Toon posts:

JBL HT speakers

Pagina: 1
Acties:
  • 262 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
JBL Front zuilen

Afbeeldingslocatie: http://www.wehkamp.nl/images/artikelen/6/0/608622.jpg

http://www.wehkamp.nl/win...45&ArtikelNummer=86608622

150 watt maximaal vermogen
100 watt continu
frequentiebereik van 55-20.000 Hz
3-wegreflexsysteem
impedantie van 6 ohm
afm. (hxbxd): 87x21x29 cm

€269.10 voor 2 stuks

JBL Rear

Afbeeldingslocatie: http://www.wehkamp.nl/images/artikelen/6/0/608619.jpg

http://www.wehkamp.nl/win...46&ArtikelNummer=86608619

150 watt maximaal vermogen
60 watt continu
frequentiebereik van 75-20.000 Hz
2-wegreflexsysteem
impedantie van 6 ohm
afm. (hxbxd): 35x21x24 cm

€179.99 voor 2 stuks

JBL Center

Afbeeldingslocatie: http://www.wehkamp.nl/images/artikelen/6/0/608638.jpg

http://www.wehkamp.nl/win...44&ArtikelNummer=86608638

100 watt maximaal vermogen
60 watt continu
frequentiebereik van 80-20.000 Hz
2-wegreflexsysteem
impedantie van 6 ohm
afm. (hxbxd): 18x41x14 cm

€89.99 per stuk

Je bent zeker van super audio kwaliteit, voor een niet zo'n enorm hoge prijs ;)

Wat is het type btw? want dat staat niet vermeld en waarschijnlijk zijn ze ergens anders voor goedkoper te koop

Verwijderd

> Je bent zeker van super audio kwaliteit, voor een niet zo'n enorm hoge prijs <

Dat is nogal een leugen. Niet meer doen dus.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 November 2002 @ 23:27:
> Je bent zeker van super audio kwaliteit, voor een niet zo'n enorm hoge prijs <

Dat is nogal een leugen. Niet meer doen dus.
Ik hoor van iedereen dat JBL een goed merk is

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12 22:08
Er staat op de site ATX30, maar het plaatje is dat van een ATX40 (hier de site van jbl)

Als een merk wel of niet goed is, betekent dit helaas nog niet dat alle producten goed zijn. De ATX serie is naar mijn weten de low budget serie van hun productaanbod, te vinden in wit/bruingoedzaken en postorderbedrijven :P. Maar dan kunnen ze alsnog erg leuk voor hun geld klinken. Je moet dan ook eerst deze set gaan beluisteren voordat je ook maar iets koopt.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

net als bij mountainbikes dan zie je vaak staan "NU een super deluxe mountainbike allemaal shimano schakel spul voor maar e 250,-" :P
helaas bestaat er dus ook slechte shimano produkten
en vaak worden de produkten niet eens echt bij de naam houder gemaakt meestal worden er gewoon rechten ontleend om spul (goedkoop) te produceren onder de naam van shimano.....

terug naar die speakers....
kan best aardig klinken en ze ook wel "power" hebben maar of ze ook een leuk rendement halen, dat vraag ik me af en daarbij komt een "echte tweaker" koopt niet bij de wehkamp (electronica dan, of wel als je, je wilt laten afzetten)
mijn advies koop voor dat geld 2 goeie speakers en mischien vind je zelfs wel een paar leuke aanbiedingkjes.... :)

suc6

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-12 16:17
JBL moet je maar net liggen, ik zou eens kijken of ze ze ergens in een Hifi winkel opgesteld hebben staan, dan kan je even horen of het wat voor je is. Op de gok speakers kopen zou ik niet doen iig.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11 22:42
Zelf had ik jbl zuilen en ben overgestapt naar Tannoy speakers.
kenmerkend was van die speakers dat de bas een beetje rommelig was, ook veel bas.
de bas van tannoy is wel minder maar wel strakker. dus heel gecontroleerd.
hoog is veel hoger en sprankelender. en dat ze gedetaileerd zijn is een feit, daar kunnen die oude jbl's van mij niet tegen op.
de zuilen die ik had waren xl1000, dus niet de atx serie.

maar dit is heel persoonlijk, de 1 luistert graag naar jbl en de ander weer naar een ander merk. heel persoonlijk dus. b.v. somige vinden de bas van mijn Tannoy's te weinig en luisteren daarom weer liever naar een jbl.

dus je moet zelf gaan luisteren in een hifi zaak en dan pas koopjes jagen!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:59

Jag

JBL, just bloody loud. Die naam maken ze vrij vaak waar. Maar of je JBL nou wel of niet mooi vindt, je moet zoiezo geen speakers bij een postorder bedrijf kopen (en ook niet in een witgoed zaak).

