Samsung 191T - 2 types: GH19BSAS, GH19PSAS - wat verschilt ?

Pagina: 1
Acties:
  • 334 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Hoi,

Ik heb de prijslijst van mijn dealer eens doorzocht en nu blijken daar 2 verschillende modellen Samsung 191T TFT monttors in te staan: Fabrieksmodelnummer GH19BSAS en GH19PSAS. En om de verwarring nog groter te maken met verschillende specificaties en een verschillende prijs.

Zo staan ze in de prijslijst:
  • Samsung 191T/19" LCD .294mm 81kHz SlimLine TCO99 Silver | GH19BSAS | 1020 EUR
  • Samsung 191T/19" silver LCD .29 82KHz 1280x1024 500:1 TCO99 | GH19PSAS | 1105 EUR
Als ik die datasheets opzoek bij samsung dan kom ik nog andere specs tegen. Ik kan er echt niet meer aan uit dewelke we nodig hebben.

Datasheet 181T/191T op Samsung's website. Hier staat echter geen modelnummer bij.
Datasheet van de GH19PSAS, maar zoals je ziet is de horizontale frequency al anders dan die van de Samsung website... en die van in de prijslijst van de dealer (niet tegenstaande zelfde modelnummer).

Ik heb GoT eens doorzocht op die modelnummers maar ze komen nergens voor en op Internet word ik ook niet veel wijzer omdat de datasheets elkaar al tegenspreken.

[ Voor 0% gewijzigd door satcp op 15-11-2002 12:52 . Reden: typos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quitter3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-09 11:44
Lijken niet veel van elkaar te verchillen. Zou gewoon de goedkoopste nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een topictitelfix gedaan, welke je moet kiezen mag je zelf beslissen. Aangezien je first post duidelijk anders is dan de titel omschreef heb ik de laatste aangepast. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-09 11:38

mindcre8r

Tradepedia

[quote]SatCP schreef op 11 November 2002 @ 13:32:
Ik kan er echt niet meer aan uit dewelke we nodig hebben.

[quote]

tsjah wat ga je doen met de monitor?

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:48
De vermelding in de pricewatch is volgens mij nergens op gebaseerd. Er staat bij de 'silver variant' (wat ze allemaal zijn), maar 1 prijs. Waarschijnlijk heeft iemand het product nogmaals toegevoegd.

Volgens mij zijn die monitoren gewoon hetzelfde. Je komt wel vaker producten tegen die hetzelfde zijn met een ander typenummer. Ze heten niet voor niets beiden 191T. En als je echt bang bent dat er een merkbaar verschil is tussen de twee typen bel je toch gewoon ff met Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satcp
  • Niet online
Quitter3 schreef op 12 November 2002 @ 08:46:
Lijken niet veel van elkaar te verchillen. Zou gewoon de goedkoopste nemen.
Niet veel verschillen? Volgens de datasheet heeft de (duurdere) GH19PSAS slechts een horizontale frequentie van 63.3 kHz terwijl de prijslijst van m'n dealer 81 kHz zegt en de goedkopere GH19BSAS 82 kHz.
Heb een topictitelfix gedaan, welke je moet kiezen mag je zelf beslissen. Aangezien je first post duidelijk anders is dan de titel omschreef heb ik de laatste aangepast.
Ok, bedankt :)
tsjah wat ga je doen met de monitor?
Gebruiken als monitor dacht ik zo in eerste instantie ;)
Toepassingen zijn vooral het werken in desktopomgeving: programmeren. Ik heb gewoon schermen nodig die minder diepte in nemen dan m'n huidige 19" CRTs, en stabieler beeld geven.
De vermelding in de pricewatch is volgens mij nergens op gebaseerd. Er staat bij de 'silver variant' (wat ze allemaal zijn), maar 1 prijs. Waarschijnlijk heeft iemand het product nogmaals toegevoegd.
Volgens mij zijn die monitoren gewoon hetzelfde. Je komt wel vaker producten tegen die hetzelfde zijn met een ander typenummer. Ze heten niet voor niets beiden 191T. En als je echt bang bent dat er een merkbaar verschil is tussen de twee typen bel je toch gewoon ff met Samsung.
Het gaat niet om de Tweakers Pricewatch maar om de prijslijst van een dealer. Er zit wel degelijk verschil tussen de twee types aangezien de dealer verschillende leveringstijden opgeeft voor beide types.

