[IA] Inkoopactie Crystalfontz LCD's *gesloten*

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 1.754 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zow, heb net een 4x20 parallel besteld, seriëel was me iets te duur...
Nu nog ff een paar vraagjes (sorry, ik heb echt geen zin om 12 pagina's door te lezen, en ook geen tijd, morgen frans proefwerk):
- moet er zelf nog wat aan gesoldeerd worden (behalve de paralelle kabel dan)
- hoe zit het nou met die prijzen? (zie deze post)
- kan er zonder problemen een kabel van ongeveer 15 meter aan
- wat is het protocol om er gegevens naartoe te sjorren
- kun je ook custom characters naar het ding toe sturen
- kan die Graphic LCD (CFAG12864B-TMI-V) er pleaassseee bij? Als er 10+ van worden besteld wordt hij zelfs 1 euro goedkoper dan die 4x20!!!!!!!!! Dan halen we de 10+ echt wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:03

Tarin

Just plain weird.

Verwijderd schreef op 10 november 2002 @ 19:28:
kan ik zo`n plaatje uh waar je je lcd achterken douwen ook gebruiken voor 4x20 parralel? staat dat ie voor usb en serieel is :S
Zo te zien niet.. de serieele is groter dan de parallelle (viewing area resp. 102*52.2mm en 72*25.2mm).

Er zit dus, qua grootte, best een aardig verschil tussen serieel en parallel.
Verwijderd schreef op 10 november 2002 @ 19:46:
Zow, heb net een 4x20 parallel besteld, seriëel was me iets te duur...
Nu nog ff een paar vraagjes (sorry, ik heb echt geen zin om 12 pagina's door te lezen, en ook geen tijd, morgen frans proefwerk):
- moet er zelf nog wat aan gesoldeerd worden (behalve de paralelle kabel dan)
Valt wel mee.. een paar weerstandjes en potmetertjes voor de stroomvoorziening (5V voor zover ik weet, dus goed uit de pc te halen)
[...]
- kan er zonder problemen een kabel van ongeveer 15 meter aan
Hmz.. er zijn dergelijke kabels (25 pins toch?) te koop van 10 meter.. 15 weet ik niet.
Ik zou eerlijk gezegd ook niet weten of 15 meter gaat werken..
- wat is het protocol om er gegevens naartoe te sjorren
Voor zover ik de datasheets heb begrepen kan je met een binaire code (nullen en enen op de ingangen) een lettertje uit kiezen.., naar de volgende postitie gaan ed.
- kun je ook custom characters naar het ding toe sturen
Dit ding:
Afbeeldingslocatie: http://www.infinity-party.nl/lcd/000282.JPG
heeft dezelfde controller, en ik zie die 'halve blokjes' nergens in de datasheet staan, dus ik denk het wel.. maar ik weet het niet zeker.
- kan die Graphic LCD (CFAG12864B-TMI-V) er pleaassseee bij? Als er 10+ van worden besteld wordt hij zelfs 1 euro goedkoper dan die 4x20!!!!!!!!! Dan halen we de 10+ echt wel!
Ja!!!!11 (nou word ik waarschijnlijk echt irritant.. ;))

[ Voor 0% gewijzigd door Tarin op 10-11-2002 20:01 . Reden: Typo Inc. ]

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat er nogal wat vragen waren over de usb interface/aansluitingen een fototje:

Afbeeldingslocatie: http://www.ray2.dds.nl/usb_display_small.jpg
Click for highres piccy

Links boven: achterkant van het display waar je duidelijk de extra usb interface zichtbaar (met stekker) is boven op het standaard seriele display.

Rechts Boven: Stekkertje verwijderd, kijk 't zijn echt maar 4 pinnetjes zo'n usb interface..

Links Onder: 't is een usb stekker.. echt waar? echt waar!

Midden: En dit is de andere kant van die stekker....

Rechts onder: En als dan alles goed gaat krijg je zoiets op je display (backlight uit in deze foto en de blauwige vlekken die je ziet op de 2e/3e regel zijn het resultaat van de wonderen der digitale fotografie want normaal zie je ze niet..)

Ps.. : Als die 128x64 er bij zou kunne.. zou kewl zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zulk soort mensen zouden er meer op GoT moeten rondlopen, THX!!! :D
Zullen we maar een actiegroep "Voeg de grafische lcd's toe" beginnen? :P
Enneeh met binaire code moet het lukken, heb zelf ook al een prog geschreven dat cpu activity laat zien op 8 ledjes op de lpt poort, en random patroontjes enzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solosmots
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:27
Ik vindt het wel een gokje dan, een schermpie kopen waarvan de software nog niet gemaakt is.
Wel mooi ding op zich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-09 13:37
Verwijderd schreef op 10 November 2002 @ 20:06:
Omdat er nogal wat vragen waren over de usb interface/aansluitingen een fototje:

[afbeelding]
Click for highres piccy

Links boven: achterkant van het display waar je duidelijk de extra usb interface zichtbaar (met stekker) is boven op het standaard seriele display.

