Samsung dode pixel beleid.

Pagina: 1
Acties:
  • 302 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 21:24

Dennahz

Life feels like hell should.

Topicstarter
Hey Tweakers,

Ik krijg binnenkort van m'n stage bedrijf een samsung syncmaster 151s en ik vroeg me af wat het dode pixel beleid van Samsung is.

Ik ben al een aantal dagen op zoek maar nergens staat het duidelijk, de 1 zegt dit de ander zegt dat..

Heb tevens Samsung even gemaild maar nog geen reactie op gehad.

Iemand een idee?

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Samsung geeft geen dode pixel garantie. Dan moet je Hitachi nemen http://www.hitachidigitalmedia.com/ die geven je 30 dagen de tijd om een dode pixel te vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philips heeft ook een zero bright pixel policy!!!
Dit geldt voor veel typenummers. Ze zijn daarmee één van de weinigen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-09 19:48
Verwijderd schreef op 15 november 2002 @ 16:43:
Samsung geeft geen dode pixel garantie. Dan moet je Hitachi nemen http://www.hitachidigitalmedia.com/ die geven je 30 dagen de tijd om een dode pixel te vinden!
Zit mede daarom zelf te twijfelen tussen een 191T van Samsung en een 19" tft van Hitachi.
- Hebben dezelfde specs
- Hitachi is beter leverbaar
- Hitachi is net iets goedkoper
- Hitachi heeft een 30 dagen pixel-perfect garantie
- Samsung heeft een mooiere vormgeving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals je ziet, wacht maar even de mail af van Samsung zelf (of bel ze even ?), hier bereik je erg weinig mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het topic is weer open. Ik wil hier iedereen vriendelijk verzoeken om alleen ONtopic te reageren, dit gaat NIET over Philips monitoren, Hitachi en alle andere merken. Check de titel en de first post, daar hebben we het over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Samsung is naar mijn weten de enige met goede dode pixel policy.

Bij 1 dode (sib) pixel wordt de monitor al vervangen/ gerepareerd.

Dit heb ik viavia gehoord gekregen.

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 November 2002 @ 19:45:
Het topic is weer open. Ik wil hier iedereen vriendelijk verzoeken om alleen ONtopic te reageren, dit gaat NIET over Philips monitoren, Hitachi en alle andere merken. Check de titel en de first post, daar hebben we het over.
Bedankt Courage. :)
Samsung is naar mijn weten de enige met goede dode pixel policy.

Bij 1 dode (sib) pixel wordt de monitor al vervangen/ gerepareerd.

Dit heb ik viavia gehoord gekregen.
Hoop dat het klopt, Samsung heeft niet echt haast met mailen...

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-09 21:44
IK ben erg benieuwd naar hun antwoord, ik denk hetzelfde als alexandervisser. Ik zit zelf op een 18.1" of 19"te azen, jawel Samsung.

Uit: Samsung 191T - 2 types: GH19BSAS, GH19PSAS - wat verschilt ?
Verwijderd schreef op 15 November 2002 @ 01:31:
Ik heb eindelijk mijn Samsung 171N binnen, het kleine broertje van de tft waar jullie het over hebben. Ik had hem halverwege oktober besteld en nu pas is ie binnen.
Prachtig scherm. Maar wat zie ik tot mijn schrik: EEN DODE PIXEL!!!! :( :( :(
(in het midden van het scherm)
Ik natuurlijk direct bellen met Samsung. 1 dode pixel mag worden omgeruild, maar niet als ie groen is (zoals de mijne)!!! VOLKOMEN IDOOT!!! Een beeldscherm wat een klein kapitaal kost en mag niet eens geruild worden als ie niet goed is.
Maar ik ga er wel werk van maken. Word vervolgd......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou nou nou, beetje kalm aan mag ook wel... Als er een beetje wordt afgedwaald is dat toch niet erg? Zo zijn de grootste uitvindingen die er bestaan ook vaak onstaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

BrEeZeR schreef op 15 November 2002 @ 21:31:
[...]

[...]

