_______________-=Team ColdFusion=-_______________
#2 DPAD - #2 OGR27 - #2 F@H - #3 R@H - #5 RC5 - #6 SoB - #10 WCG
||| #1 ECCp109 - #1 ECC2-109 - #1 OGR24 - #1 D2OL P1|||
Working on itHeineken schreef op 11 november 2002 @ 22:15:
Iets voor WDO?
edit:
done
Toch maar eens een andere sig bedenken :P
Ik wacht eigenlijk nog ff op de GUI client en op de stats. Ik moet namelijk bij 25 man uitleggen hoe ze deze shit moeten doen
446k It/s (100m) 0:0:0:0 DPs
Ik draai hem op een P3 1GHz.
Maarrre hoe join ik nu DPC ??
Dit is wel triest.. Met een P4 2.0 Ghz heb ik dezelfde snelheidZeck schreef op 12 november 2002 @ 09:26:
Zo, m'n NEO client heeft er aan moeten geloven![]()
446k It/s (100m) 0:0:0:0 DPs
Ik draai hem op een P3 1GHz.
maar ontopic inderdaad een mooie uitleg. Maar wel even een voet nootje wanneer de stats uit beta komen wordt alles inprinciepe (zo ver ik weet) toch er uit gegooid? Niet de resultaten maar wel de member namen en team formaties en zo toch? In iedergeval dat was het idee er van. Nu testen en dan bij live gaan er weer een frisse beurt door heen jagen.
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
Verder zijn de stats wel in beta fase, zodra ze strax final gaan worden alle entries weer gedelete. Dus dan moet iedereen nog een keer zijn account activeren en DPC joinen. Je dp's die je al hebt gegraasd blijf je uiteraard wel houden, die raakl je dus niet kwijt als de accounts en teams gereset worden. Meer info daarover volgt ter zijner tijd.
Over de P4, ja die zal ook bij ECC2-109 bagger presteren. De client zal gebruik maken van MMX instructies. De P4 zal een heel andere core nodig hebben om snel te kunnen grazen. Echter de kans dat die, i.v.m. de korte duur van ECC2-109, komt is klein. Waarom zuigt de P4 dan zo? Ja zelfde reden als bij ECCp, de P4 is gebouwd voor grote data doorvoer, daar is die super in, echter bij ECC2 is er niet zo enorm veel data te verwerken, het gaat meer om de rekenkracht per cycle. En die ligt door de instructies van een P4 lager als bij een P3 en de AMD's.We want to state that all activations and teams will be removed (DP's will still be valid) when the final stats are released.
But we encourage you to try out all functions that are working according to this main site!
Verwijderd
Als we uitgaan van een 50% kans
Als ik het goed begrijp doet Innuedo nu wat Chris bij ECCp deed?
Tja wat is fout? 50% kans bij 20,5 MDP is toch gewoon goed? En als het later blijkt dat het toch niet in de eerste 50% zat, moet dat bijgesteld worden ja. Maar fout is het iig niet, kan ook zeggen 100% kans bij 41 MDP. Maar voor die tijd is het zeker weten wel opgelost als je er een kansberekening op los laat.Verwijderd schreef op 12 November 2002 @ 13:25:
Dat ging bij ECCp109 toch ook al fout? Die berekening moest toen ook iedere keer worden bijgesteld...
Nee niet echt. Chris deed alles bij ECCp, de server, de stats, de clients, email afhandeling, hosting etc. Bij ECC2 zijn het nu meerdere mensen die allemaal een stukje doen. Innuedo zorgt alleen maar voor de stats. Hij is bezig met het script dat de stats uit de database trekt.Als ik het goed begrijp doet Innuedo nu wat Chris bij ECCp deed?
Verdere betrokken personen:
* Chris has math core development and support.
* Jay has server development and project coordination.
* Steve has Win32 client development and support.
* Ian has *nix client development and support.
* Joel has statistics and forum support.
Tja, ik probeer er nog meer uit te halen als Doc/Joel terug is...Witlof schreef op 12 November 2002 @ 14:57:
Blijf het jammer vinden hoe ze het nu afhandelen mbt de subteams terwijl in de aanloop van het project zoveel lovende woorden uitgebracht werden mbt subteams.