Anyway, ik heb ondertussen al eens contact opgenomen met Samsung en nu is het wachten op antwoord. Helaas zijn m'n ervaringen met de productinformatiedienst van Samsung niet zo positief :)

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

[ Voor 0% gewijzigd door satcp op 15-11-2002 12:52 . Reden: typos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er is een totaal zwarte 191T
er is een zilvere met zwarte achterkant 191T (GH19PSAS heb ik zelf)
er is een 191T met als optie USB/box
pivot functie.
Waarschijnlijk zit het daar in!

ER ZIJN ER TROUWENS NOG MEER:

19" SyncMaster 191T black, dual, TCO-95 GH19PSAB 8.832,86 -18 60
19" SyncMaster 191T silver, dual, TCO-99 GH19PSAS 8.153,42 -102 160
19" SyncMaster 191T white, dual, TCO-99 GH19PSAN 8.832,86 -10 60

http://129.webextse.prove...80&custid=anonymous&mi=-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

De pivot functie zit zowiezo op de hele T serie.

Bel anders even met het volgende nummer: (maandag t/m vrijdag van 09.00 tot 18.00 uur) 0800 - 2295214

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satcp
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 November 2002 @ 13:50:
ER ZIJN ER TROUWENS NOG MEER:
19" SyncMaster 191T black, dual, TCO-95 GH19PSAB 8.832,86 -18 60
19" SyncMaster 191T silver, dual, TCO-99 GH19PSAS 8.153,42 -102 160
19" SyncMaster 191T white, dual, TCO-99 GH19PSAN 8.832,86 -10 60
Neen, daarbij verschilt enkel de kleur (die ene TCO-95 is een typo). Ik weet dat het laatste deel van de productnummer op de kleur slaat (GH19PSABlack vs GH19PSASilver vs GH19PSANormal).
Mij ging het om het verschil tussen GH19BSAS (silver) en GH19PSAS (eveneens silver). Ik zal Homedisc's advies nog opvolgen en Samsung via dat nummer contacteren om alle twijfel te verwijderen.

Weermaals bedankt voor jullie input!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap er ook niks meer van. Heb een GH19PSAS besteld bij een webwinkel, maar te horen gekregen dat deze niet meer leverbaar is (end of life). Toen dook ineens de GH19BSAS op, 100 euro goedkoper en bestelling gewijzigd dus. Het lijkt er dus op dat de B versie de opvolger is van de P versie. Nu een week later gevraagd wanneer 'ie verstuurd wordt, krijg ik als antwoord:

"Helaas is de levertijd onbekend. Wij hebben met Samsung gesproken, maar
ondanks dat zij aan consumenten vertellen dat de monitoren op voorraad
zijn, weten wij zeker dat dit niet zo is. Helaas moeten wij afwachten
of een alternatief voor je zoeken."

Wat een ongein zeg. Ik wil gewoon een 191T zoals 'ie op de website van samsung staat ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

Verwijderd schreef op 13 November 2002 @ 11:07:
Ik snap er ook niks meer van. Heb een GH19PSAS besteld bij een webwinkel, maar te horen gekregen dat deze niet meer leverbaar is (end of life). Toen dook ineens de GH19BSAS op, 100 euro goedkoper en bestelling gewijzigd dus. Het lijkt er dus op dat de B versie de opvolger is van de P versie. Nu een week later gevraagd wanneer 'ie verstuurd wordt, krijg ik als antwoord:

"Helaas is de levertijd onbekend. Wij hebben met Samsung gesproken, maar
ondanks dat zij aan consumenten vertellen dat de monitoren op voorraad
zijn, weten wij zeker dat dit niet zo is. Helaas moeten wij afwachten
of een alternatief voor je zoeken."