Hoop dat het klopt, Samsung heeft niet echt haast met mailen...
Ik heb hele slechte ervaringen met het teurg mailen van (grote) bedrijven.
Je moet gewoon het hoofdkantoor bellen en vragen om het pixelbeleid.
Natuurlijk geven ze dit niet, dus dan zeg je dat je die 100 TFT schermen wel bij Philips ( is hun grootste concurent) koopt.

En dan gaan ze wel overstag. :Y)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na ik heb 2 kapotte pixels op me samsung 181t en krijg geen andere :(
Bellen is sneller dan mailen want ze reageren daar erg traag op 2 a3 weken later pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op mijn 191T zit ook geen dode pixel(s), maar ik heb hem wel eerst gekeurd in de winkel van aankoop. Ik ben sowieso van menig dat je een monitor eerst persoonlijk gekeurd moet hebben voordat je hem betaald!
Van die trage reactie, kan ik me wel iets voorstellen: samsung is een merk wat behoorlijk in opkomst is met allerlei produkten, dus neemt de informatie-honger en support-behoefte ook toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-09 21:44
Quote:
Broken pixels are a thing that TFT owners will have to put up with. As I have said before, there are about 4 million different pixels in the 181T and unfortunately, there is a chance that one of them will either be constantly on, or constantly off. The pixels are quite small and not hugely noticeable but if you do get one, there is nothing you can do about it. Samsung, and most other manufacturers say that if you have 7 or more dead/lit pixels, or you have 2 next to each other near the middle of the screen, they will replace it.

Van:
http://www.deviantpc.com/reviews/181T/p4.shtml
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gezien het feit dat deze monitor onder de klasse II van het ISO instituut wordt ondergebracht, mag deze monitor 2 bright pixels, 2 donkere pixels en 5 defecte subpixels hebben. Klasse II wordt het meeste verkocht.
Dit is een stuk van een email die ik naar een klant stuurde. Het ging weliswaar om de Hercules TFT monitoren, maar volgens mij valt Samsung ook onder klasse II of B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je zekerheid wil kies dan voor Hitachi kryght 30 dagen tyd om doi pixels te zoeken
Nieuw CML 174b Zwart moi om te zien response 12rise 4fal Veel sneller dan Samsung of
wie ook ga je toch niet anders denken
http://www.hitachi.com/su...s/ProductLinks/CML174.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-09 19:48
Verwijderd schreef op 23 November 2002 @ 13:22:
Als je zekerheid wil kies dan voor Hitachi kryght 30 dagen tyd om doi pixels te zoeken
Nieuw CML 174b Zwart moi om te zien response 12rise 4fal Veel sneller dan Samsung of
wie ook ga je toch niet anders denken
http://www.hitachi.com/su...s/ProductLinks/CML174.pdf
Alleen jammer dat er nog geen reviews van die 16ms schermen zijn te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 23:07
Ook jammer dat ze uberhaubt niet in de winkel te vinden zijn terwijl ze 4 nov in de winkel zouden liggen.
ps ik heb van Samsung te horen gekregen dat er pas vanaf 2 volledig stukke pixels geruild wordt, dus niet 2 rooie. Was een week of 6 terug.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 23:07
Verwijderd schreef op 15 November 2002 @ 21:40:
[...]

Nou nou nou, beetje kalm aan mag ook wel... Als er een beetje wordt afgedwaald is dat toch niet erg? Zo zijn de grootste uitvindingen die er bestaan ook vaak onstaan...
Ik ben het geheel met Courage eens, niets is zo irritant als topic hijacking. Een ietsje afwijken OK, maar om dan reclame te gaan voor merk x (die grotendeels niet klopt), terwijl hij om specifiek om Samsung vraagt slaat nergens op.
Als jou vraag hoe laat het is, dan wil ik tocvh alleen de tijd weten en geen verhaal over hoe het horloge ooit ontstaan is :)

Ok ik weet het ik draaf een beetje door, maar dit moest even van mijn hart.

[ Voor 35% gewijzigd door ErikRo op 23-11-2002 13:53 ]

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Topicstarter
Bedankt voor de reacties iedereen, ik heb een mail terug van Samsung dat ik ze het via de mail niet willen versturen en ik maar moet bellen.

