[GF4] overkill luchtkoeling (pics)

Pagina: 1
Acties:
  • 225 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 22:36

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Ik kwam vanmiddag een paar oude koelers in de kast tegen, waaronder deze Globalwin VEP32 die vroeger op mn Duron zat:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~asz00205/globalwin.jpg

en deze slot 1 Pentium II koeler:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~asz00205/gf4-heatsink.jpg

Met wat prutsen kan dat best op een GeForce 4 toch? :P (Prolink Ti4200 128MB, standaard op 250 MHz core en 444 MHz mem)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~asz00205/gf4-origineel.jpg

Op bovenstaande foto heeftie zn standaard heatsink met het fannetje van een crystal orb erin, de originele liep nogal stroef.

Deze dus eraf gehaald:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~asz00205/gf4-kaal.jpg

en de Globalwin erop

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~asz00205/gf4-heatsink2.jpg

Vervolgens heb ik mn dremel gepakt, om buiten in de kou de Pentium II koeler tot zo'n formaat te converteren zodat ie op de geheugen chipjes (Samsung KD28163HD-TC40) past.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~asz00205/memsinks.jpg

Na wat prutsen en plakken had ik dan dit:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~asz00205/gf4-voorkant.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~asz00205/gf4-achterkant.jpg

De globalwin zit met wat tiewraps vast, de memsinks met een 2 druppeltjes secondenlijm aan de randen met een druppeltje arctic silver ertussen.

Ingebouwd:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~asz00205/GF4-klein.jpg

let niet op al het stof, het is gruwelijk stoffig hier, en dat stof wordt door een 92mm in de zijkap vrolijk naar binnen geblazen...

Vervolgens Powerstrip er op los gelaten, om er achter te komen dat de schuifbalkjes niet ver genoeg blijken te kunnen :+

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~asz00205/powerstrip.jpg

Best nette overklok voor een half jaar oude (dus met niet echt geweldige geheugenchips) 128 MB Ti4200 :)

Op deze snelheden geeftie overigens wel redelijk veel artefacts, ik moet nog een beetje inbranden en kijken wat de werkbare max is.

De plaatjes zijn tijdelijk even offline, ik krijg namelijk opeens allemaal mailtjes van XS4all dat mn traffic veel te hard gaat

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 12:02
_/-\o_

Ik zou overigens m'n PCI slots niet kunnen missen!

Verwijderd

Koele mod, jammer dat je de pci slots kwijt bent. Maar ehm, wat is dat voor een rare triple koeler op je cpu? :D

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Whaa vet man _/-\o_ _/-\o_

Tis jammer voor je PCI sloten, maar dat kan jou zo te zien niets schelen :)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Verwijderd

ja dat is die van computer land koelt die goed? (dat was toch een core crusher?

• Malebolgia
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-01 23:59

Malebolgia

Move, or be moved

om powerstrip prob op te lossen:
Options... --> Preferences... --> Quick Setup... -> Rescan.
verder: draai ff 3x 3dmark 2001SE, en kijken of ie het volhoud; droogtesten is nl niet zo moeilijk... :P

"People should know when they're conquered..."

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Inderdaad jammer van de PCI sloten, maar ik gebruik ze op het moment toch niet... Mocht ik ze ooit wel nodig hebben zet ik gewoon de oude koeler weer terug.

Dat geval op mn CPU is een Sibak AC-07-610B, eng loeizwaar blauw aluminium ding met een koperen core en 3 4500RPM 60x60 fans erop :)

Heeft iemand trouwens nog tips om die globalwin fatsoenlijk fast te maken? Op deze manier oefent hij niet echt veel druk uit op de core, volgens mij s het contact dus niet optimaal... Met de vorige koeler haalde ik ook de 315 MHz core wel.

Maakt best wel herrie, maar hij doet het best goed... tbird 1400@1600 op zo'n 42°C :)

Stichting eth0

• Roel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-02 17:32

Roel

screen -x addict

Ach, hoezo pci sloten.. Gewoon alles op usb.. :D

Btw, leuke koeler op je cpu :)
En waarom zie ik een standaard koelertje op je northbridge ? :D

Resistance is futile (If < 1 Ohm)

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap

Powered by:

waarom komt jouw powerstrip maar tot 332mhz dan? 8)7
bij mij gaat hij gewoon tot 365 :Y) niet dat ik daar in de buurt kom maar toch

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

:D
wat een vette cpu-koeler :D
en mooie oc van je g4 :)

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Verwijderd

netjes man!

