Volcano 7 heatsink op GF3 :+

Pagina: 1
Acties:

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 16:00

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Hai folks,

Ik heb hier nog een Volcano 7 heatsinkje.. En deze zou ik graag op m'n GF3 plaatsen, want het fannetje dat er nu op zit maakt een takkeherrie, en passief gekoeld met die Volcano 7 heatsink is ie waarschijnlijk ook nog eens béter gekoeld.

Maar hoe moet ik dit aanpakken? Hoe zou ik die heatsink kunnen bevestigen?

Een sterke thermal paste is een optie, maar liefst iets anders proberen (moet ik het nog bestellen, verzendingskosten enz), en is er wel eentje die sterk genoeg is om de - toch redelijk zware- Volcano 7 heatsink vast te houden?

Jupiler

• koekum
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01-12-2022

koekum

Case....., net als m'n broer!

Ik neem aan dat er gaten in je GF3 zitten voor de standaard heatsink.
Als je nou je oude heatsink als mal gebruikt en op de zelfde plaats gaten boort in je volcano, dan moet bevestigen niet zo moeilijk zijn.
(als de oude klemmetjes niet geschikt zijn probeer dan nylon boutjes)

Een cliche is ooit origineel begonnen

• cooolkast
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

cooolkast

Meeeh

Die heatsink is eigenlijk te zwaar voor zo'n kaart, de kaart zal gewon naar beneden buigen....misschien een soort van ondersteuningssysteem vanuit het slot onder de kaart maken....dat je 'm als het ware 50% aan de kast hebt en 50% aan de kaart....

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Een ondersteuningssysteem is een optie, misschien kan ik 'm op een of andere manier bevestigen aan m'n kaart, en de PCI kaart (of iets anders) die eronder zit, kan dan als extra ondersteuning dienen.

Maar koekum, hoe zou ik dat moeten doen?? De coldplate van de heatsink (de basis) is redelijk dik, en de ribben zitten ook redelijk dicht op elkaar.. En die pinnen moeten toch ergens bevestigd worden, zodat de heatsink niet gewoon van die pinnen glijdt..

• cooolkast
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

cooolkast

Meeeh

Ok, even snel iets gemaakt met paint :P :

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/Idee_voor_volcano7.JPG

Je verliest zowiezo 2 pci sloten...volgens de site was de heatsink zelf zo'n 5 cm....je kan 'm natuurlijk kleiner maken....
Voor de bevestiging aan de kaart zou ik 2/3/4 gaten in de heatsink boren, en dan met bouten+moeren+rubberen(isolerende)ringetjes bevestigen (en dan uiteraard via de bestaande gaten in de kaart bevestigen, niet in de kaart gaan boren :P )....
Voor de ondersteuning heb ik nog niet echt een idee, maar daar zou je wel makkelijk wat van moeten kunnen maken :) ....

Verwijderd

Jeezus wil je een volcano 7 aan je geforce hangen... dat ding weegt veel teveel voor deze oplossing als ik het zo uit mijn hoofd zeg 480 gram koper.... tja passief koelen als er nog luchtstroom in je kast is wel ja anders niet met stilstaande lucht ga je dat niet redden maar ik zou een mooi p3 koelertje zoeken om erop te plakken met een slome fan ofzo maak je meer kans mee dat de boel heelblijft.

Verwijderd

het buigen van je kaart is niet zon ramp, als je de kaart maar goed vastzet aan de achterkant van je kaart, zodat niet je agpslot aan gort getrokken wordt.
ik dacht dat die zalman passieve heatpipe cooler ook zo rond de 500 gram woog, dus het zal ongetwijfelt kunnen. ben benieuwd

• Dirk J
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-02 21:51
Ik heb een ThermalTake Copper Orb op m'n GeForce2 Pro zitten, met wat tiewraps door die gaatjes bevestigd. Zonder ondersteuning, hoewel de Orb wel tegen de pci-sloten eronder hangt. En dat draait nu al minstens een half jaar goed :P

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
ik heb zelf een standaard p3 koeling op mijn gefoce 2 :P , wat wel et vreemde is, is dat de temp nu onwijs schommelt. oja, hoe kan ik vgaprob zover krijgen, dat ie niet iedere keer begint te zeiken over geen fan speed.