Dat ga ik dan maar doen, ik heb btw op m'n stage plek nog geen 1 Samsung scherm gezien met een dooie pixel..

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:43
Verwijderd schreef op 23 November 2002 @ 11:56:
[...]

Dit is een stuk van een email die ik naar een klant stuurde. Het ging weliswaar om de Hercules TFT monitoren, maar volgens mij valt Samsung ook onder klasse II of B

Klopt, ook in de winkel waar ik werk waarschuwen we klanten hier nadrukkelijk voor. Die vinden het maar belachelijk dat ze dode pixels moeten accepteren. Het feit blijft gewoon, dat het een produkt is, met bepaalde kwaliteitskenmerken. Als ze gegarandeerd een dode pixelvrije monitor willen hebben, zullen ze een monitor moeten kiezen waar zo'n garantie op zit (Dat zijn er niet veel en veelal duurder).
Dat is ook de reden waarom we TFT's niet door de klant laten keuren in de winkel: op die manier wordt het dodepixel risico op ons afgewenteld en daar hebben wij ook geen zin an :P . (en ja, dit gaat rechtstreeks tegen de consumentbond aanbeveling in)

offtopic:
Het kan op zich wel: Je biedt aan dat klanten binnen 2 dagen hun TFT mogen terugbrengen wanneer er een dode pixel in het beeld zit. Je vraagt voor deze service een kleine extra marge (stel dat 1 op de 25 schermen hier last van heeft, dan vraag je 5% extra :P ) en eens in de maand gooi je alle schermen met een dooie pixel in de uitverkoop: helft van het geld.
Klanten blij (want dooie pixelgarantie, of een goedkope monitor) jij blij: want extra inkomsten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*bookmarkt*

ff volgen deze draad, kan nog van pas komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:18

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

Nah samsungs dode pixel beleid is dus mooi naatje
Ik heb zaterdag bij tftscherm.nl mijn Samsung 192B en die doen dus ook niet aan checken ..
Nah ik de gok dan toch maar gewaagd ik wilde eigenlijk een 192T maar die was NERGENS te leveren, de 192B ook al slecht .. dus je moet iets

Kom ik thuis , boel aangesloten en jahoor een dikke vette rooie dooie pixel bijna in het midden van het scherm ..
De winkel gebeld .. tja ga maar naar Samsung, nou net Samsung gebeld .. tja jammer maar helaasch !
Daar dok je dan een dikke 760 euries voor ..

Als iemand nog tips voor me heeft .. GRAAG

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik geloof dat je 8 dagen bedenktijd hebt bij een aankoop via het internet.
Dus koop annuleren??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyCLoNe schreef op 08 december 2003 @ 09:55:
Nah samsungs dode pixel beleid is dus mooi naatje
Ik heb zaterdag bij tftscherm.nl mijn Samsung 192B en die doen dus ook niet aan checken ..
Nah ik de gok dan toch maar gewaagd ik wilde eigenlijk een 192T maar die was NERGENS te leveren, de 192B ook al slecht .. dus je moet iets

Kom ik thuis , boel aangesloten en jahoor een dikke vette rooie dooie pixel bijna in het midden van het scherm ..
De winkel gebeld .. tja ga maar naar Samsung, nou net Samsung gebeld .. tja jammer maar helaasch !
Daar dok je dan een dikke 760 euries voor ..

Als iemand nog tips voor me heeft .. GRAAG
Wel mooi ding die Samsung 192B ...bevalt ie voor derest nog een beetje? of ben je zo blind van woede dat je dat niet eens meer wil weten?