Wat een ongein zeg. Ik wil gewoon een 191T zoals 'ie op de website van samsung staat ...
Maak jeborst maar nat, ik heb namelijk begerepen dat er heel wat problemen zijn met de levering van de 191T's ik wacht er nu ook op.

Webwinkels kopen ze niet in maar kopen ze pas bij de groothandel als hun een order hebben :( beetje misleidend. levertijd is zo 2 - 3 weken.

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal Homedisc's advies nog opvolgen en Samsung via dat nummer contacteren om alle twijfel te verwijderen.
Ik ben benieuwd of je duidelijkheid krijgt. Kun je je bevindingen hier posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij maakt het allemaal niet zoveel uit. Als het echt een grote verandering zou zijn, dan werd ook de naam wel veranderd in bijvoorbeeld 192T

trouwens als je op de samsungUSA site ( www.samsungmonitor.com ) bij support kijkt. Daar kun je manuels downen, en daar heb je ook weer verschil: de 191T pdf-file en een 191T_GH pdf-file

Verwijderd

Ik heb gemaild met samsung, om te vragen wat het verschil is.

Verwijderd

Ik heb het opgegeven en toch maar een Philips 180B2S besteld.

• Croccifixio
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-04 12:36
mindcre8r schreef op 13 november 2002 @ 11:13:
[...]

Maak jeborst maar nat, ik heb namelijk begerepen dat er heel wat problemen zijn met de levering van de 191T's ik wacht er nu ook op.

Webwinkels kopen ze niet in maar kopen ze pas bij de groothandel als hun een order hebben :( beetje misleidend. levertijd is zo 2 - 3 weken.
Maak daar maar minimaal 4 weken van. :(

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

whehe sjah, ik heb nog niks van ze gehoord en we gaan bijna de 2e week in. dus ik ben benieuwd.

ow ze hebben iets nieuws

>>de Nieuwe telefooncentrale<<
Sterke toename Klantenbestand leidde tot vertraging in ons telefoonnet.

Hebben per 14 november 2002 een nieuwe telefooncentrale.

Onze Welgemeende excuses voor uw ongemak. Begrepen uit diverse reacties sommige klanten veel onbegrip hier voor hadden !

De uitbreiding van de telefooncentrale is nog niet geheel af, vanaf volgende week komt er een voorgeprogrammeerd keuzemenu in !

de Directie

Door de sterke toename van ons klantenbestand zaten wij helaas op ons maximum bereik van de telefoonlijnen.Daarom kwam het helaas voor dat wij regelmatig overbelast waren en moeilijk waren te bereiken. Onze excuses nogmaals voor dit ongemak. Uitbreiding van ons telefoonnet is eindelijk gerealiseerd, wat zal leiden tot een makkelijker bereik van ons kantoor.Onze lijnen blijven dagelijks open van 11 tot 16 uur.

kan je iig beter bellen met die gazten

Bears and Bulls

• satcp
  • Niet online
Ik heb Samsung ondertussen ook nog eens via mail gecontacteerd, maar ook daar nog geen antwoord.

Ik had ondertussen Samsung's internationale hoofdkwartieren ook eens gemaild en die hebben geantwoord: Please, contact Samsung in your region. Tof, nu zijn we nog geen stap verder want op mail antwoorden ze niet en de vriendelijke dame aan de telefoon kon me niet meteen verder helpen (ipv me dan door te verbinden met de technische dienst ofzo - die zullen het toch wel weten zeker?).

[ Voor 0% gewijzigd door satcp op 15-11-2002 12:43 . Reden: updates ]

• Croccifixio
@SatCp: dit is van toepassing op DigiWorld neem ik aan.

