Conrad speakers, goedkoop, maar zijn ze ook goed?

Pagina: 1
Acties:
  • 209 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-08 22:19
Conrad verkoopt tegen zeer lage prijzen huismerk-speakers.
Een 38cm PA-woofer voor 27,95 bijvoorbeeld.

Ik ben vooral geintresseerd in de laag-producerende speakers van Conrad (de middenspeakers en tweeters zullen 10 tegen 1 erg schel klinken).
Als je die woofer in de juiste kast stopt, zal hij dan kwalitatief goed klinken, of is het (zoals heel vaak): "kwaliteit heeft een prijskaartje"?

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Goh dat vraag ik me eigenlijk ook wel af ... zou ik zulke goedkope meuk niet in de auto kunnen doen oid?

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Mad_Demon schreef op 09 november 2002 @ 23:10:
Conrad verkoopt tegen zeer lage prijzen huismerk-speakers.
Een 38cm PA-woofer voor 27,95 bijvoorbeeld.

Ik ben vooral geintresseerd in de laag-producerende speakers van Conrad (de middenspeakers en tweeters zullen 10 tegen 1 erg schel klinken).
Als je die woofer in de juiste kast stopt, zal hij dan kwalitatief goed klinken, of is het (zoals heel vaak): "kwaliteit heeft een prijskaartje"?
Kun je het daar niet ff testen :?

• Mad_Demon
Verwijderd schreef op 09 November 2002 @ 23:24:
[...]

Kun je het daar niet ff testen :?
Jammer genoeg kan ik daar niet naar binnen lopen aangezien het een postorder bedrijf is dat in Enschede zit en ik in Haarlem woon ;)

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 14:56
Welk model bedoel je precies? Een losse woofer of met kast en al?

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Wekkel
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Hmm, ik ben zelf in 1995 eens begonnen met een SLG-380-P van Conrad. Voor de prijs (NLG 119) heb ik meer dan alleen plezier gehad van deze beukers (125 liter!!) gehad, maar achteraf gezien regeert de wijsheid weer.

Die 38 cm's hadden een ongelofelijke reserve, geen basboost met bass op full was ze teveel, maar geluidskwaliteit is een tweede. Achteraf bleek uit simulatie met programma's, dat met die oude SLG's met geen mogelijkheid een vlakke frequentiecurve te behalen zou zijn, wat voor type behuizing dan ook. Daarom heb ik ook achteraf de gedachte, dat ik met de kennis van nu de toenmalige Conrad MP serie 30cm had moeten kiezen. Ietsje meer doekoes, maar dan had ik nu nog steeds tegen dikke 70 liter zuilen met dik pompende bas aangekeken. Helaas heb ik leergeld moeten betalen.

Als je inderdaad met een primitief brein aan speakers zit te denken:
naast mijn beeldscherm staan 11 liter boxen met ieder een Tonsil GTC/13/1 woofer, 13 cm dus. Met 20 liter zouden ze perfect zijn, maar goed. Vette bas en ik zou niet schromen deze speakers in te zetten bij een middelgroot feest met een zaal van 80 m2. Vette bas en goede respons en belastbaarheid. Staar je vooral niet blind op woofergrootte.....

• Mad_Demon
Ik bedoel de BGN serie, de DYH1530 om precies te zijn. Dat is een losse woofer waar je zelf een kast omheen moet bouwen.

Maar kan ik uit het verhaal van Wekkel opmaken dat je voor goedklinkende woofers moet investeren?

Wat ik ermee wil doen? Ik zit een beetje te kijken naar een nieuwe subwoofer voor heel weinig geld, maar die toch goed klinkt. En mogelijkerwijs ook naar 2 nieuwe subs voor in een aula bij ons op school, waar we bijna niks aan sub-lage basdruk hebben. :P

• Wekkel
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

http://www.produktinfo.co...lautsprecher_dyh_1530.pdf

kijk naar deze weergave van speakerparameters en weet dan dat dit 'm in ieder geval niet moet worden als je het nog wetenschappelijk wil benaderen.

Als je lekker goedkoop een dikke bas wil hebben, kan ik je de Tonsil GTC 30/60 aanraden. 70 liter gesloten en beuken maar. Een vlakke frequentiecurve is echter wat anders ;) Met basreflex wordt het helemaal een boompijp, die niet heel mooi, maar enorm hard speelt (tot wel 96 db/1watt piek in de curve!!).

http://www.produktinfo.co...ftonchassis_gtc_30-60.pdf

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:47

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

dreeke// Die laatste heb ik dus nu in de auto. met basreflex dus :p

De Conrad staat niet bekend om de enorm goede kwaliteit, maar slecht is het zeker niet.

Voor het geld hoef je het niet te laten. Maar, ga niet voor de allergoedkoopste zooi; you get what you pay for...

Wise enough to play the fool

Pagina: 1