• TimMer
  • Niet online
Frequentiebereik is nou niet echt je van het van die zuilen en de gevoeligheid ook niet. Uiteraard moet je iets gehoord hebben om het te kunnen beoordelen, maar deze gegevens geven een aardige indicatie. Een goede zuil moet zeker wel 40Hz kunnen halen.

[off-topic]Waar is je kleurtje trouwens Jag?[/off-topic]

• NightOwlNL
  • Laatst online: 02-10 21:19
Jag > JBL = Just Big and Loud
althans in de PA wereld

en tis ook me eigen mening want bijvoorbeeld de tr 225 is alleen maar goed als monitorspeaker, want voor iets anders wil ik dat ding liever niet gebruiken, want tis een brakke kast enzovoorts

heb dus geen goede ervaring met jbl, dusse hint > altec lansing :)
alleen nog 2ehands, maar wel suppahdeluxe speakers

Verwijderd

Die JBL's kan je volgens mij beluisteren bij Modern en Megapool. Kijk ook daar is naar de prijzen. Wehkamp is vrij duur.

• TimMer
  • Niet online
MR_WAZOO schreef op 08 november 2002 @ 17:33:
althans in de PA wereld
Just Bloody Loud, to be exact. :)

• TimMer
  • Niet online
althans in de PA wereld

en tis ook me eigen mening want bijvoorbeeld de tr 225 is alleen maar goed als monitorspeaker, want voor iets anders wil ik dat ding liever niet gebruiken, want tis een brakke kast enzovoorts

Op basis van 1 speaker ga je je hele mening over JBL baseren? Kijk hier dan even... Ik heb die speakers vaak genoeg gehoord en dat geeft me toch een muur van geluid, echt prachtig.

• blue eyes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:17
Wat een vooroordelen allemaal. Ik stel voor dat je eerst gaat luisteren en dan uitspraken gaat doen over de kwaliteit van de JBL speakers. Elke speaker kan verrot klinken door verkeerde opstelling, verkeerde amps, etc.

Natuurlijk heeft ook JBL slechte speakers (in verhouding), maar dat heeft elk merk.

Daarnaast, JBL heeft ook speakers waar menigeen van droomt, denk eens aan de TIk serie, en de iets oudere TI250, TI5000, en de TI3000. De TI5000 koste ongeveer 5500 euro, en ik kan je verzekeren, dat ik nog geen betere speaker heb gehoord (thuis situatie)

Topicstarter: gewoon luisteren, luisteren en nog eens luisteren. Voor jou kunnen deze boxen echt ideaal zijn, of juist helemaal niet. Maar daar kom je niet achter door meningen te vragen, maar door zelf gaan luisteren, naar zoveel mogelijk speakers, op de door jou gewenste combinatie. Het mooiste is dat je in de winkel een pre keuze maakt, op grond van luistertesten, en vervolgens deze in je eigen omgeving, dus thuis, gaat testen. En vervolgens wat jij het beste vindt klinken binnen je budget, koopt.

De door jou bedoelde JBL's zijn overigens de instapserie van JBL, kijk ook een naar de XTI serie, iets duurder, maar ook iets beter. En persoonlijk vind ik de looks van XTI veel mooier. Wel hebben de XTI's een licht overheersend hoog, maar niet storend. Het laag is ook duidelijk aanwezig. Ik gebruik deze boxen zelf ook als rears in mijn HT.

• NightOwlNL
TimMer schreef op 10 november 2002 @ 03:38:
[...]

Just Bloody Loud, to be exact. :)
voor zover ik weet is t just big and loud want die kasten van de PA serie ( en dus niet de eon want das geen PA das studiomonitoring) die zijn enkel en alleen grote herrieschoppers

voorderest is in de PA wereld de algemene opmerking over JBL dat ze veelste gammele kasten om hun drivers heen bouwen

ter vergelijking

ik heb in mijn bezit een altec lansing PA speakerset en ik heb 5 jaar lang gewerkt met de TR225 van JBL

eerst de speakerset van Altec lansing
De hoorn is van dik staal, gaat dus niet snel stuk en vervormt ook niet
de kast van 18 mm triplex , zoals t hoort, bouw je je kast dunner dan heeftie veelste veel speling
de conus van de laagdriver is zo geplaatst dat deze recht onder de driver van t hoog staat , anders krijg je al een verschuiving in t geluid vanuit je spekaer
de kast is voorzien van speakon aansluitingen, stevig, en simpel aan te sluiten
membraamdriver, zuiverder geluid dan piezo, en vooral minder schel
en deze levert 106 db@1W@1M

