Toon posts:

dualboot W2k en XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist XP geinstalleerd naast W2k. Xp werkt prima, terug naar W2k en je raadt het al, het werkt niet... Met de herstel console het zaakje gerepareed en W2k loopt weer als een zonnetje...Helaas XP wil niet verder, herstelconsole.. nou ja de rest raadt je wel, dit kan heel lang duren! Hoe krijg ik het voor mekaar dat beide besturingssysteems goed werken? Tijdens het opstarten kan ik keurig kiezen maar of het een of het ander werkt niet.
Heeeel graag je oplossing, dankjewel.
Jacques.

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

typisch, bij mij werkt het perfect. heb je ze wel allebei op een andere partitie/schijf staan? Dat wil nog wel eens problemen op leveren als ze op 1 schijf staan

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Ja., staan beide op verschillende partities.

Verwijderd

Is al vaker voorbij gekomen, met de search had je dit antwoord eenvoudig terug kunnen vinden.

Anyway, kopiëer van een andere XP machine (of van de CD rom) de bestanden ntdetect.com en ntldr, en overschrijf hiermee de bestande die reeds in de root van C: staan.

Voila!

Verwijderd

je hebt SP2 of SP3 voor win2k nodig :Y)

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10-2025
Verwijderd schreef op 09 November 2002 @ 21:36:
Is al vaker voorbij gekomen, met de search had je dit antwoord eenvoudig terug kunnen vinden.

Anyway, kopiëer van een andere XP machine (of van de CD rom) de bestanden ntdetect.com en ntldr, en overschrijf hiermee de bestande die reeds in de root van C: staan.

Voila!
Dit moet je doen als je Xp op je c hebt staan, en je win2000 later op d of ergens anders hebt geinstaleerd ?

Verwijderd

fleppuhstein schreef op 09 november 2002 @ 21:42:
[...]

Dit moet je doen als je Xp op je c hebt staan, en je win2000 later op d of ergens anders hebt geinstaleerd ?
Maakt niet uit wat op welke partitie staat, als er op de systeempartitie (ja zo heet dat bij Microsoft) waarvan je boot, de C: schijf dus, maar de ntdetect.com en ntloader van XP staan.

Of er is iets anders gruwelijk fout gegaan. :o

Let op: bij Microsoft is de systeempartitie de partitie waarvan het systeem boot. Bijna altijd de C: schijf dus.
De boot-partition is de partitie waar je Winnt of Windows directory op staat. Ik kan er rook niets aan doen. Maar wel iest om rekening mee te houden als je in de Knowledge base van Microsoft gaat zoeken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ntdetect.com en ntldr gekopieeerd van de XP cd en in de root (c:) geplaatst. Werkt helaas niet , XP weer wel en w2K weer niet. Weet iemand nog een oplossing?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hoezo werkt het niet, wat werkt er niet, heb je boot.ini veranderd naar de goede partities?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
met de ntdetect.com en ntldr van XP kan ik booten naar XP en niet meer naar w2k, herstel ik w2k dan kan ik niet meer booten naar XP en wel weer naar w2k. Boot.ini heb ik niet gewijzigd...

• blackd
  • Niet online
Post je boot.ini eens, en vertel eens wat over je partities, dat is wat makkelijker om te helpen :)
Maar ik bedoelde eigenlijk: wat gebeurt er precies als je boot met Win2k als je net met XP hebt repaired?

Verwijderd

Topicstarter
[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINNT
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINNT="Microsoft Windows 2000 Professional" /fastdetect
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(3)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect

Als ik XP het gerepaired en boot naar w2K krijg ik zoiets van kan ...(ik weet het niet uit mijn hoofd) repareer het met "r"...

• blackd
  • Niet online
En je partities, hoeveel partities heb je, en waar staat Win2k en WinXP op?

Verwijderd

Topicstarter
Op c: staat w2k
op d: staat wat data
op e: XP

Verwijderd

Doe nou maar SP2 of SP3 voor win2k installeren, zie ook mijn topic

Verwijderd

Topicstarter
Had ik al gedaan(SP3), ook na een repair (voor de zekerheid). XP heeft sp1. Wat er gebeurt als w2K goed loopt en ik wil booten naar XP alles goed lijkt te werken. Ik zie nog op het scherm; druk op f8....waarna het scherm zwart wordt en blijft. (fijmn dat je me helpt!)

Verwijderd

dus je hebt XP/SP1 en win2k/SP3 en dat werkt niet? hmm, hier werkt het wel
Pagina: 1