Toon posts:

[Win98] comctl32.dll probleem *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met comctl32.dll De start balk is voor een gedeelte zwart. Tussen het knopje start en de datum. Als ik op start druk zie ik niks. Druk ik met de rechtermuisknop op start en druk ik op verkenner dan zie ik de programma die in het menu start staan wel. Maar het linker vlak in de verkenner waar normaal de harde schijven staan is zwart. Ook de balk (overal, internet explorer, mijn computer etc.) bovenin het scherm met bestand, beeld, help enz is verdwenen en in internet explorer is er geen balk meer waar je iets kan intypen. Ik dacht internet explorer te kunnen herstellen maar dat kon niet want ik moest hem opnieuw instaleren. Ik instaleerde hem opnieuw en hij gaf dezelfde foutmelding. Toen drukte ik op meer info en hij zij dat de comctl32.dll versie te oud is. Hij is 4.72.3110.1 en hij moest minimaal versie 5.80.2600.0 zijn. Hoe kan ik dit oplossen. Ik weet ook sinds wanneer denk ik de problemen zijn. Sinds ik de 3dkaart opnieuw heb geinstaleerd en die is een diamond viper 550.

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Allereerst --> http://gathering.tweakers.net/forum/faq

Dus; welk OS?

Verwijderd

Topicstarter
het is windows 98(geen se) en internet explorer 6.

• sdomburg
Verwijderd schreef op 09 november 2002 @ 13:54:
het is windows 98(geen se) en internet explorer 6.
Windows update --> alle updates gedaan?

edit: in Windows 98 first edition zat volgens mij Windows Update niuet ingebouwd. Probeer http://windowsupdate.microsoft.com/ eens :)

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Waarom gooi je win er niet gewoon een keer overheen :?

Verwijderd

Topicstarter
sdomburg schreef op 09 november 2002 @ 13:54:
[...]

Windows update --> alle updates gedaan?

edit: in Windows 98 first edition zat volgens mij Windows Update niuet ingebouwd. Probeer http://windowsupdate.microsoft.com/ eens :)
Hij is wel ingebuwd maar geeft geen oplossing voor dit probleem.

• sdomburg
Verwijderd schreef op 09 November 2002 @ 14:00:
[...]

Hij is wel ingebuwd maar geeft geen oplossing voor dit probleem.
je hebt dus alle updates geïnstalleerd? DUIDELIJKHEID MENSEN!

• sdomburg
Verwijderd schreef op 09 November 2002 @ 13:59:
Waarom gooi je win er niet gewoon een keer overheen :?
Dit zijn altijd oplossingen die je alleen doet als het niet anders meer kan. Je kan bijna bij elk topic in WOS roepen om een reïnstall van Windows.

Verwijderd

Topicstarter
Nou ten eerste heb ik windows er al een keer over heen geinstaleerd. Ten tweede bied windows update geen oplossing want hij blijft hetzelfde na alle updates. Weet iemand misschien waar ik de nieuwste versie soms kan downloaden van comctl32.dll en waar ik die moet instaleren.

Verwijderd

sdomburg schreef op 09 November 2002 @ 14:04:
[...]

Dit zijn altijd oplossingen die je alleen doet als het niet anders meer kan. Je kan bijna bij elk topic in WOS roepen om een reïnstall van Windows.
Sorry, hoor maar daarna werken al je programma's gewoon nog en behoud je ook je instellingen. Ik bedoel namelijk niet --> format c en dan een clean install. Maar gewoon met een bootdisk opstarten en dan setup /en nog wat parameters. Deed ik vroeger altijd met mijn win98se als er iets mis was. Dat halve uurtje heb je er toch wel voor over! ;)

• sdomburg
Verwijderd schreef op 09 november 2002 @ 14:06:
Nou ten eerste heb ik windows er al een keer over heen geinstaleerd. Ten tweede bied windows update geen oplossing want hij blijft hetzelfde na alle updates. Weet iemand misschien waar ik de nieuwste versie soms kan downloaden van comctl32.dll en waar ik die moet instaleren.
FF Googlen kan je zelf ook: http://download.microsoft...W9XNT4/EN-US/50comupd.exe daar kan je 'm downloaden. Zoek dan op de dll in de windows map en vervang 'm door deze nieuwere. Als het bestand al in gebruik mocht zijn vervangen via een opstartdiskette.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 November 2002 @ 14:06:
Bij google! ;)
http://www.webattack.com :P

• sdomburg
Verwijderd schreef op 09 november 2002 @ 14:08:
[...]

Sorry, hoor maar daarna werken al je programma's gewoon nog en behoud je ook je instellingen. Ik bedoel namelijk niet --> format c en dan een clean install. Maar gewoon met een bootdisk opstarten en dan setup /en nog wat parameters. Deed ik vroeger altijd met mijn win98se als er iets mis was. Dat halve uurtje heb je er toch wel voor over! ;)
Denk nou eens na, als hij na een install van Windows een verouderde dll heeft, dan heeft 'ie na een install met dezelfde Windowsversie nog steeds een verouderde dll! Daarom zie bovenstaande post van mij.

Verwijderd

Topicstarter
He sdomburg heel erg bedankt!!!!!!!!!! Hij doet het weer na behoren na die update!

• sdomburg
Verwijderd schreef op 09 november 2002 @ 14:15:
He sdomburg heel erg bedankt!!!!!!!!!! Hij doet het weer na behoren na die update!
Graag gedaan :)
Pagina: 1