Ik beslis zulke dingen helaas niet..
Same here, er was een hoop beloofd en nu moeten we zelfs met nog minder als bij ECCp doen... Beetje zonde.Witlof schreef op 12 November 2002 @ 14:57:
Blijf het jammer vinden hoe ze het nu afhandelen mbt de subteams terwijl in de aanloop van het project zoveel lovende woorden uitgebracht werden mbt subteams.
Als het maar duidelijk boven de stats gezet wordt dan. Dat ontbrak in den beginne nogal eens. Zijn toentertijd een hoop misverstanden door ontstaan.Verwijderd schreef op 12 november 2002 @ 13:25:
[...]
Dat ging bij ECCp109 toch ook al fout? Die berekening moest toen ook iedere keer worden bijgesteld...
Als ik het goed begrijp doet Innuedo nu wat Chris bij ECCp deed?
Yepp.Mobster schreef op 12 november 2002 @ 15:48:
[...]
Als het maar duidelijk boven de stats gezet wordt dan. Dat ontbrak in den beginne nogal eens. Zijn toentertijd een hoop misverstanden door ontstaan.
de 50% grens ligt op 20,5 Miljoen DP's. Ik zal eens vragen wat de 90% kans is.
Verwijderd
Echter nog 1 ding : en hoe join ik DPC eenmaal ik in de stats sta ?
En dan ga ik er van uit dat ik geduldig gewacht heb tot ik een DP heb ingestuurd en die mail heb gekregen, heb ingelogd op dat statsbeest en mezelf een nick heb toegekend. En dan ?
Als je inlogt met je account, waar je dus ook je nick invult krijg je de volgende opties:Verwijderd schreef op 12 november 2002 @ 15:58:
Prima stukje ColdFusion ! Bijzonder nuttig
Echter nog 1 ding : en hoe join ik DPC eenmaal ik in de stats sta ?
En dan ga ik er van uit dat ik geduldig gewacht heb tot ik een DP heb ingestuurd en die mail heb gekregen, heb ingelogd op dat statsbeest en mezelf een nick heb toegekend. En dan ?
* Create a new team
* Change your team
* Change your name
* Change your password
* Change your team info (Team leaders only)
Bij change your team kies je uit het pull down menu DPC en klaar is _piranha_
Ik zal dat nog even toevoegen aan de faq vandaag of morgen.
Verwijderd
Dank je ! Nu weet ik zo ongeveer alles wat ik wou weten. We kunnen de komende dagen een en ander gaan testen...ColdFusion schreef op 12 November 2002 @ 16:01:
...
Bij change your team kies je uit het pull down menu DPC en klaar is _piranha_
Ik zal dat nog even toevoegen aan de faq vandaag of morgen.
Verwijderd
heb eens gekeken hoe hij reageerde op een overclock en wat bleek door mijn fsb weer op normaal te zetten kreeg ik maar 860 It/s en door mijn fbs op 142 te zetten kreeg ik 920 It/s een leuke winst dus van 7%
Verwijderd
Hoe lang duurt het eer ik een dp vindt (heb XP 2000 900It/s) hij is al een tijdje bezig maar nog niets
Draai nu 829k It/s. @amd 1900+
182k It/s. @P2 400Mhz
195k It/s. @P3 450Mhz
1206k It/s. @ totaal
Verwijderd
of moest ik alleen die "//" verwijderen en niet de spatie die erbij hoorde "// "?
De statsloader ligt er nog steeds uit. Doc is nog niet terug. Is ook te lezen op de statssite.Verwijderd schreef op 12 november 2002 @ 20:25:
hoe lang blijft die statserver down ik krijg nog steeds geen mail
of moest ik alleen die "//" verwijderen en niet de spatie die erbij hoorde "// "?
Ik hoop morgen een update op de FAQ te kunnen afronden waarin wat vragen in verwerkt zitten die ik inmiddels voorbij heb zien komen. Maar ik moet vanavond even een eindpresentatie voorbereiden, dus nu helaas geen tijd. Bear with me
Wanneer switched team switch erheen eigenlijk?
