TV-out via kabelaansluiting naar tv?

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Bar_en_boos
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Momenteel bekijk ik divx via de tv-out op m'n tv die ik eerst van beneden naar boven moet sjouwen. Dat moet toch makkelijker kunnen.
Op de computerkamer is een tv-kabelaansluiting aanwezig. Bestaat er een verloopstekker van tulp (tv-out) naar kabel? Vervolgens kan ik in de meterkast de zaak verbinden naar de tv in de woonkamer. De totale kabellengte zal toch wel zo'n 12 meter bedragen. Valt zoiets makkelijk te realiseren en wie heeft ervaringen?

• Bar_en_boos
  • Niet online
OK. Voordat mensen gaan reageren heb ik na enig zoekwerk uitgevonden dat er een modulator nodig is die het tv-out signaal omzet. Een videorecorder schijnt dit te kunnen. Dus tulpstekker van tv-out naar scart. Vervolgens scart in videorecorder en signaal vanuit video via coaxkabel naar beneden. Doorlussen in de meterkast naar tv en klaar is kees. Denk ik. :?

• wica
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-01 16:59

wica

De duivel jacht op me

Yep, dat kan.

Maar er staat hier ergens een artikel over dit. En dacht dat conrad ze los verkocht

RFC | The Linux Document Project | gentoo.

Verwijderd

Op donderdag 04 juli 2002 16:28 schreef Bar_en_boos het volgende:
OK. Voordat mensen gaan reageren heb ik na enig zoekwerk uitgevonden dat er een modulator nodig is die het tv-out signaal omzet. Een videorecorder schijnt dit te kunnen. Dus tulpstekker van tv-out naar scart. Vervolgens scart in videorecorder en signaal vanuit video via coaxkabel naar beneden. Doorlussen in de meterkast naar tv en klaar is kees. Denk ik. :?
alles klopt totdat je probeert een signaal terug te sturen de kabel in dat lukt niet. gewoon een extra coax kabel naar beneden treken.

Verwijderd

Op donderdag 04 juli 2002 16:30 schreef chefke het volgende:

[..]

alles klopt totdat je probeert een signaal terug te sturen de kabel in dat lukt niet. gewoon een extra coax kabel naar beneden treken.
Precies, je krijg namelijk een soort 'kortsluiting' omdat je 2 signalen tegen elkaar instuurd.
Dus het kan alleen als je een 2e kabel weer naar beneden trekt en die op de andere tv's aansluit.
Je krijgt dan wel vrij veel signaalverlies, of je moet met meerdere versterkers gaan werken.

• Extremiel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-01-2025
[quote
[/quote]

Met sommige kabeldozen lukt het wel degelijk!
Ben hier zelf ook mee aan het experimenteren geweest alleen de modulator die ik gebruikte zette maar 1 audiosignaal om dus (mono) dat project heb ik op een gegeven ogenblik maar weer afgeketst.

• Bar_en_boos
  • Niet online
Kun je die kortsluiting (veroorzaakt door het normale inkomende tv-signaal) niet wegnemen door de hoofdkabelaansluiting in de meterkast te ontkoppelen? Lijkt mij dat je dan alleen het videosignaal naar beneden stuurt.

edit:
Hmmmm... d'r schiet me net te binnen dat de videorecorder mono is. Dat wordt dus divx kijken met mono geluid. Ook niet echt een goede oplossing. :( Misschien moet ik toch de tv maar naar boven blijven sjouwen.

Verwijderd

Op donderdag 04 juli 2002 16:38 schreef Bar_en_boos het volgende:
Kun je die kortsluiting (veroorzaakt door het normale inkomende tv-signaal) niet wegnemen door de hoofdkabelaansluiting in de meterkast te ontkoppelen? Lijkt mij dat je dan alleen het videosignaal naar beneden stuurt.
ja maar dan moet die kabel helemaal los zijn en dan moet je iedere keer wisselen .

Verwijderd

Ph34r my 1337 not3p4d skillz:

[Hier stond een soort plaatje...]

edit:

Ik bleek toch niet zo 1337 te zijn. :(

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-08 11:05
Je kan natuurlijk ook een lange TV out kabel naar beneden trekken in plaats van die Coax.

de lengte van een TV out kan toch ook zo 12 meter zijn?
is een SVHS kabep nog beter ?

• Bar_en_boos
  • Niet online
Op donderdag 04 juli 2002 16:45 schreef Matsu_matsu het volgende:
Je kan natuurlijk ook een lange TV out kabel naar beneden trekken in plaats van die Coax.

de lengte van een TV out kan toch ook zo 12 meter zijn?
is een SVHS kabep nog beter ?
Het gaat me erom dat ik het liefst gebruik maak van de bestaande kabelaansluitingen. Door de leiding zit al een coaxkabel en UTP-kabel voor internet (kabelmodem in meterkast). Een derde kabel gaat niet lukken denk ik en om er nu een over de vloer te laten lopen...