• Arioch
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-01 19:18

Arioch

<geek>

Roel schreef op 10 november 2002 @ 17:07:
En waarom zie ik een standaard koelertje op je northbridge ? :D
ja, zet daar de originele cooler van je gf4 op :+

Verwijderd

Leuk gedaan en dan kom je erachter dat de geforce 4 zelfs zonder koelblok kan draaien :). Bij de geforce 4 bottlet het 0.15 micron procede eerder dan de warmte. Ik heb namelijk met een crorb en een flinke voltmod (alleen voor de core) de core op 350 mhz stressed stabiel gekregen en het mem op 645. Ik had ervoor gekozen niet met memblokjes te werken, aangezien het memory beter gekoeld wordt, als je er hard lucht langs blaast mbv twee 80x80 fans (boven en onder de kaart). Maar toch leuk gedaan.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 November 2002 @ 17:04:
ja dat is die van computer land koelt die goed? (dat was toch een core crusher?
Yup is van computerland, hij koelt erg goed. Pas echter op met het bevestigen, als je em verkeerdom erop zet (wat logischer lijkt, op de goede manier zoals ie nu zit past het eigenlijk nouwelijks, en kan je niet bij de clips) valt hij er nogal snel af....

3Dmarken ga ik vanavond doen, op de snelheden uit de screenshot zal het wel niet lukken :P

Malebolgia: thnx, even proberen :)

Roel: kheb geloof ik nog geen problemen met mn FSB, er zit ook maar PC2100 in... (nu @ 302 MHz CAS 2-5-2-2, dus superhoge FSB's haal ik toch niet... Misschien ga ik wel proberen om de koeler die van de GF4 af kwam op de northbrigdge te prutsen :P

Stichting eth0

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-02 18:41
Leuk gedaan !

Wel een beetje stoffig in je last ;)

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 November 2002 @ 17:14:
Leuk gedaan en dan kom je erachter dat de geforce 4 zelfs zonder koelblok kan draaien :). Bij de geforce 4 bottlet het 0.15 micron procede eerder dan de warmte. Ik heb namelijk met een crorb en een flinke voltmod (alleen voor de core) de core op 350 mhz stressed stabiel gekregen en het mem op 645. Ik had ervoor gekozen niet met memblokjes te werken, aangezien het memory beter gekoeld wordt, als je er hard lucht langs blaast mbv twee 80x80 fans (boven en onder de kaart). Maar toch leuk gedaan.
Kan kloppen ja, ik heb een tijdje met een nouwelijks ronddraaiende (originele) fan gedraait, met die passieve koeling haalde ik ook al een kleine 300 MHz :) Heb je trouwens een linkje bij de hand waar een howto voor die voltmod staat? Dat is eigenlijk wel een must als je zo bezig bent...

Jouw Ti4200 is neem ik aan een 64MB versie gezien de geheugensnelheden die je haalt?

Stichting eth0

• GG85
  • Laatst online: 08:58

GG85

.......

JBplap schreef op 10 november 2002 @ 17:07:
waarom komt jouw powerstrip maar tot 332mhz dan? 8)7
bij mij gaat hij gewoon tot 365 :Y) niet dat ik daar in de buurt kom maar toch
Jouw core en mem werken ook op andere snelheden ;)

Verwijderd

Chakotay schreef op 10 November 2002 @ 17:21:
[...]

Kan kloppen ja, ik heb een tijdje met een nouwelijks ronddraaiende (originele) fan gedraait, met die passieve koeling haalde ik ook al een kleine 300 MHz :) Heb je trouwens een linkje bij de hand waar een howto voor die voltmod staat? Dat is eigenlijk wel een must als je zo bezig bent...

Jouw Ti4200 is neem ik aan een 64MB versie gezien de geheugensnelheden die je haalt?
Volt-modden is makkelijk ik heb er eens een topic over geopend, maar wees gewaarschuwd. Die van mij heeft het niet overleefd.