en dan daarnaast de jbl TR 225
12mm spaanplaat kast , aan de achterkant een 9 mm plaatje triplex, goedkoopheid ten top dus
inmekaargeniet en geplastificeerd , inplaats van geschroeft en afgewerkt met flightcaseprofiel
in het midden een steunbalkje voor de stevigheid anders trilt de achterkant net zo hard als de speaker zelf
driver voor laag en hoog in dezelfde ruimte en een plastic hoorn, dus t laag komt er ook bij de hoorn uit
piezotweeter met plastic hoorn , enkel en alleen schel enzo
102 dB (1W, 1m)

en zo kan ik nog wel even doorgaan over jbl speakers

voorzover ik weet zijn namelijk alle jbl kasten uit spaanplaat gebouwd en als je ze maar vaak genoeg gebruikt ligt er vanzelf een berg zaagsel onder in je kast...

ja ik weet, niet alle jbl speakers zijn t zelfde, maar daar zeg ik bij, de ervaring van iedereen is wel gelijk, oftewel, lekker laten staan

just big and loud, of just bloody loud, t is voor mij t zelfde, ik hoef geen jbl meer
Blue Eyes schreef op 10 november 2002 @ 09:29:
Wat een vooroordelen allemaal. Ik stel voor dat je eerst gaat luisteren en dan uitspraken gaat doen over de kwaliteit van de JBL speakers. Elke speaker kan verrot klinken door verkeerde opstelling, verkeerde amps, etc.

Natuurlijk heeft ook JBL slechte speakers (in verhouding), maar dat heeft elk merk.

Daarnaast, JBL heeft ook speakers waar menigeen van droomt, denk eens aan de TIk serie, en de iets oudere TI250, TI5000, en de TI3000. De TI5000 koste ongeveer 5500 euro, en ik kan je verzekeren, dat ik nog geen betere speaker heb gehoord (thuis situatie)

Topicstarter: gewoon luisteren, luisteren en nog eens luisteren. Voor jou kunnen deze boxen echt ideaal zijn, of juist helemaal niet. Maar daar kom je niet achter door meningen te vragen, maar door zelf gaan luisteren, naar zoveel mogelijk speakers, op de door jou gewenste combinatie. Het mooiste is dat je in de winkel een pre keuze maakt, op grond van luistertesten, en vervolgens deze in je eigen omgeving, dus thuis, gaat testen. En vervolgens wat jij het beste vindt klinken binnen je budget, koopt.

De door jou bedoelde JBL's zijn overigens de instapserie van JBL, kijk ook een naar de XTI serie, iets duurder, maar ook iets beter. En persoonlijk vind ik de looks van XTI veel mooier. Wel hebben de XTI's een licht overheersend hoog, maar niet storend. Het laag is ook duidelijk aanwezig. Ik gebruik deze boxen zelf ook als rears in mijn HT.
ik heb wel betere speakers gehoord, zowel voor thuis als voor on the road, en ja daar kom ik weer, altec lansing, maar ook diverse andere audiofielen luidsprekers

even over de XTI serie

onderstaande vond ik in een intervieuw
Although it looks great, the JBL XTi series does not exactly set the world alight in terms of excitement. It performs well all-round whether being played loud or with restraint, and performs solidly enough to deserve a look in for the price.

Its weak midrange and lack of transparency do let it down though, making the XTi series seem slightly dull. The real triumph here is the sub, with its deep, powerful bass extension.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-12 10:03

JT

VETAK y0

Dan had jij op Multigroove moeten zijn :Y) Daar stonden een hele rij JBL subkasten en 2 complete arrays en dat klonk me toch lekker voor een PA set, holy fuck. En ja, ik heb wel meer PA gehoord dan JBL.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• NightOwlNL
JT schreef op 10 november 2002 @ 14:26:
Dan had jij op Multigroove moeten zijn :Y) Daar stonden een hele rij JBL subkasten en 2 complete arrays en dat klonk me toch lekker voor een PA set, holy fuck. En ja, ik heb wel meer PA gehoord dan JBL.
dan zal der wel een goede processor achter hebben gezeten, want ik vind over t algemeen jbl gewoon erg gammel geluid geven net als velen met mij

en ik vermoed dat t dan ook budgetair geweest is dat er jbl stond en geen ander merk

iets slechts goedmaken met een processor is makkelijker dan iets goeds neerzetten voor weinig

en das wel jammer eigenlijk

• JT

JT

VETAK y0

Mjah, dit vind ek echt bull. Zijn Technics draaitafels goedkoop ? Numark mixers ? Denk je dat ze Pavo, Technoboy, Isaac en nog meer met goedkope troep laten draaien ? Sterker nog, de meeste DJ's eisen minimaal een bepaalde kwaliteit.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• DJT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-12 22:28

DJT

althans in de PA wereld

Heb je weleens iets uit de JBL Array Series gehoord dan? :/

Uiteraard heeft JBL ook mindere producten, doch als je geld genoeg hebt is er weinig beters te krijgen imo.

