Domeinkapers hebben mijn domein, wat te beginnen?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.701 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:39

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Topicstarter
Hallo,

Ik wil domein XYZ.nl hebben (xyz = vervanging van naam die ik wil). Nu blijkt dat het bedrijf http://www.domeinenbank.nl/ dit domein heeft gekaapt. :(

Nu vind ik domeinkaping en dan doorverkopen niet alleen schandalig, dat ze voor het domein wat ik wil ook nog 1500 euro ex btw mag betalen is gewoon echt absurd. :( :r

Zeker met het ook op de mogelijkheid dat particuleren straks ook een .nl mogen kopen is dit erg vervelend.

Vraag: wat kan ik in godsnaam tegen dit soort domeinpiraterij beginnen? Helpt het als ik het via mijn vaders bedrijf speel (onze achternaam is het domein)?

Waar kan ik dan terecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
9 van de 10x kan je hier niks tegen doen.

Als je achternaam ook de naam van het bedrijf is, maak je misschien kans om het te spelen dat je er meer recht op heb. Anders geef ik je weinig kans, zeker als het een veel voorkomende naam is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostdiepenmaat
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-09-2022
geef iets meer info graag:

- wat is de relatie tussen het domein dat je wil en jouw? is het bijvoorbeeld je bedrijfsnaam? achternaam? bla?

-waarvoor wil je het domein gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5721

deepman schreef op 11 November 2002 @ 20:33:
geef iets meer info graag:

- wat is de relatie tussen het domein dat je wil en jouw? is het bijvoorbeeld je bedrijfsnaam? achternaam? bla?
Dat staat er voor de rest ook niet ofzo:
Helpt het als ik het via mijn vaders bedrijf speel (onze achternaam is het domein)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KifArU
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Dit heb ik zelf ook. Je kunt er niets tegen doen.
Alleen als je een geregistreerd handelsmerk hebt, dat al langer bestaat dan de domeinregistratie, kun je het voor de rechter winnen.
Een naam geeft je helaas geen rechten.

Er zijn wel wat verhalen bekend, van mensen die een advocaat in de arm hebben genomen en na de eerste brief werd het domein toch nog overgedragen.
Maar dat is misschien nog wel duurder dan het bedrag betalen.

Als je de naam voor het bedrijf wil gebruiken, kun je beter [naam]bv.com of .nl gaan gebruiken en hopen dat domeinenbank stopt met betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30890

Blixem, Geldersch beheer, Parknet, De domeinenbank, etc. Allemaal van 1 en dezelfde eigenaar.

Bekende domeinkaper.

http://groups.google.com/...ernet.providers&lr=&hl=nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesothelioom
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-02-2021
is toch een lucratieve handel, maar zijn al een paar rechtzaken over geweest een idd meestal in het nadeel van de eiser beslist(met uitzondering van een paar bn'ers dacht ik, maar daar was het schijnbaar ook duidelijk dat het kapen om het kapen was)

there's no substitute for cubic inches : 472 cu cadillac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q

Q

Topicstarter
Ok, bedankt voor de reacties (ik weet dat danken hier niet mag maar het is 'er in geslagen') ik begrijp dus dat ik geen kans maak, of anders worden de kosten hoger dan de kosten van het domein.

Dit domeinjatten is echt tegen alle vormen van fatsoenlijk gedrag. Als iemand anders met mijn achternaam oid het domein had gekocht, ok.

Naja. *pssss* (woede even afkoelen ;) ). Nogmaals dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[quote][b][message=15930895,noline]
schreef op 11 November 2002 @ 22:20[/message]:[/b]
Ok, bedankt voor de reacties (ik weet dat danken hier niet mag maar het is 'er in geslagen') ik begrijp dus dat ik geen kans maak, of anders worden de kosten hoger dan de kosten van het domein.

