Toon posts:

IRQ

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Creative Soundblaster Value sound card. En sinds kort ook de Pinnacle PCTV Pro TV-kaart. Leuk en aardig maar helaas wilt 1 van de twee kaarten niet werken. Ze worden wel herkend in Windows XP maar als ik dan de driver wil instaleren verteld windows mij dat het niet voltooid kan worden door foute gegevens.

Ik heb twee maal Windows XP pro geinstaleerd staan. bij de ene doet de tv-kaart het alleen en bij de andere alleen de geluidskaart. Bij die ene waar de geluidskaart het doet werkte de geluidskaart altijd al, maar toen ik dus die nieuwe tv-kaart er in gooide, de tv-kaart niet (nog steeds wel de geluidskaart).

Ik heb toen nogmaals Widows xp geinstaleerd, in deze werkte dus juist de tv-kaart wel maar de geluidskaart weer niet!

Heeft dit te maken met een IRQ conflict? Hoe kan ik zoiets oplossen?

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Als het een IRQ conflict is kun je ACPI uitzetten en handmatig de IRQ's toewijzen. Moet je maar ff zoeken naar ACPI, dan kom je zeker een handleiding tegen die dat kan uitleggen!

Verwijderd

Topicstarter
Ja kom ik lekker verder mee

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:57

Ik zie dat je nieuw bent :) En dat je het niet helemaal snapt :P

De tip die je net kreeg is goed bruikbaar. Dat je niet precies elke muisklik voorgekauwd krijgt, hoort nu eenmaal niet bij GoT

om jezelf een beetje te vermaken en om door te krijgen hoe het hier aan toe gaat, kan je de faq even lezen:
http://gathering.tweakers.net/forum/faq

Verwijderd

Topicstarter
Ja hele mooie tip. maar waar zoeken? Windows help? Niet veel gevonden? Zoekmachine? Ook niet veel soeps.

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Heb je al geprobeerd om ff met de PCI kaarten te switchen? :?

Welkom op GoT ;) :)

C:\>_

Verwijderd

Topicstarter
Vinnie schreef op 08 november 2002 @ 17:30:
Heb je al geprobeerd om ff met de PCI kaarten te switchen? :?

Welkom op GoT ;) :)
Thnx,

Ja ik heb PCI kaarten allemaal al een keer verwisseld in de sloten.

• Vinnie
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 november 2002 @ 17:36:
[...]

Thnx,

Ja ik heb PCI kaarten allemaal al een keer verwisseld in de sloten.
;)

Een keer :? Bij zulke dingen moet je echt tig keer wisselen voor je een goeie combo heb, vooral met veel hardware erin ( jah ik heb ervaring :X :P )

En het is handig om te kijken in de IRQ tabel wat geshared wordt etc ( bij het opstarten na de POST zie je de tabel )

• Fear-factoR
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-04-2022

Fear-factoR

catmonkey

hoezo heb je twee maal xp staan??? volgens mij heb je nog niet eens gekeken of je een conflict hebt... conflicten kun je bekijken onder instellingen>configscherm>systeem>apparaat beheer... dan moet je daar eerst maar eens kijken en met meer gegevens komen anders kun je ook niet verdergeholpen worden

Verwijderd

Topicstarter
Fear-factoR schreef op 08 November 2002 @ 17:45:
hoezo heb je twee maal xp staan??? volgens mij heb je nog niet eens gekeken of je een conflict hebt... conflicten kun je bekijken onder instellingen>configscherm>systeem>apparaat beheer... dan moet je daar eerst maar eens kijken en met meer gegevens komen anders kun je ook niet verdergeholpen worden
Ja dat kan je niet zien in apparatenbeheer omdat je zonder driver van de kaart ook niet kan zien op welk IRQ line hij staat... Maar het lijk er toch verdacht veel op dat het een IRQ prob. is

• Fear-factoR

Fear-factoR

catmonkey

heb je dan al geprobeerd andere drivers te downloaden voor je kaarten, wil ook nog wel eens helpen

• Vinnie
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 november 2002 @ 19:00:
[...]

Ja dat kan je niet zien in apparatenbeheer omdat je zonder driver van de kaart ook niet kan zien op welk IRQ line hij staat... Maar het lijk er toch verdacht veel op dat het een IRQ prob. is
Zoiets kun je dus ook in de IRQ tabel zien bij het booten ;)

Verwijderd

Topicstarter
Fear-factoR schreef op 08 november 2002 @ 19:04:
heb je dan al geprobeerd andere drivers te downloaden voor je kaarten, wil ook nog wel eens helpen
Ja dat heb ik gedaan...

Verwijderd

Topicstarter
Vinnie schreef op 08 november 2002 @ 19:23:
[...]

Zoiets kun je dus ook in de IRQ tabel zien bij het booten ;)
Ok gezien, er staat twee keer Mulmedia divece....
Die tweede is de sounblaster met IRQ, NA?

Hoe kan je het beeld stil zetten bij het opstarten?

• Praetorian
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-08 17:51
*Zucht*

Na schone windows install
-Nieuwste chipset drivers
-Nieuwste videokaart drivers

-Nieuwste drivers overige hardware installeren

-In mobo boekje kijken naar de master en slave PCI sloten, bv... PCI slot onder je AGP slot is een slave slot, niet gebruiken dus.

Dan moet het werken, zoniet.. dan doe je toch iets gruwlijks verkeerd of er is iets defekt.

Edit:
En je hebt een edit knop, die kan je gebruiken ;)

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:40

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

ok dan....... misschien heb je teveel "dingen" in je computer zitten....een (tijdelijke) simpele oplossing kan zijn, mits je een USB-op-PS2 muis hebt:

Haal je muis van je ps2 poort en zet hem op je usb ;) dan komt er 1 IRQ kanaal vrij.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Vinnie
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 november 2002 @ 19:27:
[...]

Ok gezien, er staat twee keer Mulmedia divece....
Die tweede is de sounblaster met IRQ, NA?

Hoe kan je het beeld stil zetten bij het opstarten?
Pause op je toetsenbord :z

Verwijderd

Ik hoor wel vaker dat er IRQ-conflicten zijn met Creativekaarten. Wat voor mobo heb je? Gewoon ff nieuwe drivers voor je motherboard op je pc planten en/of de IRQ in je bios veranderen gewoon een beetje klooien dan gaat het misschien ook weg, want je hebt toch 16 IRQ-kanalen. Waarvan er een paar vrij zijn. Ik had met mijn IRQ-kanalen lopen klooien en toen ging de ruis vanzelf weg 8)

• Fear-factoR

Fear-factoR

catmonkey

Michael Knight schreef op 08 november 2002 @ 23:48:
ok dan....... misschien heb je teveel "dingen" in je computer zitten....een (tijdelijke) simpele oplossing kan zijn, mits je een USB-op-PS2 muis hebt:

Haal je muis van je ps2 poort en zet hem op je usb ;) dan komt er 1 IRQ kanaal vrij.
sinds WIN98 SE2 is het geloof ik mogelijk IRQ's te delen dus het zou niet echt een probleem moeten zijn... ik heb thuis twee comp's staan die helemaal volgepropt zitten en ik heb geen enkel problleem (op eentje heb ik zelfs nog maar een pci slot over, er zit een modem, een netwerkkaart, een geluidskaart, een scsi-kaart, een video-kaart en een U-ATA33 kaart in)
Het eerdere id van vinnie om kaarten te switchen is goed, maar heb je het ook met de andere kaarten in je comp gedaan??? en je kan natuurlijk een van je COM poorten eruitgooien, PS2 vindt ik altijd wat onhandig.
Pagina: 1