Na lang ploeteren en zweten is ie dan eindelijk af... m'n eerste mod
Hier mijn verslag, zoals het een goed tweaker betaamt
De ingredienten voor de mod:
- De case van een in onbruik geraakte cd-i speler
- Via Epia mini-itx moederbord (alles in 1, lees de topics op GoT)
- 256 Mb PC133 cas2 Infineon geheugen
- Lite-On 16x48 DVD-ROM
- Maxtor DiamondMax 8 plus UDMA 133/7200 RPM 40 GB Liquid harddisk
- ENP-0815T flexATX 150W voeding (190x80x40 mm)
- Rounded IDE UDMA133 cables (60 cm)
- Bevestigingsmateriaal
De tools:
- Dremel (kloon) + voorraad slijpschijfjes, boortjes, freesjes
- Accuboormachine
- Set schroevendraaiers
- Multi-tool zakmes
Dit is de cd-speler in originele staat:
(voorkant - op de plaats waar nu het display zit wil ik straks een lcd-display zetten)

(bovenkant - dit moest ik er eerst allemaal uitslopen)

Eerst het spul maar 'ns testen met alle componenten aangesloten... Windows XP Pro (SP1), Nimo codec pack, PowerDVD, BSPlayer en WinAmp erop gezet.

De case gestript, de nodige uitsparingen gemaakt voor DVD-speler, bevestigingsclips en schroeven. De DVD speler + harddisk heb ik ingebouwd in een 5.25" inbouwrack die ooit bij een 120 Mb tapestreamer zat.. komt ie toch nog van pas
In dit rack moest ik nog wel een paar gaten boren om het passend te maken. Het rack is vastgeschroeft met doppen die ik van een XT computer uit de kelder heb gesloopt. Zoals je ziet ben ik dus goed aan het recyclen gegaan 

Work in progress

En hier is alles ingebouwd. Het Play-knopje op de case dient als power switch. De originele power switch kon namelijk alleen maar aan of uit, niet geschikt voor een ATX voeding dus. Ook heb ik de open/close knop doorgesoldeerd naar de DVD speler. De voedingsfan, die nogal lawaaiig is, heb ik op 5V laten draaien, evenals de processor fan. Vanmiddag nog ff een Papst fan op 7V op het deksel gezet, omdat het toch nogal warm werd in de kast (vooral de voeding).

De achterkant (ik heb de originele achterkant bewerkt, waar dus al grote gaten in zaten.. hier ben ik niet zo tevreden over.. maar ja het is toch maar de achterkant.)

De bovenkant:

In de huiskamer. De speler staat onopvallend rechts onderin de kast
De bediening doe ik op het moment met een RF-toetsenbord (BTC 5090). Dit is erg handig voor het nodige type- en muiswerk als je bv wilt Internetten. Ik ben van plan een IR ontvanger te gaan aansluiten, zodat ik 'm ook met de afstandsbediening kan besturen. Ik heb er nog 1 liggen, maar daar heb ik een verlengkabel voor nodig. DVD's en DivX afspelen gaat best wel lekker!

Zo.. dat was m'n verhaal. Wat vinden jullie ervan?
De ingredienten voor de mod:
- De case van een in onbruik geraakte cd-i speler
- Via Epia mini-itx moederbord (alles in 1, lees de topics op GoT)
- 256 Mb PC133 cas2 Infineon geheugen
- Lite-On 16x48 DVD-ROM
- Maxtor DiamondMax 8 plus UDMA 133/7200 RPM 40 GB Liquid harddisk
- ENP-0815T flexATX 150W voeding (190x80x40 mm)
- Rounded IDE UDMA133 cables (60 cm)
- Bevestigingsmateriaal
De tools:
- Dremel (kloon) + voorraad slijpschijfjes, boortjes, freesjes
- Accuboormachine
- Set schroevendraaiers
- Multi-tool zakmes
Dit is de cd-speler in originele staat:
(voorkant - op de plaats waar nu het display zit wil ik straks een lcd-display zetten)

(bovenkant - dit moest ik er eerst allemaal uitslopen)

Eerst het spul maar 'ns testen met alle componenten aangesloten... Windows XP Pro (SP1), Nimo codec pack, PowerDVD, BSPlayer en WinAmp erop gezet.

De case gestript, de nodige uitsparingen gemaakt voor DVD-speler, bevestigingsclips en schroeven. De DVD speler + harddisk heb ik ingebouwd in een 5.25" inbouwrack die ooit bij een 120 Mb tapestreamer zat.. komt ie toch nog van pas

Work in progress

En hier is alles ingebouwd. Het Play-knopje op de case dient als power switch. De originele power switch kon namelijk alleen maar aan of uit, niet geschikt voor een ATX voeding dus. Ook heb ik de open/close knop doorgesoldeerd naar de DVD speler. De voedingsfan, die nogal lawaaiig is, heb ik op 5V laten draaien, evenals de processor fan. Vanmiddag nog ff een Papst fan op 7V op het deksel gezet, omdat het toch nogal warm werd in de kast (vooral de voeding).

De achterkant (ik heb de originele achterkant bewerkt, waar dus al grote gaten in zaten.. hier ben ik niet zo tevreden over.. maar ja het is toch maar de achterkant.)

De bovenkant:

In de huiskamer. De speler staat onopvallend rechts onderin de kast

Zo.. dat was m'n verhaal. Wat vinden jullie ervan?