Het werd trouwens wel eens tijd dat ze er iets aan gingen doen. Elke keer dat ik ze belde was het of in gesprek of er werd niet opgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb eindelijk mijn Samsung 171N binnen, het kleine broertje van de tft waar jullie het over hebben. Ik had hem halverwege oktober besteld en nu pas is ie binnen.
Prachtig scherm. Maar wat zie ik tot mijn schrik: EEN DODE PIXEL!!!! :( :( :(
(in het midden van het scherm)
Ik natuurlijk direct bellen met Samsung. 1 dode pixel mag worden omgeruild, maar niet als ie groen is (zoals de mijne)!!! VOLKOMEN IDOOT!!! Een beeldscherm wat een klein kapitaal kost en mag niet eens geruild worden als ie niet goed is.
Maar ik ga er wel werk van maken. Word vervolgd......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Silent_soul, waar heb je de monitor besteld? Via internet?

offtopic:
Mailen naar Samsung is echt waardeloos. Ik heb al 3 keer gemaild deze maand (van verschillende adressen) en nog geen reactie gekregen. Ze reageren gewoonweg niet. Waarom Samsung een emailadres heeft snap ik niet, want ze gebruiken het toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Via mijn werk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
Verwijderd schreef op 15 November 2002 @ 01:31:
Ik heb eindelijk mijn Samsung 171N binnen, het kleine broertje van de tft waar jullie het over hebben. Ik had hem halverwege oktober besteld en nu pas is ie binnen.
Prachtig scherm. Maar wat zie ik tot mijn schrik: EEN DODE PIXEL!!!! :( :( :(
(in het midden van het scherm)
Ik natuurlijk direct bellen met Samsung. 1 dode pixel mag worden omgeruild, maar niet als ie groen is (zoals de mijne)!!! VOLKOMEN IDOOT!!! Een beeldscherm wat een klein kapitaal kost en mag niet eens geruild worden als ie niet goed is.
Had je van te voren kunnen weten, er zijn erg weinig fabrikanten die een pixel-perfect garantie geven. 1 dode pixel valt binnen de foutmarge. Je kunt natuurlijk wel gebruik maken van de afkoelingsperiode van je leverancier, maar dan krijg je natuurlijk geen nieuwe monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Via je werk, dan weet ik niet hoe het zit.
Maar als je via internet bestelt kan je binnen 8 dagen gewoon ruilen voor een nieuwe monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wellicht dat het verschil te maken heeft met de initiele setup. Ik ben bezig de 171P te kopen en zag tot mijn verbazing dat er ook daar 2 types waren. De ene heeft zeg maar het A4 landscape formaat, de ander het A4 portrait. De laatste waarschijnlijk voor voornamelijk desktop applicaties. Je kunt het zien bij bijvoorbeeld www.digiworld.nl bij de samsung LCD monitoren. Het gekke is dat de A4 "portrait" versie goedkoper is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

Verwijderd schreef op 15 november 2002 @ 11:25:
Wellicht dat het verschil te maken heeft met de initiele setup. Ik ben bezig de 171P te kopen en zag tot mijn verbazing dat er ook daar 2 types waren. De ene heeft zeg maar het A4 landscape formaat, de ander het A4 portrait. De laatste waarschijnlijk voor voornamelijk desktop applicaties. Je kunt het zien bij bijvoorbeeld www.digiworld.nl bij de samsung LCD monitoren. Het gekke is dat de A4 "portrait" versie goedkoper is.
ik zou erl al1 nix kopen als ik jullie was.
Ik geef ze nog 1 week de tijd voor mijn bestelling en daarna ga ik een deurwaarder in de arm nemen (ze komen hun plichten niet na, terwijl ik die als klant volledig en zelfs meer voldaan heb).
Eens kijken hoesnel ze dan kunnen zijn.

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio
mindcre8r schreef op 15 november 2002 @ 13:10:
[...]

Ik geef ze nog 1 week de tijd voor mijn bestelling en daarna ga ik een deurwaarder in de arm nemen (ze komen hun plichten niet na, terwijl ik die als klant volledig en zelfs meer voldaan heb).
Eens kijken hoesnel ze dan kunnen zijn.
Staat nu op de site dat de schermen eind november binnenkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

-TheGrimReaper- schreef op 15 November 2002 @ 13:37:
[...]

Staat nu op de site dat de schermen eind november binnenkomen.
dat intresseert me niet, dit moeten ze de klant dan laten weten en dan kunnen ze de andere goederen die inbestelling staan wel gewoon leveren, maar er komt geen berricht helemaal niks ook niet na verzoek.

