[IA] Napraten: Wat doe je met de Epia van Rick_BV

Pagina: 1
Acties:
  • 152 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En wat doe jij met het moederbordje van deze inkoop actie? Ik ben benieuwt wat jullie er allemaal van maken.

Ik ben zelf bezig met een cube, maar daar zit veel werk in aangezien het van 3mm aluminium is gemaakt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-09 16:49

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

ik snap je vraag niet helemaal... :)

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMDevil
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-07 21:26

TMDevil

Blaat

Ik ben nog aan het bedenken wat er allemaal in moet en hoe. Maar ik denk dat ik een plastic case ga maken en een mooi kleurtje ga geven. En de voorkant afwerk met wat houte stripjes.
Natuurlijk een afstandsbeding maken en een LCD d'r in... of zo iets....

n54 power!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Banaan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-04-2017

Bart_Banaan

CaseJunkies Crew Member!!

Ehhh, ik weet het nog niet, ik ben nu bezig met dat auto systeempie, en daar wil ik eigenlijk dat Nexcom EBC-569 voor gaan gebruiken, maar dat kan nog altijd dit Via epia bordje worden.... Het ligt er een beetje aan welke features ik nodig heb voor die auto-PC.

En Damage: de vraag is toch duidelijk, wat maak jij vandaag met je Via Epia?

Bekijk de SpaceCase en de DesignLine Prism www.casejunkies.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 15:27

AcouSE

Swedish Chef

Titel aangepast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verdicampo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:54
Ik bouw em in een oude tandon 386. pics ervan in semi-originele staat in link bovenaan. Ben nu bezig met nieuwe achterkant zagen, daarna nog even vernis laagje over de verf, en klaar! ik heb geen digicam, dus die zal straks een keer geleend gaan worden :) . ben ook aan et ruzien met de voeding... vinnet zo jammer om die gelijk te verknutselen.

trouwens, 256mb voor een divx bakkie werkt nog wel even toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjGeRo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-09 10:02
Ik ga der iets heeeeel vets van maken, had hem trouwens niet bij Rick_BV gehaald maar de voeding wel :P

Maar er komt een ijzeren ding omheen waarschijnlijk met 1 helemaal gezandstraald & gegraveerde wand met oplichtende zooi enzo :)

Komt 1×60 gb en 1×80 gb in, en een op ide EXTERN! aan te sluiten cdrom, maar daar komt een speciaal kassie voor :) (geheim dit :P )

Ik moet dit eerst nog allemaal uitwerken met 3dsMAX en dan post ik de ontwerpen hier en dan ga ik modden :P

Hij word zo klein mogelijk, en 2 fans, die uit de voeding gaat er ook uit, gewoon 2 enermax fans @ 5 volt denk ik :) (vrij rustig dus... :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kresh
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09 22:23
* Kresh heeft Epia al eerder besteld, bij Rickbv alleen dat draadloze toetsenbord
Maar het geheel zit momenteel al in een oude vcr-kast. Niet super origineel, maar wel cool :)
DVD speler, 80 gb hd, 4x40 lcd, afstandsbediening ontvanger en draadloos toetsenbord ontvanger erin en het werkt als een trein

nog steeds geen pics helaas
Moet de aansturing met afstandsbediening via Girder etc nog steeds uitwerken, maar de basis werkt al
Ik ben er iig blij mee

Alleen m'n voeding maakt nog beetje veel herrie. Moet nog kijken of ik fan niet langzamer kan laten draaien of kleinere fan ofzo, iig: minder herrie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
IR toetsenbordje word hergekruikt in me Philips Pronto. Dus code's opslaan in me afstandsbediening om me computer mee te kunnen besturen.
DVD-rom gaat in me ikea mod. Da's een ikea meubel (oppli voor de kenners), welke de kleine versie is van me stereo/tv meubel en er perfect naast past dus. Daar heb ik al een epia boardje in (niet via deze ia gekocht) en komt dus deze dvd speler bij en dit toetsenbord ook. Ook die voeding komt erin (ondanks dat er ruimte zat is).

Daarnaast wacht ik op me illuminated Led buttons om als aan/uit en reset knop te gebruiken (en gelijk ook als leds voor hdd en uit/aan).

Dan of nog een inelkaar gesoldeerde blauwe parallele lcd (4x20) van lethal z'n vorige actie, of ik ga nog een usb lcd kopen en die erin doen.

