Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!
System resources vallen wel mee (als Yarvieh het memoryleak uit z'n prog haaltVerwijderd schreef op 12 november 2002 @ 19:58:
Ik heb nog nooit gedacht aan casemodding, maar deze display vindt ik echt héél tof:
[afbeelding]
Als ik hem bestel, waar zet je dat het best in je PC? Ik heb een AOpen Midi tower. 2/3 5.25" bays zijn bezet. Dat gaat er niet in passen
Waar monteren jullie zulke devices?
Neemt dat veel system resources in?
Je kan deze niet in één 5.25"-slot kwijt, maar misschien kan je iets op de voorkant of bovenkant maken (ik vind het persoonlijk zonde om 5.25"-sloten aan dit soort projecten op te offeren) of hem in een apart kastje bouwen.
[edit]
Hey, de grafische en usb schieten aardig op richting de 50
Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

-
Als het goed is op de pagina 'Persoonlijk' bij de ia.Arie Kanarie schreef op 12 november 2002 @ 20:12:
Hehe ik had internet bankieren al open staan. Huppa omschrijving er in ge pasted. Maar waar staat dat bankrekeningnummertje nou![]()
![]()
![]()
Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!
Er kunnen nog prijzen veranderen (USB iig, misschien de grafische ook)Arie Kanarie schreef op 12 november 2002 @ 20:12:
Hehe ik had internet bankieren al open staan. Huppa omschrijving er in ge pasted. Maar waar staat dat bankrekeningnummertje nou![]()
![]()
![]()
Verwijderd

Sow sow, waar vind jij eem 20X40!!! die wil ik ook welThe Undertaker schreef op 12 november 2002 @ 20:22:
en de 20X40 white on blue parallel dan???

You are free to do as we tell you to
Ik heb het gezien en gewijzigdsleeping_hollow schreef op 12 November 2002 @ 20:30:
[...]
Sow sow, waar vind jij eem 20X40!!! die wil ik ook wel![]()
![]()
![]()

Verwijderd
Je kunt ook een ander programma gebruiken (maar dat wil je natuurlijk nietsleeping_hollow schreef op 12 November 2002 @ 20:32:
Nogmaals, weet iemand of er ook een versie van lcdsturio is die op win98 draait????

Kijk iemand die het begrijpt, bedankt dat je het ff zegt: ik ben het met je eens.Verwijderd schreef op 12 november 2002 @ 17:50:
[...]
Zeer zeker _NIET_ om vervelend te doen, maar waarom zou de IA voortijdig moeten worden beeindigt omdat het een succesvolle actie is?
Ik bedoel, die jongens zijn betrouwbaar genoeg gebleken, we doen op eigen risico mee, en voor heel veel tweakerts is dit een buitenkansje.
Het is duidelijk dat dit voor veel bezoekers van het forum een toppertje is.
Ik dacht altijd, hoe meer zielen, hoe meer vreugd....
Ik zal wel iets over het hoofd zien denk ik, nevermind.
Mijn eerst IA en het gaat zo lekker, maar dan wordt het weer meteen eerder afgesloten
pc specs z750 uit 2004 met laser x-treme gp 2006 van r6
Welke andere programma's zijn dan nog meer gechikt voor een 128X64 grafisch-lcd'tje??? Ik dacht namelijk dat dit de enige is.Verwijderd schreef op 12 november 2002 @ 20:34:
[...]
Je kunt ook een ander programma gebruiken (maar dat wil je natuurlijk niet)
dan kunen er tenminste nog intressantere krotingen ontstaan
Leef in het heden en nooit in het verleden. Carpa diem
Aangezien ik nog even moet kijken voor een rekeningnummer
Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O
Leef in het heden en nooit in het verleden. Carpa diem
Verwijderd
offtopic/
yes..dit is mijn eerste post ooit hier. je moet ergens beginnen hé.
Welkom op got, dat je nog vele postings mag krijgenVerwijderd schreef op 12 November 2002 @ 20:54:
He, boys, ik heb zojuist de teller van de USB 4*20 op 46 gezet.....nog een paar
offtopic/
yes..dit is mijn eerste post ooit hier. je moet ergens beginnen hé.
ja, nog maar net begonnen maar wel al meteen een succesvolle IALethal schreef op 12 november 2002 @ 20:57:
Congratulations
overigens.. zijn er meer die begonnen zijn in dit topic. he supermad cow
zo goed dat ie wordt afgeloten
En zo goed dat we nog geen geld gezien hebbensupermadcow schreef op 12 november 2002 @ 21:34:
[...]
ja, nog maar net begonnen maar wel al meteen een succesvolle IA![]()
zo goed dat ie wordt afgeloten
Verwijderd
Lethal, heb je die LCD standaard op de fotoo zelf in elkaar gezet? Ziet er echt vet uit.
(gaat goed zeg!!!
Die's idd wel vet. Waar hebbie die vandaan? Paar knopjes erbij fixen en je kunt de info op je schermpje ook nog updaten.... (In ieder geval in het programma dat ik aan het schrijven ben)Verwijderd schreef op 12 November 2002 @ 21:49:
iedereen heeft het over inbouwen hier...maar wat Lethal op zijn burootje heeft staan is toch veel beter dan inbouwen. Anders moet je elke keer naar je PC kijken. Ook leuk, maar niet echt handig.
Lethal, heb je die LCD standaard op de fotoo zelf in elkaar gezet? Ziet er echt vet uit.
- This line is intentionally left blank -
Verwijderd
(Of, ik durf het bijna niet te vragen, een source?)
PS dat kastje sluit ik gewoon aan via de LPT poort op mun server die in een andere kamer 24/7 staat te draaien (ja windows ja

