temp,2,58)
set %aantwusaccount $gettok(%temp,3,58)
say 12ECC2-109 4[ $+ 12 %speed 4It/sec, 12 %its 4iterations on current DP, 12 %aantwuswaiting 4DP's pending, 12 %aantwusdone 4DP's total on this pc, 12 %aantwusaccount 4total on this account ]
}
Het ziet er dan als volgt uit:
[21:23] <ColdFusion> ECC2-109 [ 361k It/sec, 160m iterations on current DP, 0 DP's pending, 225 DP's total on this pc, 478 total on this account ]
Met dank aan jeroon voor wat tips
edit: kleine uitbreiding.
* Witlof kan haast niet wachten tot er een proxy uit is 
Oh, en de stats werken nu wel weer maar de history werkt alleen bij de teams en niet bij de users. Als ik op history click krijg ik gewoon alleen de laatste dag te zien waarop geflushed is met daarbij het totaal aantal DP's. Klein bugje
Oh, en de stats werken nu wel weer maar de history werkt alleen bij de teams en niet bij de users. Als ik op history click krijg ik gewoon alleen de laatste dag te zien waarop geflushed is met daarbij het totaal aantal DP's. Klein bugje
Klopt is inmiddels bekend. Innuedo kan hier zo niets aan doen, het ligt aan de manier waarop Doc de database update. Maar die twee hebben elkaar nog niet gesproken, maar het zal opgelost worden iigWitlof schreef op 17 november 2002 @ 20:30:
* Witlof kan haast niet wachten tot er een proxy uit is
Speciaal voor de mensen die hem niet hebben staan (noem geen namen
)
http://www.dutchpowercows.org/doc.php?id=231 deze stond er een tijdje en heeft al 2 updates achter de rug.
hier werd het ook al gemeld zie ik nu
http://www.dutchpowercows.org/doc.php?id=231 deze stond er een tijdje en heeft al 2 updates achter de rug.
De oude crew... helemaal zo slecht niet.
Wie kijkt er ook nog op die site? Zwaar verouderd...MarkB schreef op 17 november 2002 @ 22:16:
Speciaal voor de mensen die hem niet hebben staan (noem geen namen)
Verwijderd
Woei! Sinds ik er achter kwam dat m'n cpuuutje nog maar 46 graden werd (vreemd) heb ik toch maar lekker heel t weekend mee gedaan (als ik niet aan het rippen was) en sta nu op nummer 100
VPC was een foutje, heb net gerenamed naar TonD
Maarre...dat gaat weer helemaal niet goed he...MEER DPC'ers nodig!!!
Stuur eens wat nieuws in dan!? Van DPC-ers, voor DPC-ers.MadMarky schreef op 17 November 2002 @ 22:19:
[...]
Wie kijkt er ook nog op die site? Zwaar verouderd...
Zo was het toch MarkB
Toch maar eens een andere sig bedenken :P
Mobster schreef op 18 November 2002 @ 13:15:
[...]
Stuur eens wat nieuws in dan!? Van DPC-ers, voor DPC-ers.
Zo was het toch MarkB
Jij mag meneer zeggen
Maar je hebt helemaal gelijk niks aan toe te voegen.
De oude crew... helemaal zo slecht niet.
Verwijderd
Ik ben ook even de laatste client aan het testen hier, maar ik heb iets raar voor. Om de zoveel tijd (het lijkt vrij regelmatig te zijn) komt er een '10049' tevoorschijn en doet ie verder op een nieuwe lijn. Iemand die weet wat dat voorstelt ?
