Dan had je je security op orde moeten hebben, zo moeilijk is dat nou ook weer niet.
100% (en dan als in *echt* 100%) beveiligen is natuurlijk onmogelijk, maar met de huidige gemiddelde persoon die maar raak downt, installt, msnt en attachment-t in outlook is de security van de meeste computers gewoon huilenswaardig. Echt triest.
Het is btw "gecrackt" of "gecracked", niet "gehackt".
Waarom zou men mij willen bestraffen, meestal zijn er tussen de 500 en 1500 machines bij betrokken, wil je die allemaal beboeten?
Omdat jouw machine, waar jij verantwoordelijk voor bent ervoor is misbruikt. Zo gaat dat bij bekeuringen ook: als iemand anders jouw auto bestuurt op het moment dat hij te snel rijdt, en jij kan niet aantonen dat het iemand anders was die de auto bestuurde, dan komt de boete bij jou terecht.
Merk op dat ik hier geen astronomisch hoge boetes voorstel, iets in de orde van € 25. Op die manier worden mensen misschien eens wakker en beveiligen ze hun computer wel voordat hij weer misbruikt wordt als DDoS drone en ze nog een boete krijgen.
Ik wil hiermee niet zeggen dat de dader vrijuit moet gaan ofzo, integendeel, de dader moet gewoon gezocht worden en een fikse geldboete of zelfs celstraf krijgen als hij gevonden is. Maar mijn punt is dat de daders aanpakken vechten tegen de bierkaai is met de huidige beveiligings-status van de meeste computers.