Dus:
12 pinnetjes LCD
4 pinnetjes voor de knoppen
2 pinnetjes voor de power
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
| < DRADEN > Functie LPTPin Draadje LPT poortnaam Zit vast aan LCD controle: E 1 1 Control 0 LCD (zie Functie) D0 2 2 Data 0 LCD (zie Functie) D1 3 3 Data 1 LCD (zie Functie) D2 4 4 Data 2 LCD (zie Functie) D3 5 5 Data 3 LCD (zie Functie) D4 6 6 Data 4 LCD (zie Functie) D5 7 7 Data 5 LCD (zie Functie) D6 8 8 Data 6 LCD (zie Functie) D7 9 9 Data 7 LCD (zie Functie) CS1 14 10 Control 1 LCD (zie Functie) CS2 16 11 Control 2 LCD (zie Functie) RS 17 12 Control 3 LCD (zie Functie) Backlight/ander licht +5 -- 14 -- LCD +; Vdd, Reset, Kast +; LED+ Knoppen: Knoppin 1 10 15 Status 4 8,9,10,11,12,13,14,15 Knoppin 2 11 16 Status 5 4,5,6,7,12,13,14,15 Knoppin 3 12 17 Status 6 2,3,6,7,10,11,14,15 Knoppin 4 13 18 Status 7 (INV) 1,3,5,7,9,11,13,15 Ground: GND -- 19 |
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2002 22:12 . Reden: unicode+html= :/ ]
Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?
Source-code heb ik nog lang niet..... Als je op de site kijkt en naar de data-sheet gaat, staan daar alle instructies die je op de juiste lijntjes moet zetten. Wat ik wil doen is in eerste instantie een Delphi-component maken die dat voor mij doet, zodat ik bij wijze van spreken met een commando als putpixel(0,0) een pixel aanzet. Stap 2 is dan het bouwen van software die met dit component iets nuttigs op de display tovert.Verwijderd schreef op 12 november 2002 @ 22:05:
Hee knutselsmurf, hoe stuur je dat lcd scherm aan dan? Ik wil zelf een soort wekkerradio/mp3player/streamplayer gaan bouwen, dus gewoon een kastje met lcd, stereoplug & 15 knopjes erop, maar daar moet ik dus software voor gaan schrijven. Nou kan ik best wel wat programmeren maar zo'n lcd aansturen is me te moeilijk. Heb je hier iets van een DLL voor ofzo?
(Of, ik durf het bijna niet te vragen, een source?)
Hoe ik de knopjes ga bouwen ben ik nog niet over uit. Ik zat te denken aan 5 knoppen, 1 als een soort 'task-switcher' en 4 als 'pijltjes-toetsen' . Dat moet ik nog verder uitzoeken. (Of er wel genoeg lijntjes aanwezig zijn enzo). Als iemand trouwens mooie drukknopjes weet, dan houd ik mij aanbevolen.....
Weet iemand of er een versie van lcdstudio is, die op win98 draait?
En: Zijn er andere lcd-programma's waarmee je een 128*64 lcd kan aansturen?
Verwijderd
Heb meteen maar ff een 4x20 parallel lcd besteld...
/me Oeloe heeft al een groene, maar dit is véél mooier...
Zag dat de actie zsm dicht moet, dus nog maar ff vlug besteld...