#StopBurningStuff
Verwijderd schreef op 12 november 2002 @ 22:39:
[...]
Moet het project niet eerst even officieel beginnen? Of heb ik wat gemist?
Ja het hele verhaal van Coldfusion wat hij heeft getikt...
De oude crew... helemaal zo slecht niet.
Verwijderd
I loved the one that was used for eccp-109, but I dont know who wrote it.
I would love to know if someone is working on one for ecc2
(I cant program myself out of a box, let alone try something like this)
Ik zet TSC wel ff tijdelijk stop
Realtime trouwens... RIELEKST!
Bestuurder van een KIA EV6 77,4kwh RWD GT-Line - Yacht Blue
is die server alweer up??
Van klussen krijg je grijze haren
Verwijderd
Ik heb nog niet de specs... weet iemand of die al bekent zijn?bitwizz schreef op 13 november 2002 @ 15:16:
Wie is er eigenlijk al bezig met een personlijke proxy? ik wil best als tester te werk gaan.
I programmed the TCF/public proxy. The ecc2 proxy will be a little bit harder, but when the specs are published, I'll try to have one online ASAP.Verwijderd schreef op 13 November 2002 @ 14:08:
TC, or anyone, do you have a proxy program yet
I loved the one that was used for eccp-109, but I dont know who wrote it.
I would love to know if someone is working on one for ecc2
(I cant program myself out of a box, let alone try something like this)
Zie: http://ecc2.student.utwente.nl/fenrir schreef op 13 november 2002 @ 15:44:
* fenrir wacht nog steeds op zijn meeltje..
Daar staat dat Doc nog steeds weg is, en je dus geen mailtje kan krijgen. Als hij terug is, staat het daar op.
Nee hoor, TCF was de eersteThanatos schreef op 13 November 2002 @ 14:48:
Ok I'm in again!!! Ik ben de eerste die DPC joint wedden![]()
bitwizz schreef op 13 november 2002 @ 15:16:
Wie is er eigenlijk al bezig met een personlijke proxy? ik wil best als tester te werk gaan.
Proxy's?
Op dit moment moet ik daar nog nee tegen zeggen. Het is nog niet mogelijk een proxy te draaien en die zijn er dus verder ook nog niet. Dit gaat echter wel komen, ik ken al verschillende mensen die de oude ECCp proxy gaan upgraden naar ECC2 proxy. Het punt is dat de main server nog wat security issues heeft, waardoor de benodigde code nog niet wordt vrijgegeven omdat er dan mensen misbruik van de situatie kunnen gaan maken. Zodra dit is opgelost wordt de code vrijgegeven en zullen snel de proxy's gaan volgen.
fenrir schreef op 13 november 2002 @ 15:44:
* fenrir wacht nog steeds op zijn meeltje..
De statsloader ligt er nog steeds uit. Doc is nog niet terug. Is ook te lezen op de statssite
Verwijderd schreef op 12 november 2002 @ 22:39:
Moet het project niet eerst even officieel beginnen? Of heb ik wat gemist?
Stand van zaken
Het project is inmiddels 'live' al zijn bepaalde dingen nog wel in betafase. Dat wil zeggen dat het project al wel officieel gestart is, maar de client is nog wel beta maar wel al te downloaden. <knip>
Maar als er een proxy te maken valt (zoals bij RC5/OGR het geval is) kunnen subteams nog (dmv IP-adressen koppelen aan namen) subteamstats maken. Dat zou nog wel positief zijn en hopelijk komt deze ook voor linux
Ons team wacht waarschijnlijk nog even, na wat DP's verstuurd te hebben in de testfase, tot er wat meer duidelijkheid is mbt subteams in dit project.
Verwijderd
Sorry, sorry, sorryColdFusion schreef op 13 november 2002 @ 21:58:
Lezen sommige mensen wel?? *zucht* Doe je dan al die moeite voor...

Verwijderd
Alleen als ik m als windows service draai, hoe kan ik dan mn gegevens (It/s) checken?