* mindcre8r houdt wel van een uitdaging !

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satcp
  • Niet online
Verwijderd schreef op 15 November 2002 @ 01:31:
Het zou leuk zijn als je ons hiervan op de hoogte hield. Maar het is misschien beter deze discussie verder te zetten in Samsung dode pixel beleid. Die topic-titel hangt dichter bij het onderwerp en zo krijgen we waarschijnlijk meer ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio
SatCP schreef op 15 november 2002 @ 16:59:
[...]
Het zou leuk zijn als je ons hiervan op de hoogte hield. Maar het is misschien beter deze discussie verder te zetten in Samsung dode pixel beleid. Die topic-titel hangt dichter bij het onderwerp en zo krijgen we waarschijnlijk meer ervaringen.
Die is alleen wel op slot gegooid. :P
mindcre8r schreef op 15 November 2002 @ 13:41:
[...]

dat intresseert me niet, dit moeten ze de klant dan laten weten en dan kunnen ze de andere goederen die inbestelling staan wel gewoon leveren, maar er komt geen berricht helemaal niks ook niet na verzoek.

* mindcre8r houdt wel van een uitdaging !
Hou me op de hoogte, wat je ook doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mindcre8r schreef op 15 November 2002 @ 13:10:
[...]

.
Mijn ervaring met Digiworld = 8)7 .TFTscherm.nl had als 1 van de weinigen de Samsung 171P net binnen en dus op voorraad. Ze doen ook nog een dode-pixel controle (alleen op verzoek) voor ze hem versturen. Ben benieuwd hoe e.e.a wordt afgeleverd maar daar hebben we de shop survey weer voor, maar tot nu toe :*) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dokitoedele schreef op 15 november 2002 @ 11:25:
Ehm, dat is één en dezelfde monitor. Je kan het scherm van de 171P namelijk gewoon kantelen van landscape naar portrait! Handig he? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 november 2002 @ 21:32:
[...]

Ehm, dat is één en dezelfde monitor. Je kan het scherm van de 171P namelijk gewoon kantelen van landscape naar portrait! Handig he? :P
Ja hehe, dat weet ik ook wel. Maar als je nou de moeite neemt om naar die pagina te gaan dan zie je dat het om 2 verschillende schermen gaat. Zet je brilletje op en kijk met name naar waar de knoppies zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:o Ik zie het ja!! Wat apart!!?? 8)7

edit:
zelfs zonder bril zag ik het ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
Verwijderd schreef op 15 November 2002 @ 11:25:
Is dezelfde monitor. Ga maar eens naar die site van digiworld, sla het plaatje op en open hem vervolgens in een vieuwer. Tada: het plaatje op de site heeft gewoon de verkeerde verhoudingen :o Net als vele andere plaatjes op die website. Ga nu maar gewoon naar www.samsung-it.nl, daar staat het complete assortiment en daar staat 1 171P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio
@mindcre8r

Check dit even: TFT retour - gezeik met originele verpakking!!!. Vorige week een 191T? Terwijl ik al een maand wacht en jij toch ook al langer dan een week?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry, ik ben even een paar dagen druk geweest. Ik ben er achter gekomen dat mijn monitor op meedere punten niet klopt. De linker- en rechterzijkant trekken een soort witte ovaal naar binnen toe (van boven naar beneden). Als ik dus een egaal zwart scherm zie, zie ik aan de linker en rechterzijkant een witte vlak. Dit lijkt mij niet normaal. Ik ga direct bellen zodra de helpdesk weer open is. De tijden van de helpdesk die op site kloppen trouwens ook niet. :X Ik ga geen namen noemen over het bedrijf waar ik werk of de leverancier van de spullen, simpelweg omdat zij er nix aan kunnen doen, en omdat wij toch nog verder zaken met ze moeten doen. Kortom: wordt vervolgd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik blijf erbij de samsung 191T (de mijne althans) is gewoon een erg goede monitor.