Dit domeinjatten is echt tegen alle vormen van fatsoenlijk gedrag. Als iemand anders met mijn achternaam oid het domein had gekocht, ok.

Hoezo maak je geen kans? Als het een merknaam is en de merknaam bestond voor de domeinnaam geregistreerd was, kun je er zonder veel kosten (zeker minder dan 500 euro) aankomen met een civiele procedure. Als je het slim speelt kun je zelfs de gerechterlijke kosten verhalen op de domeinkaper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64859

Dankzij die "domeinkaper" kun je die naam tenminste nog voor jezelf krijgen.
Als ik dezelfde achternaam had , met al een site op die naam , dan mocht je echt iets anders gaan verzinnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q

Q

Topicstarter
De naam is geen merknaam, gewoon mijn achternaam.

Six10again: als iemand anders met mijn achternaam dat domein had gekaapt, dan had ik daar absoluut vrede mee gehad. Die persoon had daar dan zijn persoonlijke site op gegooid en dat is wat anders dan een willekeurig domein kapen om dat dan voor grof geld door te verkopen.

Als ik voetbal.nl had geclaimed dan was ik nu een rijk man geweest. Echter, het zou veel netter zijn als domeinen gewoon door een onafhankelijk instituut worden geveild en dat domeinkaping op de schaal zoals dat gebeurd door domeinenbank en consorten gewoon keihard verboden wordt. Individueel mag je best je eigen domeinnaam verkopen als je er geen interesse meer voor hebt, maar okee, waar ligt dan de grens.

Enniewee. Tis gewoon jammer. Ik ga opzoek naar een ander domein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Voetbal.nl had jij volgens je eigen regels waarschijnlijk ook niet mogen claimen, want er is vast wel iemand die als achternaam voetbal heeft.

En die domeinkapers zoals jij het noemt zullen dit vast niet gedaan hebben om jou te pesten, maar omdat jij (misschien) een achternaam hebt die ook nog iets betekent en dus makkelijk te verkopen is, ik kan me niet voorstellen dat als jij aballea van je achternaam heet dat zij dan dit domein gaan kapen, maar als jij mario pizza heet kan ik het me wel weer voorstellen. Zeker omdat er €1500 voor gevraagd wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Wat een gezeur, iemand anders is je voor, dit bedrijf investeerd geld in organisatie en diensten, vervolgens wil jij iets hebben waar hun ingeinvesteerd hebben, tjah dan mogen hun daar een vergoeding voor vragen. Lullig voor jou, maar je had gewoon eerder moeten registeren. Is niets onregelmentairs aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayVee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-07-2024

JayVee

shibby++!

raptorix, jij vind SPAM in je mailbox ook okay dan? Hebben ook bedrijven geld ingestoken... ? (het verschil is dat je hier dus juist NIETS van dat bedrijf wilt hebben)

Maar goed, het is inderdaad jammer. Een vriend van mij wou graag zijn voornaam.nl hebben. Daar staat al een site, met een plaatje, meer niet. Al jaren lang. Hij heeft al een paar keer gemaild aan het domein en aan de eigenaar, maar kreeg geen reactie.

Ik vind domeinkapingen ook jammer, maar goed, zo zijn er wel meer dingen helaas.
Is dan jouwnaambv.nl (zoals verder boven genoemd) of ziets niet een mogelijkheid?

In ieder geval suc6 ermee!

ASCII stupid question, get a stupid ANSI!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
JayVee schreef op 12 November 2002 @ 00:53:
raptorix, jij vind SPAM in je mailbox ook okay dan? Hebben ook bedrijven geld ingestoken... ? (het verschil is dat je hier dus juist NIETS van dat bedrijf wilt hebben)

Maar goed, het is inderdaad jammer. Een vriend van mij wou graag zijn voornaam.nl hebben. Daar staat al een site, met een plaatje, meer niet. Al jaren lang. Hij heeft al een paar keer gemaild aan het domein en aan de eigenaar, maar kreeg geen reactie.

