Heeft iemand al geprobeerd de 4 surround speakers op speaker stand o.i.d. te zetten? Ben benieuwd hoe goed dat gaat. Wil de Z-680 misschien als thuisbios gebruiken.
Verwijderd
jaja ik heb hem 2 speakers aan het dak hangen plaf. en 2 op me bureau en 1 op me beeldscherm.
Ik kwam geluid precies afgesteld met de audigy 2 !!!
Met die software die er bij zit, msichien zit die ook wel bij de gewone audigy dat weet ik niet!
om precies te zijn heb ik het gedaan met de luidspekerkalibratie wizard.
Echt super fijn progamma om precies het belans te vinden tussen de speaker kan je met een balk het verschuifen en daarna speel je testen af en kan je hem steeds bijstellen.
Tot dat je een goed is afgesteld.
Ik heb hem dan wel op de pc aangesloten jij gaat hem voor aan de tv gebruiken!!
Volgens mij kan dat goed je kan hem coax digitaal doorlussen naar de versterker.
En er komt genoeg vermogen uit om lekker filmpje te kijken!!
Ik heb vanmiddag ff matrix gekeken zo wat is dat lekker zeg !!!
Wow echt een mooi geluid , muziek speelt deze set ook mooi af.
Ik speel constant de muziek uit de two towers af erg mooi zeg!!!
Ja ben echt blij met de set
Ik kwam geluid precies afgesteld met de audigy 2 !!!
Met die software die er bij zit, msichien zit die ook wel bij de gewone audigy dat weet ik niet!
om precies te zijn heb ik het gedaan met de luidspekerkalibratie wizard.
Echt super fijn progamma om precies het belans te vinden tussen de speaker kan je met een balk het verschuifen en daarna speel je testen af en kan je hem steeds bijstellen.
Tot dat je een goed is afgesteld.
Ik heb hem dan wel op de pc aangesloten jij gaat hem voor aan de tv gebruiken!!
Volgens mij kan dat goed je kan hem coax digitaal doorlussen naar de versterker.
En er komt genoeg vermogen uit om lekker filmpje te kijken!!
Ik heb vanmiddag ff matrix gekeken zo wat is dat lekker zeg !!!
Wow echt een mooi geluid , muziek speelt deze set ook mooi af.
Ik speel constant de muziek uit de two towers af erg mooi zeg!!!
Ja ben echt blij met de set
ik heb mijn speakers nu op een hoogte van zo'n 2 meter hangen, in een kamer van +/- 3,5x5 meter het geluid is heel erg ruimtelijk, en erg helder.
Ik denk overigens wel dat ik een andere geluidskaart ga aanschaffen, die mijn sblive 5.1 bulk dan kan vervangen
Ik denk overigens wel dat ik een andere geluidskaart ga aanschaffen, die mijn sblive 5.1 bulk dan kan vervangen
oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad
Ja, ik ga hem aan m'n dvd speler hangen. Klinkt zeer positief. Ik ga zeker deze set kopen. Eerst m'n afstudeerwerk afmaken...
Daarna kan ik gaan bedenken hoe ik de speakers ophang en zo.
Verwijderd
Veel mensen zouden de 680 moeten hebben, nu deze set op veel plekken is uitverkocht.
Ik ben benieuwd of de "ruis" problemen nu weg zijn.
Want inderdaad, deze speakerset klinkt geweldig voor de rest...
Ik ben benieuwd of de "ruis" problemen nu weg zijn.
Want inderdaad, deze speakerset klinkt geweldig voor de rest...
Verwijderd
Heb gisteren mijn Z-680's en mijn Audigy2 opgehaald en beluisterd natuurlijk
en ik deed de volgende waarnemingen:
Er is inderdaad sprake van ruis uit het centerkanaal, maar deze is erg zacht. Je moet je oor echt op 5 cm van de speaker houden om hem te horen. Ik denk zelf dat dit komt door een filter in de versterker die er voor zorgt dat de lage tonen naar de subwoofer gaan en de midden en hoge tonen naar de center. Maar ja zoveel verstand heb ik er nou ook weer niet van
De combinatie van de Audigy1 (Mijn oude geluidskaart) en de Z-680's bij het afspelen van DVD's geeft de veelbesproken ruisende en krakende geluiden tijdens de pauze stand. Dit gebeurt vooral wanneer je een windowtje gaat verslepen of de harddisk laat ratelen
Dit vooral wanneer je het geluidniveau erg hhog zet.
De combinatie van de Audigy2 (Mijn nieuwe
geluidskaart) en de Z-680's bij het afspelen van DVD's geeft geen enkel geruis of gekraak
zelfs niet als ik em op zijn allerhardst zet in de DVD pauze stand.
Dit alles is via de analoge uitgangen van de Audigy1/2 getest. De digitale uitgangen heb ik nog niet kunnen testen wegens het gebrek aan een ps2 of XboX
Mijn conclusie is dan ook: Het geluid wat dit setje produceert is echt overweldigend zowel bij muziek als bij DVD's (films en muziek) en natuurlijk ook bij spellen (UT2003 bijvoorbeeld). Bij de retail versie van de Audigy2 zitten trouwens ook Hitman2 en Soldier Of Fortune 2 bijgeleverd
Dus kopen dat ding als je een Audigy2 hebt, anders moet je er een Audigy2 bij bestellen
Er is inderdaad sprake van ruis uit het centerkanaal, maar deze is erg zacht. Je moet je oor echt op 5 cm van de speaker houden om hem te horen. Ik denk zelf dat dit komt door een filter in de versterker die er voor zorgt dat de lage tonen naar de subwoofer gaan en de midden en hoge tonen naar de center. Maar ja zoveel verstand heb ik er nou ook weer niet van
De combinatie van de Audigy1 (Mijn oude geluidskaart) en de Z-680's bij het afspelen van DVD's geeft de veelbesproken ruisende en krakende geluiden tijdens de pauze stand. Dit gebeurt vooral wanneer je een windowtje gaat verslepen of de harddisk laat ratelen
De combinatie van de Audigy2 (Mijn nieuwe
Dit alles is via de analoge uitgangen van de Audigy1/2 getest. De digitale uitgangen heb ik nog niet kunnen testen wegens het gebrek aan een ps2 of XboX
Mijn conclusie is dan ook: Het geluid wat dit setje produceert is echt overweldigend zowel bij muziek als bij DVD's (films en muziek) en natuurlijk ook bij spellen (UT2003 bijvoorbeeld). Bij de retail versie van de Audigy2 zitten trouwens ook Hitman2 en Soldier Of Fortune 2 bijgeleverd
Dus kopen dat ding als je een Audigy2 hebt, anders moet je er een Audigy2 bij bestellen
Ik heb bij de ikea luidspreker standaards gehaald (90 cm hoog) 19 euro/2stuks. Ik heb toen 2 gaatjes in de hoefijzervormige pootjes van de surround speakers en vervolgens vast geschroefd op het vierkante plateau van de standaards. De kabel gaat door de buizen heen. Het ziet er sjiek uit, kan zo in de huiskamer staan.Biering schreef op 10 December 2002 @ 11:04:
Heeft iemand al geprobeerd de 4 surround speakers op speaker stand o.i.d. te zetten? Ben benieuwd hoe goed dat gaat. Wil de Z-680 misschien als thuisbios gebruiken.
Als je wil, post ik een foto.
[ Voor 3% gewijzigd door Trunksmd op 11-12-2002 13:20 ]
ja zou het wel graag willen zien.
maar je hebt dan in de voetjes van de speakers moeten boren?
maar je hebt dan in de voetjes van de speakers moeten boren?
Verwijderd
Ja ok ik heb eigenlijk het zelfde als jou!!!Verwijderd schreef op 11 december 2002 @ 10:34:
Heb gisteren mijn Z-680's en mijn Audigy2 opgehaald en beluisterd natuurlijken ik deed de volgende waarnemingen:
De combinatie van de Audigy1 (Mijn oude geluidskaart) en de Z-680's bij het afspelen van DVD's geeft de veelbesproken ruisende en krakende geluiden tijdens de pauze stand. Dit gebeurt vooral wanneer je een windowtje gaat verslepen of de harddisk laat ratelenDit vooral wanneer je het geluidniveau erg hhog zet.
De combinatie van de Audigy2 (Mijn nieuwegeluidskaart) en de Z-680's bij het afspelen van DVD's geeft geen enkel geruis of gekraak
zelfs niet als ik em op zijn allerhardst zet in de DVD pauze stand.
Dit alles is via de analoge uitgangen van de Audigy1/2 getest. De digitale uitgangen heb ik nog niet kunnen testen wegens het gebrek aan een ps2 of XboX![]()
Maar toch hem ik denk ik dan andere boxen set een oudere !!!
Want als je niks afspeeld heb ik het toch , redelijk wat ruis!
Maar goed zoals iemand anders al zei ik wacht ook nog maar ff en dan ruil ik hem wel om
ik denk, instaleer es een spelletje dat aan 5.1 geluid doet 
dus ik Deus Ex instaleren (
) en wat blijkt..., mijn center speaker doet t niet 
dus ik dat ding op movie modus zetten, maar dan neemt hij de effecten niet geod over, en dan klinkt t ook niet goed
mijn kaartje is btw een SBlive 5.1 bulk, iemand enig idee ?
(heb al met de hardware acc. gespeeld)
dus ik Deus Ex instaleren (
dus ik dat ding op movie modus zetten, maar dan neemt hij de effecten niet geod over, en dan klinkt t ook niet goed
Nou, graag! Ik heb nog niet rondgekeken, maar als je bij IKEA standaards kunt krijgen zoals jij beschrijft wordt ik wel blij. En mijn portomonee ook.Trunksmd schreef op 11 December 2002 @ 13:19:
[...]
Ik heb bij de ikea luidspreker standaards gehaald (90 cm hoog) 19 euro/2stuks. Ik heb toen 2 gaatjes in de hoefijzervormige pootjes van de surround speakers en vervolgens vast geschroefd op het vierkante plateau van de standaards. De kabel gaat door de buizen heen. Het ziet er sjiek uit, kan zo in de huiskamer staan.
Als je wil, post ik een foto.
Ik had op zo'n 50 euro per 2 stuks ingezet.
Zijn dat die standaarden met die 'tegel' aan de onderkant? Is dat bovenplateau in vergelijking met de box die erop staat niet veel te groot?