• NightOwlNL
JT schreef op 10 november 2002 @ 14:40:
Mjah, dit vind ek echt bull. Zijn Technics draaitafels goedkoop ? Numark mixers ? Denk je dat ze Pavo, Technoboy, Isaac en nog meer met goedkope troep laten draaien ? Sterker nog, de meeste DJ's eisen minimaal een bepaalde kwaliteit.
daar heb je dus die processor voor

klinkt heel stom, maar met een geluidsprocessor kun je een rukspeaker toch goed laten klinken, vooral als je er een spectrum analyzer naastzet

ben de laatste tijd beetje aan t uitzoeken wat nou goede PA speakers zijn en laatst kwam ik dus bij iemand die bovenstaande verhuurde

door gewoon timing enzo aan te passen en bepaalde trucjes uit te halen met t geluid vind jij dat t goed klinkt, maar ondertussen word gewoon t geluid verkracht

overiggens zijn de meeste dj's helemaal niet zom gebrand op wat voor geluid er in de zaal staat, das een fabeltje

je zal eerder zien dat een dj werkt volgens, als er nix meer knippert op me tafel dan moet de geluidsman t geluid maar harder zetten

en dan helpt die processor dus ook niet meer omdat de dj gewoon alles zwaar overstuurt uitstuurt en alles loopt te clippen enzovoorts

• JT

JT

VETAK y0

Het geluid word verkracht ? Dan hoor ik dat wel hoor...daarbuiten weet ik zeker dat een DJ zelf mij geen fabeltjes gaat vertellen. En nee, niet over de mail ofzo, gewoon persoonlijk.

En oversturen op een houseparty ? Yeah sure, moet je kijken hoe pissed het publiek dan word.

Ecodan warmtepomp

• NightOwlNL
DJT schreef op 10 november 2002 @ 14:55:
[...]

Heb je weleens iets uit de JBL Array Series gehoord dan? :/

Uiteraard heeft JBL ook mindere producten, doch als je geld genoeg hebt is er weinig beters te krijgen imo.
ook dit is weer een systeem waarbij je zonder processing enzo niet gelijk een mooi geluid krijgt

kijk maar naar dit plaatje
Afbeeldingslocatie: http://www.jblpro.com/images/tour/arrycut.jpg
dit is een jbl array speaker

de conus van t laag zit voor de driver van t hoog
als je een speaker bouwt en je bouwt em goed dan bouw je deze zo dat zowel de driver als de conus op de zelfde lijn zitten dan klint een speaker al bij voorbaat een stuk lekkerder

dit is niet mijn eigen theorie, maar die van altec lansing

helaas zijn ze kapot gemaakt door de dozenschuivers, maar een ding weet ik zeker, liever altec met een goed design en gewoon kabels pluggen dan dat ik met een systeem op pad moet die geregeld worden door een computer..

• TimMer
  • Niet online
Ik heb nog nooit zo'n poep gehoord... JBL speakers die express op oversturen worden gezet... |:(

Als je JBL zo beroerd vind klinken dan had je ff op HouseQlassics moeten kijken in de HMH. JBL array's en een kudde subkasten waar je eng van wordt. De Heineken Music Hall neemt echt geen genoegen met troep, daarvoor hebben ze een te grote reputatie hoog te houden.

• JT

JT

VETAK y0

Allemaal leuk zo een theorie, maar als het goed klinkt dan klinkt het goed. Ik zou zeggen, luister eerst is voor je oordeelt. En nee, lang niet alles van JBL is goed maar ze hebben wel een hoop goede spullen.