Verwijderd
Nog 2 stuks voor prijs daling, kom op!
btw ik heb al zo'n zelfde maar dan parallel, kan die samen met deze op de zelfde computer functioneren? misschien 2 verschillende progjes ofzo?
Verwijderd
Ja dat kan ik je vertellen, is er niet en helaas voor jou heb ik 't ook niet in de planning zitten, win2000/xp is de toekomst time to move on.. sorry..sleeping_hollow schreef op 12 november 2002 @ 22:41:
Ik vraag nogmaals:
Weet iemand of er een versie van lcdstudio is, die op win98 draait?
Velen die leven verdienen de dood en sommigen die sterven verdienen het leven.
Moet je even meten. De afmetingen van de printplaat staan wel tussen de specs en de grootte van een 3.5"-frontje kun je nameten.BigBart schreef op 12 november 2002 @ 23:36:
Weet iemand of de 20*2 een beetje makkelijk in een 3,25 inch slot is te stoppen? want het ziet er naaruit dat er jammer genoeg geen producten meer worden toegevoegd. Het liefst plaatjes natuurlijk.
"Tis better to be silent and be thought a fool, than to speak and remove all doubt."
"If i'm not back in five minutes,... wait longer !!!"
€ 7.481,00 in de actie om.
Er zijn wel acties geweest waar net zoiets of meer in om ging dan dit bedrag, dus dat er teveel geld in om gaat kan de reden nier zijn.
Of Phreak, kan je niet zo lang op je spullen wachten?
Verwijderd
Verwijderd
De knoppen kun je heel makkelijk aansluiten via de Status-poorten. Dat zijn input poorten en je gebruikt ze toch niet voor de lcd.Knutselsmurf schreef op 12 november 2002 @ 22:40:
[...]
Source-code heb ik nog lang niet..... Als je op de site kijkt en naar de data-sheet gaat, staan daar alle instructies die je op de juiste lijntjes moet zetten. Wat ik wil doen is in eerste instantie een Delphi-component maken die dat voor mij doet, zodat ik bij wijze van spreken met een commando als putpixel(0,0) een pixel aanzet. Stap 2 is dan het bouwen van software die met dit component iets nuttigs op de display tovert.
Hoe ik de knopjes ga bouwen ben ik nog niet over uit. Ik zat te denken aan 5 knoppen, 1 als een soort 'task-switcher' en 4 als 'pijltjes-toetsen' . Dat moet ik nog verder uitzoeken. (Of er wel genoeg lijntjes aanwezig zijn enzo). Als iemand trouwens mooie drukknopjes weet, dan houd ik mij aanbevolen.....
Je kunt dan 15 knoppen aansluiten op de volgende manier:
Knop nummer | Waardes op de 4 poorten |
1 | 0001 |
2 | 0010 |
3 | 0011 |
4 | 0100 |
5 | 0101 |
6 | 0110 |
7 | 0111 |
8 | 1000 |
9 | 1001 |
10 | 1010 |
11 | 1011 |
12 | 1100 |
13 | 1101 |
14 | 1110 |
15 | 1111 |
Je kunt dan wel maar 1 knop tegelijk indrukken, dus voor games issie nie geschikt, of je moet tijdens games overschakelen op een 5-knoppig systeem en dan het 5e controle lijntje ook gebruiken. Als je bij dit schema 5 lijntjes zou gebruiken zou je 31 knopje aan kunnen sluiten
Vind ze erg mooi !!!