Dit alles voor een mp3 bakje :)
kosten: epia =130, geluidskaart (hercules fortissomo 3 voor de optical output) = 70, dvd-rom = 53, lcd = 30 (parallele), ir toetsenbord = 47, ikea meubel = 29, voeding = 34, aan/uit en reset knoppies = 30.
HD had ik nog liggen (30 gig maxtor 5400 rpm).
Je moet er wat voor over hebben :)

ow jah...ook nog een silentdrive om de hd gedaan :)

* Scarp hoopt eigenlijk volgend jaar een epia-m te kopen via een IA voor een redelijke prijs zodat ie ook dvd's goed kan draaien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benadski
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-03 16:26
Ik doe er niet veel mee, ik heb er nog geen... :(

Maar als ik er een ga kopen wil ik er wel iets leuks van maken, of ik moet dan een auto hebben, dan komt ie daar in...

Ga er een divx/dvd/gameconsole/emulator/mp3(cd)player/internetbak/alarminstallatie van maken... Of het nu in de auto of huiskamer komt maakt niet uit... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:44

spacy

+++

die uit de inkoopactie waren niet voor mij, :)
maar voor 2 andere personen:
de ene gaat een remake doen van die ikea broodtrommel,
de ander wil alle onderdelen plat naast elkaar gaan verwerken in een dunne behuizing voor inde hifiset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

om maar effe een voorbeeld te geven wat je met je via eden moederbordje kan maken
en zie hier het eind resultaat heb net een mooie divx home player gemaakt in een oude cdi speler dit borje had ik van de zomer al gehaald :) oh ja en muis en toetsenbord zijn snoorloos hier op aangesloten

eerst het moederbord geplaatst
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/h.kooij/divx0.jpeg
effe een grootere foto,
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/h.kooij/divx1.jpeg
effe nog wat ledjes ingebouwd voor de staatus
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/h.kooij/divx2.jpeg
laatje open laatje dicht en ale front knopjes aangesloten .
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/h.kooij/divx3.jpeg
zo de deksel er weer op gedaan
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/h.kooij/klaar.jpeg
ooooh ook nog een filmpje er van :)
filmpje :) 1 mb http://members.ams.chello.nl/h.kooij/test5.avi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

omg funky rezise ff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verdicampo
funky, je verneukt nu zelfs in drie topix de layout. shame on you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Woei, mijn tweede post vanaf mijn epia :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verdicampo schreef op 10 november 2002 @ 14:41:
funky, je verneukt nu zelfs in drie topix de layout. shame on you
word aan gewerkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
  • Laatst online: 20-08 13:09
hebbie geen pics van je cube in progress? :)

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oh ja mensen effe wat handige tips voor de via eden moederbord.
als de tv uitgang is aangesloten met een 75 ohm coax dan schakeld dit bordje er automatisch er naar toe tijdens het opstarten en zal er geen singaal op de vga conector staan dit kan wel weer omgeschakeld worden als je daarna naar de display optie gaat in windows(wel effe drivers instaleren ) .
en als het tv uit singaal slecht is (streepen of zo probeer dan eens een ander toestebord /muis aan te sluiten sommige geven nog al veel stoorsingaalen op het singaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
misschien dat het handig was geweest als je ff een link in het vorige topic neer had gezet :) ik kom dit topic nu namelijk pas tegen :) En dat was ook een mooi moment geweest om daar een slotje op te zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMDevil

TMDevil

Blaat

Ik heb gister is ff snel alles aangesloten en win98 d'r opgezet en moet zeggen dat DiVX goed draait, alleen die fans van de voedig en CPU coeler maken z'n herrie.
Ik heb btw al wel de nieuwe firmware gedownload maar ik kan gaan tool vinden waar is die?

n54 power!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Car audio :)

Met passen en meten zal het me waarschijnlijk net lukken om em net zo groot te maken als een autoradio. Word multifunctioneel. Expect pics :)

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verdicampo
Mensen, ik moet eigelijk die voeding strippen, maar eerst maar even getest. groene draad --> een zwarte, en flop, voeding aan.

Nu meet ik met mijn degelijke multitmeter +11,7 V en +5,2V. er hangt niets aan. Zijn deze spanningen wel helemaal correct? die 5,2 is vast niet zo'n ramp, maar is die 11,7 niet wat aan de lage kant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

neuh, als je spanning stabiel is niet. Het moet niet zo zijn dat ie keldert als je er wat apparaten aanhangt (het moet een spanningsbron zijn, geen stroombron).