Linkie naar ikea
Linkie naar kleine broertje
Linkie naar ikea
[ Voor 53% gewijzigd door Janoz op 11-12-2002 14:57 ]
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
voor de mensen die muurbevestiging zoeken, het vastschroeven is makkelijker dan je denkt mensen, je draait gewoon het voetje om en waar hij normaal op staat daar zitten twee gaten in dat wordt je bevestiging voor aan de muur.
Digital Media Junkie
Heb je al in de speaker instellen de 5.1 opstelling gekozen? En als je ook CreativeHQ config gebeuren heb voor je geluidskaart dan moet je daar ook even de juiste speaker opstelling kiezen.Atgast schreef op 11 december 2002 @ 14:37:
ik denk, instaleer es een spelletje dat aan 5.1 geluid doet
dus ik Deus Ex instaleren () en wat blijkt..., mijn center speaker doet t niet
dus ik dat ding op movie modus zetten, maar dan neemt hij de effecten niet geod over, en dan klinkt t ook niet goed![]()
Assume there are no rules and it's one big free for all
jeps, als ik in de creative surround mixer de test doe, dan hoor ik ook geen centerAlpha-sphere schreef op 11 December 2002 @ 15:14:
[...]
Heb je al in de speaker instellen de 5.1 opstelling gekozen? En als je ook CreativeHQ config gebeuren heb voor je geluidskaart dan moet je daar ook even de juiste speaker opstelling kiezen.
het lijkt er dus op dat de sblive de center niet goed aanstuurt oid. iemand enig idee ?
Verwijderd
Die standaard hebben wij ook in de huiskamer best fijne dingen zijn dat voor de boxen!!!Janoz schreef op 11 December 2002 @ 14:49:
Zijn dat die standaarden met die 'tegel' aan de onderkant? Is dat bovenplateau in vergelijking met de box die erop staat niet veel te groot?
Linkie naar ikea
Zien er opzich best nog wel mooi uit voor in de woonkamer!!!
Jaja die ikea heeft soms nog wel is wat
En ook helemaal niet duur!
Maar nu wacht ik eigenlijk nog op het antwoord op mijn vraag... of eigenlijk [hk]PICS!!![/hk] van Trunksmd (z'n boxen dan)
Maar nu wacht ik eigenlijk nog op het antwoord op mijn vraag... of eigenlijk [hk]PICS!!![/hk] van Trunksmd (z'n boxen dan)
Sorry, ik had gisteren geen tijd meer. Ik zal ze vanavond posten, wanneer ik weer thuis benJanoz schreef op 11 december 2002 @ 22:37:
En ook helemaal niet duur!
Heeft er iemand eigenlijk al zijn (defecte) setje omgewisseld voor een nieuwe.
Verwijderd
Ik ga hem wel omwisselen. Heb het probleem waar ik hem hebt gekocht ge-maild en ze gingen het uizoeken ofzo. Dus krijg er dan een sonder ruisElroy schreef op 12 December 2002 @ 10:54:
Heeft er iemand eigenlijk al zijn (defecte) setje omgewisseld voor een nieuwe.
Verwijderd
Ik heb mijn set terug gebracht, en mijn geld terug gekregen: zoieso waren er geen andere sets beschikbaar op dat moment.
Ik kijk rond voor een alternatief, maar versterkers/decoders vindt je niet zo veel zonder ingebouwde dvd en tuner en weet ik veel wat nog meer....
Op dit moment ben ik radeloos, en dat terwijl ik +/- 600 euros kan besteden voor een set...(??)
Ik kijk rond voor een alternatief, maar versterkers/decoders vindt je niet zo veel zonder ingebouwde dvd en tuner en weet ik veel wat nog meer....
Op dit moment ben ik radeloos, en dat terwijl ik +/- 600 euros kan besteden voor een set...(??)
Hier zijn dan de pic's Ze zijn niet perfect mooi, omdat ik de laagste resolutie had ingesteld. Toen ik nieuwe wilde maken, waren de batterijen leeg
grrr
Klik op: http://www.xs4all.nl/~hoenjet/speakers.htm
Klik op: http://www.xs4all.nl/~hoenjet/speakers.htm
Verwijderd
Ik heb net mijn speakers binnen en geinstalleerd. Drie keer raden:
Ruis
En niet alleen uit de centerspeakers, maar ook uit de front en rear speakers.
Als je muziek draait of een film kijkt zul je het niet echt horen, maar ik vind het wel degelijk storend tijdens stille scenes en het hoort uiteraard gewoon niet.
Het is echt niet zo dat ik m'n oor tegen de speaker moet leggen. Ik hoor het al van twee meter afstand.
Mijn set is aangesloten via beide digitale aansluitingen (DVD op coax, XBOX op optisch), niet via analoog. Of de apparaten nou aan of uit staan, de ruis is er altijd
Ik adviseer dan ook iedereen die een set gaat kopen ze in de winkel te beluisteren! Mijne gaat in ieder geval terug, want dit is heel irritant.... Ik zal als ik weer thuis ben m'n serienummer e.d. vermelden.
Ruis
En niet alleen uit de centerspeakers, maar ook uit de front en rear speakers.
Als je muziek draait of een film kijkt zul je het niet echt horen, maar ik vind het wel degelijk storend tijdens stille scenes en het hoort uiteraard gewoon niet.
Het is echt niet zo dat ik m'n oor tegen de speaker moet leggen. Ik hoor het al van twee meter afstand.
Mijn set is aangesloten via beide digitale aansluitingen (DVD op coax, XBOX op optisch), niet via analoog. Of de apparaten nou aan of uit staan, de ruis is er altijd

Ik adviseer dan ook iedereen die een set gaat kopen ze in de winkel te beluisteren! Mijne gaat in ieder geval terug, want dit is heel irritant.... Ik zal als ik weer thuis ben m'n serienummer e.d. vermelden.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2002 15:25 ]
Verwijderd
ik heb dus zo'n beetje hetzelfde als jij hebt, bij elke speaker is duidelijk ruis te horen, of er nou een input is op aangesloten of niet, en zoja als de input aan of uit is maakt alles niets uit, de ruis is duidelijk hoorbaar. (zelfs als je mute aanzet)
ook onder het beluisteren van muziek/films or het spelen van spellen is de ruis nog steeds hoorbaar als met er goed op let, het gekke is als je een koptelefoon of ander speakerset op de koptelefoon aansluiting zet is er geen ruis te horen op hetgene wat je dan hebt aangesloten, en de ruis op de boxen is dan ook verdwenen
met het 2x stereo effect werkt wel elke speaker bij mij
ook onder het beluisteren van muziek/films or het spelen van spellen is de ruis nog steeds hoorbaar als met er goed op let, het gekke is als je een koptelefoon of ander speakerset op de koptelefoon aansluiting zet is er geen ruis te horen op hetgene wat je dan hebt aangesloten, en de ruis op de boxen is dan ook verdwenen
met het 2x stereo effect werkt wel elke speaker bij mij
dat 2x stereo effect lijkt t een beetje @ random te doen, meestal wel, maar af en toe doen de achterspeakers het dan niet, als ik dan nog een keer door alle output opties heen scrol, dan doet hij t vaak wel, bugje in de programmatuur dus, lijkt me 
edit:
na ff testen blijkt dat ie t altijd doet, maar soms is het volume voor de achterpseakers wat zwakker
edit:
na ff testen blijkt dat ie t altijd doet, maar soms is het volume voor de achterpseakers wat zwakker
[ Voor 19% gewijzigd door Arjan op 14-12-2002 17:34 ]
ik heb nog steeds problemen met m'n live5.1 z680 combo.
Ik heb de speakers nu digitaal aangesloten, en muziek en film klinkt nu erg goed, maar spellen spelen is een absolute ramp
Als ik Deus Ex speel, dan mis ik het geluid dat recht van voor komt (center prob lijkt me) en als ik rallymasters speel dan hoor ik alleen maar het applaus van de omgeving, helemaal geen motorgeluiden
het maakt hierbij niet uit welk effect ik selecteer op mijn z680, iemand enig idee ?
Ik heb de speakers nu digitaal aangesloten, en muziek en film klinkt nu erg goed, maar spellen spelen is een absolute ramp
Als ik Deus Ex speel, dan mis ik het geluid dat recht van voor komt (center prob lijkt me) en als ik rallymasters speel dan hoor ik alleen maar het applaus van de omgeving, helemaal geen motorgeluiden
het maakt hierbij niet uit welk effect ik selecteer op mijn z680, iemand enig idee ?
Ok, ik heb em eindelijk ook sinds vandaag, ik heb de pc op de coax en de tv op de directe verbinding aangesloten, dvd gaat via de pc dus via de coax. Ik heb er ook alle "features" bijgekregen:
- duidelijk hoorbare ruis uit alle speakers, niet storend met geluid maar wel bij stiltes.
- klik/plop bij wisselen van input.
- stereo x2 geeft geen geluid uit de rear-speakers.
Ik vind het ook een beetje verdacht dat er pas geluid uitkomt als het volume op de 3de van de 9 volumestreepjes staat, bij de eerste 2 komt er gewoon geen geluid uit (behalve ruis dan).
Verder was het SoundTouch controlecentrum veeeeel groter dan ik had verwacht, ik heb em nu op de tv staan maar het is geen gezicht, veel te lomp + dat ding staat schuin omhoog en nu moet ik de afstandsbediening boven m'n hoofd houden anders reageert ie niet. De display is alleen te lezen als je er recht voor gaat staan wat niet erg handig is, misschien is ie leesbaar vanuit de bank als ik em op de grond zet
De kabels van de rear-speakers konden meteen vervangen worden want die zijn gewoon te kort. Alle speakers wijzen schuin omhoog of omlaag terwijl ik de front en center toch graag gewoon recht vooruit zou willen hebben.
Goed, naast deze lijst met klachten heb ik net een dvd zitten kijken en het geluid was zeker indrukwekkend, heb wel de bass wat minder gezet voordat er een aardbeving geregistreerd werd, de dolby prologic II werkt ook goed, zowel met tv als met muziek. Nou nog een andere plaatsje zoeken voor het controlecentrum en nog wat met de geluidsinstellingen spelen en dan zien we wel weer verder....
ps. respect voor de mensen die dit setje van de hcc of van/naar de winkel hebben gedragen, oef wat een gewicht
- duidelijk hoorbare ruis uit alle speakers, niet storend met geluid maar wel bij stiltes.
- klik/plop bij wisselen van input.
- stereo x2 geeft geen geluid uit de rear-speakers.
Ik vind het ook een beetje verdacht dat er pas geluid uitkomt als het volume op de 3de van de 9 volumestreepjes staat, bij de eerste 2 komt er gewoon geen geluid uit (behalve ruis dan).
