Toon posts:

tv-out via VCR, instellingen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Aan de hand van dit topic: TV-out via kabelaansluiting naar tv? wat ik dus heb gevonden via de search.. Heb ik dus ook geporbeerd om mijn beeld en geluid vanaf mijn PC via de VCR naar mijn tv te sturen.

Dit heb ik als volgt gedaan, tv-out + audio - (via zo'n scart plug) -> VCR - (COAX) -> TV.

Nu is het probleem dus dat ik nergens een handleiding heb of kan vinden van mijn VCR.. Voor de Google liefhebbers (VCA105, Sharp). Maar ik neem aan dat deze SCART ook die modulater heeft (iemand meer informatie?) om het beeld en geluid vanaf mijn PC naar de COAX uitgang te moduleren.

Moet ik op mijn VCR en/of TV nog op een bepaalde frequentie zetten? of bepaalde instellingen?

Verwijderd

Topicstarter
oeps... ben er al achter... VCR op kanaal 0.

Maarr...... Deze VCR is blijkbaar geen goede modulator... aangezien het beeld van goed naar slecht constant veranderd... En telkens als ik de VCR aan - uit zet geeft ie even goed beeld, en gaat dan weer van goed naar slecht enz.

Dus zometeen ff kijken of ik ergens een 2e handsje kan vinden..

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:42

JvS

Ik heb hem zelf ook

toverwoord: Macrovision

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02:01

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

klinkt misschien stom....maarreh: Zit er ook een AV/LINE kanaal op je VCR ;)

Ik ga ervanuit dat je video/s-video snoer gebruikt :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Verwijderd

Topicstarter
magische-toverwoord: Geld :P
Michael Knight schreef op 08 november 2002 @ 23:44:
klinkt misschien stom....maarreh: Zit er ook een AV/LINE kanaal op je VCR ;)

Ik ga ervanuit dat je video/s-video snoer gebruikt :)
1. AV/LINE? er zitten 2 ingangen op, 1 COAX en 1 SCART... Via een SCART plug laat ik mijn audio en video (composite) de VCR naar binnen gaan. Uit dus met de COAX..

Verwijderd

Koop dan zo'n kastje waar je eerst je scart vanaf tv -out in stopt , dan vanaf het kastje scart naar vcr die filtert mooi die macrovision eruit ;)

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02:01

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

hmmmz......tja: ik bedoelde dus of de VIDEO een av of LINE kanaal had(DUS NIET DE AANSLUITING OP DE 8ERKANT)...... net zoals een tv dus......de mijne heeft ze allebij......en op AV heb ik dus perfect beeld.......maar als ik eens een lekker dvd`tje opzet krijg ik zo`n mooi blauw (niet zwart .....vcr is blauw :+ ) beeld te zien, en moet ik mun stekker dus weer in mun tv stoppen :)

Kom ik meteen op een volgende vraag: DARKMAN heeft het over zo`n kastje. is die speciaal bedoeld om die macrovision uit te filteren of bedoel je een scart-boxje waar je je PS2, DVD, NES:P en pc tv-out op aansluit en dat er vervolgens 1 snoer naar je tv/vcr gaat?

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Pagina: 1