Ik vind domeinkapingen ook jammer, maar goed, zo zijn er wel meer dingen helaas.
Is dan jouwnaambv.nl (zoals verder boven genoemd) of ziets niet een mogelijkheid?

In ieder geval suc6 ermee!
Ik heb een bloedhekel aan spam, > 100 per dag, probleem is niet de bedrijven die spam sturen want dat hou je niet tegen, probleem is de europese wetgeving die veel te slappe regels heeft.

Maargoed, ik vind spam iets anders als een bedrijf dat investeerd in domeinnamen.

Vraagje, vind je het ook lame dat bedrijven aandelen verkopen, voor 100 keer meer als ze ze gekocht hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayVee
  • Laatst online: 08-07-2024

JayVee

shibby++!

Hm, das een goede! Nee, dat vind ik okay!

ASCII stupid question, get a stupid ANSI!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q

Q

Topicstarter
Voetbal.nl had jij volgens je eigen regels waarschijnlijk ook niet mogen claimen, want er is vast wel iemand die als achternaam voetbal heeft.
Dat is niet waar. Het gaat mij niet om achternaam oid. Het gaat mij om het feit dat mensen domeinen kopen alleen maar met als doel ze voor grof geld door te verkopen

Meteen dan een aansluitende reactie op deze quote:
Vraagje, vind je het ook lame dat bedrijven aandelen verkopen, voor 100 keer meer als ze ze gekocht hebben?
Bedenk even wat aandelen zijn: jij investeerd geld (kapitaal) in een bedrijf en met dat geld kan een bedrijf groeien, meer winst maken en als jij daarvan profiteerd: terecht, je hebt er geld in gestoken. Om de analogie te maken naar het domeinkapen: daar wordt niemand beter van dan de kaper.
En die domeinkapers zoals jij het noemt zullen dit vast niet gedaan hebben om jou te pesten, maar omdat jij (misschien) een achternaam hebt die ook nog iets betekent en dus makkelijk te verkopen is, ik kan me niet voorstellen dat als jij aballea van je achternaam heet dat zij dan dit domein gaan kapen, maar als jij mario pizza heet kan ik het me wel weer voorstellen. Zeker omdat er €1500 voor gevraagd wordt
Mijn achternaam heeft geen betekenis, het is geen fel begeerd equivalent als voetbal.nl ofzo.

Dit alles doet mij trouwens denken aan die verhalen van mensen die dan type-aanduidingen verzinnen zoals sl-75 en als dan een bedrijf per ongeluk die aanduiding voor een product gebruikt klagen ze zo'n bedrijf aan (nadat het product lang en breed in de winkel ligt/op de wielen staat) om zo smakken geld binnen te krijgen.
Wat een gezeur, iemand anders is je voor, dit bedrijf investeerd geld in organisatie en diensten, vervolgens wil jij iets hebben waar hun ingeinvesteerd hebben, tjah dan mogen hun daar een vergoeding voor vragen. Lullig voor jou, maar je had gewoon eerder moeten registeren. Is niets onregelmentairs aan.
Investeren? Ha!. Dit bedrijf levert helemaal niets. Waar wordt in geinvesteerd? Domeinen zelf? 30 euro per jaar of minder is niet echt een investering te noemen, ook niet als je er 10.000 claimt, wetende dat je ze voor 10x tot 100x dat bedrag kan verpatsen en de koper geen andere keuze heeft.

Als iemand gewoon deze naam al had geclaimd en er zijn eigen site had neergezet, dan had ik er echt vrede mee gehad. het gaat mij om dat 'kapen'.

Misschien ook een idee: een bedrijf/persoon mag maximaal X domeinen registreren. Zo voorkom je misschien ook domeinhandel. stel X = 10. Kom je toch een eind? Domeinhamsteren lukt dan niet echt.

