[CM] Via Epia in cd-i speler

Pagina: 1
Acties:
  • 147 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Na lang ploeteren en zweten is ie dan eindelijk af... m'n eerste mod :) Hier mijn verslag, zoals het een goed tweaker betaamt :Y)

De ingredienten voor de mod:
- De case van een in onbruik geraakte cd-i speler
- Via Epia mini-itx moederbord (alles in 1, lees de topics op GoT)
- 256 Mb PC133 cas2 Infineon geheugen
- Lite-On 16x48 DVD-ROM
- Maxtor DiamondMax 8 plus UDMA 133/7200 RPM 40 GB Liquid harddisk
- ENP-0815T flexATX 150W voeding (190x80x40 mm)
- Rounded IDE UDMA133 cables (60 cm)
- Bevestigingsmateriaal

De tools:
- Dremel (kloon) + voorraad slijpschijfjes, boortjes, freesjes
- Accuboormachine
- Set schroevendraaiers
- Multi-tool zakmes

Dit is de cd-speler in originele staat:
(voorkant - op de plaats waar nu het display zit wil ik straks een lcd-display zetten)
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/epia_cdi_front.jpg
(bovenkant - dit moest ik er eerst allemaal uitslopen)
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/epia_cdi_top.jpg

Eerst het spul maar 'ns testen met alle componenten aangesloten... Windows XP Pro (SP1), Nimo codec pack, PowerDVD, BSPlayer en WinAmp erop gezet.
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/epia_cdi_test.jpg
De case gestript, de nodige uitsparingen gemaakt voor DVD-speler, bevestigingsclips en schroeven. De DVD speler + harddisk heb ik ingebouwd in een 5.25" inbouwrack die ooit bij een 120 Mb tapestreamer zat.. komt ie toch nog van pas :) In dit rack moest ik nog wel een paar gaten boren om het passend te maken. Het rack is vastgeschroeft met doppen die ik van een XT computer uit de kelder heb gesloopt. Zoals je ziet ben ik dus goed aan het recyclen gegaan :P
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/epia_cdi_empty.jpg
Work in progress :7
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/epia_cdi_work.jpg

En hier is alles ingebouwd. Het Play-knopje op de case dient als power switch. De originele power switch kon namelijk alleen maar aan of uit, niet geschikt voor een ATX voeding dus. Ook heb ik de open/close knop doorgesoldeerd naar de DVD speler. De voedingsfan, die nogal lawaaiig is, heb ik op 5V laten draaien, evenals de processor fan. Vanmiddag nog ff een Papst fan op 7V op het deksel gezet, omdat het toch nogal warm werd in de kast (vooral de voeding).
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/epia_cdi_front_finished.jpg

De achterkant (ik heb de originele achterkant bewerkt, waar dus al grote gaten in zaten.. hier ben ik niet zo tevreden over.. maar ja het is toch maar de achterkant.)
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/epia_cdi_back_finished.jpg

De bovenkant:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/epia_cdi_top_finished.jpg

In de huiskamer. De speler staat onopvallend rechts onderin de kast ;) De bediening doe ik op het moment met een RF-toetsenbord (BTC 5090). Dit is erg handig voor het nodige type- en muiswerk als je bv wilt Internetten. Ik ben van plan een IR ontvanger te gaan aansluiten, zodat ik 'm ook met de afstandsbediening kan besturen. Ik heb er nog 1 liggen, maar daar heb ik een verlengkabel voor nodig. DVD's en DivX afspelen gaat best wel lekker!
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/epia_cdi_room.jpg

Zo.. dat was m'n verhaal. Wat vinden jullie ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PingOvercrash77
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-08 13:56
woei nice :D

-=- specs mp3pc -=- specs server -=- specs workstation -=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Netjes gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 16:59
is zo'n CDI ding toch nog ergens goed voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

cdi was 1337 man!! aleen is de dvd meer 1337 :)
maar deze mod is errug gaaf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie Mod !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themaxter
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-08 21:46

themaxter

Bugged..

