Voetbal.nl had jij volgens je eigen regels waarschijnlijk ook niet mogen claimen, want er is vast wel iemand die als achternaam voetbal heeft.
Dat is niet waar. Het gaat mij niet om achternaam oid. Het gaat mij om het feit dat mensen domeinen kopen alleen maar met als doel ze voor grof geld door te verkopen
Meteen dan een aansluitende reactie op deze quote:
Vraagje, vind je het ook lame dat bedrijven aandelen verkopen, voor 100 keer meer als ze ze gekocht hebben?
Bedenk even wat aandelen zijn: jij investeerd geld (kapitaal) in een bedrijf en met dat geld kan een bedrijf groeien, meer winst maken en als jij daarvan profiteerd: terecht, je hebt er geld in gestoken. Om de analogie te maken naar het domeinkapen: daar wordt niemand beter van dan de kaper.
En die domeinkapers zoals jij het noemt zullen dit vast niet gedaan hebben om jou te pesten, maar omdat jij (misschien) een achternaam hebt die ook nog iets betekent en dus makkelijk te verkopen is, ik kan me niet voorstellen dat als jij aballea van je achternaam heet dat zij dan dit domein gaan kapen, maar als jij mario pizza heet kan ik het me wel weer voorstellen. Zeker omdat er €1500 voor gevraagd wordt
Mijn achternaam heeft geen betekenis, het is geen fel begeerd equivalent als voetbal.nl ofzo.
Dit alles doet mij trouwens denken aan die verhalen van mensen die dan type-aanduidingen verzinnen zoals sl-75 en als dan een bedrijf per ongeluk die aanduiding voor een product gebruikt klagen ze zo'n bedrijf aan (nadat het product lang en breed in de winkel ligt/op de wielen staat) om zo smakken geld binnen te krijgen.
Wat een gezeur, iemand anders is je voor, dit bedrijf investeerd geld in organisatie en diensten, vervolgens wil jij iets hebben waar hun ingeinvesteerd hebben, tjah dan mogen hun daar een vergoeding voor vragen. Lullig voor jou, maar je had gewoon eerder moeten registeren. Is niets onregelmentairs aan.
Investeren? Ha!. Dit bedrijf levert helemaal niets. Waar wordt in geinvesteerd? Domeinen zelf? 30 euro per jaar of minder is niet echt een investering te noemen, ook niet als je er 10.000 claimt, wetende dat je ze voor 10x tot 100x dat bedrag kan verpatsen en de koper geen andere keuze heeft.
Als iemand gewoon deze naam al had geclaimd en er zijn eigen site had neergezet, dan had ik er echt vrede mee gehad. het gaat mij om dat 'kapen'.
Misschien ook een idee: een bedrijf/persoon mag maximaal X domeinen registreren. Zo voorkom je misschien ook domeinhandel. stel X = 10. Kom je toch een eind? Domeinhamsteren lukt dan niet echt.
I rest my case!