Verder was het SoundTouch controlecentrum veeeeel groter dan ik had verwacht, ik heb em nu op de tv staan maar het is geen gezicht, veel te lomp + dat ding staat schuin omhoog en nu moet ik de afstandsbediening boven m'n hoofd houden anders reageert ie niet. De display is alleen te lezen als je er recht voor gaat staan wat niet erg handig is, misschien is ie leesbaar vanuit de bank als ik em op de grond zet
Goed, naast deze lijst met klachten heb ik net een dvd zitten kijken en het geluid was zeker indrukwekkend, heb wel de bass wat minder gezet voordat er een aardbeving geregistreerd werd, de dolby prologic II werkt ook goed, zowel met tv als met muziek. Nou nog een andere plaatsje zoeken voor het controlecentrum en nog wat met de geluidsinstellingen spelen en dan zien we wel weer verder....
ps. respect voor de mensen die dit setje van de hcc of van/naar de winkel hebben gedragen, oef wat een gewicht
Ik had em al paar daagies maar idd ook ruis hiero.
Ik heb nu satelliet erop en me xbox. Bij aanzetten setje geen ruis maar zodra ik signaal laat lopen ruistie bij stille momenten en dus ook als ik het signaal weer stopzet.
Zit in de woonkamer moet toegeven dat de ruis me niet echt stoort. Het is dus niet ruis waarvoor ik me oor tegen de speakers moet aandrukken ik zit er paar meter vanaf en ik hoor het duidelijk als het verder stil is. Met 2 meiden in het huis is het echter zelden stil dus daar doet het setje ze voordeel mee
Verder
klinkt alles wel fijn enzo. Ik klooi er nog even mee maar zal hem uiteindelijk wel inruilen.
Ik heb nu satelliet erop en me xbox. Bij aanzetten setje geen ruis maar zodra ik signaal laat lopen ruistie bij stille momenten en dus ook als ik het signaal weer stopzet.
Zit in de woonkamer moet toegeven dat de ruis me niet echt stoort. Het is dus niet ruis waarvoor ik me oor tegen de speakers moet aandrukken ik zit er paar meter vanaf en ik hoor het duidelijk als het verder stil is. Met 2 meiden in het huis is het echter zelden stil dus daar doet het setje ze voordeel mee
Verder

Verwijderd
Meschien dat jullie hier iets aanhebben. Dus het schijnt normaal te zijn. Ik wil dus mijn geld terug voor diet bagger speakersetje 
De officiele reactie van de BU:
> The Z-680 is designed and built to exacting standards for performance.
> It has received great reviews for it's outstanding performance.
>
> If you experience noise:
>
> Hiss:
> High powered amplification devices all generate some level of
background
> noise. The ratio of maximum signal to the level of noise is called
> Signal to Noise Ratio. The Z-680 has a Signal to Noise Ratio of 75
> dB. Under normal listening conditions you should not be annoyed by
> hiss from the system at a normal listening distance. In a very quite
> room, or if you are very close to the speaker, you may hear a very low
> level hiss. This is normal, but should be completely masked by normal
> music and game sounds.
>
> Hum or Buzz:
> If you experience other noise, such a humming or buzzing, that get
> louder or softer with changes of the volume setting, this is an
> indication of noise coming from source material such as a sound card.
> In this case, check all of the connections to the soundcard, and adjust
> the level setting of the sound mixer to obtain the best performance.
> Generally you can leave your CD volume settings in the mixer at full
and
> reduce the master output level down.
>
> Pops of Clicks:
> It is normal to hear a very faint "tick" when you switch between input
> (by pressing the input button). If you hear Clicks or Pops when
> changing functions on a digital input device like a DVD player, this is
> because the device is sending out interrupted digital data streams.
> This is uncommon on most current players. The latest version of
> software have been tested with the Z-680 and many sound cards with good
> results.
De officiele reactie van de BU:
> The Z-680 is designed and built to exacting standards for performance.
> It has received great reviews for it's outstanding performance.
>
> If you experience noise:
>
> Hiss:
> High powered amplification devices all generate some level of
background
> noise. The ratio of maximum signal to the level of noise is called
> Signal to Noise Ratio. The Z-680 has a Signal to Noise Ratio of 75
> dB. Under normal listening conditions you should not be annoyed by
> hiss from the system at a normal listening distance. In a very quite
> room, or if you are very close to the speaker, you may hear a very low
> level hiss. This is normal, but should be completely masked by normal
> music and game sounds.
>
> Hum or Buzz:
> If you experience other noise, such a humming or buzzing, that get
> louder or softer with changes of the volume setting, this is an
> indication of noise coming from source material such as a sound card.
> In this case, check all of the connections to the soundcard, and adjust
> the level setting of the sound mixer to obtain the best performance.
> Generally you can leave your CD volume settings in the mixer at full
and
> reduce the master output level down.
>
> Pops of Clicks:
> It is normal to hear a very faint "tick" when you switch between input
> (by pressing the input button). If you hear Clicks or Pops when
> changing functions on a digital input device like a DVD player, this is
> because the device is sending out interrupted digital data streams.
> This is uncommon on most current players. The latest version of
> software have been tested with the Z-680 and many sound cards with good
> results.
Verwijderd
en deze nog:
Dave,
>
> dit hebben we meer gehoord en voorgelegd bij onze Business units Audio.
>
> Het schijnt redelijk normaal te zijn dat wanneer je een cd of DVD op pauze
> zet, dat je dan een lichte ruis op de achtergrond hoort. je zult dit wel
> herkennen uit je eigen stereo toren, waarbij de boxen ook ruizen wanneer
je
> bij geen geluid de speakers ietsje harder zet.
> Het gebeurd dus NIET tijdens het spelen van een audio CD of een DVD,
alleen
> als je de DVD uit of op pauze zet. Dit heeft voor de rest niet te maken
met
> de geweldige geluidskwaliteit die de Z680 weergeeft.
Dave,
>
> dit hebben we meer gehoord en voorgelegd bij onze Business units Audio.
>
> Het schijnt redelijk normaal te zijn dat wanneer je een cd of DVD op pauze
> zet, dat je dan een lichte ruis op de achtergrond hoort. je zult dit wel
> herkennen uit je eigen stereo toren, waarbij de boxen ook ruizen wanneer
je
> bij geen geluid de speakers ietsje harder zet.
> Het gebeurd dus NIET tijdens het spelen van een audio CD of een DVD,
alleen
> als je de DVD uit of op pauze zet. Dit heeft voor de rest niet te maken
met
> de geweldige geluidskwaliteit die de Z680 weergeeft.
dat de ruis erbij hoorde was ik al bang voor, alhoewel, bang, ik hoorde er niks van, totdat ik gisteravond tv keek, en het volume dus laag moest. Daarvoor heb ik het nog nooit gehoord.
dat die volume pas begint bij het 3e streepje heeft te maken met het feit dat de digitale ingang een beetje scheef afgesteld lijkt te zijn... met de directe ingang heb ik daar minder last van. dwz, het probleem schuift 1 streepje op.
over die speakers die te schuin staan, ik heb ze opgehangen, en dan zijn ze perfect recht, maar je kan de stands ook buigen naar het schijnt.
edit, iemand nog een inteligente opmerking mbt het live5.1 center probleem ?
want de standaard oplossingen maken niks uit
dat die volume pas begint bij het 3e streepje heeft te maken met het feit dat de digitale ingang een beetje scheef afgesteld lijkt te zijn... met de directe ingang heb ik daar minder last van. dwz, het probleem schuift 1 streepje op.
over die speakers die te schuin staan, ik heb ze opgehangen, en dan zijn ze perfect recht, maar je kan de stands ook buigen naar het schijnt.
edit, iemand nog een inteligente opmerking mbt het live5.1 center probleem ?
want de standaard oplossingen maken niks uit
[ Voor 11% gewijzigd door Arjan op 15-12-2002 11:07 ]
Verwijderd
Ik heb gisteren twee vrienden laten luisteren en beide vonden de ruis onacceptabel, net als ik. Eentje hoorde het meteen bij het binnen lopen van de kamer, op drie meter afstand.
Overigens heb ik wel geluid bij het eerste en tweede streepje. Dit zal ik echter niet gebruiken omdat je dan de ruis te erg hoort. Logitech kan mij niet vertellen dat dit normaal is. De ruis wordt ook niet harder als ik het volume harder zet (met de speakers op mute of DVD op pauze) zoals bij veel stereo sets het geval is. Het is dus iets anders.
Met de kliks bij het wisselen van input heb ik geen probleem.
Overigens heb ik wel geluid bij het eerste en tweede streepje. Dit zal ik echter niet gebruiken omdat je dan de ruis te erg hoort. Logitech kan mij niet vertellen dat dit normaal is. De ruis wordt ook niet harder als ik het volume harder zet (met de speakers op mute of DVD op pauze) zoals bij veel stereo sets het geval is. Het is dus iets anders.
Met de kliks bij het wisselen van input heb ik geen probleem.
Verwijderd
En ik maar denken dat ik aan het zeuren was...
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2002 15:17 ]
ATGast, ik heb ook een SBLive 5.1 en de center werkt gewoon goed in 5.1 mode.
Bij de mixertest hoor ik heb ook gewoon.
Controleer of je het goed hebt aangesloten. Bijv. als je sub en center verwisseld, heb je hetzelfde effect. Steek anders een goedkoop stereo setje (die 100% werkt) (zonder sub) in de sub/center output van je Live5.1 dan weet je iniedergeval of je SBLive5.1 werkt.
Met AC3_test_the_Wall.vob kan je alle 5.1 kanalen testen (dus ook de sub LFE apart).
Verder uiteraard Mixer ingesteld op 5.1 speakers en Center volume op max.
Controleer of je het goed hebt aangesloten. Bijv. als je sub en center verwisseld, heb je hetzelfde effect. Steek anders een goedkoop stereo setje (die 100% werkt) (zonder sub) in de sub/center output van je Live5.1 dan weet je iniedergeval of je SBLive5.1 werkt.
Met AC3_test_the_Wall.vob kan je alle 5.1 kanalen testen (dus ook de sub LFE apart).
hmz van 3 meter afstand klinkt hij nog als een ouderwets leeg cassettebandje afgespeeld op een stereo zonder dolby-ruisonderdrukking met het volume op het niveau van een gemiddeld achtergrondmuziekje...... maar inderdaad, als je het volume flink omhoog draait hoor je geen ruis meer, maar jah als ze zo redereneren heb ik opeens ook een hele stille pc want die hoor ik met veel lawaai ook niet meerVerwijderd schreef op 15 December 2002 @ 10:54:
.... In a very quite room, or if you are very close to the speaker, you may hear a very low level hiss. This is normal, but should be completely masked by normal music and game sounds....