Geforce 4 ti-4200 voltmod succesfull

Hier tis alweer een oude, maar het zou je wel moeten helpen. Ik had gekozen voor een 330 ohm weerstand, maar als ik jou was, zou ik niet minder dan 1000 ohm gaan ;).

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-02 21:33
lig ut aan mij of heb je een aantal heatsinks en de koeler zelf er nogal scheef op geplakt ?

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 november 2002 @ 17:28:
[...]

Volt-modden is makkelijk ik heb er eens een topic over geopend, maar wees gewaarschuwd. Die van mij heeft het niet overleefd.

Geforce 4 ti-4200 voltmod succesfull

Hier tis alweer een oude, maar het zou je wel moeten helpen. Ik had gekozen voor een 330 ohm weerstand, maar als ik jou was, zou ik niet minder dan 1000 ohm gaan ;).
Thnx, eens kijken :)
cryptapix schreef op 10 november 2002 @ 17:38:
lig ut aan mij of heb je een aantal heatsinks en de koeler zelf er nogal scheef op geplakt ?
Klopt, die grote zit scheef omdat de gaten in de kaart en de heatsink anders net niet boven elkaar zitten, zo zit ie beter vast.

De memsinks aan de achterkant had ik inderdaad wat rechter erop kunnen zetten... :X

Stichting eth0

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:06
ziet er lekker uit..

er was een manier om die balkjes verder te laten lopen, ik weet alleen niet meer...

ennuh / die memblokjes zitten onzettend scheef :X

Verwijderd

418O2 schreef op 10 november 2002 @ 18:04:
ziet er lekker uit..

er was een manier om die balkjes verder te laten lopen, ik weet alleen niet meer...

ennuh / die memblokjes zitten onzettend scheef :X
boeiend :P

Verwijderd

Komen de buren nou niet aan te deur om te klagen dat je pc zo'n ontzettende herrie maakt?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 november 2002 @ 18:10:
Komen de buren nou niet aan te deur om te klagen dat je pc zo'n ontzettende herrie maakt?
is dat nou nodig :?

Verwijderd

Wat lelijk zeg, het had een beetje rechter enzo gemoeten vind ik...

Hier dit is mijn Ti4600:
Afbeeldingslocatie: http://www.bartje81.5u.com/images/101-0151_img.jpg

en dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.bartje81.5u.com/images/101-0153_img.jpg

en dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.bartje81.5u.com/images/101-0154_img.jpg

Hoe klokte deze kaart voor de mod dan, want ik zie dat je geen Volt mod hebt gedaan.. Deze kaart van mij kan nou op standaard Ti4600 snelheid draaien zonder dat de Fan op de GPU draaid...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 November 2002 @ 18:18:
Wat lelijk zeg...

Hier dit is mijn Ti4600:
[afbeelding]

en dit:
[afbeelding]

en dit:
[afbeelding]

Hoe klokte deze kaart voor de mod dan, want ik zie dat je geen Volt mod hebt gedaan.. Deze kaart van mij kan nou op standaard Ti4600 snelheid draaien zonder dat de Fan op de GPU draaid...
netjes :9

Verwijderd

T moet wel duidelijk zijn he...

Verwijderd

*wegens verzoek van moderator*

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 November 2002 @ 18:24:
[...]

ofzow :?jullie reageren toch allemaal hetzelfde en willen hetzelfde horen (8>
Ga nou maar weer verder ontopic hoor, en als je hier komt om te rellen kun je beter wegblijven.

Verwijderd

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 november 2002 @ 18:28:
[...]

me oma ; kan je niet tegen de waarheid :/ ? (nofi)

en nu weer ontopic 8)7
Ik bedoelde met mijn opmerking alleen maar offie nu niet ontzettend veel herrie maakt. Dat jij daar weer een domme opmerking bij plaatst is jouw probleem. Ook erger ik mij niet aan de drie foto's van die andere Gforce. Iemand mag toch wel laten zien wat hij heeft gedaan.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 November 2002 @ 18:28:
[...]

me oma ; kan je niet tegen de waarheid :/ ? (nofi)

en nu weer ontopic 8)7
Nou, nu alle delta HP fans uit mn kast zijn niet meer;)

Afbeeldingslocatie: http://www.bartje81.5u.com/images/103-0308_img.jpg

Verwijderd

Verwijderd

Of de blokjes scheef of niet zitten, maakt over het algemeen niet uit, gezien bij beide gevallen het memblokje 100% bedekt wordt. En bartje81 hoever krijg jij je kaart overgeclockt? (want daar doen we het toch voor :?).