Zie output hieronder (en voor de it/s stats freaks : da's op een athlon 750 classic) :
Zie output hieronder (en voor de it/s stats freaks : da's op een athlon 750 classic) :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| 382k It/s (27m) 0:0:0:0 DPs 10049 383k It/s (44m) 0:0:0:0 DPs 10049 382k It/s (66m) 0:0:0:0 DPs 10049 383k It/s (89m) 0:0:0:0 DPs 10049 383k It/s (113m) 0:0:0:0 DPs 10049 383k It/s (136m) 0:0:0:0 DPs 10049 383k It/s (159m) 0:0:0:0 DPs 10049 384k It/s (182m) 0:0:0:0 DPs 10049 384k It/s (205m) 0:0:0:0 DPs 10049 381k It/s (220m) 0:0:0:0 DPs etc... |
Verwijderd
That explains. Waarvoor dank Innuedo 
En ik zal in het vervolg eerst es dat forum checken voor ik hier ga blaten
En ik zal in het vervolg eerst es dat forum checken voor ik hier ga blaten
http://innuedo.student.utwente.nl afgefikt ?
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Lijkt me vrij goed mogenlijk... Aangezien er nog meer servers daar down zijn neem ik aan dat onze innuendo ook getroffen is
Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...
Even voor de duidelijkheid: er gaan geen punten verloren.
De statsserver, en de server die de DP's ontvangt en opslaat, zijn 2 compleet verschillende servers. De DP server staat ergens in de VS geloof ik
De statsserver, en de server die de DP's ontvangt en opslaat, zijn 2 compleet verschillende servers. De DP server staat ergens in de VS geloof ik
Verwijderd
Weet iemand of the ECC2 statsserver daar ook staat? Het netwerk ligt er iig uit dat is zeker.
UT brand:
http://www.maximedia.nl/m...sx_maxidoc/281-33-158.asx
http://www.tctubantia.nl/
http://www.bsdfreaks.nl/files/brand.htm
UT brand:
Waarschijnlijk alleen z'n verbinding.
Verwijderd
Ik ben ook bezig met ecc2 maar nu staat er in mijn client dat ik 110 DP's heb gevonden. 0 zijn er nog niet naar de server gestuurd en in totaal zijn er 108 naar de server gestuurd.
Dit betekent dus dat er 2 DP's missen.
Kan ik hier nog wat aan doen?
En nog een vraag: is het mogelijk om een logfile te maken ofzo dat je kan zien hoeveel punten er worden gezocht om 1 DP te krijgen? Ik ben hier zelf geen kenner in, maar het lijkt me wel leuk om te hebben
En nog een vraag: is het mogelijk om een logfile te maken ofzo dat je kan zien hoeveel punten er worden gezocht om 1 DP te krijgen? Ik ben hier zelf geen kenner in, maar het lijkt me wel leuk om te hebben
Hmm.. Ik doe toch maar niet mee... duurt me te kort om een beetje leuke score te krijgen
Ja de statsserver draait bij InNuedo in zijn studentenflat. Die is verder niet afgefikt. Maar er is gewoon geen internet meer, alle hoofdservers, routers etc zijn verloren gegaan.Verwijderd schreef op 20 november 2002 @ 14:29:
Weet iemand of the ECC2 statsserver daar ook staat? Het netwerk ligt er iig uit dat is zeker.
UT brand:
De statsserver staat los van de DP server. Er gaan dus geen punten verloren. InNuedo zal proberen het zsm weer online te krijgen, maar hij is natuurlijk afhankelijk van hoe snel surfnet weer up is.
InNuedo zelf maakt het overigens prima
Ik vind at Innuedo de stats ook prima maakt.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Verwijderd
nee die 108 wordt maar om het uur geupdate lees de faqVerwijderd schreef op 20 November 2002 @ 14:35:
Ik ben ook bezig met ecc2 maar nu staat er in mijn client dat ik 110 DP's heb gevonden. 0 zijn er nog niet naar de server gestuurd en in totaal zijn er 108 naar de server gestuurd.
Verwijderd
bij mij was het altijd hetzelfde getalVerwijderd schreef op 20 November 2002 @ 16:59:
[...]
nee die 108 wordt maar om het uur geupdate lees de faq
nu niet meer.