Ecodan warmtepomp

• JT

JT

VETAK y0

TimMer schreef op 10 november 2002 @ 15:18:
Ik heb nog nooit zo'n poep gehoord... JBL speakers die express op oversturen worden gezet... |:(

Als je JBL zo beroerd vind klinken dan had je ff op HouseQlassics moeten kijken in de HMH. JBL array's en een kudde subkasten waar je eng van wordt. De Heineken Music Hall neemt echt geen genoegen met troep, daarvoor hebben ze een te grote reputatie hoog te houden.
Precies, het is een van de locaties met de beste akoestiek van Europa :)

Edit: waren trouwens de VerTecs die ik heb gehoord op Multigroove.

Ecodan warmtepomp

• NightOwlNL
mwah, ik oordeel vanuit dingen die ik onderzoek, en ervaringen van mede technici

wat betreft t oversturen op houseparty's
op innercity afgelopen jaar was er in de technozaal op gegeven moment een dj aan t draaien (weet ze naam even niet meer) en ik vermoed dat hij graag op 4 uur draaide, dat wil zeggen, de gain knop op maximaal, want het laag kraakte aan alle kanten en ga zo maar door

een dj krijgt over t algemeen trouwens te horen als hij eisen gaat stellen aan de installatie dat hij gewoon fijn zijn uitgangssignaal op 0db moet houden, en dat de installatie dan harstikke mooi klinkt , ik ben zelf lichttech bij een poppodium en heb veel contact met de geluidstechies, bovendien doe ik zelf nog weleens PA klusjes, dus ik weet denk ik wel redelijk waar ik over praat

de heineken music hal is puur een zaaleigenaar, de PA word door heel andere bedrijven gedaan.

doordat de zaal is gebouwt als een geluidsbunker , hierdoor is t een stuk makkelijker om goed geluid uit speakers te krijgen aangezien de hmh geen galmtijd kent

voorderest, als er geen galmtijd in een zaal zit hoef je voorderest alleen nog maar aan knoppen te draaien

maar hierbij moet ik weer zeggen, als knoppen draaien nodig is dan is geluid niet goed afgesteld

waar ik op doel is dat je een speaker ook gewoon kan bouwen dattie zonder aan je knoppen te pielen toch goed klinkt

en dat is waar ik me bij JBL aan stoor...

het design geeft wel een hoop lawaai en je kan der ook een hoop instoppen zonder dat je de speaker kan opblazen maar er is een hoop processing nodig om t geluid mooi zuiver te laten klinken

en JT > ik oordeel zoals ik al zei alleen vanuit ervaring en het checken van mijn bronnen

en timmer > ik zeg niet dat ze het express doen, maar ik zeg dat ze gewoon geen verstand hebben van hoe je met een mengpaneel moet werken

vraag aan de gemiddelde verhuurder maar eens hoe een dj omgaat met apparatuur en je krijgt exact t zelfde te horen

bijvoorbeeld op licht en geluid forum

daar zitten heel wat verhuurders met allemaal t zelfde idee over dj's

en in t jongerencentrum waar ik 5 jaar lang bezig ben geweest met het licht en het geluid was niet veel anders, heb vaak genoeg dj's moeten wijzen op de mogenlijkheid om de versterker iets verder open te zetten en dan wat te rommelen met t geluid waardoor t gewoon weer mooi zuiver klonk en ze niet boven de 0 db uitstuurden op t mengpaneel

• TimMer
  • Niet online
JT schreef op 10 november 2002 @ 15:20:
[...]

Precies, het is een van de locaties met de beste akoestiek van Europa :)

Edit: waren trouwens de VerTecs die ik heb gehoord op Multigroove.
Die stonden dus ook op HouseQlassics, ik denk wel 40 op een rij! >:)

• JT

JT

VETAK y0

Ik oordeel ook vvanuit ervaring en bronnen...de DJs die ik heb gesproken zijn Isaac, Diablo en Astrid. En met Multigroove ging er heel ff wat mis waardoor het geluid ff iets kraakte op een lager volume, merkte je gelijk aan het publiek.

Edit: laat de discussie anders maar liggen en we houden het erop dat er wel ergere apparatuur is, zoals Bose, DAP enz. :+

Ecodan warmtepomp

• NightOwlNL
JT schreef op 10 November 2002 @ 16:01:
Ik oordeel ook vvanuit ervaring en bronnen...de DJs die ik heb gesproken zijn Isaac, Diablo en Astrid. En met Multigroove ging er heel ff wat mis waardoor het geluid ff iets kraakte op een lager volume, merkte je gelijk aan het publiek.
kraken op een lager volume klinkt als iemand die ze mixer te ver opengooit en dus een verneukt ingangssignaal een versterker instuurt die dit niet tof vind en in protectie schiet

• JT

JT

VETAK y0

MR_WAZOO schreef op 10 november 2002 @ 16:04:
[...]

kraken op een lager volume klinkt als iemand die ze mixer te ver opengooit en dus een verneukt ingangssignaal een versterker instuurt die dit niet tof vind en in protectie schiet
I know and the public wasn''t ammused...