LogfileVerwijderd schreef op 13 november 2002 @ 23:01:
Hehe, TSC verwijderd en Ecc2-en maar!![]()
Alleen als ik m als windows service draai, hoe kan ik dan mn gegevens (It/s) checken?
Verwijderd
Goh, hoe zou dat komen. Soms omdat ik bij TCF zit en hun _misbruikt_ heb om de stats te testen?ColdFusion schreef op 13 November 2002 @ 21:57:
[...]
Nee hoor, TCF was de eersteNet nadat de stats up waren.
Verwijderd
THANK YOU!
Please, let me know, as I got a few that cannot hit the real world
I wish the stats would get updated....

Tuurlijk.Struis schreef op 14 November 2002 @ 16:49:
ColdFusion meld je hier ook ff als de mailtjes weer rond gestuurd worden ?? dan kan ik ff mijn hotmail in gaten houden. Ik kijk er normaal nooit.
Verwijderd

Verwijderd
heeft ooit zelf of 61 zitten grazen tijdens een korte overclock sessie
Zet die Volcano op 7 volt en je hebt nergens last meer vanVerwijderd schreef op 14 November 2002 @ 20:59:
Ik wilde ook wel graag mee gaan doen, maar m'n server trekt het niet (is maar een P3 550 en als ik ecc2 er op zet kan die geen http-requests meer aan), mijn vaders P4 zuigt (tja t is een P4 he...) en mijn eigen Athlon XP is opzich wel lekker aan het grazen (722k it/s op XP1800) maaaarrr, mijn volcano7 begint een btje erg hard te loeien
Normaal zo'n 40 graden, nu 51
Helaas...
zal hem binnenkort maar is OC-en naar fsb 133@140+~150+? Weet iemand hoe ver hij kan?
//edit waar is eig dat minimize ding dattie in je systray gaat? Komt dat pas bij final versie?
"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming
Verwijderd
In de nieuwe versie komt er ook een .SPD file die dezelfde info geeft als je bij de cli op het scherm krijgt. Deze zou (samen met de GUI client) ongeveer dit weekend gereleased worden. Bron: JBergVerwijderd schreef op 13 november 2002 @ 23:01:
Hehe, TSC verwijderd en Ecc2-en maar!![]()
Momenteel zijn er ong. 51850 DP's gevonden btw
Please guys, I'm trying to troll here.
If I failed to offend you in this post, please leave a message. I will address you in next post.
Verwijderd
Hier een 2100+ die altijd op 61 graden snort.Verwijderd schreef op 14 November 2002 @ 21:16:
wel mijn processor doet er 55 geen probleem hoor mijn xp 2000 graast lekker verder
heeft ooit zelf of 61 zitten grazen tijdens een korte overclock sessie
Max is 85 die ze aankunnen... geen enkel probleem dus.
En lekker warm in de winter.
Uit de FAQ:MadMarky schreef op 15 november 2002 @ 22:40:
Ik weet dat de ene dp langer duurt dan de andere, maar dit vind ik wel erg extreem:
[afbeelding]
Na anderhalf uur rekenen is het punt nog niet klaar. Kon helaas niet zien hoeveel iterations het punt in totaal was, moest weg.
Iemand al dp's van 10.000m iterations gehad?
Hoeveel iterations is 1 DP?
Dit is een ander getal als wat we bij ECCp gewend waren. 1 DP is nu gemiddeld 1.070.000.000 (was 550.000.000 bij ECCp). Grofweg 2x zo groot dus. De waarden kunnen wel behoorlijk verschillen, er zijn gevallen bekend uiteenlopend van 400m tot 11.000m. Kijk dus niet gek op als je client bij 1.070m (1.070.000.000) nog gewoon verder gaat.
Bij mij heeft 't tot nu toe gevarieerd tussen de 235M ( eh, das een recordHoeveel iterations is 1 DP?
Dit is een ander getal als wat we bij ECCp gewend waren. 1 DP is nu gemiddeld 1.070.000.000 (was 550.000.000 bij ECCp). Grofweg 2x zo groot dus. De waarden kunnen wel behoorlijk verschillen, er zijn gevallen bekend uiteenlopend van 400m tot 11.000m. Kijk dus niet gek op als je client bij 1.070m (1.070.000.000) nog gewoon verder gaat.
