dode pixel herrezen?

Pagina: 1
Acties:

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:41
was ik al blij dat ik in mn tft schermpje slechts 1 dode sub-pixel aan de rand van mn scherm had (bovenrand en ook nog blauw, dus daar zag je in windows gewoon niks van), viel het me laatsts op dat ie er helemaal niet meer is. ik heb het getest door mn scherm volledig zwart en wit te maken, maar waar eerder die dode pixel zat doet ie nu gewoon weer mee :? .

zijn er meer mensen met herrezen pixels? of is dit echt een wonder?

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Is het soms pasen? ;)

Echt geluk heb je dan, nog nooit van gehoord!

Verwijderd

Weird ... maar het sluit niet uit dat ie alsnog kan terugkomen. In het algemeen zul je geen last meer krijgen van dooie pixels als ze er in de fabriek nul constateren. Maar als je er eenmaal een hebt dan blijf je die ook houden.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Diverse mensen beweren dat een klein tikje tegen een scherm ervoor kan zorgen dat een brakke (sub) pixel het spontaan weer gaat doen. Of dit waar is weet ik niet (iig geen ervaring mee), maar dat zou een mogelijke verklaring kunnen zijn :)

• Puppetmaster
misschien is het net zoals een gloeilampje die voor het einde van zn leven nog even extra fel brand om er vervolgens helemaal mee op te houden... hoop ik wel dat ie nog even volhoud of 3 jaar ofzo... ;)

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

dode pixels gereïncarneerd?
Heb er wel vaker van gehoord, weet er helaas geen verklaring voor :P.

Verwijderd

Compubiter schreef op 10 november 2002 @ 15:05:
dode pixels gereïncarneerd?
Heb er wel vaker van gehoord, weet er helaas geen verklaring voor :P.
Als ze nou eens de source-code van die pixels vrij gaven B)

Verwijderd

Pollewob schreef op 10 november 2002 @ 14:59:
Diverse mensen beweren dat een klein tikje tegen een scherm ervoor kan zorgen dat een brakke (sub) pixel het spontaan weer gaat doen. Of dit waar is weet ik niet (iig geen ervaring mee), maar dat zou een mogelijke verklaring kunnen zijn :)
Ik kan dit volledig beamen. Ik heb een Samsung Syncmaster met een dode subpixel. Soms wordt blauw niet tegengehouden, dus zie je op een zwart scherm een blauw puntje. Een subtiel tikje met je pink in de buurt van de pixel doet wonderen ;) Heel af en toe komt ie wel eens terug als ik bijvoorbeeld het beeldscherm schoon heb gemaakt ofzo, maar een klein tikje werkt dan altijd.

• Puppetmaster
dus er is nog hoop voor de mensen met dode (sub-) pixels...

alleen jammer dat je hier nooit wat van hoort terwijl dode pixels zelf wel een hot-item zijn... (ik ken mensen die uit angst voor dode pixels geen TFT kopen)

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Robin001 schreef op 10 november 2002 @ 15:15:
(ik ken mensen die uit angst voor dode pixels geen TFT kopen)
Er zijn ook merken die de garantie geven dat er geen dode pixels in de monitor zitten. En als er toch 1 in blijkt te zitten (of later spontaan ontstaat) wordt de monitor onder garantie vervangen. Dus die angst is niet echt nodig :)

Verwijderd

Weet iemand misschien een goede reden te verzinnen voor die schizofrene pixels?

• Puppetmaster
het zijn denkik gewoon dieseltjes, moeten eerst effe opwarmen voor ze lekker meedoen ;)

• Trek Y11
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-08 05:39

Trek Y11

Eat my shorts

Op mijn laptop een rode pixel na een tik nooit meer gezien, ik weet alleen niet of het middel erger kan zijn dan de kwaal, maw kan je nog meer schade aanrichten door een tik(je) te geven ?

What if this weren't a hypothetical question?

• dodo79
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-08 16:38

dodo79

witte dikke tonnie

had hierro ook een pixeltje in men tft zitten.
had de helderheid 1 stapje hoger gezet, en weg was hij.
zet ik de helderheid een stapke lager, dan is tie er weer.
dus zon dood puntje is best wel weg te krijgen.

omdat het kan!

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-08 03:50

GG85

.......

misschien maakt ie gewoon niet goed contact?

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Verwijderd schreef op 10 November 2002 @ 15:21:
Weet iemand misschien een goede reden te verzinnen voor die schizofrene pixels?
Mja, het blijft micro-electronica. Een contactje dat daar los zit kun je met een tikje (dreun) wel weer eens vast krijgen. Ik denk wel dat het ongeveer volledig willekeurig is of het lukt...

Forget your fears...
...and want to know more...

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik had op mijn laptop ook es plotseling een groene pixel zitten.. als ik dan een tikje er tegenaan gaf ging ie weg maar nog een tikje en hij was er weer.. maar nu komt ie niet meer terug en heb er verder geen last meer van gehad.. beetje vaag dus. Er zit ook nog een echte dode pixel op mn laptopscherm (geeft geen licht meer) en die gaat echt niet meer weg, hoeveel je er ook tegenaan tikt of overheen wrijft..
Pagina: 1