Ecodan warmtepomp

• NightOwlNL
JT schreef op 10 November 2002 @ 16:01:

Edit: laat de discussie anders maar liggen en we houden het erop dat er wel ergere apparatuur is, zoals Bose, DAP enz. :+
ik zet in t rijtje bose, dap, supertech enzo ook jbl, vanuit eigen ervaring etc

en de discussie is juist wel leuk, ik concludeer namelijk een verschillende definitie van goed geluid

jij zegt, als t maar goed klinkt

ik zeg, bouw t goed dan klinkt t goed en heb je geen extra shit nodig om je geluid aan te passen aan de speakers

Verwijderd

............

Hoe vaak moet ik het nog zeggen... Speakers koop je niet van een plaatje |:(
Mhjaaaaaaaaaaa maar dit is een monitor, dus die IS goed... Sure... :Z

• TimMer
  • Niet online
JBL als B-merk, dream on... :Z
's Werelds beste gitaristen werken ook met JBL, zoals Santana, Mark Knopfler en Eric Clapton. Die zeggen ook geen nee. Santana maakt zelfs reclame voor JBL, dat doet hij ook niet zomaar, die heeft ook een reputatie hoog te houden.

Die gasten nemen echt geen speakers waar eerst 10 dingen aan veranderd moeten worden voordat ze goed klinken. Maar jij beweert dus dat zij gewoon voor prut kiezen?

• NightOwlNL
TimMer schreef op 10 november 2002 @ 17:03:
JBL als B-merk, dream on... :Z
's Werelds beste gitaristen werken ook met JBL, zoals Santana, Mark Knopfler en Eric Clapton. Die zeggen ook geen nee. Santana maakt zelfs reclame voor JBL, dat doet hij ook niet zomaar, die heeft ook een reputatie hoog te houden.

Die gasten nemen echt geen speakers waar eerst 10 dingen aan veranderd moeten worden voordat ze goed klinken. Maar jij beweert dus dat zij gewoon voor prut kiezen?
ik beweer alleen maar dat er bij geluidssystemen tegenwoordig bergen computertechnologie word gebruikt om t geluid mooier te laten klinken, terwijl je met een goed gebouwde speaker in een goeie kast hetzelfde kan bereiken, maar dat dit tegenwoordig te duur gevonden word waardoor men gewoon software de muziek laat corrigeren zodat t wel mooi klinkt

en santana zal der vast een mooie hoop geld voor krijgen voor die reclame

Timmer > er zal vast een goede electrische techniek in een jbl zitten
maar de kasten zijn gewoon prut, de TR 225 speakers zouden gewoon in een iets andere kast moeten zitten dan zullen ze vast een stuk beter klinken, iets wat ook verandert moet worden is de hoorn, die zouden ze van metaal moeten maken

• blue eyes
MR_WAZOO schreef op 10 November 2002 @ 14:12:
[...]

voor zover ik weet is t just big and loud want die kasten van de PA serie ( en dus niet de eon want das geen PA das studiomonitoring) die zijn enkel en alleen grote herrieschoppers.....................

ik heb wel betere speakers gehoord, zowel voor thuis als voor on the road, en ja daar kom ik weer, altec lansing, maar ook diverse andere audiofielen luidsprekers

even over de XTI serie

onderstaande vond ik in een intervieuw
Although it looks great, the JBL XTi series does not exactly set the world alight in terms of excitement. It performs well all-round whether being played loud or with restraint, and performs solidly enough to deserve a look in for the price.

Its weak midrange and lack of transparency do let it down though, making the XTi series seem slightly dull. The real triumph here is the sub, with its deep, powerful bass extension.
Als je in de buurt van Lelystad bent, kom eens langs. Blijkbaar heb je alleen maar de middenmoot en lager gehoord. Kom maar eens de TI5000 luisteren, dan waardeer je ook een JBL :). Dit zijn echt high-end boxen, ver, ver boven modale boxen. Als vergelijk moet je toch zeker al boxen in de klasse van 2500 euro per stuk gaan zoeken (dat zijn de ti5000 ook overigens, een paar jaar geleden).

Over JBL XTI: bevestigd wat ik zei, gebruik ze alleen voor de rears. En vergeet niet het budget van de topicstarter.

• NightOwlNL
Blue Eyes schreef op 10 november 2002 @ 18:40:
[...]