test: http://www.modfactor.com/...ncMaster191TLCDpage2.html

quote uit test: am personally a big gamer and enjoy a great variety of games. My latest selection of games I have been busy with are Return to Castle Wolfenstein, Grand Theft Auto 3, Medal of Honor, and the newly released Mafia (Amazing game). Playing all these games allows me to really test the capabilities of this monitor and if you ask me, I prefer an LCD over a CRT anyday. I was skeptical of the LCD technology at first; the ghosting and other inadequate features people complained about really turned me off. However, recently I chose to buy the Samsung 171S and it surpassed any expectation I had before. I use the monitor for everything and would choose it over a CRT any day. I will never go back to another CRT. Thanks to the 25ms Response Time there was no ghosting or any other noticeable problem with games. I am also happy to say all the games looked incredible and the colors where rich very rich, the dark colors did not fade all into one either.

I could also notice more detail in gaming using the 191T compared to my 171S. If you decide to go and buy a LCD and you are a gamer, the one thing you will have to look at first after you decide how large of a monitor you would like is the response time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Der zijn ook tal van reviews die zeggen dat die 191T niet zo geschikt is voor games en dvd in vergelijking met een CRT! Die vd modfactor is eigenlijk zo'n beetje de enige die er uitsteekt qua aanprijzing voor het gebruik van multi-mediageweld-progs - veel anderen prijzen ze op dat gebied niet zo aan... check paar reviews bij neoseeker!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JafarX, even wat anders... ik zie aan je specs dat jij ook een asus motherboard hebt en ook een audigy.. Heb jij problemen gehad onder win xp? blue screens wat voor soort dan ook? (irq??)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 November 2002 @ 20:07:
Der zijn ook tal van reviews die zeggen dat die 191T niet zo geschikt is voor games en dvd in vergelijking met een CRT! Die vd modfactor is eigenlijk zo'n beetje de enige die er uitsteekt qua aanprijzing voor het gebruik van multi-mediageweld-progs - veel anderen prijzen ze op dat gebied niet zo aan... check paar reviews bij neoseeker!!!
ok nog twee dan:
http://www.envynews.com/review.php?ID=123&page=3

http://www.pcstats.com/ar...cfm?articleid=1076&page=4

Ik heb zelf ook nog een Dell2000FP 20" tft en een sony 19"triniton crt die laatste wordt bijna niet meer gebruikt.

I’ve had the SyncMaster 191T display in my possession for about 60 days now. As such, I believe I’m in a position to state that I’ve field-tested the display thoroughly. Over the last few months, I’ve obtained a Visiontek GeForce4 Ti4600 and a newer AMD Athlon XP 2100+ processor. Coupled with the 191T’s DVI port, I’ve replayed a number of classic lately to get a real feel for the display’s capabilities at gaming. I’m an avid FPS, RTS, and RPG player and despite my active role at Envy News as the Editor, I do find the time to play a game to two.

The SyncMaster 191T is the best LCD I’ve used for gaming to date. I’ve played and finished ‘Return to Castle Wolfenstein’, ‘Neverwinter Nights’, ‘Dungeon Siege’, ‘Unreal Tournament’, ‘Medal of Honor: Allied Assault’, ‘Warcraft III’, and ‘Grand Theft Auto 3’. Okay, so I don’t sleep many hours at night, but at the same time, my eyes aren’t screwy after six hours of gaming from 11PM until 5AM. The 191T displays the blackest blacks, the densest greys, the whitest whites, and very few motion trails. The only issue I’ve had with the display (and every other display with greater annoyance) is that despite its anti-glare coating, many FPS games that require you to ‘scope-in’ to use a sniper rifle aren’t playable in a well-lit environment or close to an unshaded window. I had a hell of a time taking out snipers in RtCW and MOHAA, and seeing some detected traps in NWNs, but apart from these glaring issues (pun intended), I simply cannot go back to my dual-21” Sony Trinitron CRTs.