• cooolkast
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

cooolkast

Meeeh

Gaan jullie hier nou een beetje tegen elkaar op patsen of zie ik 't nou verkeerd? ik snap 't topic niet meer helemaal....

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 November 2002 @ 18:35:
Of de blokjes scheef of niet zitten, maakt over het algemeen niet uit, gezien bij beide gevallen het memblokje 100% bedekt wordt. En bartje81 hoever krijg jij je kaart overgeclockt? (want daar doen we het toch voor :?).
Maximaal 360/820, maar das niet heel erg stabiel meer, ik kan net 3DMark2K1 draaien, over het algemeen loopt hij gewoon standaard...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 November 2002 @ 18:37:
[...]

Maximaal 360/820, maar das niet heel erg stabiel meer, ik kan net 3DMark2K1 draaien, over het algemeen loopt hij gewoon standaard...
_/-\o_

:+

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-02 19:46
Verwijderd schreef op 10 november 2002 @ 18:18:

Hier dit is mijn Ti4600:
[afbeelding]

en dit:
[afbeelding]

en dit:
[afbeelding]

videokaart, stoffe vloer, statisch :X

[edit]
waarom wil iedereen 3dmark stabiel kunne draaien, als je alle games stabiel kunt draaien is het toch goed :? daar gaat het toch om :?

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Verwijderd

Verwijderd

Draai ff 3d mark SE 2001 >:) ,ben een beetje nieuwschierig geworden hoeveel puntjes je haald :7 .

Verwijderd

Bij 3dmark2000 kan je je videokaart veel verder overklokken dan bij 3dmark2001se. En bij ut2003 is het helemaal een hel :P (lekker zwaar voor je videokaartje :)).

Verwijderd

erg mooi gedaan hoor worden die mem blokjes warm als ik vragen mag?

Verwijderd

videokaart, stoffe vloer, statisch

[edit]
waarom wil iedereen 3dmark stabiel kunne draaien, als je alle games stabiel kunt draaien is het toch goed daar gaat het toch om
Statisch my ass, echt niet dat ie daar van stuk gaat hoor....
En games draaien al lang flawless, zelfs op standaard snelheid hoor...
erg mooi gedaan hoor worden die mem blokjes warm als ik vragen mag?
Beetje, niet heet...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 November 2002 @ 18:47:
[...]

Statisch my ass, echt niet dat ie daar van stuk gaat hoor....
En games draaien al lang flawless, zelfs op standaard snelheid hoor...

[...]

Beetje, niet heet...
Zeg mag ik trouwens een confirmatie van je 360/820 overclock mbv een 3dmark test of een screenshot?

thanks again d:)b

Verwijderd

ik zal effe een compare opzoeken, maar dat is toch geen confirmatie??

http://service.madonion.com/compare?2k1=4457662

Tis al een vrij oude hoor, maar komende maand krijg ik weer een nieuw cputje....

Verwijderd

Hier dit is mijn Ti4600:
[afbeelding]

en dit:
[afbeelding]

en dit:
[afbeelding]

waar heb jij die leuke kleine fannetjes vandaan??

Verwijderd

waar heb jij die leuke kleine fannetjes vandaan??
Baas, locale electronica shop hier...

Verwijderd

kostte ze ???

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Ik ga nu weer even mn CPU op zn max zetten en met die GF4 prutsen, 3Dmark scores coming up :)

Inderdaad jammer dat de memsinks scheef staan, voor de koeling maakt het niet uit maar mooi is anders natuurlijk....

Stichting eth0

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-02 20:27

Wat zijn jou mem core max stabiel dan ?, dus geen artifacts etc , zie mijn specs hieronder.

Ik wil misschien de kaart oook beter gaan koelen, maar vaak is het niet erg zinvol en helpt het maar een paar mhz.