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMDevil

TMDevil

Blaat

Je mag iets van 5% afwijking hebben of zo dus dat is 0,6 volt dus die 0,3 van jou valt wel mee....

n54 power!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickbv
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:18
Ik had deze nog niet gezien, maar goed, strak plan zo'n nieuw topic :)

Om even met het oude draadje verder te gaan:
Als je het pakket ontvangen hebt, zou je dan ook even de shopsurvey van Maraex in willen vullen? Zij deden dit bij de vorige inkoopactie ook, en ik vind dat zij dit wel verdiend hebben met al dat nazoek werk etc dat ze verricht hebben...
Geld ga ik (hoogstwaarschijnlijk ) morgen terugstorten. Kan zijn dat ik dit in 2en doe, 23x is nogal wat om ff snel te doen namelijk... Maar dat kun je dus ook ASAP verwachten.

Wie hebben hem nog niet / geen bevestiging:
-Coppermine
-Paul Nieuwkamp
-(Scarp)
-Sine
Dan heb ik zelf ook gelijk het eerste probleem met m'n Epia:
als ik m'n Hauppauge tvkaart erin doe, loopt'ie vast tijdens het booten van WinXP. Na een middag experimenteren hier de uitkomsten:
-herinstall -> geen nut, loopt vast tijdens installatie
-loopt vast als hij net van het bootscreen van windows (dus loading...) naar winXP start
-als ik die kaart er in doe als windows runt -> geen probleem, kan hem zo installeren
-als ik die kaart er uit haal als de bios post en hem er daarna weer in doe start winXP wel gewoon :/
Ik weet niet wat ik met die kaart aanmoet, in de BIOS settings veranderd -> geen effect.

Nog iets anders: CPU fan loopt nu op 5V (met schakelaartje 5-12V), en hij koelt nog steeds op een acceptabele manier, maar je hoort hem echt zo goed als niet :) Alleen FAN eraf hoef je niet te proberen, dan wordt 'ie toch echt een paar graden te warm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Hmm... ik ga maar eens mbm installeren op me mp3 bakje en kijken wat de temp is met lager voltage, goed idee om daarmee geluidproductie naar beneden te halen.

Rick, heb je xp al eens in "safe mode" geprobeert te starten? dan zou je moeten kunnen zien wat er mis gaat (soms). Wel vaag inderdaad dat soort problemen.
Past die kaart overigens nog in je cubid kastje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickbv
Ja, hij past nog net aan ja... ;) Maar die hauppauge kaarten zijn wel ranzig groot.
Maar ik was het vergeten te zeggen, safemode start ook niet, loopt ook vast :(

Temperatuur ben ik nog niet uit hoe je die precies kunt vinden, die ene sensor geeft namelijk steeds 60-62graden. Nu moest je daar geloof ik wel 17graden afhalen, maar het lijkt me sterk dat wanneer ik de fan eraf haal dat dat ding nog 60graden blijft :/

edit:

gemeten in mbm5 idd, in de BIOS zie ik geen temps bij pc health? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
In mbm gemeten? Bart_banaan had het er inderdaad over dat je er nog 17 graden af moest , maar je kan de temp ook in de bios zien.

Ik heb wel vaker gehoord van problemen met Hauppage kaarten, met andere mobo's dan. Vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Laatst online: 19:36
Rickbv schreef op 12 november 2002 @ 00:17:
Om even met het oude draadje verder te gaan:
Ja, ik heb hem :) SS ook al ingevuld.

Ik ga ze beiden inbouwen in 1 3u conrad 19"rackgeval, de ene wordt fileservertje met tapestreamer en initieel 40GB storage, de ander wordt een aanklooibak waar ws Citrix op komt.

Foto's volgen, ook WIP's. Die zet ik wel op nieuwkamp.com Hoef je nu nog niet te checken, want daar staat al een paar jaar de standaard pagina van de hoster op, dwz, nog nul komma nul content 8)7 En dat komt weer omdat ik alleen maar doxa's kan maken :P

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themaxter
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-08 21:46

themaxter

Bugged..