Verwijderd schreef op 20 November 2002 @ 16:59:
nee die 108 wordt maar om het uur geupdate lees de faq
uit de FAQ:
vaag probleem dus..17906 is het totaal aantal DP's voor het hele project (1x per uur of na verzenden van een DP geupdate)
Verwijderd
Ik laat het er nog ff bij zitten zolang het bij 2 DP blijft. Als het veel erger wordt trek ik wel weer aan de bel. Ook omdat deze client nog beta is. Hoop iig dat het niet meer voorkomt, dat kost me alleen maar punten
Het is wel een bekend probleem. Tenminste je bent niet de eerste waarbij dat voorkomt. Heb je misschien nog met de WA core gedraaid? Bovenin de CLI staat versie bv CDb/WB is de laatste versie. CDb staat voor de CLI versie, WB staat voor de wiskundige core versie. In de WA core zat een kleine bug waardoor een client soms in een eeuwige loop terecht kwam.Verwijderd schreef op 20 November 2002 @ 17:33:
[...]
Ik laat het er nog ff bij zitten zolang het bij 2 DP blijft. Als het veel erger wordt trek ik wel weer aan de bel. Ook omdat deze client nog beta is. Hoop iig dat het niet meer voorkomt, dat kost me alleen maar punten
Ook als je je client hebt geupdate vanaf een andere versie wil deze soms nog wel eens een dupe produceren. Als je het echt wilt weten wat het was zou je even naar de in de FAQ genoemde irc kanaal moeten gaan en aan Jberg ernaar vragen. Hij kan je dan precies vertellen waarom die 2 niet meegeteld zijn.
This is to announce a new version of the Win32 ECC2 CLI/Service client.
The CE/WC version is now available at the project web site.
- Multi-CPU support (CLI and Service)
- Saving of core state during shutdown
- Faster shutdown w/o delays
- Long file/path name support (finally!)
- Auto PLIST saving every 15 minutes
Hier downloaden:
http://ecompute.org/ecc2/ecc2.zip
The CE/WC version is now available at the project web site.
- Multi-CPU support (CLI and Service)
- Saving of core state during shutdown
- Faster shutdown w/o delays
- Long file/path name support (finally!)
- Auto PLIST saving every 15 minutes
Hier downloaden:
http://ecompute.org/ecc2/ecc2.zip
Yepp.
updating stats op dit moment.
verbinding is wel traaaaaag (5-10 kb/s).. maar dat verbeterd vast wel..
Ah mooi een nieuwe client.
Okee..
Stats doen het weer, er is een goede client beschikbaar
Team Frikandel Speciaal gaat over.. Ondanks het feit dat er nog geen subteam stats zijn
(maar goed, wat is niet is kan nog komen)
Zijn er toevallig ook nog plannen voor dagelijkse ECCp2 stats posts hier op GoT?
Okee..
Stats doen het weer, er is een goede client beschikbaar
Team Frikandel Speciaal gaat over.. Ondanks het feit dat er nog geen subteam stats zijn
Zijn er toevallig ook nog plannen voor dagelijkse ECCp2 stats posts hier op GoT?
..so be wary of any man who keeps a pig farm..
ECC2 is _beta_ !
Dus nog geen stats hier. Binnenkort gaat ecc2 final en dan komen er wel stats denk ik
Dus nog geen stats hier. Binnenkort gaat ecc2 final en dan komen er wel stats denk ik
Hij verstuurd bij mijn geen DP`s, hij staat al bijna 24 uur op 20 Dp`s, maar krijg ze er niet uit 
Heb trouwens nog geen Confirmation mail gehad? Waar kan dit aan liggen......
Heb trouwens nog geen Confirmation mail gehad? Waar kan dit aan liggen......
HODL
Verwijderd
Ik vind de huidige stats wel OK
Sta nu als single user tenminste bovenaan (binnen DPC)
Hopelijk duurt dat niet al te lang, anders is het toch wel slecht gesteld met DPC.
Of het moeten enkele duizende kleine users zijn die DPC ondersteunen in dit project.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2002 14:34 ]
hmm Innu's verbinding is nu dus nog maar 54 MBit
das ook niet best
ik ga nu btw volledig over van NEO --> ECC2, dus verw8 13 GHz aan power van mij
Deze plek is te koop.
