[win2k server] client for windows networking installeren*

Pagina: 1
Acties:
  • 219 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 16:01
ik heb deze van mijn systeem gewist en ik zit nu met en probleem, m'n dns server wil namenlijk niet meer aan de gang, hij heeft een service nodig genaamd ntmissp en deze is afhankelijk van die client, heeft iemand enig idee hoe ik die weer installeer? hij staat namenlijk niet bij het rijtje van clients onder m'n netwerk adapter. en dat is een beetje vervelend.

openkat.nl al gezien?

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

killercow schreef op 08 November 2002 @ 15:46:
ik heb deze van mijn systeem gewist en ik zit nu met en probleem, m'n dns server wil namenlijk niet meer aan de gang, hij heeft een service nodig genaamd ntmissp en deze is afhankelijk van die client, heeft iemand enig idee hoe ik die weer installeer? hij staat namenlijk niet bij het rijtje van clients onder m'n netwerk adapter. en dat is een beetje vervelend.
Hi Killercow

Kan jij je probleem duidelijker omschrijven? Hier is geen touw aan vast te knopen? Daarnaast welk OS gebruik je :?

Lees oa de Windows Policy stuk eens :) en dan met name stap 1 en stap 2, Windows Stappenplan

Dus wat heb je precies gedaan, het is op deze manier erg moeilijk je te helpen :)

Geef dus meer informatie please.

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• killercow
jah sorry, ben beetje in paniek, tis m'n colo bak en zoals je ziet is m'n icon dus ook offline + bijbehorende websites.

anyway het gaan om win2k server.

ik heb in de proporties van m'n network connection client for windows networking geuninstalled, (nog niet gereboot)

toen ging ik op m'n site kijken en toen was m'n dns stuk, ik draai de windows 2000 dns server.
deze wil namenlijk een service gebruiken die depend op client for windows networking.

nu moet ik dus die client weer terug installeren.

maar als ik op install druk in het proporties scherm van m'n netwerk connectie en daarna op clients, is daar alleen een client voor novell netwerken.

mijn vraag is dus, hoe installeer ik deze client weer? of haal ik m'n oude installatie weer terug.

het is een colo bak en ik kan dus niet even in dos het registry terug zetten.

openkat.nl al gezien?

• Arie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 14:11

Arie

One Man Army

- reply weggehaald, dit sloeg nergens op -

[ Voor 0% gewijzigd door SH007 op 08-11-2002 16:55 ]

Not trying to pretend the enemy that I am.

• killercow
colocatie, hij staat in een ruimte met andere servers in amsterdam, daar hebben ze een directe link naar het ams-ix enzo. maar dat maakt niet zoveel uit aangezien ik er via terminal server wel op kan.

openkat.nl al gezien?

Verwijderd

killercow schreef op 08 november 2002 @ 16:06:
jah sorry, ben beetje in paniek, tis m'n colo bak en zoals je ziet is m'n icon dus ook offline + bijbehorende websites.

anyway het gaan om win2k server.

ik heb in de proporties van m'n network connection client for windows networking geuninstalled, (nog niet gereboot)
Ik zou maar eens rebooten. Kan me namelijk voorstellen dat juist door het nog niet te hebben gereboot de juiste (vlaggetjes) nog niet gezet zijn. Na rebooten zal het mijns inziens weer mogelijk zijn om deze client toe te voegen.

Lijkt me zoiets als. je hebt de client weggehaald, nog niet gereboot en Windows weet nog niet goed dat je hem hebt weggehaald dus bied hem daarom nog niet aan ter installatie.

Succes :*)

• killercow
zeker weten? brr ik hoop dat het goed gaat want ik kan hem nergens vinden :( en anders moet ik naar amsterdam toe :(

openkat.nl al gezien?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
killercow schreef op 08 november 2002 @ 16:41:
zeker weten? brr ik hoop dat het goed gaat want ik kan hem nergens vinden :( en anders moet ik naar amsterdam toe :(
tja je moet ook niet gaan lopen expirimenteren op je productie machine!

wat was de reden dat je deze client eraf wilde hebben?

A wise man's life is based around fuck you

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
titel gefixt, zie Riemer Reinalda waarom ;)

• killercow
tjah idd, had het niet moeten doen, maar het is wel gebeurd helaas,

ik heb gereboot en ik heb de het knopje install geklikt en jah daar was die weer.
nu heb ik alleen nog een probleempje, hij wil hem niet installen, hij geeft de foutmelding dat er al een service is met de zelfde naam (welke naam zeht jij niet) maar dat zal wel die nlmssp zijn (stond nog in de regisrty) terwijl die juist nodig is volgens alle servers (dns)

als ik die eruit flikker dan moet ik iig windows-networking weer kunnen fixen right?

openkat.nl al gezien?

• killercow
JAAAAAAAH woohooo

oke het uninstallen gaat dus ook niet zoals het hoort, het delete wel de reference naar de servce, en gooit deze uit de services list maar laat de service onderhuids wel aanwezig.

als je dus dns draait of active directory of nog een sootje andere services dan gaan die op hun bek.

als je daarna client voor windows networking weer wilt installen gaat de installer zeuren over het feit dat die service er onderhuids nog is. en die moet je dan dus eruit flikkeren (handmatig) en rebooten

daarna kan je de client wel installen en moet je alles nog handmatig weer aan duwen, dus ook ntlmssp.

naja anyway t werkt weer, muchos thanks

zie icon :P <----

openkat.nl al gezien?

Pagina: 1