• MisteRMeesteR
  • Laatst online: 10:23

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

hmm, mijn asus v8460 gf4 ti 4600 DELUXE krijg ik niet verder dan 330/750, hoe zou dat komen? het mem wordt ook gekoeld dmv heatsink...

www.google.nl

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Ik heb net even de koeler beter vastgezet met ook een andere fan erop, het blijkt dat secondenlijm best veel kan hebben :P (arctic in het midden van de core en een druppel secondenlijm op de 4 hoeken)

Het lijkt er inderdaad op dat een vcore mod echt nodig is om de core meer dan een paar MHz hoger te kunnen klokken, veel meer dan 320 vind ie niet echt fijn (lockups van een seconde of 2 in 3dmark) Wat wel opvallend is, is dattie nog geen een keer compleet is blijven hangen, zelfs niet toen ie even op 332/610 draaide.

3Dmark2k1SE resultaat op 320/575 is 10745, submitten wil alleen om de een of andere reden even niet :/

Car chase HD is 48.9 FPS

Ik probeer de resultaten later vanavond nog wel een keer te submitten.

Edit: foto van nieuwe fan vergeten:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~asz00205/gf4-updated.jpg

Er zit een coolermaster sticker op, maar aan de achterkant zit een heel mooi Delta logo :)

Stichting eth0

• Bware81
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-01-2022
ik heb zo een voodoo 3 2000 pci liggen en dat scheelt verrekkens veel. het werkt echt zo'n brute koeler !!!

AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq

Verwijderd

Wat voor snelheden haal je met je Ti4600?

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter

Die van jou ziet er al een stuk beter uit dan de mijne :)

Met de vorige koeling haaldie hij ongeveer 310/540 stabiel, met standaard koeling (alleen een ander, nogal brak, fannetje) zo rond de 295/525. Nu 320/575 stabiel. Een hogere coresnelheid zit er zonder voltmod niet in ben ik bang...

Stichting eth0

Verwijderd

heeft iemand een idee hoeveel memblokjes ongeveer schelen?
zegmaar in frequenties dat ze nog stabiel blijven draaien dus.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2002 01:37 . Reden: beetje uitgebreider ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 november 2002 @ 01:05:
Niets als je er geen lucht langs laat stromen...

Verwijderd

ja das lekker zinnig ben niet noob ofzo.
snap nou ook ineens waarom de rest van je posts zijn weggehaald.... zeg liever iets waar ik iets aan heb.

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-02 22:54

tweakerbee

dus..?

DCW1800
Dat is ook niet waar. Je zult met memblokjes altijd meer warmte afvoeren.
Verder lijken jouw posts een beetje FI. NOFI ;)

You can't have everything. Where would you put it?

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Hier zo'n 40 MHz, al is de airflow over die dingen niet echt geweldig...

Stichting eth0

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-02 08:08

OgWok

U.N.C.L.E.

Ziet er goed uit. Hoe is het met het geluid ? Kzie wel heel wat fans zitten.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
De GF4 heeft maar 1 fan :) Degene die er als eerste opzat (dikke YS Tech) maakte aardig veel lawaai, de platte Delta die er nu opzit is een stuk stiller. Dat spul op de CPU maakt echter wat meer herrie... :)

Stichting eth0

Verwijderd

Chakotay schreef op 11 november 2002 @ 08:47:
[...]

Hier zo'n 40 MHz, al is de airflow over die dingen niet echt geweldig...
ow dan is het zeker wel de moeite waard, ik heb nu de mn xfx ti4200 64mb op 615 mhz stabiel lopen, denk dat ik dan tochwel met voldoende airflow tegen de 700 kan komen?
het koelblok op die xfx is alleen niet zo veel soeps... ziet er wel leuk uit, maar koelt echt bagger.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 November 2002 @ 13:15:
[...]

ow dan is het zeker wel de moeite waard, ik heb nu de mn xfx ti4200 64mb op 615 mhz stabiel lopen, denk dat ik dan tochwel met voldoende airflow tegen de 700 kan komen?
het koelblok op die xfx is alleen niet zo veel soeps... ziet er wel leuk uit, maar koelt echt bagger.
Als je videokaart gebruik maakt van TSOP ipv van BGA ram kan je dat wel uit je hoofd zetten :7

TSOP ram bottlet ook niet zozeer door de warmte, maar eerder door de lagere yields dan BGA ram. Ik had met leadtek ti-4200 64mb met koelblok 615 als max en nadat ik het koelblok verwijderd had en er twee 80x80 fans op had laten blazen, kreeg ik het mem op 645 :). Koelblokjes werken echt goed, zodra 1)het contact er goed is en 2)het gebruikte materiaal niet te kort is en het liefst van koper.