Scarp schreef op 12 november 2002 @ 08:44:
In mbm gemeten? Bart_banaan had het er inderdaad over dat je er nog 17 graden af moest , maar je kan de temp ook in de bios zien.
Dat heb ik nu al zo vaak gehoord, maar ik kan het echt nergens in de bios vinden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMDevil

TMDevil

Blaat

welke BIOS versie heb je dan?
[herhalingsmode]
Ik weet niet meer waar ik het heb gepost ik geloof hier maar ik zie hem niet meer... Ik zie hem weer maar ik heb nog geen ractie dus hierbij nog een keer:
Ik heb dus wel een nieuwe BIOS versie via de MeukTracker maar ik kan geen flash progi vinden op de VIA site (laat staan de BIOS). Dus waar vind ik die? Op de CD zie ik hem ok niet.

n54 power!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor alle je VIA dingen

www.mini-itx.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickbv
TMDevil: ik heb gewoon die CDROM erin gemikt, en toen stond daar ook ergens "link to VIA website" oid bij, daar kon ik gewoon de BIOS + awdflash tool vinden.

themaxtor: ik zie het ook niet in de BIOS idd :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themaxter

themaxter

Bugged..

Voor bios en software van die epia: www.viavpsd.com

Hier moet je kijken TMDevil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickbv
Jongens, het geld laat nog even op zich wachten denk :( :( :( Ik zit hier met een geweldige casema verbinding, wat inhoudt dat je om de 5minuten eens met 0,5kb/sec mag surfen. En als je daar nou net je betalingen in doet (ik had er nog maar 2-3 gedaan), en na die 5minuten weer verder gaat, blijken alle opdrachten spoorloos te zijn :@ :( :( GRRRRRRRR

Ik wacht dus nog ff om te kijken welke nou wel en welke nou niet gedaan zijn, stuur aub een klacht naar casema, stelletje #*%(*#@ :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
2e bezorging is vandaag geweest. Afhaalbericht heb ik nu, dus morgen na me werk ff afhalen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMDevil

TMDevil

Blaat

Rickbv schreef op 12 november 2002 @ 16:58:
TMDevil: ik heb gewoon die CDROM erin gemikt, en toen stond daar ook ergens "link to VIA website" oid bij, daar kon ik gewoon de BIOS + awdflash tool vinden.
themaxter schreef op 12 november 2002 @ 17:02:
Voor bios en software van die epia: www.viavpsd.com

Hier moet je kijken TMDevil
TNX was ook wel moeilijk om de autorun van de CD een keer te gebruiken |:(

n54 power!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rickbv schreef op 12 november 2002 @ 00:17:

Nog iets anders: CPU fan loopt nu op 5V (met schakelaartje 5-12V), en hij koelt nog steeds op een acceptabele manier, maar je hoort hem echt zo goed als niet :) Alleen FAN eraf hoef je niet te proberen, dan wordt 'ie toch echt een paar graden te warm...
Misschien zie ik iets over het hoofd, maar waar zit dat schakelaartje? Dat is wel wat handiger dan het zelf te solderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Ik neem aan dat rick zelf een schakelaar erop heeft gedaan. Ik heb van die voltage reductie kabeltjes (via een ia gekocht, kijk eens op www.powerparts.nl of nitraat ze nog heeft). van 12 naar 7 en van 12 naar 5. Dan draait ie langzamer. Ik ga dat ook eens proberen en hopen dat de temp niet te hoog was (nu draait ie op 45 (van 17 graden aanpassing in mbm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickbv
Dat is een eigen gemaakt eigen-huis-en-tuin schakelaartje hoor ;) Dus dat wordt toch zelf solderen denk ik...

Geld overmaken: dat gaat denk ik met 5personen per dag gebeuren, meer kan ff niet met casema (ben vanaf vanmiddag 4 uur bezig geweest, heb 3 betalingen gedaan :/ ). Alle voeding-only bestellers hebben het geld nu iig terug. Je krijgt een mail als ik het terug ga storten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 21:17

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Verwijderd schreef op 12 November 2002 @ 21:06:
[...]

Misschien zie ik iets over het hoofd, maar waar zit dat schakelaartje? Dat is wel wat handiger dan het zelf te solderen...
Ik denk dat hij dit juist zelf gesoldeert heeft :+

Edit:

He net te laat met posten B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tweak-Freak schreef op 12 November 2002 @ 21:22:
[...]

Ik denk dat hij dit juist zelf gesoldeert heeft :+

Edit:

He net te laat met posten B)
Ik bedenk me net dat ik hier nog een splitter heb liggen van molex naar 2x5V + 2x12V.. zat bij me Zalman voeding :) .. Zo.. dat is een stuk rustiger.. de voeding en de cpu-fan beide op 5V...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 12:06

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Geel=5v toch?