Hmm, dus ik ga in no time een plaatsje dalen, of zijn het allemaal P4's?KeeZ schreef op 25 November 2002 @ 17:34:
hmm Innu's verbinding is nu dus nog maar 54 MBitdas ook niet best
Maarja, 8e overall is toch niet iets wat ik het hele project volhou
Daar zijn wel aparte programmatjes voor. In het verleden heb ik voor zoiets hideit gebruikt. Die kon je dan lekker naar de systray sturen.
Je kan hem ook als deamon instaleren, maar dan zie je helemaal niets, das ook niet de bedoeling geloof ik.
Na even weer op de ecc2 site te hebben gesurft zie ik dat er 2 gui client zijn die ontworpen zijn door derden. Ze staan hier tussen: http://ecompute.org/ecc2/clients.html
Deze kun je allebij minimaliseren naar de tray.
Je kan hem ook als deamon instaleren, maar dan zie je helemaal niets, das ook niet de bedoeling geloof ik.
Na even weer op de ecc2 site te hebben gesurft zie ik dat er 2 gui client zijn die ontworpen zijn door derden. Ze staan hier tussen: http://ecompute.org/ecc2/clients.html
Deze kun je allebij minimaliseren naar de tray.
...
Ja 54 mbit voor 2000 man zuigt...KeeZ schreef op 25 November 2002 @ 17:34:
hmm Innu's verbinding is nu dus nog maar 54 MBitdas ook niet best
maja, vanmiddag weer de normale 1 gbit
Kijk naar wat Haranaka zei, of installeer de client als service bvVerwijderd schreef op 26 november 2002 @ 08:22:
Kan ik hem ook nog fatsoenlijk minimaliseren??? ik haat openstaande balkjes...
Overigens is die GUI ook te gebruiken als je de client als service hebt draaien. Staat los van elkaar. Het is dus nog niet een echte GUI client, maar een GUI voor de CLI client.
Weet iemand hoe ik mijn client zover kan krijgen dat ie automatisch afsluit als ik mijn compu uitzet, want nu krijg ik een waarschuwing dat ik x86core.exe moet uitschakelen. Beetje irritant.
Via de mailing hebben ze het over proxy-ondersteuning in de clients maar gaat dat hier om ecc2-proxy's of andere proxy's? Als het om ecc2-proxy's gaat zou het wel jammer zijn.
Verwijderd
inderdaad heel irri......Killa schreef op 26 november 2002 @ 23:48:
Weet iemand hoe ik mijn client zover kan krijgen dat ie automatisch afsluit als ik mijn compu uitzet, want nu krijg ik een waarschuwing dat ik x86core.exe moet uitschakelen. Beetje irritant.
kinderziektes
xcore86.exe opstarten, knop eigenschappen bovenin aanklikken, tabblad extra, en daar de optie UITvinken "waarschuwen indien actief"
Werkt bij dosclient SETI en G@H
Werkt bij dosclient SETI en G@H
Juist
Ok, 1 gbit lijn is back.
Nieuwe server heb ik geconfigged vanavond (1 ding, redhat ZUIGT !).
Verder gaat Doc het weekend bezig met de loader fixen. Ik ben er het weekend niet en ik heb dinsdag tentamen. Doc probeert de loader dan af te hebben en dinsdagavond zal ik dan de stats proberen af te maken.
Nieuwe server heb ik geconfigged vanavond (1 ding, redhat ZUIGT !).
Verder gaat Doc het weekend bezig met de loader fixen. Ik ben er het weekend niet en ik heb dinsdag tentamen. Doc probeert de loader dan af te hebben en dinsdagavond zal ik dan de stats proberen af te maken.
Er is weer een nieuwe client beschikbaar. Het is versie CF, met ook een nieuwe core, versie WD. Dit staat er in de history.txt:
link naar de clientVers: CF
1. New core (vers: WD) release. This is to fix an uninitialized
variable that caused several unrequired PLIST saves under certain
rare conditions.
2. Clean up of comments in preperation to public release of the Win32
CLI/Service wrapper.