Rechts Boven: Stekkertje verwijderd, kijk 't zijn echt maar 4 pinnetjes zo'n usb interface..

Links Onder: 't is een usb stekker.. echt waar? echt waar!

Midden: En dit is de andere kant van die stekker....

Rechts onder: En als dan alles goed gaat krijg je zoiets op je display (backlight uit in deze foto en de blauwige vlekken die je ziet op de 2e/3e regel zijn het resultaat van de wonderen der digitale fotografie want normaal zie je ze niet..)

Ps.. : Als die 128x64 er bij zou kunne.. zou kewl zijn....
Ik neem aan dat je zelf dit lcdtje hebt ?
Wat je weet alles zo goed te vinden. waar zijn die twee jumpertjes dan voor op de foto linksboven zie i ze staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lijkt het zo of kan er meer tekst op een usb of seriele lcd dan op de paralelle? omdat die groter is. ?? wat is nou presies het verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Verwijderd schreef op 10 november 2002 @ 23:28:
lijkt het zo of kan er meer tekst op een usb of seriele lcd dan op de paralelle? omdat die groter is. ?? wat is nou presies het verschil?
Nope.

Je hebt even veel characters, maar de verschillen zijn:
-aansluiting (D'OH)
-afmetingen (dus de lettertjes zijn groter bij serieel/usb)
-serieel en usb kennen custom characters, ik weet niet zeker of dat ook bij de ltp kan
-prijs
-verkrijgbaarheid bayfrontje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denk niet dat custom characters kan,
de karakters zijn gebakken in een rom, door 1-tjes en 0-letjes op de ingangen van zon rom te sturen wordt een rij en een kolom gekozen waarin het karakter opgebouwd wordt, om zo te bepalen of op een bepaalde plek een pixel moet komen of niet.
dus het kiest eerst de rij, dan de 1e kolom, 2e etc, dan naar de volgende rij etc etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vind het wel jammer dat die bayfrontjes niet geschikt zijn voor parralel :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themaxter
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-08 21:46

themaxter

Bugged..

Het is me nog niet helemaal duidelijk, maar zit die usb kabel er nu al wel bij of niet??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het verschil tussen serieel en parallel is ook dat bij de seriële versie de regels doorlopen zonder lege stukjes ertussen en niet uit losse 'character blokken' zeg maar. En zoals gezegd ondersteunt de seriële ook custom characters en de paralelle niet.
MAAR PLZ VOEG DIE 128*64 TOE!!!!!!!!
Die ondersteunt namelijk wél custom characters (doh) en is een stuk goedkoper dan dat seriële tekstding!

En als hij niet toegevoegd wordt start ik wel een eigen IA (met toestemming van een @je natuurlijk) voor 128*64 schermpjes, ik vind die dingen echt zoooooo super(goedkoop) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:11

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

maar hoe zit het nou met die ene rooie lcd.
je hebt die ene al toegevoegt maar wil eigenlijk die andere.
deze wil ik er bij..
CFAH2004A-RMC-JP
20x4 Blue/Transmissive Red
Afbeeldingslocatie: http://www.crystalfontz.com/products/2004a-color/CFAH2004A-RMC-JP_front.jpg

heb ook nog iets gevonden... CHECK!

Software voor die 128X64 LCD!!!

Afbeeldingslocatie: http://www.crystalfontz.com/software/CFAX_WinTest/ScreenShot.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.crystalfontz.com/software/CFAX_WinTest/About_Screen.gif
Features:

This is software that initializes a CFAX12864* series dispay when the display is mounted to a CFAX_DEMO demonstration PCB.
Supports port addresses of: 0x378m 0x278, 0x3BC.
32-bit Windows 9x/NT/2K/XP compatible program.
Easy: Copy the contents of the "executable" zip file to a directory double-click on "CFAX_WinTest.exe" to run it. No changes are made to your registry, to "uninstall" just delete the files. NT/2K/XP users must install "port95nt" first.

http://www.crystalfontz.com/software/CFAX_WinTest/index.html
Dit LCD is dus duidelijk aanstuurbaar!
lijkt me wel cool als dat ook werd ondersteunt bij POWERLCD :D
maar goed bekijk het maar eens..
ennu gaan die 128 X 64 nu door???

ennu nog wat leuke site's met software voor die lcd's!
http://lcdriver.pointofnoreturn.org/index.html
http://www.lcdmax.de/index_en.htm
http://lcdproc.omnipotent.net/
http://www.2morrow.com/lcdd/

en voor de serial is deze software er ook nog:
Afbeeldingslocatie: http://www.crystalfontz.com/software/crystalcontrol/settings-40x4.jpg
CrystalControl is freeware software produced by Crystalfontz to be used with Crystalfontz Intelligent Serial LCD displays (632, 633 (display only) & 634).

