Ik heb net een mail naar sWORDs gestuurd of hij exotische spullen en randapparatuur van mij kan overnemen. Ik kan dit soort dingen zelf echt niet goed taxeren.
Sorry.
Nog vergeten wat kan ik nog vragen voor een 15 inch monitor, merk EMC draait goed op 1024*768.
30.
Ik heb 'm even opgezocht :
exabyte mammoth 8900(+cleaning tape + tape14/28gb) - 70 euro
Nu zal ik eerlijk toegeven dat ik niet bekend ben met tapedrives. Normaal zoek ik er zelf nooit naar, als ik hier nu iets tegenkom wat ik moet taxeren maar waar ik niet zeker van ben of wat ik niet ken, dan kijk ik even op marktplaats/pricewatch. En wat zie ik?
http://www.marktplaats.nl...ware/harddisken/27247.htm (alleen een tape+cleaning tape, maar de prijs..)
http://www.marktplaats.nl...ware/harddisken/26094.htm
Aan de hand van dit soort advertenties schat ik in dit geval een prijs. Nu weet ik natuurlijk niet of die mammoth een heel bijzonder apparaat is... Specifiek dat apparaat zag ik zo snel niet op marktplaats. Ik ben dus maar uitgegaan van ongeveer de prijs van een tapedrive met die capaciteit. Nu zijn er sowieso ook van tapedrives niet zo heel veel duidelijk advertenties te vinden, dus het vaststellen van een prijs vond ik wat moeilijk. Maar indien die tapedrive geen heel bijzonder apparaat is heb ik het toch nog redelijk ingeschat volgens mij.
De prijs die ik geef is dan ook geen vaste prijs, de uiteindelijke prijs is nogal eens "wat de gek ervoor geeft". Dit topic is er om een indicatie te krijgen van wat je spullen waard zijn. Ik ben helaas ook maar een mens en kan daar dus ook wel eens een foutje in maken en iets te hoog of te laag inschatten. Mag je me rustig op aanspreken, dan kan ik kijken of ik te snel naar het object heb gekeken... Maar normaal heb ik bij een foute taxatie gewoon te weinig vergelijkingsmateriaal gehad.
Die tapedrive staat ook niet in de pricewatch... Sja, hoe moet ik dan nog een prijs schatten...
En als je m'n nick nog één keer op zo'n foute manier spelt negeer ik je voor de rest van m'n leven
Wat ik trouwens opeens in de originele post zag, wat sWORDs niet had gequote (ik had alle taxaties verder afgemaakt binnen die quote en originele posts niet meer opgezocht):
Verwijderd schreef op 28 January 2003 @ 14:36:
es kijken wat ik hiervoor nog kan krijgen
Dual PIII 500
2*256PC100
adaptec 2940u2w UW-2
2*IBM ultrastar 4,5 Gb
exabyte mammoth 8900(+cleaning tape + tape14/28gb)
ASUS P2b-d
*niet te koop wil alleen de waarde weten*
Die laatste zin. Ik had je spul niet eens HOEVEN taxeren. Uit de regels : "Verzoek om geen taxaties te vragen voor spullen die je niet wilt verkopen maar waarvan je gewoon even de prijs wilt weten.".
Nu ik dit lees voel ik me enigzins genaait dat ik dit hele stuk nog voor je heb getikt... Ik had ook gewoon dit uit de regels neer kunnen zetten : "Ga niet lopen zeiken als de waarde tegenvalt, het zijn altijd de minimum prijzen.".
Dus bij deze.
Ga niet lopen zeiken als de waarde tegenvalt, het zijn altijd de minimum prijzen.Als je het als fileserver ziet kun je die accu beter als UPS zien

Probeer trouwens eens een paar keer de accu helemaal leeg te computeren en dan weer helemaal op te laden, ook wel "cycling" (eeuh, vast fout gespeld, ik bedoel het Engelse werkwoord voor fietsen

) genoemd. Heeft een accu van 1uur bij mij naar iets tussen de anderhalf en 2 uur geholpen (moet nog eens precies bekijken hoelang m'n laptop nu draait)