wat betrf dooie pixel... terug met dat ding! en je scheur effe wijd open zetten,met dit soort dingen proberen ze je natuurlijk gewoon te overbluffen, ergens wel te begrijpen want zij blijven zitten met die zooi,maarja risico van het vak moet jemaar denken zal effe lekker woorde zeg })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyclone

cyclone

Heb hem via de phone bij tft scherm.nl besteld lekker in de buurt en dus afgelopen zaterdag zelf opgehaald, dus is geen koop op afstand, tevens is de site en de verkoper van tftscherm.nl volkomen duidelijk geweest over het dooie pixel beleid. En ik heb de gok maar genomen, mede ook vanwege de slechte leverbaarheid van de Samsung schermen, en ik moest voor 1 januari kopen i.v.m. mijn p.c. prive regeling.
Kortom hoop omstandigheden waartoe ik toch heb besloten de gok te nemen .. en ik heb verloren, echter heb ik het wel geprobeerd .. maar tot op heden nog geen reactie op mijn Fax, en brief en in principe heb ik ook heen poot om op te staan.
Echter wel zeer frustrerend als je net een uitrol hebt gehad van meer den 350 tft's van HP ( 17" welliswaar ) zonder ook maar 1 dooie pixel te zien ..

Kortom Ik schijt er enorm van en probeer het wel om hem nog omgeruild te krijgen maar ik zie het somber in ..

Scherm is verder precies wat ik ervan verwachte .. zelfde als de 192T alleen dan geen DVI, maar dat heeft mijn console switch toch niet dus op zich prima zo. Ziet er lekker uit . en geeft een hoop ruimte t.o.v. mijn 20" Eizo CRT ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyclone

cyclone

reactie van samsung via de mail :
Geachte heer CyCL0Ne,

Naar aanleiding van uw verzoek hierbij een document met de pixel policy. Na navraag is gebleken dat de dealer niet verplicht is om iets te doen naar aanleiding van een foute pixel. De Pixel policy is overigens door ISO gecertificeerd en wordt door alle producenten gehanteerd.

Vriendelijke groet,

naamsamsungmedewerker
Samsung Electronics
<<MONITOR EN PRINTER DOA EN SERVICE RICHTLIJNEN- 2003 APRIL1_.doc>>
Kortom .. geen poot om op te staan ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Jammer CyCLoNe, maar ben bang dat je idd ook pech hebt.

Ik heb het risico niet genomen bij mijn samsung 191T en voor 40 euro een zero dead pixel garantie erbij genomen. 1 dode (sub) pixel is nieuwe. Zal je altijd zien, geen dode pixels, maar je hoort mij niet klagen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyclone

cyclone

tja .. gelijk heb je .. ik heb mijn lesje nu ook wel geleerd, echter heb jij sowieso al mazzel dat je een 192 T te pakken hebt kunnen krijgen ..

Goed lang verhaal kort .. als ik het risico niet had genomen dan had ik nu geen 19" tft gehad .. waar ik denk ik binnenkort mijn vriendin blij mee ga maken .. en alsnog een andere koop .. ( zei ziet hem toch niet roept ze de hele tijd ) ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard_1st
  • Laatst online: 19-09 12:44
CyCLoNe schreef op 09 december 2003 @ 17:50:
tja .. gelijk heb je .. ik heb mijn lesje nu ook wel geleerd, echter heb jij sowieso al mazzel dat je een 192 T te pakken hebt kunnen krijgen ..

Goed lang verhaal kort .. als ik het risico niet had genomen dan had ik nu geen 19" tft gehad .. waar ik denk ik binnenkort mijn vriendin blij mee ga maken .. en alsnog een andere koop .. ( zei ziet hem toch niet roept ze de hele tijd ) ;-)
Even beter lezen, hij heeft het over een 191T. En ik heb van een kennis ook nog een goede truc gehoord. als je een dode pixel heb, en ze willen hem niet omruilen. Monitor open schroeven, gewoon een stekker ofzo lostrekken. Bellen dat je geen beeld heb. Ze komen voorrijden met een nieuwe monitor, ruilen hem om, jij blij en hun ook >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyclone

cyclone

whoops indeed . nie goe gelezen ..
maaruh met die gedachte ookal lopen spelen , vanavond eerst maar eens kijken hoe makelijk hij open te schroeven is zonder zichtbare sporen achter te laten ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
* Welkom in V&B : lees dit eerst aub ! *

Laatste alinea, eerste post.

Aan dit soort oplichtpraktijken doen we niet mee. Dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.