Methoden om mensen langer op de site te houden.

Pagina: 1
Acties:
  • 301 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Rexomnium
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-08 15:14

Rexomnium

Vincam aut moriar

Topicstarter
Voor mijn werk heb ik deze website gemaakt. Hier wordt binnenkort een CMS aangehangen. Dit maakt het mogelijk om de aanbiedingssectie wekelijks te updaten. Maar ik wil de bezoeker ook graag langer op de site houden. Ook wil ik hen pushen om de gehele website te bekijken.

Op deze site moeten mensen letters collecteren van de site om zo een woord te vormen. Op deze manier zien ze dus de hele website.

Ik wil ook zoiets (maar natuurlijk niet hetzelfde). Mensen kunnen prijsjes winnen en ze moeten gedwongen worden om de hele site te bekijken.

Ik heb al een beetje hoofdpijn door deze opdracht. Weten jullie misschien iets wat voor langere siteviews kan zorgen?

We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08 17:41

The Bad Seed

Chaotic since 1983

De beste manier is ervoor zorgen dat je interessante content hebt :)
Letters verzamelen voor een puzel komt eerlijk gezegd wat kinderachtig over, het lijkt me meer wat voor een kindersite dan voor een verkoper van tegels.

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
vrouwen, :+

neej je kan overal verwijzingen maken voor meer info, en dus steeds beperkte info geven
maar het id van ide letters is wel leuk,

je kan het ook met foto's waarop steeds een specifiek kenmerk zit
dat je die allemaal moet zoeken oid

suc6 en laat het ff weten als ie af is ;)

• Mithrandir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:00
Ik vind het nogal kinderachtig als je dat doet!

Mensen die echt iets willen opzoeken vinden zoiets alleen maar irritant, maar kinderen (die je niet wilt hebben?) komen wel, maar vinden zoiets ook al snel erg saai....

Verbouwing

• Rexomnium

Rexomnium

Vincam aut moriar

Topicstarter
Mensen, ik KAN en WIL ook niet zo'n puzzel-iets. Wat ik wel vraag is hoe ik mensen langer op die site kan houden...

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Dat is leuk met spelletjes enzo, maar het moet ook wel NUT hebben om je mensen zo lang mogelijk op je site te houden.. Oftewel het lang op een site blijven is een GEVOLG van een goede site..

Je kan er wel trucjes voor gaan verzinnen, maar wat heb je er dan aan :? :?

Zorg gewoon dat je site netjes, snel en overzichtelijk is. Zowel in content als navigatie. En zorg voor regelmatige updates die de site interessant houden. Maar ook dat uiteraard niet forceren... Sommige sites zijn nu eenmaal bedoeld om snel informatie ergens over op te zoeken.. die zijn er gewoon niet om mensen zo lang mogelijk vast te houden...

Zeker als ik een site zie van een winkel voor tegels en sanitair.. sorry hoor, maar een gebruiker heeft daar gewoon niks meer aan dan de info die die zoekt... waarschijnlijk een overzichtelijk aanbod, goede routebeschrijving, dat soort dingen... Het feit dat de routebeschrijving (een van de hoofddoelen van veel bezoekers) weggewerkt zit achter een linkje op de contact (??) pagina geeft me al het idee dat er wat betreft informatie niet erg lang over nagedacht is :) nofi

• Rexomnium

Rexomnium

Vincam aut moriar

Topicstarter
Bosmonster schreef op 07 november 2002 @ 19:52:
Dat is leuk met spelletjes enzo, maar het moet ook wel NUT hebben om je mensen zo lang mogelijk op je site te houden.. Oftewel het lang op een site blijven is een GEVOLG van een goede site..

Je kan er wel trucjes voor gaan verzinnen, maar wat heb je er dan aan :? :?

Zorg gewoon dat je site netjes, snel en overzichtelijk is. Zowel in content als navigatie. En zorg voor regelmatige updates die de site interessant houden. Maar ook dat uiteraard niet forceren... Sommige sites zijn nu eenmaal bedoeld om snel informatie ergens over op te zoeken.. die zijn er gewoon niet om mensen zo lang mogelijk vast te houden...

Zeker als ik een site zie van een winkel voor tegels en sanitair.. sorry hoor, maar een gebruiker heeft daar gewoon niks meer aan dan de info die die zoekt... waarschijnlijk een overzichtelijk aanbod, goede routebeschrijving, dat soort dingen... Het feit dat de routebeschrijving (een van de hoofddoelen van veel bezoekers) weggewerkt zit achter een linkje op de contact (??) pagina geeft me al het idee dat er wat betreft informatie niet erg lang over nagedacht is :) nofi
Thx hier kan ik idd wel wat mee. Je hebt eigenlijk wel gelijk :).