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nee rood is 5 geel is 12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
* Scarp heeft net ff z'n hd (in een silentdrive) met rubber pluggen opgehangen in z'n houten kast.
Zow...dat scheelt trillingen daarvan die de kast deden trillen.

Wat is overigens de normale snelheid van die fan op de cpu? (oftewel welke instelling in mbm moet ik doen voor de goede snelheid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 12:06

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Verwijderd schreef op 12 november 2002 @ 21:57:
[...]

nee rood is 5 geel is 12
Vaag.. Dom dat de draadjes van de coolers dan rood+zwart zijn |:( Dus ik dacht geel zal dan wel 5V zijn.... Hmmz dan maar ff andere draadje solderen... Ik vond m ook al verdacht veel lawaai maken ;)

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchess_Nicole
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 14:38
Scarp schreef op 12 november 2002 @ 22:07:
* Scarp heeft net ff z'n hd (in een silentdrive) met rubber pluggen opgehangen in z'n houten kast.
Zow...dat scheelt trillingen daarvan die de kast deden trillen.

Wat is overigens de normale snelheid van die fan op de cpu? (oftewel welke instelling in mbm moet ik doen voor de goede snelheid).
Normaal draait dat ding op zo'n 6100 toeren.

Kia E-Niro 2019 Executiveline. OTGW/HA Enthousiasteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Ow... 6100... dan was standaard instelling van MBM goed :)
Later ff die multiplier weer terug zetten.

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh.
Ik heb net me pakje opgehaald. Sint Rick, thx dude :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Rick, alles werkt naar behoren.
Alleen die voeding maakt best veel kabaal :| Trilt als een gek. Een kijken of ik daar iets aan kan doen.

Kijk maar wanneer je het overgebleven geld trug stuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verdicampo
ja, voeding komt nog boven de procfan uit :( maar daar gaan we wat aan doen!

ben nu even niet zo actief bezig, we hebben een toets marathon op school!!! niet cool. maar mijn projectje vordert gestaag.

Spacy: nice hunebed!

• Paul
Tadaa :)
Hij is nog niet af, maar een deel van het werk valt al wel te bewonderen. Zodra hij af is, zet ik er die foto's ook op.
Epia 1: Fileserver
• Via Epia 800MHz
• 512mb PC133
• Adaptec AHA-2940
• HP DDS3 tapstreamer
• Seagate ST5660N 500mb scsi hd (OS)
• Maxtor D540x 40gb schijf (storage)
• 7 segment display om aan te geven welke tape er in moet / zit
Epia 2: Klooibak, ws Citrix
• Via Epia 800MHz
• 512mb PC133
• Maxtor D540x 40gb schijf

De geopende doos. Tja, batterijen digicam leeg + ongeduldig :)
Afbeeldingslocatie: http://www.nieuwkamp.com/epia/K_DOOS.jpg

De rackmount (zonder boven en achterkant. Het rode was een hddrack voor de server op de achtergrond. Wordt in deze mod gebruikt voor diverse bevestigingen :)
Afbeeldingslocatie: http://www.nieuwkamp.com/epia/K_BEHUIZING.jpg

Epia 1 + Adaptec + seagate en tapstreamer :) Op de achtergrond een deel van de voeding
Afbeeldingslocatie: http://www.nieuwkamp.com/epia/K_BORDTAPE.jpg

Het 7 segment display
Afbeeldingslocatie: http://www.nieuwkamp.com/epia/G_7SEG.jpg

De houder voor beide aan/uit knoppen. Verzonken met deksel, het worden ten slotte servertjes :P
Afbeeldingslocatie: http://www.nieuwkamp.com/epia/K_VERZONKEN.jpg

De behuizing in de houder, met de deksel erbij
Afbeeldingslocatie: http://www.nieuwkamp.com/epia/K_VERZONKEN2.jpg

Beetje wazige foto, maar nu met knopjes er in
Afbeeldingslocatie: http://www.nieuwkamp.com/epia/K_VERZONKEN3.jpg

De voorplaat met vlnr de tapestreamer, 2x power / hdd leds, het 7segment display en de aan/uit knopjes
Afbeeldingslocatie: http://www.nieuwkamp.com/epia/K_VOORPLAAT1.jpg

Voorplaat, nu met deksel open
Afbeeldingslocatie: http://www.nieuwkamp.com/epia/K_VOORPLAAT2.jpg

De tapestreamer en seagate, in hun houder, deze worden in de voorplaat geschoven
Afbeeldingslocatie: http://www.nieuwkamp.com/epia/K_SCSI.jpg