I rest my case!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1139

Anoniem: 64859 schreef op 11 november 2002 @ 22:36:
Dankzij die "domeinkaper" kun je die naam tenminste nog voor jezelf krijgen.
Als ik dezelfde achternaam had , met al een site op die naam , dan mocht je echt iets anders gaan verzinnen
Huh? Wat is dit voor een rare redenatie? Dankzij de "domeinkaper" kun je de naam nog voor jezelf krijgen? Iemand met dezelfde achternaam kan 'm toch ook van die domeinkaper kopen? Of dat nou is gebeurt met of zonder tussenkomst van die domeinkaper, dat bepaalt niets aan de beschikbaarheid van de domeinnaam. Het kan alleen zijn dat iemand anders met dezelfde achternaam er geen geld voor wil betalen en dat ie daarom nog beschikbaar is. Maar ja, beter iemand die 'm geregistreerd heeft omdat ie dat een mooie naam vindt of omdat het z'n achternaam is of whatever, dan zo'n domeinkaper, puur om geld te vangen. Net zo erg: www.phillips.nl. :r

edit: phillips.nl is nu ff offline, maar was vroeger iets heel anders dan Philips, maar puur gericht op mensen die Philips vaut spellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
[quote][b][message=15933164,noline]
schreef op 12 november 2002 @ 02:31[/message]:[/b]
Misschien ook een idee: een bedrijf/persoon mag maximaal X domeinen registreren. Zo voorkom je misschien ook domeinhandel. stel X = 10. Kom je toch een eind? Domeinhamsteren lukt dan niet echt.
joh dan verzamel je 6 man om je heen, die elk een BV organiseren, en dan heb je alweer 60 domeinen.. dat gaat niet werken!

nog n voorbeeld trouwens van verkeerde spelling: URL verwijderd

[ Voor 0% gewijzigd door Xandrios op 13-11-2002 07:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
[quote]Frieda schreef op 12 november 2002 @ 03:18:
[b][message=15933164,noline]
[...]

joh dan verzamel je 6 man om je heen, die elk een BV organiseren, en dan heb je alweer 60 domeinen.. dat gaat niet werken!

nog n voorbeeld trouwens van verkeerde spelling: URL verwijderd
En bedankt, meteen weer een serie pop-ups ;)

Domeinkopers zijn geen probleem, ALS ZE ER MAAR IETS NUTTIGS OP ZETTEN.
Ja, dat zit mij dwars :). Die mensen kopen dan een logische naam, en zetten er niks op.

Voorbeeld:
http://www.zilver.nl
(Dit was de tweede poging, http://www.goud.nl is wel gebruikt, maar ook maar als redirect, maar dan kom je alvast nog ergens)
Helemaal irritant is dat die bedrijven een drempel vormen voor het gebruik van logische namen.

Tis hetzelfde als in een nieuwbouwwijk grond opkopen (kavels) en dan niet gaan bouwen, omdat je puur wacht op een winstje van iemand die er wel wil wonen.
Domeinen zijn niet bedoelt als melkkoe }:O

[ Voor 0% gewijzigd door Xandrios op 13-11-2002 07:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:18
Waarom is het gekaapt?
Het domein is al sins 1997 in hun bezit, dus hun waren gewoon veeel eerder, dat noem ik geen kaping..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Triloxigen schreef op 12 November 2002 @ 10:29:
Waarom is het gekaapt?
Het domein is al sins 1997 in hun bezit, dus hun waren gewoon veeel eerder, dat noem ik geen kaping..
Domeinnamen geregistreerd door een van de (zie eerdere post) bedrijfsnamen die ik noemde, zijn op 0.001% na echt wel gekaapt. Het begrip domeinkaping doelt op het registreren van domeinnamen (vaak zelfs merknamen) om ze later met vette winst te verkopen. Namespace is daar een jaar of 2 geleden failliet mee gegaan gelukkig, nu nog hopen wanneer broekman failliet gaat met zijn duistere zaakjes.