Dat is inderdaad een stuk beterAtgast schreef op 15 december 2002 @ 11:05:
.....over die speakers die te schuin staan, ik heb ze opgehangen, en dan zijn ze perfect recht....
ik ben zo dom hèCyb schreef op 15 December 2002 @ 16:41:
ATGast, ik heb ook een SBLive 5.1 en de center werkt gewoon goed in 5.1 mode.
ik had alle stekkers 6x gecontroleerd op de kaart, bleek dat ik het stekkertje aan het control center niet goed doorgedrukt had....

Verwijderd
En mijn vraag aan alle Logitech Z680 bezitters:
Wat gaan jullie nu doen met jullie Z680????
1. set houden en al die ruis maar accepteren... (BELACHELIJK dat Logitech claimt dat dit normaal is > absoluut niet acceptabel!
2. terugbrengen naar de zaak en geld terugvragen? Doen ze dit uberhaupt?
3. terugbrengen naar de zaak en een andere Z680 set vragen? En hopen dat de nieuwe niet zo ruist?
4. via Logitech je set omruilen?
5. de set ritueel verbranden en offeren aan de God van de ruis (a.k.a. Willem Ruis)?
Ben benieuwd naar de reacties!
Wat gaan jullie nu doen met jullie Z680????
1. set houden en al die ruis maar accepteren... (BELACHELIJK dat Logitech claimt dat dit normaal is > absoluut niet acceptabel!
2. terugbrengen naar de zaak en geld terugvragen? Doen ze dit uberhaupt?
3. terugbrengen naar de zaak en een andere Z680 set vragen? En hopen dat de nieuwe niet zo ruist?
4. via Logitech je set omruilen?
5. de set ritueel verbranden en offeren aan de God van de ruis (a.k.a. Willem Ruis)?
Ben benieuwd naar de reacties!
Verwijderd
Haha ik ga hem zeker neit verbranden!!!
En omruilen bij de winkel gaat niet omdat ik hem via de importeur heb, dus ik denk dat ik over een tijdje hem omruil!!!
Maar goed het geluid is zo lekker dat ik zeker geen andere wil!!
Ik hoor trouwens de ruis ook niet echt meer , vooral niet als ik muziek aan heb staan.
Daar heb je toch ook speakers voor !!!
En omruilen bij de winkel gaat niet omdat ik hem via de importeur heb, dus ik denk dat ik over een tijdje hem omruil!!!
Maar goed het geluid is zo lekker dat ik zeker geen andere wil!!
Ik hoor trouwens de ruis ook niet echt meer , vooral niet als ik muziek aan heb staan.
Daar heb je toch ook speakers voor !!!
Ik ga 'm niet omruilen. Ik heb er niet echt veel last van.
Assume there are no rules and it's one big free for all
Ik ruil 'm ook niet om
1. Er is mee te leven al kan ik me voorstellen dat echte audio-freaks deze set meteen het raam uitgooien maar goed die kopen dit dan ook niet neem ik aan.
2. Het geluid is erg goed zolang er maar genoeg geluid doorheen gepompt wordt.
3. Ik heb helemaal geen zin om dat ding naar het postkantoor te slepen.
4. Ik heb er 3 maanden op gewacht en weiger 'm weer af te staan
edit: maar ik ga natuurlijk wel klagen bij logitech
1. Er is mee te leven al kan ik me voorstellen dat echte audio-freaks deze set meteen het raam uitgooien maar goed die kopen dit dan ook niet neem ik aan.
2. Het geluid is erg goed zolang er maar genoeg geluid doorheen gepompt wordt.
3. Ik heb helemaal geen zin om dat ding naar het postkantoor te slepen.
4. Ik heb er 3 maanden op gewacht en weiger 'm weer af te staan
edit: maar ik ga natuurlijk wel klagen bij logitech
[ Voor 8% gewijzigd door sds op 16-12-2002 19:55 ]
Verwijderd
Ik doe hem woensdag weer op het postkantoor, alleen deze keer met de auto, lol ik sleurde dat ding mee op de hcc dagen =\ je kon de doos wel goed gebruiken als tafel in de mac die stampvol zat 
als ik nog een exemplaar terug krijg met hetzelfde effect ga ik waarschijnlijk maar weer op een creative labs set, nieuwe powerworks ofzo, aangezien de ruis heel duidelijk te horen is en helaas ook storend, zelfs als ik nog een dvd aan het kijken ben is de ruis te horen of als ik muziek luister.
ik moet wel toegeven het geluid is gewoon superb, maar ik wil toch echt niet met die ruis zitten voor zo'n prijskaartje, en aangezien de meeste niet in een achterlijk groot huis ergens op het platte land wonen lijkt het me sterk dat de kamer waarin het speakerset geplaatst is in een grote ruimte is, waardoor je dichter op de speakers zit dus de ruis duidelijker horen kunt
als ik nog een exemplaar terug krijg met hetzelfde effect ga ik waarschijnlijk maar weer op een creative labs set, nieuwe powerworks ofzo, aangezien de ruis heel duidelijk te horen is en helaas ook storend, zelfs als ik nog een dvd aan het kijken ben is de ruis te horen of als ik muziek luister.
ik moet wel toegeven het geluid is gewoon superb, maar ik wil toch echt niet met die ruis zitten voor zo'n prijskaartje, en aangezien de meeste niet in een achterlijk groot huis ergens op het platte land wonen lijkt het me sterk dat de kamer waarin het speakerset geplaatst is in een grote ruimte is, waardoor je dichter op de speakers zit dus de ruis duidelijker horen kunt
Ik heb geen ruis, dus ik breng hem ook niet terug.
Ik denk dat er een grote slechte serie tussenzit. En ik geloof er niets van dat logitech dit als normaal beschouwd. Ik denk eerder dat de desbetreffende winkel hem niet wil terugpakken.
Verwijderd
Ik heb een mail aan RAX gestuurd met het probleem, en kreeg meteen keurig antwoord:
Na jou e-mail heb ik contact opgenomen met mijn leveranciers. Ik heb ze ook de link laten zien van tweakers waar jij en vele anderen hun probleem aangeven.
Het zou inderdaad een fout kunnen zijn in de speakerset vertelden zij mij en ze gaven mij de mogelijkheid om jou speakerset retour te nemen zodat je of een nieuwe z-680 geleverd krijgt of voor het bedrag wat je betaald hebt een speakerset te bestellen van een ander merk zou je de set van Logitech niet meer vertrouwen.
Helaas heeft Logitech zelf het probleem nog niet aangegeven dus we hebben verder helaas geen andere oplossing.
Zou je de set retour willen sturen, neem dan even contact met mij op via e-mail of telefonisch dan zullen wij een RMA procedure starten.
Hopende je hiermee voldoende te hebben geinformeerd,
Met vriendelijke groet,
Michel Rohles
Rax Nederland
Ik denk dat ik de set dan ook maar terugstuur, ik heb hem nu nog niet opgehangen en heb de doos nog.... Ik wil echter inderdaad ook liever geen ander merk want het geluid is wel top!
Na jou e-mail heb ik contact opgenomen met mijn leveranciers. Ik heb ze ook de link laten zien van tweakers waar jij en vele anderen hun probleem aangeven.
Het zou inderdaad een fout kunnen zijn in de speakerset vertelden zij mij en ze gaven mij de mogelijkheid om jou speakerset retour te nemen zodat je of een nieuwe z-680 geleverd krijgt of voor het bedrag wat je betaald hebt een speakerset te bestellen van een ander merk zou je de set van Logitech niet meer vertrouwen.
Helaas heeft Logitech zelf het probleem nog niet aangegeven dus we hebben verder helaas geen andere oplossing.
Zou je de set retour willen sturen, neem dan even contact met mij op via e-mail of telefonisch dan zullen wij een RMA procedure starten.
Met vriendelijke groet,
Michel Rohles
Rax Nederland
Ik denk dat ik de set dan ook maar terugstuur, ik heb hem nu nog niet opgehangen en heb de doos nog.... Ik wil echter inderdaad ook liever geen ander merk want het geluid is wel top!
in dat geval houd ik em nog even, weet ik teminste zeker dat de ruis uit de serie is als ik een nieuwe krijg. Ik heb de doos en het piepschuim netjes bewaard, dus dat zit wel goed
Kijk eens wat voor mailtje ik binnenkreeg gister?Verwijderd schreef op 12 December 2002 @ 19:27:
Ik heb mijn set terug gebracht, en mijn geld terug gekregen: zoieso waren er geen andere sets beschikbaar op dat moment.
"Mijne Heren,
De Klipsch ProMedia V5.1 komt eraan.
Eindelijk... volgende week leverbaar.
De prijs wordt € 550.- incl. BTW. Voor dealers is een aantrekkelijke korting van toepassing.
Kijk op www.klipsch.nl of www.klipsch.com voor meer informatie.
De V5.1 wordt wereldwijd beschouwd als de beste computerluidspreker.
Hij is zo goed dat hij zonder probleem als huiskamerset wordt gebruikt.
De daarvoor nodige kabeladapter is leverbaar. Evenals muurbeugels voor wandbevestiging.
DE V5.1 wordt geleverd zonder processor. De ingangen zijn analoog.
Als U de V5.1 van dichtbij wilt bekijken en beluisteren of meer wilt weten over marges en condities,
bel mij op voor een afspraak op 0654-300303.
In afwachting van Uw reactie,
met vriendelijke groeten
Frits de Vries
Audio Import
Postbus 59520
1040 LA Amsterdam.-
tel 020-7762662
email verkoop@audioimport.nl"
Have fun
Eerst zien, dan geloven.Occy74 schreef op 17 december 2002 @ 12:56:
[...]
Kijk eens wat voor mailtje ik binnenkreeg gister?
"Mijne Heren,
Eindelijk... volgende week leverbaar.
De prijs wordt € 550.- incl. BTW. Voor dealers is een aantrekkelijke korting van toepassing.
Kijk op www.klipsch.nl of www.klipsch.com voor meer informatie.
De V5.1 wordt wereldwijd beschouwd als de beste computerluidspreker.
Hij is zo goed dat hij zonder probleem als huiskamerset wordt gebruikt.
De daarvoor nodige kabeladapter is leverbaar. Evenals muurbeugels voor wandbevestiging.