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
Doc is weer thuis en heeft de boel gefixed. Er zijn vannacht 129 confirmation emailtjes verstuurd. Alles draait weerNovember 15, 2002 9:00:00 PM CST
Ok. I'm back home and I looked at the data loader. The problem was isolated and resolved. For those that are interested, I was checking the creation date on the file I got from Jay. The problem was that it was not changing. I have it looking at the modification date which is the most recent date the file was changed. The only one with write access to that folder is jay. So the problem is solved.
On another note, we have approximately 245 users doing Ecc2 at the moment and more are trickling in. I've sent confirmations to everyone but some have come back as undeliverable. If you think you might be one of those, please let me know. I will not publicly give out the emails so if you think you are one of them, please email me and let me know.
Lastly, I am looking at ways to make the stats faster and may have to bring the server down for a bit one weekend to move it to a faster and safer location. I am not positive, but I might. If I can, I will try to make a seperate server and transfer the data there.
More updates to follow.
Thanks for being so patient.
Joel "Doc" Hopper
Verwijderd
De client is hier te vinden. Dit is tevens de service client. Je hoeft nu dus niet meer van Firedaemon gebruik te maken om deze als service te installeren. De client heeft nu deze mogelijkheid zelf.There is a new Win32 CLI client (Vers:CD) posted on the project site. It
includes the ability to run the client as a Win32 Service.
It is recommended that everyone upgrade when possible since the core has
also been upgraded (Vers:WB). The x86 core was failing to be
sufficiently random in choosing starting points. The symptom is that
occasionally a client would get into a loop and do the same work
repetitively. This resulted in either duplicate DP values (which are not
counted), or long periods of time without a DP discovery. Upgrading to
the Vers:CD Win32 CLI client will also update the x86 core.
Jay Berg
De linuxversie gaat waarschijnlijk dit weekend nog Alpha draaien. In de loop van komende week zal deze als beta beschikbaar worden voor ons.
Tevens wordt er aan een multi-cpu client gewerkt. Dus 1 client voor meerdere cpu's. Je werkt dan gewoon met 1 CLIclient.exe die meerdere keren de core opstart. Het is nog niet bekend wanneer deze client gereed is.
Da's mooi. Ik vergeet nu nog wel eens een tweede client te startenColdFusion schreef op 16 November 2002 @ 18:42:
Tevens wordt er aan een multi-cpu client gewerkt. Dus 1 client voor meerdere cpu's. Je werkt dan gewoon met 1 CLIclient.exe die meerdere keren de core opstart. Het is nog niet bekend wanneer deze client gereed is.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.
Dus als het meezit kan er binnenkort begonnen worden met het schrijven van proxy's[02:47] <JBerg> With any luck at all, I'll be publishing the protocol within a couple of days.
[02:47] <JBerg> We just finished adding the last of the server security, so we're now able to open it up.
Copy paste dit in kladblok, sla het op als ecc2.mrc in de root van mirc. Vervolgens doe je in mirc /load -rs ecc2.mrc en met een rechtermuisklik in een kanaal krijg je in het menu de optie ECC2-109 bij. Klik daar op set om de juiste directory te kiezen. Vervolgens kun je op stats klikken of /ecc2 typen voor de stats.menu channel {
ECC2-109
.Stats: ecc2
.Set
..ECC2 Dir: set %ecc2logfile $shortfn($sfile(c:\,Choose the ecc2-109.spd file in your ECC2 dir,OK))
}
alias ecc2 {
if (%ecc2logfile == $null) { set %ecc2logfile $shortfn($sfile(c:\,Choose the ecc2-109.spd file in your ECC2 dir,OK)) }
if (%ecc2logfile == $null) { echo $chan Failure | halt }
set %speed $gettok($read(%ecc2logfile,$lines(%ecc2logfile)),1,32)
set %temp $gettok($read(%ecc2logfile,$lines(%ecc2logfile)),4,32)
set %its $gettok($read(%ecc2logfile,$lines(%ecc2logfile)),3,32)
set %its $remove(%its,$chr(40),$chr(41))
set %aantwusdone $gettok(%temp,1,58)
set %aantwuswaiting $gettok(%temp,2,58)
set %aantwusaccount $gettok(%temp,3,58)
say 12ECC2-109 4[ $+ 12 %speed 4It/sec, 12 %its 4iterations on current DP, 12 %aantwuswaiting 4DP's pending, 12 %aantwusdone 4DP's total on this pc, 12 %aantwusaccount 4total on this account ]
}
Het ziet er dan als volgt uit:
[21:23] <ColdFusion> ECC2-109 [ 361k It/sec, 160m iterations on current DP, 0 DP's pending, 225 DP's total on this pc, 478 total on this account ]
Met dank aan jeroon voor wat tips
edit: kleine uitbreiding.