Ga maar even zoeken op een van die bedrijfsnamen in http://groups.google.com/ dan zul je zien dat er maar weinig mensen zeggen dat het registreren van domeinnamen op die manier, geen domeinkaping is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
Anoniem: 30890 schreef op 12 November 2002 @ 13:39:
[...]
Ga maar even zoeken op een van die bedrijfsnamen in http://groups.google.com/ dan zul je zien dat er maar weinig mensen zeggen dat het registreren van domeinnamen op die manier, geen domeinkaping is.
Omdat het zeurpieten zijn die veelal jaren hebben gewacht met het registreren van hun domeinnaam en nu krokodillen tranen huilen omdat ze niet 100 piek per jaar wouden uitgeven, vind het beetje gezwam, het is gewoon een vrije markt en het is niet verboden iets te registreren, dat iemand eerder is als de ander is gewoon het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

raptorix schreef op 12 november 2002 @ 13:51:
[...]

Omdat het zeurpieten zijn die veelal jaren hebben gewacht met het registreren van hun domeinnaam en nu krokodillen tranen huilen omdat ze niet 100 piek per jaar wouden uitgeven, vind het beetje gezwam, het is gewoon een vrije markt en het is niet verboden iets te registreren, dat iemand eerder is als de ander is gewoon het spel.
Dat is misschien soms het geval, niet altijd. ik heb diverse klanten die zelfs nu in 2002 nog geen bal van internet weten en voor de eerste keer het begrip domeinregistratie om de oren krijgen.

Daarnaast weten veel mensen nog helemaal niet dat bij domeinnamen het first come, first serve principe geld.

Mensen die dus misbruik maken van de onkunde van andere mensen is in mijn ogen erg laf. Dat is dus hetzelfde principe als een autoverkoper je een sloopauto in de handen drukt waar je 10.000 euro voor hebt betaald onder 't mom van 'dan moet je maar meer verstand van auto's krijgen'.

Zowel bij zo'n auto als bij een domeinnaam kun je wel je gelijk krijgen met een rechtzaak, maar wil iedereen daar aan beginnen? Nee, zeker niet als iemand toch al niets van de hele materie snapt. Veel mensen kiezen dan eieren voor hun geld en de oplichter of de domeinkaper komt er goed vanaf.

Maar goed, ieder zijn mening, ik vind het gewoon geen eerlijke manier om geld te verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q

Q

Topicstarter
raptorix schreef op 12 november 2002 @ 13:51:
[...]

Deze zeurpiet geloof dat er iets langs je heen gaat. Dat ik laat ben om www.zeurpiet.nl te registreren is waar. Als een andere zeurpiet dit domein had geregistreerd en zijn eigen site er had neergezet: dan had deze zeurpiet daar vrede mee gehad. Inderdaad: te laat, pech gehad.

Het gaat hier om het domeinkapen.
Ging over het idee van hooguit 10 domeinen per (al dan niet natuurlijk) persoon. 6x 20.000 euro voor een bv schiet al aardig op. Dat voor 60 domeinen. Dat wordt een pittige investering. Natuurlijk mag je dat geld wel gewoon gebruiken, maar je moet t wel hebben. Maargoed, is allemaal theoretisch gedoe. Twas een ideetje.
Domeinkopers zijn geen probleem, ALS ZE ER MAAR IETS NUTTIGS OP ZETTEN.
Ja, dat zit mij dwars . Die mensen kopen dan een logische naam, en zetten er niks op
.....
Tis hetzelfde als in een nieuwbouwwijk grond opkopen (kavels) en dan niet gaan bouwen, omdat je puur wacht op een winstje van iemand die er wel wil wonen.
Domeinen zijn niet bedoelt als melkkoe
Domeinkaping en grondspeculanten = inderdaad the same. Goede analogie. Dit is dus precies mijn punt. (dank aan theghostinc voor de analogie)

Ik heb sidn.nl eens gemaild, of ik iets kan doen. Ik weet de uitkomst al, maar toch. Hoop doet leven. ;)

P.S.