DE V5.1 wordt geleverd zonder processor. De ingangen zijn analoog.
Als U de V5.1 van dichtbij wilt bekijken en beluisteren of meer wilt weten over marges en condities,
bel mij op voor een afspraak op 0654-300303.
met vriendelijke groeten
Frits de Vries
Audio Import
Postbus 59520
1040 LA Amsterdam.-
tel 020-7762662
email verkoop@audioimport.nl"
Have fun
van Rax had ik ook niets anders verwacht. Ik heb al vaker daar gekocht en Michel is een aardige jongen (heb het namelijk zelf bij het magazijn afgehaald)Verwijderd schreef op 17 december 2002 @ 12:08:
Ik heb een mail aan RAX gestuurd met het probleem, en kreeg meteen keurig antwoord:
Met vriendelijke groet,
Michel Rohles
Rax Nederland
Verwijderd
Als de ProMedia V5.1 echt zo goed is dan wil ik mijn geld voor de Z680 terug en koop ik deze wel
maar ik wil het wel eers zekerz weten of hij echt zo goed is
PM5.1 is inderdaad erg goed. Maar als je wilt weten wat het beste voor je is, moet je eigenlijk zelf luisteren.
Logitech Z-680
Cambridge Soundworks Megaworks 510d
Cambridge Soundworks Megaworks 550 THX 5.1
Klipsch ProMedia 5.1
Allemaal top en high-end
Begin volgend jaar de
Cambridge Soundworks Megaworks 6.1
Komt binnenkort ook een nieuwe Klipsch 5.1

"this was spotted at the CES, at 100watts RMS and 105 max SPL, dubbed the GMX D-5.1"
Sats zien er niet echt mooi uit, maarja gaat mij meer om het geluid eigenlijk.
En heeft de nieuwe PM Sub SWS waarschijnlijk http://www.klipsch.com/newscenter/newsdetail.asp?id=591
Die prijs van 550Euro voor een PM5.1 is voor dealers ja.
Wij moeten bij Klipsch.nl 600Euro!!! betalen.
zowat 2x zoveel als in de VS
Logitech Z-680
Cambridge Soundworks Megaworks 510d
Cambridge Soundworks Megaworks 550 THX 5.1
Klipsch ProMedia 5.1
Allemaal top en high-end
Begin volgend jaar de
Cambridge Soundworks Megaworks 6.1
Komt binnenkort ook een nieuwe Klipsch 5.1

"this was spotted at the CES, at 100watts RMS and 105 max SPL, dubbed the GMX D-5.1"
Sats zien er niet echt mooi uit, maarja gaat mij meer om het geluid eigenlijk.
En heeft de nieuwe PM Sub SWS waarschijnlijk http://www.klipsch.com/newscenter/newsdetail.asp?id=591
Die prijs van 550Euro voor een PM5.1 is voor dealers ja.
Wij moeten bij Klipsch.nl 600Euro!!! betalen.
zowat 2x zoveel als in de VS
Maar het kan ook voor 575 Euro bij www.cybergate.nlMijne Heren,
Eindelijk...
Aankomst in Rotterdam staat gepland voor 16 december. Dan volgt vervoer naar magazijn, inklaren, uitpakken en inboeken.
Beschikbaar voor uitlevering donderdag 19 december a.s.
Ik stuur U dit bericht omdat U - korter of langer geleden - belangstelling heeft getoond voor Klipsch of voor de ProMedia's.
Kijk ook op www.klipsch.nl voor meer informatie. De V5.1 wordt wereldwijd beschouwd als de beste computerluidspreker. Hij is zo goed dat hij zonder probleem als huiskamerset wordt gebruikt.
De daarvoor nodige adapter is leverbaar.
De prijs is € 600.- incl. BTW franco huis.
Als U de V5.1 wilt zien en beluisteren, dan kan dat op de showroom in Loosdrecht.
Bel dan wel even wanneer U wilt komen.
met vriendelijke groeten
Frits de Vries
Audio Import
Postbus 59520
1040 LA Amsterdam.-
tel 020-7762662
email verkoop@audioimport.nl
[ Voor 3% gewijzigd door Cyb op 17-12-2002 17:28 ]
Voor allen die zich belazerd voelen door deze aankoop en de ruis onacceptabel vinden: Gewoon terug naar de winkel (als het nog binnen ca een maand is) met de bon en herstel of vervanging eisen. Gooi het op "non-conformiteit", art. 7:21 Burgerlijk Wetboek (Het gekochte voldoet niet aan de eisen die je er redelijkerwijs aan mag stellen)
Indien je namelijk herstel of vervanging eist kan de verkoper kiezen of hij dit gaat doen, of de koopprijs gaat terugbetalen. (dit is te vinden in art 7:21 lid 2 BW)
Aangezien de verkoper het wel kan vervangen, maar dat geen zin heeft omdat alle setjes zo ruisen zal hij de koopprijs terug moeten betalen.
Let op: als je de set al redelijk lang in bezit hebt moet dit ook kunnen, alleen is de winkel bevoegd een schadevergoeding in rekening te brengen voor het gebruik van de set.
Veel succes met retourneren...
Indien je namelijk herstel of vervanging eist kan de verkoper kiezen of hij dit gaat doen, of de koopprijs gaat terugbetalen. (dit is te vinden in art 7:21 lid 2 BW)
Aangezien de verkoper het wel kan vervangen, maar dat geen zin heeft omdat alle setjes zo ruisen zal hij de koopprijs terug moeten betalen.
Let op: als je de set al redelijk lang in bezit hebt moet dit ook kunnen, alleen is de winkel bevoegd een schadevergoeding in rekening te brengen voor het gebruik van de set.
Veel succes met retourneren...
Da's niet waar: niet alle setjes ruisen. (ik heb een niet ruisende z680) De verkoper komt dus elke set aan het beluisteren om te kijken welke niet ruisenJetser schreef op 17 December 2002 @ 18:09:
...
Nou das dan toch ook goed?? Net zo vaak wisselen tot je een goede hebt.... O ja, je kan ook nog schadevergoeding claimen als gevolg van de non-conformiteit, art 7:24 BW....
Verwijderd
Ik ben in de tussentijd alvast aan het zoeken voor een ander speakerset, namelijk de megaworks 550 THX 5.1, maar kan bij geen enkel bedrijf een foto zien van dit porduct, kan iemand van jullie er misschien een posten, ik heb ook op de site can cambridgesoundworks gekeken maar daar kan ik ook niks op vinden *ben wel gelijk verliefd geworden op ander speakerset.... een 7.1 setje van cambridge
maar liefst 4999 usd
*
en kan iemand uitleggen waarom de 510D duurder is als de 550D THX 5.1 ? scheelt wel niet veel maar toch een euro of 10, en als de 550D THX de opvolger is en meer functies heeft ect dan snap ik niet waarom die iets goedkoper is, btw wat zijn de aansluitmogelijk heden van de 550D THX?
en kan iemand uitleggen waarom de 510D duurder is als de 550D THX 5.1 ? scheelt wel niet veel maar toch een euro of 10, en als de 550D THX de opvolger is en meer functies heeft ect dan snap ik niet waarom die iets goedkoper is, btw wat zijn de aansluitmogelijk heden van de 550D THX?
[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2002 23:00 ]
Ik heb de Z-680 nu ook sinds een paar dagen en ik kan melden dat ik het ruis probleem ook heb. Ik heb de front speakers op m'n bureau staan en de center speaker op m'n monitor. Ik hoor dus gewoon door het enorme kabaal van me fans de ruis er doorheen. Kan dus echt niet bij een speakerset van 450 euro. Maar hebben jullie nou ook last van getik/geklik als je van input source wisselt. Als je het geluid op een beetje volume hebt staan en switcht van input schrik je je een ongeluk.
Heeft ook al iemand het voor mekaar gekregen om de Z-680 via de coaxiale aansluiting icm een Audigy, AC3/Dolby Digital geluid te voeren? Het lukt mij alleen via de analoge inputs Dolby Digital geluid uit m'n speakerset te toveren.
Vincent
Heeft ook al iemand het voor mekaar gekregen om de Z-680 via de coaxiale aansluiting icm een Audigy, AC3/Dolby Digital geluid te voeren? Het lukt mij alleen via de analoge inputs Dolby Digital geluid uit m'n speakerset te toveren.
Vincent
Gardienforce,
550 is goedkoper dan de 510D omdat er het minder vermogen nodig heeft, maar wel dezelfde power kan leveren (dacht ik).
pics ervan zijn de vinden op de Creative website. Er is ergens ook een korte review ervan te vinden.
Meijern,
Heb je ook AC3 decoding uitgeschakeld?
550 is goedkoper dan de 510D omdat er het minder vermogen nodig heeft, maar wel dezelfde power kan leveren (dacht ik).
pics ervan zijn de vinden op de Creative website. Er is ergens ook een korte review ervan te vinden.
Meijern,
Heb je ook AC3 decoding uitgeschakeld?
Volgens de techsup van Logitech NL is de ruis een reden om aanspraak te maken op garantie. Daarom wacht ik nog even een paar maanden, dan ga ik 'm omruilen.
Verwijderd
Zeg dan niks, als je niks te melden hebt...
[ Voor 66% gewijzigd door Raymond op 18-12-2002 22:10 ]
Verwijderd
Welk nummer staat er dan bij jou op de doos en die andere twee nummers op zoon klein briefje dat erbij zit?? Als die dus anders zijn als bij al die andere mensen die een ruisende speakerset hebben, licht het dus aan de serieTrunksmd schreef op 17 december 2002 @ 18:28:
[...]
Da's niet waar: niet alle setjes ruisen. (ik heb een niet ruisende z680) De verkoper komt dus elke set aan het beluisteren om te kijken welke niet ruisen
Verwijderd
Haha alweer een gecensureerd forum...
[ Voor 172% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2002 16:22 ]
Zeg dan niks, iemand geeft een tip en misschien zit er voor jou gevoel reclame in maar om dat nou zo te brengen.