[ Voor 8% gewijzigd door Pyrus op 29-11-2002 20:02 ]
WOEI, Team ColdFusion krijgt een versie nummer in dit projectPyrus schreef op 29 November 2002 @ 14:16:
Er is weer een nieuwe client beschikbaar. Het is versie CF,
http://www.ecompute.org/ecc2/clients.htmlVerwijderd schreef op 29 november 2002 @ 15:22:
link naar nieuwe client?
Verwijderd
Het kan aan mij liggen maar klopt het dat de stats al 3 dagen niet zijn bijgewerkt...??.?...
Ik heb donderdag een hoop geflushed maar er is nog steeds niks te zien....
Ik heb donderdag een hoop geflushed maar er is nog steeds niks te zien....
Verwijderd
Ja nu is het onderhand half 5 en ik heb nog steeds geen antwoord......
Wat is iedereen hier toch snel.....
Wat is iedereen hier toch snel.....
Hmmm... Wow, ik denk FAQ!!!!11
Maar, inderdaad de stats doen het niet, maar ik denk dat de punten nog steeds @ ECC2-109 aankomen hoor
Maar, inderdaad de stats doen het niet, maar ik denk dat de punten nog steeds @ ECC2-109 aankomen hoor
Intentionally left blank.
Nogmaals, de stats-server en de DP-server zijn 2 verschillende servers.
De DP server is af, klaar, draaiende zonder fouten, en daarom is het project (2 weken geleden?) officieel gestart.
Aan de stats-server wordt hard gewerkt, met de afgelopen weken wat vertraging door brand en belangrijke mensen die ineens een week wegmoesten, maar nadert ook voltooiing. De stats zijn op dit moment nog wel beta! Het klopt dat de stats niet geupdate worden, als het goed is wordt dat komende week gefixt. Nog even geduld dus.
En het kan zijn dat je op zaterdagavond iets later je antwoord krijgt..maar dat is niet zo gek toch?
De DP server is af, klaar, draaiende zonder fouten, en daarom is het project (2 weken geleden?) officieel gestart.
Aan de stats-server wordt hard gewerkt, met de afgelopen weken wat vertraging door brand en belangrijke mensen die ineens een week wegmoesten, maar nadert ook voltooiing. De stats zijn op dit moment nog wel beta! Het klopt dat de stats niet geupdate worden, als het goed is wordt dat komende week gefixt. Nog even geduld dus.
En het kan zijn dat je op zaterdagavond iets later je antwoord krijgt..maar dat is niet zo gek toch?
[ Voor 10% gewijzigd door jeroon op 01-12-2002 13:12 ]
Er wordt gewerkt aan de statsserver. Er wordt een nieuwe server geplaatst etc. Innuedo hoopt komende week de stats final te krijgen.
Je punten komen iig zeker weten wel aan. De statsserver staat geheel los van de dp server. Je kunt in je eigen client ook realtime je eigen stats zien.
edit:
dem net weer te traag
Je punten komen iig zeker weten wel aan. De statsserver staat geheel los van de dp server. Je kunt in je eigen client ook realtime je eigen stats zien.
edit:
dem net weer te traag
[ Voor 6% gewijzigd door ColdFusion op 01-12-2002 13:14 . Reden: ZZzzzZZ ]
Ja, ik probeer Doc nu te bereiken maar irc.ecompute.org is down
Verwijderd
gaan die stats hier bijna aankomen of moeten we wachten tot het einde van het project. Rc 5-72 is bijna daar en als die hier niet snel een beke die stats in orde brengen stap ik wel over hoor. Ik doe het hier al bijna 3 weken zonder stats en ben nu lekker aant grazen op een accountje buiten dpc zodat ik, als de stats er zijn, dpc join en jullie weer wat extra puntjes krijgen ma als die stats nooit komen geef ik die punjes nu en trap ik het af ...
Bij de vorige rc5 werden punten die je buiten DPC graaste niet meegenomen naar DPC als je ons joinde. Teminste, dat was om team hoppen tegen te gaan, wel een goede zet. Maar ik weet niet of dat ook geld als je eerst teamloos door het leven gaat en daarna DPC joined...
...