Oh, en de stats werken nu wel weer maar de history werkt alleen bij de teams en niet bij de users. Als ik op history click krijg ik gewoon alleen de laatste dag te zien waarop geflushed is met daarbij het totaal aantal DP's. Klein bugje
Klopt is inmiddels bekend. Innuedo kan hier zo niets aan doen, het ligt aan de manier waarop Doc de database update. Maar die twee hebben elkaar nog niet gesproken, maar het zal opgelost worden iigWitlof schreef op 17 november 2002 @ 20:30:
* Witlof kan haast niet wachten tot er een proxy uit is
Oh, en de stats werken nu wel weer maar de history werkt alleen bij de teams en niet bij de users. Als ik op history click krijg ik gewoon alleen de laatste dag te zien waarop geflushed is met daarbij het totaal aantal DP's. Klein bugje
http://www.dutchpowercows.org/doc.php?id=231 deze stond er een tijdje en heeft al 2 updates achter de rug.
hier werd het ook al gemeld zie ik nu
Wie kijkt er ook nog op die site? Zwaar verouderd...MarkB schreef op 17 november 2002 @ 22:16:
Speciaal voor de mensen die hem niet hebben staan (noem geen namen)
http://www.dutchpowercows.org/doc.php?id=231 deze stond er een tijdje en heeft al 2 updates achter de rug.
hier werd het ook al gemeld zie ik nu
Verwijderd
Stuur eens wat nieuws in dan!? Van DPC-ers, voor DPC-ers.MadMarky schreef op 17 November 2002 @ 22:19:
[...]
Wie kijkt er ook nog op die site? Zwaar verouderd...
Zo was het toch MarkB
Mobster schreef op 18 November 2002 @ 13:15:
[...]
Stuur eens wat nieuws in dan!? Van DPC-ers, voor DPC-ers.
Zo was het toch MarkB
Jij mag meneer zeggen
Maar je hebt helemaal gelijk niks aan toe te voegen.
Verwijderd
Zie output hieronder (en voor de it/s stats freaks : da's op een athlon 750 classic) :
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| 382k It/s (27m) 0:0:0:0 DPs 10049 383k It/s (44m) 0:0:0:0 DPs 10049 382k It/s (66m) 0:0:0:0 DPs 10049 383k It/s (89m) 0:0:0:0 DPs 10049 383k It/s (113m) 0:0:0:0 DPs 10049 383k It/s (136m) 0:0:0:0 DPs 10049 383k It/s (159m) 0:0:0:0 DPs 10049 384k It/s (182m) 0:0:0:0 DPs 10049 384k It/s (205m) 0:0:0:0 DPs 10049 381k It/s (220m) 0:0:0:0 DPs etc... |
Verwijderd
En ik zal in het vervolg eerst es dat forum checken voor ik hier ga blaten
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Lijkt me vrij goed mogenlijk... Aangezien er nog meer servers daar down zijn neem ik aan dat onze innuendo ook getroffen is
Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...
De statsserver, en de server die de DP's ontvangt en opslaat, zijn 2 compleet verschillende servers. De DP server staat ergens in de VS geloof ik
Verwijderd
UT brand:
http://www.maximedia.nl/m...sx_maxidoc/281-33-158.asx
http://www.tctubantia.nl/
http://www.bsdfreaks.nl/files/brand.htm
Waarschijnlijk alleen z'n verbinding.