Verwijderd
ik heb het pakketje vandaag retour gestuurd, en aangezien ik op vakantie ga zal ik dus wel een tijdje moeten wachten om alles weer te kunnen regelen met het bedrijf waar ik het kocht. ik heb wel gelijk gezegd dat ze als ze het speakerset willen omruilen het "nieuwe" maar op locatie moeten testen aangezien ik het "pakketje" niet nog eens terug wil sturen
Ik heb helaas de doos niet meer. Maar ik heb de nummers op de speakers al eens hier eerder gepost. Wel moet ik erbij zeggen, dat ik de standaard luidsprekerdraad niet heb gebruikt, maar andere omdat ik anders niet uitkwam met de lengte. Maar ik betwijfel of dat het ruisen zou beinvloeden. Ik vermoed dat, zoals verschillende keren eerder gezegd, er verschillende series zijn, waarvan de versterkers niet goed zijn afgesteld of iets dergelijks. Maar ik ben er zeker van dat ik niet de enige ben, die geen ruisende boxen heeft. (want als ik dit topic lees, lijkt het of ik de loterij heb gewonnen) Het probleem is dat je de tevreden gebruikers natuurlijk niet hoort. Zij zijn lekker aan het genieten van hun muziek en dvd's en games. Dit topic is om de problemen te bespreken en die krijg je dus alleen maar te zien. Zoveel dat sommige nu denken dat de z680 alleen maar ruis kan produceren.Verwijderd schreef op 18 December 2002 @ 12:48:
[...]
Welk nummer staat er dan bij jou op de doos en die andere twee nummers op zoon klein briefje dat erbij zit?? Als die dus anders zijn als bij al die andere mensen die een ruisende speakerset hebben, licht het dus aan de serie
en dan heb je ook nog de mensen die het in principe niet horen, ik hoorde het pas toen ik de computer uit had staan en geluid van mijn tv wilde. Aangezien bij mij de boxen zo ver mogelijk verwijderd zijn van het centrum, is de ruis natuurlijk minimaal.Trunksmd schreef op 19 december 2002 @ 13:17:
[...]
Ik heb helaas de doos niet meer. Maar ik heb de nummers op de speakers al eens hier eerder gepost. Wel moet ik erbij zeggen, dat ik de standaard luidsprekerdraad niet heb gebruikt, maar andere omdat ik anders niet uitkwam met de lengte. Maar ik betwijfel of dat het ruisen zou beinvloeden. Ik vermoed dat, zoals verschillende keren eerder gezegd, er verschillende series zijn, waarvan de versterkers niet goed zijn afgesteld of iets dergelijks. Maar ik ben er zeker van dat ik niet de enige ben, die geen ruisende boxen heeft. (want als ik dit topic lees, lijkt het of ik de loterij heb gewonnen) Het probleem is dat je de tevreden gebruikers natuurlijk niet hoort. Zij zijn lekker aan het genieten van hun muziek en dvd's en games. Dit topic is om de problemen te bespreken en die krijg je dus alleen maar te zien. Zoveel dat sommige nu denken dat de z680 alleen maar ruis kan produceren.
Verwijderd
Mijn speaker-set doet nou helemaal niks meer
. Maar ik het het nu zo geregeld. In januarie krijgen ze een lading binnen met andere serie-nummers, en ik krijg er dus een met een anders serie nummer
als die niet ruist dat weet iedereen dus waar het aan ligt
Ga is verjaardag vieren!Verwijderd schreef op 19 December 2002 @ 15:07:
Mijn speaker-set doet nou helemaal niks meer. Maar ik het het nu zo geregeld. In januarie krijgen ze een lading binnen met andere serie-nummers, en ik krijg er dus een met een anders serie nummer
als die niet ruist dat weet iedereen dus waar het aan ligt
Weet iemand hoe ik een Dolby Digital signaal uit m'n Audigy kan krijgen zodat ik daarmee m'n Z-680 set kan aansturen. Als ik 'm via de analoge kabels aanluit komt er namelijk geen geluid uit de center speaker. Beetje vervelend als je tijdens films geen spraak hebt. De centerspeaker is wel goed aangesloten want als ik de test knop op de AB in druk komt er overal ruis uit (wat bijna net zo erg is als de standaard ruis
). Verder heb ik in de mixer instellingen van Creative ingesteld staan dat Only Digital Out aan staat. Verder staat AC3 decodering uit en staat in de softdvdplayer dat ie het AC3 geluid naar de S/PDIF stuurd. Vervolgens gaat het geluid dan via een kabel met aan de ene kant een stereo 3.5mm stekker en aan de andere kant 2 tulp stekkers naar de coax aansluiting van m'n Z-680. Ik heb zowel het linker als het rechter kanaal geprobeerd maar er komt bij beide geen geluid uit. wat doe ik verkeerd?
Vincent
Vincent
Wat ik me eigenlijk af vraag...
Voor die 45 euro is toch best wel een goede versterker + boxenset te koop van betere kwaliteit (zonder ruis)?
Wat maakt de Z680 zo speciaal?
Voor die 45 euro is toch best wel een goede versterker + boxenset te koop van betere kwaliteit (zonder ruis)?
erm om daar achter te komen moet je hem horenJanoz schreef op 20 December 2002 @ 00:42:
Wat ik me eigenlijk af vraag...
echt de bas is mega diep (als je alle bas er uit filtert en de hoge toonen weg haalt ben je binnen 2 sec kots en kots misselijk
de toonen zijn echt zeer scherp
je kan er meer dan 4 geluids bronnen op aan sluiten
hij ziet er mega strak uit
de bas is mega strak
de bas is mega strak
de bas is mega strak
hij geeft een heel zuiver geluid zonder enige vervorming

btw ik heb verkoop punten gezien waar ze 390 ofzow kosten

enz de enige reden dat ik hem niet heb is omdat ik wacht tot het ruis prob 100 % weg is
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Ik zal je vraag beantwoorden, omdat ik zelf hier ook een noob in ben geweest. Ten eerste denk ik dat dit kabeltje niet werkt. Volgens mij splits je namelijk het signaal vanuit de stereostekker over de 2 tulpstekkers. Aangezien je maar 1 in kunt steken mis je een deel van het signaal. Met de meegeleverde analoge stekkers kun je wel geluid maken via de centerspeaker.(klinkt hetzelfde als de digitale) Zorg ervoor dat je ze allemaal goed doorsteekt op de audigy en de z680. Zet vervolgens in de mixer instellingen van Creative de digital out af. zet de boxen op 5.1. Heb je windows Xp, dan moet je dit ook in de geluidsinstelling (via configuratiescherm) ook op 5.1 zetten. Anders krijg je de creative ook niet op 5.1. Zet je z680 op direct input. Steek een dvd in je pc en genieten maar. Overigens moet je wel dvd codec's geïnstalleerd hebben, maar waarschijnlijk gebruik je wel zoiets als powerdvd of windvd (dan zijn ze al geinstalleerd). Gebruik je muziek en/of games (die niet 5.1 zijn) en je wil persé 5.1 geluid, dan moet je hem op de z680 omzetten naar dolbydigital movie/musicmeijern schreef op 20 December 2002 @ 00:24:
Weet iemand hoe ik een Dolby Digital signaal uit m'n Audigy kan krijgen zodat ik daarmee m'n Z-680 set kan aansturen. Als ik 'm via de analoge kabels aanluit komt er namelijk geen geluid uit de center speaker. Beetje vervelend als je tijdens films geen spraak hebt. De centerspeaker is wel goed aangesloten want als ik de test knop op de AB in druk komt er overal ruis uit (wat bijna net zo erg is als de standaard ruis). Verder heb ik in de mixer instellingen van Creative ingesteld staan dat Only Digital Out aan staat. Verder staat AC3 decodering uit en staat in de softdvdplayer dat ie het AC3 geluid naar de S/PDIF stuurd. Vervolgens gaat het geluid dan via een kabel met aan de ene kant een stereo 3.5mm stekker en aan de andere kant 2 tulp stekkers naar de coax aansluiting van m'n Z-680. Ik heb zowel het linker als het rechter kanaal geprobeerd maar er komt bij beide geen geluid uit. wat doe ik verkeerd?
Vincent
Onderstaand antwoord van Logitech gekregen. Dus allemaal mailen naar eu_customer_service@eu.logitech.com
Ik stuur mijn setje vandaag retour naar de internet winkel. Echter moet ik wel zelf de verzendkosten betalen. Weet iemand of die te verhalen zijn? (Volgens mij weegt het hele handeltje 25 kilo... )
Geachte heer,
Dank u voor uw interesse in Logitech.
Helaas ondanks de goede reviews en prijzen die we hebben gekregen voor de Z680, hebben we klachten ontvangen over een hissend geluid die van de center of achter luidspreker(s) komt.
Wat u zou moeten doen om hier een oplossing voor te krijgen is nogmaals een e-mail sturen naar het volgende adres: eu_customer_service@eu.logitech.com.
U moet dan wel in het veld onderwerp het volgende vermelden:
Z-680 System info Attention Bill
Dit is de persoon binnen logitech die alles met betrekking tot het Z680 probleem van hissend geluid verwerkt.
Wij willen u wel vragen de gegevens in het engels te noteren aangezien de personen waar deze informatie voor is, geen nederlands kunnen of in ieder geval heel weinig.
Als u gebruik maakt van een stand alone CD/Dvd speler:
- Merk naam
- Model naam
- Fabrikagedatum (waar mogelijk) van de CD speler
- Welke medium en naam van het gebruikte medium (dvd of cd of etc.)
- Wanneer u de ruis hoort (B.V. Tijdens een bepaalde track of tijdens een bepaalde optie in het menu).
- Type verbinding dat gebruikt (optisch of coax of etc.)
Als u gebruik maakt van een Computer:
- Merk naam
- Model naam
- Andere standaard specificaties zoal processor, geheugen, harde schijf & etc.
- Merknaam en model geluidskaart
- Type verbinding dat u gebruikt (optisch, coax, analoog & etc.)
- Welke software u gebruikt inclusief versienummer (b.v. Spel, software voor dvd speler, etc.)
- Geluidsinstellingen in de software die u gebruikt.
- Waar in het medium dat u gebruikt hoort u de hoge ruis,hissend geluid (B.V. Tijdens een bepaalde track of tijdens een bepaalde optie in het menu). En hoe erg is dit hissende geluid.
U krijgt dan zo spoedig mogelijk bericht van ons, hoe wij het probleem gaan proberen te verhelpen.
Onze excuses voor het ongemak.
Met vriendelijke groet,
Ruud van der Zande
Logitech Europe SA
Customer Support
Ik stuur mijn setje vandaag retour naar de internet winkel. Echter moet ik wel zelf de verzendkosten betalen. Weet iemand of die te verhalen zijn? (Volgens mij weegt het hele handeltje 25 kilo... )
Geachte heer,
Dank u voor uw interesse in Logitech.
Helaas ondanks de goede reviews en prijzen die we hebben gekregen voor de Z680, hebben we klachten ontvangen over een hissend geluid die van de center of achter luidspreker(s) komt.