Over domeinkaping gesproken: http://www.tweakers.nl/ ;) >:) :( :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
Anoniem: 30890 schreef op 12 November 2002 @ 14:04:
[...]

Dat is misschien soms het geval, niet altijd. ik heb diverse klanten die zelfs nu in 2002 nog geen bal van internet weten en voor de eerste keer het begrip domeinregistratie om de oren krijgen.

Daarnaast weten veel mensen nog helemaal niet dat bij domeinnamen het first come, first serve principe geld.
Dat is dus niet helemaal waar, immers hadden zei gewoon hun naam bij het benelux merkenbureau laten registreren, dan hadden zei alsnog gewoon hun domein kunnen opeisen in de meeste gevallen. Aangezien zei dat niet gedaan hebben neem ik aan dat hun bedrijfs/product naam niet van bijzondere waarde is voor hun, en dan moeten ze imo niet zeuren dat hun domein naam al bezit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
Anoniem: 30890 schreef op 12 November 2002 @ 13:39:
[...]
Het begrip domeinkaping doelt op het registreren van domeinnamen (vaak zelfs merknamen) om ze later met vette winst te verkopen.
Onzin, voor de rechter heb je geen poot om op te staan wat betreft merknamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

raptorix schreef op 12 November 2002 @ 14:11:
[...]

Dat is dus niet helemaal waar, immers hadden zei gewoon hun naam bij het benelux merkenbureau laten registreren, dan hadden zei alsnog gewoon hun domein kunnen opeisen in de meeste gevallen. Aangezien zei dat niet gedaan hebben neem ik aan dat hun bedrijfs/product naam niet van bijzondere waarde is voor hun, en dan moeten ze imo niet zeuren dat hun domein naam al bezit is.
Dat is onzin, sorry... :) Er zijn heel veel bedrijven die daar geen geld voor hebben of nogmaals, geen idee hebben van de hele merknaam materie.

Even voor de duidelijkheid, je hoeft helemaal niet je merknaam te deponeren, een inschijving K.v.K. is inprincipe al voldoende om je domeinnaam terug te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

raptorix schreef op 12 november 2002 @ 14:13:
[...]

Onzin, voor de rechter heb je geen poot om op te staan wat betreft merknamen.
Nee, maar nogmaals, niet iedereen zal een rechtzaak beginnen, lees even mijn hele post door ipv een stukje eruit te halen want dan mis je het verband... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
Anoniem: 30890 schreef op 12 november 2002 @ 14:15:
[...]

Dat is onzin, sorry... :) Er zijn heel veel bedrijven die daar geen geld voor hebben of nogmaals, geen idee hebben van de hele merknaam materie.

Even voor de duidelijkheid, je hoeft helemaal niet je merknaam te deponeren, een inschijving K.v.K. is inprincipe al voldoende om je domeinnaam terug te krijgen.
Ja maar als jij je naam dus niet deponeert kan iedereen ook onder die naam inschrijven bij de KVK, daarnaast is registratie bij het merkenbureau benelux echt niet zo heel duur, kost rond de 250 euro dus dat is echt wel te overzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
Anoniem: 30890 schreef op 12 november 2002 @ 14:16:
[...]

Nee, maar nogmaals, niet iedereen zal een rechtzaak beginnen, lees even mijn hele post door ipv een stukje eruit te halen want dan mis je het verband... ;)
Ach ja deze bureaus weten dat ze kansloos zijn bij een eventuele rechtzaak, dreigen is meestal al genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

raptorix schreef op 12 November 2002 @ 14:20:
[...]

