Toon posts:

Probs met installeren van Mandrake 9 (en 8.x)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus de ISO gedownload zoals ik eerder in een topic vanochtend gevraagd had; maar ik krijg nu weer soortgelijke problemen.

Tijdens het installeren vanaf de cd krijg ik steeds fouten dat hij bepaalde packages niet van de cd kan kezen, soms wel een stuk of 20 keer.
Op een gegeven moment vind hij dat hij te weinig kan lezen en krijg ik weer het menu waar je de software moet kiezen.

Dit heb ik dus zowel bij 9.0 als bij 8.2.
Waar kan dat nu aan liggen?

Wat ik heb geprobeerd:

- andere cd speler
- nieuwe ISO
- zo minimaal mogelijk proberen te installeren.

Het heeft allemaal niet geholpen :(

Is er anders misschien een mogelijkheid om eerst de hele inhoud van de cd op de hdd te zetten? En hoe voer ik dan de setup uit?
Of kan ik vanaf het internet installeren? Ik heb kabel, dus dat maakt niet zoveel uit/

Windows installeren is geen enkel probleem.

• Boomerang
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 10 November 2002 @ 16:18:
Ik heb dus de ISO gedownload zoals ik eerder in een topic vanochtend gevraagd had; maar ik krijg nu weer soortgelijke problemen.

Tijdens het installeren vanaf de cd krijg ik steeds fouten dat hij bepaalde packages niet van de cd kan kezen, soms wel een stuk of 20 keer.
Op een gegeven moment vind hij dat hij te weinig kan lezen en krijg ik weer het menu waar je de software moet kiezen.

Dit heb ik dus zowel bij 9.0 als bij 8.2.
Waar kan dat nu aan liggen?

Wat ik heb geprobeerd:

- andere cd speler
- nieuwe ISO
- zo minimaal mogelijk proberen te installeren.

Het heeft allemaal niet geholpen :(

Is er anders misschien een mogelijkheid om eerst de hele inhoud van de cd op de hdd te zetten? En hoe voer ik dan de setup uit?
Of kan ik vanaf het internet installeren? Ik heb kabel, dus dat maakt niet zoveel uit/

Windows installeren is geen enkel probleem.
Tja, kan aan zoveel dingen liggen, probleem is dat de meeste commerciele distro's geen MD5-checksum gebruiken voordat ze packages gaan installeren. Ik geloof niet dat mandrake te installeren is via bootflops.
Ik heb pas geleden suse 8.1 geinstalleerd vanaf internet met een paar bootflops en dat ging perfect, is dat misschien een optie ?

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Topicstarter
de cd is goed; ook geprobeerd op een andere pc :|

Ik zal idd eens kijken of Suse 8.1 wat is.
Distro maakt mij niet zoveel uit; maar voor de opleiding moet ik met Linux om kunnen gaan, en dan is zo'n test systeempje wel handig thuis :)

Is het lastig om te installen via internet? Kan mij voorstellen dat hij de netwerkkaart niet kan herkennen; een Intel PRO 10/100.

• Boomerang
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Moet wel lukken met een Intel PRO 10/100
e100 Intel PRO/100 / EtherExpr. PRO/100
e1000 Intel PRO/1000
Bootfloppies kun je downloaden op: ftp.nl.uu.net/pub/linux/suse/i388/8.1/boot
Als je heel bovenstaande dir download en vervolgens de txt'tjes leest om te kijken welke module disks je moet maken kan het eigenlijk bijna niet mis gaan. Lees ook de README. Voor een simpel desktop systeem kun je gewoon de modules 1(USB + Firewire modules), 2 (IDE/RAID/SCSI modules) en 3 (network modules) op een floppy zetten..

Succes!

Verwijderd

Topicstarter
Boomerang schreef op 10 november 2002 @ 16:46:
Moet wel lukken met een Intel PRO 10/100

[...]

Bootfloppies kun je downloaden op: ftp.nl.uu.net/pub/linux/suse/i388/8.1/boot
Als je heel bovenstaande dir download en vervolgens de txt'tjes leest om te kijken welke module disks je moet maken kan het eigenlijk bijna niet mis gaan. Lees ook de README. Voor een simpel desktop systeem kun je gewoon de modules 1(USB + Firewire modules), 2 (IDE/RAID/SCSI modules) en 3 (network modules) op een floppy zetten..

Succes!
Ik was even aan het rondneuzen op de Mandrake 9 cd, en ik zag een image network.img staan.
Die even op flop gezet, en ik kan nu van diskette booten.

Nu nog een ftp server opgeven en het zou allemaal moeten werken :)

Ik zet alleen wel even een ftp server op op mijn laptop, en dan mount ik de cd op de laptop. Intern netwerk is namelijk 10 Mbit en internet 0,1 :)

Ik laat mijn ervaringen wel weten...

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Heb 2 redHat Cd's waar ik niks mee doe ;)
Opsturen :?

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Ik heb soortgelijke problemen gehad met RedHat en Mandrake ....

MD5 checksums klopten.

Verwijderd

Topicstarter
Goed, ik ben het zat... deze dingen heb ik allemaal al geprobeert:

- vanaf de cd (met meerdere spelers)
- vanaf netwerk (lokaal)
- vanaf internet ftp (meerdere hosts)
- vanaf internet http (1 host)

En ik krijg elke keer de soortgelijke fouten.

Voor mij eventjes geen Mandrake meer :)

• RickDB
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-04 21:55
Gentoo misschien iets?
Op gentoo.org staat een erg uitgebreide howto install en een 180(ongeveer) mb iso waar je dan mee boot :)

Verwijderd

Topicstarter
Mah, ik denk dat het toch een hardware probleem is.
Redhat kapt er namelijk ook mee :)

Ik ga maar eens nieuwe spullekes halen en ga het nogeens proberen.

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-04 00:19

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Als je newbie bent is gentoo volgens mij redelijk pittig, wel te doen als je veel geduld en tijd hebt.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Pagina: 1