.
Verwijderd schreef op 09 March 2003 @ 23:32:
digital laptop,
486, 50 Mhz
15Mb geheugen
Volgens mij geloof ik niet dat jij 15MB geheugen hebt
beetje onwaarschijnlijke hoeveelheid, zal wel 16 zijn 
300 zoveel hdd
MB ja
met adapter
accu (weet niet ofie werkt)
Dan ga ik er vanuit dat ie dood is.
flop
compleeeeeet.....
hoeveel nog?
55-65 (beetje wazige beschrijving...). Van digital schijnt er uit die tijd een bijzonder platte laptop te zijn geweest, als die van jou er zo een is kun je daar zeker nog een leuk bedragje voor krijgen, zoals ik hier ergens boven al zei, laptops zijn in en de specs doen er niet zo heel veel meer toe in het lagere segment...
Verwijderd schreef op 10 March 2003 @ 00:42:
[...]
Dit is alles wat PB er over wil zeggen :
Saturn (Phoenix+) MS-6309 ATX form-factor motherboard
Internal name: Saturn (MS-6309)
Marketing name: Phoenix+
Type: ATX motherboard
Manufacturer: MSI
Yes, ik had het goed geraden,
6309 
. Ga ik nu door voor de magnetron?
Prijs : 35.
Wat zijn ze lief he?

Maar ga die smilies ff in preview mode uitproberen

Eeuhm, leuk. Maar doe dit ff in
V&A 
Weet niet of het ok is dat ik hier plaatjes neerzet?
Uit de regels : "Als je een plaatje van bijv. je gemodde kast wilt laten zien, best, maar hou het bij 1 plaatje."
anders hoor ik het wel,mischien dat iemand wel denkt *WOW daar heb ik wel 1000 euro voor over*

Wishfull thinking heet dat toch?

offtopic:
Voor een goede stille degelijke en mooie kast+stille voeding+topmodel mobo denk ik idd wel meer dan 400 euro kwijt te zijn.
Kan, ik koop zelf altijd nogal prijsbewust vanwege mijn over het algemeen (te) lage budget

Ik ben idd nieuw hier

dus na 3 posts hou ik maar weer mijn mond

anders gaan ZE nog denken wat een spammer

Zoek een ander topic en ga mensen helpen met hun problemen

.
wokmaster schreef op 10 March 2003 @ 01:14:
Heel fijn dat W3ird_N3rd zich bereid heeft gevonden om dit topic nieuw leven in te blazen

waarvoor dank! Dan weet ik nu in ieder geval dat mijn buurman toch enigszins gebuttf*cked is

Maar nu dit topic weer draait, ben ik benieuwd geworden wat ik voor mijn systeem kan vragen, aangezien een huisgenoot van me een nieuw/ander systeem nodig heeft en ik zelf ook wel weer eens wil upgraden:
- Moederbord: MSI K7T Turbo V3.0 (BIOS 3.1). Socket A, SDRAM, 133MHz FSB, VIA KT133A, onboard sound (2-kanaals), 6 PCI, 1 AGP, 4 USB 1.1 (waarvan 2 via bracket).
35
- AMD Thunderbird 1 GHz, 266 MHz FSB
35
- Zalmann CNPS6500Cu koeler (Zo'n waaiergeval, volledig koper, inclusief FanMate)
22
- 2x 256MB M-Tec SDRAM PC133
2x 17
- Point of View nVidia Riva TNT2 M64 32 MB (standaard kaartje, dus geen TV-out en andere luxe)
15
Dat is de basis van het systeem. Eventueel wil ik andere componenten verkopen aan mijn huisgenoot:
- Chieftec BigTower zwart: DA-01WD-B (fulltower, zwart, deurtje, met 340W PSU)
70
- Maxtor D740X 6L040J2 7200 rpm 40GB HDD (ball-bearing)
65
- AOpen 52x CD-ROM drive
15
- Plextor PX-W16/10/40A CD-RW drive (16x write/10x rewrite/40x read)
40
Mijn dank is wederom groot!

Ik doe het graag hoor

. Ik hoop alleen dat sWORDs me kan helpen met dat exotische spul en randapparatuur, daar heb ik helaas wel moeite mee