Als je in de buurt van Lelystad bent, kom eens langs. Blijkbaar heb je alleen maar de middenmoot en lager gehoord. Kom maar eens de TI5000 luisteren, dan waardeer je ook een JBL :). Dit zijn echt high-end boxen, ver, ver boven modale boxen. Als vergelijk moet je toch zeker al boxen in de klasse van 2500 euro per stuk gaan zoeken (dat zijn de ti5000 ook overigens, een paar jaar geleden).

Over JBL XTI: bevestigd wat ik zei, gebruik ze alleen voor de rears. En vergeet niet het budget van de topicstarter.
kom nooit in de buurt van lelydorp :P

waar is je kast van gemaakt?? spaanplaat of echt hout of van multiplex???

denk trouwens niet dat je de testcd die ik mee zal nemen zal waarderen

• blue eyes
Wat gegevens: (nur im deutsch ;))

Technische Daten:
Übertragungsbereich 30 - 30.000 Hz (-6 dB)
Frequenzgang axial 60 - 20.000 Hz ± 2 dB ± 30°
horizontal: ± 2 dB bis 10 kHz ± 10°

vertikal: ± 2 dB bis 10 kHz

Systemabstimmung 30 Hz
Schalldruck axial in 1 m Entfernung 90 dB/2,83 V
Nenn-/Minimum-Inpedanz 6 Ohm/5 Ohm

Lautsprecherbestückung:
Tieftonsystem: 300 mm Ø Aquaplas-beschichte Zellstoff-Membran mit laminierter Einfassung und Staubschutzdeckel. Hochkant-gewickelte 75 mm-Swingspule. Fs: 24 Hz - Qt: 0,29
Mitteltonsystem: 2 x 130 mm Ø Polyproplyn-Membran mit laminierter Einfassung und Staubschutzdeckel, 30 mm Schwingespule Fs: 59Hz - Qt: 0,29
Hochtonsystem: 25 mm Titankalotte mit integrierter Diamant-Sicke. Fs: 1,25 kHz Sekundärresonanz bei 35 kHz

Übergangsfrequenz(en) 300 u. 3.200 Hz
Gehäusevolumen 90 Liter netto
Empfohlene Verstärkerleistung 50 - 300 W pro Kanal
Abmessungen (HxBxT) 1147 x 480 x 380 mm
Gewicht 55 kg

Kon zo snel geen verdere data vinden over materiaal. Maar wat denk je zelf? Een set boxen van 5500 zal toch niet van multiplex gemaakt worden??!?!. Ik heb eerlijk gezegt niet echt een idee. Zal eens beter gaan zoeken. Maar als die boxen 60 kg per stuk wegen, zal het wel beter materiaal dan gemiddeld zijn.

Overigens, de discussie is leuk, maar PA is toch wat anders dan de topicstarter bedoeld met zijn HT boxen :)

• NightOwlNL
Blue Eyes schreef op 10 november 2002 @ 19:28:
Wat gegevens: (nur im deutsch ;))

Technische Daten:
Übertragungsbereich 30 - 30.000 Hz (-6 dB)
Frequenzgang axial 60 - 20.000 Hz ± 2 dB ± 30°
horizontal: ± 2 dB bis 10 kHz ± 10°

vertikal: ± 2 dB bis 10 kHz

Systemabstimmung 30 Hz
Schalldruck axial in 1 m Entfernung 90 dB/2,83 V
Nenn-/Minimum-Inpedanz 6 Ohm/5 Ohm

Lautsprecherbestückung:
Tieftonsystem: 300 mm Ø Aquaplas-beschichte Zellstoff-Membran mit laminierter Einfassung und Staubschutzdeckel. Hochkant-gewickelte 75 mm-Swingspule. Fs: 24 Hz - Qt: 0,29
Mitteltonsystem: 2 x 130 mm Ø Polyproplyn-Membran mit laminierter Einfassung und Staubschutzdeckel, 30 mm Schwingespule Fs: 59Hz - Qt: 0,29
Hochtonsystem: 25 mm Titankalotte mit integrierter Diamant-Sicke. Fs: 1,25 kHz Sekundärresonanz bei 35 kHz

Übergangsfrequenz(en) 300 u. 3.200 Hz
Gehäusevolumen 90 Liter netto
Empfohlene Verstärkerleistung 50 - 300 W pro Kanal
Abmessungen (HxBxT) 1147 x 480 x 380 mm
Gewicht 55 kg

Kon zo snel geen verdere data vinden over materiaal. Maar wat denk je zelf? Een set boxen van 5500 zal toch niet van multiplex gemaakt worden??!?!. Ik heb eerlijk gezegt niet echt een idee. Zal eens beter gaan zoeken. Maar als die boxen 60 kg per stuk wegen, zal het wel beter materiaal dan gemiddeld zijn.