Ook zullen er nog mensen uiteindelijk niet bestellen ondanks dat ze dat hebben aangegeven nu. Actie van nitraat was 15.000 euro d8 ikmlevd schreef op 13 november 2002 @ 00:10:
Op zich vindt ik het persoonlijk nog niet nodig om te stoppen, er gaat op dit moment
€ 7.481,00 in de actie om.
Er zijn wel acties geweest waar net zoiets of meer in om ging dan dit bedrag, dus dat er teveel geld in om gaat kan de reden nier zijn.
Of Phreak, kan je niet zo lang op je spullen wachten?
Doosje, LCD, Framepje, Potmeters, Knobies, en stekkers enzo heeft me denk wel meer dan 70 euro gekost
Owja, Waarom zijn er 14 powerkabels (molex) besteld? ze hoeven toch echt alleen maar op de seriele lcds (waarvan er maar 2 zijn besteld)
De Blauw/Wit 20 * 4 LCD (USB) past dus zonder problemen in een Crystalfontz BRACKET ?? Of is dit voor een ander type LCD??
Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L
Yup.ken schreef op 13 November 2002 @ 07:48:
Nog een klein vraagje
De Blauw/Wit 20 * 4 LCD (USB) past dus zonder problemen in een Crystalfontz BRACKET ?? Of is dit voor een ander type LCD??
De USB en Serieel zijn het zelfde schermpje, alleen een andere aansluiting. Het bracket is gemaakt voor deze schermpjes.
Lijkt me dat een parallel display er ook wel in past toch ? Afmetingen lijken me hetzelfde.Tarin schreef op 13 November 2002 @ 07:55:
[...]
Yup.
De USB en Serieel zijn het zelfde schermpje, alleen een andere aansluiting. Het bracket is gemaakt voor deze schermpjes.
Maakt soms wel eens een foto ...
uhm.. nou je moet er natuurlijk ook de software voor hebben, om het te kunnen laten draarien.Mr.B schreef op 13 november 2002 @ 09:24:
Misschien noobie vraag (ben nieuw op lcd gebied) maar deze, is deze goed aan te sluiten? Uiteraard moet ik kabel solderen maar wat zou ik nog meer nodig hebben. Please be helpfull
Alleen die software is er nog niet, ze zijn er dacht ik wel mee bezig maar hoelang dat gaat duren dat weet ik niet.
Yup. KS0108.sjoerdb schreef op 13 November 2002 @ 09:44:
zit er ook een controller bij de Blauw/Wit 128*64 (GRAFISCH)?
Nope. De parallelle is kleiner (zie de tekeningetjes die ik hier gepost had)Brainwaste schreef op 13 November 2002 @ 09:19:
[...]
Lijkt me dat een parallel display er ook wel in past toch ? Afmetingen lijken me hetzelfde.
Nee de parallelle zijn kleiner. Of de USB en seriële zijn groter, kan ookBrainwaste schreef op 13 November 2002 @ 09:19:
[...]
Lijkt me dat een parallel display er ook wel in past toch ? Afmetingen lijken me hetzelfde.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
/me The_Greater schaamt zich voor dat kleine foutje met de teller
Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Verwijderd
Een teller voor een LCD scherm? Interessant! Wat wil je gaan tellen?Ik heb net de teller voor de Blauw/Wit 20 * 4 LCD (USB) LCD besteld