This software allows the display of many types of information on an LCD display in a very configurable way.

Some of the available information for display includes:

Motherboard monitor information
Winamp track information/times
MS-Windows performance monitoring information
Date/Times & PC Uptimes
Windows memory/disk usage
E-mail monitoring
Game server statistics support
Main Features:

Full support for Crystalfontz Intelligent Serial LCD displays
"SimLCD" allows you to preview the program without any physical LCD connected.
Simple and easy install. One download, no drivers required.
Extremely configurable information screens
Supports multiple LCD displays at the same time
Variable information update rates
Save & Load screen configurations
Supports Windows 95/98/ME, NT4/2000/XP

Technical Support:

Full support is provided in our forum for using CrystalControl with the Crystalfontz Intelligent Serial LCD displays (632, 633 & 634).
No telephone support is available for this free software.
The software is provided on an as-is basis. Please use the "SimLCD" to evaluate the software and determine its usefulness for your application.
CFAH* / HD44780 LCDs connected to the PC's parallel port are supported by the CrystalControl software. However we do not recommend this method as an end solution, and there is NO technical support provided by Crystalfontz for this connection method.
Download:

Self-extracting installer for Windows 95/98/ME/NT4/NT2000/XP:
cfcc-099.exe , 975K

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-04-2019
Zal ik dan toch maar het grafische lcd toevoegen?

Btw. Custom characters kan op parallel lcd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Custom characters op zo'n parallele kan prima. In me 20x4 parallele lcd (gekocht via de vorige IA van lethal) kan prima custom characters in.
Afbeeldingslocatie: http://members.brabant.chello.nl/~r.o.janssen/closeup.jpg
Brakke foto maar dit zijn echt wel prima custom characters.

ff gezocht, maar er is software voor die grafische lcd.
http://www.skippari.net/lcd/
* Supports T6963C and KS0108 based displays

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yngwie-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-08 20:51

Yngwie-

Murphy was an optimist

Voor zover ik uit de site van Crystalfontz kan halen is er inderdaad en progje voor die graphical. MAAR!! Als ik deze zin lees:
"This is software that initializes a CFAX12864* series dispay when the display is mounted to a CFAX_DEMO demonstration PCB."
dan lijkt het erop dat je aan die software weinig hebt. Alleen een demo progje en je hebt dan nog een CFAX_DEMO demonstratie PCB nodig??

En de CrystalControl software, waar dus wel allerlei plugins voor zijn e.d. werkt alleen voor 632, 633 en 634 serie LCD's (character LCD's dus)
CrystalControl is freeware software produced by Crystalfontz to be used with Crystalfontz Intelligent Serial LCD displays (632, 633 (display only) & 634).
Dus misschien toch niet zo verstandig om graphical LCD's van Crystalfontz te pakken? Of zie ik dit verkeerd? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Kijk eens in het forum van crystalfontz en die skippari site. Waarschijnlijk komt er wel meer support voor die controller, maar wanneer is onbekend. En d'r is dus al 1 progje. Als je voor compatibility gaat zit je bij een serial/usb lcd beter of een grafische sed 1330/t6936c controller.
Ik las ergens in een forum dat er wel word gewerkt aan support voor die controlller op de CF grafische lcd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Lethal schreef op 11 November 2002 @ 07:45:
Zal ik dan toch maar het grafische lcd toevoegen?

Btw. Custom characters kan op parallel lcd
Je bent een HELD!!!!!! :)

(trouwens.. die software voor de grafische: die is vooral om het te testen, als je er zelf winamp op wil zetten zal je zelf moeten proggen/wachten op Smackers en ik (en wellicht anderen) Je kan er wel mooi mee testen of je het goed aangesloten is :)Owhkay, je kan natuurlijk ook die link van Scarp volgen (voor zover ik zien nog in ontwikkeling, er staat wel een aansluitschema en een testproggie.)
[edit]
Zooo, de eerste 128*64 is besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ff een vraagje op de crystalfontz site staat dat bij 10 grafische lcd's de prijs €24,93 ofzoiets is en hier issie €30, ik vind > €5 toch wel een beetje asociaal veel winst als er een stuk of 100/200 worden besteld (bij alle lcd's zit volgens mij zo'n prijsverhoging)...