One World Concepts

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Ik het het dus over de Volcano 7 en niet de Volcano 7+, dus een alu heatsink, en zeker geen 500 gram :)

De Volcano 7 heatsink erop zetten kan ik vergeten, op zich is er wel plaats, maar hij wordt gehinderd door de PCI sloten.. En ik kan de Volcano heatsink niet wat verplaatsen, want het heatspreadertje van de geheugenchips houdt dat tegen..

Dus heb ik er een heatsinkje van een standaard P3 coolertje op gezet.. Zonder fan, want dat ding maakt ook een takkeherrie, en ik heb een excellente airflow in m'n case (3x80 mm intake en 3x 80 mm outtake).

Maar nu is er een ander probleem :'(... Check RIP GF3 Ti 200?

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 22:36

Chakotay

Lick here to continue

Ik heb net een Globalwin VEP32 die ik nog had liggen samen met wat memsinks op mn GF4 geplakt:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~asz00205/GF4-klein.jpg

Hij zit vast met wat tiewraps, zometeen maak ik even een topic over hoe ik het een en ander verbouwd heb :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0

• digital8
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-01 10:52
Chakotay schreef op 10 november 2002 @ 15:56:
Ik heb net een Globalwin VEP32 die ik nog had liggen samen met wat memsinks op mn GF4 geplakt:

[afbeelding]

Hij zit vast met wat tiewraps, zometeen maak ik even een topic over hoe ik het een en ander verbouwd heb :)
wow big cooler.., maareuh.., maakt dat ding niet erg veel herrie zo..?

btw,
je mag wel eens afstoffen... :P tenzij je stof verzameld....

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

digital8 schreef op 10 November 2002 @ 16:11:
[...]

wow big cooler.., maareuh.., maakt dat ding niet erg veel herrie zo..?

btw,
je mag wel eens afstoffen... :P tenzij je stof verzameld....
Niet zoveel herrie als de CPU koeler :)

En dat stof klopt, tis gruwlijk stoffig hier... Moet ik nog wat op verzinnen, in de zijkap zit een grote 92mm fan die alles vrolijk naar binnen zuigt.

Stichting eth0

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Mijn GF3 (ti200) draait zonder problemen met de originele fan uitgeschakeld op het originele koelblokje (Point of View). Wel helemaal op standaard 175/400 snelheid.

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Ik heb ook die Point of View, 64 MB :)

Maar bij mij is er een blauw koelblok op, en blauwe heatspreaders op de geheugenchips.. Bij jou ook?

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
hey wat voor koeler is dat?
en zijn dat de rounded cables van nitraat :? die heb ik nl ook :P

• Gianni Rombios
  • Niet online
Nee gewoon "blanco aluminium" 64 MB paar maandjes geleden bij Salland voor 105 Euro. Ik had hier weinig van gelezen of dit wel passief kon, maar 1. ging ik niet overclocken en 2. zijn er mensen die een GF2 MX op 240 MHz passief gekoeld laten lopen zonder problemen. Dus heb ik het eerst maar eens geprobeerd en aangezien ik geen enkel probleem ondervind heb ik het zo gelaten: die originele fan maakte niet alleen lawaai maar ook een hele lelijke resonantie in de kast. Ik speel overigens eigenlijk geen spelletjes.

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Deze kaart heb ik eigenlijk in bruikleen van een vriend, die had 'm ooit eens binnen gebracht (garantie) omdat de kaart altijd vastlopers had, blijkbaar was ie niet goed genoeg gekoeld, en dus heeft ie 'm terug gekregen met heatspreadertjes op het geheugen, en een betere heatsink+fan op de GPU.

• Gianni Rombios
  • Niet online
Is het een ti200? Ik vraag het me af of dat echt aan de koeling lag overigens. Kan zoveel andere oorzaken hebben... Ik zou het zelf toch even zonder proberen, maar ja dat is een risico. Succes ermee.