Yes, you heard me right – I prefer the one 19” digital TFT-LCD over the two 21” Trinitron displays. I hate to use corny phrases, but this is one that fits the bill perfectly; “Once you go LCD, you can no longer go back to CRT”. I’m in a real predicament here – ive’ become addicted to the SyncMaster 191T LCD display. I spend an average of 17 hours of everyday of my life on the computer using Photoshop, Dreamweaver, EditPlus, Internet Exploder, Outlook XP, and Fireworks. The 191T is able to display all 16.7-million colors at 1280x1024 (or 1024x1280 in Portrait mode) on the DVI interface; the image is 100% in focus, perfectly converged, and geometry-error free – over every pixel of the entire surface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 november 2002 @ 21:30:
JafarX, even wat anders... ik zie aan je specs dat jij ook een asus motherboard hebt en ook een audigy.. Heb jij problemen gehad onder win xp? blue screens wat voor soort dan ook? (irq??)
Neej, totaal geen problemen met geluid wat dan ook! Ben beetje novice, wat bedoel je met 'blue screens'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[off topic]
Nou ik heb namelijk bijna dezelfde specs als jij;
AMD Athlon XP 2200+
512 MB DDR RAM (Samsung pc2700)
Asus A7V333 (raid + usb2)
Asus V8440 Deluxe 128 MB (Ti4400)
Soundblaster Audigy Platinum Ex
80 GB Maxtor Liquid
3Com Nic
Samsung SD-616 DVD
Samsung SW-240 Burner

Maar ik krijg steeds blue screens, namelijk IRQL not less or equal. Dus ik wou even weten of jij dat ook had, en wat je eventuele oplossingen waren. (ben namelijk hevig opzoek naar een oplossing) Maar goed, je hebt het dus niet. Laten we het daar dan maar op houden. Tis niet echt ontopic... Maar thanks anyway....
[/off topicmode]

[ontopic]
Heb je jouw oude samsung 191T verkocht of teruggebracht?
[/ontopic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem teruggebracht en direct een nieuwe (CRT) monitor besteld, maar al tijd nix vd nieuwe bestelling gehoord, dus ff afwachten... interesse in 191T???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 november 2002 @ 00:20:
Ik heb hem teruggebracht en direct een nieuwe (CRT) monitor besteld, maar al tijd nix vd nieuwe bestelling gehoord, dus ff afwachten... interesse in 191T???
Nee dat niet, maar ik was benieuwd naar jou ervaring met het terugbrengen c.q. nieuwe claimen van een Samsung TFT. Ik heb hier namelijk een Samsung 171N. Toen ik hem kreeg zat er een dode pixel in. Mocht hem van Samsung niet ruilen omdat de pixel groen is i.p.v. van wit. Maar later zag ik ook dat het scherm witte vlekken heeft. (scherm geeft geen egale kleuren). Dus ik heb vandaag weer gebeld, en nu komen ze dus wel een andere brengen, als ik de aankoopbon fax. Dus dat ga ik vanmiddag even doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.samsungusa.com/SamsungUSA/PRODUCT/20020423/191t-black_lg.gif
oude 191T

Afbeeldingslocatie: http://www.samsung-shop.eins.ne.jp/html/product_monitor/sm_191t/images/191t_top_phot01.jpg
en de nieuwe 191T
Afbeeldingslocatie: http://www.samsung-shop.eins.ne.jp/html/product_monitor/sm_191t/images/191t_function_phot01.gif

Zoals je ziet heeft de 191T met nieuwer bestelnr een andere voet gekregen. (en voor de duidelijkheid die onderste is niet uit de N serie

je moet maar eens zoeken op google ( voorkeur: alleen in het japans) op samsung 191T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij ziet er volgens mij in zijn geheel, nog slanker uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-09 15:29

DJT

Kick!

Zijn er al mensen die hun bestelde monitor binnen hebben gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bajo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-09 17:50
Ik heb een 191T P versie besteld, maar na 1 week nog steeds niks binnen.
Ik weet dat de levertijden een maandje is dus over 3 weken ben ik hopelijk aan de beurt :)

1 vraag zit mij nog dwars: waarom zou je een 'B' versie nemen als de 'P' die evenveel kost technisch meer in huis heeft ?

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beetje OT, maar is er een beetje gemakkelijk te schakelen tussen de twee mogelijke video-signalen?? :)
Pagina: 1