Edit:
Nog iets, volgens mij ondersteunt die paralelle lcd helemaal geen custom characters, waarom zie je op het plaatje van die seriële dan wel zo'n crystalfontz logootje en bij die paralelle alleen standaard ascii tekentjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb meerdere van die parralelle custom chars worden gewoon gesupport..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, dat geloof ik dan wel, maar hoe zit het nou met die prijzen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Verwijderd schreef op 11 november 2002 @ 10:34:
Ok, dat geloof ik dan wel, maar hoe zit het nou met die prijzen? :?
Er komt waarschijnlijk ook nog invoerbelasting op, dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Euh ik zie niet zo waar je over zit te zeuren eigenlijk? euros en dollars staan niet 1:1, er komen verzend kosten bij, en kort btw bij ect... met die 5 eur zit ie nog laag volgens mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whocarez
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06 15:03
dus als ik een usb versie bestel dan moet ik als extra nog die usb kabel bestellen, software is gelijk aan paralel en serieel? en of er 2 aan 1 systeem kunnen hangen dat weet niemand???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swop1200
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-06-2023
De *Blauw/Wit 20 * 4 LCD (PARALLEL)* zit al over de 50 bestellingen :9~ Nu zakt de inkoopprijs naar 21,65 dollar >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethal
Invoerrechten zijn erg duur 2 a 3 euro per lcd (19%)

Dan heb je nog verzendkosten (115 euro) reken maar hoeveel er bij komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
bij een usb versie moet je die usb kabel erbij nemen (of zelf zo'n kabel maken). Qua software heb je een ruime keuze uit smartie, crystal control, etc. Gewoon kijken naar welke ze supporten. Ik zie geen reden waarom je niet zowel een seriele als een parallele kan gebruiken. Bij elke programma moet je toch instellen welke poort en welk type display. Zolang de displays niet dezelfde poort gebruiken moet het werken.
Ik weet niet of smartie beveiligd is tegen 2x opstarten.

lethal. 19% invoerrechten? is dat niet gewoon btw ?
Invoerrechten heten tegenwoordig "douane rechten" ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethal
het zal best maar daar was ik vorige keer 600 euro voor kwijt (150 lcds)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus als ik het goed begrijp zijn de prijzen op laupro incl invoerrechten en verzendkosten vanuit de states?

dus de prijzen gaan niet omhoog..... "liever omlaag hehehehe :*) "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themaxter
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-08 21:46

themaxter

Bugged..

Lethal, misschien een ideetje:
bij die grafische displays heb je ook de prijzen bij grotere aantallen vermeld,
zou je dat ook niet bij die andere doen, dan kunnen we zien hoeveel man we nog moeten zien te krijgen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacy
  • Laatst online: 12-09 12:06

spacy

+++

themaxter schreef op 11 November 2002 @ 12:21:
Lethal, misschien een ideetje:
bij die grafische displays heb je ook de prijzen bij grotere aantallen vermeld,
zou je dat ook niet bij die andere doen, dan kunnen we zien hoeveel man we nog moeten zien te krijgen >:)
misschien ook handig om er dan bij te zetten om wat voor type aansluitng het gaat, par/ser/usb

maar ik ga er zeker oook een grafische bij doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piston
  • Laatst online: 06-02 06:30
is er voor die grafische nu al software voor of wordt het wachten tot een van de creatievelingen hier zelf iets proggen???

"Tis better to be silent and be thought a fool, than to speak and remove all doubt."
"If i'm not back in five minutes,... wait longer !!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacy
  • Laatst online: 12-09 12:06

spacy

+++

piston schreef op 11 November 2002 @ 12:29:
is er voor die grafische nu al software voor of wordt het wachten tot een van de creatievelingen hier zelf iets proggen???
geen idee maar wat niet is kan nog komen,
en die gok neem ik graag :+

volgens een snelle google alleen dit: http://www.crystalfontz.com/software/CFAX_WinTest/index.html

misschien iets om aan verder te bouwen of drivers van te gebruiken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

grafisch lcd besteld hier :P nu kijken of ik het snap met proggie en aansluiten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

piston schreef op 11 november 2002 @ 12:29:
Er is software in ontwikkeling: http://www.skippari.net/lcd/ (waarvoor dank aan Scarp :))

(voor de grafische geldt iig: het is parallel; je sluit hem zo aan:
[schema was voor een ander 128 * 64 schermpje; het schema voor de CF 128*64 staat op pagina 18/25.]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Laatst online: 01:11

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

maaruh hoe groot ss die lcd eigenlijk.
is hij groter als die 4X20?

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:42
Zo, USB kabeltje erbij besteld :7

Nog even een vraagje aan Lethal en supermadcow:

Als einddatum van de actie staat 1-1-2003. Ik vind dit een wat lange doorlooptijd voor een inkoopactie dus ik stel voor dat de actie sluit bij een aantal van 100 deelnemers. Jullie zitten nu al op 90 mensen en de totale kosten van de actie zijn dermate hoog (€ 4.898,00) dat er een eind aan gebreid moet worden.