Verwijderd
Dit betekent dus dat er 2 DP's missen.
Kan ik hier nog wat aan doen?
En nog een vraag: is het mogelijk om een logfile te maken ofzo dat je kan zien hoeveel punten er worden gezocht om 1 DP te krijgen? Ik ben hier zelf geen kenner in, maar het lijkt me wel leuk om te hebben
Ja de statsserver draait bij InNuedo in zijn studentenflat. Die is verder niet afgefikt. Maar er is gewoon geen internet meer, alle hoofdservers, routers etc zijn verloren gegaan.Verwijderd schreef op 20 november 2002 @ 14:29:
Weet iemand of the ECC2 statsserver daar ook staat? Het netwerk ligt er iig uit dat is zeker.
UT brand:
http://www.maximedia.nl/m...sx_maxidoc/281-33-158.asx
http://www.tctubantia.nl/
http://www.bsdfreaks.nl/files/brand.htm
De statsserver staat los van de DP server. Er gaan dus geen punten verloren. InNuedo zal proberen het zsm weer online te krijgen, maar hij is natuurlijk afhankelijk van hoe snel surfnet weer up is.
InNuedo zelf maakt het overigens prima
Ik vind at Innuedo de stats ook prima maakt.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Verwijderd
nee die 108 wordt maar om het uur geupdate lees de faqVerwijderd schreef op 20 November 2002 @ 14:35:
Ik ben ook bezig met ecc2 maar nu staat er in mijn client dat ik 110 DP's heb gevonden. 0 zijn er nog niet naar de server gestuurd en in totaal zijn er 108 naar de server gestuurd.
Dit betekent dus dat er 2 DP's missen.
Kan ik hier nog wat aan doen?
Verwijderd
bij mij was het altijd hetzelfde getalVerwijderd schreef op 20 November 2002 @ 16:59:
[...]
nee die 108 wordt maar om het uur geupdate lees de faq
nu niet meer.
Verwijderd schreef op 20 November 2002 @ 16:59:
nee die 108 wordt maar om het uur geupdate lees de faq
uit de FAQ:
vaag probleem dus..17906 is het totaal aantal DP's voor het hele project (1x per uur of na verzenden van een DP geupdate)
Verwijderd
Ik laat het er nog ff bij zitten zolang het bij 2 DP blijft. Als het veel erger wordt trek ik wel weer aan de bel. Ook omdat deze client nog beta is. Hoop iig dat het niet meer voorkomt, dat kost me alleen maar punten
Het is wel een bekend probleem. Tenminste je bent niet de eerste waarbij dat voorkomt. Heb je misschien nog met de WA core gedraaid? Bovenin de CLI staat versie bv CDb/WB is de laatste versie. CDb staat voor de CLI versie, WB staat voor de wiskundige core versie. In de WA core zat een kleine bug waardoor een client soms in een eeuwige loop terecht kwam.Verwijderd schreef op 20 November 2002 @ 17:33:
[...]
Ik laat het er nog ff bij zitten zolang het bij 2 DP blijft. Als het veel erger wordt trek ik wel weer aan de bel. Ook omdat deze client nog beta is. Hoop iig dat het niet meer voorkomt, dat kost me alleen maar punten
Ook als je je client hebt geupdate vanaf een andere versie wil deze soms nog wel eens een dupe produceren. Als je het echt wilt weten wat het was zou je even naar de in de FAQ genoemde irc kanaal moeten gaan en aan Jberg ernaar vragen. Hij kan je dan precies vertellen waarom die 2 niet meegeteld zijn.
The CE/WC version is now available at the project web site.
- Multi-CPU support (CLI and Service)
- Saving of core state during shutdown
- Faster shutdown w/o delays
- Long file/path name support (finally!)
- Auto PLIST saving every 15 minutes
Hier downloaden:
http://ecompute.org/ecc2/ecc2.zip
Yepp.
updating stats op dit moment.
verbinding is wel traaaaaag (5-10 kb/s).. maar dat verbeterd vast wel..