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-02 15:41

AzzKickah

06-CENSORED

Respect... :)

Verwijderd

tweakerbee schreef op 11 November 2002 @ 01:42:
DCW1800
Dat is ook niet waar. Je zult met memblokjes altijd meer warmte afvoeren.
Verder lijken jouw posts een beetje FI. NOFI ;)
Je zult warmte inderdaad beter verspreiden, maar als het blokje zijn warmte niet kwijt kan, heeft een koelblok GEEN zin. Koelblokjes hebben ALLEEN zin icm met luchtstroming/ fannetjes. (een intake/outtake fan werkt ook al redelijk).

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 November 2002 @ 01:20:
[...]

Dat is niet zo, het opppervalk wordt zo groter, zodat de chip meer warmte af kan voeren. Je kan de heatsinks ook koelen, waardoor de chip beter gekoeld wordt. Hoe denk je anders dat mensen hun p1 passief gekoeld krijgen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 November 2002 @ 14:47:
[...]

Dat is niet zo, het opppervalk wordt zo groter, zodat de chip meer warmte af kan voeren. Je kan de heatsinks ook koelen, waardoor de chip beter gekoeld wordt. Hoe denk je anders dat mensen hun p1 passief gekoeld krijgen.
Een p1 kan je zelfs even zonder koelblok draaien. Een pentium 1 wordt niet erg warm en kan passief gekoeld worden met een klein koelblokje. En tevens zijn de ribben van een p1 koelblok zeer klein. Dit koelblok is niet op gemaakt om lucht te vangen, maar om de temperatuur gelijk te houden met die van de kast. Dus als het in iemands kast heel heet is, dan zal passief koelen 'onmogelijk' worden.

Het verschil met wel of geen memblokje, als je het geheel passief laat koelen, is zo klein dat dit verwaarloosbaar is.

Met koperen ramblokjes, als je wat airflow hebt, krijg je de temp circa 6% lager en met aluminiumblokjes circa 3,5%. (Voor de laatste is dit verwaarloosbaar...), kan je nagaan hoe weinig dit is icm met passief koelen.

http://www.ocaddiction.co...ooling/twcopper_ramsinks/

Met luchtkoeling erbij zullen koperen ramblokjes een veel beter resultaat leveren dan aluminium blokjes. Dit komt natuurlijk doordat de warmte geleidings coefficient van koper circa 2x zo groot is...

Verwijderd

Net gedaan beide, erg mooi :)

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-02 10:41

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Dat is heel erg verschillend. Ik had 2 jaar terug een TNT2 die standaard op 150 MHz mem draaide en met memsinks kon ik 'm over de 200 MHz duwen :7 Het kan echter ook dat niet de temperatuur maar de chip zelf de bottleneck vormt, dan kan het dat je bij 10 MHz verhoging al aan het maximum zit.
Verwijderd schreef op 11 november 2002 @ 01:20:
[...]

Klopt niet, je hebt meer oppervlak dus zal de lucht de warmte beter opnemen. Een leuke eigenschap van lucht is bovendien dat warme lucht lichter is (eigenlijk dezelfde massa maar meer volume, dus lichter per volume-eenheid) en daardoor opstijgt. Het zal dus vanzelf gaan stromen. :)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Wat een bakbeest man!
Ik heb al mn pci sloten vol dus dat gaat hier helaas niet, want "cool" is het natuurlijk absoluut ;)

En die stof, damn man. Maar goed daar zouden we niet op letten :+

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

ik gaat binnekort ook me videokaart onder handen nemen, een leadtek gf4 ti4200 128mb, maar ik twijfel of ik me ram ook ga waterkoelen. sowieso de GPU, maar het ram zit ik met het probleem van de bevestiging. maar voor luchtkoeling vind ik vaak weer niet mooi, dus zoek dan mooie koelvinnetjes.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
_ferry_ schreef op 11 november 2002 @ 17:15:
ik gaat binnekort ook me videokaart onder handen nemen, een leadtek gf4 ti4200 128mb, maar ik twijfel of ik me ram ook ga waterkoelen. sowieso de GPU, maar het ram zit ik met het probleem van de bevestiging. maar voor luchtkoeling vind ik vaak weer niet mooi, dus zoek dan mooie koelvinnetjes.
Dit ziet er inderdaad niet echt geweldig uit, maar ik had niets beters bij de hand...