Graag jullie mening hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Gedetailleerde info over afmetingen staat op www.crystalfontz.com:

Parallel 4*20:
Afbeeldingslocatie: http://www.crystalfontz.com/products/2004a-color/mech_TMI-JP_mm.gif

Parallel 2*20:
Afbeeldingslocatie: http://www.crystalfontz.com/products/2002a-color/mech_TMC_mm.gif

Parallel grafisch:
Afbeeldingslocatie: http://www.crystalfontz.com/products/12864b/mech_TMI-V_mm.gif

Serieel 4*20:
Afbeeldingslocatie: http://www.crystalfontz.com/products/634/mech_mm.gif

USB 4*20 is dezelfde als de seriele.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piston
de einddatum is misschien wel nog lang maar om er nu plots een maximum aantal deelnemers op te plakken.... op die manier kunnen de prijzen niet echt meer omlaag gaan hé. (vooral voor de grafische en usb versies die in mijn ogen nog potentieel hebben om in prijs te zakken.
dat er dan gewoon een maand van de looptijd afgedaan wordt ofzo?

"Tis better to be silent and be thought a fool, than to speak and remove all doubt."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scarp schreef op 09 november 2002 @ 13:53:
Haalt die USB versie de voeding via de USB aansluiting? Ik dacht het wel he? Dus alleen de USB lcd plus die ene USB kabel nodig?
Correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zeker wel intresse in een paar van die displays. Liefst parallel want dat scheelt behoorlijk veel. Ben wel technisch aangelegd, maar heb nooit eerder zo'n display aangesloten. Dus woont er toevallig hier 1 in de buurt van Apeldoorn die het mij eens kan uitleggen c.q. voordoen. Dan kan ik de rest namelijk gewoon zonder zorge voordoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 November 2002 @ 13:08:
Heb zeker wel intresse in een paar van die displays. Liefst parallel want dat scheelt behoorlijk veel. Ben wel technisch aangelegd, maar heb nooit eerder zo'n display aangesloten. Dus woont er toevallig hier 1 in de buurt van Apeldoorn die het mij eens kan uitleggen c.q. voordoen. Dan kan ik de rest namelijk gewoon zonder zorge voordoen.
Zutphense GOTter hier met een beetje lcd ervaring :P ken um zelf solderen dus dat zal wel genoeg zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zat nog een keer naar het schema te kijken en opzich moet dat wel goed gaan. Nou gaat het mij eigenlijk alleen om waar pin 3 en pin 18 heen gaan. Er staat contrast 10 K bij. Wat voor een schakeling is dit precies. Moet ik hierbij een potmeter voorstellen o.i.d. ? ( en heeft iemand een plaatje daarvan van zo'n schakeling.) Is misschien ook wel handig voor degene hier dit dit lezen en het ook nog nooit hebben gedaan :)
Afbeeldingslocatie: http://www.skippari.net/lcd/displaytech12864a.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainwaste
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-06 20:32
Is er eigelijk een beetje software te vinden voor paralle lcd's ??? Ik heb hier en daar een beetje gezocht maar het is over het algemeen wel serieel wat de klok slaat.
Ik zat ook te denken aan een grafisch lcd'tje maar daar is helemaal weinig software voor te vinden.
Is er iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet dat het al ergens vemeld is, maar om nu weer het hele topic door te baggeren...
Voor welke lcd's heb ik nu die backlightkabel nodig?
Thanks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor die grafishe, lcd studio gaat wel werken, maar zolang ik nog op v1 zit is het ermmz n beetje unstable ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainwaste
Zijn daar ook plaatjes van te zien ??? Heb op die site gekeken maar daar staan geen pics....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.ray2.dds.nl/media/ staat nog wel wat denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piston
Verwijderd schreef op 11 November 2002 @ 13:26:
Ik zat nog een keer naar het schema te kijken en opzich moet dat wel goed gaan. Nou gaat het mij eigenlijk alleen om waar pin 3 en pin 18 heen gaan. Er staat contrast 10 K bij. Wat voor een schakeling is dit precies. Moet ik hierbij een potmeter voorstellen o.i.d. ? ( en heeft iemand een plaatje daarvan van zo'n schakeling.) Is misschien ook wel handig voor degene hier dit dit lezen en het ook nog nooit hebben gedaan :)
[afbeelding]
is idd een potmeter. om hem aan te sluiten gewoon de corresponderende aansluitingen (lettertjes) verbinden:
Afbeeldingslocatie: http://www.velleman.be/images/9/s-hor_t.jpg© 2002 Velleman® Components N.V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Verwijderd schreef op 11 November 2002 @ 13:26:
[afbeelding]
Da's een potmetertje ja (die hebben afaik 3 pinnetjes).
Verwijderd schreef op 11 November 2002 @ 13:39:
Ik weet dat het al ergens vemeld is, maar om nu weer het hele topic door te baggeren...
Voor welke lcd's heb ik nu die backlightkabel nodig?
Thanks...
Alleen de seriele.
De parallele moet je zelf solderen (dus ook het backlight) en de USB krijgt z'n +5V van de USB-poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainwaste
http://www.ray2.dds.nl/media/ staat nog wel wat denk ik
zijn die plaatjes van dat crystalfontz lcd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ehh nee, want die heb ik niet, ga vanaaf inschrijven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainwaste
Verwijderd schreef op 11 november 2002 @ 14:57:
Ehh nee, want die heb ik niet, ga vanaaf inschrijven ;)
Maar die LCD Studio zou ook met dat CFAG12864B-TMI-V grafische display moeten werken ? Als dat zo is dan ga ik voor de grafische anders moet ik toch een seriele nemen denk ik (USB dan wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok 't idee is ik bestel met jullie dat gfx display en binnen 1-2 dagen heb ik 'n driver voor lcdstudio klaar.. kortom nu doet ie 't niet.. maar 't gaat werken.. promise..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-09 09:27
Ziet er allemaal heel gaaf uit zo'n lcd. :9~