Verwijderd

dus alleen nog zon't bracket te halen voor 5 euro ?
klopt dat dat ik die dan gewoon zo aansluit en klaaar is kees of zie ik dit verkeerd ik heb namelijk gee zin om te solderen.
Verwijderd
Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020
Verwijderd
Lethal: Nu het aantal grafische display's weer gestegen is, zelfs boven de 50!. Kan de prijs niet wat lager? (Bij CF geven ze ook quantumkorting boven de 50)
Verwijderd
heb jij daarvoor een duidelijk schemaVerwijderd schreef op 13 November 2002 @ 11:19:
Nee, dit is een seriële die je hier ziet, je moet zelf de draadjes van je lpt poort op het bordje solderen en twee potmetertjes voor de backlight/contrast en de voeding moet er ook nog op
Schema voor de parallele lcd staat op www.crystalfontzlcd.tk
Het is echter nog onduidelijk wat er precies aan de backlight van de LCD gevoerd moet worden.. heeft iemand anders daar een idee over? (deskundigen: duik ook de datasheet eens in.. het is voor mij de eerste keer dat ik zo'n ding door pluis). Ik heb het idee dat het ding 7.5|8.5|9.5 V wil hebben (voor resp. +70°C|+25°C|-20°C), dus een 9voltsblok met eventueel een weerstandje en een potmeter zou moeten werken.. Ik weet dit dus niet zeker!Scarp schreef op 13 November 2002 @ 12:42:
Schema voor de grafische LCD staat eerder in dit topic.
Schema voor de parallele lcd staat op www.crystalfontzlcd.tk
Het LCDtje zelf wil gewoon 5V (NIET uit je parallelle poort halen)
dat is niet de grafische maar een seriele, want de grafische is gewoon parallel.Verwijderd schreef op 13 November 2002 @ 11:14:
betekend dat als ik die grafische koop dat ik dit krijg
[afbeelding]
dus alleen nog zon't bracket te halen voor 5 euro ?
klopt dat dat ik die dan gewoon zo aansluit en klaaar is kees of zie ik dit verkeerd ik heb namelijk gee zin om te solderen.
Dus daarbij moet je zelf je draad solderen
Quantum korting is 2 dollar.Verwijderd schreef op 13 november 2002 @ 12:09:
[...]
Lethal: Nu het aantal grafische display's weer gestegen is, zelfs boven de 50!. Kan de prijs niet wat lager? (Bij CF geven ze ook quantumkorting boven de 50)
Daar zitten we nu ook aan de 50
quantem korting is er pas bij 100 usb lcd'sthemaxter schreef op 13 november 2002 @ 13:38:
Wat is de quantum korting van de usb lcd?
Daar zitten we nu ook aan de 50
We zitten hier naast elkaar in inf lokaal. en vervelen ons dood....
* supermadcow vind het wel grappig hier, -{wat hier stond zag niemand :P}-
Ik zit te twijfelen, ik heb nu 2 x usb lcd besteld, dat is vrij $$
Anders bestel ik 1 x usb en 1 x grafisch, dat is goedkoper, maar als dat lcd niets is heb ik er ook niks aan (moet ook niet te ingewikkeld zijn om die aan te sluiten/in elkaar zetten).
Ik zag het wel btw
Verwijderd
M.a.w. wat als er 1 of meer pixels het niet doen?
Het is geen TFT hoor...Verwijderd schreef op 13 november 2002 @ 14:07:
Zit er op het grafische lcd nog een pixelpolicy?![]()
M.a.w. wat als er 1 of meer pixels het niet doen?
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Over welk soort LCD heb je het nu?Tarin schreef op 13 November 2002 @ 13:02:
[...]
Het is echter nog onduidelijk wat er precies aan de backlight van de LCD gevoerd moet worden.. heeft iemand anders daar een idee over? (deskundigen: duik ook de datasheet eens in.. het is voor mij de eerste keer dat ik zo'n ding door pluis). Ik heb het idee dat het ding 7.5|8.5|9.5 V wil hebben (voor resp. +70°C|+25°C|-20°C), dus een 9voltsblok met eventueel een weerstandje en een potmeter zou moeten werken.. Ik weet dit dus niet zeker!
Het LCDtje zelf wil gewoon 5V (NIET uit je parallelle poort halen)
alleen dat schema om die grafische te solderen kan iemand dat nog een keer posten kan ut nie vinde
Jammer, dan neem ik toch maar een 4*20
Ik stel voor om de actie op vrijdag avond te sluiten (24:00 uur)
Verwijderd
Stopt dan de hele actie? Ik hoop het dan krijg in mijn LCD'tjes snelLethal schreef op 13 November 2002 @ 16:32:
We gaan der langzaam aan een eind aan breien (moet van phreak)
Ik stel voor om de actie op vrijdag avond te sluiten (24:00 uur)
*burp*
Dus als je hem gaat sluiten, zou je dan wel een ruime betaaldatum willen kiezen? Ik krijg pas rond 3 december weer geld
Sluit ik me bij aan.rimpeldinky schreef op 13 November 2002 @ 16:44:
ik heb ook gerekend op betalen na de HCC dan heb ik weer pegels
Betalen tot en met iets van eerste week december of zow.
Verwijderd
Je vergeet de invoerkosten, verzendkosten etc. De USB-schermpjes worden pas bij 100+ goedkoper.Verwijderd schreef op 13 November 2002 @ 17:21:
Kan aan mij liggen. maar ik zie op de CF site staan: 50+ usbthingies dan is het 45 dollar... wat neer komt op ongeveer 45 euro toch?
En ze zullen daar rond kersttijd ook wel langere leveringstijden krijgen.Lethal schreef op 13 november 2002 @ 17:14:
ehm.. kzal eens kijken of ik kan voorschietenwant ik wil eigenlijk voor nieuwjaar (in de kerstvakantie) gaan versturen en er zit 4 a 6 weken levertijd aan...
Verwijderd
Ok, daar heb je wel gelijk in, sorry ff vergeten.Syzzer schreef op 13 november 2002 @ 17:28:
[...]
Je vergeet de invoerkosten, verzendkosten etc. De USB-schermpjes worden pas bij 100+ goedkoper.
Verwijderd
Als we er nu allemaal 2 nemen ipv 1, je kunt (daar ben ik achtergekomen) met crystalcontrol 2 lcd's tergelijketijd aansturen... is wel kick-ass (bijv. bovenste systeem gegevens en de onderste news trackers)quantem korting is er pas bij 100 usb lcd's
Dit topic is gesloten.