Nice, ik heb ook zoiets gemaakt alleen dan met een videorecorder.
Ik heb daar ook datzelfde type toetsenbord bij :)

Heel netjes afgewerkt voor de rest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook deze ziet er heel gaaf uit
ook ik heb mijn cdi speler omgebouwd tot divx player zie hier:
[rml][ CM] mijn via divx home player[/rml]
Jammer alleen dat ik nog niet een goede camera heb :( deze foto,s zijin dus gemaakt met een web cam.
En zo te zien hoefde jij niet aan je voeding te modden .
Oh ja je had ook de aan/uitschakelaar kunnen gebruiken alleen moet je dan wel effe dat driehoek veerje effe er uit halen dan werkt ie ook als een puls schakelaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiric
  • Niet online

Xiric

sMiLe

erg bruuuuuuuut

Smile !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06:54

spacy

+++

netjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 21:17

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Zeer vet en netjes gemaakt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmauG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01-2022
goed man :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 20:27

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Heb je nog spellen of onderdelen van je CD-I over? Ik zoek de digitale videocartridge vooral! Mail me alsjeblieft als je nog wat hebt. sebastius@game-trix.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Laatst online: 06:05

voodooless

Sound is no voodoo!

Zeer mooi en netjes gemaakt! Ik mis alleen nog een closeup van de kant en klare gesloten kast Ben zelf ook bezig met zo'n mod, alleen doe ik het in een oud videorecorder, maar het formaat is bijna hetzelfde. Ik moet alleen nog een nieuw front maken, kast spuiten en een nieuwe achterkant maken... Als ie klaar komt ie op tweakers.

Maar petje af, zeer mooi!

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pnhers
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-07-2023

Pnhers

--

Ze blijven mooi hoor!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

En wat heeft het nu in totaal gekost?

Vette mod overigens! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NICE :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 15:54

PnD

like in Pinda ^_^

nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 09:44

Flotter

Pelipper!

Netjes!

Je zegt dat DVD en DivX best goed afgespeeld worden; welk OS en welke DVD/DivX-player(s) gebruik je?

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
deepspace: ik zal vanavond nog een plaatje schieten van de gesloten kast.
Oscar Mopperkont:
- via epia: 129
- voeding: 34
- keyboard: 54
- harddisk: 96
- DVD-ROM: 45 (dacht ik)
- Geheugen: 35 (hier ben ik mee gematst)
- Rounded cables: 20
- Papst fan: 15

Totaal (excl. verzendkosten): EUR 428,= .. hmm toch nog aardig prijzig :)

Flotter: ik gebruik Windows XP Pro met SP1 en alle overbodige services uitgezet. Voor DVD gebruik ik PowerDVD, voor DivX BSPlayer (nieuwste versies). Verder heb ik Nimo codec pack geinstalleerd met alle codecs.

Bedankt voor jullie positieve reacties btw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Verwijderd schreef op 18 november 2002 @ 13:26:
deepspace: ik zal vanavond nog een plaatje schieten van de gesloten kast.
Oscar Mopperkont:
- via epia: 129
- voeding: 34
- keyboard: 54
- harddisk: 96
- DVD-ROM: 45 (dacht ik)
- Geheugen: 35 (hier ben ik mee gematst)
- Rounded cables: 20
- Papst fan: 15

Totaal (excl. verzendkosten): EUR 428,= .. hmm toch nog aardig prijzig :)

Flotter: ik gebruik Windows XP Pro met SP1 en alle overbodige services uitgezet. Voor DVD gebruik ik PowerDVD, voor DivX BSPlayer (nieuwste versies). Verder heb ik Nimo codec pack geinstalleerd met alle codecs.

Bedankt voor jullie positieve reacties btw :)
Ah thnx, dat is inderdaad best prijzig, maar dan heb je ook wat! Met dat apparaat kun je alle kanten uit!

Maar het neem ik aan niet mogelijk om ook op te nemen met dat apparaat? Hoeveel extra zou het kosten om hem geschikt te maken om ook programma's op te nemen? Want dan zou je meteen een hele vette HD recorder hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benadski
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-03 16:26
Weet niet of dat kan, misschien met een tv kaart met hardware mpeg decoder, maar die zijn prijzig dacht ik... En de kwaliteit zal ook niet extreem goed zijn.