Wat u zou moeten doen om hier een oplossing voor te krijgen is nogmaals een e-mail sturen naar het volgende adres: eu_customer_service@eu.logitech.com.
U moet dan wel in het veld onderwerp het volgende vermelden:
Z-680 System info Attention Bill
Dit is de persoon binnen logitech die alles met betrekking tot het Z680 probleem van hissend geluid verwerkt.
Wij willen u wel vragen de gegevens in het engels te noteren aangezien de personen waar deze informatie voor is, geen nederlands kunnen of in ieder geval heel weinig.
Als u gebruik maakt van een stand alone CD/Dvd speler:
- Merk naam
- Model naam
- Fabrikagedatum (waar mogelijk) van de CD speler
- Welke medium en naam van het gebruikte medium (dvd of cd of etc.)
- Wanneer u de ruis hoort (B.V. Tijdens een bepaalde track of tijdens een bepaalde optie in het menu).
- Type verbinding dat gebruikt (optisch of coax of etc.)
Als u gebruik maakt van een Computer:
- Merk naam
- Model naam
- Andere standaard specificaties zoal processor, geheugen, harde schijf & etc.
- Merknaam en model geluidskaart
- Type verbinding dat u gebruikt (optisch, coax, analoog & etc.)
- Welke software u gebruikt inclusief versienummer (b.v. Spel, software voor dvd speler, etc.)
- Geluidsinstellingen in de software die u gebruikt.
- Waar in het medium dat u gebruikt hoort u de hoge ruis,hissend geluid (B.V. Tijdens een bepaalde track of tijdens een bepaalde optie in het menu). En hoe erg is dit hissende geluid.
U krijgt dan zo spoedig mogelijk bericht van ons, hoe wij het probleem gaan proberen te verhelpen.
Onze excuses voor het ongemak.
Met vriendelijke groet,
Ruud van der Zande
Logitech Europe SA
Customer Support
Tja, bas... Zullen mijn buren fijn vinden.. Maar 390E voor alleen een mooie harde bas?Shunt schreef op 20 december 2002 @ 00:58:
[...]
erm om daar achter te komen moet je hem horen
echt de bas is mega diep (als je alle bas er uit filtert en de hoge toonen weg haalt ben je binnen 2 sec kots en kots misselijk)
En dat zou bij andere setjes niet zo wezende toonen zijn echt zeer scherp
Beetje versterker kun je ook een hele reut aan hangenje kan er meer dan 4 geluids bronnen op aan sluiten
Truehij ziet er mega strak uit
Ja, maar dat is er nog maar 1tje.. D'r zijn er veel meer..hij geeft een heel zuiver geluid zonder enige vervormingheb ooit eens een setje beluistert van 400 pleuro en die had gewoon vervorming in alle stukken met bas
was iets van een vaag merk kweet al niet meer welk merk
btw ik heb verkoop punten gezien waar ze 390 ofzow kosten![]()
enz de enige reden dat ik hem niet heb is omdat ik wacht tot het ruis prob 100 % weg is
Maar 390E is nog steeds iets van 858 oud hollandse pieken.. Daar kun je een heleboel voor halen... Ik blijf m'n twijfels houden. Misschien ga ik toch maar ff bij de audio specialist langs om te kijken wat ze me daar aan kunnen smeren..
Verwijderd
ok ik heb nu bericht terug gehad van funprice computers, ik kan me geld terug krijgen of wachten op een vervangend set zonder ruis, er is namelijk een foute serie, de helft van hun verkochte producten heeft namelijk ruis, aangezien ik betoverd ben van de z680 zal ik natuurlijk wachten op een nieuwe set, gelukkig krijg ik voorrang
en ik ga toch op vakantie dus mijn wachttijd word aanzienlijk korter ^^
Bedankt voor je reactie. Ik zie al dat ik niet helemaal duidelijk ben geweest. Om de set digitaal aan te sluiten op m'n systeem dus via de coax heb ik bovenstaande kabel gebruikt. Aangezien het AC3 signaal 'mono' is heb je maar 1 kanaal nodig. In de Dolby Digital decoder wordt het signaal pas opgesplits in meerdere kanalen. Ik heb beide aansluitingen van de stereo kabel geprobeerd om te kijken waar het digitale signaal uit komt. Aangezien het niet werkt weet ik niet of dit het 'linker' of het 'rechter' kanaal is. Ik vermoed het rechter kanaal.Trunksmd schreef op 20 December 2002 @ 08:58:
[...]
Ik zal je vraag beantwoorden, omdat ik zelf hier ook een noob in ben geweest. Ten eerste denk ik dat dit kabeltje niet werkt. Volgens mij splits je namelijk het signaal vanuit de stereostekker over de 2 tulpstekkers. Aangezien je maar 1 in kunt steken mis je een deel van het signaal. Met de meegeleverde analoge stekkers kun je wel geluid maken via de centerspeaker.(klinkt hetzelfde als de digitale) Zorg ervoor dat je ze allemaal goed doorsteekt op de audigy en de z680. Zet vervolgens in de mixer instellingen van Creative de digital out af. zet de boxen op 5.1. Heb je windows Xp, dan moet je dit ook in de geluidsinstelling (via configuratiescherm) ook op 5.1 zetten. Anders krijg je de creative ook niet op 5.1. Zet je z680 op direct input. Steek een dvd in je pc en genieten maar. Overigens moet je wel dvd codec's geïnstalleerd hebben, maar waarschijnlijk gebruik je wel zoiets als powerdvd of windvd (dan zijn ze al geinstalleerd). Gebruik je muziek en/of games (die niet 5.1 zijn) en je wil persé 5.1 geluid, dan moet je hem op de z680 omzetten naar dolbydigital movie/music
Ik heb ook geprobeerd om de set analoog aan te sluiten met de meegeleverde kabels. Alleen werkt het center kanaal dus niet. Ik heb alle instellingen zoals jij hierboven hebt besproken al geprobeerd. Er komt trouwens wel bas geluid uit de subwoofer. Dit betekend dus dat gecombineerde center/subwoofer uitgang wel werkt.
Vincent
Het is dus jouw conclusie dat er een foute serie is of is er ergens een reactie van logitech geweest?Verwijderd schreef op 20 december 2002 @ 18:05:
....er is namelijk een foute serie, de helft van hun verkochte producten heeft namelijk ruis...
Verwijderd
Ik moet zeggen dat ik hetzefde idée heb gehad. Ik ben dan ook gaan kijken bij veel audiozaken...Janoz schreef op 20 December 2002 @ 16:59:
Maar 390E is nog steeds iets van 858 oud hollandse pieken.. Daar kun je een heleboel voor halen... Ik blijf m'n twijfels houden. Misschien ga ik toch maar ff bij de audio specialist langs om te kijken wat ze me daar aan kunnen smeren..
Maar ja: een knots van een versterker en twee zuilen naast je pc is ook niet alles.
En als je DTS, 5.1 en noem maar op wilt hebben zit je al gauw op 1000,- voor het èchte spul. (nee, niet die dvdspelers met van die hele kleine speakertjes erbij...)
Een doodgewone Mosfet bak (géén ruis
En zo loop ik al weken te zoeken naar een alternatief, maar heb niks gevonden....

Ik heb mijn 680 terug gebracht omdat deze een stevige ruis had, maar het geluid was kristal-helder!
De Z680 is, ondanks een foute start, een hele goede keuze, want meer kan je niet krijgen voor dat geld.....
die redenering klopt helaas niet, dat bleek wel bij mijmeijern schreef op 20 December 2002 @ 18:26:
[...]
Bedankt voor je reactie. Ik zie al dat ik niet helemaal duidelijk ben geweest. Om de set digitaal aan te sluiten op m'n systeem dus via de coax heb ik bovenstaande kabel gebruikt. Aangezien het AC3 signaal 'mono' is heb je maar 1 kanaal nodig. In de Dolby Digital decoder wordt het signaal pas opgesplits in meerdere kanalen. Ik heb beide aansluitingen van de stereo kabel geprobeerd om te kijken waar het digitale signaal uit komt. Aangezien het niet werkt weet ik niet of dit het 'linker' of het 'rechter' kanaal is. Ik vermoed het rechter kanaal.
Ik heb ook geprobeerd om de set analoog aan te sluiten met de meegeleverde kabels. Alleen werkt het center kanaal dus niet. Ik heb alle instellingen zoals jij hierboven hebt besproken al geprobeerd. Er komt trouwens wel bas geluid uit de subwoofer. Dit betekend dus dat gecombineerde center/subwoofer uitgang wel werkt.
Vincent
als je een sblive hebt, dan meot je er rekening mee houden dat het center/sub kanaal het poortje is wat je anders als digitale uitgang zou gebruiken.
nog iets trouwens, over de ruis:
Als ik mijn setje aanzet, en de ingang is digitaal, dan hoor ik helemaal geen ruis, echt niks. Als ik dan van input ga switchen, en dan langs direct switch, dan is er ruis. Als ik dan weer doorswitch naar een digitaal kanaal, dan blijft de ruis. Hebben jullie dit ook ?
[ Voor 13% gewijzigd door Arjan op 21-12-2002 09:16 ]
Of er bass uit je set komt in 5.1 mode, is niet alleen afhankelijk van het LFE kanaal van je soundcard output. Het is ook afhankelijk van of de set Internal Bass Management heeft (of de soundcard).meijern schreef op 20 december 2002 @ 18:26:
[...]
Er komt trouwens wel bas geluid uit de subwoofer. Dit betekend dus dat gecombineerde center/subwoofer uitgang wel werkt.
Vincent
Sets als bijvoorbeeld de Midiland S4 7100 hebben dit niet
Wanneer er Bass management aanwezig is op de speakerset (zoals waarschijnlijk bij de Z680), dan kan je dus bass horen terwijl je niet eens de Sub connector naar je set hebt aangesloten. Deze bass wordt dan uit de front, rear en center kanalen gemixed/redirect.
Vergeet niet "Bass Redirection" van de Audigy of Sblive5.1 uit te schakelen. Deze functie werkt namelijk zeer slecht en velaagd zelfs het aparte LFE kanaal. Creative zou dit fixen, maar hebben ze nog steeds niet gedaan.
Verwijderd
Janoz, Ik ben bij BCC geweest en heb daar naar minstens 6 sets geluisterd van om en nabij de 700 Euro; Philips, Pioneer, Sony, JVC, etc. (meestal zo'n alles in 1 ding, dus met DVD speler). Ook heb ik een goedkoope JBL surround speakerset gehoord aangesloten op een Yamaha versterker.