Dan was het niet zo. Dus eerst teamloos en dan naar een team, dan werd alles daar geparkeerd. Van team naar team dan bleef de rest bij het team.
Bij ECC2-109 geldt dit ook. Als je als teamloze een team joined, neem je al je punten mee. Vertrek je daarna na een ander team, blijven je reeds gedane punten bij je oude team en begin je bij je nieuwe team op 0. Bij de userstats heb je wel gewoon het totaal dat je voor beide teams hebt gedaan.
Is dat zo ColdFusion? Geweldig!
Heeft mijn mailtje ten tijde van de 'DukeBox-problemen' toch nog nut gehad.
Goed bezig, die mannen van ECC2-109
TFS draait idd ook al een tijd ECCp2 maar de subteam leden beginnen behoorlijk onrustig te worden zonder stats en hebben inmiddels ook door dat de RC72 er weer is.Verwijderd schreef op 03 december 2002 @ 11:09:
gaan die stats hier bijna aankomen of moeten we wachten tot het einde van het project. Rc 5-72 is bijna daar en als die hier niet snel een beke die stats in orde brengen stap ik wel over hoor. Ik doe het hier al bijna 3 weken zonder stats en ben nu lekker aant grazen op een accountje buiten dpc zodat ik, als de stats er zijn, dpc join en jullie weer wat extra puntjes krijgen ma als die stats nooit komen geef ik die punjes nu en trap ik het af ...
Ja daar heeft een discussie over gelopen op het ECC2 forum.Mobster schreef op 03 december 2002 @ 15:59:
Is dat zo ColdFusion? Geweldig!Heeft mijn mailtje ten tijde van de 'DukeBox-problemen' toch nog nut gehad.
Hier de discussie.
Hier het besluit.
Voor wat de stats betreft, Jay (coordinator) heeft een uitgebreide reactie gegeven op de mailinglist. Ik zal m even quoten:RobzQ schreef op 03 december 2002 @ 16:17:
[...]
TFS draait idd ook al een tijd ECCp2 maar de subteam leden beginnen behoorlijk onrustig te worden zonder stats en hebben inmiddels ook door dat de RC72 er weer is.
I know this isn't the answer that people want to hear. But the new stat
system is still being worked on.
As many of you know, the project was released earlier than originally
planned. This caught the stats development team by surprise. Then there
were several emergencies (such as an ISP burning down!) that have
plagued the stats team from the beginning. In addition it has been
difficult finding an Internet connection with enough bandwidth when
we're not in the position to pay for it.
The head of the stats development team has assured me that the brand new
server will be on the Internet (using a brand new T1 connection) within
1-3 days - barring any more emergencies...
In the meantime, please bear with us and understand that we're working
as hard as possible to bring you a great stats reporting system. And be
assured, 100% of your work is being recorded and will be reported on the
stats site.
Jay Berg
ECC2 Project Coordinator
Ik heb nu al 2 keer een beetje geflushed maar ik heb nog steeds geen confirmation mail ontvangen.
Ik heb 29 november voor de eerste keer geflushed en voor zover ik tot nu toe in het topic lees zouden die confirmation mails moeten werken.
Is dit gewoon traag of hebben anderen hier ook problemen mee?
Ik heb 29 november voor de eerste keer geflushed en voor zover ik tot nu toe in het topic lees zouden die confirmation mails moeten werken.
mookie
mookie schreef op 03 December 2002 @ 17:52:
Ik heb nu al 2 keer een beetje geflushed maar ik heb nog steeds geen confirmation mail ontvangen.
De mailtjes worden door de stats-server verstuurd. Die werkt op het moment niet, dus worden er ook geen mailtjes verstuurd
Zodra die gaat werken, worden er iedere statsrun (in het begin om de 6 uur), mailtjes verstuurd, naar iedereen die voor het eerst een DP heeft verstuurd naar de server.
Lijkt me een goed en duidelijk verhaal. Gelukkig waren veel grote (lees: bekende) namen het eens met je uitleg. Mijn dank daarvoor.ColdFusion schreef op 03 December 2002 @ 17:18:
[...]
