Toon posts:

Hoe ver gaat ghosting bij jullie?

Pagina: 1
Acties:
  • 190 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Haai,

Ik ben een nieuw lid hier en misschien komt hier een vraag die al ruimschoots in ''TFT-gamen'' aan bod is geweest. T gaat namelijk om t volgende:

Ik heb sinds een week de samsung 191T. Omdat TFT's niet precies zoals CRT's zijn en soms last kunnen hebben van ghosting, heb ik hierop heel goed gelet bij mijn nieuwe TFT. Die gebruik ik meestal voor DVD's en af en toe voor spellen. In het begin was er geen probleem. Terminator 2 erop gedraaid en geen probleem. ;)
Maar na paar dagen zette ik mafia erop en toen begon t al. Bij een bepaalde level heb ik best wel last van ghosting wat egt heeel irritant is :( . Dan draai ik bijv. heel snel naar links en dan naar rechts en dat een poosje. Dan zie je gewoon goed dat blurry-effect! En bij dvd's nu ook: als ik de gladiator erop draai, dan zie je in snelle vechtscenes ook ghosting. Vooral als je hierop gaat letten, kan t irritant zijn. Voor de rest is t een prima TFT. Heldere kleur en mooi beeld.

Omdat vandaag mijn 8ste dag in bezit is en ik die nog kan terugsturen; hebben jullie eerdere ghosting-ervaringen met die 191T? Ik draai t op een AMD 2200+ met een Asus GF4 4400 op een DVI-ingang, 512 ddr pc2700 en WD 7200 rpm!

En wat verstaan jullie pcies onder ghosting? Hoe ver mag dat bij jullie gaan als daarvan sprake is???

Ik hoop dat jullie me wat verder kunnen helpen!

greetz,

JafarX

• ArjanC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 17:16
Faq

lees die eerst even (geen Greetings, tweakers groeten elkaar altijd :) )

daarnaast heb ik geen TFT dus kan ik je niet helpen :(

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
heb een 15" eizo en nergens last van :)
heeft allemaal te maken met de responsetime, die bij mij 25ms is :)
weet niet hoe die bij jou is, maar als het 50ms oid is zul je idd last krijgen van ghosting :)

• Tobias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:22
ik heb zelf een 181t, ook aangesloten aan mijn geforce4 ti4400 via de dvi-aansluiting en ik had in het begin een beetje last van ghosting. Maar na een aantal weken zag ik het helemaal niet meer. Ik had ook last van tearing in GTA3, maar dat bleek later een instelling te zijn in het spel die het zo vaag maakte, dus probeer dat ook te vinden. ("Trails" heette die instelling volgens mij, en die moet dus UIT staan)

[ Voor 0% gewijzigd door Tobias op 08-11-2002 09:52 . Reden: typo ]

"So long, coffin stuffers!" (Bender wrecks his car) "Eeeh, could one of you coffin stuffers please carry me?"

• Kakaroto
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 22:20
Ik heb een Compaq TFT7020 aangesloten aan mijn Sparkle GeForce4 Ti4200 128MB DVI en heb helemaal geen ghosting. (je ziet als je oplet wel ghosting, bv als je je muis heel snel beweegt)
Maar bij games zoals: warcraft3, UT2003, GTA3, MOHAA, American Army geen ghosting.
En me Compaq heeft 15ms rize, 25ms fall. (40ms)
Heb in een winkel een samsung met 25ms en vin persoonlijk dat daar meer ghosting in voorkomt. Dus ligt ook aan kwaliteit.

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
zeg misschein ben je er niet van op de hoogte maar mafia is toch gebaseerd op GTA3?

en in GTA3 stond er zo'n leuk vinkje bij 'trails' dat zorgde voor een trail achter je pix (ja het lijkt me duidelijk)

dit kan je uitzetten

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-07 16:41

TheLunatic

Ouwe boxen.

Mafia in de engine van GTA3 ? Kan het me niet voorstellen, Mafia loopt een heel groot stuk beter namelijk !

Mother, will they like this song?

Verwijderd

Topicstarter
heej tobias,

Bedoel je dat je het na een paar weken ghosting niet meer zag of dat het er niet meer aanwezig was? En wat zijn je instellingen in windows (XP)? ik bedoel qua resolutie, refresh-rate, nivida-settings etc.???

alvast thnx!

JafarX

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 09:53
veldmuis schreef op 08 november 2002 @ 09:35:
heb een 15" eizo en nergens last van :)
heeft allemaal te maken met de responsetime, die bij mij 25ms is :)
weet niet hoe die bij jou is, maar als het 50ms oid is zul je idd last krijgen van ghosting :)
De 181T en 191T hebben ook een response tijd van 25ms.