Maar ik ben een leek, maar ook een arme leek, dus zo'n USB dingetje is te duur :'( Dus zat ik te denken aan zo'n parallel gevalletje. Ik heb het topic zo'n beetje zitten doorlezen, maar niet echt de antwoorden op mijn vragen gevonden, dus als iemand ze nog eens voor mij op een rijtje wil zetten.
  • Wat dien je aan te schaffen, om het in te bouwen :? (kabels, aansluitingen, weerstanden ed) of is het een compleet pakketje.
  • Wat is de haalbaarheids factor, heb ff naar zo'n schemaatje gekeken, maar daar werd ik niet veel wijzer uit is hier nog een duidelijk manual voor (engels of nederlands maakt niet uit)

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky
  • Laatst online: 08-09 21:46

rimpeldinky

nani?

kan iemand mij fftjes snel het verschil uitleggen tussen het grafisch lcd van http://lcdscherm.dhs.org/
en het grafisch lcd van deze IA want ze zijn evenduur( deze is nu 5 euro goedkoper.. zijn er 13 van besteld..), de andere is groter en heeft een sed 1330 controller ofzoiets en deze 1335?? ik heb iets gelezen dat er voor de 1330 al zachte waren zijn en voor de 1335 nog niet ofzo :?

btw.. zowiezo _/-\o_ aan de starters

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainwaste
Verwijderd schreef op 11 november 2002 @ 15:10:
Ok 't idee is ik bestel met jullie dat gfx display en binnen 1-2 dagen heb ik 'n driver voor lcdstudio klaar.. kortom nu doet ie 't niet.. maar 't gaat werken.. promise..
Oke, ik bestel die grafische. Als jij dan aan het werk gaat met die driver :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ehh controlers zijn anders (geen sed maar een ks0108 als ik me neit vergis) die hyunday heeft geen buildin invertor, en geen backlight..en niet blauw...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickv
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08 10:26
Zo eindelijk z'n ding besteld. elke keer als er een IA was greep ik mis maar nu niet NU heb ik er echt EEN besteld

Leef in het heden en nooit in het verleden. Carpa diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

kan ik een blacklight-achtig iets maken van UV-leds van 2700 mcd/cmd want een blauw lcd hoeft niet persee het gaat me vooral om de groote..... hmmmm nog fftjes over denken dan

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermadcow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-03-2021
rimpeldinky schreef op 11 november 2002 @ 15:31:
kan iemand mij fftjes snel het verschil uitleggen tussen het grafisch lcd van http://lcdscherm.dhs.org/
en het grafisch lcd van deze IA want ze zijn evenduur( deze is nu 5 euro goedkoper.. zijn er 13 van besteld..), de andere is groter en heeft een sed 1330 controller ofzoiets en deze 1335?? ik heb iets gelezen dat er voor de 1330 al zachte waren zijn en voor de 1335 nog niet ofzo :?

Thanks, altijd leuk als iemand dat zegt :*)

pc specs z750 uit 2004 met laser x-treme gp 2006 van r6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

rimpeldinky schreef op 11 november 2002 @ 15:31:

-Hij is 4 keer zo groot
-Hij is groen/zwart
-Hij heeft een gangbaardere controller
-Hij wil een lastige spanning hebben (-24V) (met bijbehorende voeding en aansluiting issie €60)
[edit]
-hij heeft _geen_ backlight

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
dit kunnen jullie me niet aandoen, nu MOET ik ook nog een grafische LCD kopen :D dat kan m'n bankrekening echt niet aan hoor :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kom op mensen, nog 7 schermpies, dan is de prijs 25 E :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
13 grafische al besteld :)
Misschien als we een stuk of 50 grafische schermpjes bestellen dat we druk op de mensen van powerlcd kunnen zetten om deze controller te supporten.