Respectievelijk Epia 2 en Epia 1, met daarachter 2 oude hdd's om de layout te bepalen
Afbeeldingslocatie: http://www.nieuwkamp.com/epia/K_2X_EPIA.jpg

Meer, waaronder natuurlijk het eindresultaat volgt :)
Grote foto's staan op de site, had geen zin hier van de fotootjes ook nog een link te maken :P

Lekker scheef geboord ook, bij de bevestiging van de aan/uit knopjes en de ledjes :P

Rhàshan - Aditu Sunlock

• Scarp
  • Niet online
Ik heb zonet me mini voeding open gemaakt, connector losgehaalt en hem aan een zalman fanmate gezet en vervolgens die weer aan z'n eigen voeding gezet.
Op de laagste stand hoor je 'm een stuk minder. Normaal maakt die fan echt een kabaal.
Hopelijk word ie nu niet te warm, maar dat moet ik nog eens testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Trouwens... voeding open maken maakt je garantie op dat ding nutteloos :)
Is die voeding bij iedereen standaard zo lawaaiierig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verdicampo
ja, bij mij ook. ik heb hem gisteravond helemaal gestript. (durfde eerst niet zo goed, maar heb et toch maar gedaan :+ ) die herrie kwam zoals ik eerder al zei boven de proccooler uit. Ik heb een keer voor een project van school een 4cm coolertje gehaald bij okaphone is groningen. 9 euro geloof ik, school betaalt. hoor je niks van op 12V

verder was de voeding +/- 1,5 cm te lang om heel makkelijk in de kast te passen, dus ik moest kiezen voor veel ruimte verlies, of voeding openslopen. Ach, hij doet het toch goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Hmm, misschien ook wel een idee om een 4cm papst fan (18db!) erin te zetten.
Alleen is de aansluiting binnen de voeding een 2 pin aansluiting en hebben de meeste fans (ook die papst) er 3 nodig, maar daar is overheen te komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themaxter

themaxter

Bugged..

Nee die papst hebben er ook 2 nodig, maar die 3 is om de snelheid door tegeven, kan je inweze gewoon weglaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacy

spacy

+++

Het gradient streep probleem op de tv heb ik zoveel mogelijk weten op te lossen,
het is als eerste handig om 32 ipv 16 bit te kiezen
aansluiten op composite of svideo maakte bij mij geen donder uit,
alhoewel het svideo signaal gewoon wat scherper is.

ga naar beeldscherm eigenschappen -> "Geavanceerd"
dan kun je bij het tabblad "Gamma"
kiesen voor "RGB kleurgradientlijn" in het linker pulldown menu
dan klik je op "volledig scherm",
nu zie je in de grijze balk, sommige vlakken die wel erg rood, groen of blauw zijn.
kies nu een afzonderlijke kleur in het pulldown menu
en stel het "contrast" van de kleur die je overmatig ziet in sommige stukken grijs bij naar beneden, het bijstellen van rood naar iets van 0.15 lager
en groen iets van 0.05 lager resulteerde direct al in een veel mooier verloop van een wit naar zwart gradient jpeg :
http://members.lycos.nl/ouwetroep/got/bw.jpg

bij mij maakte loskoppelen van toetsenbord of muis niks uit,
ook CAS van me geheugen stond al correct ingesteld (ik snap btw niet wat deze 2 dingen met de tv out gradient te maken kunnen hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MidiMaze
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-08 14:43

MidiMaze

Doe iets goed, of doe het niet

ik heb m dan niet via de inkoop actie, maar bij deze

[rml][ CM] VIA Epia C-3 800 in 8' Inch Rack[/rml]

er komt nog steeds een hoop kabaal uit dat ding, de voedings fan heb ik er al uit, aan de achterkant zitten 3 4cm sunon hoge fans. de cpu koeler raast nog steeds op 12 volt.... maar als ik divx kijk dan wordt ie nog best wel warm... toch maar es een lm75 der op plakken en de temp meten.....
owja, en mn voorkantje is eindelijk af, ik zal binnekort maar es nieuwe pics maken, maar mn camera ligt aan de andere kant van het land.. :(

blabla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
themaxter schreef op 16 November 2002 @ 12:37:
Nee die papst hebben er ook 2 nodig, maar die 3 is om de snelheid door tegeven, kan je inweze gewoon weglaten :)
Die papst die ik op freezinghardware.nl zag staan heeft een connector voor 3 draden, dus moet ik die connector eraf slopen om 'm aan de voeding zelf aan te sluiten. Ander idee is om hem als ie lang genoeg is gewoon aan het mobo te sluiten zodat ik de snelheid van die fan ook kan zien.
Maar jah... komt nog wel eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickbv
ff tussendoor:

ik ben nog steeds niet begonnen met het geld terug storten, heel fout, ik weet het... Tis namelijk zo'n pokke werk, en met casema is het zowat ondoenbaar. Maar deze week gaat het goedkomen, anders gaat het echt te lang duren.... Dus nog ff een week geduld aub.