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-08 07:22

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Volgens mij gaat dat plan niet echt lekker werken....
Check voor de aardigheid eens bij www.gratiz.nl hoeveel oplossingen van puzzels -waarmee je wat kan winnen- erop staan.

Wat krijg je dan?
Veel mensen die de oplossing mailen (oid) zonder ook maar 1 klik op de pagina te hebben gegeven.... of maar 1 pagina hebben gezien; alleen de plek waar je antwoord kan geven :+

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

niet voor 't een of ander, maar ik zou je site-header eens wat upgraden. het adres staat er nu een beetje verloren, het 'verkopers gezocht' is tsja.. um. hm. kun je dat niet beter onder een kopje 'vacatures' zetten dat lichtjes flitst? verder ziet de achtergrond er een beetje duw-5-filters-op-elkaar uit. wat dacht je van een geweldig mooi artistiek shot van een van je showrooms, misschien in wit? tegels e.d. wordt toch altijd iets eerder met lichtere kleuren geassocieerd dan met zwart.

teveel zooi, te weinig tijd

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Overigens vind ik de site verder absoluut niet slecht. Ik kan zien dat er veel tijd in is gaan zitten en het ziet er voor een site van een kleine winkel prima uit (met het waarschijnlijke budget in het achterhoofd ;)). En er zitten al veel dingetjes in die je bezighouden, zoals de paar afbeeldingen waartussen je kan switchen op iedere pagina (gelukkig niet te veel, maar paar per pagina). Alleen jammer daarvan dat door de verschillende formaten je vorige en volgende knoppen elke keer op een andere plaats staan :) Misschien die aan de bovenkant zetten.

Wat me wel opviel is dat hoewel je mensen langer vast wil houden, op iedere pagina een berg externe links staan... alsof je mensen juist zo snel mogelijk weer weg wilt hebben ;) Het is nogal verleidelijk die te gebruiken en vervolgens Jos Laan helemaal te vergeten.

• Rexomnium

Rexomnium

Vincam aut moriar

Topicstarter
niet voor 't een of ander, maar ik zou je site-header eens wat upgraden. het adres staat er nu een beetje verloren, het 'verkopers gezocht' is tsja.. um. hm. kun je dat niet beter onder een kopje 'vacatures' zetten dat lichtjes flitst? verder ziet de achtergrond er een beetje duw-5-filters-op-elkaar uit. wat dacht je van een geweldig mooi artistiek shot van een van je showrooms, misschien in wit? tegels e.d. wordt toch altijd iets eerder met lichtere kleuren geassocieerd dan met zwart.
Heel leuk dat commentaar, maar als ik dat wil weten allemaal, post ik het wel op sitechecks.nl. Ik vroeg dus naar methoden om de bezoeker langer vast te houden :)

Verwijderd

- niet steeds dezelfde template gebruiken: foto+tekstje >> dat verveelt na twee keer
- meer content/interactiviteit/flashfilmpje oid+aantrekkelijke foto`s
- info te downloaden of in .pdf`jes over de artikelen/merken die verkocht worden
- "kruispunten" aanbrengen mbv "gerelateerde content"
- navigatie niet in tween knippen... erg verwarrend, en onnodig gebruik van pixel-space

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-08 21:11

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Waarom zou je iemand langer op je site willen hebben? Wat heb je er aan? Als je letters zoekt ga je niet nog eens even op je gemakje de rest van de site doospitten, je leest hem niet eens, je focust alleen op de letter.

Stel: je bent geslaagd een bezoeker je hele site te laten lezen, wat dan? De bezoeker is een expert in sanitair geworden en klikt weer weg. Daar heb je niks aan!

Je moet bezoekers ervan overtuigen dat ze een nieuw sanitairr nodig hebben en dat jouw bedrijf het beste is.

Zet er gebruikerservaring van klanten bij (zoals T.net shopsurvey), met foto's dan wordt het persoonlijk, liefst foto's van knappe mensen (dat schijnt beter te werken).

een online badkamer ontwerp applet, dat zou mij pas boeien!

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:23

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Het gaat je misschien hier niet om, maar is het niet handig dat je iets maakt voor de werknemers van het bedrijf. Wie hoelaat werkt.. adressen. Dus dat de werknemers kunnen inloggen en dat zij thuis kunnen werken (denken aan de baas.) .. e-mail checken via jouw site. Onder het kopje van Medewerker Log in... of zoiets.

Is het niet beter om in het midden van de pagina "nieuwtjes" te posten en niet een statische info. Je hebt er nu de uit leg van het bedrijf staan. En dan zorg je dat iemand van zijn FTE (werkuren) daar een gedeelte aan moet besteden om die site up - to - date te houden.