• waslijn
Verwijderd schreef op 08 november 2002 @ 09:28:
Ik ben een nieuw lid hier en misschien komt hier een vraag die al ruimschoots in ''TFT-gamen'' aan bod is geweest. T gaat namelijk om t volgende:
Mag ik vragen waar je hem vadaan heb? Van een online winkel?

Verwijderd

Topicstarter
haai,

Ik heb t gekocht bij www.digiworldbv.nl
Die hebben ook een winkel bij mij in de buurt (bij spijkenisse, r'dam) waar ik hem eerst gezien heb en gekeken naar eventuele dode pixels en dan pas gekocht!

greetz,

JafarX

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 November 2002 @ 11:46:
haai,

Ik heb t gekocht bij www.digiworldbv.nl
Die hebben ook een winkel bij mij in de buurt (bij spijkenisse, r'dam) waar ik hem eerst gezien heb en gekeken naar eventuele dode pixels en dan pas gekocht!

greetz,

JafarX
Faq

lees die eerst even (geen Greetings, tweakers groeten elkaar altijd )

Stond ook al eerder vermeld.

Als je dat niet begrijpt dan misschien: kappen met je greetz, JafarX

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 15:18
Ze ghosten allemaal nog een beetje de een wat meer dan de ander.
Verder lijkt ghosten iets sneller op te vallen bij een grotere tft's, 19 is best groot vergeleken bij een 17 inch die ook 1280x1024 gebruikt.
Sommige zien helemaal geen ghosting op dezelfde tft terwijl een ander er gek van wordt het ene oog is het ander niet lijkt het wel

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:02
LOL

kortom CRT RuLeZ :)

Ajb niet meer van dit soort nutteloze posts plaatsen. Als je niets zinnigs te zeggen heb zeg dan niets.

[ Voor 0% gewijzigd door Pollewob op 08-11-2002 16:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok ok ...geen ''engelse'' versie van groeten!!!

groetjes,

JafarX

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:54

PnD

like in Pinda ^_^

Verwijderd schreef op 08 november 2002 @ 12:10:
ok ok ...geen ''engelse'' versie van groeten!!!

groetjes,

JafarX
bijdehand ventje,
denk je nu echt nog fatsoenlijke hulp te krijgen

Verwijderd

Topicstarter
Wat is er nu weer? Die gast vroeg me of ik geen engels meer wilde gebruiken, toch?
Of mag ik gewoonweg niet onderin de groetjes doen? Je mag t gerust zeggen hoor....

P.S. zo beter?

• Dionysus007281
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-07 17:03

Dionysus007281

Spank my monkey!

Volgens mij heeft al dat geouwehoer over de greetz inmiddels al 10x zoveel ruimte gekost dan de greetz zelf.

Dual Opteron 248 Nu met Asus X800XT PE @ X850XT PE Server.

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Jezus, nokken met dat groet gezeik, gewoon niet groeten, klaar.

Ghosting is inderdaad voor veel fraggers een probleem... Maar ja, de een heeft er meer last van dan de ander. Is erg persoonlijk!

Anyway, MAFIA is zeker NIET gebaseerd op de GTA3 engine ... is net iets lichter maar imo ook een heel stuk mooier :)

De meeste mensen deugen!

• ShadowrunR
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:13
Het is wel zo dat de ene TFT minder last heeft van ghosting al is de latency hoger. De regel is dus: eerst kijken en dan kopen. Niet afgaan op specs :)
Trouwens, als je de monitor eerst kon bekijken in de winkel, dan had je toch ook gezien dat ie last had van ghosting?

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:59
Verwijderd schreef op 08 november 2002 @ 12:19:
Wat is er nu weer? Die gast vroeg me of ik geen engels meer wilde gebruiken, toch?
Of mag ik gewoonweg niet onderin de groetjes doen? Je mag t gerust zeggen hoor....

P.S. zo beter?
helemaal niet groeten op dit forum, is overbodig ruimtegebruik
[/end greetz-discussie]

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Verwijderd

Topicstarter
Ik had hem inderdaad bekeken, maar toen was die TFT niet aangesloten op DVI en niet ondersteund door geforce 4 maar een mobo-gedoe!!!

• waslijn
Ik denk dat als jij vind dat de 191T ghost, dat je dit met elke willekeurige andere TFT monitor ook zal hebben. De panelen die Samsung gebruikt zijn namelijk de beste die momentel beschikbaar zijn in deze prijsklasse. Je zou dan toch een CRT moeten overwegen als je er niet aan kunt wennen.

• Jag
  • Laatst online: 16-08 16:05

Jag

Ik zit erover te denken om de 191T van Samsung te kopen, maar ben er nog niet helemaal uit. Ik speel veel spellen dus misschien dat ik toch maar bij CRT blijf. Maar hij ziet er wel heel geil uit :).

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Ik heb er helemaal geen last van met mijn S71 van Sony.

Prima TFT-tje :D

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Oude }:O :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.