Btw... die lcdstudio heb ik wel eens geprobeerd maar die crashtte al bij het opstarten :|

* Scarp denkt nog ff na over een lcd.

Ik las trouwens ergens dat die seriele/usb lcd's ook grafische lcd's zijn maar met een character based interface. Op deze manier kan je bar graphs maken zonder tussen openingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 15:27

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Hmmm, ik zie zo'n grafisch dingetje ook wel zitten, maar als ik het goed begrepen heb is er nog geen software voor? Maar Yarvieh gaat die maken?

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-09 16:35
Mensen ik ben er weer (na 3 dagen op Texel zitten :D)
piston schreef op 11 november 2002 @ 14:45:
[...]

is idd een potmeter. om hem aan te sluiten gewoon de corresponderende aansluitingen (lettertjes) verbinden:
[afbeelding]© 2002 Velleman® Components N.V.
Dit zijn potmeters maar zonder as. Je hebt ze dus ook met as die buiten je behuizing kan steken :)

BTW. het valt me op dat nog niet alle mensen weten dat het aansluiten van zo'n parallele versie best simpel is. Ik heb bij de vorige IA 2 verschillende LCD's besteld (een 4*20 blauw en een kleine 2*8 zwart/groen). Heb gewoon het schema gevolgd, kwestie van de 16 draadjes solderen vanaf de poort en nog een paar naar de potmeters, etc. Ik deed er een middag over, sloot eerst de 2*8 aan op de voeding en heb hem aangesloten op de parallele poort. Even test prog. draaien van CrystalFontz zelf, even kijken of hij werkt en hij deed het :) Daarna direct de volgende gesoldeerd en die werkte ook. Geloof me, erg moeilijk is het niet. Echter voor de mensen die er niet aan willen beginnen (dit heb ik al eerder gezegd ;)), voor mensen in de omgeving Hoorn: tegen een kleine vergoeding (ook voor draad, etc, potmeters kan ik ook voor je regelen :P) ben ik bereid te solderen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleeping_hollow
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

sleeping_hollow

We want your soul.

Er zit dus geen :( backlight bij die grafische????

Zo nee, dan hou ik het gewoon op mijn 4*20.

You are free to do as we tell you to

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Die grafische lcd: "White Edge LED Backlight"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

sleeping_hollow schreef op 11 November 2002 @ 16:20:
Er zit dus geen :( backlight bij die grafische????

Zo nee, dan hou ik het gewoon op mijn 4*20.
White Edge LED Backlight staat er op LauPro bij, dus ik neem aan van wel :?

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarom blaat iedereen dat er geen backlight inzit??
staat er toch bij van wel. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 november 2002 @ 16:29:
waarom blaat iedereen dat er geen backlight inzit??
staat er toch bij van wel. :?
Inderdaad, zit gewoon backlight op * White Edge LED Backlight

Gewoon bestellen dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

maar kan ik zelf met mij "1337' soldeer skilz(*kuch*) zelf iets maken wat op een backlight lijkt?

[edit]
*kuch* ik word er door de post voor mij op gewezen dat er al een op zit
:+ xcuzie :+

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleeping_hollow
  • Niet online

sleeping_hollow

We want your soul.

Scarp schreef op 11 November 2002 @ 16:24:
Die grafische lcd: "White Edge LED Backlight"
geweldig, ik heb nunet de laatste 3 pagina's nu helemaal doorgespit, en ik had mij effe verlezen. Dus: een grafische voor mij :*) . Ik zal vragen of ik er nog voor wat andere een aantal bij moet bestellen. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleeping_hollow
  • Niet online

sleeping_hollow

We want your soul.

edit:
dubbelpost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
Mensen onderstaand LCD is er een zonder backlight:
Afbeeldingslocatie: http://www.crystalfontz.com/products/1602b/CFAH1602B-NYA-JP_front.jpg
Bij de IA hebben ze allemaal backlight :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je die hele zooi gewoon in qbasic/visual basic aansturen door data naar de poort te sturen in de vorm van ascii codes/binaire codes op de standaardsnelheden of moet je met een speciale timing pinnetjes op 1/0 zetten? (Het gaat over die grafische)

Edit:
Heb net eens even in de datasheet gekeken, dat is dus ECHT abacadabra.
Kan iemand misschien een DLLletje maken met commando's als

bool getpixel(x,y)
void setpixel(x,y,color)
void cleardisplay(x,y)
void writetext(text,x,y,fontsize)

Dat zou très handig zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

Ik weet niet hoe moeilijk het is om zoiets aan te sturen, anders zou ik wel iets willen proberen hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleeping_hollow
  • Niet online

sleeping_hollow

We want your soul.