Overigens, de discussie is leuk, maar PA is toch wat anders dan de topicstarter bedoeld met zijn HT boxen :)
ik hoop voor je dat ze juist wel van multiplex zijn, dit is de meest stijve houtsoort lol

als ze van spaanplaat zijn dan heb je kutspeakers, mogen ze wel mooi klinken, maar als je een keer last hebt van water in je huis bolt je speaker op en rammelt uitmekaar

als je multiplex hebt wat watervast verlijmt is dan zal er niet veel met je speakwer kunnen gebeuren....

• blue eyes
ik geloof je op je woord ;)

klinkt iig massief, en ze zijn lomp zwaar. Ben nog steeds aan het zoeken, maar kan geen aanvullende info krijgen. heb net maar een mailtje naar JBL zelf gestuurd, misschien kunnen die me wijzer maken.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:59

Jag

Sja, dat JBL ook rotzooi maakt is wel duidelijk. Maar goed, kijk eens naar de prijs van die TR serie, ze kosten ook geen flikker. Je kan ook niet zoveel verwachten voor dat geld. Het is gewoon net een stapje hoger dan Conrad speakers of DAP ofzo.
JBL maakt ook hele dure en goede luidsprekers, ze worden ook niet voor niets heel veel gebruikt in de USA.
En wat je zegt over dat verkeerde ontwerp, dat de compression driver achter de woofer zit, sja, kijk eens naar wat andere speakers. Dan zul je zien dat eerder regel dan uitzondering, ook bij Altec Lansinc overigens. Het maakt ook echt helemaal niks uit, want als je gewoon een delay op de woofer zet, dan is het weer goed. En tegenwoordig worden luidsprekers over het algemeen gecombineerd met processor, wat een duur woord is voor een delay, EQ en luidspreker protectie in één. Het gaat in PA gewoon altijd om grootte/geluidskwaliteit compromissen.

Overigens, het merk Altec, waar jij zo fan van bent, die maakt ook echt meuk. Ik heb een keer met een setje van hun gewerkt, waarbij ik tijdens de voorstelling dacht van wat hoor ik toch? Vette vervorming ofzo, alsof er een driver gescheurd was. Bleek er een gat in de luidspreker te zitten waarmee je hem ergens op kon schroeven. Maar als je dat niet deed, dan had je gewoon een open verbinding met de buitenkant. En er was gewoon lucht snoeihard door dat gat heen en weer aan het wervelen. Stukje gaffer tape lostte het op, maar kom op zeg, dat is echt meuk hoor. Klonk bovendien zoiezo slecht.
JT schreef op 10 november 2002 @ 15:12:
Het geluid word verkracht ? Dan hoor ik dat wel hoor...daarbuiten weet ik zeker dat een DJ zelf mij geen fabeltjes gaat vertellen. En nee, niet over de mail ofzo, gewoon persoonlijk.

En oversturen op een houseparty ? Yeah sure, moet je kijken hoe pissed het publiek dan word.
Jij hebt duidelijk nog nooit in de praktijk met DJ's gewerkt :P. DJ's zijn over het algemeen compleet a-technisch, en als het op geluid aankomt zijn er twee voorwaarden: veel laag en hard. Maar zo lang de monitors maar hard genoeg staan, dan vinden ze het al lang best. En daar zorg ik dan ook altijd voor, dat er flink veel aan monitors ligt. Want als die maar hard genoeg staan, gaan ze niet zelf snoeihard uitsturen. Want dat maak je echt vaak mee, DJ's die zo hard draaien dat je het signaal van hun mixertje compleet overstuurt binnen krijgt op je mixer. En dan kan je er dus niks meer aan doen, dan is het zaalgeluid dus ook verneukt. Het vervelende is ook dat als ik het zaalgeluid zachter zet, dat zij het harder gaan zetten :P.
Overigens hebben ze ook heel vaak kapotte outputs, dat is echt vervelend. Ik heb echt al vaak zat mono moeten draaien omdat er brom op 1 kanaal zat (geen groundloop), of omdat er nauwlijks signaal uitkwam.

• JT

JT

VETAK y0

Dat sucked dan mooi, mono :D Maareh, misschien hebben ze dan geen verstand van speakers enzo, maar zeker wel van draaitafels enzo lijkt mij :)

Ecodan warmtepomp

Pagina: 1