Afhankelijkvan de kracht die de slangen op het blok uitoefenen, en het gewicht van het blok kan je met secondenlijm een heel eind komen. Dat grote ding van mij zit ook met 4 kleine druppeltjes lijm aan de core vast, en die denkt er niet eens aan om los te komen. Voor de grap had ik een oude afstandsbediening staand aan mn buro gelijmd, dat ding wou bijna eerder breken dan van mn buro loskomen :)

Stichting eth0

Verwijderd

Mensen, rustig aan tegen elkaar, we zijn allemaal even goed in modden etc, alleen de 1 neemt er meer tijd voor dan de ander :-)...

Maareh, waarom lijmen, de GF4 heeft ja standaard al gaatjes rond de core... Hier kun je schroeven door heen doen hoor, dan heb je alleen nog een schroefdraad tapje nodig, welke je bijna overal waar ze zulk soort spul hebben wel kan kopen...

Trouwens, wil je echt boven de noob positie uit, moet je toch es langs de echte Hardware forums zoals die van MadOnion... discuss.madonion.com...

Trouwens, als je het echt goed wilt doen neem dan gewoon Arctic Silver adhesive, werkt 100X beter dan superlijm...

Verwijderd

je kan gerust die voltmod van dumphuis doen. Heb ik ook gedaan de mijne is niet kapot te krijgen :D

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

dus ik zou mijn GPU blokje kenne bevestigen door draad te tappen in die 4 gaatjes die elk ong. 4cm naast elkaar zitten? verder zitten er namelijk nog wel een paar grote gaten (waar mijn koelplaten nu aan vast zitten verder van de core af, ongeveer 5 cm, net wat verder weg dus. daaraan was ik van plan om de GPUkoeler te bevestigen, want ik weet niet of dat echt kan in die 4 kleine gaatjes, mij lijkt draad tappen daarin nogal link.

• B_FORCE
  • Niet online

Hier dit is mijn Ti4600:
[afbeelding]

en dit:
[afbeelding]

en dit:
[afbeelding]

freakin' hell _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ ,
naja mijn geforce 2 is ook wel xtreem, helaas geen pics.

One World Concepts

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 november 2002 @ 17:57:
Mensen, rustig aan tegen elkaar, we zijn allemaal even goed in modden etc, alleen de 1 neemt er meer tijd voor dan de ander :-)...

Maareh, waarom lijmen, de GF4 heeft ja standaard al gaatjes rond de core... Hier kun je schroeven door heen doen hoor, dan heb je alleen nog een schroefdraad tapje nodig, welke je bijna overal waar ze zulk soort spul hebben wel kan kopen...

Trouwens, wil je echt boven de noob positie uit, moet je toch es langs de echte Hardware forums zoals die van MadOnion... discuss.madonion.com...

Trouwens, als je het echt goed wilt doen neem dan gewoon Arctic Silver adhesive, werkt 100X beter dan superlijm...
Klopt, alleen heb ik op die plek geen gaatjes in de heatsink, en ook geen kleine parkertjes in huis :) Het is toch een beetje een cheap (en lazy) mod, met spullen die ik al heb, thermal adhesive valt daar ook niet onder :)

Heeft secondenlijm op de hoeken en AS in het midden niet ongeveer hetzelfde effect als thermal adhevise? De warmtegeleiding in de hoeken zal hooguit iets slechter zijn...

Stichting eth0

Verwijderd

Hier dit is mijn Ti4600:
[afbeelding]

en dit:
[afbeelding]

en dit:
[afbeelding]

zou je misschien kunnen vertellen of het uitmaakt of je die fans @ je geheugen aan of uit hebt? qua max. haalbare memspeed dan.

Verwijderd

ik ga binnenkort een dikke peltier kopen en die op me gpu :+ moet ik alles wel goed in pakken :)
Pagina: 1