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Yep, een ti200.

En het moet wel aan de koeling gelegen hebben, want die vriend kreeg dezelfde kaart terug, maar met heatspreadertjes op het geheugen, en een betere heatsink op de GPU, en weg waren de vastlopers.

Maar ondertussen had die vriend al een GF 4 gekocht dus mocht ik lekker de GF 3 gebruiken... Tot vandaag :(

• Gianni Rombios
  • Niet online
Helemaal zeker dat het dezelfde kaart was, of was het stiekem gewoon een nieuwe? Ik heb maar weer geluk gehad begrijp ik dus.. :)

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Ik heb de mijne trouwens vastgemaakt door tiewraps door de gaten die in de GF4 zitten te steken, en diezelfde tiewraps vervolgens door een paar gaten die ik onderin mn globalwin vond te steken. Dit kwam toevallig redelijk goed uit qua positie, ik weet niet of er in een volcano 7 ook gaten zitten....

Catch22: die koeler is een Sibak triple fan geval, zie mn specs of mn topic over die GF4 voor meer info :) Rounded cables zijn luminiscant dingen van Akasa, komen bij een inkoopactie een paar maanden terug hier op GoT vandaan.

Stichting eth0

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Nee, het was zeker geen nieuwe... Serie- en andere nummers waren hetzelfde, stickers op exact dezelfde plaats. :)

[edit] en die gast zei ook dat ie er nieuwe sinks op had gezet..

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Ondertussen is m'n kaart "hersteld", fieoew.

Dus ik heb nog eens geprobeerd dat heatsinkje van dat P3 coolertje erop te zetten.. Maar m'n beeld trilt en verschuift soms.. En het heatsinkje voelt ook goed warm aan, dus ik neem aan dat ie te warm is?

FF kijken of ik er een stille 80 mm fan op kan zetten.

Verwijderd

Jupiler schreef op 10 November 2002 @ 23:31:
Ondertussen is m'n kaart "hersteld", fieoew.

Dus ik heb nog eens geprobeerd dat heatsinkje van dat P3 coolertje erop te zetten.. Maar m'n beeld trilt en verschuift soms.. En het heatsinkje voelt ook goed warm aan, dus ik neem aan dat ie te warm is?

FF kijken of ik er een stille 80 mm fan op kan zetten.
denk eerder dat er dan een magneetbron oid naast je scherm ligt... tenzij je tft hebt natuurlijk :D
nog nooit gehoord dat een te hete gpu voor trillend beeld kan zorgen. zowiezo niet bij 2D, dan wordt de gpu amper belast.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Ik had eerder vanavond ook trillend beeld op mn 2e monitor, gezien mn gepruts met mn GF4 rond die tijd dacht ik ook dat het daar aan lag.

Het bleek een halogeenlamp te zijn die ik er even op gezet had, in de basis daarvan zit een mooie trafo :P

Stichting eth0

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-02 18:06

Frenkpie

"Crocs Rule !"

Chakotay schreef op 10 November 2002 @ 15:56:

[afbeelding]

soooo he ! wat een koeling? heb je nu veel preformance winst?

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Frenkpie schreef op 11 november 2002 @ 11:13:
[...]

soooo he ! wat een koeling? heb je nu veel preformance winst?
Het geheugen gaat zo'n 40 MHz sneller, de core valt erg tegen, deze heeft denkik echt een voltmod nodig. Zie hier voor meer info :)

Stichting eth0

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 November 2002 @ 00:27:
[...]

denk eerder dat er dan een magneetbron oid naast je scherm ligt... tenzij je tft hebt natuurlijk :D
nog nooit gehoord dat een te hete gpu voor trillend beeld kan zorgen. zowiezo niet bij 2D, dan wordt de gpu amper belast.
Nee, geen magnetische apparaten in de buurt... En toch vreemd dat het beeld stabieler werd als ik ff een 80 mm fannetje onder die heatsink hield..
Pagina: 1