Leuk dingetje trouwens... Speelt ie ook MP3 en playstationspellen? Dan ga ik ook zo'n bordje halen... Mijn playstation is nu echt d00d... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun_de_Haas
  • Laatst online: 23-07-2024

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

mooi uitgevoerd >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swop1200
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-06-2023
Mooi gedaan joh! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reskobon
  • Laatst online: 07-09 15:57
Hey ik zie je voeding in het midden zitten maar wat voor eentje is dat? Ziet er namelijk erg klein uit :)

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeer netjes !! Draaien DivXjes nou een beetje lekker op zo'n VIA ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacy

spacy

+++

Benadski schreef op 18 november 2002 @ 13:46:
Weet niet of dat kan, misschien met een tv kaart met hardware mpeg decoder, maar die zijn prijzig dacht ik... En de kwaliteit zal ook niet extreem goed zijn.

Leuk dingetje trouwens... Speelt ie ook MP3 en playstationspellen? Dan ga ik ook zo'n bordje halen... Mijn playstation is nu echt d00d... :'(
mp3 is geen probleem
een p133 speelt meestal al zonder problemen met de meeste players mp3 af.

maar hoezo playstation spellen?
je bedoeld zeker met een emulator of is dit een geintje ?

op die van mij heb ik wel windows 98 geinstalleerd en ik moet nog uittesten hoe de meeste spelletjes via de tv out speelbaar zijn,
wat ik oa ga testen zijn: ColinMcRay 1, NFS 3, NFS Road Challenge, Porsche 2000, Red Alert 1, 2 en TibSun, CivIII, Toca 1, Anno 1602, GrandPrix 2 (dit is wat hier ongeveer legaal in de kast staat)

divx is bij mij onder een kale win2k pro geen probleem,

gewoon de serie codes installeren,
en een aantal players, zo nu en dan mist er eens om de paar seconden een enkel framepje (was met gewoon mplayer, onder bsplayer en gdivx heb ik hier nog niet opgelet) maar dit ervaar ik echt niet als hinderlijk,
wat wel handig is is de gamma afzonderlijke kleur contrast van de tv out goed in stellen, ivm met de anders wel erg hinderlijke gradient streeplijnen in films

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big4SMK
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-09 11:37
mooi modje weer. Het is steeds moeilijker om weerstand te bieden aan de kriebels om ook een DivX speler te maken. Jammer is alleen dat wij een *&^%#*&@%#-TV hebben die alleen SCART-ingang heeft, wat voor mij dus zwart beeld betekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacy

spacy

+++

Big4SMK schreef op 18 november 2002 @ 15:33:
mooi modje weer. Het is steeds moeilijker om weerstand te bieden aan de kriebels om ook een DivX speler te maken. Jammer is alleen dat wij een *&^%#*&@%#-TV hebben die alleen SCART-ingang heeft, wat voor mij dus zwart beeld betekend.
je hebt kabels die van svideo naar scart gaan gebruik ik zelf ook,
maar ik heb op de tv nog wel svideo signaal in moeten stellen,
anders krijg ik grouw beeld,
kun je dit niet dat kun je beter composite video naar scart nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Laatst online: 22:26

CyBeRSPiN

sinds 2001

Big4SMK schreef op 18 November 2002 @ 15:33:
Je hebt convertors voor tulp / svhs naar scart hoor.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vorige week mijn project afgeround voor car-DVD speler
met touchscreen LCD-schermpje :

Zie mijn reply hier : [rml]redcap in "[ CM] LCD... LCD... TFT zul je bedoelen.."[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestiole
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Heele mooi mod :9~ Maar hoe heb je die eject knop aangesloten op de dvd speler ???

Me, myself & I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niet alles verklappen hoor :) Het zelfde zoals ik denk ik zie: [rml][ CM] mijn via divx home player[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nog een paar plaatjes op verzoek dan.. het is ook nooit genoeg he :Y)

Plaatje van de voorkant/bovenkant van de gesloten kast:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/epia_cdi_top_closed.jpg

Achterkant (gesloten kast)
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/epia_cdi_back_closed.jpg

Voor de echte liefhebbers een paar macro's >:)

Originele gemodde frontje van de CD-i speler.. het was best een gedoe om dit erop te krijgen!
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/epia_cdi_dvdfront_closeup.jpg

En de fan (vond de cirkel toch redelijk gelukt voor een dremel-beginneling :P
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/epia_cdi_top_closeup.jpg

Zo.. en nu geen geen gezeur meer over nog meer pics ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Granny
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-08 20:10
Ziet er goed uit..
Nu nog een mooie LCD erin en je bent helemaal klaar. :)

If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reskobon
Granny schreef op 18 november 2002 @ 20:29:
Ziet er goed uit..
Nu nog een mooie LCD erin en je bent helemaal klaar. :)
Idd want ik neem aan dat het voorste scherpje niet meer werkt?