Ja daar heeft een discussie over gelopen op het ECC2 forum.
Hier de discussie.
Hier het besluit.
Uit de post van JBerg begrijp ik dat Innuedo officieel betrokken is bij het hoogst mogelijk niveau van organisatie van ECC2-109?
* Mobster heeft een tijdje onder een steen gelegen en volgt het allemaal niet zo 100%
Ikkuh maak de stats-engine die pagina's genereert uit de stats database. De stats database wordt gevuld door een loader van Doc. Deze is al een hele tijd down en er zitten bugs in. Daarom doen mijn stats het dus niet goed. Deze loader zou morgen online moeten zijn.
Verder is de stats-server eindelijk op i-net aangesloten en deze wordt morgen/overmorgen getest.
Als de nieuwe server en loader het doen (waar ik dus niets aan kan doen
), dan maak ik de pagina's zo snel mogelijk af..
Maar ik kan dus niet sneller... omdat ik niet verder kan nu.
Maar om je vraag te beantwoorden Mobster, ik zit in het (officiele) ecc2-stats team ja
Verder is de stats-server eindelijk op i-net aangesloten en deze wordt morgen/overmorgen getest.
Als de nieuwe server en loader het doen (waar ik dus niets aan kan doen

Maar ik kan dus niet sneller... omdat ik niet verder kan nu.
Maar om je vraag te beantwoorden Mobster, ik zit in het (officiele) ecc2-stats team ja
Cool. Succes ermee (voor zover je het nodig hebt
)
Bedankt, maar (helaas) bedankt. De beslissing is anders uitgevallen. Team Frikandel Speciaal gaat meedoen met de RC5 competitie. Daarvoor hebben we een aantal redenen:ColdFusion schreef op 03 december 2002 @ 17:20:
Voor wat de stats betreft, Jay (coordinator) heeft een uitgebreide reactie gegeven op de mailinglist. Ik zal m even quoten:
1) ECCp2 client - De ECCp2 client is verre van optimaal en veroorzaakt vertragingen en andere problemen.
2) De ECCp2 stats. Het duurt te lang en de beloofde subteam stats functie is niet aanwezig.
Desalnietteplus hoop ik dat de mensen die wel voor ECCp2 kiezen er veel plezier aan beleven en er natuurlijk voor gaan zorgen dat DPC op 1 staat!
Persoonlijk vink het ook best jammer, zeker gezien de toffe stats tijdens het eerste ECCp project (thanx innuendo) maar we zijn nou eenmaal een (sub)team dus 'de groep' is belangrijker als het project. We feesten vrolijk verder met RC5..
TFS (TeamFrikandelSpeciaal
) veel succes bij RC5, en wie weet zien we jullie later nog eens terug hier als alles wel mooi en goed is
Deze plek is te koop.
Er is een optimized client core uitgekomen. Hier het officiele bericht:
De client met nieuwe core is hier te downloaden. Het is voldoende om alleen de core te overschrijven (x86core.exe). Stop de client (bij service, eerst service stoppen) en overschrijf de core met de nieuwe versie. Start de client weer en graas nog sneller mee met ECC2!!
Het is nog wel steeds client versie CF, maar nu met core 0.99. Alleen op AMD K6 cpu's wordt aanbevolen de oude core te behouden daar deze sneller is dan de optimized.The new high-speed x86core is now available on the project web site.
This provides an amazing improvement for P4 systems (50-70%) and a
smaller improvement (10-15%) for non-P4 systems. Simply replace your
existing x86core.exe file with the one from the CLI/Service release
package and restart your client.
Note that older K6 systems need to continue using the older version core
since the new core runs very slightly slower on K6 systems.
The new core was created by Ricardo Barreira (Knightmare on the IRC
server). I hope everyone gives him a resounding vote of thanks for the
tremendous work he's done!
De client met nieuwe core is hier te downloaden. Het is voldoende om alleen de core te overschrijven (x86core.exe). Stop de client (bij service, eerst service stoppen) en overschrijf de core met de nieuwe versie. Start de client weer en graas nog sneller mee met ECC2!!