Ja maar als jij je naam dus niet deponeert kan iedereen ook onder die naam inschrijven bij de KVK, daarnaast is registratie bij het merkenbureau benelux echt niet zo heel duur, kost rond de 250 euro dus dat is echt wel te overzien.
Als iemand onder eenzelfde bedrijfsnaam zichzelf zou inschrijven bij de kvk, dan kun je een dergelijk bedrijf wel degelijk dwingen (al is de naam niet ergens anders dan bij de kvk gedeponeerd) al dan niet via een procedure een andere bedrijfsnaam te nemen hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
Anoniem: 30890 schreef op 12 november 2002 @ 14:24:
[...]

Als iemand onder eenzelfde bedrijfsnaam zichzelf zou inschrijven bij de kvk, dan kun je een dergelijk bedrijf wel degelijk dwingen (al is de naam niet ergens anders dan bij de kvk gedeponeerd) al dan niet via een procedure een andere bedrijfsnaam te nemen hoor...
Dat geld alleen als er sprake is van een zelfde branch/regio , kijk maar eens in kvk register hoeveel autobedrijven bakker/jansen/van dijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

raptorix schreef op 12 November 2002 @ 14:47:
[...]

Dat geld alleen als er sprake is van een zelfde branch/regio , kijk maar eens in kvk register hoeveel autobedrijven bakker/jansen/van dijk zijn.
Nee, dat geld alleen als men regionaal werkt zoals je zelf eigenlijk al zegt. Als men landelijk werkt, dan is een kvk inschrijving voldoende om je naam te claimen.

Geloof me, ik heb al veel vaker met dit bijltje gehakt... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69316

Hack het domein >:)

GOT knokploeg >:) >:) >:) >:) >:) >:) >:)

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 69316 op 12-11-2002 16:12 . Reden: blaaaaaaaat ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

[quote][b][message=15937485,noline]
schreef op 12 november 2002 @ 14:06[/message]:[/b]
[...]

Over domeinkaping gesproken: http://www.tweakers.nl/ ;) >:) :( :r
Dat is dus geen domeinkaping. Dat is gewoon een tijdelijke pagina voor een domein waarvan de eigenaar nog geen webpagina gemaakt heeft.
Overigens stond er vroeger iets anders op tweakers.nl voor zover ik weet.

Is tweakers.com.au nu ook domeinkaping?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q

Q

Topicstarter
[quote]CyBeR schreef op 13 november 2002 @ 01:35:
[quote][b][message=15937485,noline]
[...]

Dat is dus geen domeinkaping. Dat is gewoon een tijdelijke pagina voor een domein waarvan de eigenaar nog geen webpagina gemaakt heeft.
[quote]

Sorry, dat is correct. Ik heb begrepen dat de eigenaar het domein niet aan tweakers wilde verkopen. (anders had tweakers het allang gehad? Dat is inderdaad iets anders. De eigenaar wil zelf wat met het domein doen en het niet stiekem kapen zodat tweakers grof geld voor het domein kan dokken.

Mijn fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrikjan
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

[quote][b][message=15930895,noline]
schreef op 11 november 2002 @ 22:20[/message]:[/b]

ja hmmm. volgens mij is het gewoon een bizz. opertunity zolang er geen inbreuk op eerder rechten gemaakt worden. Indien daar wel sprake van is dan is het volgens mij mogelijk om je domeinnaam terug te krijgen .. zie daarvoor de verschillende rechtzaken tegen het bedrijf namepsace..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-05 17:03
[quote]Frieda schreef op 12 november 2002 @ 03:18:
[b][message=15933164,noline]
[...]

nog n voorbeeld trouwens van verkeerde spelling: <font color='red'>URL verwijderd</font>

Pas aub een beetje op watvoor content er zich achter dit soort links te vinden is.

Lees aub ook even de FaQ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72650

als jij de naam die je wil eerder gedeponeerd hebt bij de kvk dan zij de naam geregistreerd bij sidn dan heb je 99 % kans dat je dit domein tot de jouwe kan maken
Pagina: 1