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
robje: dat lcd schermpje krijg ik niet aan de praat.. ook niet geprobeerd trouwens, want hij is speciaal gemaakt voor de cd-i speler en daar is geen informatie over te vinden.

Ik ben van plan er een 2x20 lcd in te zetten. Een 4x20 is net iets te groot ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reskobon
Verwijderd schreef op 18 november 2002 @ 21:45:
robje: dat lcd schermpje krijg ik niet aan de praat.. ook niet geprobeerd trouwens, want hij is speciaal gemaakt voor de cd-i speler en daar is geen informatie over te vinden.

Ik ben van plan er een 2x20 lcd in te zetten. Een 4x20 is net iets te groot ben ik bang.
Zal idd met een heel andere controller werken dan die standaard HD47blabla.
2x20 moet makkelijk passen lijkt me :)

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjGeRo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-09 10:02
Oeh, nice hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_am_akira
  • Laatst online: 30-08 16:35
Nice gedaan, Ik heb die van mij alleen in een bijpasende cd speler van onkyo gebouwd( zie sig).

Vraagje : Is dat toetsenbord infra rood of via radio :?
Ik heb een infra rood maar de muis is bellaberd, ik ga op de hcc een leukere vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er mooi uit. Ik ben zelf ook met zoiets bezig, maar dan met een cd-speler en een laptop. Alleen is die epia iets kleiner dan die laptop van mij, dus een cdrom-speler erbij plaatsen gaan waarschijnlijk niet echt lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[b][message=16028376,noline]I_am_akira schreef op 19 November 2002

Vraagje : Is dat toetsenbord infra rood of via radio :?
Ik heb een infra rood maar de muis is bellaberd, ik ga op de hcc een leukere vinden.
het toetsenbord is radiografisch. werkt vrij aardig, hoewel ie het vaak laat afweten als er iets tussen het toetsenbord en de ontvange zit.De muis is ff wennen, maar werkt wel goed.

Die mod van jou ziet er ook erg strak uit trouwens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er strak uit, mooi gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ziet er mooi uit, hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_am_akira
  • Laatst online: 30-08 16:35
Nu alleen het software gedeelte nog he :? :)
Jammer dat dat windows media center nog niet echt goed werkt met divx en subtitles.. Media box is ook goed, maar erg incompleet en onhandig , er zou een nieuwe release heel snel komen (hoop deze maand nog) Dan zou die veel makkelijker en beter zijn.
Dit alles wil ik dan gaan aansturen met een afstandsbediening, Ik zag te denken aan de ATI REMOTE WONDER. Heeft erg goed ontvangst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 17:37
waar heb je die voeding gekocht? (sorry voor als dit al gevraagt is, ik zag het niezosnel staan :S )

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reskobon
PASware schreef op 20 november 2002 @ 16:09:
waar heb je die voeding gekocht? (sorry voor als dit al gevraagt is, ik zag het niezosnel staan :S )
Zou ik ook graag willen weten idd :)

Leeg

Verwijderd

Topicstarter
Die voeding heb ik gekocht via een inkoopactie.
Zie Inkoopactie Via Epia van RickBv

De voedingen zijn geregeld door Verdicampo. Het merk is Epsilon en ze zijn besteld bij Progress als ik het goed heb. Ze konden alleen per 10 besteld worden, dus er zal moeilijk aan te komen zijn ben ik bang...

• reskobon
Verwijderd schreef op 21 november 2002 @ 09:40:
Die voeding heb ik gekocht via een inkoopactie.
Zie Inkoopactie Via Epia van RickBv

De voedingen zijn geregeld door Verdicampo. Het merk is Epsilon en ze zijn besteld bij Progress als ik het goed heb. Ze konden alleen per 10 besteld worden, dus er zal moeilijk aan te komen zijn ben ik bang...
Ok dank :)

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Voor mensen die dit een vet apparaat vinden, maar geen zin hebben om het zelf te bouwen is dit:

Goedkope alles-in-1-afspeler

misschien een goede optie. Voor €299,- een soortgelijk apparaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat ziet er wel leuk uit, maar is natuurlijk lang niet zo vet als zelf bouwen >:) De meeste tweakers zullen het wel met me eens zijn wat dat betreft ...
Pagina: 1