Het enige setje dat ik ook echt goed vond klinken en in de buurt van de geluidskwaliteit van de Logitech kwam was een Yamaha set van zo'n 800 Euro.
Ook vond ik de Z-680 een stuk makkelijker omdat ik geen grote versterker erbij hoefde te plaatsen.
Ik zou zeggen, luister en oordeel zelf.
Die enorme Bas hoeft van mij trouwens niet, ik draai hem lekker een stukje terug.
Het enige setje dat ik ook echt goed vond klinken en in de buurt van de geluidskwaliteit van de Logitech kwam was een Yamaha set van zo'n 800 Euro.
Ook vond ik de Z-680 een stuk makkelijker omdat ik geen grote versterker erbij hoefde te plaatsen.
Die enorme Bas hoeft van mij trouwens niet, ik draai hem lekker een stukje terug.
het is ook teveel bass voor die behuizing als je em standaard laat staanVerwijderd schreef op 21 December 2002 @ 16:06:
Janoz, Ik ben bij BCC geweest en heb daar naar minstens 6 sets geluisterd van om en nabij de 700 Euro; Philips, Pioneer, Sony, JVC, etc. (meestal zo'n alles in 1 ding, dus met DVD speler). Ook heb ik een goedkoope JBL surround speakerset gehoord aangesloten op een Yamaha versterker.
dan begint de boel te 'lekken' op hoog volume. Maar met de bass op de laagste stand (bij mij standaard) dan klinkt ie lekker totaan de pijngrens
Verwijderd
Komt er nou bij Funprice een "frisse" nieuwe lading Z680's binnen? of hebben ze de oude lading niet terug gestuurd?
Logitech Z-680 Specs veranderd?
Zie hier:
http://www.logitech.com/i...countryid=19&languageid=1
Zie hier:
http://www.logitech.com/i...countryid=19&languageid=1
Vroeger was dit:Total output power: 505 Watts RMS
Subwoofer power output: 188 Watts RMS
Satellite speaker power output: 317 Watts RMS (62 Watts RMS per channel for satellites; 69 Watts RMS for center channel)
Total peak power: 1000 Watts
Totaal uitgangsvermogen: 450 watt RMS
Uitgangsvermogen van subwoofer: 185 watt RMS
Stroomuitvoer van satellietluidspreker: 265 watt RMS (53 watt RMS per kanaal)
Verwijderd
er komt een nieuwe lading binnen maar ze weten niet precies wanneer, ze zeiden tegen mij pas over een paar weken, maar het exacte aantal weken konden zei mij niet vertellen. Dus ga er maar vanuit dat je voor januari geen nieuwe speakerset bij je thuis hebt, als je je eigen speakerset al hebt terug gestuurd natuurlijkVerwijderd schreef op 21 December 2002 @ 21:13:
Komt er nou bij Funprice een "frisse" nieuwe lading Z680's binnen? of hebben ze de oude lading niet terug gestuurd?
maar ik hou nu lekker vakantie dus ik ben foetsie
Verwijderd
Op de compubeurs in eindhoven stond er zo'n goedkope speakerset met 1000 watt PMPO
Dan moet er uit deze set wel 80.000 watt PMPO komen hahaha
(455 watt true moehaha) Mijn set ruist trouwens niet, normaal heb ik met dit soort dingen altijd zware pech, maja
Dan moet er uit deze set wel 80.000 watt PMPO komen hahaha
Verwijderd
Ik krijg mijn nieuwe speakerset (tevens ook een nieuwe serie) in de eerste week van januarie
kijk das weer goed nieuws, nu zie ik toch weer een lichtpuntje om de set alsnog aan te gaan schaffen
hallo
Verwijderd
Total output power: 505 Watts RMS
Satellite speaker power output: 317 Watts RMS (62 Watts RMS per channel for satellites; 69 Watts RMS for center channel)
Ik vond het al zo raar dat de center speaker gelijk was aan de rest van de speakers!!
Maar dat is dus niet zo , dan heb ik nog 1 vraagje wat houd nou precies Total peak power: 1000 Watts in ?
Ik vond het al zo raar dat de center speaker gelijk was aan de rest van de speakers!!
Maar dat is dus niet zo , dan heb ik nog 1 vraagje wat houd nou precies Total peak power: 1000 Watts in ?
Ik had de Bass Redirection al uit staan. Maar als ik dus de center/subwoofer stekker uit m'n audigy trek dan heb ik dus geen subwoofer geluid meer. Hieruit concludeer ik toch echt dat deze uitgang, welke normaal de digitale uitgang is, wel werkt. Het vage is dus dat ik er geen geluid uit de center speaker komt.Cyb schreef op 21 December 2002 @ 15:56:
[...]
Of er bass uit je set komt in 5.1 mode, is niet alleen afhankelijk van het LFE kanaal van je soundcard output. Het is ook afhankelijk van of de set Internal Bass Management heeft (of de soundcard).
Sets als bijvoorbeeld de Midiland S4 7100 hebben dit niet(die heb ik toevallig).
Wanneer er Bass management aanwezig is op de speakerset (zoals waarschijnlijk bij de Z680), dan kan je dus bass horen terwijl je niet eens de Sub connector naar je set hebt aangesloten. Deze bass wordt dan uit de front, rear en center kanalen gemixed/redirect.
Vergeet niet "Bass Redirection" van de Audigy of Sblive5.1 uit te schakelen. Deze functie werkt namelijk zeer slecht en velaagd zelfs het aparte LFE kanaal. Creative zou dit fixen, maar hebben ze nog steeds niet gedaan.
Ik denk dat ik m'n systeem maar ga formatteren en alle software opnieuw installeer. Ik hoop dan dat alles wel werkt. Dus ook de AC3 output en/of de center speaker.
Ook heb ik met logitech gebeld en ze vertelden me dat het 'ruis'probleem bekend was. Volgens de man die ik aan de lijn had lag het ruisen aan de 'control unit' van de Z-680. Hij vertelde me ook dat ze bezig waren met een oplossing. Hij dacht dat de herziene versie begin januari beschikbaar zou zijn. Wat ik nu kon doen was wachten tot begin januari op de nieuwe versie en dan contact opnemen met logitech of m'n speakers nu terug brengen naar de winkel waar ik ze gekocht had en dan zouden zij het verder afhandelen. Ik heb er dus voor gekozen om m'n speakers terug te brengen naar de winkel. Ik hoop dat het niet al te lang zal duren maar ik reken toch op zeker 3 weken ivm de feestdagen.
ehhhhh jongens is deze topic nie een beetje uit de hand gelopen?
hehe...ik zie dat er veel mensen zijn die problemen hebben met de "Funprice" model die op de HCC gekocht is...
is dit ook het probleem bij de modellen die bijvoorbeeld bij Rax of informatique te koop zijn?
ik ga der ook eentje halen. maar ik ben er allang uit hoor welke speaker ik ga halen
hehe...ik zie dat er veel mensen zijn die problemen hebben met de "Funprice" model die op de HCC gekocht is...
is dit ook het probleem bij de modellen die bijvoorbeeld bij Rax of informatique te koop zijn?
ik ga der ook eentje halen. maar ik ben er allang uit hoor welke speaker ik ga halen
mijne komt ook van funprice op de HCC en heb het probleem ook..
Het stoort me alleen niet..
Tenminste niet zo erg dan maar kan me wel indenken dat mensen het storend vinden.
Ben beetje te makkelijk soms denk ik
Het stoort me alleen niet..
Tenminste niet zo erg dan maar kan me wel indenken dat mensen het storend vinden.
Ben beetje te makkelijk soms denk ik
vraagje is het nu waar dat de boxjes op Z 680 nooit de max uit de versterker halen
kwam van een vriend van me af en die geeft dus aan dat zulke klijne speakers nooit 100% geluid kunnen geven

kwam van een vriend van me af en die geeft dus aan dat zulke klijne speakers nooit 100% geluid kunnen geven
Game PC
Welk nummer heb jij gebeld want ik kan nergens een nederlands telefoonnummer vinden van een helpdesk ofzo...meijern schreef op 24 December 2002 @ 22:57:....Ook heb ik met logitech gebeld....
dan laat je die viend maar es 20 meter lopen met de subwoofer moduleShunt schreef op 25 December 2002 @ 02:18:
vraagje is het nu waar dat de boxjes op Z 680 nooit de max uit de versterker halen![]()
die kleine speakers doen alle tonen bove de 100Hz (oid), en hoeven daarom maar heel weinig lucht te verplaatsen, en dus kune ze heel klein zijn. De subwoofer doet de rest. En aangezien die grote golven van de bass niet tracebaar zijn voor het menselijk gehoor, hoor je niet waar de sub staat, en lijkt het alsof de bass uit die kleine dingen komt.
verder is het zo dat tegen de tijd dat jij de grens van de speakers begint te horen, je het volume allang omlaag hebt gedraaid...
Atgast schreef op 25 december 2002 @ 12:55:
[...]
dan laat je die viend maar es 20 meter lopen met de subwoofer module
die kleine speakers doen alle tonen bove de 100Hz (oid), en hoeven daarom maar heel weinig lucht te verplaatsen, en dus kune ze heel klein zijn. De subwoofer doet de rest. En aangezien die grote golven van de bass niet tracebaar zijn voor het menselijk gehoor, hoor je niet waar de sub staat, en lijkt het alsof de bass uit die kleine dingen komt.
verder is het zo dat tegen de tijd dat jij de grens van de speakers begint te horen, je het volume allang omlaag hebt gedraaid...

Game PC
ik vind kleine speakers veel beter dan van die zuilen (10.000 euro)
volgens mij verschillen de smaken nog wel es...maar Logitech is gewoon goed en mensen...ga nou niet zeuren over JBL, pioneer en dure shit speakers, want het gaat hier toch nog over een PC speakerset. op die paar hertz kicken sommige mensen echt op...tsjonge jonge...
grens is GRENS...
volgens mij verschillen de smaken nog wel es...maar Logitech is gewoon goed en mensen...ga nou niet zeuren over JBL, pioneer en dure shit speakers, want het gaat hier toch nog over een PC speakerset. op die paar hertz kicken sommige mensen echt op...tsjonge jonge...
grens is GRENS...
Verwijderd
Precies, dit is een Logitech topic, voor die andere speakers is er vast wel een ander topic. 2The Point blijven is het motto... toch.hehehe
Nog iemand nieuws over de Z680 of filialen?
Nog iemand nieuws over de Z680 of filialen?
Dit topic is gesloten.