Heeft iemand misschien een plaatje van een 128*64 lcd, als er winamp info (of zoeits dergelijks) op wordt laten zien.
Ik wil namelijk even kijken, hoeveel info ik op zo'n grafisch lcd'tje kwijt kan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is jammer, want ik vind die blauwe seriele zo mooi, :'( maar hij is te duur. Nu heb ik op de gok dan maar een grafische besteld. Is die eigenlijk ook parallel, of vraag ik nu weer iets doms of iets wat al te vaak gevraagd is? 8)7
Trouwens, wanneer moet je eigenlijk betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AH, al 17 schermpies, nog 3 en we zitten op de 20E, geweldig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebels
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

Ik heb me bestelling geanuleerd, ik koop zo'n grafische van mail.eve :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigBart
  • Laatst online: 11-02 20:38

BigBart

Memento Mori

Lethal of Supermadcow:
Is het nog mogelijk om bepaalde type lcd's toe te voegen, zie dat sommige wel interesse hebben in die donker rode en zou zelf deze CFAH1202A-GGB-JP wel 2x willen bestellen. Het zou echt enorm schelen in verzendkosten als we deze met de ia mee kunnen bestellen.
Ik weet dat ik enorm aan het zeuren ben, maar ik heb deze echt nodig voor mijn mod en heb geen zin om bergen aan verzendkosten te moeten betalen.
Mail me op bigbart at planet punt nl

Velen die leven verdienen de dood en sommigen die sterven verdienen het leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainwaste
Rebels schreef op 11 november 2002 @ 17:48:
Want ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
waaaaaaaahhhhhh... net lcd studio op me parallele lcd gedraait..... ineens 800 MB geheugen gebruik :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebels
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

Scarp schreef op 11 november 2002 @ 18:01:
waaaaaaaahhhhhh... net lcd studio op me parallele lcd gedraait..... ineens 800 MB geheugen gebruik :|
Is dat nou een memoryleak? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jup ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
En niet te klein die memory leak ... me hd aan ut ratelen...tjemig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grijnz al 'n tijdje niet gechecked op leaks, zal es zien waar ie zit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleeping_hollow
  • Niet online

sleeping_hollow

We want your soul.

Rebels schreef op 11 november 2002 @ 17:48:
Zoals andere al vroegen: hoezo dan???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleeping_hollow
  • Niet online

sleeping_hollow

We want your soul.

Nieuwe mijlpaal: 100 deelnemers en 5.312 euro gaat er in deze actie om! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
sleeping_hollow schreef op 11 November 2002 @ 18:46:
Nieuwe mijlpaal: 100 deelnemers en 5.312 euro gaat er in deze actie om! :D
Hmm, ik tel al van die 100 deelnemers 9 die nog geen keuze hebben gemaakt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scarp schreef op 11 November 2002 @ 18:16:
En niet te klein die memory leak ... me hd aan ut ratelen...tjemig
Welke versie draai je eigenlijk? mail me anders ff anders vernaggelen we 't inkoop actie draadje 'n beetje erg veel (ray@lcdstudio.com)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleeping_hollow
  • Niet online

sleeping_hollow

We want your soul.

Rave17 schreef op 11 November 2002 @ 18:52:
[...]

Hmm, ik tel al van die 100 deelnemers 9 die nog geen keuze hebben gemaakt :?
Yup, maar er zijn wel al 100 deelnemers! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En ik heb de grafische LCD besteld. Dus dat is nummertje 20. Dus bij deze zijn ze € 25 :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Vorige lcd IA van lethal was: € 4.533,00 met 151 producten.
Dus ben benieuwd wat het nu word.
Kan iemand het laatste topic van die vorige IA nog vinden (search is brak) en de url posten. Staat wel nuttig informatie in.

Yarvieh, email is gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-09 15:10
Scarp schreef op 11 november 2002 @ 19:16:
Vorige lcd IA van lethal was: € 4.533,00 met 151 producten.
Dus ben benieuwd wat het nu word.
Kan iemand het laatste topic van die vorige IA nog vinden (search is brak) en de url posten. Staat wel nuttig informatie in.

Yarvieh, email is gestuurd.
[rml][ inkoopactie *gesloten*] Blauwe LCD 20*2[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
* Prijzen dalen bij
-10 (€30)
-20 (€25)
waarom is de prijs van de grafische LCD dan nog steeds € 35,- ? Er zijn er al 22 besteld, dus...

en wat zijn de afmetingen van die grafische?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
dj_tsunami schreef op 11 november 2002 @ 19:39:
[...]

waarom is de prijs van de grafische LCD dan nog steeds € 35,- ? Er zijn er al 22 besteld, dus...

en wat zijn de afmetingen van die grafische?
Hmm, moet ik het dan maar even veranderen. Verander het dan wel weer terug als er 3 minder besteld zijn ;)
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.