Verder misschien thuisshoppen? Net als wat neckerman heeft. Ik weet niet hoe dit word gezien door manegement ;) ..

Ik denk dat ik als klant zonder het homeshoppen niet vaak op de site zou komen om alleen te zien waar het is en etcetra.. ja misschien wel voor prijzen van tegels en etcetra.. maar goed ik denk dat het veel leuker is om dan de winkel in te lopen (persoonlijke mening.)

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Tja waarvoor hebben jullie de site? Tegels verkopen neem ik aan, dus je moet het duidelijk maken dat het om de tegels gaat. Betekend dus een heldere transparante navigatie en inhoud gefocused op het tegels pushen op mensen :) Nu lijkt het alsof het belangrijkste van de site is om megategel te introduceren ipv het geld verdienen :)

Als ik een tegel zou willen kopen via internet zou ik deze pagina persoonlijk te druk vinden :)

Tja en zoals gezegd, mensen blijven alleen op een site zolang ze er wat aan hebben.

* Yellow|A denkt dat RexomniuM misschien maar eens in de (vies woord) emerce moet kijken en zoeken naar content is king oid :)

|{ brrr }] |

• Koffievlek.nl
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 10:39
Eej Rex, site ziet er goed uit. Net als hierboven gezegd is: gebruik 'mooie' mensen in je ontwerp. Laat eens een paar naakte dames lekker douchen of in bad gaan etc.

Verder: misschien iets lichtere kleuren (durven) gebruiken. Niet van je eigen smaak uitgaan, maar van een potentiele klant.

Update je content vaak (ook al gezegd)

Maar een soort (n00b) spreukenlijst, dat vinden klanten vaak ook wel aardig.

Verwerk er eens een soort 'strip-cartoon' in. Dat zie je ook wel vaak, en zorg er wederom voor dat er om de tijd een nieuwe staat. En maak dan ook mogelijk dat ze in een soort van archief die cartoons terug kunnen kijken. Als je die cartoons niet zelf kan maken, dan moet je ff een dealtje sluiten met een of andere hobby/freelance cartoonist.

Verwijderd

Bosmonster schreef op 07 november 2002 @ 20:04:
........
Wat me wel opviel is dat hoewel je mensen langer vast wil houden, op iedere pagina een berg externe links staan... alsof je mensen juist zo snel mogelijk weer weg wilt hebben ;) Het is nogal verleidelijk die te gebruiken en vervolgens Jos Laan helemaal te vergeten.
Die interne links moet je als een intern frame op je webpagina's openen, zo blijven de mensen toch op je site en kunnen ze na die ene site bekeken te hebben weer gemakkelijk terugkeren (van oja ik zat op site x) en vergeten ze je niet.

• Nozzman
  • Laatst online: 26-01 15:16

Nozzman

The bastards have landed.

Een tegelleg spelletje: mensen kunnen met verschillende gekleurde tegeltjes een vloer leggen en degene met het leukste motiefje wint een prijs. Kun je leuk in isometrische pixelstijl doen.

»NOZZMAN.NL cartoons » portfolio

• Nozzman
  • Laatst online: 26-01 15:16

Nozzman

The bastards have landed.

Verwijderd schreef op 08 november 2002 @ 13:06:
[...]

Die interne links moet je als een intern frame op je webpagina's openen, zo blijven de mensen toch op je site en kunnen ze na die ene site bekeken te hebben weer gemakkelijk terugkeren (van oja ik zat op site x) en vergeten ze je niet.
Argh: niks dodelijker voor een site dan een site binnen een site inladen. Is vragen om problemen.

»NOZZMAN.NL cartoons » portfolio

• djack
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-11-2024
Volgens mij moet je zorgen dat je site goed en duidelijk ineen zit.
Dit wil zeggen de info goed schikken.
Duidelijke info en new items ....
Iets waar je niet te veel moet clicken en die niet te zwaar is

Persoonlijk heb ik nen hekel aan sites waar ge niets terug kan vinden 10 keer moet clicken voor ge iets terug kan vinden
en dien door allerhande grafics traag binnen komt

Because Great minds Think alike

• Tham
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-03-2015
Verwijderd schreef op 08 november 2002 @ 13:06:
[...]

Hij gebruikt geen frames, bovendien als die andere sites bagger zijn, of een totaal andere vormgeving heeft ziet dat er echt slecht uit (eigenlijk ziet het er altijd beroerd uit als dat doet), ik zou er dan voor kiezen om een site in een nieuw venster te openen zoal hij nu doet. en liever nog voor (externe) links als apart menuitem onderaan in je menu zetten.

thams portfolio: www.thamar.nl

Pagina: 1