De mogelijkheden beperken zich volgens mij tot:
- aanschaf stereo videorecorder
- aanschaf aparte modulator die overweg kan met stereogeluid
- zo nu en dan naar boven sjouwen van tv

De laatste optie lijkt mij op dit moment het goedkoopst en meest simpel.

• vargo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-08 16:51
Volgens mij kan dat wel gewoon.

Ik ben bij mijn ouders daar ook mee bezig geweest. De electrozaak bij mij in de buurt vertelde dat dat gewoon kon: wat je doet is het signaal van de kabel bundelen met dat van je tv-out. Hiervoor kon je gewoon een kastje gebruiken dat als ik me niet vergis 35 euro of zo koste. Overigens moest het dan wel om 2 composite signalen gaan. Het is overigens misschien wat lastig om je tv-out signaal+audio signaal tot 1 composite signaal om te zetten. Het signaal wat uit het kastje komt zou dan uiteindelijk op de versterken weer zijn aangesloten.
Toch heb ik dit uiteindelijk niet gedaan: het leek me een behoorlijk geklus om alles weer net zo netjes te installeren. Bovendien was er nog het risico dat het signaal kwalitatief minder zou zijn. Ik heb dus mijn ouders zo'n marmitek gigavideo set laten aanschaffen en deze bevalt uitstekend.

edit:

Ik heb nog even gezocht en ze zitten zowaar op internet. En ze hebben ook hun folder online staan: http://www.boris.nl/folder/Bots/Audio/kabels.htm (zoek even op modulator binnen de pagina)[quote]
Afbeeldingslocatie: http://www.boris.nl/folder/Bots/Audio/kabels_bestanden/MOD---COFF12V_small.jpg
MOD - COFF12V
UHF MODULATOR
Adviesprijs:
€ 29,95
[/quote]

Maar een ander voorbeeld dat het wel kan is het feit dat ik hier in het studentenhuis de divxjes van mijn huisgenoot kan kijken (hoeft niet heb zelf tv-out) via zijn videorecorder, welke eerder op de kabel zit.

Verwijderd

met een beetje geluk valt je zus er over als het donker is en ligt die in het ziekenhuis :+

• Slamdance
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-07 16:19
er zij ook apparaten die het signaal draadloos verzenden.

marmitek GigaVideo

Trust Wireless Audio/Video Transmitter 100V

Verwijderd

het kan, (als dat tenminste mogelijk is bij jou) nog makkelijker.
Ik heb door het hele huis een utp netwerk liggen.
Mijn probleem was dat ik geen composiet-out had op mn pc, en geen s-video-in op mn tv boven. Dat moest dus anders. Verloopje hielp niet (beeld bleef zwart-wit) en ook tvtool deed geen wonderen :( . Op mn eigenb tv divx kijken was dus uitgesloten.

Beneden hebben we daarentegen wel een tv met s-video staan, alleen om nu 20 meter s-video kabel te trekken, daar had ik ook geen zin in. Daarbij komt dat ik ook geluid wilde hebben, en dat komt niet uit mn videokaart :9

een utp netwerk lag er daarentegen wel :P dus ik heb een verloopje gemaakt van s-video en minijack (audio) naar RJ-45, en voor beneden precies andersom (RJ-45 naar s-video en tulp.

alles aangesloten (en de tulpies beneden op de versterker beneden)
et viola! het werkt super! :P

ik ben zeer te spreken over de beeldkwaliteit!

en voor het afspelen/stoppen van de films zet ik mn laptop naast me neer in de kamer, en bestuur daarmee remote mn pc boven 8-)

waarschijnlijk is dit natuurlijk niet bij de meeste mensen mogelijk, aangezien je wel overal netwerk aansluitingen nodig hebt, maar als je op een goedkope manier je s-video/composiet kabel wil oplengen is UTP een hele goede oplossing. En de kwaliteit is echt juichend! :)

Verwijderd

Op donderdag 04 juli 2002 16:52 schreef Bar_en_boos het volgende:

[..]

Het gaat me erom dat ik het liefst gebruik maak van de bestaande kabelaansluitingen. Door de leiding zit al een coaxkabel en UTP-kabel voor internet (kabelmodem in meterkast). Een derde kabel gaat niet lukken denk ik en om er nu een over de vloer te laten lopen...

De mogelijkheden beperken zich volgens mij tot:
- aanschaf stereo videorecorder
- aanschaf aparte modulator die overweg kan met stereogeluid
- zo nu en dan naar boven sjouwen van tv

De laatste optie lijkt mij op dit moment het goedkoopst en meest simpel.
Een stereo videorecorder is voorzien van een mono modulator, als je stereo geluid wilt dien je de scartaansluiting of audio uit te gebruiken. Aparte modulatoren die stereogeluid aankunnen zijn volgens mij zeer slecht te verkrijgen en zeker duurder dan een draadloze zender.
De mogelijkheden zijn volgens mij:
- draadloos.
- tv versjouwen.
- extra bekabeling trekken.

• Bar_en_boos
  • Niet online
Nou ja, ik weet nu in ieder geval welke keuzemogelijkheden ik heb. Bedankt voor alle reacties. :)
Pagina: 1