Deze mensen hebben als het goed is hun geld al terug:
-Enterprice_NL
-Pureoptical
-DjGeRo
-Kippenijzer
-Misanthropia
-Mbrain

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
Rickbv schreef op 17 november 2002 @ 19:37:
ff tussendoor:

ik ben nog steeds niet begonnen met het geld terug storten, heel fout, ik weet het... Tis namelijk zo'n pokke werk, en met casema is het zowat ondoenbaar. Maar deze week gaat het goedkomen, anders gaat het echt te lang duren.... Dus nog ff een week geduld aub.

Deze mensen hebben als het goed is hun geld al terug:
-Enterprice_NL
-Pureoptical
-DjGeRo
-Kippenijzer
-Misanthropia
-Mbrain
heb je niet iemand anders met wat sneller internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Laatst online: 23:35

ThaHandy

Discovery Channel

nix nog... mijn 2x 512MB/133 willen niet :? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMDevil

TMDevil

Blaat

Ik heb btw vandaag een DivX gekeken. Hij lag gewoon op de grond zonder case d'r omheen of zo. Maar wat maakt die voedings fan een take herie... kwam afentoe gewoon boven de film uit... denk dat ik hem of vervang of op 7v/5v laat lopen...
De DiVX playback wat overigens perfect op Win98 litle en mplayer 6.4

n54 power!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie het volgende topic om te zien wat ik met m'n epia gedaan heb :)
Via Epia in cd-i speler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacy

spacy

+++

ik kreeg een leuk aanbod,
ik moest mar een keer de preciese maten inleveren, van de layout hoe ik de normale grote componenten in me "Hunebed" mod heb zitten,
en dan zou een oom bij een allu/staal verwerking bedrijf een gaan kijken of het haalbaar was om daarvoor een veel dunnere en makkelijkere behuizng te creeeren, volgens het standaard kastjes model, (veel gebruikt bij audio componenten)
bodem plaat met voor en achter opstaande wand, en een afdek plaat met daaraan de zijwanden.

ook heb ik hem gevraagd naar de mogelijkheid om fangrills te maken,
maar hij zij dat dat bijna niet mogelijk is om te gaan concureren,
vooral vanwege de uur kosten voor de benodigde machines
hoe simpeler het design dus hoe sneller het kan en hoe goedkoper dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickbv
Zo, vanaf nu ga ik er elke dag maar es 5 terugstorten. Heb er zojuist 5 gedaan, maar wat een kl**e werk is dat zeg, was er al snel 75min mee bezig...

Wat ik nog wel ff wil zeggen; de verzenkosten heb ik gedeeld door het aantal paketten. Dus totaalbedrag (154,16) / aantal personen (20) = 7,71eur. Er zaten 2 pakketten bij van meer dan 5 kilo, maar ik heb nooit kunnen zien wie dat waren, dus dat verschil is er bij iedereen bijgekomen. Maar goed, das een kwestie van geluk/ongeluk, het kan namelijk zomaar zijn dat hij toevallig een zwaardere doos/opvulling heeft gekregen.

Hoe ik dat met die LauPro bijdrage ga doen moet ik nog ff kijken trouwens, heb het bij de eerste paar mensen er wel bij gedaan, maar bij de laatste weer niet... Erg dom... Maar dat wordt waarschijnlijk gewoon het restant wat nog op m'n rekening stond (rekening stond op 0,00 toen we begonnen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
TMDevil schreef op 17 november 2002 @ 20:34:
Ik heb btw vandaag een DivX gekeken. Hij lag gewoon op de grond zonder case d'r omheen of zo. Maar wat maakt die voedings fan een take herie... kwam afentoe gewoon boven de film uit... denk dat ik hem of vervang of op 7v/5v laat lopen...
De DiVX playback wat overigens perfect op Win98 litle en mplayer 6.4
Die fan van die voeding is inderdaad niet bepaald stil. Ik heb nu er een zalman fanmate aan en op de laagste mode. Temperatuur scheelt niet veel, van buiten nog niet eens echt warm. Me mp3 bakje is nu best behoorlijk stil. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet je wat me blits lijkt:

-4"scherm-
-MoBo-
-CD-
-Voeding- (12v)
op elkaar doen en dan behuizing aka portable divx speler :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMDevil

TMDevil

Blaat

Verwijderd schreef op 18 november 2002 @ 23:15:
Weet je wat me blits lijkt:
...
op elkaar doen en dan behuizing aka portable divx speler :9~
En dan aan de broekriem hangen en gaan hardlopen 8)

n54 power!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het mobotje komt in de auto voor pics kijk op:
http://ftp.castel.nl/~veenp23
sorry voor de opzet maar het is mijn 1e poging (mkoet nog veel leren :D )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
Verwijderd schreef op 20 november 2002 @ 18:19:
Het mobotje komt in de auto voor pics kijk op:
http://ftp.castel.nl/~veenp23
sorry voor de opzet maar het is mijn 1e poging (mkoet nog veel leren :D )
Waar ga je die pc eigenlijk neerzetten? Want het ziet ernaar uit dat je dat ding niet helemaal in je auto gaat bouwen, maar dat je hem er ook nog uit kan halen (aangezien je er zelf nog een kast omheen bouwt).

Verwijderd

De kast komt in de kofferbak, en alles dus de 4"lcd de ir-ontvanger en de 4 x 40 lcd gaat via 1 multikabel naar voren. mogelijk komt er een toetsenbord van een laptop in de zonneklep.
En dat van die kast is voor het geval ik een hoop data moet overpompen, kan dan lekker op mijn kamer ipv dat de auto voor de deur staat te ronken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickbv
Zo, KICK

Vandaag zijn eindelijk de laatste terugstortingen gedaan, gelukkig ben ik van dat @$@$-werk ook weer af, wat een gedoe :(

Maar goed, iemand nog geinige dingen met z'n EPIA gedaan in de tussentijd? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Rickbv schreef op 27 november 2002 @ 19:21:
Maar goed, iemand nog geinige dingen met z'n EPIA gedaan in de tussentijd? :)
Ik heb nu alle gaten gemaakt, alles vastgezet, moet nu alleen nog de ledjes en powerbuttons verbinden, en wat scsi-id's instellen, en dan ben ik (hw-matig) klaar :)

Alleen ik ben de digicam weer ff kwijt (was nodig @ werk) dus de site is nog niet af.

Alleen verrot dat ik geen cd-rom heb ingebouwd (niet nodig), maar die wel nodig heb voor de softwareinstall :P

[ Voor 12% gewijzigd door Paul op 27-11-2002 19:39 ]

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verdicampo
Precies, ik heb er zelfs geen ruimte voor in de kast. Maar dat komt omdat ie nu eenmaal gebouwd is voor een 386 :+ ik moet vanavond nog wat moed verzamelen om een gat voor de outtake fan te zagen, enige probleem is dat niemand die ik ken een goeie gatenzaag voor ijzer heeft :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M'n Epia bak werkt goed, maar ik zit met het volgende. Het beeld is niet beeldvullend. Het aanzetten van "overscan" in de BIOS haalt niks uit, de grootte van het beeld blijft namelijk hetzelfde. Met de beeldschermopties kan ik het beeld wel groter krijgen, maar dat is dus weer TE groot :| Je ziet dan de taakbalk en de ondertitels niet meer...

Weet iemand hoe je dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tvtools downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMDevil

TMDevil

Blaat

Ik heb nog nix gedaan met mijn Epia. Behalve dan gewoon alles ff aansluiten OS instaleren en klaar.
Heb al wel alle hardware ben alleen nog aan het puzzelen hoe ik het beste alles in een zo klein mogelijk kastje kan bouwen....

n54 power!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TvTool werkt alleen maar op een TNT of Geforce kaart toch?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2002 22:34 ]

• TMDevil

TMDevil

Blaat

TVTool is een handig programma voor het regelen van je TV-Out op een TNT of GeForce videokaart. Versie 6.8.4 heeft onlangs het levenslicht gezien en het changelog meldt ons de volgende punten:
Bron

[ Voor 9% gewijzigd door TMDevil op 28-11-2002 19:17 ]

n54 power!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.